Mootor ei lähe soojaks

Kui mutrivõti peos püsib (või siis üldse ei püsi), kui vajad abi või nõu mootorratta remondil või soovid tehnika üle arutleda. Kui pluss ja miinus on lootusetult segi ja amprid ajavad volte taga.

Moderaator: Moded

Foorumi reeglid
Vältimaks asjatuid postitusi ja saamaks kiiremaid asjakohaseid vastuseid, peab teema sisaldama järnevaid detaile:
  1. Pealkirjas: Tsikli mark ja lühike vea kirjeldus (kui täpsemini ei ole võimalik siis näiteks: probleem mootoris, probleem piduritega jne)
  2. Sisus võimalikult täpne vea kirjeldus ja mootorratta mark ning väljalaskeaasta

NÄIDE: Honda Hornet, tühikäiguga probleem.

Valesti alustatud ning sisutühjade teemade puhul on moderaatoril õigus teema kustutada!
Kasutaja avatar

madone
Mode
Postitusi: 1936
Liitunud: 17 Mär 2003, 07:55

Re: Mootor ei lähe soojaks

Lugemata postitus Postitas madone » 10 Juun 2011, 13:06

täitsa võimalik, et mingi soojamaa termostaat.. siin mingiaeg oli kombeks autodele ja tsiklitele varem avanevaid termostaate peale panna, mis liiklesid hispaania kandis jne.

ei tea kas see ka tänapeäval nii on.
folf kirjutas:oma rattal sama asi ,maanteel tempi seier 50"peal,,,,,hea jahutavus :roll:
palju õnne siis :D


Kasutaja avatar

TDM
Postitusi: 349
Liitunud: 28 Juun 2005, 00:55
Tsikkel: TDM 850 3VD, CRF250L, Gas280
Asukoht: Keila

Re: Mootor ei lähe soojaks

Lugemata postitus Postitas TDM » 10 Juun 2011, 14:53

madone kirjutas:täitsa võimalik, et mingi soojamaa termostaat.. siin mingiaeg oli kombeks autodele ja tsiklitele varem avanevaid termostaate peale panna, mis liiklesid hispaania kandis jne.

ei tea kas see ka tänapeäval nii on.
folf kirjutas:oma rattal sama asi ,maanteel tempi seier 50"peal,,,,,hea jahutavus :roll:
palju õnne siis :D
Palju neid tsikleid siia põhjamaale ikka tehakse, siin pole ju sõidu ilmagi "pidev s**t suusailm" lõunapoolsetele! (lol)

Kui vähegi mõni auto termostaat sobib, tasub see pann, nagu Piipz mainis hind kõvasti madalam ja avanemis temp kõrgem!
Enda masinal panin ka 92C(kui õigesti mäletan) ja nõks tõusis näit!
Viimati panin sellele õhutus avale ka needi sisse, et sealt liigapalju mööda ei voolaks, läks ka veidi paremaks, kuigi päris poolepeale ei ole veel jõudnud! :evil:
Võibolla jahtub tsikli mootor ka ploki kaudu rohkem ! :roll:
Kui kütuse kulule või mootori tööle häirivat mõju ei oma siis võib edasi põletada! 8)
Ei midagi . . . peale tuule!

ikkamina
Postitusi: 62
Liitunud: 20 Juun 2006, 11:31
Asukoht: Tallinn

Re: Mootor ei lähe soojaks

Lugemata postitus Postitas ikkamina » 10 Juun 2011, 15:34

Mina vahetasin endal tsiklil termostaadi ära ka madala temperatuuri pärast. Maanteel ca 55-60C Aga põhjus oli selles, et sees olnud termostaadil (Itaaliast toodud ratas) olid väikesed augud sees, ehk mingi osa käis suurel ringil kogu aeg. Nüüd panin ilma aukudeta peale ning temp ilusti 80-82C
Mõlemal üks ja sama avanemis temperatuur, mingi 76-78C peast ei mäleta hetkel.

Teema algataja
melkisedek
Postitusi: 5
Liitunud: 26 Okt 2009, 22:34
Tsikkel: RF600R

Re: Mootor ei lähe soojaks

Lugemata postitus Postitas melkisedek » 12 Juun 2011, 10:04

Selgus, et kasutan siiski valet(punane Longlife) jahutusvedelikku mille soojusmahtuvus on liiga suur võrreldes ettenähtud jahutusvedelikuga.
Nii lihtne see probleemi oligi.

Suzuki rf600 ei vaja longlife jahutusvedelikku...


Terv.
Kasutaja avatar

TDM
Postitusi: 349
Liitunud: 28 Juun 2005, 00:55
Tsikkel: TDM 850 3VD, CRF250L, Gas280
Asukoht: Keila

Re: Mootor ei lähe soojaks

Lugemata postitus Postitas TDM » 13 Juun 2011, 14:25

melkisedek kirjutas:Selgus, et kasutan siiski valet(punane Longlife) jahutusvedelikku mille soojusmahtuvus on liiga suur võrreldes ettenähtud jahutusvedelikuga.
Nii lihtne see probleemi oligi.

Suzuki rf600 ei vaja longlife jahutusvedelikku...


Terv.
Glükooli soojusmahtuvus on ju väiksem kui veel! :shock:
Ja üldiselt on vaja -36 kraadisel segul vaid 30%, kuidas see nii palju mõjuda saab! :o
teine variant, et oli konsentraat mis on 90% line külmumid temp on ka -36c aga soojusjuhtivus on kehvem ja termomeeter näitab vähem!
Muud loogikat ei näe, muidu peaks ju just üle kuumenema! :?
Oli küll juhus kus autu salongi soojendus ei tahtnud sooja anda ja peale lahjema segu panemist pelas nigu vaja! :bsmile:
Ei midagi . . . peale tuule!

Teema algataja
melkisedek
Postitusi: 5
Liitunud: 26 Okt 2009, 22:34
Tsikkel: RF600R

Re: Mootor ei lähe soojaks

Lugemata postitus Postitas melkisedek » 13 Juun 2011, 17:39

justnimelt glükool on jällegi viskoossem ning salvestab endasse rohkem kuumust...
Kasutaja avatar

TDM
Postitusi: 349
Liitunud: 28 Juun 2005, 00:55
Tsikkel: TDM 850 3VD, CRF250L, Gas280
Asukoht: Keila

Re: Mootor ei lähe soojaks

Lugemata postitus Postitas TDM » 14 Juun 2011, 12:49

melkisedek kirjutas:justnimelt glükool on jällegi viskoossem ning salvestab endasse rohkem kuumust...
See millest sa räägid ongi soojusmahutavus ja see on glükoolil väiksem!
Minu loogika ütleb et jahutusvedeliku puhul mida rohkem on glükkooli lahuses, seda vähem jahutatakse mootorit, ehk siis silindrid on kuumemad kui radikasse ja anduriteni jõuab!
Ehk siis mootor on soojem kui kell näitab. kui suur see vahe muidugi nii väikse süsteemi puhul on?
Sellega peaks muidugi ülekuumenemine tekkima! Samas kui keemispunkt on glükoolil suurem siis keema ka ei lähe(ehk siis ei saa aru et on üle kuumenenud)!

Oeh jooksin omadega umbe! :wack:
Ei midagi . . . peale tuule!

Simmi
Postitusi: 10
Liitunud: 10 Juun 2011, 03:22
Tsikkel: XRV750RD04, FSR450, IŽ JU2
Asukoht: Ida-Võlumaa

Re: Mootor ei lähe soojaks

Lugemata postitus Postitas Simmi » 17 Juul 2011, 21:21

Tere, mul Yamaha yzf600r thundercatil temperatuur ei taha kuidagi üle 70 tõusta. Kui vaikselt maanteel legaalsetel kiirustel liigelda siis jääb temp ültse umbes 60 peale. On see normaalne või vaja hakata kah termostaati välja vahetama?

mart211

Re: Mootor ei lähe soojaks

Lugemata postitus Postitas mart211 » 17 Juul 2011, 21:50

Simmi kirjutas:Tere, mul Yamaha yzf600r thundercatil temperatuur ei taha kuidagi üle 70 tõusta. Kui vaikselt maanteel legaalsetel kiirustel liigelda siis jääb temp ültse umbes 60 peale. On see normaalne või vaja hakata kah termostaati välja vahetama?
Normaalne see ei ole, mina nõustun sinuga, et vaja termostaat vahetada.

bratest
Postitusi: 6
Liitunud: 17 Okt 2011, 21:34
Tsikkel: Kawasaki ZX7R
Asukoht: Rapla

Re: Mootor ei lähe soojaks

Lugemata postitus Postitas bratest » 18 Okt 2011, 18:55

Kas keegi teab, millise auto termostaat sobib ka 2000a Kawasaki ZX7R Ninjale? 750cc 90KW
Kasutaja avatar

cool200
Postitusi: 654
Liitunud: 15 Okt 2005, 13:19
Asukoht: tallinn
Kontakt:

Re: Mootor ei lähe soojaks

Lugemata postitus Postitas cool200 » 18 Okt 2011, 22:42

rinkatsiklitel tegime sel puhul nii--et mc gyveri teipi triip radika peale ja temp oli korras.
oli ilmasi kus sai 1 triibuga hakkama ja ka 3 triibu ilmasi.
mõne triibu tegime pikema, et saaks sõidu ajal vajadusel ära tõmmata.
siit näiteks saad aru-teada kui palju sul tegelikult jahutust vaja on :D
jawad,dnepr soolo,suzukiT500 2 takti,suzuGSXR750F,honda CBR900RR,yamuR1,suzuGSXR1000 K4 :)
Kasutaja avatar

Piipz
Soe ja sõbralik
Postitusi: 8193
Liitunud: 05 Sept 2004, 23:28
Tsikkel: DL1000 V-Strom
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 96 korda
Tänatud: 201 korda
Kontakt:

Re: Mootor ei lähe soojaks

Lugemata postitus Postitas Piipz » 19 Okt 2011, 08:57

bratest kirjutas:Kas keegi teab, millise auto termostaat sobib ka 2000a Kawasaki ZX7R Ninjale? 750cc 90KW
Niimoodi ei tea keegi, kuid kui sa lähed normaalsesse autovaruosadega tegelevasse firmasse, kus erinevad termostaadid on letikaup, motika termostaat näpu vahel, siis saad mõõdu järgi (jälgi ka avanemistemperatuuri) uue
Kontakt: ES või piipz (ät) biker.ee / tel 58413942

onusnooker
Postitusi: 293
Liitunud: 25 Jaan 2006, 21:10
Tsikkel: Honda Shadow American Edition

Re: Mootor ei lähe soojaks

Lugemata postitus Postitas onusnooker » 21 Okt 2011, 21:17

Iseenesest on hea kui mingi näidik näitab moto tempi. Mul nt praegu ringi sõites radikal lihtsalt ca 80-90% pinnast kinni kaetud ja pole probleemi. Ausaltöeldes ei tea ka mis termostaat teeb, kuna näidikut pole ja sees punane jahutusvedelik.
Kasutaja avatar

Macintosh
Maagia ja nõidumine
Postitusi: 6128
Liitunud: 11 Mai 2011, 21:47
Tsikkel: Triumph Tiger 800 ja Kawa w800
Asukoht: Tallinn, Tondi
Tänanud: 787 korda
Tänatud: 655 korda
Kontakt:

Re: Mootor ei lähe soojaks

Lugemata postitus Postitas Macintosh » 21 Okt 2011, 22:04

Piipz kirjutas: ... kui sa lähed normaalsesse autovaruosadega tegelevasse firmasse, kus erinevad termostaadid on letikaup, motika termostaat näpu vahel, siis saad mõõdu järgi (jälgi ka avanemistemperatuuri) uue
Soovitage Tallinnas autokauplusi, kus termostaadid on letikaup.
Senised sõiduriistad: Riga 13 → Riga 13 → Minsk MMVZ-3.111 → Voshod K175→→→ Honda Hornet 2002 → Honda Hornet 1998 →Honda CBF500→Kawasaki Versys 650.
Hetkel garaazis: Kawasaki w800 + Triumph Tiger 800
---
Tarkvaraarendus mobiili ja veebi, UI-UX. http://www.digitalfruit.ee
Kasutaja avatar

Piipz
Soe ja sõbralik
Postitusi: 8193
Liitunud: 05 Sept 2004, 23:28
Tsikkel: DL1000 V-Strom
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 96 korda
Tänatud: 201 korda
Kontakt:

Re: Mootor ei lähe soojaks

Lugemata postitus Postitas Piipz » 22 Okt 2011, 00:12

macintosh kirjutas:
Piipz kirjutas: ... kui sa lähed normaalsesse autovaruosadega tegelevasse firmasse, kus erinevad termostaadid on letikaup, motika termostaat näpu vahel, siis saad mõõdu järgi (jälgi ka avanemistemperatuuri) uue
Soovitage Tallinnas autokauplusi, kus termostaadid on letikaup.
Melasi autos peaks leiduma http://www.melasiauto.ee,
ma nüüd pole seal tükk aega käinud, kuid viimati oli ka http://www.atoy.ee aga see vist ikkagi pigem hulgimüügiga tegeleja
Kontakt: ES või piipz (ät) biker.ee / tel 58413942
Kasutaja avatar

Motard.ee
Kaupmees
Postitusi: 89
Liitunud: 08 Apr 2010, 18:01
Asukoht: pirita tee 20 P-hoone Tallinn
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 7 korda
Kontakt:

Re: Mootor ei lähe soojaks

Lugemata postitus Postitas Motard.ee » 22 Okt 2011, 10:16

badandevil kirjutas:Ja teemasse ka siis... mul ka ei lähe mootor soojaks. Tähendab, mootor läheb soojaks ja termostaadi panin ka uue aga... ventikas ei hakka tööle, ka mitte kella 5ses ummikus istudes. Ilmselt siis mingi andur või juhtmeke on tuksis? Keegi osav käpp ehk viitsiks mingi hetk pilgu peale visata?? Pretty please :roll:
Cb hakkab ventikas to"o"le kui temp. näidik on umbes poole peal. Selleks et kontrollida tuleks ratas kohapeal käima panna ja oodata kuni seier tõuseb üle poole, kui siis ventikas käima ei hakka, on kala sees. Mis vanast termostaadist sai, oleks huvitatud võibolla... :)
mootorrataste müük remont ja hooldus.
PIRELLI ja MITAS rehvid.
http://www.motard.ee/
Pirita tee 20 Tallinn
+372 55967775
Kasutaja avatar

Macintosh
Maagia ja nõidumine
Postitusi: 6128
Liitunud: 11 Mai 2011, 21:47
Tsikkel: Triumph Tiger 800 ja Kawa w800
Asukoht: Tallinn, Tondi
Tänanud: 787 korda
Tänatud: 655 korda
Kontakt:

Re: Mootor ei lähe soojaks

Lugemata postitus Postitas Macintosh » 22 Okt 2011, 11:07

badandevil kirjutas: Nu näidik ei jõua veerandi pealegi, isegi kui mootor on teglikult nii soe, et peaks juba poole peal olema. Ventikat olen ma 2 korda töötamas näinud, mõlemad olid siis, kui mehaanik lihtsalt kaua aega ratast kohapeal käias. Seega, asi nagu töötaks, aga mitte nii nagu ette
Mul seisab siin õue peal üks CBF500 (sisuliselt CB500 edasiarendus), sellega on täpselt sama lugu. Mootor ammu soe, aga näidik ikka veel veerandi peal. Kui vähegi kiiremat sõitu saab, siis on seier üsna all otsas. Linnas on kusagil keskel ja ainult seisva tsikliga saan seieri sinna ülemisse kolmandikku.
Senised sõiduriistad: Riga 13 → Riga 13 → Minsk MMVZ-3.111 → Voshod K175→→→ Honda Hornet 2002 → Honda Hornet 1998 →Honda CBF500→Kawasaki Versys 650.
Hetkel garaazis: Kawasaki w800 + Triumph Tiger 800
---
Tarkvaraarendus mobiili ja veebi, UI-UX. http://www.digitalfruit.ee



Vasta

Mine “Mootorratta remont, tehnika, elekter ...”