Kõver käiguvahetushoob

Kui mutrivõti peos püsib (või siis üldse ei püsi), kui vajad abi või nõu mootorratta remondil või soovid tehnika üle arutleda. Kui pluss ja miinus on lootusetult segi ja amprid ajavad volte taga.

Moderaator: Moded

Foorumi reeglid
Vältimaks asjatuid postitusi ja saamaks kiiremaid asjakohaseid vastuseid, peab teema sisaldama järnevaid detaile:
  1. Pealkirjas: Tsikli mark ja lühike vea kirjeldus (kui täpsemini ei ole võimalik siis näiteks: probleem mootoris, probleem piduritega jne)
  2. Sisus võimalikult täpne vea kirjeldus ja mootorratta mark ning väljalaskeaasta

NÄIDE: Honda Hornet, tühikäiguga probleem.

Valesti alustatud ning sisutühjade teemade puhul on moderaatoril õigus teema kustutada!
Kasutaja avatar

Teema algataja
Rat-Roy
Postitusi: 231
Liitunud: 21 Mai 2004, 21:40
Asukoht: Tallinn, Pirita

Kõver käiguvahetushoob

Lugemata postitus Postitas Rat-Roy »

Hirmus tahtmine on uuesti sirgeks ajada üks kõveraks sõidetud käiguhoob. Ise soojendaks hooba enne gaasipõletiga ja siis äkki katsuks väänata. Minu küsimus ongi, et kas ma olen õigel teel või on mingi parem kavalus. Välja näeb selline Pilt

Jänes vänta ei löö...
Kawasaki Ninja<Suzuki GSXR750<Kawasaki Kx125<KTM LC4, Suzuki SV650S, Husqvarna Te610

mart211

Re: Kõver käiguvahetushoob

Lugemata postitus Postitas mart211 »

Ära lõhud pead naguinii ju uue ostma. Katseta muidugi. Gaasipõleti ja tungraud oleks minu vahendite valik.

Kasutaja avatar

margus014
Postitusi: 1017
Liitunud: 20 Mär 2006, 08:08
Tsikkel: Suzu DR-Z400
Asukoht: Viimsi
Tänanud: 3 korda
Tänatud: 1 kord

Re: Kõver käiguvahetushoob

Lugemata postitus Postitas margus014 »

gaasilambiga kuuma ja paindub väga hästi.


koi
Postitusi: 1768
Liitunud: 17 Mai 2004, 00:01
Tsikkel: GL 1800
Asukoht: Saue
Tänanud: 62 korda
Tänatud: 37 korda

Re: Kõver käiguvahetushoob

Lugemata postitus Postitas koi »

Kui see hoob alumiiniumist, pole soendamisest mingit tolku. On vaid oht, et sulatad känkrasse, kuna alumiiniumi soendades ei anna miski märku, millal liiga saab.
Pressi all sirgeks pressida kõige mõistlikum. Kui tekib kuskile pragu, tuleb see lihtsalt kinni keevitada ja siledaks käiata-lihvida uuesti.

Nii loll pole keegi, et teisi õpetada ei oskaks.
Kasutaja avatar

margus014
Postitusi: 1017
Liitunud: 20 Mär 2006, 08:08
Tsikkel: Suzu DR-Z400
Asukoht: Viimsi
Tänanud: 3 korda
Tänatud: 1 kord

Re: Kõver käiguvahetushoob

Lugemata postitus Postitas margus014 »

koi kirjutas:

Kui see hoob alumiiniumist, pole soendamisest mingit tolku. On vaid oht, et sulatad känkrasse, kuna alumiiniumi soendades ei anna miski märku, millal liiga saab.
Pressi all sirgeks pressida kõige mõistlikum. Kui tekib kuskile pragu, tuleb see lihtsalt kinni keevitada ja siledaks käiata-lihvida uuesti.

On ikka küll abi! Väänasin kord sõbral siduriheebli peale kukkumist niiviisi sirgeks. Ilma kuumutamata ei oleks ilmaski önnestunud, aga kuumutades oli väga lihtne heeblile endine kuju anda.

Kasutaja avatar

Loff
Postitusi: 2868
Liitunud: 18 Nov 2006, 18:23
Tsikkel: Husqvarna TE610, Kawa VN740
Asukoht: Maal
Tänanud: 41 korda
Tänatud: 34 korda
Kontakt:

Re: Kõver käiguvahetushoob

Lugemata postitus Postitas Loff »

Väike vahemärkus, kõik alumiiniumisulamid kaotavad 300 oC juures oma tugevuse!
Saad teise sirgeks küll aga siis on ta pehme!

https://www.youtube.com/@paavokaleva
Impa Kulli Lohikäärme!
Yamaha TTR600 '00(panin risu)
KTM 620 LC4 '97(müüsin maha)
Kawasaki VN750 '87
Husqvarna TE610E '02
Kasutaja avatar

Kirs
Postitusi: 4071
Liitunud: 06 Apr 2005, 12:08
Tsikkel: BMW
Asukoht: Saaremaa/Tallinn
Tänanud: 6 korda
Tänatud: 23 korda

Re: Kõver käiguvahetushoob

Lugemata postitus Postitas Kirs »

Mina läheks sellise kavaluse peale välja, et soetaks liigendiga käiguvahetushoova. Pidurihoovaga nii ka tegin. Siis pole järgmise külilikäimise juures ka muret, et hoovaga midagi juhtuks.
Teatud tüüpe alumiiniume saab ka vanandada kõvaduse taastamiseks, aga see juba omaette keemia.
Pilt

SERTÃO
Kasutaja avatar

426f
Postitusi: 1572
Liitunud: 27 Jaan 2011, 03:27
Tsikkel: aprilia rs50 MHR
Asukoht: paide

Re: Kõver käiguvahetushoob

Lugemata postitus Postitas 426f »

kas külm alumiinium sirgeks pressides mõrasi sisse ei võta

-minsk125
-voshod
-Izh planeta 5
-k750
-yamaha yz426f
-yamaha fj1200
-kawasaki zx12r

koi
Postitusi: 1768
Liitunud: 17 Mai 2004, 00:01
Tsikkel: GL 1800
Asukoht: Saue
Tänanud: 62 korda
Tänatud: 37 korda

Re: Kõver käiguvahetushoob

Lugemata postitus Postitas koi »

Loff kirjutas:

Väike vahemärkus, kõik alumiiniumisulamid kaotavad 300 oC juures oma tugevuse!
Saad teise sirgeks küll aga siis on ta pehme!

No, ja kuidas sa näed, et nüüd on temp. 150...250...300...350....ups, tilkus põrandale...

Nii loll pole keegi, et teisi õpetada ei oskaks.

madjs
Postitusi: 1458
Liitunud: 17 Juun 2005, 14:36
Tsikkel: VX 800
Asukoht: Läänemaa, Lihula; Kasari
Kontakt:

Re: Kõver käiguvahetushoob

Lugemata postitus Postitas madjs »

koi kirjutas:
Loff kirjutas:

Väike vahemärkus, kõik alumiiniumisulamid kaotavad 300 oC juures oma tugevuse!
Saad teise sirgeks küll aga siis on ta pehme!

No, ja kuidas sa näed, et nüüd on temp. 150...250...300...350....ups, tilkus põrandale...

Alumiiniumi sulamistemperatuur on 660˚C

Kõik mis ei tapa teeb tugevamaks, või siis sitaks haiget. Ps.Nii loll pole keegi, et teisi õpetada ei oskaks.
http://www.krracing.ee/

koi
Postitusi: 1768
Liitunud: 17 Mai 2004, 00:01
Tsikkel: GL 1800
Asukoht: Saue
Tänanud: 62 korda
Tänatud: 37 korda

Re: Kõver käiguvahetushoob

Lugemata postitus Postitas koi »

AndrusB kirjutas:

Ma olen oma tsiklite hoovad kõik sirgeks väänanud. Paras temperatuur on Al pinnalt näha. Mõned tõed peavad selged olema.
Sulam ka määrab tagasiväänatavust. Eks selle tüki sirgeks saamisega nikerdamist on , aga tundub, et on võimalik.
Jõudu!

Andrus, Sa tegeled metallidega iga päev! Sul on metallide hingeelu selge. Kas teemaalgatajal ka on? Kui hakkad oma elus esmakordselt metalli väänama ja selleks on alumiinium ja siis veel gaasiga kuumutama...!? Tulemus on etteteadmata.
Alu on väga hea soojusjuht. Kuumutad seda kõverat kohta, aga kogu hoob soojeneb praktiliselt üleni samale temperatuurile ja sirgestades võid valesti toestades hoova hoopis mujalt kõveraks ajada. Samuti jahtub tunduvalt toeuskoht jne...
600 celsiust on jah sulamis temp, aga mitte kõikidel sulamitel. Kui juba sulamis temperatuurini on kuumutatud, ongi asi pekkis!
Loomulikult, kui inimesel on nii hea silm või suured kogemused määrata silmajärgi metalli ligilähedane temperatuur, siis see on ju hea (w)
Ma püüan vaid siin hoiatada selle toimingu iseärasusi.
Olen pikki aastaid metalli väänanud, keevitanud... ja alumiinium ja malm on minarust kõige pirtsakamad ühendid.

Nii loll pole keegi, et teisi õpetada ei oskaks.
Kasutaja avatar

Loff
Postitusi: 2868
Liitunud: 18 Nov 2006, 18:23
Tsikkel: Husqvarna TE610, Kawa VN740
Asukoht: Maal
Tänanud: 41 korda
Tänatud: 34 korda
Kontakt:

Re: Kõver käiguvahetushoob

Lugemata postitus Postitas Loff »

koi kirjutas:
Loff kirjutas:

Väike vahemärkus, kõik alumiiniumisulamid kaotavad 300 oC juures oma tugevuse!
Saad teise sirgeks küll aga siis on ta pehme!

No, ja kuidas sa näed, et nüüd on temp. 150...250...300...350....ups, tilkus põrandale...

Sellist vigurit oled näinud?
Pilt

https://www.youtube.com/@paavokaleva
Impa Kulli Lohikäärme!
Yamaha TTR600 '00(panin risu)
KTM 620 LC4 '97(müüsin maha)
Kawasaki VN750 '87
Husqvarna TE610E '02
Kasutaja avatar

Teema algataja
Rat-Roy
Postitusi: 231
Liitunud: 21 Mai 2004, 21:40
Asukoht: Tallinn, Pirita

Re: Kõver käiguvahetushoob

Lugemata postitus Postitas Rat-Roy »

No mina olen siiamaani kasutanud sellist http://www.arvirent.eu/public/galleries ... poleti.jpg gaasipõletit ja on olemas ka hüdropress, millega siis tavaliselt pukse ja laagreid on hea pesast välja pressida.
Plaan oleks siis pressi all äkki pinge peale ja samaaegselt kuumutada... eks siis paistab millal see "prõks" käib.

Jänes vänta ei löö...
Kawasaki Ninja<Suzuki GSXR750<Kawasaki Kx125<KTM LC4, Suzuki SV650S, Husqvarna Te610
Kasutaja avatar

randel
Postitusi: 670
Liitunud: 22 Apr 2005, 10:13
Tsikkel: Beta 390
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 33 korda
Tänatud: 202 korda
Kontakt:

Re: Kõver käiguvahetushoob

Lugemata postitus Postitas randel »

Mina väänasin oma ratta piduri- ja käiguhoova tagasi nii, et keerasin hoova üht otsa pidi (võllile kinnitamise poole) kruustangide vahele kinni, siis andsin gaasipõletiga paindunud kohale kuuma (ühtlaselt kogu ümbermõõdule) ja samal ajal surusin teise käega (kinnas, puidust klots vms kuumakaitseks kätte) hoovale vaikselt peale. Mingil hetkel andis ilusti järgi ja paindus õigeks. Ja alumiiniumi jäikus väheneb oluliselt varem kui 660C juures, ehk et minu arust ei ole niimoodi talitades küll ohtu, et mingi hetk voolab sula alumiinium vahepealt lihtsalt minema :D

Kasutaja avatar

Andrea
Postitusi: 741
Liitunud: 29 Mär 2004, 07:54
Tsikkel: Ducati Streetfighter V4S '21
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 36 korda
Tänatud: 8 korda

Re: Kõver käiguvahetushoob

Lugemata postitus Postitas Andrea »

Mul ka naine tegi ühe tsikliga väheke proovisõitu ja kukkus väikse hoo pealt külili. Käiguvahetushoob läks väheke kõveraks. Võtsin kullinokad ja väänasin jõuga sirgeks. Töötab siiamaani ja väga palju vastupanu ei osutanud. Visuaalselt ei paistnud mingeid pragusid jms ka.

Suzuki SV650 S 2001 -> Yamaha YZF750R 1995 -> Aprilia RSV 1000 Tuono 2003 -> Ducati 999 Biposto 2005 -> Ducati 1098 Streetfighter S 2009 -> Ducati Diavel Carbon 2011 -> Aprilia Tuono V4R APRC 2012 -> KTM SuperDuke 1290 R 2015 -> Kawasaki KX250F 2008 -> Aprilia Tuono V4R APRC ABS 2014 -> Aprilia Tuono V4 1100 RR 2017 -> KTM Superduke 1290 R 2020 -> Ducati Streetfighter V4 2020 -> Ducati Streetfighter V4S 2021

Ranx
Postitusi: 26
Liitunud: 01 Aug 2011, 23:52
Tsikkel: Nightrod
Asukoht: Pärnu

Re: Kõver käiguvahetushoob

Lugemata postitus Postitas Ranx »

Alumiiniumi võid vabalt enne sirgestamist kuumutada tavalises praeahjus ,kõige ohutum !

Kasutaja avatar

Teema algataja
Rat-Roy
Postitusi: 231
Liitunud: 21 Mai 2004, 21:40
Asukoht: Tallinn, Pirita

Re: Kõver käiguvahetushoob

Lugemata postitus Postitas Rat-Roy »

Ranx kirjutas:

Alumiiniumi võid vabalt enne sirgestamist kuumutada tavalises praeahjus ,kõige ohutum !

irw... ja kõige säästlikum oleks koos ahjukartulitega seda teha :D

Jänes vänta ei löö...
Kawasaki Ninja<Suzuki GSXR750<Kawasaki Kx125<KTM LC4, Suzuki SV650S, Husqvarna Te610
Kasutaja avatar

MX1
Postitusi: 178
Liitunud: 28 Mär 2009, 18:43
Tsikkel: jawa
Asukoht: tln

Re: Kõver käiguvahetushoob

Lugemata postitus Postitas MX1 »

holma kirjutas:

Mina läheks sellise kavaluse peale välja, et soetaks liigendiga käiguvahetushoova. Pidurihoovaga nii ka tegin. Siis pole järgmise külilikäimise juures ka muret, et hoovaga midagi juhtuks.
Teatud tüüpe alumiiniume saab ka vanandada kõvaduse taastamiseks, aga see juba omaette keemia.
[img]PILT[/img]

sellest vigurist ei oleks olnud tal kasu kuna käiguvaheti on väljapoole kõver

Pädev mees paneb sepa alasi ka käima
Kasutaja avatar

mx77
Postitusi: 8375
Liitunud: 25 Okt 2004, 16:50
Tsikkel: YZ250F, Ducati Monster S4
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 317 korda
Tänatud: 419 korda
Kontakt:

Re: Kõver käiguvahetushoob

Lugemata postitus Postitas mx77 »

Feil, kukkudes liikumise pealt haarab käiguhoova ots maad ja liikumine proovib seda tahapoole painutada. Tulemuseks ongi see et väänab väljapoole.

Kasutaja avatar

Teema algataja
Rat-Roy
Postitusi: 231
Liitunud: 21 Mai 2004, 21:40
Asukoht: Tallinn, Pirita

Re: Kõver käiguvahetushoob

Lugemata postitus Postitas Rat-Roy »

sai asja küll... thanks, kes viitsisid kaasa mõelda.
Pilt

Jänes vänta ei löö...
Kawasaki Ninja<Suzuki GSXR750<Kawasaki Kx125<KTM LC4, Suzuki SV650S, Husqvarna Te610
Kasutaja avatar

Andrea
Postitusi: 741
Liitunud: 29 Mär 2004, 07:54
Tsikkel: Ducati Streetfighter V4S '21
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 36 korda
Tänatud: 8 korda

Re: Kõver käiguvahetushoob

Lugemata postitus Postitas Andrea »

Mis meetodit siis lõpuks kasutasid? :)

Suzuki SV650 S 2001 -> Yamaha YZF750R 1995 -> Aprilia RSV 1000 Tuono 2003 -> Ducati 999 Biposto 2005 -> Ducati 1098 Streetfighter S 2009 -> Ducati Diavel Carbon 2011 -> Aprilia Tuono V4R APRC 2012 -> KTM SuperDuke 1290 R 2015 -> Kawasaki KX250F 2008 -> Aprilia Tuono V4R APRC ABS 2014 -> Aprilia Tuono V4 1100 RR 2017 -> KTM Superduke 1290 R 2020 -> Ducati Streetfighter V4 2020 -> Ducati Streetfighter V4S 2021
Kasutaja avatar

Teema algataja
Rat-Roy
Postitusi: 231
Liitunud: 21 Mai 2004, 21:40
Asukoht: Tallinn, Pirita

Re: Kõver käiguvahetushoob

Lugemata postitus Postitas Rat-Roy »

Fikseerisin hoova ära ja hakkasin soojendama väändunud kohta ja hiljem hakkasin tasapisi pinget avaldama. Vahepeal lasin metallil nn. uue olukorraga vähe harjuda. Pressi vahel ei julgenud teostada, kuna käega on parem tunnetus, et asjaga liiale ei läheks. (Kogu protsessi ajal soovitan endal hinge kinni hoida :mrgreen: )

Jänes vänta ei löö...
Kawasaki Ninja<Suzuki GSXR750<Kawasaki Kx125<KTM LC4, Suzuki SV650S, Husqvarna Te610
Vasta

Liitu vestlusega

Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige

Avan konto

Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.

Registreeru

Logi sisse

Mine “Mootorratta remont, tehnika, elekter ...”