Elektrikala ??
Moderaator: Moded
Vältimaks asjatuid postitusi ja saamaks kiiremaid asjakohaseid vastuseid, peab teema sisaldama järnevaid detaile:
- Pealkirjas: Tsikli mark ja lühike vea kirjeldus (kui täpsemini ei ole võimalik siis näiteks: probleem mootoris, probleem piduritega jne)
- Sisus võimalikult täpne vea kirjeldus ja mootorratta mark ning väljalaskeaasta
NÄIDE: Honda Hornet, tühikäiguga probleem.
Valesti alustatud ning sisutühjade teemade puhul on moderaatoril õigus teema kustutada!
-
Teema algataja - Postitusi: 674
- Liitunud: 08 Okt 2008, 22:41
- Tsikkel: Kawasaki 636
- Asukoht: Saaremaa - Tallinn - Saaremaa
- Tänatud: 1 kord
Elektrikala ??
Tere
Täna avaldus mo rattal imelik viga. Nimelt töölt koju minnes panin ratta sooja. Panin varustuse selga ning hakkasin minema. Suretasin kogemata välja. Panin uuesti tööle ning kõik näidukid olid nullis: tuled, spido, tahokas + suunad ning piduri tuli. Sõidutuled põlesid.
Läksin velti ning vahetati kaitse ära. Kõik funkas.
Nüüd õhtul jälle. Sõitsin 130km ja samamoodi. Ratast tööle pannes kõik kustunud jälle. Nüüd vahetasin jällegi kaitse ära.
Mille poole peaks vaatama ? On kellelgi sama asja olnud ?
Imelik, kui oleks lühis, peaks ju kohe kaitsme läbi lööma ?
Kas asi saab olla ka kuumuses kuidagi ?
Vaatan nüüd, kas läheb jälle.
-
- Mode
- Postitusi: 902
- Liitunud: 23 Veebr 2004, 12:28
- Tsikkel: GSX1300RZ K750 CRF1000l
- Asukoht: Rootsi
- Tänanud: 1 kord
- Tänatud: 34 korda
Re: Elektrikala ??
pingeregulaator äkki läbi? teine võimalus on see dioodsild mis sul sadula all peaks olema, 91 aasta gixxeril on vähemalt, kui ma ei eksi siis see peaks tegema vahelduvast voolust alalise või vastupidi, igatahes on nii, et kui see on pistikust väljas või ei toimi siis läheb pinge hulluks. see on selline pisikene plönn, sama suur kui tavaline kaitse, lihtsalt soovitus, võibolla on abiks.
-
Teema algataja - Postitusi: 674
- Liitunud: 08 Okt 2008, 22:41
- Tsikkel: Kawasaki 636
- Asukoht: Saaremaa - Tallinn - Saaremaa
- Tänatud: 1 kord
Re: Elektrikala ??
Aga kui pinge hulluks läheb ? Kas siis teistele asjadele ei peaks mõjuma ? Näiteks sõidutuledele või muule elektrile: bensu pumbale.
Või on see hetk ainult korra ?
-
- Mode
- Postitusi: 902
- Liitunud: 23 Veebr 2004, 12:28
- Tsikkel: GSX1300RZ K750 CRF1000l
- Asukoht: Rootsi
- Tänanud: 1 kord
- Tänatud: 34 korda
Re: Elektrikala ??
ega ta hea kindlasti pole, aga nagu mina olen aru saanud siis osad asjad saavad pinge otse genekalt, osad jälle läbi aku, võibolla sellised asjad mängivad rolli, ma pole elektris eriline käpp aga mul sõiduautol oli sama jama, muud ei juhtunud midagi kui peksis esitule pirne läbi kuigi seal ka ajud ja pumbad jne mis ei kannata pinget eriti.
Re: Elektrikala ??
vbl yldse mitteoluline kysimus, aga kas kaitse l2heb l2bi syyte v2ljakeeramisel, sureti kasutamisel v6i m6lemal juhul?...
-
Teema algataja - Postitusi: 674
- Liitunud: 08 Okt 2008, 22:41
- Tsikkel: Kawasaki 636
- Asukoht: Saaremaa - Tallinn - Saaremaa
- Tänatud: 1 kord
Re: Elektrikala ??
Suretit ma üldse ei kasuta.
Esimene korda oli nii, et suretasin välja. Keerasin võtme off ja uuesti tagasi, siis oli nullis. Ma nüüd ei mäleta kas enne off keeramist ka olid nullis.
Ja teinekord oli nii, et hakkasin peale pausi sõitma ja tööle pannes oli nullis.
-
- Mode
- Postitusi: 902
- Liitunud: 23 Veebr 2004, 12:28
- Tsikkel: GSX1300RZ K750 CRF1000l
- Asukoht: Rootsi
- Tänanud: 1 kord
- Tänatud: 34 korda
Re: Elektrikala ??
miks sa suretit ei kasuta? ega ta pole ilma asjata sinna suure ja punasena tehtud, sealt võib su kala alguse saadagi, sest kui sa võtmest suretad siis mootor paneb veel mõned ringid ja kenekas ka, aga seda pinget mis siis toodetakse pole kuhugi panna...
-
- Postitusi: 471
- Liitunud: 04 Mai 2007, 23:54
- Tsikkel: XJ700X CBR929RR CRF450R CB919
- Asukoht: Tartu
Re: Elektrikala ??
Kaitse vahetati ära, mille kaitse see oli, mis seal fuse boxil kirjas oli mitu A?
Nende asjade seast pead otsima hakkama mis seal kaitsme järel on, võimalik et mõni asi vigane või hõõrdunud juhe.
-
- Toetajaliige
- Postitusi: 6615
- Liitunud: 09 Mai 2006, 12:08
- Tsikkel: VT1300CX
- Asukoht: Head mõtted
- Tänanud: 649 korda
- Tänatud: 400 korda
Re: Elektrikala ??
Margusxx kirjutas:miks sa suretit ei kasuta? ega ta pole ilma asjata sinna suure ja punasena tehtud, sealt võib su kala alguse saadagi, sest kui sa võtmest suretad siis mootor paneb veel mõned ringid ja kenekas ka, aga seda pinget mis siis toodetakse pole kuhugi panna...
Ma ei tea aga mitmelgi olnud rattal on kirjas manuaalis, et "sureti" on :"For emergency use only!"
edu
Saadetud kettaga lauatelefonist!
-
Teema algataja - Postitusi: 674
- Liitunud: 08 Okt 2008, 22:41
- Tsikkel: Kawasaki 636
- Asukoht: Saaremaa - Tallinn - Saaremaa
- Tänatud: 1 kord
Re: Elektrikala ??
Ma olen ka aru saanud, et sureti on "emergency".
Lisaks see jääb kogu aeg peale jne, siis ei saa tööle.
Lihtsam on kui kogu värk on võtme taga - ei pea müsteeriumeid lahendama, miks tööle ei lähe.
Lisaks lugesin, et kui suretit vajutad ning jätad süüte sisse, siis vool jääb tsiklis ringlema ning hiljem aku kotis.
Täna hommikul kui tööle tulin oli kõik korras. ptüi-ptüi-ptüi
Paistab mis peale tööd saab.
Re: Elektrikala ??
Margus, näha on, et sa elektrist kohe üldse ei jaga. Seega ma sinu olukorras küll mingeid soovitusi jagada ei julgeks. Läheb sinna huumori kanti
Margusxx kirjutas:miks sa suretit ei kasuta? ega ta pole ilma asjata sinna suure ja punasena tehtud, sealt võib su kala alguse saadagi, sest kui sa võtmest suretad siis mootor paneb veel mõned ringid ja kenekas ka, aga seda pinget mis siis toodetakse pole kuhugi panna...
Re: Elektrikala ??
mella kirjutas:Margus, näha on, et sa elektrist kohe üldse ei jaga. Seega ma sinu olukorras küll mingeid soovitusi jagada ei julgeks. Läheb sinna huumori kanti
Margusxx kirjutas:miks sa suretit ei kasuta? ega ta pole ilma asjata sinna suure ja punasena tehtud, sealt võib su kala alguse saadagi, sest kui sa võtmest suretad siis mootor paneb veel mõned ringid ja kenekas ka, aga seda pinget mis siis toodetakse pole kuhugi panna...
Tere,
Küsin ka oma esimese lolli küsimuse. Nimelt ventilaatoritega ratas selliste ilmadega nagu präegu on tahab umbes 2 - 6 min jahutust seistes. Sõites saab küll temp-i alla, kuid ikkagi hoovi sõites jõuab juba uuesti üle 90 C minna. Kui nüüd suretit ei kasuta ja keeran võtmest jääb ventilaatorite töö tegemata ja see pole ka hea mootorile. Niiet kuidas siis targem on?
*Vabandan, et risustasin seda teemat.
You Bastard!
-
- Postitusi: 3191
- Liitunud: 29 Mär 2008, 19:37
- Tsikkel: Mitmed
- Tänanud: 34 korda
- Tänatud: 195 korda
Re: Elektrikala ??
Ja mis tolku peaks olema kui radikas vee ära jahutad,mis mootor sellest võidab
Kangutan kõveraid
VTR1000SP1
VTX1800R potsataja-nüüd kahe liitrine
GTS reinkarnatsioonil
98% müüdud Harleydest on ikka veel teedel....ülejäänud 2% jõudsid koju
-
Teema algataja - Postitusi: 674
- Liitunud: 08 Okt 2008, 22:41
- Tsikkel: Kawasaki 636
- Asukoht: Saaremaa - Tallinn - Saaremaa
- Tänatud: 1 kord
Re: Elektrikala ??
Selliste ilmadega maanteel sõites on mul koguaeg ühtlane 80C
Linnas sõites on enamasti 80 - 100
Vahel harva jõuab ka 108, millest alates hakkab ventikas tööle ja siis viskab kohe 103-104 peale.
Aga jh, see koha peal ventikatega tuulutamine pole nüüd küll vajalik. See jahtub niisama ka maha.
ventika eesmärk ongi keema minemist ära hoida ja anda jahutusele selline "boost". Kohapeal temperatuur nii kui nii ei tõuse
Re: Elektrikala ??
Penny kirjutas:Tere,
Küsin ka oma esimese lolli küsimuse. Nimelt ventilaatoritega ratas selliste ilmadega nagu präegu on tahab umbes 2 - 6 min jahutust seistes. Sõites saab küll temp-i alla, kuid ikkagi hoovi sõites jõuab juba uuesti üle 90 C minna. Kui nüüd suretit ei kasuta ja keeran võtmest jääb ventilaatorite töö tegemata ja see pole ka hea mootorile. Niiet kuidas siis targem on?
Kui viitsid põneva mänguasja osta, siis siin oleks lahendus: http://www.innovatemotorsports.com/prod ... otimer.php
ColorTune küttesegu kontrollija: http://nagi.ee/photos/harimal/7776475/in-set/125775/
Kaupo Toom kaupo.toom@gmail.com 50 90 643, 52 20 897
-
- Soe ja sõbralik
- Postitusi: 8783
- Liitunud: 05 Sept 2004, 23:28
- Tsikkel: V-Strom 1050DE
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 130 korda
- Tänatud: 326 korda
- Kontakt:
Re: Elektrikala ??
kas see AF jubin oskab siis elektrisüsteemi peale süüte väljavõtmist veel edasi "tiksutada"? sry ma ei jõudnud tervet teksti läbi lugeda, vaatasin ainult, et AF näitamiseks justkui ainult.
- Kontakt: ES või piipz (ät) biker.ee / tel 58413942
- Toeta Biker.ee foorumit, KLÕPSA SIIA
Re: Elektrikala ??
Thesaarlane kirjutas:Selliste ilmadega maanteel sõites on mul koguaeg ühtlane 80C
Linnas sõites on enamasti 80 - 100
Vahel harva jõuab ka 108, millest alates hakkab ventikas tööle ja siis viskab kohe 103-104 peale.
Aga jh, see koha peal ventikatega tuulutamine pole nüüd küll vajalik. See jahtub niisama ka maha.
ventika eesmärk ongi keema minemist ära hoida ja anda jahutusele selline "boost". Kohapeal temperatuur nii kui nii ei tõuse
Kusjuures, vaidleks natuke vastu. Minu rattal näitab digitaalselt temperatuuri ja seisma jättes mootori temperatuur tõseb korraks.
See leiutis on küll asjalik, kuid raha sinna matma vast ei hakka. Sain enda küsimusele vastuse, tänud nüüd tean keerata võtmest kinni ja korras.
(Muide uurisin ka natuke manualist seisma jätmise kohta ja seal oli selline hoiatus: "Pärast välja lülitamist tuleb sureti nupp lülitada 'off' asendi, muidu võib toimuda aku mahalaadimine" - Huvitav kui tõsi see on?)
You Bastard!
Re: Elektrikala ??
Piipz kirjutas:kas see AF jubin oskab siis elektrisüsteemi peale süüte väljavõtmist veel edasi "tiksutada"? sry ma ei jõudnud tervet teksti läbi lugeda, vaatasin ainult, et AF näitamiseks justkui ainult.
Sisuliselt on tegemist väga primitiivse käkiga. Üks juhe jookseb otse aku pealt ning teine on ühendatud "Kill switch" juhtme või kaitsmega.
Kui süüte välja võtta, siis karbike võtab mõnda aega voolu otse akult. Teisisõnu - paned tsiklil lenksu lukku, võtme taskusse, jalutad minema, aga tsikli mootor jätkab töötamist kuni 8 minutit. Pikemat aega määrata ei saa. Kui aega ise paika mitte panna, siis automaatseadistus on pandud 30 sekundi peale.
Antud 99 USD karbike mängib siis timer'i rolli ning muu hulgas näitab AFR'i ja aku pinget.
Laias laastus on see kasulik vaid neile, kes otsivad odava otsa AFR näidikut või kavatsevad rattale turbo külge monteerida.
ColorTune küttesegu kontrollija: http://nagi.ee/photos/harimal/7776475/in-set/125775/
Kaupo Toom kaupo.toom@gmail.com 50 90 643, 52 20 897
Re: Elektrikala ??
Penny kirjutas:Küsin ka oma esimese lolli küsimuse. Nimelt ventilaatoritega ratas selliste ilmadega nagu präegu on tahab umbes 2 - 6 min jahutust seistes. Sõites saab küll temp-i alla, kuid ikkagi hoovi sõites jõuab juba uuesti üle 90 C minna. Kui nüüd suretit ei kasuta ja keeran võtmest jääb ventilaatorite töö tegemata ja see pole ka hea mootorile. Niiet kuidas siis targem on?
Kui ventilaator lülitatakse tööle näteiks 90C, siis välja lülitatakse ta ilmselt ca 85C. Tõesti ei usu, et see 5C antud olukorras midagi aitaks, pigem võib tekitada probleeme see, et ventilaator võib Sul aku tühjemaks tõmmata (korraliku aku puhul loomulikult mitte).
Võid ju südame rahustamiseks lasta 10sek-i tühikäigul käia mootoril enne suretamist, kuid tavalise vabalthigava mootori puhul ei ole sellest suurt tolku. See tühikäigul jahutamise propageerimine tuleb turbomootoritest, mille puhul on mõistlik lasta mõni aeg vaiksemalt käia pärast peenestamist, et õli ja turbo temperatuur oleks madalam (muidu kipub õli turbos kõrbema).
Re: Elektrikala ??
Thesaarlane kirjutas:Selliste ilmadega maanteel sõites on mul koguaeg ühtlane 80C
Linnas sõites on enamasti 80 - 100
Vahel harva jõuab ka 108, millest alates hakkab ventikas tööle ja siis viskab kohe 103-104 peale.
Aga jh, see koha peal ventikatega tuulutamine pole nüüd küll vajalik. See jahtub niisama ka maha.
ventika eesmärk ongi keema minemist ära hoida ja anda jahutusele selline "boost". Kohapeal temperatuur nii kui nii ei tõuse
Mul on vent otse pandud, nüüd juba lülitist. Nii kui sõitma lähen, hakkab jahutama ka. Kuna näidikud kõik pooleks, siis ei tea kas töötab . Samas, mina olen alati lasnud pool minutitki kohapeal käia enne välja suretamist. Sest sõites saab mootor niigi jahutust, jääd seisma, on erinevad temperatuurid radikas ja mootoris ju? Võib plokikaane kõveraks väänata? Igatahes, seistes temperatuur ühtlustub ja siis kui välja suretad langeb alla ühtlaselt? Või olen ma millestki valesti aru saanud?
-
Teema algataja - Postitusi: 674
- Liitunud: 08 Okt 2008, 22:41
- Tsikkel: Kawasaki 636
- Asukoht: Saaremaa - Tallinn - Saaremaa
- Tänatud: 1 kord
Re: Elektrikala ??
No kas ta just plokikaane väänab kõveraks.
Aga radikas ja mootoris peavadki temperatuurid erinema. Selles jahutuse eesmärk ongi.
Külmem vedelik radikast tuleb ja jahutab mootorit ning soojem vedelik läheb radikasse, et maha jahtuda ning nii see ring käib.
Lisaks on seal suur ring ja väike ring ( minu meelest ka tsiklitel ). Kui väike ring enam ei suuda jahutada, siis soe vedelik avab termostaadi ja asi hakkab suurest ringist läbi käima, mis on palju tõhusama jahutusega.
Seda ma ei oska kommenteerida kas seistes temperatuur ühtlustub.
Samas loogiline oleks. Motos ei toimu enam suurte kraadidega plahvatusi ning radikas ei lähe vedelik enam nii külmaks.
Aga seda plokikaane asja ei usu. Siis peaks ju kõik mootoriga asjad kohapeal kaane vinti keerama.
Tahate näha nüüd tuleb keegi ja ütleb, et lammas oled v ?
-
- Postitusi: 558
- Liitunud: 18 Okt 2005, 09:42
- Tsikkel: rod ja pooleli xs
- Asukoht: Tallinn
- Tänatud: 1 kord
Re: Elektrikala ??
no krt, mitte ei saa siia sellise pealkirja puhul vastamata jätta et
Elektrikala? on elektriangerjas
I don't give a shit, I don't take any shit, I'm not in the shit busines!
Re: Elektrikala ??
Thesaarlane kirjutas:No kas ta just plokikaane väänab kõveraks.
Aga radikas ja mootoris peavadki temperatuurid erinema. Selles jahutuse eesmärk ongi.
Külmem vedelik radikast tuleb ja jahutab mootorit ning soojem vedelik läheb radikasse, et maha jahtuda ning nii see ring käib.
Lisaks on seal suur ring ja väike ring ( minu meelest ka tsiklitel ). Kui väike ring enam ei suuda jahutada, siis soe vedelik avab termostaadi ja asi hakkab suurest ringist läbi käima, mis on palju tõhusama jahutusega.
Seda ma ei oska kommenteerida kas seistes temperatuur ühtlustub.
Samas loogiline oleks. Motos ei toimu enam suurte kraadidega plahvatusi ning radikas ei lähe vedelik enam nii külmaks.
Aga seda plokikaane asja ei usu. Siis peaks ju kõik mootoriga asjad kohapeal kaane vinti keerama.Tahate näha nüüd tuleb keegi ja ütleb, et lammas oled v ?
OK kõlab loogiliselt. Sama nii kui sa tuled kiiremalt ja keerad võtme välja, siis mootoris olev temp tõuseb täiega ja radika oma hakkab jahtuma, sest veepump ei tööta ju ning ringlust ei toimu. Kas siis mitte vesi mootori juures keema ei lähe ja radikast jahedamat ei tule peal ning väänab blokikaant? Keegi kindlasti teab kuidas plokikaan kõveraks läheb, äkki jagab tarkust?
PS: Ma tahtsin ka teada, mis selle angerjaga on, et kas pole sädet enam vms, kuid suht OT on see jutt siin teemas pealkirjaga võrreldes
-
- Soe ja sõbralik
- Postitusi: 8783
- Liitunud: 05 Sept 2004, 23:28
- Tsikkel: V-Strom 1050DE
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 130 korda
- Tänatud: 326 korda
- Kontakt:
Re: Elektrikala ??
ma näeks järsu väljasuretamise puhul probleemi ainult siis, kui on just kuuma antud kohapeal (rehvide põletamine jms). Need on juba ekstreemsed temperatuurid ja peab ettevaatlik olema. Muul juhul aga - sõitke ja ärge muretsege Kui oleks mingi probleem, siis meil oleks kõigil kõverad kaaned ju. Hea on muidugi teada, kuidas asjad töötavad, kuid ajusid väga väänama nüüd küll ei pea.
- Kontakt: ES või piipz (ät) biker.ee / tel 58413942
- Toeta Biker.ee foorumit, KLÕPSA SIIA
Re: Elektrikala ??
Millest selline arusaam, et kohapeal seistes kui mootor töötab temp alaneb? Mina küll pole tähele pannud ikka tõuseb. Miks muidu linnas temp kõrgem kui maanteel
-
Teema algataja - Postitusi: 674
- Liitunud: 08 Okt 2008, 22:41
- Tsikkel: Kawasaki 636
- Asukoht: Saaremaa - Tallinn - Saaremaa
- Tänatud: 1 kord
Re: Elektrikala ??
Kudas saab plokikaane kõveraks ?
Nii palju kui ma tean siis jõhkra piinamisega, kus moto temp lähevad nii suureks, et jahutus vedelik on selle kõrval suht jahe.
Või siis kui läheb keema kõik see asi ja sõidetakse edasi. Sest vedelik lahkub süsteemist.
Aga ma kujutan ette, et sul on silme ees mingi seike kaan kuhu pistad näpud vahele eks
Nii see päris pole. See väändub piisavalt vähe enamasti, et selle saab lihvides korda.
Parandage kui eksin.
Re: Elektrikala ??
Thesaarlane kirjutas:Kudas saab plokikaane kõveraks ?
Nii palju kui ma tean siis jõhkra piinamisega, kus moto temp lähevad nii suureks, et jahutus vedelik on selle kõrval suht jahe.
Või siis kui läheb keema kõik see asi ja sõidetakse edasi. Sest vedelik lahkub süsteemist.
Aga ma kujutan ette, et sul on silme ees mingi seike kaan kuhu pistad näpud vahele eks
Nii see päris pole. See väändub piisavalt vähe enamasti, et selle saab lihvides korda.Parandage kui eksin.
Seda küll. Ega ma usugi et banaaniks venib see plokikaas, kuid jah. Mul endal on kõik veel sirge ja loodan et see nii jääb ka, väga ei pabla. Kuigi just mul temp tõuseb vahest väga kõrgele, sest jah, sõidustiil kui selline on suht erinev paljudest teistest. Lihtsalt kunagi hakkas kõrva, et keegi mainis, et ära peale suurt paugutamist välja sureta, tekivad erinevad temperatuurid mootoris. Siiamaani pole matsu jaganud kuidas, nägin seda teemat ja mõtlesin küsida.
See on õige jah, et seistes suht alati tõuseb mitte ei jahtu see vedelik, kuid on siis keegi piisavalt tark et ära seletada miks ei tohi kohe mootorit suretada või oleme kõik ühel nõul, et po##ui? Ma lähen vahepeal proovin plokikaant väänata (ptui ptui ptui)
-
Teema algataja - Postitusi: 674
- Liitunud: 08 Okt 2008, 22:41
- Tsikkel: Kawasaki 636
- Asukoht: Saaremaa - Tallinn - Saaremaa
- Tänatud: 1 kord
Re: Elektrikala ??
No nii. Täna töölt koju minnes lõi kaitsme jälle läbi.
Käisin skymotos ja sealt vastati, et seal palju võimalusi.
Soovitas siis mööda elektriskeemi jälgi ajama hakata.
Mul oleks skeem küll olemas, a ma ei tea mida ma otsin.
-
- Postitusi: 1059
- Liitunud: 26 Veebr 2005, 13:00
- Tsikkel: Mõni Ducati
- Asukoht: Pärnu / 559I7I9O
- Tänatud: 94 korda
- Kontakt:
Re: Elektrikala ??
Arvatavasti on kuskil katkise isolatsiooniga juhe, mis põrutades läheb vastu raami. Seega hakka kaitsme juurest minema mööda juhtmeid, vajadusel mööda takistust kaitsme ja raami vahel, ise samal ajal loksutades juhtmeid. Pööra tähelepanu just raami vastas või raamist läbi jooksvatele juhtmetele.
Liitu vestlusega
Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige
Avan konto
Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.