Kreemjas õli, millest küll?
Moderaator: Moded
Vältimaks asjatuid postitusi ja saamaks kiiremaid asjakohaseid vastuseid, peab teema sisaldama järnevaid detaile:
- Pealkirjas: Tsikli mark ja lühike vea kirjeldus (kui täpsemini ei ole võimalik siis näiteks: probleem mootoris, probleem piduritega jne)
- Sisus võimalikult täpne vea kirjeldus ja mootorratta mark ning väljalaskeaasta
NÄIDE: Honda Hornet, tühikäiguga probleem.
Valesti alustatud ning sisutühjade teemade puhul on moderaatoril õigus teema kustutada!
-
Teema algataja - Postitusi: 1097
- Liitunud: 03 Mai 2005, 20:30
- Tsikkel: enduro ja asfalt
- Asukoht: Anija vald
- Tänanud: 3 korda
- Tänatud: 1 kord
Kreemjas õli, millest küll?
Tervist,
Et kogu lugu ära rääkida, pean alustama algusest...
talvel tsikkel seises külmas garaasis, sees roheline jahutusvedelik. Peale mõningaid ümberehitustöid olin sunnitud ratast käivitama (talveks silindritesse lasin WD-40) Kõik tundus normaalne, ka mootoriõli värv (õliaknast vaatasin). Temp. oli soojem kui -10 kui käivitasin esimest korda. Nüüd vahetasin jahutusvedelikku ja kui mootori käima panin, et õhumullid välja saaks süsteemist, siis peale soojendamist pidin ära minestama kui üliaknast nägin, et õli pinnal on valge emulsiooni kiht. Mõtlesin, et Pagan!!! mootoriblokk lõhki külminud vist... siis aga mõtlesin ,et kas see ei või olla kondents vesi, kuna külmas garaasis ajasin mootori 70 kraadini ja jahutasin maha.... kõige esimese ja teise käivituse vahe oli umbes 2 nädalat...
Oskab keegi öelda, kas see on normaalne?
Mark
Re: Kreemias õli, millest küll?
Võib vabalt olla kondensaat. Kui seda vaid pinnal veidi on, siis pole probleemi - aurab välja.
Aga sõna "kreemjas" kirjutatakse siiski teisiti kui sina pealkirjas proovisid
-
Teema algataja - Postitusi: 1097
- Liitunud: 03 Mai 2005, 20:30
- Tsikkel: enduro ja asfalt
- Asukoht: Anija vald
- Tänanud: 3 korda
- Tänatud: 1 kord
Re: Kreemias õli, millest küll?
mella kirjutas:Võib vabalt olla kondensaat. Kui seda vaid pinnal veidi on, siis pole probleemi - aurab välja.
Aga sõna "kreemjas" kirjutatakse siiski teisiti kui sina pealkirjas proovisid
Ei ole probleemi:D mul lihtsalt elutunnused pidid hakkama otsa saama, kui nägin, et õli pole päris see, mis peaks...
-
Teema algataja - Postitusi: 1097
- Liitunud: 03 Mai 2005, 20:30
- Tsikkel: enduro ja asfalt
- Asukoht: Anija vald
- Tänanud: 3 korda
- Tänatud: 1 kord
Re: Kreemjas õli, millest küll?
WD-40 silindrisse, et kui mul külmas ja niiskes garaažsis masin seisab, et silindri peegelpinnad ei kahjustuks... aga imelik, et esimene käivitamien seda jama polnud... ja õnneks kui tsiklit kallutada siis on näha, et kreemjas kiht on ainult õli peal, ülejäänud on korralik...
Re: Kreemjas õli, millest küll?
See valge kiht on jah niiskusest, mul endal on ka nii olnud. Kunagi isegi siin foorumis pärisin selle kohta.
-
- Kaupmees
- Postitusi: 2454
- Liitunud: 04 Okt 2004, 15:51
- Asukoht: Tallinn, Hiiu/Pääsküla
- Tänatud: 192 korda
- Kontakt:
Re: Kreemjas õli, millest küll?
On nähtud, tibukollast, laushalli ja ka kreemjast. Tingitud reeglina sellest, et karteri tuulutuse ots ei ole vaba ja sealt kaudu imetakse karterisse mis iganes ette juhtub. Kui on näiteks mingi isearetatud tuulutus sellele karteri voolikule, siis tuleb välja laushall õli. Kui karteri tuulutuse otsa on pandud kogumispaak (näiteks nagu supermotos) ja see mingil põjhusel saab vett või muud ollust täis, siis tõmmatakse kõik see tuulutus kaudu jälle karterisse. Seega - minu esimene soovitus, vaata üle, mis sul karteri tuulutusega toimub...
Neeme
527 4000
http://www.streetmoto.ee
streetmoto@streetmoto.ee
Re: Kreemjas õli, millest küll?
See kaob sõites ära.Kunagi sai sõidetud rattaga, millel klaasist sidurikaan.siis sai jälgida seda anomaaliat...
http://www.motard.ee/
-
Teema algataja - Postitusi: 1097
- Liitunud: 03 Mai 2005, 20:30
- Tsikkel: enduro ja asfalt
- Asukoht: Anija vald
- Tänanud: 3 korda
- Tänatud: 1 kord
Re: Kreemjas õli, millest küll?
Karteri tuulutus läheb nagu originaalis - õhukopsukusse, kus ees on sõrmeotsa suurune poroloon, et õli välja ei pritsiks. Aga kontrollin tuulutuse üle! Aitäh! Pidin juba hakkama pisarat poetama, et mootoribolkk katki...
-
- Soe ja sõbralik
- Postitusi: 8783
- Liitunud: 05 Sept 2004, 23:28
- Tsikkel: V-Strom 1050DE
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 130 korda
- Tänatud: 326 korda
- Kontakt:
Re: Kreemjas õli, millest küll?
StreetMoto kirjutas:Seega - minu esimene soovitus, vaata üle, mis sul karteri tuulutusega toimub...
Hih. Ma tundsin ennast puudutatuna
Ma ei taha seda tuulutust õhufiltri korpusesse tagasi ka panna, veel leiutan variante, XT-l pole kuigi palju ruumi seda kuskile mujale viia :/
- Kontakt: ES või piipz (ät) biker.ee / tel 58413942
- Toeta Biker.ee foorumit, KLÕPSA SIIA
-
- Kaupmees
- Postitusi: 2454
- Liitunud: 04 Okt 2004, 15:51
- Asukoht: Tallinn, Hiiu/Pääsküla
- Tänatud: 192 korda
- Kontakt:
Re: Kreemjas õli, millest küll?
makuke kirjutas:Karteri tuulutus läheb nagu originaalis - õhukopsukusse, kus ees on sõrmeotsa suurune poroloon, et õli välja ei pritsiks.
Kuskohas see sõrmeotsa suurune poroloon täpsemalt on? Ega ta tuulutamist ei takista?
piipz kirjutas:Hih. Ma tundsin ennast puudutatuna
Peadki tundma Tahad pilte näha...
Neeme
527 4000
http://www.streetmoto.ee
streetmoto@streetmoto.ee
-
- Soe ja sõbralik
- Postitusi: 8783
- Liitunud: 05 Sept 2004, 23:28
- Tsikkel: V-Strom 1050DE
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 130 korda
- Tänatud: 326 korda
- Kontakt:
Re: Kreemjas õli, millest küll?
StreetMoto kirjutas:makuke kirjutas:Karteri tuulutus läheb nagu originaalis - õhukopsukusse, kus ees on sõrmeotsa suurune poroloon, et õli välja ei pritsiks.
Kuskohas see sõrmeotsa suurune poroloon täpsemalt on? Ega ta tuulutamist ei takista?
piipz kirjutas:Hih. Ma tundsin ennast puudutatuna
Peadki tundma Tahad pilte näha...
Ei taha
Mulle aitab emulsioonist selleks hooajaks
Just tegelesin õe VW Jettaga, kuhu keegi torbik on kunagi koonusfiltri aretanud ja karteri tuulutuse lahti jätnud. Vot see oli mitte kreemjas s**t, mis sealt välja tuli, vaid oligi kreem
- Kontakt: ES või piipz (ät) biker.ee / tel 58413942
- Toeta Biker.ee foorumit, KLÕPSA SIIA
-
- Postitusi: 245
- Liitunud: 25 Juul 2007, 22:39
- Tsikkel: Aprilia Pegaso 650
- Asukoht: viljandi, holstre nõmme taga metsas
Re: Kreemjas õli, millest küll?
Kütuse põlemisel tekib vesi, millest osa läheb rõngaste vahelt katerisse. Nagu öeldud, aurab se sealt ära.
-
Teema algataja - Postitusi: 1097
- Liitunud: 03 Mai 2005, 20:30
- Tsikkel: enduro ja asfalt
- Asukoht: Anija vald
- Tänanud: 3 korda
- Tänatud: 1 kord
Re: Kreemjas õli, millest küll?
Kui juba jutt karteri tuulutuse peale läheb siis miks see peab õhufiltri kopsikusse just minema, miks mitte see kuhugi vedada eraldi ja siis pisike filter otsa aretada?
Aga karteri tuulutus.. seal on porolooni sarnane asi ees, kui sealt just õhk väga kiirelt liikuma ei pea, siis ehk isegi laseb midaig läbi.
PS! see poroloon on seal ees originaal, mitte ise aretatud.
-
- Postitusi: 8375
- Liitunud: 25 Okt 2004, 16:50
- Tsikkel: YZ250F, Ducati Monster S4
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 317 korda
- Tänatud: 419 korda
- Kontakt:
Re: Kreemjas õli, millest küll?
Õhufiltri kopsikusse läheb see keskkonnanõuete pärast. Idee siis, et läheb korduvkasutusse.
-
- Kaupmees
- Postitusi: 2454
- Liitunud: 04 Okt 2004, 15:51
- Asukoht: Tallinn, Hiiu/Pääsküla
- Tänatud: 192 korda
- Kontakt:
Re: Kreemjas õli, millest küll?
makuke kirjutas:Kui juba jutt karteri tuulutuse peale läheb siis miks see peab õhufiltri kopsikusse just minema, miks mitte see kuhugi vedada eraldi ja siis pisike filter otsa aretada?
Karteri tuulutuse seisukohalt võib/võiks ka nii aga keskkonna seisukohalt mitte. Esiteks tuleb karteri tuulutusest märgatav kogus õli kui näiteks tsikli külili viskad või oled üle normi õliga täitnud. Teine asi on gaasid, mis sealt väljuvad. Kas keegi on nuusutanud näiteks karteri tuulutuse "aroomi"? Ega sealt ei välju ainult "tuul", vaid ka põlemise jääknähud, mis ei väljutu summutist, vaid rõngaste vahelt läbi karteri tuulutuse vooliku... Õhufiltri kopsikusse suunatuna lähevad nad nö "teisele ringile".
Mis puudutab originaalsvammitükki, siis see on tõenäoliselt OK, kui ta ise just õlist läbi imbunud ei ole
Neeme
527 4000
http://www.streetmoto.ee
streetmoto@streetmoto.ee
-
Teema algataja - Postitusi: 1097
- Liitunud: 03 Mai 2005, 20:30
- Tsikkel: enduro ja asfalt
- Asukoht: Anija vald
- Tänanud: 3 korda
- Tänatud: 1 kord
Re: Kreemjas õli, millest küll?
See pisike svamm on pea iga kord, kui filtrit puhastan, õlist imbunud...
Re: Kreemjas õli, millest küll?
Tervist!
Kuna ise eriline teadjamees ei ole ning mul on vist sarnane probleem ei hakanud ma uut teemat tegema, vaid kirjutan oma küsimuse/probleemi siia. Nimelt kevade tulekuga otsustasin teha õlivahetuse, uueks õliks ostsin Castrol power 1 sae 10w40. Filter, õli vahetatud tegin väiksemaid sõite siia-sinna umbes 30-40 km kanti. Täna lambist otsustasin õlile pilgu peale visata ning õli nägi välja kohati kreemjas. Pilt http://imgur.com/a/nT7wY -kehvakesed pildid on aga ehk mingi ülevaate annab.
Rattaks on kawasaki er500 1997. Kas on see normaalne nähtus või mis värk on?
-
- Soe ja sõbralik
- Postitusi: 8783
- Liitunud: 05 Sept 2004, 23:28
- Tsikkel: V-Strom 1050DE
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 130 korda
- Tänatud: 326 korda
- Kontakt:
Re: Kreemjas õli, millest küll?
Ka see võib olla vesi/jahutusvedeilk mootoris.
Praegu vaatasid varda pealt, nii on raske midagi otsustada.
Kõige paremini näeks, kui laseks õli korraks uuesti välja (puhta nõu sisse).
Või vaatad selle kaane alla:
- Kontakt: ES või piipz (ät) biker.ee / tel 58413942
- Toeta Biker.ee foorumit, KLÕPSA SIIA
-
- Kaupmees
- Postitusi: 2454
- Liitunud: 04 Okt 2004, 15:51
- Asukoht: Tallinn, Hiiu/Pääsküla
- Tänatud: 192 korda
- Kontakt:
Re: Kreemjas õli, millest küll?
Kui on lihtsalt kreemjas, siis on normaalne - see on kondents, mis tekib enamasti mootori ülaossa. Tekib pidevate lühemate linnasõidu otstega kui niiskus mootorikorpusest kuumaga välja ei jõua aurustuda. Eriti sügiseti ja kevadeti kui temperatuurikõikumised suured. Tavaliselt on klapikambrikaane alune seda plöga täis ja mõne tsikli puhul ka see kant, kust starter mootorikorpusesse siseneb.
Hullem lugu on siis kui kogu õli on roosa vedelik. Siis on mahlad koos (jahutusvedelik tunginud mootoriõlisse) ja tuleb hakata kiirelt põhjust otsima. Kas on plokikaanetihend vigane või veepumba mehaaniline tihend laseb läbi.
Neeme
527 4000
http://www.streetmoto.ee
streetmoto@streetmoto.ee
Re: Kreemjas õli, millest küll?
Olgu, aitäh. Aga õliga ei ole seal vist siis mingit pistmist, et vale vms?
-
- Postitusi: 3191
- Liitunud: 29 Mär 2008, 19:37
- Tsikkel: Mitmed
- Tänanud: 34 korda
- Tänatud: 195 korda
Re: Kreemjas õli, millest küll?
Neeme välja toodud punktid võivad kõik õiged olla.Veepumba meh.tihendi kontrolliks vaata kas pumba alune väike ava on puhas,sealt peaks tihendi rikke korral vedelik välja voolama ilma et õli sisse satuks.Oli endal juhus et VTR-i õhufiltri kopsikusse hakkas vesi kogunema. Algul mõtlesin et juhus, sai survekaga lobistatud ja äkki lendas sirts sisse aga asi kordus.Sai lähemalt kaetud ja avastasin et drenaaž kinni ja tihend kutu.Kentsakal kombel õli emulsiooniks ei läinud vaid hingas kenasti kopsikusse aga ega mul linna otsi ka polnud.
Kangutan kõveraid
VTR1000SP1
VTX1800R potsataja-nüüd kahe liitrine
GTS reinkarnatsioonil
98% müüdud Harleydest on ikka veel teedel....ülejäänud 2% jõudsid koju
-
- Postitusi: 1754
- Liitunud: 27 Dets 2005, 17:55
- Tsikkel: Kawa GPZ 550, W800, Jawa 350
- Asukoht: Tartu
- Tänatud: 27 korda
Re: Kreemjas õli, millest küll?
Mul on õhkjahutusega masin. Aga eelmise aasta hooaeg läks hästi pikaks, sõitsin poole detsembrini. Ning lõpus just lühikesi otsi (käin rattaga iga päev tööle, ta mul eelkõige transpordivahend, mitte vaid lõbu). Ja külma ilmaga sellise sõidu juures tekib kondents paratamatult. Õliaken on kui valgeks värvitud, sealt ei paista midagi. Asi selles, et nende lühikeste otstega mootor ei muutu iial nii soojaks, et hakkaks niiskust välja keetma. Samas on sooja õhu võimalik niiskusesisaldus palju suurem, kui külmal õhul, st niiskust tõmmatakse juurde. Ja kui seistes mootor jahtub, kondenseerub see kõik mootorisse. Käivitad uuesti, protsess kordub. See ongi see, miks nt ei ole tark talvel mootorit nö. "prooviks" käivitada.
Liitu vestlusega
Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige
Avan konto
Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.