2t mootori õlitus

Kui mutrivõti peos püsib (või siis üldse ei püsi), kui vajad abi või nõu mootorratta remondil või soovid tehnika üle arutleda. Kui pluss ja miinus on lootusetult segi ja amprid ajavad volte taga.

Moderaator: Moded

Foorumi reeglid
Vältimaks asjatuid postitusi ja saamaks kiiremaid asjakohaseid vastuseid, peab teema sisaldama järnevaid detaile:
  1. Pealkirjas: Tsikli mark ja lühike vea kirjeldus (kui täpsemini ei ole võimalik siis näiteks: probleem mootoris, probleem piduritega jne)
  2. Sisus võimalikult täpne vea kirjeldus ja mootorratta mark ning väljalaskeaasta

NÄIDE: Honda Hornet, tühikäiguga probleem.

Valesti alustatud ning sisutühjade teemade puhul on moderaatoril õigus teema kustutada!

Teema algataja
jasspoiss

2t mootori õlitus

Lugemata postitus Postitas jasspoiss » 23 Apr 2011, 22:26

Küsimus järgmine, Yamaha dt50x 2007a sooviks õli segada ise bensiini hulka, originaalis peal mikser ja õlitus eraldi õlipaagist.
Kui jätta õlipaak lihtsalt tühjaks, kas kahjustab mikserisüsteemi?? Peaks võibolla hoopis sundõlituse süsteemi maha monteerima???


Kasutaja avatar

426f
Postitusi: 1561
Liitunud: 27 Jaan 2011, 03:27
Tsikkel: aprilia rs50 MHR
Asukoht: paide

Re: 2t mootori õlitus

Lugemata postitus Postitas 426f » 23 Apr 2011, 22:36

izh planeta sporti omanud mehed võivad sulle õudus jutte rääkida sellest kui jama asi see pumbaga õlitus 2 taktilisel on
-minsk125
-voshod
-Izh planeta 5
-k750
-yamaha yz426f
-yamaha fj1200
-kawasaki zx12r

Jorma
Postitusi: 320
Liitunud: 18 Aug 2008, 02:55
Asukoht: Harjumaa

Re: 2t mootori õlitus

Lugemata postitus Postitas Jorma » 23 Apr 2011, 23:25

Mul oli sama tsikkel, töötas hästi küll. Gaasitross annab enne otsad, kui pump.

rolller
Postitusi: 154
Liitunud: 14 Mär 2007, 16:02
Tsikkel: TT600R
Asukoht: võru

Re: 2t mootori õlitus

Lugemata postitus Postitas rolller » 23 Apr 2011, 23:33

xjorma kirjutas:Mul oli sama tsikkel, töötas hästi küll. Gaasitross annab enne otsad, kui pump.
Mis see gaasitross siia puutub :wack:

Jorma
Postitusi: 320
Liitunud: 18 Aug 2008, 02:55
Asukoht: Harjumaa

Re: 2t mootori õlitus

Lugemata postitus Postitas Jorma » 23 Apr 2011, 23:34

Gaasitross jookseb 2 osaks. Üks tõmbab bena peale teine õli. Ära targuta. (togi)

mell74
Postitusi: 40
Liitunud: 02 Jaan 2010, 17:52
Tsikkel: husqvarna sm,kx 250
Asukoht: võru

Re: 2t mootori õlitus

Lugemata postitus Postitas mell74 » 24 Apr 2011, 08:54

Enda husqul lasin mootori kokku kuna ei annud korralikult õlitust peale.enam seda õlituse värkki ei usalda.Segan paaki bensu ära ni ikka kindlam.Panin voolikule lihtsalt pimeda ette ja muud ei midagi,siiamaani pole midagi juhtnud.

matti
Postitusi: 638
Liitunud: 16 Juun 2007, 18:17
Asukoht: Tartumaa

Re: 2t mootori õlitus

Lugemata postitus Postitas matti » 24 Apr 2011, 13:04

Võid ju ära võtta, aga ise ei soovitaks, praegu on sul originaalsuuruses düüs ja õli voolab eraldi peale, kui sa segu teed siis ta sama seguga adekvaatselt enam ei tööta, teiseks pead ostma uue gaasitrossi, kui kavatsed õlipumba eemaldada. Aa noh, mõõtmiskopsik ja õlipudel seljakotis ka tore ringi sõita. :mrgreen:
Ise eemaldasin nii süsteemi, et võtsin mootori laiali kunagi suzukil ja jätsin õlipumba peale, kuna siis sai originaaltrossi kasutada ja võtsin õlipumba hammika mootorist välja. Segu paika regullimisega oli tükk tegemist ja kuna suurenes düüs siis suurenes tuntavalt ka kütusekulu.

Teema algataja
jasspoiss

Re: 2t mootori õlitus

Lugemata postitus Postitas jasspoiss » 24 Apr 2011, 13:36

xjorma kirjutas:Mul oli sama tsikkel, töötas hästi küll. Gaasitross annab enne otsad, kui pump.
Aga juhul kui tross läheb puruks pärast jagunenud osa õlipumba poolt, siis on mootor õlituseta ja tõmbab kinni.

Teema algataja
jasspoiss

Re: 2t mootori õlitus

Lugemata postitus Postitas jasspoiss » 24 Apr 2011, 13:38

matti kirjutas:Võid ju ära võtta, aga ise ei soovitaks, praegu on sul originaalsuuruses düüs ja õli voolab eraldi peale, kui sa segu teed siis ta sama seguga adekvaatselt enam ei tööta, teiseks pead ostma uue gaasitrossi, kui kavatsed õlipumba eemaldada. Aa noh, mõõtmiskopsik ja õlipudel seljakotis ka tore ringi sõita. :mrgreen:
Ise eemaldasin nii süsteemi, et võtsin mootori laiali kunagi suzukil ja jätsin õlipumba peale, kuna siis sai originaaltrossi kasutada ja võtsin õlipumba hammika mootorist välja. Segu paika regullimisega oli tükk tegemist ja kuna suurenes düüs siis suurenes tuntavalt ka kütusekulu.
Masinat on natuke "tuunitud"
Peal sportsummuti, piiramatu cdi ja hetkel sees 106-ne düüs.
Aga mind ikkagi huvitab see,et kui ma jätan õlipaagi lihtsalt tühjaks ja õlipump tühjalt käib, kas see teeb õlipumbale halba??
Kasutaja avatar

Boobush
Postitusi: 884
Liitunud: 28 Juul 2006, 18:09
Tsikkel: roller
Asukoht: Eesti
Tänanud: 10 korda
Tänatud: 18 korda

Re: 2t mootori õlitus

Lugemata postitus Postitas Boobush » 24 Apr 2011, 13:57

No siis hakkab ta õliteedpidi lisaõhku peale tõmbama ? Seega pimedaks tuleks panna.

matti
Postitusi: 638
Liitunud: 16 Juun 2007, 18:17
Asukoht: Tartumaa

Re: 2t mootori õlitus

Lugemata postitus Postitas matti » 24 Apr 2011, 15:35

Head kindlasti ei tee, aa noh, lihtsaim viis oleks suunata see karpasse minev voolik uuesti õlipaaki, ja siis käib ringiratast õli koguaeg ja ei juhtu pumbaga ka midagi. Ja kui hiljem uuesti kasutada soovid tõstad vaid õlivooliku ümber.
Siis sul on alati seguõli ka võtta sealt samast paagist kui tankima pead minema ja juhuslikult õli maha jääb.

Jorma
Postitusi: 320
Liitunud: 18 Aug 2008, 02:55
Asukoht: Harjumaa

Re: 2t mootori õlitus

Lugemata postitus Postitas Jorma » 24 Apr 2011, 16:07

jasspoiss kirjutas:
xjorma kirjutas:Mul oli sama tsikkel, töötas hästi küll. Gaasitross annab enne otsad, kui pump.
Aga juhul kui tross läheb puruks pärast jagunenud osa õlipumba poolt, siis on mootor õlituseta ja tõmbab kinni.

Noh, seda ma rääkisingi, et gaasitross annab enne otsad, kui pump ise. Pump on töökindel isenesest. Aga jah, gaasitrossi võiks vahel kontrollida ja vahetada, siis ei tohiks hullu olla ja noo saab aru ka, kui hakkab õli vähem peale saama, temperatuuri ju sul näidik näitab.

rolller
Postitusi: 154
Liitunud: 14 Mär 2007, 16:02
Tsikkel: TT600R
Asukoht: võru

Re: 2t mootori õlitus

Lugemata postitus Postitas rolller » 24 Apr 2011, 18:58

xjorma, ei saa pihta sinu mõttekäigule. Kui tüüp segab ise õli benaga ära, kuidas siis järsku vähem õli hakkab saama? Kuhu see õli bensu seest kaob?
Ja miks peaks hakkama gaasitross kiiremini kuluma kui pump õlita jääb? kõige lihtsam on tõesti pumba voolik tagasi paaki panna ja suts õli sisse jätta.
Kasutaja avatar

jegesmesh
Postitusi: 648
Liitunud: 03 Veebr 2009, 18:37
Tsikkel: poolik veel
Asukoht: Jõgeva

Re: 2t mootori õlitus

Lugemata postitus Postitas jegesmesh » 24 Apr 2011, 19:19

rolller kirjutas:xjorma, ei saa pihta sinu mõttekäigule. Kui tüüp segab ise õli benaga ära, kuidas siis järsku vähem õli hakkab saama? Kuhu see õli bensu seest kaob?
Ja miks peaks hakkama gaasitross kiiremini kuluma kui pump õlita jääb? kõige lihtsam on tõesti pumba voolik tagasi paaki panna ja suts õli sisse jätta.
Hahaaa! (lol) Mina küll ei ole kuskilt välja lugenud,et ta oleks ütlend seda, et gaasitross hakkab pumpa kasutamata kiiremini kuluma. :D

Jorma
Postitusi: 320
Liitunud: 18 Aug 2008, 02:55
Asukoht: Harjumaa

Re: 2t mootori õlitus

Lugemata postitus Postitas Jorma » 24 Apr 2011, 19:49

Just, ei öelnudki. Ma ütlesin, et gaasitross on nõrgem kui pump. See tähendab, et enne jookseb mootor kokku sellepärast, et tross on katki ja ei tõmba õli peale, mitte sellepärast, et õlipump annab otsad.

ratas
Postitusi: 226
Liitunud: 23 Juul 2009, 18:45

Re: 2t mootori õlitus

Lugemata postitus Postitas ratas » 24 Apr 2011, 21:41

Kui segada paaki ei saa mõne masina puhul üldse sõita kuna küte-õli segu otsas väga kiirelt ja tanklas seda segama ei hakka.
2t paak muidu kuskil 500km kestab.

rolller
Postitusi: 154
Liitunud: 14 Mär 2007, 16:02
Tsikkel: TT600R
Asukoht: võru

Re: 2t mootori õlitus

Lugemata postitus Postitas rolller » 24 Apr 2011, 21:53

ratas kirjutas:Kui segada paaki ei saa mõne masina puhul üldse sõita kuna küte-õli segu otsas väga kiirelt ja tanklas seda segama ei hakka.
2t paak muidu kuskil 500km kestab.
huvitav.... kust küll sellised numbrid on tulnud :?:

Jorma
Postitusi: 320
Liitunud: 18 Aug 2008, 02:55
Asukoht: Harjumaa

Re: 2t mootori õlitus

Lugemata postitus Postitas Jorma » 24 Apr 2011, 22:02

Indeed, rattal on õigus. Roller jälle näitab oma lollust. Ma tean, et SR50'l kestab peaaegu 1000km. Lugesin kunagi aprilia kodukalt.

kurikristjan
Postitusi: 1248
Liitunud: 29 Juul 2009, 05:11
Tsikkel: SV1000
Asukoht: Põltsamaa
Tänanud: 13 korda
Tänatud: 2 korda

Re: 2t mootori õlitus

Lugemata postitus Postitas kurikristjan » 24 Apr 2011, 23:05

Jaa-jaa, tee mis vaja ja sõida, kah asi siin mida arutada. Õli otse paaki on kindel pauk olnud aastakümneid, niikaua kuni loll oskab arvutada ja õli mõõta siis täiesti lollikindel süsteem.

Kas keegi selle peale ei ole tulnud veel, et see, kui kaua ühe õlipaagitäiega läbi saab, sõltub õlipumba reguleeringust, sõidustiilist, mootorist ja selle õlipaagi suurusest? :wack:

Jorma
Postitusi: 320
Liitunud: 18 Aug 2008, 02:55
Asukoht: Harjumaa

Re: 2t mootori õlitus

Lugemata postitus Postitas Jorma » 24 Apr 2011, 23:16

Nojaa, aga õlipaagiga sõidad ikka kauem, kui segad ära bena ja õli.
Kasutaja avatar

madjs
Postitusi: 1457
Liitunud: 17 Juun 2005, 14:36
Tsikkel: VX 800
Asukoht: Läänemaa, Lihula; Kasari
Kontakt:

Re: 2t mootori õlitus

Lugemata postitus Postitas madjs » 24 Apr 2011, 23:46

xjorma kirjutas:Nojaa, aga õlipaagiga sõidad ikka kauem, kui segad ära bena ja õli.
Seda kindlasti, aga õli paaki segades oled vähemalt kindel, et mootor õlituseta ei jää. Vähemalt ei pea trossi, pumba või tont teab mille pärast põdema.
Kõik mis ei tapa teeb tugevamaks, või siis sitaks haiget. Ps.Nii loll pole keegi, et teisi õpetada ei oskaks.
http://www.krracing.ee/

Teema algataja
jasspoiss

Re: 2t mootori õlitus

Lugemata postitus Postitas jasspoiss » 26 Apr 2011, 22:08

Teema lukku, sai siis karpasse minev õli voolik juhitud uuesti õlipaaki ja nüüd segain ise küttesegu.

kurikristjan
Postitusi: 1248
Liitunud: 29 Juul 2009, 05:11
Tsikkel: SV1000
Asukoht: Põltsamaa
Tänanud: 13 korda
Tänatud: 2 korda

Re: 2t mootori õlitus

Lugemata postitus Postitas kurikristjan » 26 Apr 2011, 22:22

xjorma kirjutas:Nojaa, aga õlipaagiga sõidad ikka kauem, kui segad ära bena ja õli.
kui ajad taga mingit ökonoomsust, tuleb osta neljataktiline. väga lihtne.
Vasta

Mine “Mootorratta remont, tehnika, elekter ...”