Suurem rehv kui originaal

Kui mutrivõti peos püsib (või siis üldse ei püsi), kui vajad abi või nõu mootorratta remondil või soovid tehnika üle arutleda. Kui pluss ja miinus on lootusetult segi ja amprid ajavad volte taga.

Moderaator: Moded

Foorumi reeglid
Vältimaks asjatuid postitusi ja saamaks kiiremaid asjakohaseid vastuseid, peab teema sisaldama järnevaid detaile:
  1. Pealkirjas: Tsikli mark ja lühike vea kirjeldus (kui täpsemini ei ole võimalik siis näiteks: probleem mootoris, probleem piduritega jne)
  2. Sisus võimalikult täpne vea kirjeldus ja mootorratta mark ning väljalaskeaasta

NÄIDE: Honda Hornet, tühikäiguga probleem.

Valesti alustatud ning sisutühjade teemade puhul on moderaatoril õigus teema kustutada!
Kasutaja avatar

Teema algataja
dimi1974
Postitusi: 778
Liitunud: 22 Aug 2007, 20:05
Tsikkel: Honda CBF 1000
Asukoht: Harjumaa

Suurem rehv kui originaal

Lugemata postitus Postitas dimi1974 »

Praegu all rehv 160/60/17 ,kas on soovitav panna alla laiem rehv ja kas on sellel mingit pointi üldse.Olen uue rehvi ostu ees ja mind on kõhklema pandud. :(


pekk
Postitusi: 132
Liitunud: 26 Dets 2007, 23:26
Tsikkel: Aprilia Sx 50
Asukoht: Tallinn/Suvel väike Muhu saar

Re: Suurem rehv kui originaal

Lugemata postitus Postitas pekk »

dimi1974 kirjutas:

Praegu all rehv 160/60/17 ,kas on soovitav panna alla laiem rehv ja kas on sellel mingit pointi üldse.Olen uue rehvi ostu ees ja mind on kõhklema pandud. :(

Mis saad sellest laiemast rehvist ? See võtab sul ju nii kiirust kui jõudu maha ju ,mu teada.Kui on kulunud osta samades mõõtudes rehv.Muidu täiesti mõtetu väljaminek aga kui välimuse fanaatik siis palun väga. :wink:

Mopeed Stella / Aprilia sx 50.

www.estonianmuscletuning.webs.com
Kasutaja avatar

franz125
Postitusi: 3191
Liitunud: 29 Mär 2008, 19:37
Tsikkel: Mitmed
Tänanud: 34 korda
Tänatud: 195 korda

Re: Suurem rehv kui originaal

Lugemata postitus Postitas franz125 »

pekk kirjutas:
dimi1974 kirjutas:

Praegu all rehv 160/60/17 ,kas on soovitav panna alla laiem rehv ja kas on sellel mingit pointi üldse.Olen uue rehvi ostu ees ja mind on kõhklema pandud. :(

Mis saad sellest laiemast rehvist ? See võtab sul ju nii kiirust kui jõudu maha ju ,mu teada.Kui on kulunud osta samades mõõtudes rehv.Muidu täiesti mõtetu väljaminek aga kui välimuse fanaatik siis palun väga. :wink:

Kuule Pekk,ära nüüd tuhandest võrdle oma moboga :wack:

Kangutan kõveraid
VTR1000SP1
VTX1800R potsataja-nüüd kahe liitrine
GTS reinkarnatsioonil
98% müüdud Harleydest on ikka veel teedel....ülejäänud 2% jõudsid koju


mart211

Re: Suurem rehv kui originaal

Lugemata postitus Postitas mart211 »

Kas see just soovitatav on, kuid omast kogemusest: Minul on originaalis 180/55, rehvid vahelduvad 180/50 190/60 195/60 ja kõik sinna vahele. Väiksemat pole väga leidnud. Mingit vahet ka ei täheldanud. Kõiki on peale panna ühtemoodi kerge. Minu meelst pole absull vahet. Teoorias peaks võimsust kaduma, kuid kas seda per*ega ka tunneb, ei tea. Mina mitte :mrgreen:

Kasutaja avatar

kki
Postitusi: 225
Liitunud: 14 Veebr 2008, 20:56
Tsikkel: Honda CBR 600FY, 2000.a.
Asukoht: Tallinn - Kadrina

Re: Suurem rehv kui originaal

Lugemata postitus Postitas kki »

Velg on ennekõige tehtud ühe kindla rehvimõõdu jaoks. +/- 10 mm peaks olema ok. Vahe tuleb sellest, et kui rehv veljele peale panna, on selle kuju natuke teine kui õiges mõõdus rehv oleks, mis on selle jaoks välja arvutatud jaapani tarkade inseneride poolt. Rehvi ümarus läheb teiseks ehk siis mingil määral muutub juhitavus, mis peaks justkui kallutamisel mingit mõju avaldama. Kui velg on mõeldud 160 jaoks, siis 190 mina peale ei paneks.

Kasutaja avatar

Bad Boy
Postitusi: 523
Liitunud: 03 Apr 2007, 09:24
Tsikkel: jah
Asukoht: siin ja seal
Tänanud: 44 korda
Tänatud: 8 korda
Kontakt:

Re: Suurem rehv kui originaal

Lugemata postitus Postitas Bad Boy »

kui velg on mõeldud 160 rehvi jaoks, aga paned peale 190 siis rehv näeks välja nagu tuumaseen, ja juhitavus oleks selline et kurvi sellega minna ei tasuks..
kui nüüd jooksed uut laiemat velge vaatama siis vaata ennem kas se sinna alla ka mahub, võrdle sellega mis praegu all on ja vaata palju seal vaba ruumi on..
üldiselt 170 peaks all ilusti istuma sellisel veljel, iseasi palju neid ringi liigub..
http://ssl.delti.com/cgi-bin/rshop.pl?d ... attarehvid
palju hea hinnaga rehve..

_________________
Just Do it,

http://badtolka.tumblr.com

Jussike
Postitusi: 264
Liitunud: 18 Nov 2007, 13:18
Tsikkel: Gixxer

Re: Suurem rehv kui originaal

Lugemata postitus Postitas Jussike »

Kui on 5,5 velg siis sobiks 185/55, kui 6.0 siis 190/50.
Võib ka vastupidi midagi ei juhtu. Aga kui sul all 160 jne. siis peaks velg olema
4,5, kuid sinna on 180 ka palju.

Päikest.

Kasutaja avatar

confident
Postitusi: 86
Liitunud: 18 Aug 2007, 14:32
Tsikkel: Suzuki GSX-R 750 K8
Asukoht: Saaremaa & Tallinn

Re: Suurem rehv kui originaal

Lugemata postitus Postitas confident »

Tekib ka varsti vajadus uue tagarehvi järgi.
Mõtlesin siin ka, et paneks taha laiema, et originaal on 180/55 ZR17, tahaks panna 190/50 ZR 17.
Vaatsin, et 750 GSX-R-idel aastast 96-99 on taga originaalis 190 rehv, aga aastast 2000 on 180. Huvitav ! :)

Aga 190 peaks ju muidu vahele minema ???
Ja kas on mõtet sellist lüket teha ??? 8)

Suzuki GSX-R 750 K8
Jawa 634 1981.a
Kasutaja avatar

westel
Postitusi: 559
Liitunud: 02 Juun 2004, 09:49
Asukoht: Kose
Kontakt:

Re: Suurem rehv kui originaal

Lugemata postitus Postitas westel »

confident kirjutas:

Aga 190 peaks ju muidu vahele minema ???
Ja kas on mõtet sellist lüket teha ??? 8)

190 läheb alla igal juhul, aga kas sellel on mõtet.
Vb siis tasuks laiema rehvi alla panna, kui sul kurvis kallamise peal rehvi kumerusest puudu jääb. (ühesõnaga kallutad üle rehvi ääre)

Kasutaja avatar

confident
Postitusi: 86
Liitunud: 18 Aug 2007, 14:32
Tsikkel: Suzuki GSX-R 750 K8
Asukoht: Saaremaa & Tallinn

Re: Suurem rehv kui originaal

Lugemata postitus Postitas confident »

westel kirjutas:
confident kirjutas:

Aga 190 peaks ju muidu vahele minema ???
Ja kas on mõtet sellist lüket teha ??? 8)

190 läheb alla igal juhul, aga kas sellel on mõtet.
Vb siis tasuks laiema rehvi alla panna, kui sul kurvis kallamise peal rehvi kumerusest puudu jääb. (ühesõnaga kallutad üle rehvi ääre)

Ühesõnaga reaalselt ta midagi juurde ei anna, ega kehvemaks ka ei tee !?!?!
Ainult välimusele saab veits juurde 8)

Suzuki GSX-R 750 K8
Jawa 634 1981.a
Kasutaja avatar

StreetMoto
Kaupmees
Postitusi: 2454
Liitunud: 04 Okt 2004, 15:51
Asukoht: Tallinn, Hiiu/Pääsküla
Tänatud: 192 korda
Kontakt:

Re: Suurem rehv kui originaal

Lugemata postitus Postitas StreetMoto »

Originaalist laiem rehv = kehvem pidamine, ebastabiilsem, kiirem kuluvus ja tavaliselt ka kõrgem hind! Põhjendus kolmele esimesele faktile lihtne: kui pressida kitsale veljele laiem rehv, siis rehvi keskosa tõmbub oluliselt väiksema kõverusraadiusega kummi, vastu maad puutub "vähem rehvi" ja kõik see viib selleni, et rehvi kuju veljel on ebanormaalne ja seda ka silmaga vaadates.

Kellele on "TUUS" väljanägemine oluline see võib osta endale tsikli, millel originaalis tagarehv ülilai. Äkki Intruder 1800 näiteks. Seal tagarehv 240 laiusega :-)

StreetMotos jätkuvalt soodsad tehingud: Castrol - Elf - Michelin - Bridgestone - Maxxis - Dunlop - D.I.D - JT + iga päev online tellimused erinevatesse Euroopa ladudesse

Neeme
527 4000
http://www.streetmoto.ee
streetmoto@streetmoto.ee

Shrek

Re: Suurem rehv kui originaal

Lugemata postitus Postitas Shrek »

Aga üks küsimus seoses esirehviga, kui mul on originaalis ettenähtud harva esineva mõõduga 120/65 ZR17 M/C (56 W) rehv. Siis mõtlesin panna kõrgema profiiliga rehvi 120/70/17 m/c 58w - sellest ei tohiks ju midagi kardinaalselt muutuda või siiski ?

:roll:

Kasutaja avatar

StreetMoto
Kaupmees
Postitusi: 2454
Liitunud: 04 Okt 2004, 15:51
Asukoht: Tallinn, Hiiu/Pääsküla
Tänatud: 192 korda
Kontakt:

Re: Suurem rehv kui originaal

Lugemata postitus Postitas StreetMoto »

Muudab sul tsikli ülejuhitavamaks aga suurem mure võib olla hoopis sellega, et porilaua ja rehvi vahe liiga väikeseks jääb (rehvi külge kleepuvad kivid hakkavad vastu kraapima). Tegu ilmselt ühe vahepealse aastakäigu Kawakaga, millel see kummaline mõõt tehases alla vändati. Kui tahad mingil põhjusel asendada, siis soovitaksin madalamas suunas ehk 120/60 mõõdu poole vaadata...

Aga miks sa õiget mõõtu panna ei taha? Kui küsimus on saadavauses, mina hoian seda mõõtu kogu aeg näiteks poes saadaval.

StreetMotos jätkuvalt soodsad tehingud: Castrol - Elf - Michelin - Bridgestone - Maxxis - Dunlop - D.I.D - JT + iga päev online tellimused erinevatesse Euroopa ladudesse

Neeme
527 4000
http://www.streetmoto.ee
streetmoto@streetmoto.ee
Kasutaja avatar

Alex
Postitusi: 438
Liitunud: 20 Mär 2003, 16:13
Tsikkel: Punane Roller
Asukoht: Pealinna külje all
Tänanud: 20 korda
Tänatud: 2 korda

Re: Suurem rehv kui originaal

Lugemata postitus Postitas Alex »

StreetMoto kirjutas:

Originaalist laiem rehv = kehvem pidamine, ebastabiilsem, kiirem kuluvus ja tavaliselt ka kõrgem hind! Põhjendus kolmele esimesele faktile lihtne: kui pressida kitsale veljele laiem rehv, siis rehvi keskosa tõmbub oluliselt väiksema kõverusraadiusega kummi, vastu maad puutub "vähem rehvi" ja kõik see viib selleni, et rehvi kuju veljel on ebanormaalne ja seda ka silmaga vaadates.

Kellele on "TUUS" väljanägemine oluline see võib osta endale tsikli, millel originaalis tagarehv ülilai. Äkki Intruder 1800 näiteks. Seal tagarehv 240 laiusega :-)

Aga originaalist kitsam?
Tegu 110/80 19 versus 100/90 19...originaali hind on 2250 versus 1490 sama tootja ja sama mustri puhul.(tegu siis arusaadavalt esirattaga :P )
Kas ja mis sellisel juhul muutub-halveneb?(kui üldse)

Ilusa ja punase rolleri omanik...sain kah lammaste seast huntide sekka :D
Müüa 2006 V-strom, üks omanik, kallilt.
Kasutaja avatar

folf
Postitusi: 68
Liitunud: 09 Dets 2007, 16:11
Tsikkel: yamaha fzr1000r

Re: Suurem rehv kui originaal

Lugemata postitus Postitas folf »

originaal mõõt 170/60,velje laiius 5,5 ,ostu ajal oli all 180/55,hetkel all 190/55,oma arvamus selline et tsikkel tundub,et on paremini juhitav,näeb parem välja ja uue rehvi hinnavahe on suhteliselt mõtetu,muidugi peab vaatama et nii lai rehv ültse aisa vahele ära mahub

Kasutaja avatar

Alex
Postitusi: 438
Liitunud: 20 Mär 2003, 16:13
Tsikkel: Punane Roller
Asukoht: Pealinna külje all
Tänanud: 20 korda
Tänatud: 2 korda

Re: Suurem rehv kui originaal

Lugemata postitus Postitas Alex »

Endiselt otsin vastust oma eelnevale küsimusele...hooaeg ju läheneb, hinnavahe on aga veelgi suurenenud vahepeal.Konkreetselt tegu Metzeler tourance rehviga ja alla läheks ta DL 1000-le.Hetkel väga kahtlen mõtekuses maksta kaks korda kõrgemat hinda tehase mõõdu eest...või kuidas?

Ilusa ja punase rolleri omanik...sain kah lammaste seast huntide sekka :D
Müüa 2006 V-strom, üks omanik, kallilt.
Kasutaja avatar

tramm66
Postitusi: 2430
Liitunud: 14 Juun 2005, 01:37
Tsikkel: gixxer
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 9 korda
Kontakt:

Re: Suurem rehv kui originaal

Lugemata postitus Postitas tramm66 »

Rahumeeli võid neid mõõte omavahel vahetada - 110mm 80% või 100mm 90% kõrgusesse ebaoluline vahe. Üldse ei maksa mõõt edasi või tagasi väga pead vaevata sest tegelik muutus on marginaalne....

Kasutaja avatar

müristaja
Postitusi: 384
Liitunud: 21 Jaan 2009, 04:06
Tsikkel: Tuned & modded Tuono
Asukoht: Tallinn

Re: Suurem rehv kui originaal

Lugemata postitus Postitas müristaja »

tramm66 kirjutas:

Rahumeeli võid neid mõõte omavahel vahetada - 110mm 80% või 100mm 90% kõrgusesse ebaoluline vahe. Üldse ei maksa mõõt edasi või tagasi väga pead vaevata sest tegelik muutus on marginaalne....

Velje laius 4,5 originaal rehvilaius 160.Kas 170 või äärmisel juhul 180 peale panna on hea mõte? Tagumise kahvli vahel ruumi maa ja ilm!

Drop a gear and disappear...
Kasutaja avatar

tramm66
Postitusi: 2430
Liitunud: 14 Juun 2005, 01:37
Tsikkel: gixxer
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 9 korda
Kontakt:

Re: Suurem rehv kui originaal

Lugemata postitus Postitas tramm66 »

müristaja kirjutas:
tramm66 kirjutas:

Rahumeeli võid neid mõõte omavahel vahetada - 110mm 80% või 100mm 90% kõrgusesse ebaoluline vahe. Üldse ei maksa mõõt edasi või tagasi väga pead vaevata sest tegelik muutus on marginaalne....

Velje laius 4,5 originaal rehvilaius 160.Kas 170 või äärmisel juhul 180 peale panna on hea mõte? Tagumise kahvli vahel ruumi maa ja ilm!

170 pole probleemi, 180 ajab ka peale küll aga suht baranka jääb - ehk siis ei soovita... velg võiks ikks 5 tolli olla aga inimeste soov vahest on vääramatu - alles sai 180 rehv 4 tollisele veljele peale aetud :mrgreen:

Kasutaja avatar

müristaja
Postitusi: 384
Liitunud: 21 Jaan 2009, 04:06
Tsikkel: Tuned & modded Tuono
Asukoht: Tallinn

Re: Suurem rehv kui originaal

Lugemata postitus Postitas müristaja »

tramm66 kirjutas:
müristaja kirjutas:
tramm66 kirjutas:

Rahumeeli võid neid mõõte omavahel vahetada - 110mm 80% või 100mm 90% kõrgusesse ebaoluline vahe. Üldse ei maksa mõõt edasi või tagasi väga pead vaevata sest tegelik muutus on marginaalne....

Velje laius 4,5 originaal rehvilaius 160.Kas 170 või äärmisel juhul 180 peale panna on hea mõte? Tagumise kahvli vahel ruumi maa ja ilm!

170 pole probleemi, 180 ajab ka peale küll aga suht baranka jääb - ehk siis ei soovita... velg võiks ikks 5 tolli olla aga inimeste soov vahest on vääramatu - alles sai 180 rehv 4 tollisele veljele peale aetud :mrgreen:

170 siis :bsmile:

Drop a gear and disappear...
Kasutaja avatar

Snowhite
Mode
Postitusi: 882
Liitunud: 10 Apr 2009, 15:13
Tsikkel: 1260MS-e, 500EXC
Asukoht: Tallinn, Harku
Tänanud: 20 korda
Tänatud: 34 korda
Kontakt:

Re: Suurem rehv kui originaal

Lugemata postitus Postitas Snowhite »

Alex kirjutas:

Endiselt otsin vastust oma eelnevale küsimusele...hooaeg ju läheneb, hinnavahe on aga veelgi suurenenud vahepeal.Konkreetselt tegu Metzeler tourance rehviga ja alla läheks ta DL 1000-le.Hetkel väga kahtlen mõtekuses maksta kaks korda kõrgemat hinda tehase mõõdu eest...või kuidas?

Mõistan, et see konkreetne küsimus sai lahendatud aga teistele, sama probleemi ees seisjatele tahaks siiski nö "sõnad peale lugeda" !

See mõõt endurodel - 110/80 ja 100/90 on väga paljudel rehvitootjatel mõeldud kahele eritüübilisele mootorrattale. See kitsam ja kergem on paljudel ka teistsuguse tootmisviisiga tehtud - ehk üks on radiaal ja teine diagonaalrehv. Samuti arvestage, et neil on üldjuhul hoopis teine kandevõime ja ka kiirusindeks.
PS! Aitavad tihti margikohased välismaised foorumid, kus rehvitootjad ka tihti asjakohaselt sõna võtavad.

Konkreetse DL-i küsimuses on isegi video olemas. Sry selle kommertsluslikkuse pärast aga hea kerge ülevaade siiski.
http://www.youtube.com/watch?v=5-ZBikC_9Us

Pilt

Reisirataste ettevalmistus, vedrustuse seadistus ja ümberehitus, hooldus ja tehniline tugi/koolitus.
http://www.vugtec.com
Porganditele tehnilist abi ja hooldust saab ka!


onusnooker
Postitusi: 293
Liitunud: 25 Jaan 2006, 21:10
Tsikkel: Honda Shadow American Edition

Re: Suurem rehv kui originaal

Lugemata postitus Postitas onusnooker »

Kui nüüd mõõduga mööda ei pane(ei viitsi vaatma minna) siis mul ees nt peaks olema 110-80-18 aga on 110-90-18 ja väga norm, mingeid probleeme ei esine va see et pidin porilaua vähe ülespoole kõrgemate puksikestega tõstma, lihtsalt et kivid ei kraabiks.

Kasutaja avatar

siniraag
Postitusi: 247
Liitunud: 09 Okt 2008, 22:04
Tsikkel: Suzuki SV650S
Tänanud: 2 korda
Tänatud: 6 korda

Re: Suurem rehv kui originaal

Lugemata postitus Postitas siniraag »

Panin 4.00 veljele 150 asemel 160 laia rehvi. Rehv ei paista üldse punnis, ning juhitavus jäi samaks.

Kasutaja avatar

müristaja
Postitusi: 384
Liitunud: 21 Jaan 2009, 04:06
Tsikkel: Tuned & modded Tuono
Asukoht: Tallinn

Re: Suurem rehv kui originaal

Lugemata postitus Postitas müristaja »

Mul originaal taga käib 160 hetkel all on 180 no problem.
Pilt

Drop a gear and disappear...
Kasutaja avatar

StreetMoto
Kaupmees
Postitusi: 2454
Liitunud: 04 Okt 2004, 15:51
Asukoht: Tallinn, Hiiu/Pääsküla
Tänatud: 192 korda
Kontakt:

Re: Suurem rehv kui originaal

Lugemata postitus Postitas StreetMoto »

Aga kui sul oleks nüüd võimalus võrrelda kulumist täpselt sama rehvimudeliga ja originaallaiusega jõuaksid kiirelt järeldusele, et 180 kulub kiiremini kui 160 samal veljel. Ja kui sa vaatad rehvi lähemalt, siis näed kui inetult ta on jõuga servad peaaegu vertikaali kiskunud. Ja kui sa nüüd tahaksid kenasti rehvi servani kallutada, siis 160 rehviga see õnnestuks, kuid 180 läheb enne alt ära (eelmainitud servade allakiskumise tõttu) kui sama kaldeni jõuad. Ja kui sa teed jõulise kiirenduse poolmärjal asfaldil, siis originaallaius 160 hoiab su tagaratast kauem asfaldi küljes kui praegune 180, millest vastu maad puutub oluliselt kitsam "triip".

Mitte, et ma tahaks öelda, et olid "jumalast loll" :D , et 180 alla pigistasid aga tegelikult on ikkagi erinevus nii sõiduomadustes kui kulumises. See, et "äge" välja näeb kaldub rohkem disainivaldkonda :-) Ehk siis - ei saa kindlasti foorumis olla positiivseks soovituseks paigaldada 2 mõõtu laiem rehv. Iseasi on see, kas saab või mitte. Loomulikult saab - mida kõrgema profiiliga, seda laiema saab paigaldada kitsale veljele. Sinu veljele venitab peale ka 200 laiuse aga kuskilt jookseb mõistlikkuse piir... Ja tavaliselt on see 1 mõõdu jagu siia/sinna, mis veel (sõidu)omadusi väga ei mõjuta.

StreetMotos jätkuvalt soodsad tehingud: Castrol - Elf - Michelin - Bridgestone - Maxxis - Dunlop - D.I.D - JT + iga päev online tellimused erinevatesse Euroopa ladudesse

Neeme
527 4000
http://www.streetmoto.ee
streetmoto@streetmoto.ee
Kasutaja avatar

andrezoo9
Postitusi: 581
Liitunud: 20 Sept 2007, 19:40
Tsikkel: S1000RR

Re: Suurem rehv kui originaal

Lugemata postitus Postitas andrezoo9 »

Ei hakkanud uut teemat tegema,küsin siit siis.Kas honda cbr 600f3 1996'le läheb 190rehv alla ja kui ei siis mis on piir.

Kasutaja avatar

StreetMoto
Kaupmees
Postitusi: 2454
Liitunud: 04 Okt 2004, 15:51
Asukoht: Tallinn, Hiiu/Pääsküla
Tänatud: 192 korda
Kontakt:

Re: Suurem rehv kui originaal

Lugemata postitus Postitas StreetMoto »

Eelmises postis on vastus sinu küsimusele - saab ja läheb ja mahub aga mõistlikkusest on asi juba üsna kaugel, sest velg on sinu CBR-il tehtud 160/60-17 rehvi jaoks.

StreetMotos jätkuvalt soodsad tehingud: Castrol - Elf - Michelin - Bridgestone - Maxxis - Dunlop - D.I.D - JT + iga päev online tellimused erinevatesse Euroopa ladudesse

Neeme
527 4000
http://www.streetmoto.ee
streetmoto@streetmoto.ee
Kasutaja avatar

Yerba
Postitusi: 1225
Liitunud: 09 Juun 2006, 00:42
Tsikkel: Honda VFR800X Crossrunner '13

Re: Suurem rehv kui originaal

Lugemata postitus Postitas Yerba »

Ma ka ei hakanud uut teemat selleks tegema, et küsida - mida isegi visuaalis see laiem rehv teile annab? Jätame selle kõrvale, et tunduvalt laiem rehv keerab tuksi tsikli sõiduomadused, reeglina maksab ka rohkem ja kulub ka kiiremini.
Kas te sõidu ajal vaatate oma siklit tagantpoolt pidevalt? Või siis pargite ratta ära, käite tiiru ümber ja mõtlete - tjaa, nii kitsas rehv on all, naabrimehe siklil on ikka hoopis laiem... ja ei tea, mida ülejäänud inimesed ka mõtlevad, et ma ikka sellise kitsa rehviga sõidan. Ausalt öeldes, 99,9% inimesi ei koti üldse, mis rehv seal tsikli all on. Ja ülejäänud 0,1% on ehk samasugused rehvihullukesed. Oma CBR1000Figa (1988) sõitsin ettenähtud rehviga kenasti ja isegi ei osanud vahel vastata küsimuse peale, et kuidas sellise kitsa tagarehviga ikka üldse sõita saab? Väga hästi sai, enamik laiarehvimehi teinekord ei saanud järelegi kitsa rehviga tsiklile.
Ausalt, minu meelest hakkab see laia rehvi fetish juba haiglaseks minema. :wack:

www.lapik.ee - parima hinnaga patareid!
Kasutaja avatar

müristaja
Postitusi: 384
Liitunud: 21 Jaan 2009, 04:06
Tsikkel: Tuned & modded Tuono
Asukoht: Tallinn

Re: Suurem rehv kui originaal

Lugemata postitus Postitas müristaja »

Yerba kirjutas:

Ma ka ei hakanud uut teemat selleks tegema, et küsida - mida isegi visuaalis see laiem rehv teile annab? Jätame selle kõrvale, et tunduvalt laiem rehv keerab tuksi tsikli sõiduomadused, reeglina maksab ka rohkem ja kulub ka kiiremini.
Kas te sõidu ajal vaatate oma siklit tagantpoolt pidevalt? Või siis pargite ratta ära, käite tiiru ümber ja mõtlete - tjaa, nii kitsas rehv on all, naabrimehe siklil on ikka hoopis laiem... ja ei tea, mida ülejäänud inimesed ka mõtlevad, et ma ikka sellise kitsa rehviga sõidan. Ausalt öeldes, 99,9% inimesi ei koti üldse, mis rehv seal tsikli all on. Ja ülejäänud 0,1% on ehk samasugused rehvihullukesed. Oma CBR1000Figa (1988) sõitsin ettenähtud rehviga kenasti ja isegi ei osanud vahel vastata küsimuse peale, et kuidas sellise kitsa tagarehviga ikka üldse sõita saab? Väga hästi sai, enamik laiarehvimehi teinekord ei saanud järelegi kitsa rehviga tsiklile.
Ausalt, minu meelest hakkab see laia rehvi fetish juba haiglaseks minema. :wack:

Sa olid vist omalajal päris rebel, et enamik nn. laiarehvimehed tolmu sisse jätsid! (lol)

Aga jah rajale ma antud rehviga ei kipu küll, tuleb enne kitsam alla venitada. Kui kulumine välja jätta, siis need sõiduomadused nii kardinaalselt küll ei muutunud.

Drop a gear and disappear...

Tsikkelröövel
Postitusi: 1754
Liitunud: 27 Dets 2005, 17:55
Tsikkel: Kawa GPZ 550, W800, Jawa 350
Asukoht: Tartu
Tänatud: 27 korda

Re: Suurem rehv kui originaal

Lugemata postitus Postitas Tsikkelröövel »

Sõiduomaduste muutumisest saadki tihti teada alles siis, kui külg juba maas.

Mul näiteks see teema, et vanakooli baigile panin alla enduro rehvid, kuna sõidan palju kruusal.
Mõõdud on numbri järgi samad, mis manuaalis, aga ka seal on ikkagi miski vahe, sest sama mõõdu endurorehv ees oli isegi silma järgi nääpsum, kui originaal oli (originaal on sellel rattal muidugi vana kooli kohaselt veel niikuinii korraliku klotsimustriga, aga sellist pole saadaval enam näinud). Tagumine aga on lisaks numbrile ka silma järgi sama lai, kui eelmine oli.

Normaalsel sõidul ei saa midagi eriti aru, v.a kergem flapperisse minek, miska tuleb tähelepanelikum olla. Kui aga võtta tugeva kallutusega kurv, siis mingist nurgast alates tekib järsult niivõrd tugev ülejuhitavus, et kui hetkega ei reageeri, kalladki end ise külili. Ja see on kohe täpselt rehvide teema. See ka loogiline, laiema rehviga kallutades nihkub toetuspunkt taga tsikli teljest kaugemale, võrreldes esimesega ja ta peabki kurvi sisse pöörama. Nüüd see esimene mul lõpuni kulunud, aga pean hoolikalt vaatama, mis sinna alla panen. Ma arvan, et tehaseinsenerid, kes rattale rehvid alla arvutasid, on siiski targemad, kui mina. Pigem usaldan neid ja ei hakka leiutama.

Kas Mees ostab tsikli, pole küsimus. Küsimus on: millal?
Vasta

Liitu vestlusega

Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige

Avan konto

Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.

Registreeru

Logi sisse

Mine “Mootorratta remont, tehnika, elekter ...”