jawa 360 käigukast
Moderaator: Moded
Vältimaks asjatuid postitusi ja saamaks kiiremaid asjakohaseid vastuseid, peab teema sisaldama järnevaid detaile:
- Pealkirjas: Tsikli mark ja lühike vea kirjeldus (kui täpsemini ei ole võimalik siis näiteks: probleem mootoris, probleem piduritega jne)
- Sisus võimalikult täpne vea kirjeldus ja mootorratta mark ning väljalaskeaasta
NÄIDE: Honda Hornet, tühikäiguga probleem.
Valesti alustatud ning sisutühjade teemade puhul on moderaatoril õigus teema kustutada!
jawa 360 käigukast
heido
Hakkan varsti jawa 360 3 käigu harki vahetama, ei ole varem mootorit lahti pidanud võtma. mida silmas pidada tuleks?
j
-
- Postitusi: 99
- Liitunud: 23 Aug 2011, 16:48
- Tsikkel: honda st 1100
- Asukoht: tallinn
Re: jawa 360 käigukast
üsna mahukas töö ja vajad kindlasti eritõmmitsaid.
Re: jawa 360 käigukast
spunkbass kirjutas:heido
Hakkan varsti jawa 360 3 käigu harki vahetama, ei ole varem mootorit lahti pidanud võtma. mida silmas pidada tuleks?
j
Ma arvan et see kahvli vahetus sul eriti ei päästa, kui sul käiku välja viskab. Pead ka võlli ning hammaka ära vahetama. Nähtud,tehtud.
Re: jawa 360 käigukast
hammaka kahvlisoon vaata ka üle, et kõvasulam seal alles on.
-
- Postitusi: 1754
- Liitunud: 27 Dets 2005, 17:55
- Tsikkel: Kawa GPZ 550, W800, Jawa 350
- Asukoht: Tartu
- Tänatud: 27 korda
Re: jawa 360 käigukast
Ei ole see mingi üle mõistuse käiv töö ega pole seal vaja ka mingeid eritõmmitsaid. Err... kolvisõrme väljapressimiseks ehk. Ma seda teinud läbi aegade korda viis, esimest korda mingi 17-aastasena, kui kahvel läks, ma küll ei mäleta, et erilisi probleeme olnuks. Viimati võtsin 10 aasta eest, hästi ei mäleta, aga kui Sa vene keelt loed, võin Sulle sobivad leheküljed skaneerida sobilikust raamatust.
Paar trikki oli. Miskit oli geneka rootori mahavõtmisega, st et sa mähist ei vigasta! Vist käis maha nii, et otsast tuli sobilik polt lihtsalt sisse keerata.
Väntvõlli otsast veohammasratta mutri lahtikeeramine. Kui õigesti mäletan, tuli selleks siduriketaste pakk korvist välja võtta ja siis korvi pöörlemise võimalus ära blokeerida (manuaalis oli mingi spetsjurakas selleks, aga mina pistsin vist sobiva mutrivõtme korvi pilude vahelt läbi. See korv on piisavalt tugev, et miskit ei juhtu, kui just EI KOLGI. Aga kolkida pole kunagi vaja olnud. Kui montaažil meeleheitlikult polte-mutreid kinni ei vägista, siis pole kolkida vaja kunagi.
Poolte eraldamiseks sobiliku tõmmitsa teed ise suvalisest latist. Endal oli mingi pronkslatt vist 3 auguga. Mul ei ole täpselt meeles, milline ta oli, aga ka 17-aastase tatina mõtlesin selle välja hoobilt, kui peale vaatasin ja ma kinnitan, et mul polnud erilist kogemust ega pea ma end ka mingiks eriliseks geeniuseks. Seega mõtled Sina ka, kui juba selles töö faasis oled. See tõmmits kinnitus genekapoolsele karteripoolele geneka enda poltidega.
Ja kui lahti tõmbama hakkad, siis eritähelepanu kahele aspektile: et Sa ei sikuta teda viltu - siis teed haiget sellele vaheseinale. Ja et Sa sätid kepsud täpselt keskele, et keps ei takerduks karteripoole külge - siis sikutad ta kõveraks ja on tõsine perse majas - kepsu kodus niisama lihtsalt ei vaheta.
Käimakoti sisu vaata korralikult üle, hammasrattaid on tänapäeval saada, kui vaja, vaheta ära.
Kokku pannes tuleb see tühi karteripool pista ahju sooja ja ajada kuumaks. Ta paisub nii palju, et läheb kohale lopsti. Kolvisõrmede paigaldamiseks pista ahju (või lase soojapuhuriga kuumaks) ka kolvid. Siis saad sõrme sisse ilma pressimata, lihtsalt näpuga lükates.
Kontrolli üle ka vändalaagrid. Vajadusel vaheta.
Re: jawa 360 käigukast
Ma olen korduvalt nokkinud jawa634 karteripooli lahti (korra juhtus, et oli vaja 2x 12h jookul seda teha).
Võimalik, et enamus tööoperatsioonidest on sama. Kolbe ei pidanud üldse eemaldama, teatud õige nurga all tuli see kenasti silindritevahelise soone kaudu läbi. Kuigi, jah, 634-l käis sinna mingi alumiiniumist vidin sisse, mis eelnevalt eemaldada tuli. Ka jälgi lahti võtmisel hammasrataste ja kahvlite asendit. Veel parem, kui teed pildi enne lammutamist.
Ka tuli kokku panekul jälgida, et kahvlivõlli ots pessa läheks, vastasel juhul jõuga toimetades kas võll kõver või karterist tükk väljas.
Ja kõvasulamist pole need hammasratta kahvlisooned küll olnud, pigem termiliselt töödeldud.
Re: jawa 360 käigukast
mella kirjutas:Ma olen korduvalt nokkinud jawa634 karteripooli lahti (korra juhtus, et oli vaja 2x 12h jookul seda teha).............
Ja kõvasulamist pole need hammasratta kahvlisooned küll olnud, pigem termiliselt töödeldud.
minu rekord oli 4 korda 16 tunni jooksul
no mingi sulamikiht seal ikka peal oli nagu nukkvõllidelgi. mul oli veel osaliselt maha koorunud see ja sõi kahvleid nagu liivapaber.
-
- Postitusi: 2130
- Liitunud: 10 Sept 2005, 19:18
- Tsikkel: Varadero XL1000 Husaberg FE570
- Asukoht: Rakvere
Re: jawa 360 käigukast
Kahvleid hakkab sööma siis, kui võllidele tekib pikilõtk. Pikilõtku sai õhukeste peiliseibidega paika regullida, põhiline oli, et seibid õigele poole võlli otsa sai. Ma katkusin ka ühe päeva jooksul kolm korda laiali ja muidugi õnnestus seibid esimesel korral valele poole panna - kahvel oli otsas mõne kilomeetriga
Peab vaatama, et liiga palju ei pane, hakkab "pooma". Peale peilide paigaldamist sel rattal enam kahvlimuret ei esinenud.
-
- Postitusi: 1754
- Liitunud: 27 Dets 2005, 17:55
- Tsikkel: Kawa GPZ 550, W800, Jawa 350
- Asukoht: Tartu
- Tänatud: 27 korda
Re: jawa 360 käigukast
No 360 kastil on ka see klots poolte vahel, mille saab välja võtta. Ja kui järele mõelda, saab seal ka ilmselt pooled lahti võtta kolbe eemaldamata. Lihtsalt, vanal Jawal oli see imelihtne operatsioon.
Kahvlivõlli jälgimise vajadus montaažil vastab tõele - see on peenike ja ei tarvitse pessa sattuda.
Hammasrataste sooned on termiliselt töödeldud samamoodi, kui muugi hammasratas. Ja kui soone pind pole enam sile, on see kiht omadega õhtal. Aga: hammakaid on saada sellele rattale tänapäeval - pole mõtet leiutada.
-
- Postitusi: 30
- Liitunud: 02 Aug 2007, 19:50
- Tsikkel: FZR1000, Jawa 638, RIGA13 & 22
- Asukoht: Tartu/Põlva
- Tänatud: 2 korda
Re: jawa 360 käigukast
Tere!
Masinaks Jawa 350/638:
Ütleme, et juhtub nii, et metsas sõites (1 käiguga) juhtus just käiguvahetuspedaal miskise kännu taha ja 5km/h liikumiskiiruse juures tõmbas känd (või õigemini ikkagi mootorrattur, kes juhtis mootorratta vastu kändu) pedaali jõuga alla (paarkümmend kraadi niipalju, kuni summutaja tuli ette).
Kui siis ehmatunud mootorrattur jõuga pedaali tagasi tõmbas, siis sõitmisel üles vahetades on kõik korras, kuid alla vahetades peab väga palju rohkem allapoole lükkama kui enne kännuga tutvumist, käik läheb madalamaks, kuid siis tegema nõksu ülesse - käib mootoris ka vastav nõks ning pedaal jääb õigel kohal pidama. Natukene "vedel" on ka pedaal nüüd üleüldiselt. Kui pedaal tõmmata käimalöömise asendisse, siis asendisse tõmbamisel peab paari koha juures natukene rohkem jõudu kasutama ja samuti siis, kui käimalöömise startpositsioonist käikude juurde pedaal tagasi lükata.
Oskab keegi pakkuda:
1) Mis katki võis minna?
2) Kas peaks kohe mootori lahti võtma (mingi element irdub hammasrataste vahele ja katsub seal hammastega jõudu)?
3) kas saab ilma mootoripooli eraldamata? Kas on võimalik, et ei pea isegi sidurikorvi eest võtma?
Jawa repair manualist justkui tundub, et ega häiguvahetuspedaal niisama välja ei tule.
Ongi ikka erilist udu see mootorrattur...
-
- Postitusi: 1754
- Liitunud: 27 Dets 2005, 17:55
- Tsikkel: Kawa GPZ 550, W800, Jawa 350
- Asukoht: Tartu
- Tänatud: 27 korda
Re: jawa 360 käigukast
Kuivõrd käigud ju sisse välja käivad, siis vast hammasrataste vahele probleem jõudnud ei ole ja pole vaja ka mootorit pooleks võtta.
Mina laseks õli välja ja võtaks küljekaane maha ja vaataks järele. See ei võta ju palju aega. Ja ega see siduri lahtivõtmine vajadusel mingi eriline töö ei ole ja ka kokku pannes ei ole seal suurt midagi tuksi keerata. Vaata ainult, et korvi mutri seibi ei unusta üles painutada, muidu kerib end lahti ja lõhub sidurikorvi ära.
Vaata üle käiguvaheti kuliss-plaat ja see kahvli moodi asi, mis seal tööd teeb.
Aga üks mõte: enne kõike võta maha hoopis mootori teise poole kaas, see kus ketiratas on ja vaata üle see poolautomaatsiduri lüliti pool - ehk on selle paigast löönud või lihtsalt siduritrossi kinnitusest lahti vedanud. Kui siduritross on lõtv või katki ja masin ise kulunud, hakkab ka käiguhoob alla ripnema, kusjuures käiku saab vahetada, sest sidur rakendub ka jalaga lülitades.
St ära ennusta, hakka parem otsast harutama. See on lihtne masin ja selle lammutamine on närvidele puhkus.
-
- Postitusi: 30
- Liitunud: 02 Aug 2007, 19:50
- Tsikkel: FZR1000, Jawa 638, RIGA13 & 22
- Asukoht: Tartu/Põlva
- Tänatud: 2 korda
Re: jawa 360 käigukast
Tere!
Tänud tagasiside eest!
Siduri poole võtsin kohe garaaži jõudes juba lahti (see hea lihtne ja seal korras kõik.
Tänapäeval (eks ta oli varem ka nii) on tõesti "repair manualid" nii detailsed, et mõtlema ei peagi. Autodel a la 2000lk pikkused ja kõik sammud kirjas. Saaks isegi roboti käsud seal otse maha viksida.
On karta, et ma olen suht ainukene, kes suutis sellise jama korraldada masinale
-
- Postitusi: 187
- Liitunud: 06 Sept 2006, 00:18
- Tsikkel: Yamu,KTM,Kawa
- Asukoht: Jõgeva-Tartu
Re: jawa 360 käigukast
Tundub et see pesa on vigastada saanud ,kuhu see käiguvahetus/käimalöömisvõll otsapidi sisse läheb mootoris. Võta vasakpoolne mootori kaas maha ja näed viga. Võlli ennast sel sõiduviisil vaevalt vigastada saab, seega peab see pesa ikka deformeerunud olema mingil määral. Sellele vihjab ka käimalöömisasendisse viimine/äravõtmine.
-
- Toetajaliige
- Postitusi: 117
- Liitunud: 09 Aug 2007, 10:28
- Tsikkel: R 1200 GSA
- Asukoht: Tartu
- Tänanud: 7 korda
- Tänatud: 2 korda
Re: jawa 360 käigukast
randmevääne2 kirjutas:Tundub et see pesa on vigastada saanud ,kuhu see käiguvahetus/käimalöömisvõll otsapidi sisse läheb mootoris. Võta vasakpoolne mootori kaas maha ja näed viga. Võlli ennast sel sõiduviisil vaevalt vigastada saab, seega peab see pesa ikka deformeerunud olema mingil määral. Sellele vihjab ka käimalöömisasendisse viimine/äravõtmine.
Jutt jumala õige. Kunagi ammu kukkusin Jawaga vasaku külje peale. Pärast seda ei olnud võimalik käike üles vahetada, heebel tõusis kohe käimalöömise asendisse. Vahetada tuli see hark mis käigukahvlite plaati liigutas ja mille sisse käimalöömis võll otsapidi läheb
-
- Postitusi: 30
- Liitunud: 02 Aug 2007, 19:50
- Tsikkel: FZR1000, Jawa 638, RIGA13 & 22
- Asukoht: Tartu/Põlva
- Tänatud: 2 korda
Re: jawa 360 käigukast
Tere!
Ja täpselt nii oligi, nagu mainiti. Käigulülitusvõll oligi omajagu kahjustada saanud võllilt, mille otsas käiguvahetus/käimalöömispedaal. Vahetatud ja korras. Tänan abi eest!!!
Küsiks kohe edasi kahte asja:
- Sidurikorv oli kriipinud sidurikaant altpoolt ja käimalöömisvõlli poolt. Teab keegi miks ta nii teinud on? Mootor kuni seniajani ei ole kordagi lahti võetud. NL ajal ostetud varuks ja '90 lõpust kasutusel senimaani.
Sidurikett vajab vahetamist? Eriliselt pingul ta jah ei olnud. Samas hammaste peal kett väga kulunud ei tundunud. Kasutus ~ 20 000 - 30 000km.
- Väntvõlli otsas olev suur tigu, mis omakorda sidurikaane küljes oleva väiksema teo kaudu pöördeid näitab on ühest kohast mõrane. Kas see ongi tehase featuur või siiski ei tohiks see nii olla?
Re: jawa 360 käigukast
mmmargus kirjutas:Tere!
Ja täpselt nii oligi, nagu mainiti. Käigulülitusvõll oligi omajagu kahjustada saanud võllilt, mille otsas käiguvahetus/käimalöömispedaal. Vahetatud ja korras. Tänan abi eest!!!
Küsiks kohe edasi kahte asja:
- Sidurikorv oli kriipinud sidurikaant altpoolt ja käimalöömisvõlli poolt. Teab keegi miks ta nii teinud on? Mootor kuni seniajani ei ole kordagi lahti võetud. NL ajal ostetud varuks ja '90 lõpust kasutusel senimaani.
Sidurikett vajab vahetamist? Eriliselt pingul ta jah ei olnud. Samas hammaste peal kett väga kulunud ei tundunud. Kasutus ~ 20 000 - 30 000km.
- Väntvõlli otsas olev suur tigu, mis omakorda sidurikaane küljes oleva väiksema teo kaudu pöördeid näitab on ühest kohast mõrane. Kas see ongi tehase featuur või siiski ei tohiks see nii olla?
Suure tõenäosusega on veninud kett need jäljed põhjustanud, soovitan uue vastu välja vahetada, mõranenud tigu ei ole tehase featuur, originaalis ikka ühes tükis
-
- Postitusi: 1754
- Liitunud: 27 Dets 2005, 17:55
- Tsikkel: Kawa GPZ 550, W800, Jawa 350
- Asukoht: Tartu
- Tänatud: 27 korda
Re: jawa 360 käigukast
Ei usu, et sidurikett seal midagi kriipinud on, olgu või veninud (samas, kui ta läbisõit tõesti on vaid 20 - 30 000, ei ole ta minu arvates ka veel liiga veninud - Manuaalis on kindlasti olemas juhend, kuidas selle pikkust kontrollida, kontrolli ära).
Ka ei usu ma eriti, et seda mootorit ei ole lahti võetud. Küllap on. Selliseid märke kaane sees saab põhjustada võlli otsast lahti pääsenud sidurikorv, mis juhtub siis, kui sidurikorvi kinnitusmutri aluse seibi küljed on üles painutamata ja seeläbi ülalnimetatud mutter stoperdamata. (eeldan, et selle uuema Jawa sidurikorv kinnitub samati kui mudelil 360).
-
- Postitusi: 30
- Liitunud: 02 Aug 2007, 19:50
- Tsikkel: FZR1000, Jawa 638, RIGA13 & 22
- Asukoht: Tartu/Põlva
- Tänatud: 2 korda
Re: jawa 360 käigukast
Tere!
Jah, sidurimutril on stopperseib olemas. Mootor oli ostetuna seisnud ühe vanamehe garaažis ja sinna sattus nii, et ta ostis selle varuks uuena. Ja küljes olid kõik uue mootori lisad (korgid jms). Kuid no tont teab. Samas sidurikett tõesti vastu midagi tühikäigul vahepeal käib. Vahetan ära ja ehk saab parem.
-
- Postitusi: 1754
- Liitunud: 27 Dets 2005, 17:55
- Tsikkel: Kawa GPZ 550, W800, Jawa 350
- Asukoht: Tartu
- Tänatud: 27 korda
Re: jawa 360 käigukast
Pagan, vene ajal uut mootorit.... no mine tea.
Samas, ... kui kett oleks nii veninud, peab see olema ju lausa silmaga näha sidurikorvi hammasratta pealt - et ta ulataks mootori kaant lõhkuma, peab kett olema lausa hammasratta hammaste otste peal. Ja kuivõrd uuel Jawal on see vist kaherealine kett üldse, siis peab see kett olema lihtsalt sündinud praak.
-
- Postitusi: 30
- Liitunud: 02 Aug 2007, 19:50
- Tsikkel: FZR1000, Jawa 638, RIGA13 & 22
- Asukoht: Tartu/Põlva
- Tänatud: 2 korda
Re: jawa 360 käigukast
Sidurikett sai vahetatud ning oli võrreldes uuega 1 lüli võrra pikem (lülisid oli ikkagi sama palju ). Peale vahetust tühikäigul enam ei klõbise kett vastu midagi (ju siis vastu kaant). Tahhoka tigu ka uus.
Tänud kasuliku info eest!(Sellel aastal Jõgevale ratastega, millega käidi seal 10-15a. tagasi (y).
Re: jawa 360 käigukast
Jah, Loodetavasti tulen ka varsti Eestisse tagasi ja saan oma Jawa kuuri alt välja lükata ja teema alguses mainitud töödega pihta hakata.
Tsikkelröövel, Kui ma hakkan mootorit lahti võtma, siis mis tihendid-jupid tuleks ära vahetada kindlasti, mis arvatavasti teistkordset kokkupanekut ei kannata?
Ehitan peas Jawamarkti shopping listi, et kui ühel heal päeval peaks tagasi Eestisse sattuma, siis tellimus sisse ja töö kallale.
Praeguseks on korvis lisaks käigukasti juppidele,
Kontaktiplaat ja kontaktid
Uued summutid, leegitorud
Esi ja tagaamordid,
1 velg kodaratega, kumm
Tõmmitsad
last, but not least - originaalvärv
Vaatan mis koguhinnaks tuleb ja kas tuleb odavam, kui tallinast jawa poest ostes. kusagil 750 kanti tuleb vist, kui eelistada tšehhi toodangut, ehk leiab midagi õigel hetkel foormitest ka.
Teine asi mida ma plaanin teha, on vahetada poldid kuuskantide vastu, küljeplokid juba on nendega(ei taha enam seda piina läbi elada et kruvikeerajaga hakata kinnikiilunud polti lõhkuma), ei ole küll originaal, kuid praktiline ning näeb väga hea välja. Õnneks on mul vist isegi mingi raamat olemas kus kõik poltide suurused kirjas on.
Praeguseks jääb see ootama minu naasmist kodumaale.
Re: jawa 360 käigukast
Unustasin mainida, Jawa remontimise must-have http://www.jawamarkt.cz/en/engine-2-2/r ... irty-hands
Re: jawa 360 käigukast
Uued sumpsid-leegikad ja veljed võid saada ka minu käest. On Tšehhi originaalid, mitte India toodang, mida Jawamarkt Tšehhi omade pähe müüb.
Re: jawa 360 käigukast
Kurat ma just tellisin sealt sumpsid ja leegikad. Mis sul nende hind muidu on?
Re: jawa 360 käigukast
354/360 leegikad 70, sumpsid 175, velg 65, kõik Tšehhi kraam.
Jawamarkt müüb India velgi (http://www.mandaprims.com/) Tšehhi velgede pähe.
EDIT: on pakkuda ka 1 paar haljaid uusi sumpse, kui keegi tuuninguga tegeleb ja nt koonuseid sisse keevitada tahab. Hind 75.
-
- Postitusi: 1754
- Liitunud: 27 Dets 2005, 17:55
- Tsikkel: Kawa GPZ 550, W800, Jawa 350
- Asukoht: Tartu
- Tänatud: 27 korda
Re: jawa 360 käigukast
Vana Jawa mootori juures kannatab kõik teistkordset kokkupanekut, kui aga jupid ise korras on. Kaldun arvama, et midagi on seal niikinii liiga kulunud, sh näiteks väntvõlli laagrid vmt. St kõigepealt lammutad ja siis hindad detailide seisukorra ära. Hakka otsast - niikuinii Sa pimesi välja ei mõtle.
Minu Jawa ei jäänud rikkega seisma, vaid täiesti käivituva mootoriga. Aga kapital läks lõpuks pea 10 K krooni maksma, st arvesta üllatustega ning valmista end ka kompromissideks ette. Ise arvasin algul ka, et no mingi 3,5 ehk läheb.
Originaalvärvi segamine ei ole seal ka eriti lihtne töö, ta üsna ebamugav värv segajatele. Mul lähendus tehti, aga ikka sai veidi kirkam.
Re: jawa 360 käigukast
Kadaka Värvifoorumis on Jawa värvikaardid, vist 3-4 erinevat tooni oli "Vana jawa" jaoks.
Re: jawa 360 käigukast
Aitähh infi eest.
Leegikate, sumpa ja velgede kohta niipalju, et ma ei tea millal eestisse satun nii et tuleb vast kunagi tulevikus ikka jawamarktist osta. Kust pärineb info et see india toodang on? Kas siis juba mõtekam türgi või ungari variandid?
Tsikkelröövel,
Ma olen täiesti kindel jah et see ei saa kõik olema, kuid loodan kallimad jupid netist ära tellida ja siis alles hädaabi korras hakata jawa esinduse vahet käima, et juppe juurde saada. Samas mõtlesin et äkki oleks hea osta mingi dokumentideta jawa kusagilt, ehk saab sealt mõned jupid, ehk isegi mootori asju.
Re: jawa 360 käigukast
Info pärineb paarilt tuttavalt, kes Tšehhi veljed tellisid, aga said vanu ja uusi velgi kõrvutades üllatuse osaliseks.
Kuna velgedel olid väiksed kleepsud kirjaga "Mandap", siis edasine oli juba googeldamise vaev.
Liitu vestlusega
Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige
Avan konto
Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.