2T õli valik

Kui mutrivõti peos püsib (või siis üldse ei püsi), kui vajad abi või nõu mootorratta remondil või soovid tehnika üle arutleda. Kui pluss ja miinus on lootusetult segi ja amprid ajavad volte taga.

Moderaator: Moded

Foorumi reeglid
Vältimaks asjatuid postitusi ja saamaks kiiremaid asjakohaseid vastuseid, peab teema sisaldama järnevaid detaile:
  1. Pealkirjas: Tsikli mark ja lühike vea kirjeldus (kui täpsemini ei ole võimalik siis näiteks: probleem mootoris, probleem piduritega jne)
  2. Sisus võimalikult täpne vea kirjeldus ja mootorratta mark ning väljalaskeaasta

NÄIDE: Honda Hornet, tühikäiguga probleem.

Valesti alustatud ning sisutühjade teemade puhul on moderaatoril õigus teema kustutada!

Teema algataja
ratas
Postitusi: 226
Liitunud: 23 Juul 2009, 18:45

2T õli valik

Lugemata postitus Postitas ratas »

Tere , probleem 125ccm 2t masinaga rs 125, Millist täissünt õli soovitate osta?
Millises pöörete vahemukus sõita et küünal ei läheks õliseks? :wack:
Kas kui reserv asendis sõita täispaagiga on võimalik et lööb märjaks kui karburaatoris ujuki tihend pole vahetatud?
Toorkäivitus puudub , kuidas saada tühikäik paika et ei tõstaks külmalt pöördeid ja töötemperatuuril jääks tööle?

Kasutaja avatar

cool200
Postitusi: 657
Liitunud: 15 Okt 2005, 13:19
Asukoht: tallinn
Kontakt:

Re: 2t õli

Lugemata postitus Postitas cool200 »

kylmalt kõrgemad pöörded ongi automaat toores, soojendab mootori töösoojaks,
parem mitte näppida,
reserv asend kraanil ei mõjuta karpa tööd ei täis ega tyhja paagiga,
karpa ja bensukraan kuluks puhastada igal juhul,
täissynt õli on hea--rusikareegel --mida kallim seda parem,
kyynal märg--saab kytust palju peale--seda reguleeritakse düüsiga,
kyynalt vaadatakse alati sõidust tulles täispöörete ajal välja suretades,
muudel juhtudel on niiske alati, ei saa otsustada midagi

jawad,dnepr soolo,suzukiT500 2 takti,suzuGSXR750F,honda CBR900RR,yamuR1,suzuGSXR1000 K4 :)

Jorma
Postitusi: 320
Liitunud: 18 Aug 2008, 02:55
Asukoht: Harjumaa

Re: 2t õli

Lugemata postitus Postitas Jorma »

Ega see õli ei tohi olla liiga racing ka, sest ta peab olema automaat õlitusele ja mõni õli ei sobigi üldse tänavasikklile oma koostise tõttu ja võib kolvile palju pahandust teha.


Teema algataja
ratas
Postitusi: 226
Liitunud: 23 Juul 2009, 18:45

Re: 2t õli

Lugemata postitus Postitas ratas »

xjorma kirjutas:

Ega see õli ei tohi olla liiga racing ka, sest ta peab olema automaat õlitusele ja mõni õli ei sobigi üldse tänavasikklile oma koostise tõttu ja võib kolvile palju pahandust teha.

Kas see nn automaatottoores ei kuluta külma mootorit liialt kui pööre kisub 6000 peale kohe peale käivitust?
Karburaator sai pandud paika ja segu peaks olema hea, sõitsin linnas 3nda käiguga ja oma vea tõttu ei põletanud õli ära.
Mida arvate koonusfiltri kasutamisest rs 125 peal?


petz
Postitusi: 1443
Liitunud: 20 Juun 2005, 11:29
Tsikkel: KMZ sidecar, Super Tenere
Asukoht: Lilli-Nuia-Viljandi-Emmaste
Tänatud: 2 korda

Re: 2t õli

Lugemata postitus Postitas petz »

ratas kirjutas:

Mida arvate koonusfiltri kasutamisest rs 125 peal?

koonusfilter rs 125 küljes on cool. :mrgreen: ja kindlasti tõstab ka ratta väärtust ja müügihinda.kindlasti peaks koonusfilter asuma tsikli küljes hästi nähtavas kohas (lol)


Teema algataja
ratas
Postitusi: 226
Liitunud: 23 Juul 2009, 18:45

Re: 2t õli

Lugemata postitus Postitas ratas »

petz61 kirjutas:
ratas kirjutas:

Mida arvate koonusfiltri kasutamisest rs 125 peal?

koonusfilter rs 125 küljes on cool. :mrgreen: ja kindlasti tõstab ka ratta väärtust ja müügihinda.kindlasti peaks koonusfilter asuma tsikli küljes hästi nähtavas kohas (lol)

Milleks hästi nähtavas kohas? :wack:
http://tjtuning.co.uk/images/Piper%20x% ... 20copy.jpg
Kas selline cone filter on keelatud?


petz
Postitusi: 1443
Liitunud: 20 Juun 2005, 11:29
Tsikkel: KMZ sidecar, Super Tenere
Asukoht: Lilli-Nuia-Viljandi-Emmaste
Tänatud: 2 korda

Re: 2t õli

Lugemata postitus Postitas petz »

kuigi teema on 2-t õli,siis teemaväline jutt: tegelt võib olla üks kõik, milline õhufilter. asja mõte on ikkagi selles, et mootorisse sisenev õhk saaks maksimaalselt tolmuvabaks ja sealjuures peab olema filtri takistus võimalikult väike. kõik sõltub sellest, kus ja mis tingimustes masinat kasutatakse. see pildil olev filter nagu poroloonkoonusfiltrimoodifilter..koonusfiltri nimi tuleb selle kujust, sealjuures võib olla filtreerivaks materjaliks nii poroloon . filterpaber kui ka lihtsalt metallvõrk.kui sa kasutaksid otsinguid, saaksid vastuseid nii 2-t õlidest kui ka õhufiltritest, sest siin foorumis piisavalt nendel teemadel juttu olnud.
aga miks peab koonusfilter olema nähtavas kohas, sest muidu teised ei tea, et su tsiklil on koonusfilter :mrgreen:
a mis puudutab teemaks olevat 2-t õli, siis näit. valvoline kodulehel http://www.olyslager-lubricants.nl/valv ... fault.aspx
ja ka mõnedel teistel õlitootjatel on selline asi nagu määrdeexpert või oil finder või muu soovitusleht masinate markide järgi, millist õli kasutada.


Teema algataja
ratas
Postitusi: 226
Liitunud: 23 Juul 2009, 18:45

Re: 2t õli

Lugemata postitus Postitas ratas »

masinal hooldused tihedalt niiet filtri puhastus pole probleem.
Eks leiab mingi 2t õli ka mida kasutada kuid oleks hea teada mis põleb hästi ära et ei oleks koguaeg küünal õline peale madalamal pöördel sõitu.


petz
Postitusi: 1443
Liitunud: 20 Juun 2005, 11:29
Tsikkel: KMZ sidecar, Super Tenere
Asukoht: Lilli-Nuia-Viljandi-Emmaste
Tänatud: 2 korda

Re: 2t õli

Lugemata postitus Postitas petz »

eks siin olegi see jama, et mingi vingema racing õli kasutamisel ei põleta küünalt puhtaks madalate pööretega juristades, kuid ka süüteküünal peab õige olema ja vastama sellele mooterile ja kasutustingimustele.
ise ma mineraalõli bensule ei paneks, ikkagi vähemalt korralik poolsünt. ja oluline ka bensiini ja lisatava õli vahekord, liigse õli korral tüüpiline, et küünal ja kogu väljalase põlemata õli täis, vähese õli korral aga mootori kahjustamise oht.tuleb ikkagi juhinduda valmistaja tehase juhistest. googeldades leiad kindlasti vajalikku infot, samas võid ka selle tsiklimargi müüjatelt-hooldajatelt otse nõu küsida.tavaliselt igasugu foorumitest sellistele küsimustele objektiivset vastust ei saa,
vahel ka õlitootjate ja masinaehitaja soovitused mingil määral erinevad,sellisel juhul peaks eelistama tsikli tootja nõuandeid.
parimat.


Loadära
Postitusi: 471
Liitunud: 04 Okt 2005, 00:35
Asukoht: Sadulas: Keila-Kadrina
Tänanud: 33 korda
Tänatud: 127 korda

Re: 2t õli

Lugemata postitus Postitas Loadära »

Hai,

kas keegi seda oskab kommenteerida, ons seal ka mingi muu vahe lisaks värvile, et mõni 2t õli värvib bensu punaseks, mõni siniseks?

Lihtsalt veidi jäi hinge närima, kuna senini oma kahetaktilisega (Gasser EC300) tutvust tehes kasutunud:
Esimese hooga sõbralt saadud pudelipoolik (kes para-propeller-lennumasinat fännates väitis parimaks selle) Mobili 2t täissünt (Forssis väidetavalt mingi 11-12€ pott)
Siis Streetmotost Castroli 2t Racing täissünt vms, hind 24€/l (sick!)...kuid kuna mingi vähe tavalisema 12,xx€/l 2t Castroli kohal haigutas riiulis parasjagu tühjus, siis oli see veidi nagu sundost või nii.
Aga nüüd maal sai viimane otsa ja kuna linn kaugel ning rublaga ka nagu veidi tuuga hetkel, siis otsustasin hoopis riiulis sae ja rolleriteema jääke inspekteerida. Mingi Addinoli tavalise 2t põlgasin ära, kuigi oli "Hochwertige für Luft ja Wassergekühlt Motoren "vms , sest leidus ka Teboili täissünt 2t Bike-oil, "low smoke" jne ilus jutt juures. Kuid see siis värvis bensu hoopis siniseks, senise punase asemel?! Igaks juhuks panin 1/40 ja vähemalt tänase jahedama ilmaga Jõelähtmel teist paar tundi kääksutades ei saanud küll aru, et midagi teisiti oleks...

Siit edasi tegelikult ka järgmine küsimus: kui see minu "kräunutamine" (ntks senise mõne kogemuse põhjal Jõelähtme/Männiku rajal) ongi pigem selline, et enamus aega alla keskmiste pööretel rohkem õige sõidujoone otsimine ja vahest harva siis saab ka paariks sekundiks teist/kolmandat käiku "helgeks" lasta...ons mul üldse vajadust nende kaarega üle 20€/l (sest sama hinnaklassi nägin ka vist Stokkeris Valvoline 2t Racing õli juures...), või piisab pühapäevasõitjale ka täiesti sellistest u.10€ liiter, lihtsalt täissünt õlidest...?

Suzuki DR350- metsa all mähib küll...Triumph Street Trippe"R"- tsivilisatsioonis käimiseks :)

mellpoiss
Postitusi: 186
Liitunud: 19 Okt 2012, 20:29
Asukoht: 5O4633O
Tänanud: 59 korda
Tänatud: 28 korda

Re: 2t õli

Lugemata postitus Postitas mellpoiss »

Ei pea alati kõige kallimat müügikioskit valima, natuke ringi vaadates on ka paremaid pakkumisi: http://www.autoladu.ee/main/product/cid/242/id/840465
Ise olen oma 2t mootorite leemendavat sumpsiotsa heaks märgiks pidanud, järelikult kvaliteetne 2t õli ei põle ja teeb oma määrimistöö takti lõpuni. Võidusõidusäärekas teeb tootja antud 4500 asemel 13000 pööret ja mitmed hooajad elus, sõidetud ainult Castroli õlidega (sääreka puhul Castrol 747 - kuna segu teen ise, aga jutuksolevat "pumbaõli" tarbivad Yamu RD50 ja paar RD250-t.)
Lisaboonusena nende vanakooli "kastorka vine".

Kasutaja avatar

Jesper
Postitusi: 2195
Liitunud: 12 Mär 2015, 07:03
Tänanud: 243 korda
Tänatud: 555 korda

Re: 2t õli

Lugemata postitus Postitas Jesper »

Kindlasti ei ole kõige kallim-parem õli hädavajalik, aga ma isiklikult kalkuleerisin, et see 0.5-1€ sõidutunni pealt võimalikku kokkuhoidu ei ole nii suur raha, et hakata üldse üht- või teistpidi oma pead vaevama. Hingasin suvehakul korra sügavalt sisse ja ostsin 4l kanku Motuli 800-t (täpset hinda ei mäleta aga ikka alla 20€/l oli), nüüd on hea käia sealt niristamas ilma kogu aeg raha peale mõtlemata :)


CaveFish
Postitusi: 22
Liitunud: 18 Mai 2015, 11:27
Tsikkel: KTM 1190 Adventure
Tänatud: 5 korda

Re: 2t õli

Lugemata postitus Postitas CaveFish »

Värvi teema on enamsti nii käinud, et sinised on poolsünt ja punased täissünt, aga kindlasti pole see reegel. Aga hinna järgi tundub, et streetmotost õnnestus Castrol Power1 racingu asemel Castrol 747 osta.

Kasutaja avatar

claw
Postitusi: 505
Liitunud: 23 Juul 2013, 02:24
Tsikkel: pilusilm ja venelane
Asukoht: Tartu
Tänanud: 83 korda
Tänatud: 78 korda

Re: 2t õli

Lugemata postitus Postitas claw »

Pole küll päris sama masin, aga oma KTM-is kasutasin midagi sellist, oli vist küll Cross poweri nimeline, eur-kaks liitri kohta erinevus ainult.

http://www.internetipood.com/et/motohoov/product/807

Kasutaja avatar

renx
Postitusi: 181
Liitunud: 25 Mai 2012, 19:48
Tsikkel: Husaberg
Asukoht: Pärnumaa
Tänanud: 28 korda
Tänatud: 15 korda

Re: 2t õli

Lugemata postitus Postitas renx »

Miks üldse sünteetilist? Mineraalõli saab alla 7 euri liiter.

http://www.2strokeheads.com/OIL-TECH.htm

XT600->XT660Z Tenere->KTM 690->Beta 250RR->Husaberg TE250->DR650->XT660R

Loadära
Postitusi: 471
Liitunud: 04 Okt 2005, 00:35
Asukoht: Sadulas: Keila-Kadrina
Tänanud: 33 korda
Tänatud: 127 korda

Re: 2t õli

Lugemata postitus Postitas Loadära »

CaveFish kirjutas:

Värvi teema on enamsti nii käinud, et sinised on poolsünt ja punased täissünt, aga kindlasti pole see reegel. Aga hinna järgi tundub, et streetmotost õnnestus Castrol Power1 racingu asemel Castrol 747 osta.

Pudelit enam pole alles, aga vist oli jah see. Sellepärast netist kuskilt otsima ei hakanudki, et paari muud asja sinna tehes oli plaan ühtlasi ka liitrike õli riiulist kaasa küsida, maksku ta siis 10 või 12...aga "tavaline" 2t Racing, mis muidu vist 12 maksiski, oli lihtsalt otsas hetkel ja siis polnud enam vist mahti mujalt midagi jahtima minna, sai see 747 ära võetud. Olgu siis parim, kuniks rohkem selgust asjas...
Kuid nüüd, kui tundub, et see peletis vist ikka kauemaks perre jääb, siis pikemas plaanis on nagu kuidagi valus kalkuleerida, et u.40-45€ bensu kohta hakkabki 24€ vms õli hinnana veel lisanduma. Kui see võiks olla poole vähem, või miks mitte ka mineraal mitu korda odavamalt, kui see nüüd ainult mootori eluiga oluliselt ei vähenda (selle viimase lingi all olevast ingliskeelsest jutust läbi närimine võtab veidi aega mul...). Aga seni lihtsalt teiste jutust mulje jäänud, et kui ikka 2t krossikas, siis ikka ainult parim ultra racing full synth...et siis selles tahakski selgust saada, ennem kui kuskilt ise soodsama hinna nimel suuremat kogust sebima hakata.

Aga see Teboil, mis bena siniseks värvis, on ka ikka täissünteetiline, vähemalt etiketil oleva inhvo järgi. Täna ka paar tundi sõitmas käidud, kõik endiselt ok ja ajas mulgi veidi sumbuti [Motobot: õige on "summuti"] tagaotsast/liitekohast sellist musta õlimälli välja, ma selle peale ei tulnudki, et see pigem hea näitaja (kuid samas nii vähe, et kuidagi paanikat see ka veel ei tekitanud :D )

Aga muidu kui siin jutt juba ka Castrolist ja kastorka vinest käis, siis ise ebay avarustest leidsin hoopis sellise toote, mis peaks vist "see" olema (rizinusosakestega?):

http://www.ebay.de/itm/Castrol-XR-77-Ra ... Sw0HVWBRte

et meil sellist hinnavõrdluseks pole märganudki, aga sedasi 12l tellides oleks selle hind ka veel selline "talutav", 13,5 eur liiter vms. Iseasi, kas sellistki vaja on, seal kohe ka kirjas, et ei tohiks teiste õlidega segada...?

Suzuki DR350- metsa all mähib küll...Triumph Street Trippe"R"- tsivilisatsioonis käimiseks :)
Kasutaja avatar

mx77
Postitusi: 8375
Liitunud: 25 Okt 2004, 16:50
Tsikkel: YZ250F, Ducati Monster S4
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 317 korda
Tänatud: 419 korda
Kontakt:

Re: 2t õli

Lugemata postitus Postitas mx77 »

See 747 on ka pea puhas kastoorõli.
Kui kakstakti hakkab sumpa liitekohtadest musta õlimöga välja ajama on viga pigem vända parempoolses simmeris. Mootor tõmbab käigukastiõli sealtkaudu sisse ja see ei taha eriti ära põleda.

Kasutaja avatar

Erik
Postitusi: 310
Liitunud: 30 Aug 2004, 16:44
Tsikkel: jawaha
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 50 korda
Tänatud: 6 korda

Re: 2t õli

Lugemata postitus Postitas Erik »

elevuse tekitamiseks

image.jpeg
Kasutaja avatar

Villem
Postitusi: 797
Liitunud: 18 Juul 2005, 00:52
Tsikkel: XT660R, GasGas EC250
Asukoht: Saue
Tänatud: 9 korda

Re: 2t õli

Lugemata postitus Postitas Villem »

Loadära, astu läbi Gas Gas'i poest Paldiski maanteel ja võta hea hinnaga otse tünnist GRO täis sünt punast seguõli. See muidu Gasseri nö tehase õli. Kasutan ja ei oska midagi kurta, hullusti ei suitse ja ei haise, kuuma mootoriga suitseb väga vähe. Vahepeal sai ka mingit Valvoline oma kasutatud, see bensiini nii ilusaks ei värvinud ja minumeelest lõhnas ka veidi plastmassiselt.

Terv,
Villem aka Villu aka Madis :)
Kasutaja avatar

renx
Postitusi: 181
Liitunud: 25 Mai 2012, 19:48
Tsikkel: Husaberg
Asukoht: Pärnumaa
Tänanud: 28 korda
Tänatud: 15 korda

Re: 2t õli

Lugemata postitus Postitas renx »

Uurisin ka ringi veits googles. Igastahes konkreetset vastust ei saanud mitte kusagilt, et miks peaks olema Mineraalõli kehvem. Väidetavalt "vanad" masinad sõitsid nendega. 2T põhimõte on täpselt sama juba mitukend aastat? Ainuke asi mis on tõesti võibolla, et äkki tolerantsid on väiksemaks läinud kuna materjalid paremad tänapäeval ja võiks olla "parem" õli. Samuti igalpool tekst "täissünt kindlasti kui lased koguaeg 11k pööret..".
Mineraali puhul on "õhusaaste" teema hullem kui sünteetilisel.

Tänapäeval ju kõigel nii, et uus asi on parem ja siis on kasvõi 20 aastat siiani väga hästi tööd teinud asi ükshetk paha ja teeb näiteks mootoreid katki.

Pole mõtet üle ka pingutada asjadega, eriti veel kui sa ei võistle. Õli on õli... maitea nagunii pead ükshetk kui tunnid täis saavad hakkama välja vahetama detaile 2T puhul.. :wack:

Motul 800 2T 21€ liiter
Kasutamine:
motokrossis ,kõrgemal tasemel. Välja arendatud MM tiimide vajaduste järgi.

XT600->XT660Z Tenere->KTM 690->Beta 250RR->Husaberg TE250->DR650->XT660R
Kasutaja avatar

Villem
Postitusi: 797
Liitunud: 18 Juul 2005, 00:52
Tsikkel: XT660R, GasGas EC250
Asukoht: Saue
Tänatud: 9 korda

Re: 2t õli

Lugemata postitus Postitas Villem »

Eks kindlasti mingi määrimisomaduste vahe on. Mineraal on küll kõige odavam, aga seda tuleb jälle segada vahekorras 1:25 mitte 1:50 nagu täis sünti, ehk siis poole rohkem. Proffi tasemel sõites läheb nagunii kogu mootori sisu juba paarikümne tunni pealt (või isegi varem) vahetusse. Eks see õli küsimus ole seal pigem, et põlemist võimalikut vähe segaks ning sealjuures veel määriks ka, ja loomulikult on mootori temperatuurid hoopis teised. Harrastaja puhul oleks pigem kompromiss õli hinna ja mootori hoolduse hinna vahel. Ehk siis, et mootor kestaks võimalikult kaua võimalikult odava seguõliga. Ei usu, et super hüper turbo reissing õlid harrastaja puhul mõistlikud oleks.

Terv,
Villem aka Villu aka Madis :)

Loadära
Postitusi: 471
Liitunud: 04 Okt 2005, 00:35
Asukoht: Sadulas: Keila-Kadrina
Tänanud: 33 korda
Tänatud: 127 korda

Re: 2t õli

Lugemata postitus Postitas Loadära »

Ajaviiteks sai siin hommikukohvi kõrvale pilk originaalkirjandusse (rem.manual+hoolduskapsas, mis modraga kaasa ulatati) visatud. Seal siiski kirjas nii:

Fuel: RON/SUPER-LEAD-FREE 95-98 mixed with SYNTHETIC(raamatus ongi suurtähtedega!) 2T oil
...kuid teises tabelis, kus bena/õli vahekord välja toodud, siiski ka poolünt mainimist leidnud, et siis sünt õliga 1:50 ja kui semi-sünt, siis 1:40...mineraalist siiski ei sõnagi tootja poolses juhendis! Seega vist ei hakka ikka päris mineraali katsetama, endal pole plaanis ka paarikümne tunni tagant kolbi vahetama hakata...pigem võiks sadapaarkümmend kolvigruppi remondi intervalliks olla.

See mootori simmerlingi kaudu käigukasti õli silindrisse sattumine ka hea vihje, aga vast ei ole asi nii hull, et kohe mootorit avama hakata. Sest paar h tagasi tegin seal õlivahetuse ja 15+ töötunni järel tuli välja küll kenasti normi jagu, ning eks jooksvalt jälgisin ka seal "miniilluminaatorist", et ikka normis oleks. Muidugi võibolla see kadu sealt nii minimaalne, et õlivahetuse ajal seda ei hooma...aga eks jälgin siis edaspidi, kas nüüd erinevate õlidega ja/või vähe vahekorda korrigeerides (sest senini tegelikult täissündiga ka 1:40 pannud, kuigi tootja lubaks 1:50), kas tekib jätkuvalt seda mustapoolset mälli sinna summuti poolele...

Suzuki DR350- metsa all mähib küll...Triumph Street Trippe"R"- tsivilisatsioonis käimiseks :)
Kasutaja avatar

renx
Postitusi: 181
Liitunud: 25 Mai 2012, 19:48
Tsikkel: Husaberg
Asukoht: Pärnumaa
Tänanud: 28 korda
Tänatud: 15 korda

Re: 2t õli

Lugemata postitus Postitas renx »

http://mootoriolid.ee/et/xl-power-2t-racing-1l
Täissünt ja saab 6-7€ liiter. Keegi kasutanud? Kõige odavam 2t täissünt mis leidnud.

Edit

Välismaal tuntakse seda kui Ardeca õli all. Ainult Eestis leidub xl nime all.. pudeli kujundus suht sama.
Igastahes nende lehel kirjas Satisfies the requirements of high specific power engines such as
Kawasaki,yamaha, Honda,suzuki.

XT600->XT660Z Tenere->KTM 690->Beta 250RR->Husaberg TE250->DR650->XT660R

argo_1974
Postitusi: 320
Liitunud: 22 Mai 2005, 01:50
Tänatud: 2 korda

Re: 2T õli valik

Lugemata postitus Postitas argo_1974 »

Kui see õli on sama, mis Ardeca Power Racing 2T, siis on tegemist poolsündiga. Õli, mille VI ehk viskoossusindeks on 135, ei saa kuidagi olla täissünt (u VI 160).
Isiklikud kogemused vanade japsi 2T tänavasõidutsiklitega, millel liitrivõimsust u 80-100 hj, näitavad, et kallima otsa laiatarbe täissüntõlid annavad odavamate mineraalidega võrreldes u 2-2,5x pikema läbisõidu mootori kulumise piirlõtkude saavutamiseni.

Kasutaja avatar

renx
Postitusi: 181
Liitunud: 25 Mai 2012, 19:48
Tsikkel: Husaberg
Asukoht: Pärnumaa
Tänanud: 28 korda
Tänatud: 15 korda

Re: 2T õli valik

Lugemata postitus Postitas renx »

Poolsündil veel madalam. Aga võrdlesin kunagi erinevate Premium markidega ja kui VI välja jätta, on samade temperatuuride juures suht samad numbrid(ei oska öelda kui suur vahe on sellel skaalal)

Igastahes täissünt peaks olema kuid pole nii heade andmetega kui Premium õlid ning sellest ka odavam hind ehk kuni kaks korda odavam.
Väga kahtlen et saad täita kõik nõuded ning veel omakorda määrida täissündina pähe seda õli.

Kuigi poolsündil on 129 seal ehk vahe väike tõesti.

XT600->XT660Z Tenere->KTM 690->Beta 250RR->Husaberg TE250->DR650->XT660R

argo_1974
Postitusi: 320
Liitunud: 22 Mai 2005, 01:50
Tänatud: 2 korda

Re: 2T õli valik

Lugemata postitus Postitas argo_1974 »

VI vahemikud on 2T-õlil järgmised:
95: mineraalõli
u 135-145: hüdrocrack sünteesõli
u 120-140 poolsünt (sõltuvalt seguvahekorrast)
=> 160: täissünt

Viskasin pilgu eelmainitud RK Teki artiklile - ei hakka pikemalt kommenteerima, suht praht.
2T-õli puhul tasub meeles pidada, et need õlid on väga vähe legeeritud, st aditiivide osakaal on max 5%. Võrdluseks, 4T-õlidel <=30%. Seega on 2T-õli puhul baasõli kvaliteet väga suure osatähtsusega.

Mis puudutab eelmainitud Castrol A747, siis see õli tuli turule aastal 1975, st 2T-mootorite arengus mitu generatsiooni tagasi. A747 müügijutt on üldiselt vinge, "polüalfaolefiinide ja biolagunevate sünteesestrite põhine sünteesmootoriõli" või vähemalt " sünteetiline kastoorõli baasil õli". Aga VI on 125, st tegu võiks olla poolsündiga või hüdrocrack sünteesõliga. BP kodulehe andmetel ongi tegemist poolsündiga (ehk mineraalõli lisatud sünteesõliga), lisaks kastoorõli. Madala VI tõttu ei saa sünteesõli + kastoorõli osakaal olla märkimisväärne. Samas tuhasisaldus on eelnevat arvestades ainult 0,2, st puhta põlemise aditiive (nt polüisobuteen vms) ja muid puhastuslisandeid peaks sisalduma hulgi. Kinemaatiline viskoossus on 100 C juures 19,7 cSt (võrreldav SAE 50), st väga kõrge, mis peaks tagama eelkõige väntmehhanismi parema õlituse (kuid suuremate hõõrdekadudega, mis võidusõidus oluline). Rinka sõitmiseks on olemas palju paremat kraami.

Mellpoisi viidatud Castrol Power1 Racing 2T on ka endal kasutuses. See õli on tõeline täissünt, mille VI u 160. Kinemaatiline viskoosus 100 C juures 22 cSt (võrreldav SAE 50). Võrdluseks, JASO standardis on miinimumina lubatud 6,5 cSt. Üldiselt kehtib, et õlikelme survetaluvus kasvab koos viskoossuse kasvuga. Kolvi-silindriseina temperatuurid on täiskoormusel tunduvalt kõrgemad kui väntmehhanismi omad, u 250 C võiks arvestada. Kolvirõngastel isegi 275 C. Neis temperatuurivahemikes jääb vähelegeeritud mineraalõli (madal VI) määrimisvõime vähelegeeritud täissüntõli (kõrge VI) määrimisvõimele tunduvalt alla. Siit ka isiklik praktiline tähelepanek, et mineraali vs täissündiga on kolvirõngaste vastupidavuses mõnedel tsiklitel lausa 3x erinevus. Oma täielikult kapremonditud 1973 Suzuki T500 (2T 492cc R2, 45 hj, õhkjahutus, malmhülss, valukolb) võtsin 5000 km juures pead ja silindrid, 10000 km juures ainult pead maha. 5000 km juures silindriseina ja kolbide kulumine mõlemal u veerand sajandikku mm (nö sissesõit), 10000 km juures silindrite kulumine u kolmandik sajandikku. Ehk silindri-kolvi ressurss piirkulumiseni tugevalt 100000 km.
Võrdluseks 1972a Jawa 350, ls 30000 km, sõidetud mineraalõliga Addinol MZ405, silindri kulumine 2/100mm, kolvi kulumine 2/100mm, ülemine kolvirõngas küpse, keskmine kolvirõngas enam-vähem. Tehasepoolne kolvi-silindrihülsi lõtk 4/100, millele lisandub 4/100 kulumist ja ongi kolvikõlks mootoris (Jawa mootor hakkab kolisema u 7/100 alates). Kolvirõngad ongi sel mootoril kulumaterjal, sest 3 laia (2,5mm) halja (kroomimata) malmrõngaga on ülemise rõnga õlitustingimused ja seega vastupidavus nagunii võrdlemisi kehvad.

Ise valin 2T õli peamiselt järgmiste kriteeriumite järgi, langeva prioriteediga:
1) Õli otstarve: tsiklile ei mingeid sae-, mootorsaani-, paadi-, lennukimootori jms õlisid. Segukomponendiga (petrool) vs ilma (puhas õli). Tänavasõit vs rinka.
2) VI: annab aimu baasõli olemusest, poolsüntide puhul mineraalõli ja sünteesõli seguvahekorrast
3) 100 C kin. viskoossus + VI: annavad üheskoos aimu baasõli kvaliteedist väntmehhanismi määrimisel (madal temp.) ja kolvi-silindriseina-rõngaste määrimisel (kõrge temp.)
4) Tuhasisaldus: võiks jääda alla 0,2, tuhk on abrasiivne. Aga mitte liiga madal, mis viitaks õli vähesele või olematule legeeritusele.
5) TBN: hapete neutraliseerimisvõime on oluline talvitumisel, võiks olla min 2,5 (1x 15min käivitus talvel vajalik).
6) ISO klass: võiks olla L-EGD ehk vähem suitseda
7) Tootja: tuntud pikaaegne tegija vs tundmatu ühepäevaliblikas
8) Hind: mõistlik hinna/kvaliteedi suhe
Need andmed tasub hankida ainult tootja andmekaartidelt (TDS, MSDS). Täiega tasub ignoreerida õlipudelitel või müügikuulutustes esitatud reklaamteksti.

Kasutaja avatar

renx
Postitusi: 181
Liitunud: 25 Mai 2012, 19:48
Tsikkel: Husaberg
Asukoht: Pärnumaa
Tänanud: 28 korda
Tänatud: 15 korda

Re: 2T õli valik

Lugemata postitus Postitas renx »

No pole midagi vastu öelda (w)
Asjalik jutt. Ma ostsin selle ära vahepeal isegi aga õnneks oli veel Castrol Power1 Racing 2T 20 liitrit segu valmis olemas juba. Segan siis diisliga autosse ära selle XL õli.

XT600->XT660Z Tenere->KTM 690->Beta 250RR->Husaberg TE250->DR650->XT660R
Kasutaja avatar

kassikas
Postitusi: 170
Liitunud: 10 Nov 2011, 14:51
Tsikkel: on

Re: 2T õli valik

Lugemata postitus Postitas kassikas »

Renx ara solvu.aga linnavurledele on ka selline manus.
http://www.wandamotor.fi/mansikan-tuoks ... 18035.html

Kolbab uksnes taburettidele-aga min tea...maasikalohn on ule prahi...

Pretty cool cat - what you think about that!
Kasutaja avatar

renx
Postitusi: 181
Liitunud: 25 Mai 2012, 19:48
Tsikkel: Husaberg
Asukoht: Pärnumaa
Tänanud: 28 korda
Tänatud: 15 korda

Re: 2T õli valik

Lugemata postitus Postitas renx »

Sellise taga oleks täitsa mõnus sõita... ainuke häda, et kõht läheb tühjaks kui magus lõhn koguaeg üleval :D

XT600->XT660Z Tenere->KTM 690->Beta 250RR->Husaberg TE250->DR650->XT660R
Vasta

Liitu vestlusega

Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige

Avan konto

Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.

Registreeru

Logi sisse

Mine “Mootorratta remont, tehnika, elekter ...”