Rattalaagri valimine
Moderaator: Moded
Vältimaks asjatuid postitusi ja saamaks kiiremaid asjakohaseid vastuseid, peab teema sisaldama järnevaid detaile:
- Pealkirjas: Tsikli mark ja lühike vea kirjeldus (kui täpsemini ei ole võimalik siis näiteks: probleem mootoris, probleem piduritega jne)
- Sisus võimalikult täpne vea kirjeldus ja mootorratta mark ning väljalaskeaasta
NÄIDE: Honda Hornet, tühikäiguga probleem.
Valesti alustatud ning sisutühjade teemade puhul on moderaatoril õigus teema kustutada!
Rattalaagri valimine
Mure järgmine, esiratta laagrid loksuvad.
Mõtlesin osta uued, laagril kiri, 6204-UD - lihtne, alas-kuuli minek ja 150.- raha.
Selgus, et seal on valida selles mõõdus palju erinevaid, no valisin kinnised ja siis kuskilt meeles,
et C3, mis peaks olema kõikse suuremaid pöördeid kannatav.
Ainuke mure, et need loksuvad rohkem kui mu vanad laagrid
Siit küsimus, teadjamatele: kas panin C3-ga mööda või on mingi trikk veel kuskil?
Igatahes käega tuntav loks esirattas pole nagu loomulik minu arvates
-
- Postitusi: 1802
- Liitunud: 06 Apr 2005, 18:52
- Asukoht: Tartu
- Tänanud: 7 korda
- Tänatud: 110 korda
Re: Rattalaagri valimine
Käega tuntavat loksu vast ei tohiks jah olla. Suured pöörded pole rattalaagri juures tähtsad, sest ratas ei pöörle ju kuigi kiiresti.
Re: Rattalaagri valimine
uuggu kirjutas:Siit küsimus, teadjamatele: kas panin C3-ga mööda või on mingi trikk veel kuskil?
C3 ongi suurendatud lõtkuga laager,mõeldud suurte pöörete ja koormuse all töötavatesse kohtadesse ja kus laager läheb võllile paarisajandikuse istuga näit.väntvõlli laagrid.Istu kompenseerimiseks ongi laagril suurem lõtk.Täiesti lõtkuta laager ei saa kaua töötada,määrde jaoks peab ka ruumi olema.Suurema lõtkuga laager ei jookse kinni,küll teeb seda ilma lõtkuta laager.Laagri lõtk peab olema "paras".
-
- Postitusi: 1768
- Liitunud: 17 Mai 2004, 00:01
- Tsikkel: GL 1800
- Asukoht: Saue
- Tänanud: 62 korda
- Tänatud: 37 korda
Re: Rattalaagri valimine
Ma nüid enam hästi ei mäleta ka, aga laagritel pole märgistus mitte pöörete, vaid temperatuuri järgi, millises nad töötavad. Näiteks käigukasti laagrid on suuremas kuumuses kui ratta laager ja nii edasi.
Laagrite müüjad peaks ikka sellist asja teadma, millisesse sõlme nende kaup sobib!
Re: Rattalaagri valimine
No seal oli miski neiu, ta ei tundunud eriti midagi teadvat.
esimese hooga tellis mu telefonikõne peale, kus mainisin, et tegu tsikli rattalaagritega,
kohale laagrid, mille diameeter oli 1cm
-
- Postitusi: 495
- Liitunud: 29 Mär 2007, 15:04
- Tsikkel: XLV 750R, TT600R, TT 350
- Asukoht: Tartu
- Tänatud: 46 korda
Re: Rattalaagri valimine
Oled sa kindel, et lõtk on laagritest? Äkki on hoopis teljepolt lõtkuga. Aga muidu mingit käega tuntavat loksu ei tohiks rattas olla, ei esi ei tagarattas.
Ida-Euroopa 2007, Ida-Euroopa 2008, Kesk-Aasia 2009, Kesk-Aasia 2010, Norra - Kaucasus 2011, Kaug-Ida - Mongolia 2012, Russkii Sever 2015, Pamir Highway 2016, Ukraina Karpaadid 2017, Koola poolsaar 2018, Volga jõgi 2019, Soome TET 2020, Skandinaavia 2021, Norra-Rootsi 2022
-
- Postitusi: 1754
- Liitunud: 27 Dets 2005, 17:55
- Tsikkel: Kawa GPZ 550, W800, Jawa 350
- Asukoht: Tartu
- Tänatud: 27 korda
Re: Rattalaagri valimine
Kui minu ratta laagrid minu arvates läbi olid, võtsin laagri kaasa ja läksin Varsonisse. Otsiti mulle täpselt vajalike parameetritega laagrid. See on parim, mida teha saate, kui ise asjas raudkindel ei ole. Häid laagrimüüjaid on teisigi.
Muidugi, manuaalis on detailselt kirjas, mis laagrid peavad olema, st pole vaja laager taskus, ringi kõndidagi. Ja lugemisoskus meie vabariigis on üleüldine, st miks mitte manuaali omada? Kusjuures pole mõtet tänavasõiduratta puhul pidada end ratta konstruktoritest targemaks, a'la panen paremad sõlmed.
Kontrollimisel aga, ma ei tea, vb mõnel rattal ongi mingi tuntav lõtk ette nähtud. Laagri korrasolekut saab kontrollida pigem siiski laagrit näpuga ringi ajades. Kui ta ikka kinni jääb, krõgiseb vmt, hakkab ta aeg ümber saama. Korras laager liigub siidiselt.
-
- Postitusi: 1986
- Liitunud: 30 Mai 2006, 11:36
- Tsikkel: Suzuki Boulevard 1800 M109R
- Asukoht: Eesti
Re: Rattalaagri valimine
c3 laager on nagu juba öeldud suurtele pööretele ja suurtel pööretel teadu pärast tekib soojus ja metall soojusega paisub ... see on ka põhjus miks seal lõtk on .
Re: Rattalaagri valimine
C3 laagril on lõtk sisu ja välise vahel tunda laagrit näppides
Arvutades, et 150km/h on kiirus 41,666m/s ja ratta ümbermõõt on miski 1,5m
siis pöördeid tuleb midagi 30 kandis sekundis, mis siis teeb 1800rpm....
Võiks vist minna ja c3 laagri asemel tavalise võtta...ilma erilise eellõtkuta...
Re: Rattalaagri valimine
Hmmm...see C tundub nagu koormusindeks olevat?
Mõtlesin osta uued, laagril kiri, 6204-UD - lihtne, alas-kuuli minek ja 150.- raha.
6 seal ees peaks tähendama täpsusklassi ja kuuest ebatäpsem on veel vaid 0.
204 on laagri suurus, väga levinud laager.
UD???? peaks näitama veel mingeid omadusi, näiteks lubatud koormust vms
Tegelikult on vahe ka selles kumb võru on pöörlev ja kumb on seisev. Sinul on sisevõru seisev ja välisvõru pöörlev.
Surfa netis, saad rohkem teada. Aga kõige kindlam on osta see laager mis sinna on manualis ette nähtud. Muud valikud on a'la panen paaki metanooli, siis lendab nagu kiirendusmasin. Ei ta lenda kuhugi
-
- Postitusi: 8375
- Liitunud: 25 Okt 2004, 16:50
- Tsikkel: YZ250F, Ducati Monster S4
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 317 korda
- Tänatud: 419 korda
- Kontakt:
Re: Rattalaagri valimine
lappasin manuali läbi, öeldi, et kui loks sismise ja välimise vahel on rohkem kui 0,25mm, siis vaheta välja ja see oli ka ka kõik, mis laagri kohta seal kirjas
UD tähendam kahepoolselt plastkaantega laagrit NSk laagritel, nii väideti alas-kuulist.
Re: Rattalaagri valimine
Laagri tähiselt paremalt lugedes esimene ja teine number korrutades viiega annavad laagri siseläbimõõdu. 04 - tuleb korrutada viiega, saab siseläbimõõduks 20 mm. Kui siseläbimõõt on alla 20 mm, siis 00 =10mm, 01=12mm, 02=15mm, 03=17mm.
Paremalt kolmas number annab laagri seeria:
2 - kerge normaalseeria
5 - kerge lai seeria
3 - keskmine normaalseeria
6 - keskmine lai seeria
4 - raske seeria
Paremalt neljas number tähistab laagri tüüpi
0 - radiaalkuullaager
1 - sfääriline radiaalkuullaager
2 - lühikeste silinderrullidega radiaalrull-laager
3 - fääriline radiaalrull-laager
4 - pikkade silinderrullidega radiaalrull-laager või nõellaager
5 - radiaalkeerdrull-laager
6 - radiaalaksiaalkuullaager
7 - koonusrull-laager
8 - aksiaalkuullaager
9 - aksiaalrull-laager
Paremalt viies ja kuues number tähistavad laagri konstruktiivseid iseärasusi, seitsmes laagri seeriat laiuse järgi.
Edit: Lisasin natuke teooriat, ehk kulub kellelegi marjaks ära.
Re: Rattalaagri valimine
Jah, tõepoolest...
Ega kellelgi kuskil mingit lingikest jagada ei ole kus laagrite standardsed märgistused lahti kirjutatud on?
Re: Rattalaagri valimine
http://www.hchbearing.com/pdf/online%20catalogue.pdf
Siin midagi on, samal lehel juure pool veel igasugust infi. Googlesse "bearing specifications".
Liitu vestlusega
Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige
Avan konto
Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.