Kiirusehoidja - mehaanilised, elektroonilised

Kui mutrivõti peos püsib (või siis üldse ei püsi), kui vajad abi või nõu mootorratta remondil või soovid tehnika üle arutleda. Kui pluss ja miinus on lootusetult segi ja amprid ajavad volte taga.

Moderaator: Moded

Foorumi reeglid
Vältimaks asjatuid postitusi ja saamaks kiiremaid asjakohaseid vastuseid, peab teema sisaldama järnevaid detaile:
  1. Pealkirjas: Tsikli mark ja lühike vea kirjeldus (kui täpsemini ei ole võimalik siis näiteks: probleem mootoris, probleem piduritega jne)
  2. Sisus võimalikult täpne vea kirjeldus ja mootorratta mark ning väljalaskeaasta

NÄIDE: Honda Hornet, tühikäiguga probleem.

Valesti alustatud ning sisutühjade teemade puhul on moderaatoril õigus teema kustutada!
Kasutaja avatar

Teema algataja
Karutapja
Postitusi: 157
Liitunud: 26 Apr 2006, 22:03
Tsikkel: EuroPannoonia
Asukoht: Tartu

Kiirusehoidja - mehaanilised, elektroonilised

Lugemata postitus Postitas Karutapja »

Läti hooaja lõpetamisel tõusis teema kiirusehoidjad / cruise control 'id laudkonnas päevakorda. Biker.ee otsingust sain mõned viited, aga tegin pisut põhjalikuma tuhlamise internetis.
Ülevaade: laias laastus 3 põhimõtet:

1) randmega toetad käepideme ümber oleva kinnituse otsas olevale keelele, sellega väheneb randmekoormus. Mõned näited: http://bit.ly/crampbuster, http://bit.ly/crampbuster2. Video: http://bit.ly/CBvideo, hind ~$10..€15
2) süsteemid, mis suurendavad käepideme keeramise hõõrdumist / fikseerivad käepideme konkreetsesse asendisse
2a) käepideme välimisse otsa käivad. Võimalik, et manipuleerimine natuke raskem, kuna väike sõrm pole tavaliselt väga andekas. Võivad olla isevabastuvad käsiduri vajutamisel. Näited: http://bit.ly/kaokogrip http://bit.ly/kaoko2 http://bit.ly/throttlemeister http://bit.ly/kuryakin. Võivad sobida ka soojendusega käepidemetele. Hind ~$80...$150
2b) käepideme seesmisesse otsa käivad. Sageli isevabastuvad (näiteks käsipiduri vajutamisel). Sageli ei pruugi sobida soojendusega käepidemetele. Näited: http://bit.ly/vistacruise http://bit.ly/brakeaway. $25...$200
3) Elektroonilised/vaakumiga juhitavad "päris" kruiskontroolid
3a) autodele mõeldud järelturu omad. tundub et üks levinumaid on http://bit.ly/audiovox. hind $100-250
3b) tsiklitele spetsiaalselt tehtud http://bit.ly/motocc . Hind $(sedakorda küll AUD, aga ikkagi) 1000

Täiendavat lugemist:
http://www.valkyrieriders.com/shoptalk/ ... ontrol.htm - hea Q&A info, lihtsalt mõistetav
http://www.st-owners.com/forums/forumdisplay.php?f=206 - viide Honda ST1300 foorumi cruise controlide alateemale

Kellel oma kogemus mõne tüübiga neist, võiks lisada asjalikke kommentaare, mis aitaks valiku tegemisele kaasa.

Kasutaja avatar

Nigga
Postitusi: 1086
Liitunud: 21 Juul 2004, 10:39
Tsikkel: Tsikkel: Tsikkel: Tsikkel

Re: Kiirusehoidja - mehaanilised, elektroonilised

Lugemata postitus Postitas Nigga »

Pilt

Pilt

Kasutaja avatar

jansu24
Postitusi: 123
Liitunud: 19 Mai 2007, 00:27
Tsikkel: HYOSUNG GT650iR
Asukoht: Pärnu

Re: Kiirusehoidja - mehaanilised, elektroonilised

Lugemata postitus Postitas jansu24 »

Ei saa nagu selle kummirõnga tööpõhimõttest aru...

Terv,
Jansu

__________________________________________

V-mootor on nagu lõvi taltsutamine ja rida mootor nagu kassi piinamine :)

HYOSUNG GT650Ri
Kasutaja avatar

Kalapea
Postitusi: 1059
Liitunud: 26 Veebr 2005, 13:00
Tsikkel: Mõni Ducati
Asukoht: Pärnu / 559I7I9O
Tänatud: 94 korda
Kontakt:

Re: Kiirusehoidja - mehaanilised, elektroonilised

Lugemata postitus Postitas Kalapea »

Lihtsalt kummirõngas tõmbab ennast rutška ja punni vahele kinni.

PiltPilt
Kasutaja avatar

Inartšik
Postitusi: 102
Liitunud: 22 Dets 2008, 20:17
Tsikkel: Yamaha XJ6
Asukoht: Tallinn

Re: Kiirusehoidja - mehaanilised, elektroonilised

Lugemata postitus Postitas Inartšik »

Lapakas mul on ja abiks ikka, saab sõrmi sirutada. Nagu Karutapja mainis, siis kas väikse sõrmega oskab/on mugav käepideme välimisele poolele paigaldatud kiirusehoidjat juhtida...kui kellelgi on, ootaks kommentaari. Ise mõtlesin veel, et kui on käe(pideme) kaitsmed paigaldatud, siis ei saa seda täitsa otsa oma küll paigaldada/kruttida. Elektrooniline on kindlasti kõige ehedam aga see eeldab juba väga pikki trippe ja ratast, mille kavatsed jätta endale pikemaks ajaks. Seega mina oleksin huvitatud versioonist 2b, käepideme seesmises otsas käivast pöidlaga juhitavast.

Kasutaja avatar

Teema algataja
Karutapja
Postitusi: 157
Liitunud: 26 Apr 2006, 22:03
Tsikkel: EuroPannoonia
Asukoht: Tartu

Re: Kiirusehoidja - mehaanilised, elektroonilised

Lugemata postitus Postitas Karutapja »

Endagi mõte liigub selle 2b suunas. Ilmselt BrakeAway. Peab vaid pisut jätkama uurimistööd ja/või nendega suhtlema transa teemadel. Nende kodukal oli ka info, et kui tellida 5 (sarnast või erinevat), siis saab transa tasuta. Saaks mingi pundi kokku, võiks hakata tingima kah nendega. Loomulikult vaja kooskõlastada ka sobivused jne. Kui huvilisi veel tekib, siis hakkan suhtlema.
Inartšik - uuri-vaata-mõtiskle :) Ja veel - sedatüüpi asja saab õnneks suht kerge vaevaga ilmselt ka ratast maha müües küljest ära võtta ning ehk järgmisel rattal kasutada. Mul endal kavas ratast säilitada mõned aastad, seega teoreetiliselt mõeldav ka 3a, aga uurin natuke siinsetelt autoelektrikutelt.


Hr.Nõel
Postitusi: 1447
Liitunud: 21 Okt 2005, 21:33
Tsikkel: Päris mitu...
Asukoht: Pärnu
Tänatud: 109 korda

Re: Kiirusehoidja - mehaanilised, elektroonilised

Lugemata postitus Postitas Hr.Nõel »

Oleks ka selle 2b poolt. Ainult et kui ta kindlasti sobiks soojendustega käepidemetega. Nendest ei tahaks loobuda.

Tel. +372 viiskuus 2158üksüks & noelamees@gmail.com
Kasutaja avatar

Raiki
Postitusi: 1986
Liitunud: 30 Mai 2006, 11:36
Tsikkel: Suzuki Boulevard 1800 M109R
Asukoht: Eesti

Re: Kiirusehoidja - mehaanilised, elektroonilised

Lugemata postitus Postitas Raiki »

aga kas te pole mõelnud näiteks sellise asja peale ?

http://www.autoalarm.ee/web/index.php?cruisecontrol

AP500 - ELEKTRIAJAMIGA PÜSIKIIRUSHOIDJA

teoreetiliselt peaks saama selle ju ka installida ?

nendel rutskapiirajatel see paha omadus, et kui mäest alla sõidad siis hakkab kiirjus jubedalt kogunema :)

Kui kellegil on huvi , siis saame ka parema hinnaga aidata ;)

Suzuki Boulevard 1800 M109R

www.estparts.ee - Parima hinnaga varuosad.

pezz
Postitusi: 173
Liitunud: 23 Sept 2008, 21:49
Tsikkel: CRF1000L
Asukoht: Tartu

Re: Kiirusehoidja - mehaanilised, elektroonilised

Lugemata postitus Postitas pezz »

Parem ranne kippus maanteel sõitmisel surisema minema, sai Tartu Motodepoost mingi 100kr eest hangitud 1. variandi lapats ning peab ütlema, et üks kasulikumaid oste sellel hooajal. Parem käsi sõitmise ajal nüüd sama vabalt liigutatav kui vasak - lisaks odav ja täiesti lollikindel. Kiiruse valimiseks sätid õigesse kohta ja kui koht ei sobi, siis teed kiiresti vastupäeva ühe tiiru ja sätid uude asendisse. Suure boonuspunktina töötab parkimise ajal üles keerates efektiivselt ka kiivri lenksu küljes hoidjana, nii et pole vaja enam rihma üle lenksuotsa maha libisemist karta. Kuna gaasikeeramine muutus randme raskuse abil veelgi kergemaks, siis muutis minul vähemalt linnasõidu pisut agressiivsemaks.

Vasta

Liitu vestlusega

Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige

Avan konto

Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.

Registreeru

Logi sisse

Mine “Mootorratta remont, tehnika, elekter ...”