Kreemjas õli, millest küll?

Kui mutrivõti peos püsib (või siis üldse ei püsi), kui vajad abi või nõu mootorratta remondil või soovid tehnika üle arutleda. Kui pluss ja miinus on lootusetult segi ja amprid ajavad volte taga.

Moderaator: Moded

Foorumi reeglid
Vältimaks asjatuid postitusi ja saamaks kiiremaid asjakohaseid vastuseid, peab teema sisaldama järnevaid detaile:
  1. Pealkirjas: Tsikli mark ja lühike vea kirjeldus (kui täpsemini ei ole võimalik siis näiteks: probleem mootoris, probleem piduritega jne)
  2. Sisus võimalikult täpne vea kirjeldus ja mootorratta mark ning väljalaskeaasta

NÄIDE: Honda Hornet, tühikäiguga probleem.

Valesti alustatud ning sisutühjade teemade puhul on moderaatoril õigus teema kustutada!
Kasutaja avatar

Teema algataja
makuke
Postitusi: 1097
Liitunud: 03 Mai 2005, 20:30
Tsikkel: enduro ja asfalt
Asukoht: Anija vald
Tänanud: 3 korda
Tänatud: 1 kord

Kreemjas õli, millest küll?

Lugemata postitus Postitas makuke »

Tervist,
Et kogu lugu ära rääkida, pean alustama algusest...
talvel tsikkel seises külmas garaasis, sees roheline jahutusvedelik. Peale mõningaid ümberehitustöid olin sunnitud ratast käivitama (talveks silindritesse lasin WD-40) Kõik tundus normaalne, ka mootoriõli värv (õliaknast vaatasin). Temp. oli soojem kui -10 kui käivitasin esimest korda. Nüüd vahetasin jahutusvedelikku ja kui mootori käima panin, et õhumullid välja saaks süsteemist, siis peale soojendamist pidin ära minestama kui üliaknast nägin, et õli pinnal on valge emulsiooni kiht. Mõtlesin, et Pagan!!! mootoriblokk lõhki külminud vist... siis aga mõtlesin ,et kas see ei või olla kondents vesi, kuna külmas garaasis ajasin mootori 70 kraadini ja jahutasin maha.... kõige esimese ja teise käivituse vahe oli umbes 2 nädalat...

Oskab keegi öelda, kas see on normaalne?
Mark

Viimati muutis makuke, 25 Mär 2010, 11:57, muudetud 1 kord kokku.
Kasutaja avatar

mella
Postitusi: 4580
Liitunud: 12 Apr 2005, 19:55
Tänatud: 1 kord

Re: Kreemias õli, millest küll?

Lugemata postitus Postitas mella »

Võib vabalt olla kondensaat. Kui seda vaid pinnal veidi on, siis pole probleemi - aurab välja.

Aga sõna "kreemjas" kirjutatakse siiski teisiti kui sina pealkirjas proovisid :P

Kasutaja avatar

Teema algataja
makuke
Postitusi: 1097
Liitunud: 03 Mai 2005, 20:30
Tsikkel: enduro ja asfalt
Asukoht: Anija vald
Tänanud: 3 korda
Tänatud: 1 kord

Re: Kreemias õli, millest küll?

Lugemata postitus Postitas makuke »

mella kirjutas:

Võib vabalt olla kondensaat. Kui seda vaid pinnal veidi on, siis pole probleemi - aurab välja.

Aga sõna "kreemjas" kirjutatakse siiski teisiti kui sina pealkirjas proovisid :P

Ei ole probleemi:D mul lihtsalt elutunnused pidid hakkama otsa saama, kui nägin, et õli pole päris see, mis peaks...

Kasutaja avatar

Andrez
Postitusi: 513
Liitunud: 05 Mai 2004, 09:30
Tsikkel: KTM 990 Supermoto
Asukoht: Tallinn

Re: Kreemjas õli, millest küll?

Lugemata postitus Postitas Andrez »

Milleks WD 40 silindrisse? Äkki see reageeris kuidagi õliga :roll:

Kasutaja avatar

Teema algataja
makuke
Postitusi: 1097
Liitunud: 03 Mai 2005, 20:30
Tsikkel: enduro ja asfalt
Asukoht: Anija vald
Tänanud: 3 korda
Tänatud: 1 kord

Re: Kreemjas õli, millest küll?

Lugemata postitus Postitas makuke »

WD-40 silindrisse, et kui mul külmas ja niiskes garaažsis masin seisab, et silindri peegelpinnad ei kahjustuks... aga imelik, et esimene käivitamien seda jama polnud... ja õnneks kui tsiklit kallutada siis on näha, et kreemjas kiht on ainult õli peal, ülejäänud on korralik...

Kasutaja avatar

jegesmesh
Postitusi: 648
Liitunud: 03 Veebr 2009, 18:37
Tsikkel: poolik veel
Asukoht: Jõgeva

Re: Kreemjas õli, millest küll?

Lugemata postitus Postitas jegesmesh »

See valge kiht on jah niiskusest, mul endal on ka nii olnud. Kunagi isegi siin foorumis pärisin selle kohta.

Kasutaja avatar

StreetMoto
Kaupmees
Postitusi: 2454
Liitunud: 04 Okt 2004, 15:51
Asukoht: Tallinn, Hiiu/Pääsküla
Tänatud: 192 korda
Kontakt:

Re: Kreemjas õli, millest küll?

Lugemata postitus Postitas StreetMoto »

On nähtud, tibukollast, laushalli ja ka kreemjast. Tingitud reeglina sellest, et karteri tuulutuse ots ei ole vaba ja sealt kaudu imetakse karterisse mis iganes ette juhtub. Kui on näiteks mingi isearetatud tuulutus sellele karteri voolikule, siis tuleb välja laushall õli. Kui karteri tuulutuse otsa on pandud kogumispaak (näiteks nagu supermotos) ja see mingil põjhusel saab vett või muud ollust täis, siis tõmmatakse kõik see tuulutus kaudu jälle karterisse. Seega - minu esimene soovitus, vaata üle, mis sul karteri tuulutusega toimub...

StreetMotos jätkuvalt soodsad tehingud: Castrol - Elf - Michelin - Bridgestone - Maxxis - Dunlop - D.I.D - JT + iga päev online tellimused erinevatesse Euroopa ladudesse

Neeme
527 4000
http://www.streetmoto.ee
streetmoto@streetmoto.ee

rai00
Postitusi: 107
Liitunud: 28 Nov 2007, 22:37
Asukoht: Pärnu Tallinn

Re: Kreemjas õli, millest küll?

Lugemata postitus Postitas rai00 »

See kaob sõites ära.Kunagi sai sõidetud rattaga, millel klaasist sidurikaan.siis sai jälgida seda anomaaliat... :)

Mootorrataste müük remont ja hooldus.
http://www.motard.ee/
Kasutaja avatar

Teema algataja
makuke
Postitusi: 1097
Liitunud: 03 Mai 2005, 20:30
Tsikkel: enduro ja asfalt
Asukoht: Anija vald
Tänanud: 3 korda
Tänatud: 1 kord

Re: Kreemjas õli, millest küll?

Lugemata postitus Postitas makuke »

Karteri tuulutus läheb nagu originaalis - õhukopsukusse, kus ees on sõrmeotsa suurune poroloon, et õli välja ei pritsiks. Aga kontrollin tuulutuse üle! Aitäh! Pidin juba hakkama pisarat poetama, et mootoribolkk katki... (crash)

Kasutaja avatar

Piipz
Soe ja sõbralik
Postitusi: 8783
Liitunud: 05 Sept 2004, 23:28
Tsikkel: V-Strom 1050DE
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 130 korda
Tänatud: 326 korda
Kontakt:

Re: Kreemjas õli, millest küll?

Lugemata postitus Postitas Piipz »

StreetMoto kirjutas:

Seega - minu esimene soovitus, vaata üle, mis sul karteri tuulutusega toimub...

Hih. Ma tundsin ennast puudutatuna :) (togi)
Ma ei taha seda tuulutust õhufiltri korpusesse tagasi ka panna, veel leiutan variante, XT-l pole kuigi palju ruumi seda kuskile mujale viia :/

  • Kontakt: ES või piipz (ät) biker.ee / tel 58413942
Kasutaja avatar

StreetMoto
Kaupmees
Postitusi: 2454
Liitunud: 04 Okt 2004, 15:51
Asukoht: Tallinn, Hiiu/Pääsküla
Tänatud: 192 korda
Kontakt:

Re: Kreemjas õli, millest küll?

Lugemata postitus Postitas StreetMoto »

makuke kirjutas:

Karteri tuulutus läheb nagu originaalis - õhukopsukusse, kus ees on sõrmeotsa suurune poroloon, et õli välja ei pritsiks.

Kuskohas see sõrmeotsa suurune poroloon täpsemalt on? Ega ta tuulutamist ei takista?

piipz kirjutas:

Hih. Ma tundsin ennast puudutatuna

Peadki tundma :-) Tahad pilte näha...

StreetMotos jätkuvalt soodsad tehingud: Castrol - Elf - Michelin - Bridgestone - Maxxis - Dunlop - D.I.D - JT + iga päev online tellimused erinevatesse Euroopa ladudesse

Neeme
527 4000
http://www.streetmoto.ee
streetmoto@streetmoto.ee
Kasutaja avatar

Piipz
Soe ja sõbralik
Postitusi: 8783
Liitunud: 05 Sept 2004, 23:28
Tsikkel: V-Strom 1050DE
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 130 korda
Tänatud: 326 korda
Kontakt:

Re: Kreemjas õli, millest küll?

Lugemata postitus Postitas Piipz »

StreetMoto kirjutas:
makuke kirjutas:

Karteri tuulutus läheb nagu originaalis - õhukopsukusse, kus ees on sõrmeotsa suurune poroloon, et õli välja ei pritsiks.

Kuskohas see sõrmeotsa suurune poroloon täpsemalt on? Ega ta tuulutamist ei takista?

piipz kirjutas:

Hih. Ma tundsin ennast puudutatuna

Peadki tundma :-) Tahad pilte näha...

Ei taha :oops:
Mulle aitab emulsioonist selleks hooajaks :mrgreen:
Just tegelesin õe VW Jettaga, kuhu keegi torbik on kunagi koonusfiltri aretanud ja karteri tuulutuse lahti jätnud. Vot see oli mitte kreemjas s**t, mis sealt välja tuli, vaid oligi kreem :D

  • Kontakt: ES või piipz (ät) biker.ee / tel 58413942
Kasutaja avatar

aprill
Postitusi: 245
Liitunud: 25 Juul 2007, 22:39
Tsikkel: Aprilia Pegaso 650
Asukoht: viljandi, holstre nõmme taga metsas

Re: Kreemjas õli, millest küll?

Lugemata postitus Postitas aprill »

Kütuse põlemisel tekib vesi, millest osa läheb rõngaste vahelt katerisse. Nagu öeldud, aurab se sealt ära.

Kärbseid teile hammastevahele.Forte
Kasutaja avatar

Teema algataja
makuke
Postitusi: 1097
Liitunud: 03 Mai 2005, 20:30
Tsikkel: enduro ja asfalt
Asukoht: Anija vald
Tänanud: 3 korda
Tänatud: 1 kord

Re: Kreemjas õli, millest küll?

Lugemata postitus Postitas makuke »

Kui juba jutt karteri tuulutuse peale läheb siis miks see peab õhufiltri kopsikusse just minema, miks mitte see kuhugi vedada eraldi ja siis pisike filter otsa aretada?

Aga karteri tuulutus.. seal on porolooni sarnane asi ees, kui sealt just õhk väga kiirelt liikuma ei pea, siis ehk isegi laseb midaig läbi.
PS! see poroloon on seal ees originaal, mitte ise aretatud.

Kasutaja avatar

mx77
Postitusi: 8375
Liitunud: 25 Okt 2004, 16:50
Tsikkel: YZ250F, Ducati Monster S4
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 317 korda
Tänatud: 419 korda
Kontakt:

Re: Kreemjas õli, millest küll?

Lugemata postitus Postitas mx77 »

Õhufiltri kopsikusse läheb see keskkonnanõuete pärast. Idee siis, et läheb korduvkasutusse.

Kasutaja avatar

StreetMoto
Kaupmees
Postitusi: 2454
Liitunud: 04 Okt 2004, 15:51
Asukoht: Tallinn, Hiiu/Pääsküla
Tänatud: 192 korda
Kontakt:

Re: Kreemjas õli, millest küll?

Lugemata postitus Postitas StreetMoto »

makuke kirjutas:

Kui juba jutt karteri tuulutuse peale läheb siis miks see peab õhufiltri kopsikusse just minema, miks mitte see kuhugi vedada eraldi ja siis pisike filter otsa aretada?

Karteri tuulutuse seisukohalt võib/võiks ka nii aga keskkonna seisukohalt mitte. Esiteks tuleb karteri tuulutusest märgatav kogus õli kui näiteks tsikli külili viskad või oled üle normi õliga täitnud. Teine asi on gaasid, mis sealt väljuvad. Kas keegi on nuusutanud näiteks karteri tuulutuse "aroomi"? Ega sealt ei välju ainult "tuul", vaid ka põlemise jääknähud, mis ei väljutu summutist, vaid rõngaste vahelt läbi karteri tuulutuse vooliku... Õhufiltri kopsikusse suunatuna lähevad nad nö "teisele ringile".

Mis puudutab originaalsvammitükki, siis see on tõenäoliselt OK, kui ta ise just õlist läbi imbunud ei ole :-)

StreetMotos jätkuvalt soodsad tehingud: Castrol - Elf - Michelin - Bridgestone - Maxxis - Dunlop - D.I.D - JT + iga päev online tellimused erinevatesse Euroopa ladudesse

Neeme
527 4000
http://www.streetmoto.ee
streetmoto@streetmoto.ee
Kasutaja avatar

Teema algataja
makuke
Postitusi: 1097
Liitunud: 03 Mai 2005, 20:30
Tsikkel: enduro ja asfalt
Asukoht: Anija vald
Tänanud: 3 korda
Tänatud: 1 kord

Re: Kreemjas õli, millest küll?

Lugemata postitus Postitas makuke »

See pisike svamm on pea iga kord, kui filtrit puhastan, õlist imbunud...

Kasutaja avatar

card
Postitusi: 5
Liitunud: 24 Juul 2009, 10:00
Tsikkel: Kawasaki er5n

Re: Kreemjas õli, millest küll?

Lugemata postitus Postitas card »

Tervist!

Kuna ise eriline teadjamees ei ole ning mul on vist sarnane probleem ei hakanud ma uut teemat tegema, vaid kirjutan oma küsimuse/probleemi siia. Nimelt kevade tulekuga otsustasin teha õlivahetuse, uueks õliks ostsin Castrol power 1 sae 10w40. Filter, õli vahetatud tegin väiksemaid sõite siia-sinna umbes 30-40 km kanti. Täna lambist otsustasin õlile pilgu peale visata ning õli nägi välja kohati kreemjas. Pilt http://imgur.com/a/nT7wY -kehvakesed pildid on aga ehk mingi ülevaate annab.
Rattaks on kawasaki er500 1997. Kas on see normaalne nähtus või mis värk on?

Kasutaja avatar

Piipz
Soe ja sõbralik
Postitusi: 8783
Liitunud: 05 Sept 2004, 23:28
Tsikkel: V-Strom 1050DE
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 130 korda
Tänatud: 326 korda
Kontakt:

Re: Kreemjas õli, millest küll?

Lugemata postitus Postitas Piipz »

Ka see võib olla vesi/jahutusvedeilk mootoris.

Praegu vaatasid varda pealt, nii on raske midagi otsustada.
Kõige paremini näeks, kui laseks õli korraks uuesti välja (puhta nõu sisse).
Või vaatad selle kaane alla:
Pilt

  • Kontakt: ES või piipz (ät) biker.ee / tel 58413942
Kasutaja avatar

StreetMoto
Kaupmees
Postitusi: 2454
Liitunud: 04 Okt 2004, 15:51
Asukoht: Tallinn, Hiiu/Pääsküla
Tänatud: 192 korda
Kontakt:

Re: Kreemjas õli, millest küll?

Lugemata postitus Postitas StreetMoto »

Kui on lihtsalt kreemjas, siis on normaalne - see on kondents, mis tekib enamasti mootori ülaossa. Tekib pidevate lühemate linnasõidu otstega kui niiskus mootorikorpusest kuumaga välja ei jõua aurustuda. Eriti sügiseti ja kevadeti kui temperatuurikõikumised suured. Tavaliselt on klapikambrikaane alune seda plöga täis ja mõne tsikli puhul ka see kant, kust starter mootorikorpusesse siseneb.

Hullem lugu on siis kui kogu õli on roosa vedelik. Siis on mahlad koos (jahutusvedelik tunginud mootoriõlisse) ja tuleb hakata kiirelt põhjust otsima. Kas on plokikaanetihend vigane või veepumba mehaaniline tihend laseb läbi.

StreetMotos jätkuvalt soodsad tehingud: Castrol - Elf - Michelin - Bridgestone - Maxxis - Dunlop - D.I.D - JT + iga päev online tellimused erinevatesse Euroopa ladudesse

Neeme
527 4000
http://www.streetmoto.ee
streetmoto@streetmoto.ee
Kasutaja avatar

card
Postitusi: 5
Liitunud: 24 Juul 2009, 10:00
Tsikkel: Kawasaki er5n

Re: Kreemjas õli, millest küll?

Lugemata postitus Postitas card »

Olgu, aitäh. Aga õliga ei ole seal vist siis mingit pistmist, et vale vms?

Kasutaja avatar

franz125
Postitusi: 3191
Liitunud: 29 Mär 2008, 19:37
Tsikkel: Mitmed
Tänanud: 34 korda
Tänatud: 195 korda

Re: Kreemjas õli, millest küll?

Lugemata postitus Postitas franz125 »

Neeme välja toodud punktid võivad kõik õiged olla.Veepumba meh.tihendi kontrolliks vaata kas pumba alune väike ava on puhas,sealt peaks tihendi rikke korral vedelik välja voolama ilma et õli sisse satuks.Oli endal juhus et VTR-i õhufiltri kopsikusse hakkas vesi kogunema. Algul mõtlesin et juhus, sai survekaga lobistatud ja äkki lendas sirts sisse aga asi kordus.Sai lähemalt kaetud ja avastasin et drenaaž kinni ja tihend kutu.Kentsakal kombel õli emulsiooniks ei läinud vaid hingas kenasti kopsikusse aga ega mul linna otsi ka polnud.

Kangutan kõveraid
VTR1000SP1
VTX1800R potsataja-nüüd kahe liitrine
GTS reinkarnatsioonil
98% müüdud Harleydest on ikka veel teedel....ülejäänud 2% jõudsid koju


Tsikkelröövel
Postitusi: 1754
Liitunud: 27 Dets 2005, 17:55
Tsikkel: Kawa GPZ 550, W800, Jawa 350
Asukoht: Tartu
Tänatud: 27 korda

Re: Kreemjas õli, millest küll?

Lugemata postitus Postitas Tsikkelröövel »

Mul on õhkjahutusega masin. Aga eelmise aasta hooaeg läks hästi pikaks, sõitsin poole detsembrini. Ning lõpus just lühikesi otsi (käin rattaga iga päev tööle, ta mul eelkõige transpordivahend, mitte vaid lõbu). Ja külma ilmaga sellise sõidu juures tekib kondents paratamatult. Õliaken on kui valgeks värvitud, sealt ei paista midagi. Asi selles, et nende lühikeste otstega mootor ei muutu iial nii soojaks, et hakkaks niiskust välja keetma. Samas on sooja õhu võimalik niiskusesisaldus palju suurem, kui külmal õhul, st niiskust tõmmatakse juurde. Ja kui seistes mootor jahtub, kondenseerub see kõik mootorisse. Käivitad uuesti, protsess kordub. See ongi see, miks nt ei ole tark talvel mootorit nö. "prooviks" käivitada.

Kas Mees ostab tsikli, pole küsimus. Küsimus on: millal?
Vasta

Liitu vestlusega

Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige

Avan konto

Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.

Registreeru

Logi sisse

Mine “Mootorratta remont, tehnika, elekter ...”