Jawa 250

Kui mutrivõti peos püsib (või siis üldse ei püsi), kui vajad abi või nõu mootorratta remondil või soovid tehnika üle arutleda. Kui pluss ja miinus on lootusetult segi ja amprid ajavad volte taga.

Moderaator: Moded

Foorumi reeglid
Vältimaks asjatuid postitusi ja saamaks kiiremaid asjakohaseid vastuseid, peab teema sisaldama järnevaid detaile:
  1. Pealkirjas: Tsikli mark ja lühike vea kirjeldus (kui täpsemini ei ole võimalik siis näiteks: probleem mootoris, probleem piduritega jne)
  2. Sisus võimalikult täpne vea kirjeldus ja mootorratta mark ning väljalaskeaasta

NÄIDE: Honda Hornet, tühikäiguga probleem.

Valesti alustatud ning sisutühjade teemade puhul on moderaatoril õigus teema kustutada!

Teema algataja
karburaator24

Jawa 250

Lugemata postitus Postitas karburaator24 »

mul selline mure et ma ei saanud jawa 250 mootorit pooleks :cry:
siis keerasin poldi väntvõlli rootori poolsesse otsa ja lõin haamriga välja,väga visa oli tulema :roll: ja nüüd kui mootori kokku panin ei käi väntvõll hästi ringi kuna võlli ots on põse sisse natuke läind ja keps käib sinna vastu :cry: kas sellise väntvõlliga saab veel sõita?saab kindlasti aga ega see midagi ära ei lõhu?või äki tuleb kolin sisse :?: ma kardan et tuleb.


Kasutaja avatar

stretch
Postitusi: 228
Liitunud: 28 Apr 2004, 20:44
Tsikkel: 1965 Jawa 250/559
Asukoht: Tallinn
Tänatud: 7 korda

Lugemata postitus Postitas stretch »

Järjekordne geenius; häbi ei ole siia sellist asja kirjutada? Sa midagi TÕMMITSATEST oled kuulnud???
Enne kui lammutama hakkasid oleksid võinud paari raamatut sirvida! Ja kui sa nüüd hästi oma küsimuse üle järgi mõtled..., siis mis sa ise arvad?
Kui tahad selle mootoriga veel sõita, siis pead laskma mõnes töökojas väntvõlli lahti pressida ja uuesti kokku panna ning kelladega korralikult ära rihtida. Mootori uuesti kokkupanemisel võiksid haamrit mitte kasutada.
Kasutaja avatar

Equ
Postitusi: 408
Liitunud: 17 Juul 2003, 13:55
Tsikkel: KTM 790 Adventure
Asukoht: Ei mäleta
Kontakt:

Lugemata postitus Postitas Equ »

Tre,

Raske juhus.. Olen ise lasknud oma kunagisel 250-l väntvõlli lahti pressida et seal laagrit vahetada. Lõbus see polnud. Asja ei saanudki kuna oli ühelt poolt samuti sisse söönud. Uue otsime läks tollal aasta maksma. Ega ilmselt praegugi nende juppidega väga hõisata pole. Aga sinu tegevus..nii ei tohi väntvõlliga ümber käia..see on masohism.

Equ

Live long and prosper!
MINI 50 '8x->Jawa 250 '61->Honda MBX125F '84->Honda CM400T '83->Yamaha XJ600 '90->Kawasaki ZX10 '88->Honda CBR1000F '91->BMW R1200GS '05->KTM 790 Adventure '20

Kasutaja avatar

Mossemees
Postitusi: 175
Liitunud: 10 Mär 2003, 15:35
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

250

Lugemata postitus Postitas Mossemees »

sadist....
Lugupidamisega

Teie Mossemees

pepe@biker.ee

Hakkame kütma!

OÜ Potipoiss
www.potipoiss.ee
Pottsepp & Korstnapühkija
pepe@potipoiss.ee
5588 671

www.twitter.com/Potipoiss
Konsultatsioon
Küttekollete remont
Ummistuste likvideermine

Siller
Postitusi: 1001
Liitunud: 11 Apr 2004, 18:52
Tsikkel: Rattatu
Asukoht: Tallinn

Lugemata postitus Postitas Siller »

On kahju jah kui ikka mõni ei oska üldse hoida vene ainulaadset tehnikat. :twisted:
Kasutaja avatar

CB500
Postitusi: 2190
Liitunud: 25 Juul 2003, 21:52
Asukoht: CB900F Hornet

Lugemata postitus Postitas CB500 »

Siller kirjutas:
On kahju jah kui ikka mõni ei oska üldse hoida vene ainulaadset tehnikat. :twisted:
Kui täpne olla, siis Jawa pole vene päritolu.. :wack:
it's a honda. ride it like you stole it, change the oil once in a while. enjoy.

Raigo
Postitusi: 1844
Liitunud: 29 Sept 2003, 19:23
Tsikkel: Iž Planetad, Iž Jupiterid
Asukoht: Rakvere

Lugemata postitus Postitas Raigo »

Selle kohta ütlen ma ,et tegijal juhtub nii mõndagi ja inimene õpib oma vigadest.Nagu ma aru sain käib su Jawal väntvõlli põsk vastu karteripoolt ? või siis käib keps vastu vänta ?Äkki saab õrnalt vasaraga koputates vänta karteri pooltest eemale kõksida ja siis uuesti kokku panna,kui sul on ikka selline juhus.





Edu soovides Raigo

Teema algataja
karburaator24

Lugemata postitus Postitas karburaator24 »

Raigo kirjutas:
Selle kohta ütlen ma ,et tegijal juhtub nii mõndagi ja inimene õpib oma vigadest.Nagu ma aru sain käib su Jawal väntvõlli põsk vastu karteripoolt ? või siis käib keps vastu vänta ?Äkki saab õrnalt vasaraga koputates vänta karteri pooltest eemale kõksida ja siis uuesti kokku panna,kui sul on ikka selline juhus.





Edu soovides Raigo
keps käib vastu vänta :cry:
Kasutaja avatar

stretch
Postitusi: 228
Liitunud: 28 Apr 2004, 20:44
Tsikkel: 1965 Jawa 250/559
Asukoht: Tallinn
Tänatud: 7 korda

Lugemata postitus Postitas stretch »

Sul käib keps vastu võllikaela, mille sa haamriga sisse peksid. Seal ei aita miskit muud kui vänt lahti ja uuesti kokku. Kuidagi teist moodi sa sealt põskede vahelt võllikaela välja ei löö.
Aga muidugi kui sa tahad, võid mootori praegu niimoodi ka kokku panna; loomulikult haamriga pekstes. Ma tahaks näha kui üldse, siis kui kaugele sa selle Jawaga sõidaksid.

Sohne
Postitusi: 133
Liitunud: 20 Mär 2004, 16:38
Tsikkel: Iž 56k 60'
Asukoht: Tartu

Lugemata postitus Postitas Sohne »

Minu sõber peksis ühe vändakaelaga(see, mis sissepoole oli ja kepsule vastu käis) teise kaela välja, mille tulemusena sai ta lõpuks mõlemad kaelad kätte.Seejärel peksis mõlemad eraldi sisse tagasi.
Tegemist M1M mootoriga.
tal raisal vist vedas :D
endal mul selline trikk minska vändaga välja ei tulnud.

ühesõnaga lahendatakse ka nii probleeme, mida ma Sinul teha viiiist ei soovitaks.osta uus vänt või vii praegune taastamisele.

Teema algataja
voshod3

Lugemata postitus Postitas voshod3 »

Mina soovitaksin sul uue väntvõlli osta :D
Kasutaja avatar

spinna
Postitusi: 3010
Liitunud: 02 Veebr 2004, 19:32
Asukoht: Saaremaa

Lugemata postitus Postitas spinna »

Welcome to gang!

Ise tegin vistrikueas mõnikümmend aastat tagasi sama rumaluse. Ja loomulikult ikka haamri abil.

Korda sai asja vanasti nii : väntvõll kaenlasse ja lähimasse töökotta, kus on olemas a) gaasikeevitus ja b) treial koos treipingi ning indikaatorkelladega. Gaasiga ettevaatlikult põsele sooja ( nb! ühtlaselt ümber kaela ja tasapisi, ikka tasapisi). Varsti tuleb põsk kaela pealt ilma suurema pingutusega maha/kael põse seest välja. Kui õnnestub, siis saad kohe asjad õigesse asendisse, kui ei õnnestu, siis pead veel tasakesi soojendama, et asi uuesti ja õigesti kokku panna. Treipinki koos treialiga on vaja selleks, et asi tuleb kokku panna nii, et väntvõlli otsad oleks täpselt liinis ja põsed ei viskaks. Minul näiteks treialit kuskilt võtta ei olnud ja sai väntvõll metalljoonlaua abil vastu valgust pilu kontrollides kokku aetud. Sai kokku küll, vibra jäi sisse, aga sõitis ning jäigi minust sõitma.

Tänapäeval on olemas igasugused külmutussprayd ja lämmastikkülmutusaparaadid, võib olla on parem kuumutamise asemel neid kasutada. Kui kuumutad, siis põske, kui külmutad, siis kaela.

PS. see põskede viskamine : mul oli 350/634 seal oli viga kergem tekkima, 250 on vist ühesilindriline ja kui võlliotsad ilusti liinis, siis põsed ka automaatselt paigas....
Suzuki GSX 750 Inazuma

Siller
Postitusi: 1001
Liitunud: 11 Apr 2004, 18:52
Tsikkel: Rattatu
Asukoht: Tallinn

Lugemata postitus Postitas Siller »

CB500 kirjutas:
Siller kirjutas:
On kahju jah kui ikka mõni ei oska üldse hoida vene ainulaadset tehnikat. :twisted:
Kui täpne olla, siis Jawa pole vene päritolu.. :wack:

Jah aga kui veel täpsem olla siis ju JAWA ostis Venemaa ära
Kasutaja avatar

stretch
Postitusi: 228
Liitunud: 28 Apr 2004, 20:44
Tsikkel: 1965 Jawa 250/559
Asukoht: Tallinn
Tänatud: 7 korda

Lugemata postitus Postitas stretch »

Siller kirjutas:
Jah aga kui veel täpsem olla siis ju JAWA ostis Venemaa ära
Misasja??? Kust sa seda võtad? Jawa oli ja on Tšehhi mootorratas.

Ints
Postitusi: 137
Liitunud: 16 Mär 2004, 21:18
Asukoht: Tartu

Lugemata postitus Postitas Ints »

Siller kirjutas:
CB500 kirjutas:
Siller kirjutas:
On kahju jah kui ikka mõni ei oska üldse hoida vene ainulaadset tehnikat. :twisted:
Kui täpne olla, siis Jawa pole vene päritolu.. :wack:

Jah aga kui veel täpsem olla siis ju JAWA ostis Venemaa ära
Postist jääb üldse selline mulje nagu oleks Jawa tehas Venemaa ära ostnud. :roll:
take the corner, join the crash

koi
Postitusi: 1768
Liitunud: 17 Mai 2004, 00:01
Tsikkel: GL 1800
Asukoht: Saue
Tänanud: 62 korda
Tänatud: 37 korda

Lugemata postitus Postitas koi »

Tere.
Lõbusad jutud siin jah, aga ma pole ka kuulnud, et Putin ega ka Ras putin oleks venemaa ära müünud ja lutsu tasku pistnud!
Väntvõlliga on aga selline lugu, et seda saab ikka korda teha - ei tasu nii lihtsalt alla ka anda. Nagu eelnevalt on soovitatud, peab vända lahti pressima, tapi uuesti oma kohale pressima, vänt uuesti kokku pressida ja seejärel treipingis paika rihtida - kõik juba eelnevalt soovitatud. Olen ise seda tööd korduvalt teinud ja see oli parajalt tüütu ettevõtmine( just rihtimine). Vahest õnnestus see mõne tunniga, vahest pidi järgmisel päeval harjutusi jätkama, sest üle kolme sajandiku ei kannatanud viga jätta, et kasvõi ühte sõitu lõpetada. Vanemal tänavasõidu tsiklil võib see viga pisut suurem jääda, sest see mootor ei saa nii palju tappa, kuigi suurem vibra paneb peod sügelema ja kotid helisema, aga see on ka hea indikaator liiga suurtest pööretest vanakesele. Talv alles algamas ja jõuad ehk leida, kus sellist tööd teha või teha lasta või lasta teha (valige ise kuda õige).
Noh, hakka siis pihta juba!
Nii loll pole keegi, et teisi õpetada ei oskaks.
Vasta

Liitu vestlusega

Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige

Avan konto

Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.

Registreeru

Logi sisse

Mine “Mootorratta remont, tehnika, elekter ...”