Suzuki GSX-R süüte probleemid
Moderaator: Moded
Vältimaks asjatuid postitusi ja saamaks kiiremaid asjakohaseid vastuseid, peab teema sisaldama järnevaid detaile:
- Pealkirjas: Tsikli mark ja lühike vea kirjeldus (kui täpsemini ei ole võimalik siis näiteks: probleem mootoris, probleem piduritega jne)
- Sisus võimalikult täpne vea kirjeldus ja mootorratta mark ning väljalaskeaasta
NÄIDE: Honda Hornet, tühikäiguga probleem.
Valesti alustatud ning sisutühjade teemade puhul on moderaatoril õigus teema kustutada!
Suzuki GSX-R süüte probleemid
Rattaks Suzuki GSX-R 750 '98 (sissepritse variant)
Käivitub ilusti, tühikäik hea aga järsku sureb välja. Kohe starterit andes käima ei lähe, peab süüte välja võtma ning siis uuesti käima panema. Pöördesse läheb, aga mingil hetkel lihtsalt sureb välja. Kui mootor ära kooleb, näitab veakoode C24 ja C25, mis vastavalt tehase remondimanuaalile on C24 - 1. ja 4. silindri süütepoolide ning C25 - 2. ja 3. silindri süütepoolide rike. Hästi ei tahaks nagu uskuda, et süütepoolid vigased. Kui ratas käib siis kõik silindrid töötavad ilusti. Probleem oli tekkinud peale ratta pesu survepesuriga.
Liigutasime kõik võimalikke pistikuid, kuid midagi sellest ei muutunud. Süütepoolide primaarmähiste takistused olid korras. Ei oska enam muud proovida, kui teisi süütepoole. Mõttes oli ka veel, et äkki on aju tuksis ja siit ka palve, et äkki kellelgi Tartu kandist oleks laenata selle mudeli ('98-'99 aasta 750) aju päevaks-paariks.
Võibolla olen üldse valel teel ja viga on mujal, kuid nende veakoodide põhjal oletaks, et viga on siiski sädemes.
Re: Suzuki GSX-R süüte probleemid
Alusta elementaarsetest asjadest, nagu õhufilter, mis teeb ilma selleta, pane tükiks ajaks puhuri ette nt? Kütusefilter, kuna vahetatud ja kas eksisteerib, küünlad vaata üle kriitilise pilguga, vajadusel leeklambiga või gaasipliidil põleta puhtaks. Üldjuhul viga peitubki sellistes lihtsates kohtades kuhu esmapilgul ei oskaks vaadata.
Re: Suzuki GSX-R süüte probleemid
Kuna veakoodid näitavad süütepoole, siis on tõenäoliselt kala siiski süütesüsteemis. Sai täna proovitud teisi süütepoole ja muutust ei olnud. Mõõtsin ka väntvõlli anduri takistust ja väljundpinget. Manuali andmetel peaks väljundpinge olema 0.5V või rohkem, kuid minu multimeeter näitas maksimumiks 0.004V. Takistus oli lubatu piires.
Tühikäigul käib ratas ca. 20-25 sekundit, mis järel sureb välja. Kui natuke pöördeid anda, sureb kiiremini ära.
Küsimus on nüüd selles, kas viga on tõesti selles anduris või võib probleem peituda ka ajus endas?
Re: Suzuki GSX-R süüte probleemid
nu kui survepesuga lasid ,siis võis aju vett saada ja ongi nahkas,et jh kuskilt tuleks uus aju sebida ja proovida
samas ise pole väga kursis ,mismoodi tsiklil neid veakoode loetakse ja kustutatakse ,autol on igatahes nii et kui viga sees siis,peale vea kustutamist hakkab auto korraks tööle õieti ,aga muidugi kohe viskab vea tagasi,et jh vbl tsiklil sama moodi,et tuleks veakoodid mälust kustutada,kui pole seda teinud?
Re: Suzuki GSX-R süüte probleemid
Mispärast sa teda üldse keset talve pesid? Kuna see massin viimati korralikult töötas?
Aju saab infot süütepoolide korrasolekust ikkagi juhtmete kaudu.
Eeldusel, et sul tekkis ainult ÜKS viga (mis lülitab korraga välja mõlemad süütepoolid) siis peaksid otsima selle põhjust alates sellest punktist kus süütepoolide toitejuhtmed üheks kokku lähevad kuni süütelukuni ( süütepoolide pistikuklemmide külge kinnituvad juhtmed - alarmi immo pistikud - võibolla on ka vaherelee - kallutusandur - süütelukuni minevad juhtmed - süütelukk).
Ja teisalt võib ajul olla eraldi massijuhe süütepoolide voolu jaoks ( mõnel ajul võib ka 6 massijuhet külge minna ) ja see üks klemm jamab.
Tavatestriga ei pruugi otsimine konkreetset tulemust anda kuna süütepoolid tarvitavad tööks suht lühikest aga tugevat (umbes 10A vooluga) impulssi ja see ei pruugi läbi mahtuda. Hea oleks omada ka elektriskeemi.
Aga võib ka alustada lihtsamatest asjadest nagu rehvirõhud ja keti õlitamine.
Re: Suzuki GSX-R süüte probleemid
Ratast pesi eelmine omanik, kelle väitel enne pesu töötas korralikult.
Panin skeemi ka siia üles:
http://www.hot.ee/acid006/gsxr750.JPG
Unustasin veel mainida, et kui ratas välja sureb siis ilma süüte välja-sisse lülitamiseta ratas uuesti ei käivitu. Süüte sisselülitamisel on ka veakoodid kadunud.
Re: Suzuki GSX-R süüte probleemid
Skeemi järgi aju klemmilt IGS läheb O/R värvi juhe läbi süütelukku massi.
Skeemilt pole näha kas süütelukult läheb massijuhe ka aku/juhtmestiku külge või saab süütelukk massi otse läbi kere. See võib ka jamada.
Kui IGS klemm aku - klemmiga ühendades välja ei sure siis on viga selles ahelas.
Mis pinge on aju IG klemmil mootori töötamisel ja pärast väljasuremist?
-
- Postitusi: 1059
- Liitunud: 26 Veebr 2005, 13:00
- Tsikkel: Mõni Ducati
- Asukoht: Pärnu / 559I7I9O
- Tänatud: 94 korda
- Kontakt:
Re: Suzuki GSX-R süüte probleemid
Kood: Vali kõik
c24/c25/c26/c27 Ignition signal #1, #2, #3, #4 circuit malfunction CKP sensor (pick-up coil) signal is produced but signal from ignition coil is not produced continuous two times. In this case, the code c24 or C25 or C26 or c27 is indicated.
Otsi viga pigem süüteanduritest, ehk põhjust miks on anduri pinge olematu 0.004V ja kas anduri pinget kontrollitakse siis kui andur on vabas asendis või kinnises asendis.
Re: Suzuki GSX-R süüte probleemid
Sellel rattal on süüte ajastamiseks väntvõlli(CKPS) ja nuka andurid(CMPS). Süütepoole juhitakse vastavalt koos 1, 4 ja 2,3. Kui teatud silindrid ei tööta siis võib viga olla:
1) Ühes süütepoolide paaris (poolid on omavahel ühendatud, aju ei saa aru aru milline neist ei tööta)
2) Ajus - eelkõige transistor, mis juhib vastavat poolide paari
3) Arvestades seda, et ratas ei lähe esimesest käivitamisest käima võib viga olla nuka anduris - aju ei tea milline silinder on töötakti alguses ja säde antakse valesti
Süütelukust tulevat IGS otsa ei soovita otse massi ühendada, kuna teatud GSXR mudelitel on süütelukus takisti, et nö juhtmetest käima panna ei saaks - aju lihtsalt ei anna süüdet.
Re: Suzuki GSX-R süüte probleemid
a) Anduri impulsi pikkus on liiga lühike, et tester näitaks selle pinget õieti. Tõeseks mõõtmiseks oleks vaja ossi.
1) Süütepoolid on segalülituses. 2tükki jadamisi ja skeemi järgi elektriliselt on süütepoole ainult 1 paar (2 pooli).
2) ajus on kummagi pooli jaoks oma transistor ja seda peaks ta eristama kumb ei tööta.
3) Mitte et ei lähe esimesest käivitamisest käima vaid väljasurnud mootor ei käivitu kui vahepeal pole liigutatud süütevõtit.
4) takisti olemasolukontrolli ja ühenduste kontrolli nimetasin järjekorras enne massiühenduse soovitamist.
lihtsalt väike ajugümnastika.
Re: Suzuki GSX-R süüte probleemid
Nagu eelnevalt kirjutasin, siis teiste kindlalt töökorras olevate poolidega käitus ratas samamoodi. Poolid on ühendatud jadamisi: 1. ja 4. ning 2. ja 3. omavahel - kokku ikka 4 tk.
-
- Postitusi: 170
- Liitunud: 10 Nov 2005, 16:30
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 11 korda
- Tänatud: 7 korda
Re: Suzuki GSX-R süüte probleemid
ping kirjutas:1) Skeemi järgi on süütepoole ainult 1 paar (2 pooli).
Skeemi järgi on ju ikka 4 pooli. Kontrollisin varuosade kataloogist, et poolid peaks olema otse küünlale paigaldatavad (ilma küünlajuhtmeteta, nagu nt Audi AAN mootoril).
Nagu eelnevalt mainitud, vaata üle nukkvõlli ja väntvõlli asendi andurid ja nende ühendused. Sarnane probleem on mul olnud sellest, et väntvõlli asendi anduri varjestusrüü oli katki läinud.
Braap..
-
- Mode
- Postitusi: 882
- Liitunud: 10 Apr 2009, 15:13
- Tsikkel: 1260MS-e, 500EXC
- Asukoht: Tallinn, Harku
- Tänanud: 20 korda
- Tänatud: 34 korda
- Kontakt:
Re: Suzuki GSX-R süüte probleemid
vända asendi andur võib vabalt kalas olla.
Autodel mitmeid kordi samamoodi juhtund. ei sure küll välja aga jääb kohutavalt halvasti käima. (pärast survekaga mootori pesu, ma mõtlen. Kuigi imelik on see, et miks ta map-i järgi siis lihtsalt käima ei jää. aga no samas kui käima läheb ja esimese surtsu "külmkäivitust" käib normaalselt, siis ei peaks mingi suur jama olema vaid kontrollsüsteemis mingi viga. Arvesta, et kui oleks tootva komponendi viga, siis ratas pauguks ja turtsuks nagu loom ja vaevalt, et teda käima üldse saaks. Aga jah, need andurid on sünnist saati suht õrnakesed. Proovi kellegi teise oma sinna külge ja vt mis teeb.
Reisirataste ettevalmistus, vedrustuse seadistus ja ümberehitus, hooldus ja tehniline tugi/koolitus.
http://www.vugtec.com
Porganditele tehnilist abi ja hooldust saab ka!
-
- Postitusi: 9
- Liitunud: 08 Veebr 2010, 18:08
- Tsikkel: Kawasaki
- Asukoht: Tallinn
- Kontakt:
Re: Suzuki GSX-R süüte probleemid
Ma uurisin veits teemat ja saab mõõta kül multimeetriga CKPS pinget. See, et CKPS nii väikest pinget andis võib olla põhjus, miks välja sureb. Tegemist võib olla metallipuruga anduri otsas, halva ühendusega või lihtsalt anduri kulumisega.
Re: Suzuki GSX-R süüte probleemid
Ikka keeruliselt vaja teha.
Enamus andureid ei hakka mitte kohe pärast süütekatkestust tööle vaid tahavad pikemat ootamist.
Antud juhul peaks esmalt välistama süüteluku probleemi mida on võimalik teha ilma vahetusdetaile otsimatta. Kuna kirjelduses oli, et alati ja kohe käivitub pärast süütelukust süüte välja lülitamist siis süütekatkestuse saab teha ka:
') stopp nuppu kasutades.
') süüdet mitte välja võttes korra külgjalga alla lastes.
') skeemi järgi ülemist parempoolset kaitset korraks väljavõttes.
Kui siis ka kohe käivitub võib arvata, et süütelukk on korras.
Antud ahelas on ka veel külgjala blokeeringu relee , kindluse mõttes peaks selle ka ajutiselt eemaldama ja otse lülitama.
Andurite kontrollimiseks on aga kindlam leida vajaliku tööriistaga inimene kui et kellegi rattalt (võibolla samasuguse tüüpveaga aga veel kuidagi töötav) detail kruvida.
Re: Suzuki GSX-R süüte probleemid
CKPS on lihtsalt induktiivpool ja kuluda pole seal midagi ja mõõta saab korralikult ainult ossiga. Pigem otsida viga nagu eelpool mainitud ja välistada niiskus pistikutes ja ka ajus.
-
- Postitusi: 9
- Liitunud: 08 Veebr 2010, 18:08
- Tsikkel: Kawasaki
- Asukoht: Tallinn
- Kontakt:
Re: Suzuki GSX-R süüte probleemid
http://www.youtube.com/watch?v=kVu3dFtZPks
http://www.youtube.com/watch?v=rU-rm1hK4KQ
Panin siis videod ülesse mida ta täpselt teeb. Andurit ennast on näpitud eelmise omaniku poolt ikka korralikult. Kruvidel pead ärakeeranud ja silikoniga mökerdanud. Ei olnud ilus vaatepilt. Anduri mõõtmise kohapealt kui süüde sees ja ajuga ühenduses käib läbi 0,026v, kui käima panna 0,031v, takistus 164 oomi. Andur ise omab kulumise märke. Et valet muljet ei jääks video pealt vaadates, gaasiasendi andur ei pannud segast. Käsi oli gaasi peal.
Pildid andurist: http://album.ee/album/519941/50218231
-
- Postitusi: 9
- Liitunud: 08 Veebr 2010, 18:08
- Tsikkel: Kawasaki
- Asukoht: Tallinn
- Kontakt:
Re: Suzuki GSX-R süüte probleemid
Kas see tähendab, et pärast väljasuremist lülitasid näiteks stopp nuppu välja/sisse ja pärast seda kohe masin käivitus? Ilma süütevõtit näppimatta?
Muidugi see 12sek. video oli küll väga informatiivne .
Kirjutasid alguses, et käivitub , töötab tühikäigul ja gaasi andes mingi aeg sureb. Videolt oli näha et töötas tühikäigul mõned sekundid siis tõusis tahhoka osuti ja masin suri.
Mida ta siis tegelikult teeb? Kas sureb järsult gaasi andes või aeglaselt pöördeid tõstes?
Kas pärast väljasuremist säde on ja pihustitele impulsid tulevad?
Re: Suzuki GSX-R süüte probleemid
Start-stop nupu lülitamisest piisab, et ratas uuesti käivituks. Kirjutasin eelnevalt, et kui pöördeid anda siis sureb kiiremini välja, pole vahet kas annad pöördeid järsku või aeglaselt. Peale väljasuremist tõenäoliselt süütepoolid sädet ei anna, sellest ka veakoodid C24, C25. Impulssi pihustitele pole mõõtnud.
Kellelgi ei ole tõesti '98-99' mudeli aju prooviks anda?
-
- Postitusi: 9
- Liitunud: 08 Veebr 2010, 18:08
- Tsikkel: Kawasaki
- Asukoht: Tallinn
- Kontakt:
Re: Suzuki GSX-R süüte probleemid
Viga avastatud. Vigane pingeregulaator. Pinge oli liiga kõrge. Tõusis pikkamisi 18 voldini. 18 peal suri välja. Ilma selleta töötab korralikult.
Tänud
Re: Suzuki GSX-R süüte probleemid
Kristjan1985 kirjutas:Viga avastatud. Vigane pingeregulaator. Pinge oli liiga kõrge. Tõusis pikkamisi 18 voldini. 18 peal suri välja. Ilma selleta töötab korralikult.
Tänud
Vahi siis, ja kui palju sai ajusid ragistatud. Mõtlesin ka targematega kaasa, aga pingu peale poleks osanud tulla. Naudi
Re: Suzuki GSX-R süüte probleemid
18V ongi tavaliselt piir millel veel masina elektroonika töötab. Minimaalne 8V. Mõni plokk peab seda vastu teisele võib selline pingetõus ka viimaseks jääda.
Toitepinge kontroll on esmane, elementaarne toiming.
Sul vedas, et kellegi teise "aju" proovimisega läbi ei lasknud muidu oleks pidanud neid kaks tükki ostma ja oma masina laadimise ikka ka korda tegema.
-
- Mode
- Postitusi: 882
- Liitunud: 10 Apr 2009, 15:13
- Tsikkel: 1260MS-e, 500EXC
- Asukoht: Tallinn, Harku
- Tänanud: 20 korda
- Tänatud: 34 korda
- Kontakt:
Re: Suzuki GSX-R süüte probleemid
Löö käsa kokku, et nii odav viga sai ja, et miskit suurte katsetamistega hullemaks ei teinud.
Aga kogu see jutt tähendab seda, et kui asfalt puhtass läheb on üks sini-valge jälle tänavapeal rohkem!
Reisirataste ettevalmistus, vedrustuse seadistus ja ümberehitus, hooldus ja tehniline tugi/koolitus.
http://www.vugtec.com
Porganditele tehnilist abi ja hooldust saab ka!
-
- Postitusi: 9
- Liitunud: 08 Veebr 2010, 18:08
- Tsikkel: Kawasaki
- Asukoht: Tallinn
- Kontakt:
Re: Suzuki GSX-R süüte probleemid
Läks jah õnneks. Ei oskanud seda kahtlustadagi. Regulaator oli sel asjal vahetatud mitte originaalse vastu kusjuures. Tänu sellele on seal otse ühendatud mitte läbi pistiku. Ma kül ei usu seda et keegi kogematta regulaatori juhtmed sassi oli ajanud, kuid see võimalus oli olemas. Kas seda regulaatorit on võimalik valesti ühendada? Et kas sellest võis tekkida ülepinge et need 3 juhet mis generaatorist tulevad on vahetusse läinud. Need juhtmeid mis aku peale lähevad on õigesti, aga geneka juhtmete puhul ma kindel ei ole. Võibolla pääseb uue regulaatori ostust. Või kui kellegil pakkuda regulaatorit. Sobima peaksid kuulu järgi kõikide sradide ja k1 regulaatorid. k2-l tuli vist juba teine.
Re: Suzuki GSX-R süüte probleemid
Generaatori kolme juhet võib pingeregulaatoriga ühendada suvaliselt. Pingeregulaatoris muudetakse nendest kolmest juhtmest tulev pinge alalispingeks. Nii et genekajuhtmete valestiühendamisest ei saa pinge tõusta (niikaua kui geneka juhtmed on ikka ühendatud regulaatori 3 geneka klemmiga). Regulaator ise ilmselt läbi.
Liitu vestlusega
Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige
Avan konto
Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.