Vajan abi õlipunni keerme taastamisel

Kui mutrivõti peos püsib (või siis üldse ei püsi), kui vajad abi või nõu mootorratta remondil või soovid tehnika üle arutleda. Kui pluss ja miinus on lootusetult segi ja amprid ajavad volte taga.

Moderaator: Moded

Foorumi reeglid
Vältimaks asjatuid postitusi ja saamaks kiiremaid asjakohaseid vastuseid, peab teema sisaldama järnevaid detaile:
  1. Pealkirjas: Tsikli mark ja lühike vea kirjeldus (kui täpsemini ei ole võimalik siis näiteks: probleem mootoris, probleem piduritega jne)
  2. Sisus võimalikult täpne vea kirjeldus ja mootorratta mark ning väljalaskeaasta

NÄIDE: Honda Hornet, tühikäiguga probleem.

Valesti alustatud ning sisutühjade teemade puhul on moderaatoril õigus teema kustutada!
Kasutaja avatar

Teema algataja
Alex
Postitusi: 402
Liitunud: 20 Mär 2003, 16:13
Tsikkel: Punane Roller
Asukoht: Pealinna külje all
Tänanud: 12 korda

Vajan abi õlipunni keerme taastamisel

Lugemata postitus Postitas Alex » 21 Sept 2010, 13:15

Kuna keegi halb inimene on mingi aeg keermele liiga teinud ja peale õli vahetust see nüüd tilgub, siis otsingi abi kes selle asja korda teeks.Vaja õli välja lasta(pärast sisse tagasi)keere taastada(helocoil vms.)Hetkel jätaks ise tegemise viimaseks kuna vajalikke vahendeid peaks hakkama kokku otsima ja see ei pruugi sugugi odavam tulla.Kui keegi saab aidata, siis ootaks konkreetset pakkumist pealinna kandis.
Rattaks suzu xf650 ja põhi loomulikult al-ist.Liimimised jms. ajutised lahendused ei ole eesmärgiks.


terv Alex
alex ät mail.ee või ps


Ilusa ja punase rolleri omanik...sain kah lammaste seast huntide sekka :D
Kasutaja avatar

Piipz
Soe ja sõbralik
Postitusi: 8197
Liitunud: 05 Sept 2004, 23:28
Tsikkel: DL1000 V-Strom
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 97 korda
Tänatud: 201 korda
Kontakt:

Re: Vajan abi õlipunni keerme taastamisel

Lugemata postitus Postitas Piipz » 21 Sept 2010, 13:21

ma igaks juhuks kontrollin, oled sa kindel, et sul hoopis seib läbi ei ole?
Kontakt: ES või piipz (ät) biker.ee / tel 58413942
Kasutaja avatar

Teema algataja
Alex
Postitusi: 402
Liitunud: 20 Mär 2003, 16:13
Tsikkel: Punane Roller
Asukoht: Pealinna külje all
Tänanud: 12 korda

Re: Vajan abi õlipunni keerme taastamisel

Lugemata postitus Postitas Alex » 21 Sept 2010, 13:23

Piipz kirjutas:ma igaks juhuks kontrollin, oled sa kindel, et sul hoopis seib läbi ei ole?
Algselt seal seibi ei olnudki, peale seda kui märkasin, et tilgad all sai sinna ka pehmendatud seib pandud ja ka linaga proovitud jne.punnin oli keere olemaspõhjal netu.Seega nii lihtsalt ei pääse:)
Ilusa ja punase rolleri omanik...sain kah lammaste seast huntide sekka :D
Kasutaja avatar

Piipz
Soe ja sõbralik
Postitusi: 8197
Liitunud: 05 Sept 2004, 23:28
Tsikkel: DL1000 V-Strom
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 97 korda
Tänatud: 201 korda
Kontakt:

Re: Vajan abi õlipunni keerme taastamisel

Lugemata postitus Postitas Piipz » 21 Sept 2010, 13:28

Pehmendatud seib? Sa mõtled seda vasest seibi, mis on nagu torujas, seest tühi? See laseb kindlasti õli läbi.
Tavaline vaskseib peaks olema ikkagi.
Kontakt: ES või piipz (ät) biker.ee / tel 58413942
Kasutaja avatar

Teema algataja
Alex
Postitusi: 402
Liitunud: 20 Mär 2003, 16:13
Tsikkel: Punane Roller
Asukoht: Pealinna külje all
Tänanud: 12 korda

Re: Vajan abi õlipunni keerme taastamisel

Lugemata postitus Postitas Alex » 21 Sept 2010, 13:31

Ei...uus poe seib mis punaseks aetud ja külma vette visatud(tegu ikka tavalise vaskseibiga)
Ilusa ja punase rolleri omanik...sain kah lammaste seast huntide sekka :D
Kasutaja avatar

uljasvaluvelg
Postitusi: 475
Liitunud: 12 Aug 2008, 19:33
Tsikkel: Honda Transalp
Asukoht: Tallinn

Re: Vajan abi õlipunni keerme taastamisel

Lugemata postitus Postitas uljasvaluvelg » 21 Sept 2010, 13:50

Honda Transalp

Holms
Postitusi: 285
Liitunud: 06 Apr 2006, 13:42
Tsikkel: VN 1500 MS
Asukoht: Tartu
Tänatud: 1 kord

Re: Vajan abi õlipunni keerme taastamisel

Lugemata postitus Postitas Holms » 21 Sept 2010, 13:53

Alex kirjutas: ... sai sinna ka pehmendatud seib pandud ...
Alex kirjutas:Ei...uus poe seib mis punaseks aetud ja külma vette visatud(tegu ikka tavalise vaskseibiga)
Ma julgeks väita, et see pigem karastamise moodi paistab ja pehmendamise alla kuidagi ei taha mahtuda.
Nõuka ajal sai vanu vaskseibe küll ellu äratatud, neid pliidi plaadil punaseks lastes ja siis õhu käes maha jahutades. Tänapäeval võtad poest uue. Ja need peaks juba ise piisavalt pehmed olema.
Loom kõnnib, mees sõidab
IZ->...->VX 800..->VN 1500 MS
Kasutaja avatar

Teema algataja
Alex
Postitusi: 402
Liitunud: 20 Mär 2003, 16:13
Tsikkel: Punane Roller
Asukoht: Pealinna külje all
Tänanud: 12 korda

Re: Vajan abi õlipunni keerme taastamisel

Lugemata postitus Postitas Alex » 21 Sept 2010, 14:18

Seletan veel:punn on korras, karteri põhjal keere maas(suurem keere sobib ka hädakorral)
Vaskseibide pehmendamine just nii käibki mitte õhu käes jahutades(kui ei usu soovitan proovida :mrgreen: )
Aga kõik see pole hetkel teema(algselt tõsi sai proovitud nii uue seibiga kui ka pehmemaga)abi on vaja siiski taastamisel ning vaidlus seda kahjuks ei tee :bsmile:
Ilusa ja punase rolleri omanik...sain kah lammaste seast huntide sekka :D
Kasutaja avatar

yeekim
Postitusi: 5197
Liitunud: 09 Mai 2006, 12:08
Tsikkel: XV1600 & NX650
Asukoht: Head mõtted
Tänanud: 208 korda
Tänatud: 164 korda

Re: Vajan abi õlipunni keerme taastamisel

Lugemata postitus Postitas yeekim » 21 Sept 2010, 14:25

Loctite'l on olemas keerme taastaja, kahekomponentne möga koos veel miskite vedelikega-üks ei lase kleepuda poldi külge ja teine seob siis mõga mutri poolega. Lõpptugevuseks lubatakse 8.8
Üks veovõlli keere sellega edukalt taastatud ja veel paar lihrsamat detaili.

On's Sul hooaeg läbi? Võtad kaane maha ja siis saad juba vabamalt möllata küll keemia kui helicoiliga.

edu

Vo. on M14 coil töö juures olemas
Teen saiast sitta!
Kasutaja avatar

speedvana
Postitusi: 862
Liitunud: 17 Juun 2007, 13:41
Tsikkel: FZR
Asukoht: tallinn/+
Tänatud: 1 kord

Re: Vajan abi õlipunni keerme taastamisel

Lugemata postitus Postitas speedvana » 21 Sept 2010, 14:42

see keemia pole eriti usaldusväärne, arvatavalt käib õlikork min. 1Xaastas kinni/lahti, jätke need möginad.

soovitan, selle jaoks on spetsiaalsed "recoil" keermevedrud.
Korralikus komplektis on ALATI kaasas nii õiges mõõdus puur kui keermepulk.

http://www.youtube.com/watch?v=uq1uzZC-Suo
edu :bsmile:
Kasutaja avatar

Teema algataja
Alex
Postitusi: 402
Liitunud: 20 Mär 2003, 16:13
Tsikkel: Punane Roller
Asukoht: Pealinna külje all
Tänanud: 12 korda

Re: Vajan abi õlipunni keerme taastamisel

Lugemata postitus Postitas Alex » 21 Sept 2010, 15:03

speedvana kirjutas:see keemia pole eriti usaldusväärne, arvatavalt käib õlikork min. 1Xaastas kinni/lahti, jätke need möginad.

soovitan, selle jaoks on spetsiaalsed "recoil" keermevedrud.
Korralikus komplektis on ALATI kaasas nii õiges mõõdus puur kui keermepulk.

http://www.youtube.com/watch?v=uq1uzZC-Suo
edu :bsmile:
100% nõus...oleme nüüd minu esimese postituse juures tagasi:otsin inimest kes selle töö ära teeks!
Ilusa ja punase rolleri omanik...sain kah lammaste seast huntide sekka :D
Kasutaja avatar

tramm66
Postitusi: 2407
Liitunud: 14 Juun 2005, 01:37
Tsikkel: gixxer
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 8 korda
Kontakt:

Re: Vajan abi õlipunni keerme taastamisel

Lugemata postitus Postitas tramm66 » 21 Sept 2010, 15:47

Kõige lihtsam variant on tellida "recoil" õlipunn (näiteks minu käest). Paigaldamine käib nii, et keerad vana ära ja uue keerad asemele - igaüks saab hakkama :mrgreen:
Hind on 200.- + ELS 65.-postikulu (või 26.- maksikirjaga).
Kasutaja avatar

Kalapea
Postitusi: 994
Liitunud: 26 Veebr 2005, 13:00
Tsikkel: Mõni Ducati
Asukoht: Pärnu / 559I7I9O
Tänatud: 73 korda
Kontakt:

Re: Vajan abi õlipunni keerme taastamisel

Lugemata postitus Postitas Kalapea » 21 Sept 2010, 16:13

Mis sa tühja n*ssid, võta põhi alt ära ja lase ära keevitada ning keermestada, siis ei peaks rohkem muretsema, et kas see vedrujunn või plögin pidama jääb.
PiltPilt
Kasutaja avatar

Teema algataja
Alex
Postitusi: 402
Liitunud: 20 Mär 2003, 16:13
Tsikkel: Punane Roller
Asukoht: Pealinna külje all
Tänanud: 12 korda

Re: Vajan abi õlipunni keerme taastamisel

Lugemata postitus Postitas Alex » 21 Sept 2010, 18:03

Tänud kaasamõtlejatele!Asi sai põhimõtteliselt lahendatud tänu isand Trammile kelle lahendus tundus kõige kohasem (mina seal ratta all küll ei näinud"karteripõhja" mida eraldi ära võtta :wack: )
Ilusa ja punase rolleri omanik...sain kah lammaste seast huntide sekka :D
Kasutaja avatar

matu
Postitusi: 250
Liitunud: 13 Jaan 2007, 13:39
Tsikkel: välismaa motikas
Asukoht: Geyla

Re: Vajan abi õlipunni keerme taastamisel

Lugemata postitus Postitas matu » 21 Sept 2010, 18:05

--DogFood-- kirjutas:Mis sa tühja n*ssid, võta põhi alt ära ja lase ära keevitada ning keermestada
Alex kirjutas:otsin inimest kes selle töö ära teeks!
Kindlasti julgeks soovitada http://www.hot.ee/steelmet/
See mure ei ole neile võõras ning mittekvaliteetne töö ei ole nende visiitkaart.

2a tagasi oli mul sama mure ning pöördusin samuti nende poole, abi alati saanud.
Kasutaja avatar

Mhhh
Postitusi: 809
Liitunud: 14 Sept 2009, 22:57
Tsikkel: Mini&GPZ305
Asukoht: Tartumaa

Re: Vajan abi õlipunni keerme taastamisel

Lugemata postitus Postitas Mhhh » 11 Okt 2010, 18:28

Mul on sarnane probleem.
Karterikaane ühe poldi pesa keere on läbi omadega. Teoreetiliselt peaks nii saama, et puurida suurema mõõduga keere, teha valmis punn/kork vastavate keermetega ja siis peaks kõik korras olema. Täpsema töö tegemiseks ma saaks kasutada CNC-pinki.
Mini (Riga 30) chopper & Kawasaki GPZ305->
Kasutaja avatar

tomq
Postitusi: 17
Liitunud: 17 Okt 2005, 14:37
Asukoht: Harjumaa

Re: Vajan abi õlipunni keerme taastamisel

Lugemata postitus Postitas tomq » 11 Okt 2010, 19:52

Eelpool kirjeldatud coil keermetaastamis komplektid on Tööristamarketis letis, hind oli vist 400-500 eek.
Kahjuks on neil ainult mõõdud M6, M8, M10, õlipunn jaok sobilikku M14x1.5 kahjuks polnud.
Mina sain õlipunni jaok sobiliku coili balticboltist. Õnneks sobis 14x1.5 coilile M16x1.5 keermelõikur, mis kah marketis saada oli.
Teist mõõtu colilide puhul on keermelõikurid Mxx,x mõõdus, ehk ka kümnendikud loevad. Selliseid naljalt eraldi ei leia.
Kui saadaolev komplekt sobib siis minu arust tasub see ära, komplektis vist vedrusid kaasas 5-10 tk.
Netist sai muidugi kõikvõimalikke mõõte tellida.
Kasutaja avatar

tramm66
Postitusi: 2407
Liitunud: 14 Juun 2005, 01:37
Tsikkel: gixxer
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 8 korda
Kontakt:

Re: Vajan abi õlipunni keerme taastamisel

Lugemata postitus Postitas tramm66 » 11 Okt 2010, 22:45

No ikka murrate tühja pärast pead veel? Ma ju mõni post tagasi kirjutasin, et minu käest saate ÕLIPUNNI mille keerate külge ja asi lahendatud lõplikult 5-e minutiga. Maksab 200.- + postikulu 65.- ja pole mingeid coile ega keermepulki ega keevitust ja si***a ega ta**i vaja :mrgreen:
Kasutaja avatar

koi
Toetajaliige
Postitusi: 1756
Liitunud: 17 Mai 2004, 00:01
Tsikkel: Honda CX 500ES
Asukoht: Saue
Tänanud: 47 korda
Tänatud: 35 korda

Re: Vajan abi õlipunni keerme taastamisel

Lugemata postitus Postitas koi » 12 Okt 2010, 00:35

Krt ma ka aru ei saa, miks ei usuta sellist meest, kes asjaga tegeleb hommikust õhtuni ja õhtust hommikuni? Kas Tramm on kellelegi mingit vale nõu andnud? Kui vähegi viitsite, uurige, millega Tramm tegeleb ja millised on tema töö tulemused! Seda saab uurida ka siin foorumis!
No ära tüütab tõesti "Uskmatute Toomaste" kõhklused -kahtlused! Tramm poleks tilka alkoholi joonud, kui ta käed-pea poleks loonud asju mis ta loonud on! (no küll aru saate, mis mõtlen!) No ja hinda asjal ju ka praktiliselt pole!
See vedru sinna keerme asemele on kolmekordseks kasutamiseks! Kui korra olete keerme rikkunud, teete seda veel! Miks õli punn keeratakse kinni hullumeelse jõuga, pole ma veel aru saanud ja pole keegi suutnud mulle lahti seletada. Hirm, et punn kaob või õli tilkuma hakkab on asja nimi! Samas ei raatsita iga õlivahetusega asendada korgi tihendit, mis ei maksa tegelikult mitte si...gi. Keeratakse vaid kõvemini korki ja siis nutt lahti!
Ahh sorri! Ma veits mõnuaineid ka tarbind ja... esmaspäev või teisipäev- mis vahe siin on reedega.
Nii loll pole keegi, et teisi õpetada ei oskaks.
Kasutaja avatar

tomq
Postitusi: 17
Liitunud: 17 Okt 2005, 14:37
Asukoht: Harjumaa

Re: Vajan abi õlipunni keerme taastamisel

Lugemata postitus Postitas tomq » 12 Okt 2010, 09:38

koi kirjutas: No ära tüütab tõesti "Uskmatute Toomaste" kõhklused -kahtlused!
Ahh sorri! Ma veits mõnuaineid ka tarbind ja... esmaspäev või teisipäev- mis vahe siin on reedega.
Nooooo tee või tina , ikka ei usu, et iga kulunud keerme puhul mootoris see Trammi punn aitab (vaata Mhhh kirjeldatud mure).
Kulunud õlipunni keerme puhul jah täitsa arvestatav alternatiiv, kui ei taha originaalmõõdus punni säilitada.
Nu aga piisava koguse :bsmile: puhul muidugi ei ole Coli vastupidav ja igasse auku sobib õlipunni keerata. (togi)

Tsikkelröövel
Postitusi: 1754
Liitunud: 27 Dets 2005, 17:55
Tsikkel: Kawa GPZ 550, W800, Jawa 350
Asukoht: Tartu
Tänatud: 27 korda

Re: Vajan abi õlipunni keerme taastamisel

Lugemata postitus Postitas Tsikkelröövel » 12 Okt 2010, 12:25

Pole küll proovinud, aga vastupidi, ma just usun, et see Trammi punn aitab. Mis kuradi imeasi siis see õlipunn õige on? Ma ei tea, missugune on Trammi punni lahendus, aga ju ta parema metalli baasil kergelt iselõikava keermega ja tihedama istuga asi on - miks ta ei peaks aitama?
Mis puudutab seda tihendusseibi, siis tegelikult pole mul seda ei Jawal ega ka Kawasakil. Sest kui sa EI VÄGISTA seda punni alla, vaid keerad ta mõistlikult kinni, peab ta õli niisamagi. Vähemalt minu ratastel. A noh, see muidugi laiskuse teema.
See kinni keeramise peal keerme ülekeeramine on minu jaoks üldse müstika. Pole peaaegu kunagi kasutanud dünamomeetrilist võtit, aga üle pole ka mäletataval ajal midagi üle keeranud. Ja vähese keeramise pärast lahti pole ka ükski polt éga mutter tulnud. Panen pöidla keeratava mutri peale ja siis keeran käe jõuga võtit - saab piisavalt hästi kinni ja puruks keerata ei jõua - eks see võtme pikkus ole ju ka tehtud selline just selle pärast, et natuke takistada lolli jõu rakendamist. Aga fakt on, et kui võtme sabast täie jõuga keerad, keerad ka üle - milleks seda siis teha?
Mõistuse küsimus.
Kas Mees ostab tsikli, pole küsimus. Küsimus on: millal?
Kasutaja avatar

tomq
Postitusi: 17
Liitunud: 17 Okt 2005, 14:37
Asukoht: Harjumaa

Re: Vajan abi õlipunni keerme taastamisel

Lugemata postitus Postitas tomq » 13 Okt 2010, 00:22

Ilmselt väljendasin ennast esimese hooga pisut segaselt, proovin uuesti ja põhjalikumalt seletada,
võibolla ka mõnele minu tasemega „mehaanikule“ pakub huvi.
Olin hiljuti sunnitud keerme taastamise teemaga lähemalt tutvuma kui avastasin, et soetatud tsiklil
oli karteri õlipunni pesal keere pea olematu ning manualile vastavalt seda kinni pingutada ei õnnestu.
Kuna ka teiste mootoripoltide pesade puhul on sama meetod kasutatav seega üritasin vastata küsimusele, mis oli järgmine:
Mhhh kirjutas:Mul on sarnane probleem.
Karterikaane ühe poldi pesa keere on läbi omadega. Teoreetiliselt peaks nii saama, et puurida suurema mõõduga keere, teha valmis punn/kork vastavate keermetega ja siis peaks kõik korras olema. Täpsema töö tegemiseks ma saaks kasutada CNC-pinki.
Mina kaalusin järgmisi variante:
auk suuremaks ja järgmise mõõdu polt/punn asemele;
keermeparandus puks e. fix;
keermeparandus vedru e. coil (helicoil, v-coil, proficoil, baercoil jne tootjaid leidus üllatavalt palju).
Kõikvõimalikud möginad jätsin kohe välja ja „imevigureid“ ei tabanud otsida.

Esimene variant mulle ei meeldinud, kuna tahaks originaal mõõdud säilitada.
Kui see uut mõõtu polt/punn peaks juhuslikult ära kaduma siis hakka meenutama mis see mõõt nüüd täpselt oli ja kust seda sai.
Ja kui veel keegi teine peaks mingil põhjusel tsiklit hooldama, oh siis seda imestamist ja hädaldamist.

Seega jäid minu valikusse puks ja vedru. Tööpõhimõte sarnane ja ühes eelmises postitustes viidatud videos ka ilusti näidatud.
Siin ka ühe tootja kataloogid nii fix kui coil kohta: http://www.baercoil.com/de/downloads.html
Kui plaan ise pukse treida siis saab ehk snitti võtta.
Kusjuures enamus tootjad ei avalda komplekti kuuluvate puuride ja keermelõikurite suurusi! Väljaarvatud paar saksa tootjat.

Netis surfides ja tootjate katalooge uurides selgusid järgmised plussid miinused:
Puks „+“ kannatab tugevamaid tõmbejõude ja on olemas isekeermestavaid pukse.
Ehk siis puurid augu õige suurusega puuriga suuremaks ja keerad puksi sisse.
Puks „–„ augu peab „kaks numbrit“ suuremaks puurima (M14->18mm), müüjat Eestis ei leidnud ja ka netis ainult mõned.
Puks ja mootor erinevatest materialidest ja temperatuuri muutudes "mängivad" erinevalt.

Vedru „+“ piisab augu suurendamisest järgmisse mõõtu, Eestis müügil ja netis mitmeid pakkujaid
Tänu oma vedru kujule "mängib" mootori kuumenedes ilusti kaasa.
Vedru kohta mingeid mind häirivaid miinuseid ei leidnud. Surfates jõudsin ka mingi jänkide V8 ehitajate foorumini, kus vanad soovitasid
tihti lahti-kokku käivatel mootoritel kohe uuest peast coilid sisse keerata. Pidavat kauem vastu pidama.
Teema ka meie tqhq foorumist läbi käinud ja coilid piisavalt vastupidavaks tunnistatud,
seega puksist nõrgem tõmbetugevuse taluvus on siiski enam kui piisav. Kataloogis selle kohta kah törts juttu.

Nii valik tehtud asusin asja kallale ja kohe selgus, et vajalikku mõõtu coilid olid küll kohe ükshaaval saada, kuid keermelõikurit pole
ja lõikuri täpset mõõtu ka keegi ei tea. Nimelt minu õlipunn oli M14x1.5, M14 standard keermesamm on aga 2.
Töö käigus sai selgeks, et M14x1,5 vist üldlevinud õlipunni standardmõõt lisaks M12x1,5le.Peaks sobima ka auto lambda ja temp andurile
Küünla augu keerme taastamiseks mõeldud M14x1,25 komplekt oli aga näiteks jälle olemas.
Colie ühekaupa müüv balticbolt kinnitas, et sobilikud komplektid on kindlasti igas korralikus töökojas olemas.
Ilma õlita töökotta sõita ei saanud , treileri orgunni pidasin liiga aeganõudvaks ja netist tellimise aeg tundus kah liiga pikk.
No ja tsikli putitamine on ju oluline osa tema omamise juures.

Vajaliku info leidsin teise tootja kataloogist: http://www.giessundquanz.de/EXACT_PROFICOIL_final.pdf
Tuli välja et keermelõikurite, et mõõdud ei ole „täis“ millimeetrites.
Kuigi minu juhtumi puhul sobis väikse (0,05mm) mööndusega M16x1,5 keermelõikur ja 14,5mm puur (10mm padrunisse istuv),
mis tööriistamarketis ka letis juhtus olema siis ikkagi—
keeret taastama asudes hangi kindlasti sobiv komplekt, mis sisaldab puuri, keermelõikurit, coili sissekeeramise jurakat ja 5-10t coili.
Ilma komplektita hakkama ei saa.
Mitte metallimeestele - coilide kui ka pukside puhul on oluline õiges mõõdus auk ette puurida, muidu lisaks kõigile muudele hädadele võib ka keere viltu joosta,
ehk ainult poldi/punni pea üks serv surub vastu detaili. Minu teada kehtib see ka isekeermestuvate pukside ja muude vidinate kohta.

Kui sobilik komplekt olemas (ja mõningased käsitöö oskused kah olemas)siis läheb taastamine libedalt.
See augu suuremaks puurimine 1-2mm jagu on nati nikerdamine, kipub puuri tera „kinni tõmpama“ kui piisavalt tagasi ei hoia.
Ajakulu „võta pits ja pea aru“ tempos nii 1 kuni mitu tundi, rahakulu komplekti soetamisel 400-600 eek, olenevalt keerme mõõdust.
Järgmised 4-9 auku juba hinna sees.

Vot sellised siis minu kogemused ja teadmised keerme taastamisest.
EI väida, et coil on ainuõige ja ainuvõimalik ka teisi lahendusi tasub uurida.
(togi) Äkki mõnel müüjal tasub ka popimad komplektid müüki võtta
Viimati muutis tomq, 13 Okt 2010, 10:02, muudetud 1 kord kokku.
Kasutaja avatar

madone
Mode
Postitusi: 1936
Liitunud: 17 Mär 2003, 07:55

Re: Vajan abi õlipunni keerme taastamisel

Lugemata postitus Postitas madone » 13 Okt 2010, 09:17

lase alt auk kinni keevitada.. mis te jamate siin sada lehekülge juttu kuidas pidi õlipunni tsikli külge pista.

pärast õli vahetus siis tõmbad pealt kõrrega välja, milles probleem?

või keerad tsikli teistpidi..
Kasutaja avatar

417
Postitusi: 1426
Liitunud: 11 Dets 2003, 15:15
Asukoht: Jawad ,SZR 660; YZF 600R;KTM 620 DUKE;YZF R1 ; KTM 625 sxc ,xt125x, KTM 600sixday,gsx-R600,KTM620sc

Re: Vajan abi õlipunni keerme taastamisel

Lugemata postitus Postitas 417 » 13 Okt 2010, 12:02

madone kirjutas:lase alt auk kinni keevitada.. mis te jamate siin sada lehekülge juttu kuidas pidi õlipunni tsikli külge pista.

pärast õli vahetus siis tõmbad pealt kõrrega välja, milles probleem?

või keerad tsikli teistpidi..

huumor või mõtled tõsiselt :P

aga on nju olemas makroflex ja mäc aiveri teip

ja se punn mis panna veinpudelile kui originaalkork on juba väljas
Hälvik mootorratturhiir Zamundast
[17:51] <R417> ma pole pretendeerinudki aasta mootoratturi aunimetusele

ikkamina
Postitusi: 62
Liitunud: 20 Juun 2006, 11:31
Asukoht: Tallinn

Re: Vajan abi õlipunni keerme taastamisel

Lugemata postitus Postitas ikkamina » 13 Okt 2010, 13:17

madone kirjutas:lase alt auk kinni keevitada.. mis te jamate siin sada lehekülge juttu kuidas pidi õlipunni tsikli külge pista.

pärast õli vahetus siis tõmbad pealt kõrrega välja, milles probleem?

või keerad tsikli teistpidi..
Üks õige tsiklimees kukub vähemalt korra õlivahetuse välba jooksul (crash) ning reeglina õli jookseb ise välja. Nii, et võib kinni keevitada küll :wack:
Kasutaja avatar

Mhhh
Postitusi: 809
Liitunud: 14 Sept 2009, 22:57
Tsikkel: Mini&GPZ305
Asukoht: Tartumaa

Re: Vajan abi õlipunni keerme taastamisel

Lugemata postitus Postitas Mhhh » 13 Okt 2010, 22:48

tomq kirjutas:...

Mina kaalusin järgmisi variante:
auk suuremaks ja järgmise mõõdu polt/punn asemele;
keermeparandus puks e. fix;
keermeparandus vedru e. coil (helicoil, v-coil, proficoil, baercoil jne tootjaid leidus üllatavalt palju).
Kõikvõimalikud möginad jätsin kohe välja ja „imevigureid“ ei tabanud otsida.

...
HeliCoil'i olen tibake uurinud.

Mõte oli selline, et puurida auk suuremaks, teha sinna kork ning keermeliimiga vms asjaga kinni panna (kui ma ei eksi, siis sellist meetodit kirjeldati ka A.Palu motopiiblis). Samas ma arvan, et HeliCoil oleks parem ja vastupidavam.
Baltic Bolti pean külastama igaljuhul, nii et sealt läbi minnes saan vajalikud komplektid osta.
Mini (Riga 30) chopper & Kawasaki GPZ305->
Kasutaja avatar

tomq
Postitusi: 17
Liitunud: 17 Okt 2005, 14:37
Asukoht: Harjumaa

Re: Vajan abi õlipunni keerme taastamisel

Lugemata postitus Postitas tomq » 14 Okt 2010, 09:00

Mhhh kirjutas: Baltic Bolti pean külastama igaljuhul, nii et sealt läbi minnes saan vajalikud komplektid osta.
Tööristamarketis olid mitmed erinevad komplektid müügis mõistliku hinnaga.
Lehekülg 57.http://www.tooriistamarket.ee/files/kat ... s_2009.pdf
Näiteks küünlapesa keerme taastamise komplekt marketis 700 kopikatega, boldis 2500 kopikatega.
Väiksemad mõõdud on odavamad nii 500 tuuri
Boldist saad ("imemõõtu")coile ükshaaval juure osta.
Kasutaja avatar

Mhhh
Postitusi: 809
Liitunud: 14 Sept 2009, 22:57
Tsikkel: Mini&GPZ305
Asukoht: Tartumaa

Re: Vajan abi õlipunni keerme taastamisel

Lugemata postitus Postitas Mhhh » 14 Okt 2010, 16:41

Selge, tänud info eest.

Nüüd ma pean Tartusse minema, ostma keermepuuri ning coili. Kõigepealt vaatan Tööriistamarketisse. Tartus peaks selle koht olema Aardla ning Ringtee tn. ristmiku juures? Baltic Bolt oli Era&Võru tänava risti juures.

// Uurisin Tööriistamarketi kodukat. Enam-vähem seal peaks ta asuma.
Mini (Riga 30) chopper & Kawasaki GPZ305->

jawam.
Postitusi: 158
Liitunud: 01 Juun 2009, 17:33

Re: Vajan abi õlipunni keerme taastamisel

Lugemata postitus Postitas jawam. » 17 Okt 2010, 11:32

Mhhh kirjutas:Mul on sarnane probleem.
Karterikaane ühe poldi pesa keere on läbi omadega. Teoreetiliselt peaks nii saama, et puurida suurema mõõduga keere, teha valmis punn/kork vastavate keermetega ja siis peaks kõik korras olema. Täpsema töö tegemiseks ma saaks kasutada CNC-pinki.
Originaal kinnituspoldi jaoks on seda keermestatud ava võimalik taastada järgmiselt - puurida drelliga ava järgmisse võimalikult väiksesse keerme mõõtu, keermestada ja EPO liimiga sisse keerata treipingis valmistatud seest ja väljast keermestatud puks (sisekeere originaalpoldi keerme mõõdus) kui liim on kivistunud, siis veel sisemine keere keermepuuriga üle puhastada. Vajalikud eelnevad metallitöö kogemused.
Kasutaja avatar

makuke
Postitusi: 1072
Liitunud: 03 Mai 2005, 20:30
Tsikkel: "kick till morning" ja husky
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 1 kord

Re: Vajan abi õlipunni keerme taastamisel

Lugemata postitus Postitas makuke » 11 Nov 2014, 19:57

Leidsin internetist sellise lahenduse, mis tundub Helicoili tugev konkurent: http://www.salca-srl.com/eng/03_bussole ... sp?m=1&s=2



Vasta

Mine “Mootorratta remont, tehnika, elekter ...”