Ülekande muutmine

Kui mutrivõti peos püsib (või siis üldse ei püsi), kui vajad abi või nõu mootorratta remondil või soovid tehnika üle arutleda. Kui pluss ja miinus on lootusetult segi ja amprid ajavad volte taga.

Moderaator: Moded

Foorumi reeglid
Vältimaks asjatuid postitusi ja saamaks kiiremaid asjakohaseid vastuseid, peab teema sisaldama järnevaid detaile:
  1. Pealkirjas: Tsikli mark ja lühike vea kirjeldus (kui täpsemini ei ole võimalik siis näiteks: probleem mootoris, probleem piduritega jne)
  2. Sisus võimalikult täpne vea kirjeldus ja mootorratta mark ning väljalaskeaasta

NÄIDE: Honda Hornet, tühikäiguga probleem.

Valesti alustatud ning sisutühjade teemade puhul on moderaatoril õigus teema kustutada!

Tsikkelröövel
Postitusi: 1754
Liitunud: 27 Dets 2005, 17:55
Tsikkel: Kawa GPZ 550, W800, Jawa 350
Asukoht: Tartu
Tänatud: 27 korda

Re: Ülekande muutmine

Lugemata postitus Postitas Tsikkelröövel »

Holger, ma ei saagi ju aru saada, esimeses postis ütled põhjuseks:

"Tekkis siis selline küsimus, et kui suurel määral mõjuks mu ratta kütusekulule (põhiliselt just maanteel, kuna seal põhilised kilomeetrid kogunevad) ülekande jõulisemaks muutmine?"

Ja viimases:

"Ja nendele vendadele, kes kohe mitte aru ei saa miks mul "tonnisel" vaja ülekannet muuta, siis vastus teile: et ratas läheks teise käiguga kergemini tagarattale. Pigem olgu ratas natuke teravam kui et tippkiirus (mis mul gondlite eemaldamise tõttu nii kui nii kõvasti langes) oleks mõttetult suur."

:mrgreen: ütelnud siis kohe, et tagarattasse ajamises on probleem, mida Sa häbened (tegelikult ma seda arvasingi, sellepärast üldse norima hakkasingi :wink: )?

Kas Mees ostab tsikli, pole küsimus. Küsimus on: millal?

harimal
Postitusi: 1071
Liitunud: 30 Mai 2007, 12:57
Asukoht: Tallinn
Tänatud: 2 korda

Re: Ülekande muutmine

Lugemata postitus Postitas harimal »

h0lger kirjutas:

Ok, sai selgeks, et ei ole ikka mõtet esimest vahetada.

Ja nendele vendadele, kes kohe mitte aru ei saa miks mul "tonnisel" vaja ülekannet muuta, siis vastus teile: et ratas läheks teise käiguga kergemini tagarattale. Pigem olgu ratas natuke teravam kui et tippkiirus (mis mul gondlite eemaldamise tõttu nii kui nii kõvasti langes) oleks mõttetult suur.

Pakun, et üritad kulusid kokku hoida, otsides sobivat hammakat varuosa näol, aga ära raiska oma aega. Otsi Kloostrimetsa motopoe või Dragbike'i vendade juurest endale kontakt hammahategijale ning lase endale mingi 800-1000 eest üks paras praepann teha. Samasugune nagu ühel kohalikul trikivennal, kes aeg-ajalt oma trikirattaga kokkutulekutel käib ning viimati Smashil esines. Nime ei mäleta.

Kloostrimetsast saad nö meetriga ka ketti juurde osta. Kogu eelarve läheb sul ehk sinna 2000 krooni kanti, aga vähemalt saab mure murtud ning trikid kiiremini kättetulevad.
Kusjuures suur tagahammakas pole vaid nina ülessaamiseks vaid ka selle ülevalhoidmiseks madalate mootoripöörete juures, et saaks oma ratta küljes rippuda ja muud moodi taielda.

Sry järgneva keelekasutuse pärast, aga ütlen kohe ette ära, et mitmekesi selle rattaga sõitmine saab sul olema paras n**s ja jebi. Samuti esimesed sõidud üksinda.
Ristmikult minnes ronib nina kogu aeg taevasse, samal ajal pole kiirust ollagi. Sisuliselt teed liikluskõlbuliku ratta vaid trikirattaks.

CarbTune karburaatorite sünkronisaator: http://nagi.ee/photos/harimal/7766255/in-set/125775/
ColorTune küttesegu kontrollija: http://nagi.ee/photos/harimal/7776475/in-set/125775/
Kaupo Toom kaupo.toom@gmail.com 50 90 643, 52 20 897

joki
Postitusi: 35
Liitunud: 06 Sept 2006, 17:09
Asukoht: rapla

Re: Ülekande muutmine

Lugemata postitus Postitas joki »

See kõik on väga ilus arutlus, aga küsimu selline, et kus kohast on võimalik saada näiteks suzuki gsx'ile ette väiksemat hammasratast. Tegu siis 600'ga.
Kui kellegil midagi pakkud on siis võib saata erasõnumi.
:) :D

vaba kui lind...
Kasutaja avatar

StreetMoto
Kaupmees
Postitusi: 2454
Liitunud: 04 Okt 2004, 15:51
Asukoht: Tallinn, Hiiu/Pääsküla
Tänatud: 192 korda
Kontakt:

Re: Ülekande muutmine

Lugemata postitus Postitas StreetMoto »

See kõik on väga ilus arutlus, aga küsimu selline, et kus kohast on võimalik saada näiteks suzuki gsx'ile ette väiksemat hammasratast. Tegu siis 600'ga.

Äkki mõnest motopoest??? Või on see väga rumal idee... GSX-il on ees kõige standardsem ketiratas, mis üldse olla saab ja hästivarustatud poodides on seda alati saaval vähemalt 14,15,16 ja 17 hambaga. Tellimisel ka 13 ja 18 hambaga saada... Minu kontakte näed allpool, kui ketiratast ikka vaja.

StreetMotos jätkuvalt soodsad tehingud: Castrol - Elf - Michelin - Bridgestone - Maxxis - Dunlop - D.I.D - JT + iga päev online tellimused erinevatesse Euroopa ladudesse

Neeme
527 4000
http://www.streetmoto.ee
streetmoto@streetmoto.ee
Kasutaja avatar

Teema algataja
h0lger
Postitusi: 508
Liitunud: 10 Okt 2006, 19:56
Tsikkel: roheline
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 108 korda
Tänatud: 30 korda

Re: Ülekande muutmine

Lugemata postitus Postitas h0lger »

Tsikkelröövel kirjutas:

Holger, ma ei saagi ju aru saada, esimeses postis ütled põhjuseks:

"Tekkis siis selline küsimus, et kui suurel määral mõjuks mu ratta kütusekulule (põhiliselt just maanteel, kuna seal põhilised kilomeetrid kogunevad) ülekande jõulisemaks muutmine?"

Ja viimases:

"Ja nendele vendadele, kes kohe mitte aru ei saa miks mul "tonnisel" vaja ülekannet muuta, siis vastus teile: et ratas läheks teise käiguga kergemini tagarattale. Pigem olgu ratas natuke teravam kui et tippkiirus (mis mul gondlite eemaldamise tõttu nii kui nii kõvasti langes) oleks mõttetult suur."

:mrgreen: ütelnud siis kohe, et tagarattasse ajamises on probleem, mida Sa häbened (tegelikult ma seda arvasingi, sellepärast üldse norima hakkasingi :wink: )?

Võib-olla ma tõesti väljendasin ennast natuke segaselt, aga selle teema idee oli selles, et kas ma saan ülekannet muuta jõulisemaks, muutmata kütusekulu metsikuks. Kuna ratas on mul igapäevane sõiduk, siis peab tal mingisugunegi praktilisus säilima ja hetkel pole raha, et teist ratast kõrvale võtta ainult stundiks - ehk siis otsin kuldset keskteed.

Mootorrattaga sõitmine on kallis, kuid see-eest ohtlik tegevus.
Kasutaja avatar

udupeenike
Postitusi: 231
Liitunud: 27 Juun 2007, 21:18
Tsikkel: ---
Asukoht: Tallinn

Ülekande muutmine

Lugemata postitus Postitas udupeenike »

Ka küsimus ülekande muutmise kohta.
Oskab keegi öelda, kas mul on mõtet hakata esimese hammaka vahetamisega jamama, et rattale just pigem metsas jõudu juurde ning kiiruse alla saaks? Rattaks on Yamaha Tenere. Hetkel on ees 14 hambaga ketiratas. Kui ette 13 hambaga ketiratas panna, kas peaks kogu ketijooksu ära vahetama või pole otsest vajadust? Linnas sõites on kolmanda käiguga kiirusel 55km/h pöörded u 3500 peal ja neljandaga samal kiirusel põhimõtteliselt sõita ei saagi, hakkab pooma. Maanteel 5. käiguga 100km/h on ka pöörded u 3500 peal.

Viisakus ennekõike!
Mikk
Honda CB500 -- Yamaha XJ 600 S -- Kawasaki KL650 A -- Yamaha XTZ 660
Kasutaja avatar

TDM
Postitusi: 349
Liitunud: 28 Juun 2005, 00:55
Tsikkel: TDM 850 3VD, CRF250L, Gas280
Asukoht: Keila

Re: Ülekande muutmine

Lugemata postitus Postitas TDM »

udupeenike kirjutas:

Ka küsimus ülekande muutmise kohta.
Oskab keegi öelda, kas mul on mõtet hakata esimese hammaka vahetamisega jamama, et rattale just pigem metsas jõudu juurde ning kiiruse alla saaks? Rattaks on Yamaha Tenere. Hetkel on ees 14 hambaga ketiratas. Kui ette 13 hambaga ketiratas panna, kas peaks kogu ketijooksu ära vahetama või pole otsest vajadust? Linnas sõites on kolmanda käiguga kiirusel 55km/h pöörded u 3500 peal ja neljandaga samal kiirusel põhimõtteliselt sõita ei saagi, hakkab pooma. Maanteel 5. käiguga 100km/h on ka pöörded u 3500 peal.

Võid ka tagumise hammaka vahetamisega jamada! :mrgreen:
Vaata kumma hammaka soodsamalt saad, esimese väiksemaks tehes peaks veidi kett lõdvemaks minema, tagumise vahetamisel suuremaks muutub keti pikkus rohkem, Jämedalt peaks olema 1 esimene hammas vähem võrdub 3-4 hammast taga juures! :bsmile:

Ei midagi . . . peale tuule!
Kasutaja avatar

udupeenike
Postitusi: 231
Liitunud: 27 Juun 2007, 21:18
Tsikkel: ---
Asukoht: Tallinn

Re: Ülekande muutmine

Lugemata postitus Postitas udupeenike »

Ma siis proovin asja ära. Eks tuleb otsida, kumb soodsam on jah. Tänud :bsmile:

Veidi OT, aga kas maastikul ka käite ikka oma pundiga?

Viisakus ennekõike!
Mikk
Honda CB500 -- Yamaha XJ 600 S -- Kawasaki KL650 A -- Yamaha XTZ 660
Vasta

Liitu vestlusega

Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige

Avan konto

Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.

Registreeru

Logi sisse

Mine “Mootorratta remont, tehnika, elekter ...”