Probleem KTM-i kiigega
Moderaator: Moded
Vältimaks asjatuid postitusi ja saamaks kiiremaid asjakohaseid vastuseid, peab teema sisaldama järnevaid detaile:
- Pealkirjas: Tsikli mark ja lühike vea kirjeldus (kui täpsemini ei ole võimalik siis näiteks: probleem mootoris, probleem piduritega jne)
- Sisus võimalikult täpne vea kirjeldus ja mootorratta mark ning väljalaskeaasta
NÄIDE: Honda Hornet, tühikäiguga probleem.
Valesti alustatud ning sisutühjade teemade puhul on moderaatoril õigus teema kustutada!
Probleem KTM-i kiigega
Tervitus! Probleem tekkis 2000a KTM 620 LC4 tagakiige eemaldamisega. Võll, mis jookseb läbi kiige ja mootori tagumise osa on nii kõvasti kinni jäänud, et ei tule ka suurema toksimisega lahti. Ei ole korralikku tõmmitsat ka leidnud, mis abiks saaks olla. Kodus muud vahendit polnud, lasin kõikjale kuhu võimalik WD40-t vahele kuid tulutult. Keerasin tagantpoolt vaadates vasakpoolse mutri küljest ära võllil, ning ideepoolest peaks ta paremale poole välja tulema(teisel pool on ka mutter kuid seal on sein nii õhuke, et padrun vahele ei lähe. On kellegil ideid?
Re: Probleem KTM-i kiigega
teise mutri saad kätte toruvõtmega
soovitan ratas külje peale maha panna, valgub õli rohkem vahele.
Re: Probleem KTM-i kiigega
Probleem on selles, et teiseltpoolt on raami vist veidi keevitatud. Küll on näha, et mutter vast seina päris ei ole, aga võtit sinna vahele panna ei õnnestu. Samas võll peaks tegelikult kergelt välja tulema, aga ilmselt on mootori sees alumiinum kinni paakunud. Mõtlesin, et äkki on kellegil sama probleem olnud või isegi tõmmits tehtud selle jaoks
Re: Probleem KTM-i kiigega
See võll peaks suurema löömise peale ikka välja tulema. Võid veel proovida mingeid osasid seal kuumutada ja külmutada, sellest on päris palju abi.
Paar aastat tagasi sai vahetatud dr400 kiige laagreid, selleks oli vaja samuti kiige võll välja võtta. Võll oli laagrite külge nii kõvasti kinni roostetanud nagu oleks keevitatud. Siis äsatud päris kõvasti sinna võlli pihta paar korda 8 kilose kuvaldaga ja lahti ta tuligi. Siis peab aga vaatama, et midagi kõveraks/pooleks ei lööks.
Lüües peab ka teisele poole vastu raami mingi jäiga nn kännu panema, et ülejäänud tsikkel löögijõudu ära ei pehmendaks.
Ja minuteada ainult üks mutter seda võlli kinni hoiabki.
Re: Probleem KTM-i kiigega
Jep, õks vigadest mis me tegime oligi see, et ei fikseerinud ratast ära. Seda kuvalda varianti sai muidu proovitud aga jah, eks ratast tahtis eest ära joosta
-
- Kaupmees
- Postitusi: 238
- Liitunud: 24 Mai 2005, 23:31
- Tsikkel: Kawa/KTM/Honda/Beta
- Asukoht: Tallinn
Re: Probleem KTM-i kiigega
Kõvasti roostelahtistid (igale poole vahele lasta, ratas küllili, et vahele läheks), leida võimalikult täpne puks(võll) välja tagumiseks, suur haamer.
Tõenäoliselt kas laagrite pukside või mootori kinnituse külge kinni oksüdeerunud.
Suve jookul kohtab mitmeid rattaid millel rattavõllidega sama situatsioon .... (määrimata võllid, hoiustatud niisketes tingimustes jne)
www.motodepoo.ee
Re: Probleem KTM-i kiigega
Tänud Erxz, aga millist roostelahtistit soovitaksid?
Re: Probleem KTM-i kiigega
Ise olen kasutanud igalpool wurth'i mingi roostelahtistit, päris hästi võtab lahti asju. Alles hiljuti sai endal ka kiike lahti kakutud, aga õnneks nii kinni polnud see võll.
sääne asi
-
- Kaupmees
- Postitusi: 238
- Liitunud: 24 Mai 2005, 23:31
- Tsikkel: Kawa/KTM/Honda/Beta
- Asukoht: Tallinn
Re: Probleem KTM-i kiigega
sulu13 kirjutas:Tänud Erxz, aga millist roostelahtistit soovitaksid?
Arvan, et asjaga saab väga hästi hakkama eelnevalt pakutud würthi toode,
ise olen kasutanud peamiselt kenti ja liqui moly-t
www.motodepoo.ee
Re: Probleem KTM-i kiigega
Tere. Mure siis 2003 aasta 625 KTM kiigega. Sai kõik laagrid puksid ja simmerid vahetatud. Vasakule poole said pandud juhendi järgi ka WASHER 20X32X0,8 2tükki. Pull nüüd selles et kiige ei liigu üles alla ültse vabalt vaid mida kõvemini kinni keeran seda jäigemini liigub. Kuskilt aga lugesin et peaksid olema keti pool. Kuna 44 surub vastu 42 ja 44 ja 40 ei ulata kokku kui 42 vahel ja kiilubki kinni. Teine võimalus et Olen lihtsalt
Re: Probleem KTM-i kiigega
Ma oma 125SX-l nuputasin ka nende seibidega pea haigeks, sarnasest joonisest sain mina aru niipidi, et neid peaks ikka olema kokku 4tk, mõlemale poole käib identne komplekt. Kuna mul tuli sealt ainult 2 seibi välja ja pood oli samal ajal juba kinni, siis panin need keskele - sedasi läks kõige paremini kokku, kett jooksis otse ja siiamaani pole veel kiigega vastu pead saanud.
Re: Probleem KTM-i kiigega
40 on mõlemad sama pikad kuigi vist võiks üks seibide jagu pikem olla . Huvitav kas neid seibe võiks ka 44 taha panna? Samas väga huvitav et kõik on tellitud ja paigaldatud juhendi järgi . Kontrollin veel kas kiige ikka orginaal
-
- Postitusi: 8374
- Liitunud: 25 Okt 2004, 16:50
- Tsikkel: YZ250F, Ducati Monster S4
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 316 korda
- Tänatud: 419 korda
- Kontakt:
Re: Probleem KTM-i kiigega
Pane 44. ja 40 kokku ja mõõda summarne pikkus ära. See peab olema sama mõõtu, kui on raami ja mootori tagakiigevõlli kronsa vahe. Ehk siis kokku pannes ei tohiks 44 toetada 42 peale, sinna peab väike lõtk jääma
-
- Postitusi: 119
- Liitunud: 03 Aug 2016, 00:30
- Tsikkel: Yamaha XJR1200
- Asukoht: Tartu
- Tänanud: 19 korda
- Tänatud: 10 korda
- Kontakt:
Re: Probleem KTM-i kiigega
Seisan sama probleemi ees. Rattaks Yamaha XJR1200. Tahtsin kiige laagreid vahetama hakata.
Ajasin Haynesist näpuga ilusti järge, et polt lahti ja lükkad pmt. sõrmega teiselt poolt välja võlli, aga ei tulnud ka päris korraliku tagumise peale.
Sellepeale mõtlesin, et äkki teen midagi valesti ja tahtsin juba postitust teha, aga tuleb välja, et kellelgi ikka sama probleem varasemalt olnud.
Vasakule paremale liigub vabalt see paar mm. Nii palju kui teiselt poolt laseb see nö. pea tal liikuda
Kas ei olegi siis paremat varianti kui välja ikkagi peksta jõuga?
Või peaks tõesti mingit roostelahtistit sisse valama. Samas mootor maas ka nii, et külili keeramine ei oleks probleem.
Tänulik iga mõtte eest.
-
- Postitusi: 77
- Liitunud: 02 Juul 2010, 08:37
- Tänatud: 1 kord
Re: Probleem KTM-i kiigega
Kas võllil on täies ulatuses auk keskelt läbi? Kui on siis võllile maksimaalse sobiva läbimõõduga keermelatt sisse. Võlli "seene" poolsesse otsa paraja läbimõõduga padrun peale (et toetaks korralikult raamile). Võlli keermestatud otsa poole keermelatile mutrid peale ja võlli "seene" poolsele otsale padruni peale sobiva suurusega seib ja siis hakata sealtpoolt mutriga keermelatti tõmbama. Ehk liigutab võlli paigalt niipalju ära, et edasi saab võlli juba lihtsalt välja lüüa. Eelnevalt roostelahtisti võlli vahele ajamisest võiks ehk ka lisaks abi olla. Kunagi Jawa 634 analoogse probleemi korral sai edasiste probleemide vältimiseks kiigele eraldi määrdenippel pandud, et saaks sealt kiige võllile aegajalt määret lisada.
-
- Postitusi: 119
- Liitunud: 03 Aug 2016, 00:30
- Tsikkel: Yamaha XJR1200
- Asukoht: Tartu
- Tänanud: 19 korda
- Tänatud: 10 korda
- Kontakt:
Re: Probleem KTM-i kiigega
highlander216 kirjutas: ↑14 Mär 2019, 08:33Kas võllil on täies ulatuses auk keskelt läbi? Kui on siis võllile maksimaalse sobiva läbimõõduga keermelatt sisse. Võlli "seene" poolsesse otsa paraja läbimõõduga padrun peale (et toetaks korralikult raamile). Võlli keermestatud otsa poole keermelatile mutrid peale ja võlli "seene" poolsele otsale padruni peale sobiva suurusega seib ja siis hakata sealtpoolt mutriga keermelatti tõmbama. Ehk liigutab võlli paigalt niipalju ära, et edasi saab võlli juba lihtsalt välja lüüa. Eelnevalt roostelahtisti võlli vahele ajamisest võiks ehk ka lisaks abi olla. Kunagi Jawa 634 analoogse probleemi korral sai edasiste probleemide vältimiseks kiigele eraldi määrdenippel pandud, et saaks sealt kiige võllile aegajalt määret lisada.
On küll auk täies ulatuses läbi. Tasub proovida sinu sellist nö. tõmmitsa varinati kui roostepeleti ja toksimine ei aita.
Seda tõmmitsat saaks vist väikese modifitseerimisega laagrite eemaldamiseks ja sisse pressimiseks ka kasutada edaspidi
Re: Probleem KTM-i kiigega
Minu kogemus on pigem, et kinniroostetanud asjade puhul pressivad tõmmitsad jms enne kõige muu kõveraks, kui rooste seal järgi annab. See hõõrdejõud või side rooste sees on nii metsikult tugev lihtsalt. Pinge võib muidugi peale tõmmata, aga paarist tummisest paugust haamriga ei pääse. Ja kui saab, siis võib välisele elemendile kuuma ka anda (ma fotodelt ei pane päris pilti kokku, mis konfiguratsioonis seal need asjad on). Paisub veidi ja laseb võlli lahti.
-
- Postitusi: 739
- Liitunud: 07 Juun 2013, 08:38
- Tsikkel: Suzuki DR-Z
- Tänanud: 125 korda
- Tänatud: 63 korda
Re: Probleem KTM-i kiigega
Jesper kirjutas: ↑15 Mär 2019, 02:40Minu kogemus on pigem, et kinniroostetanud asjade puhul pressivad tõmmitsad jms enne kõige muu kõveraks, kui rooste seal järgi annab. See hõõrdejõud või side rooste sees on nii metsikult tugev lihtsalt. Pinge võib muidugi peale tõmmata, aga paarist tummisest paugust haamriga ei pääse. Ja kui saab, siis võib välisele elemendile kuuma ka anda (ma fotodelt ei pane päris pilti kokku, mis konfiguratsioonis seal need asjad on). Paisub veidi ja laseb võlli lahti.
Mõlemal mõttel jumet ju, paned keermelatiga pinge peale ja terav löök veel abiks juurde
-
- Postitusi: 119
- Liitunud: 03 Aug 2016, 00:30
- Tsikkel: Yamaha XJR1200
- Asukoht: Tartu
- Tänanud: 19 korda
- Tänatud: 10 korda
- Kontakt:
Re: Probleem KTM-i kiigega
Kätte sain kurjami. Kus alles punnis vastu.
Tahtis, et kõik vägitükid ikka tema peal ära proovitakse enne kui välja otsustas tulla.
Igatahes ei tea kas see soojendamine, õli jms. aitas kuna pulk oli täies pikkuses roostes ja välja võttes ei paistnud küll, et õli oleks selleni penetreerunud.
Lõppkokkuvõttes tundus, et ainuke lahendus mis töötas oli toores jõud ja targem andis lõpuks järele
Tänud heade mõtete ja soovituste eest, mis lisasid motivatsiooni.
Krt, varsti kevad käes. Peaks kokku hakkama panema mitte lahti kiskuma. Õnneks oli viimane asi mis küljest tuli seekord.
Liitu vestlusega
Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige
Avan konto
Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.