gondli [Motobot: õige on "gondli"] tegemine?

Kui mutrivõti peos püsib (või siis üldse ei püsi), kui vajad abi või nõu mootorratta remondil või soovid tehnika üle arutleda. Kui pluss ja miinus on lootusetult segi ja amprid ajavad volte taga.

Moderaator: Moded

Foorumi reeglid
Vältimaks asjatuid postitusi ja saamaks kiiremaid asjakohaseid vastuseid, peab teema sisaldama järnevaid detaile:
  1. Pealkirjas: Tsikli mark ja lühike vea kirjeldus (kui täpsemini ei ole võimalik siis näiteks: probleem mootoris, probleem piduritega jne)
  2. Sisus võimalikult täpne vea kirjeldus ja mootorratta mark ning väljalaskeaasta

NÄIDE: Honda Hornet, tühikäiguga probleem.

Valesti alustatud ning sisutühjade teemade puhul on moderaatoril õigus teema kustutada!

Teema algataja
ristol
Postitusi: 83
Liitunud: 23 Veebr 2009, 12:50

gondli [Motobot: õige on "gondli"] tegemine?

Lugemata postitus Postitas ristol »

Terv

Oleks vaja tagakondlit meisterdama hakata. Tean vaid, et selleks on vaja klaasriiet ja kõvendit. Võib olla äkki veel midagi?!
Nüüd aga küsimus. Öelge koht, kust saaks kvaliteetset klaasriiet ning palju kõik gondli [Motobot: õige on "gondli"] tegemiseks vajalikud materjalid maksma võivad minna. Oleksin väga tänulik.
Küsin sellepärast, et pole kindel, kas lihtsalt ehituspoodi minnes leiab kohe sellist materjali.
Ennetav aitäh kõigile, kes mulle kasulikku infot annavad!



Tellime ja vahendame mootorrataste varuosi
Tel: 58118188
http://www.spinningwheels.pri.ee

Spinning Wheels MCC

Teema algataja
ristol
Postitusi: 83
Liitunud: 23 Veebr 2009, 12:50

Re: gondli tegemine?

Lugemata postitus Postitas ristol »

Jäi veel mainimata, et kui keegi on ise varem gondlit teinud, siis annaksite äkki häid nippe kuidas üks õige kondel [Motobot: õige on "gondel"] valmima peaks.

Terv :bsmile:

Tellime ja vahendame mootorrataste varuosi
Tel: 58118188
http://www.spinningwheels.pri.ee

Spinning Wheels MCC
Kasutaja avatar

mardixas
Postitusi: 40
Liitunud: 12 Aug 2008, 10:15
Tsikkel: JAWA/URAL /Yamu/Honda/KTM/Kawa
Asukoht: Lääne-Viru/ Ida-Viru

Re: gondli tegemine?

Lugemata postitus Postitas mardixas »

http://www.composite.ee/..mina sain eelmine aasta omad asjad sealt..nii palju kui mulle tundus on seal suht abivalmis tüübid..jagavad nippe ja puha...


Suska
Postitusi: 115
Liitunud: 03 Jaan 2008, 23:26
Tsikkel: Suzuki

Re: gondli tegemine?

Lugemata postitus Postitas Suska »

Kus kandis sa asud?
Omale tegin, proovi mõttes küll päris lihtsa.

Andreas

Kasutaja avatar

Erik
Postitusi: 310
Liitunud: 30 Aug 2004, 16:44
Tsikkel: jawaha
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 50 korda
Tänatud: 6 korda

Re: gondli tegemine?

Lugemata postitus Postitas Erik »

Ma huvi pärast küsin, et kas klaasriidest ja vaigust annab ka bensiinipaagi teha? Ära ei lahustu? :P Staatilise oht paagi süttimisel?


Teema algataja
ristol
Postitusi: 83
Liitunud: 23 Veebr 2009, 12:50

Re: gondli tegemine?

Lugemata postitus Postitas ristol »

Suska kirjutas:

Kus kandis sa asud?
Omale tegin, proovi mõttes küll päris lihtsa.

Andreas

Kolde pst 54 Tallinn

Tellime ja vahendame mootorrataste varuosi
Tel: 58118188
http://www.spinningwheels.pri.ee

Spinning Wheels MCC

cobra

Re: gondli tegemine?

Lugemata postitus Postitas cobra »

carvik kirjutas:

Ma huvi pärast küsin, et kas klaasriidest ja vaigust annab ka bensiinipaagi teha? Ära ei lahustu? :P Staatilise oht paagi süttimisel?

Olid endal kunagi samad mõtted ja kindlasti on see võimalik AGA mina loobusin väga lihtsal põhjusel-kord või kaks aastas ikka juhtub tsikkel teepinnaga kokku puutuma-tagajärg ei oleks väga meeldiv.

Kasutaja avatar

makuke
Postitusi: 1097
Liitunud: 03 Mai 2005, 20:30
Tsikkel: enduro ja asfalt
Asukoht: Anija vald
Tänanud: 3 korda
Tänatud: 1 kord

Re: gondli tegemine?

Lugemata postitus Postitas makuke »

Soovituseks võin öelda et klaasriie ja vaigu segu on tunduvalt raskem kui originaal kondlid [Motobot: õige on "gondlid"], tee korralikud kinnitused raamile!
gondli [Motobot: õige on "gondli"] tegemist saab alustada kaht moodi. kas makrofleksiga teed mingi plökerdise valmis, lõikad kujusse, pahteldad ja värvid. seejärel hakakd klaasriide kihte peale kandma.
Teine ja minule sobivam meetod on see, et ostad raudvõrku peene silmaga, ntx Estpakist kinnitustravete osakonnast on müüa ahu ja kaminavõred õhukesest alumiiniumist ja terasest. Seda on tunduvalt lihtsam kujusse väänata ja tema pluss on see, et metall hoiab kuju ka väikse raskuse all, seega kinnitad raami külge selle metallvõrgu (või raamist eemale kuhu tulevane gondel tuleb), seejärel tõmbad paksu kile sellele metallvõrgule peale ja hakakb klaasriide kihte sinna peale kandma. Esimese kihi olen minda lihtsuse mõttes teinud jämedakoelise kandast meenutava klaasriidega. see hoiab esialgset kuju...ja hiljem hakkad kandma peale ainult peenekoelist. Töö tuleb teha hiljem puhtsalt, sest muidu on palju pahteldada. klaasriidega ära hoogu mine, selle tolm on kopse kahjustav (väiksed nõeldad)


Suska
Postitusi: 115
Liitunud: 03 Jaan 2008, 23:26
Tsikkel: Suzuki

Re: gondli tegemine?

Lugemata postitus Postitas Suska »

Ärge kasutage makrofleksi, omast kogemusest. Ta on liiga poorne, et temaga oleks hea töödata.
Ostke kahe komponendilist vahtu, väga hea on lõigata (vormida) ja kuivab palju kiiremini.
Siis sinna peale võiks kanda näiteks hõbepaberi (tehakse ka selle asemel spetsiaalsete geelidega kokku, et pärast saaks eemaldada valmis asja), aga mulle meeldib hõbepaber küll. Hea odav, köögi kapist lihtne näpata.
Arvesta sellega, et suhteliselt raske on seda lihvida ja ära pane liiga palju klaasriiet, ta on piisavalt tugev, et ka väheste kihtidena väga tugev olla.
Edu, proovin aidata nii palju kui oskan, sest koos õppida on lihtsam. Mind ei aidanud keegi, ise hakkasin proovima. :ner:

Andreas


Teema algataja
ristol
Postitusi: 83
Liitunud: 23 Veebr 2009, 12:50

Re: gondli tegemine?

Lugemata postitus Postitas ristol »

Suska kirjutas:

Ärge kasutage makrofleksi, omast kogemusest. Ta on liiga poorne, et temaga oleks hea töödata.
Ostke kahe komponendilist vahtu, väga hea on lõigata (vormida) ja kuivab palju kiiremini.
Siis sinna peale võiks kanda näiteks hõbepaberi (tehakse ka selle asemel spetsiaalsete geelidega kokku, et pärast saaks eemaldada valmis asja), aga mulle meeldib hõbepaber küll. Hea odav, köögi kapist lihtne näpata.
Arvesta sellega, et suhteliselt raske on seda lihvida ja ära pane liiga palju klaasriiet, ta on piisavalt tugev, et ka väheste kihtidena väga tugev olla.
Edu, proovin aidata nii palju kui oskan, sest koos õppida on lihtsam. Mind ei aidanud keegi, ise hakkasin proovima. :ner:

Andreas

Aitäh sulle! :bsmile:

Tellime ja vahendame mootorrataste varuosi
Tel: 58118188
http://www.spinningwheels.pri.ee

Spinning Wheels MCC
Kasutaja avatar

makuke
Postitusi: 1097
Liitunud: 03 Mai 2005, 20:30
Tsikkel: enduro ja asfalt
Asukoht: Anija vald
Tänanud: 3 korda
Tänatud: 1 kord

Re: gondli tegemine?

Lugemata postitus Postitas makuke »

Erilised tuuningufännid, ise olen viimase kihina katnud süsinikkiuga, see jätab hea efekti:D


Teema algataja
ristol
Postitusi: 83
Liitunud: 23 Veebr 2009, 12:50

Re: gondli tegemine?

Lugemata postitus Postitas ristol »

Nii, nüüd on materjalid ostetud ning alustan gondli [Motobot: õige on "gondli"] tegemisega. Selleks, nagu mulle poes targadmehed soovitasid, peab vahu kuhugi vormi laskma, kus see siis kõvastub. Öeldi, et kõige parem või mõistlikum oleks muretseda pappkast või -karp ning hiljem sealt siis kuju välja lõigata. Kuid kuidas oleks kõige ratsionaalsem. Andreas, äkki sa oskad soovitada midagi :bsmile: ning üleüldse oleksid kõik mõistlikud soovitused teretulnud!

Terv

Tellime ja vahendame mootorrataste varuosi
Tel: 58118188
http://www.spinningwheels.pri.ee

Spinning Wheels MCC

Suska
Postitusi: 115
Liitunud: 03 Jaan 2008, 23:26
Tsikkel: Suzuki

Re: gondli tegemine?

Lugemata postitus Postitas Suska »

Hmm, endal ma lasin terve tagumise osa makrofleksi(vahtu) täis ja lõikasin sealt õige vormi välja. Lõikasin nii välja, et pidepunktid jääksid metallpindadele, siis ei ole survet gondlile. Pahteldasin ära ja tõmbasin hõbepaberisse. Siis hakkasin lippima ja lappima. Pappkasti lased siis ma ei kujuta ette, kuidas sa selle sinna taha raamile pärast sobitad. Mul oli muidugi pärast raam jama täis, kuid see käis liivapritsis ning mure oli murtud (sa võid muidugi metallpinnad teha õliga kokku ja osad kohad ka panna hõbepaberisse, kilesse või kuhu iganes). :)
Hetkel on see gondel KÕVASTI ilusam ja väiksem, kuid kui mul vasikavaimustus sellest oli(siiski esimene asi) siis viskasin mingid pildid ülesse jõulude ajal, ehk on natukene abi. http://web.zone.ee/varandus/
Makrofleksi lasin igatahes liiga palju ning vaata, et sa teed kõrvalt näiteks mingid toed. Makrofleks tahab kohe ära voolata, kui ta alguses vedel on.
Vabandan nende ees, kellele mu taktika tundub veider, mõtetu või mida iganes. Mul on gondel viimistlemisel igatahes ja ise olen rahul. Varsti teen ka uuemaid pilte.

Edu,
Andreas


cobra

Re: gondli tegemine?

Lugemata postitus Postitas cobra »

Ise tegin nii et tõmbasin tagumise sabaraami kõigepealt toidukilega kinni siis sinna peale foolium. sabaraami alla- sinna suurem papp,vineer jm.-see pealtvaates lõigata enamvähem gondli kujuga.Iste oli juba valmis tehtud ja selle katsin samamoodi kinni ning raami külge kinni.Siis võtsin mõned rullid laia maalriteipi ning tõmbasin kogukupatuse ümbert ringi kinni. Ning otsa jäetud aukudest valasin kahekomponentset vahtu sisse.Seda on paras väikeste kogustega teha -muidu jama palju( väiksed plasttopsid head).Lased ära kuivada ja see teip tuleb üllatavalt hästi ära ning edasi ainult voolimisrõõm.
Mina sattusin sellest kahe komponentsest vahust vaimustusse-soovitan igatahes. Aga selle ehitusvahu kasutamisega on see häda et ta ei kuiva keskelt korralikult ära kui teda rohkem panna.Ja juurde lisamisega jäävad pahad augud.

Jõudu igatahes :D


Suska
Postitusi: 115
Liitunud: 03 Jaan 2008, 23:26
Tsikkel: Suzuki

Re: gondli tegemine?

Lugemata postitus Postitas Suska »

Jep, enda kogemus ütleb ainult seda, ärge kasutage makrofleksi!
Ta ei kuivanud ka minul keskelt ära ja ikkagi liiga poorne.
Makrofleksi lõigatakse kipsnoaga, kas ka vahtu?

Andreas

Kasutaja avatar

speedvana
Postitusi: 865
Liitunud: 17 Juun 2007, 13:41
Tsikkel: FZR
Asukoht: tallinn/+
Tänatud: 1 kord

Re: gondli tegemine?

Lugemata postitus Postitas speedvana »

Suska Hmm, endal ma lasin terve tagumise osa makrofleksi(vahtu) täis ja lõikasin sealt õige vormi välja.

Suska kas on ikka mõistlik enesepeal katsetada ja ennast vormida :lol: :bsmile:


Suska
Postitusi: 115
Liitunud: 03 Jaan 2008, 23:26
Tsikkel: Suzuki

Re: gondli tegemine?

Lugemata postitus Postitas Suska »

Sain vähemalt naerda.. :wack:
Tõsi ta on, et klaasriidest ma endale tagumiku kaitset ei teinud. Nii et proovige jääda mototehnika juurde! (lol)

Andreas


Panthera
Postitusi: 625
Liitunud: 28 Okt 2006, 18:23
Tsikkel: Honda
Asukoht: Tartu

Re: gondli tegemine?

Lugemata postitus Postitas Panthera »

Ma siis räägin ka natuke kaasa...
Mina kasutasin sellist taktikat, et kasutasin osaliselt plastikuid, nagu pidepunktidena, kuskohast kuhumaani klaasriiet tõmmata ja kokku mäkerdada, siis sealt edasi oli ainult ladumise rõõm. Kasutasin enda vanu gondleid, mingeid plastpilpaid, uue honda katkikukutud gondlit. Kasutasin makrofleksi et teha enda istumisaluse esialgne vorm. Palju ei pidanud laskma, sai väga korralik. Peale mäkerdamist õigetest kohtadest vaja lõigata ja valmis ...
Pilte tuleb kunagi kevadel, teemasse "kasutajate rattad" siis kui kogu masin valmis on ...
Keegi ei aidanud. Lugesin kasutusjuhendit ja lasin kätel teha :mrgreen:

Terv.
R.


Teema algataja
ristol
Postitusi: 83
Liitunud: 23 Veebr 2009, 12:50

Re: gondli tegemine?

Lugemata postitus Postitas ristol »

Õige lähenemine! Kui tahad midagi selgeks saada siis ongi vaja ainult julgust pealehakkamist ja tahtmist :bsmile:
Olen juba alustust teinud. Kuid mitte gondli [Motobot: õige on "gondli"] tegemisega, vaid lappimisega. Sai paar kihti peale pandud ning kõik tundub enam-vähem. Ainult üks asi jõi kripeldama. Nimelt vaigu ja kõvendi segu oli peale 2 tundi ikka veel niiske. Võib olla peabki see kauem kuivama, selles suhtes et sai ostetud paksem vaik, mis on mõeldud orienteeruvalt 2 tunniseks töö protsessiks, kuid ikkagi. Samas tegin kõvendi ja vaigu segu vastavalt juhistele ning sellest lähtuvalt peaks kõik olema korrektne. Teine mõte mis peast läbi käis oli see, et võib olla sai just liiga vähe kõvendit pandud ning kolmandaks lõpuks, et äkki sai hoopis seda segu ise liiga palju peale määritud. No kes seda teab, äkki lihtsalt paratsen üle, kuna esimene kord. Loodan, et hommikuks on ilusti ära kuivanud :)
Kindel on see, et alla ma ei anna ning gondli [Motobot: õige on "gondli"] tegemise ja kõik sellega seonduva saan ma selgeks.

Terv

Tellime ja vahendame mootorrataste varuosi
Tel: 58118188
http://www.spinningwheels.pri.ee

Spinning Wheels MCC
Kasutaja avatar

speedvana
Postitusi: 865
Liitunud: 17 Juun 2007, 13:41
Tsikkel: FZR
Asukoht: tallinn/+
Tänatud: 1 kord

Re: gondli tegemine?

Lugemata postitus Postitas speedvana »

kõik need jutud oleks veel toredamad, kui lisaksite fotod, enne ja pärast :bsmile:


Suska
Postitusi: 115
Liitunud: 03 Jaan 2008, 23:26
Tsikkel: Suzuki

Re: gondli tegemine?

Lugemata postitus Postitas Suska »

Et 2 tunni pärast niiske on, see on normaalne. Ära muretse ning ära lihvimisega liiga vara kallale mine (keerad oma töö metsa), lase tal kaua ja pikalt kuivada, kui on vaja. Nokitse nii kaua midagi muud. ;)

Andreas


Siipel
Postitusi: 89
Liitunud: 04 Nov 2007, 20:06
Tänatud: 1 kord

Re: gondli tegemine?

Lugemata postitus Postitas Siipel »

Ma olen vahepeal ka vaiguga mässanud.
Põhiliselt saab eristada 2 meetodit kuidas asja teha saab:

  1. Mudeli meetod e
  2. teed vahust/puust/plastist/plasteliinist/võrgust vms kergesti töödeldavast asjast mudeli.
  3. Katad mudeli ainega mis ei lase vaigul mudelit kahjustada (näiteks polüester vaik söövitab igasugused vahud läbi, samas epoksüüd vaik ei söövita, aga epo tahab täielikuks kivistumiseks kõrgemat temperatuuri).
  4. Poleerid mudeli pinna siledaks ja katad ainega mis ei lase vaigul mudeli külge kinni jääda.
  5. Katad mudeli riide ja vaigu kihiga. Riide valikul tuleb arvestada mudeli kujuga st kui on selliseid kohti mis nõuavad et riie veniks tuleb võtta veniv riie. Staatilise riidega on üldse keerulisem asju teha, aga samas staatiline riie jätab parema lõpptulemuse kui riide tekstuur mängib rolli. Kui pinna kate on dekoor siis ei oma see mingit tähtsust.
  6. lõpuks koputad mudeli vaigu seest välja ja võid sama mudeli pealt uue asja teha. Koputamise puhul tuleb jälgida et vaik on ära kuivanud ja see lõplik kivistumise aeg on vaigu kasutusjuhendis kirjas. Kui asi varem välja võtta on olemas võimalus, et asi kuivab kõveraks!
  7. Valmis asjal siis servad siledaks ja pind siledaks lihvida. (kui saab võib teha ka siis kui mudel sees veel on)
  8. Vormi meetod e
  9. teed tugevast materjalist vormi. Vorm peab olema nii tugev, et kui sinna vaiku sisse panna siis selle tegevuse käigus vorm läbi ei paenduks.
  10. Ülejäänud tegevused on sarnasedeelmisega, ainult vaiguga katmise puhul tuleb vormi sisse kanda asjad vastupidises järjekorras.

Üldiselt väikeste asjade tegemise puhul on mõistlik kasutada mudeli meetodit.
Selle eelis on
-väiksem töömaht ja see et
-kohe saab näha kas asi on see mis vaja.
Miinuseks on see, et:
-tavaliselt läheb mudel kiiresti katki ja sellest ei saa rohkem asju teha
-pinna viimistlemisega tuleb rohkem vaeva näha


Teema algataja
ristol
Postitusi: 83
Liitunud: 23 Veebr 2009, 12:50

Re: gondli tegemine?

Lugemata postitus Postitas ristol »

Aitäh väga informatiivse nõuande eest :bsmile: Seda ma loen veel mitu korda läbi :D , mitte et midagi arusaamatuks oleks jäänud, vaid et asi meelde jääks.
Annan varsti jälle aru, kuidas asjad kulgevad, siis panen pilte ka üles.

Terv

Tellime ja vahendame mootorrataste varuosi
Tel: 58118188
http://www.spinningwheels.pri.ee

Spinning Wheels MCC
Kasutaja avatar

NOWITZKI
Postitusi: 18
Liitunud: 05 Jaan 2007, 12:38
Tsikkel: Yzf 750r
Asukoht: Tallinn

Re: gondli tegemine?

Lugemata postitus Postitas NOWITZKI »

Kus kahe komponendilist vahtu müüakse? Ehitus poest ei leidnud.


decade

Re: gondli tegemine?

Lugemata postitus Postitas decade »

pole seotud otseselt valmistamisega vaid parandamisega. mida see plastifix endast kujutab ja seda eestist ka saada kuskilt on? tundub hea meetod parandamisex:) endal mõned praod gondlis, mõtlesin et peax kuidagi need ära parandama. või on lihtsamaid, kergemaid parandusmeetodeid?


v301060
Postitusi: 450
Liitunud: 07 Juul 2008, 20:14
Tsikkel: HD Bobik 103
Asukoht: Viljandi
Tänanud: 4 korda
Tänatud: 8 korda

Re: gondli tegemine?

Lugemata postitus Postitas v301060 »

NOWITZKI kirjutas:

Kus kahe komponendilist vahtu müüakse? Ehitus poest ei leidnud.

Pärnus on Henkel-Makroflex-i tehas. Küsi sealt.

HD Bobik 103 & 2x Jawa 638
varem: KMZ 650 Dneprr; HD XL 1200 Sportster; TransAlp 650; HD 883 Sportster Roadster; HD 1200 Sportster Custom; KTM 390 Duke; Triumph Thunderbird 1600

Kasutaja avatar

StreetMoto
Kaupmees
Postitusi: 2453
Liitunud: 04 Okt 2004, 15:51
Asukoht: Tallinn, Hiiu/Pääsküla
Tänatud: 191 korda
Kontakt:

Re: gondli tegemine?

Lugemata postitus Postitas StreetMoto »

Vaata näiteks siit kuda vorme tehakse. http://veikkopeikko.skymoto.ee/ Mis iganes, kas porlad, gondlid või miskit muud, millele füüsilist kuju vaja anda... Kui vaja, saad sealt ka nõu kuskohast millist keemiat ja materjale osta.

StreetMotos jätkuvalt soodsad tehingud: Castrol - Elf - Michelin - Bridgestone - Maxxis - Dunlop - D.I.D - JT + iga päev online tellimused erinevatesse Euroopa ladudesse

Neeme
527 4000
http://www.streetmoto.ee
streetmoto@streetmoto.ee
Kasutaja avatar

Raiki
Postitusi: 1986
Liitunud: 30 Mai 2006, 11:36
Tsikkel: Suzuki Boulevard 1800 M109R
Asukoht: Eesti

Re: gondli tegemine?

Lugemata postitus Postitas Raiki »

ja kui sa äkki Tlnast oled siis www.db-hp.ee on koht kust kõik vajaliku saad .

Suzuki Boulevard 1800 M109R

www.estparts.ee - Parima hinnaga varuosad.
Vasta

Liitu vestlusega

Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige

Avan konto

Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.

Registreeru

Logi sisse

Mine “Mootorratta remont, tehnika, elekter ...”