Honda cbr1000f käivitusprobleem

Kui mutrivõti peos püsib (või siis üldse ei püsi), kui vajad abi või nõu mootorratta remondil või soovid tehnika üle arutleda. Kui pluss ja miinus on lootusetult segi ja amprid ajavad volte taga.

Moderaator: Moded

Foorumi reeglid
Vältimaks asjatuid postitusi ja saamaks kiiremaid asjakohaseid vastuseid, peab teema sisaldama järnevaid detaile:
  1. Pealkirjas: Tsikli mark ja lühike vea kirjeldus (kui täpsemini ei ole võimalik siis näiteks: probleem mootoris, probleem piduritega jne)
  2. Sisus võimalikult täpne vea kirjeldus ja mootorratta mark ning väljalaskeaasta

NÄIDE: Honda Hornet, tühikäiguga probleem.

Valesti alustatud ning sisutühjade teemade puhul on moderaatoril õigus teema kustutada!
Kasutaja avatar

Teema algataja
aingb
Postitusi: 201
Liitunud: 23 Juul 2008, 14:41
Tsikkel: Honda X4, Beta 300rr
Asukoht: Tallinn

Honda cbr1000f käivitusprobleem

Lugemata postitus Postitas aingb »

Tere!

Nii, minu aju on otsas, seetõttu proovin õnne foorumist, ehk on kellelgi samalaadset anomaaliat esinenud.
Lugu siis selline. Ratas töötas probeemivabalt kuni üleelmise aasta juulini. Töötas nagu vana hea Singeri õmblusmasin, kuid siis olevat hakanud käivitus järjest probleemsemaks muutuma. Alguses vedas ikka peale väikest ketramist käima, kuid mõne aja pärast jäi ikka väetimaks, seda siis ca ühe kuu jooksul. Siis olevat keegi tark öelnud, et see kindalsti pendiksi teema, omanik lasi selle viguri välja vahetada, kuid probleem jäi endiseks. Väidetavalt on ka starter kontrollis käinud ning ka sellega pidi kõik OK olema, aku korralik, karpad puhastatud, küünlad vahetatud, õhufilter (KN) pestud, kõik vollad ja torud puhtad. Mootori saab tööle väikese käiamisega just külmast peast, kuid kui mootor soe siis on käivitamine lootusetu. Samas kui mootor töötab on kõik tip-top ja mingeid vaevusi pole, probleem ainult käivitamisega. Käima joostes läheb ka esmesest pöördest.


Väike iseloomustav video olukorras siin:

Asjalike nõuannete eest ette tänades,
Ain

Tel.: 56 222 722
Kasutaja avatar

margus014
Postitusi: 1017
Liitunud: 20 Mär 2006, 08:08
Tsikkel: Suzu DR-Z400
Asukoht: Viimsi
Tänanud: 3 korda
Tänatud: 1 kord

Re: Honda cbr1000f käivitusprobleem

Lugemata postitus Postitas margus014 »

Ma panustaks starteriharjastele.
Muidugi enne veel tasuks kõik tugevvoolujuhtmete ühendused ära puhastada.

Kasutaja avatar

henri
Postitusi: 304
Liitunud: 17 Dets 2003, 01:38
Asukoht: Tartu
Tänanud: 2 korda
Tänatud: 33 korda

Re: Honda cbr1000f käivitusprobleem

Lugemata postitus Postitas henri »

Meil oli CBR 1000F kunagi samasugune häda, kõik asjad said üle vaadatud ja lõpuks selgus, et viga oli klapivahedes. Sümptomid olid 1:1 samad, lõpuks ei tahtnud enam lükates ka käima minna. Peale klappide reguleerimist probleem kadus. Pealegi on seda CBR-l väga lihtne teha (ei ole seibidega vaid kruvidega).

Jõudu!
Henri

Honda CBR 1000 -90
Kasutaja avatar

boob
Mode
Postitusi: 758
Liitunud: 13 Mai 2006, 11:30
Asukoht: 5013912
Tänanud: 2 korda
Tänatud: 5 korda

Re: Honda cbr1000f käivitusprobleem

Lugemata postitus Postitas boob »

Starteri sidur libiseb läbi. Minu endisel rattal oli sama häda.

http://www.stu.co.nz/cbr1000fix/ on abi asjale.

Kasutaja avatar

henri
Postitusi: 304
Liitunud: 17 Dets 2003, 01:38
Asukoht: Tartu
Tänanud: 2 korda
Tänatud: 33 korda

Re: Honda cbr1000f käivitusprobleem

Lugemata postitus Postitas henri »

Meie näite puhul oligi nii, et kõigepealt sai starteri sidur korda tehtud aga viga ikkagi ei kadunud. Kuna starteri siduri tegemine on suhteliselt suur töö, siis võiks kõigepealt klapivahed üle vaadata. Need peavad nii või teisiti paigas olema ning kui see ei aita, siis võib keerulisemate asjadega tegelema hakata.

Honda CBR 1000 -90
Kasutaja avatar

Teema algataja
aingb
Postitusi: 201
Liitunud: 23 Juul 2008, 14:41
Tsikkel: Honda X4, Beta 300rr
Asukoht: Tallinn

Re: Honda cbr1000f käivitusprobleem

Lugemata postitus Postitas aingb »

AndrusB kirjutas:

Kaugelt on vigu keeruline diagnoosida, aga tundub, et tegemist on kolmnurgaga Pingeregulaator-Staator-Aku ja nendevahelised ühendused. Kui käima saad , siis mõõda laadimisvoolu.
Kui tunned , et ise hakkama ei saa , vii tsikkel spetsialisti juurde.
Jõudu
Andrus

Tänud, kuid selle kolmnurga ma siiski välistaksin, kuna laadimisvool töötava mootoriga oli 13,8V.
Ja spetsialisti juures on ka masin juba käinud, kõik välispidised mõõtmised ja proovimised (ka. starteri kontroll) on tehtud.

Tel.: 56 222 722
Kasutaja avatar

Teema algataja
aingb
Postitusi: 201
Liitunud: 23 Juul 2008, 14:41
Tsikkel: Honda X4, Beta 300rr
Asukoht: Tallinn

Re: Honda cbr1000f käivitusprobleem

Lugemata postitus Postitas aingb »

Kurjam, kas see klapilugu võib tõepoolest niipalju asja mõjutada? Võin muidugi kindluse mõttes asja üle kontrollida.
Starteri sidur.... see tundub küll juba veidi kosmosetehnoloogia, mille kallale läheksin pärast klappide kontrolli :bsmile:

Panen veel ühe video, kus näha kogu käivitusprotsess + neli käivitust (5 kord enam käima ei vedanud):

Tel.: 56 222 722
Kasutaja avatar

martis
Kaupmees
Postitusi: 35
Liitunud: 30 Mär 2011, 00:20
Tsikkel: BMW K1 1991
Tänatud: 2 korda

Re: Honda cbr1000f käivitusprobleem

Lugemata postitus Postitas martis »

aingb kirjutas:

Kurjam, kas see klapilugu võib tõepoolest niipalju asja mõjutada? Võin muidugi kindluse mõttes asja üle kontrollida.
Starteri sidur.... see tundub küll juba veidi kosmosetehnoloogia, mille kallale läheksin pärast klappide kontrolli :bsmile:

Panen veel ühe video, kus näha kogu käivitusprotsess + neli käivitust (5 kord enam käima ei vedanud):

Tere Ain! Kas selle et aku on lihtsalt vana ja väsinud oled sa juba välistanud? Märkasin, et käivitades starter kuidagi jube vaevaliselt vedas ja armatuuri tuled ka kaeblikult vilkusid.
Nagu ma videost aru sain olid küll ühendanud teise aku veel lisaks juhtmetega külge, aga tean oma kogemustest et sellised juhtmed võivad uskumatult vähe voolu läbi lasta (krokodillid viletsad ja õhukesest plekist jne).
Kui uus (või 100% kontrollitud ja värske) aku ratta peale monteerida, kas see ei muuda midagi? Edasi otsiksin järgemööda akujuhtmete ühendused-starteri juhtmete ühendused - starteri enda mingi kala jne.
Nõrk aku võib naljakaid nähtuseid anda - üks sõber jauras oma kerge BMW enduuroga, starter nagu veab aga käima ei lähe. Pärast aku vahetamist läks paugust.

Zündapp Bella R204 (1959)
BMW K1 (1991)
Jawa 634 - orig.korras, ls 2200 km (1982)

motovedu.ee - tsiklireis on puhkamiseks, mitte ühest bensiinijaamast teise täristamiseks
Kasutaja avatar

Teema algataja
aingb
Postitusi: 201
Liitunud: 23 Juul 2008, 14:41
Tsikkel: Honda X4, Beta 300rr
Asukoht: Tallinn

Re: Honda cbr1000f käivitusprobleem

Lugemata postitus Postitas aingb »

martis kirjutas:
aingb kirjutas:

Kurjam, kas see klapilugu võib tõepoolest niipalju asja mõjutada? Võin muidugi kindluse mõttes asja üle kontrollida.
Starteri sidur.... see tundub küll juba veidi kosmosetehnoloogia, mille kallale läheksin pärast klappide kontrolli :bsmile:

Panen veel ühe video, kus näha kogu käivitusprotsess + neli käivitust (5 kord enam käima ei vedanud):

Tere Ain! Kas selle et aku on lihtsalt vana ja väsinud oled sa juba välistanud? Märkasin, et käivitades starter kuidagi jube vaevaliselt vedas ja armatuuri tuled ka kaeblikult vilkusid.
Nagu ma videost aru sain olid küll ühendanud teise aku veel lisaks juhtmetega külge, aga tean oma kogemustest et sellised juhtmed võivad uskumatult vähe voolu läbi lasta (krokodillid viletsad ja õhukesest plekist jne).
Kui uus (või 100% kontrollitud ja värske) aku ratta peale monteerida, kas see ei muuda midagi? Edasi otsiksin järgemööda akujuhtmete ühendused-starteri juhtmete ühendused - starteri enda mingi kala jne.
Nõrk aku võib naljakaid nähtuseid anda - üks sõber jauras oma kerge BMW enduuroga, starter nagu veab aga käima ei lähe. Pärast aku vahetamist läks paugust.

Tänud pakkumast, kuid sinu pakutud variandid välistan, videos olev aku on tip-top korras. Krokodega ühendatud vaid sellepärast, et see on minu Honda cb1300x4 aku ja ei mahu sinna peale.

Tel.: 56 222 722
Kasutaja avatar

henri
Postitusi: 304
Liitunud: 17 Dets 2003, 01:38
Asukoht: Tartu
Tänanud: 2 korda
Tänatud: 33 korda

Re: Honda cbr1000f käivitusprobleem

Lugemata postitus Postitas henri »

Kui korda saad siis kirjuta siia ka mis viga oli, siis on teistel tulevikus lisaks väljapakutud ideedele mõni lahendus ka silma ees.

Honda CBR 1000 -90
Kasutaja avatar

Teema algataja
aingb
Postitusi: 201
Liitunud: 23 Juul 2008, 14:41
Tsikkel: Honda X4, Beta 300rr
Asukoht: Tallinn

Re: Honda cbr1000f käivitusprobleem

Lugemata postitus Postitas aingb »

henri kirjutas:

Kui korda saad siis kirjuta siia ka mis viga oli, siis on teistel tulevikus lisaks väljapakutud ideedele mõni lahendus ka silma ees.

Jeeš, ikka annan teada, kui miskit uut. Proovin nädalavahetusel klapivahed üle kontrollida.
Leidsin ka manuali, plastikuring küll teine, kuid mootor peaks sama olema: http://equ.ee/moto/Honda_CBR1000F_Service_Manual.pdf

Tel.: 56 222 722
Kasutaja avatar

tseikop
Postitusi: 27
Liitunud: 07 Jaan 2012, 23:53
Tsikkel: CBR1000F
Asukoht: Tallinn/Tartu

Re: Honda cbr1000f käivitusprobleem

Lugemata postitus Postitas tseikop »

aingb kirjutas:
henri kirjutas:

Kui korda saad siis kirjuta siia ka mis viga oli, siis on teistel tulevikus lisaks väljapakutud ideedele mõni lahendus ka silma ees.

Jeeš, ikka annan teada, kui miskit uut. Proovin nädalavahetusel klapivahed üle kontrollida.
Leidsin ka manuali, plastikuring küll teine, kuid mootor peaks sama olema: http://equ.ee/moto/Honda_CBR1000F_Service_Manual.pdf

Haynes'i manual annab sellised andmed:

sisselase 0.10mm (kõik mootorid)
väljalase 0.16mm (alates '93a mootoril 0.18mm)

Ise sättsin ka eelmine suvi klapivahesid, ja tuleb välja, et väljalase sai 0.2mm laiem kui peaks :D

Kasutaja avatar

Loff
Postitusi: 2868
Liitunud: 18 Nov 2006, 18:23
Tsikkel: Husqvarna TE610, Kawa VN740
Asukoht: Maal
Tänanud: 41 korda
Tänatud: 34 korda
Kontakt:

Re: Honda cbr1000f käivitusprobleem

Lugemata postitus Postitas Loff »

tseikop kirjutas:

Haynes'i manual annab sellised andmed:

sisselase 0.10mm (kõik mootorid)
väljalase 0.16mm (alates '93a mootoril 0.18mm)

Ise sättsin ka eelmine suvi klapivahesid, ja tuleb välja, et väljalase sai 0.2mm laiem kui peaks :D

0.02mm

https://www.youtube.com/@paavokaleva
Impa Kulli Lohikäärme!
Yamaha TTR600 '00(panin risu)
KTM 620 LC4 '97(müüsin maha)
Kawasaki VN750 '87
Husqvarna TE610E '02
Kasutaja avatar

Loff
Postitusi: 2868
Liitunud: 18 Nov 2006, 18:23
Tsikkel: Husqvarna TE610, Kawa VN740
Asukoht: Maal
Tänanud: 41 korda
Tänatud: 34 korda
Kontakt:

Re: Honda cbr1000f käivitusprobleem

Lugemata postitus Postitas Loff »

aingb kirjutas:

Kurjam, kas see klapilugu võib tõepoolest niipalju asja mõjutada? Võin muidugi kindluse mõttes asja üle kontrollida.
Starteri sidur.... see tundub küll juba veidi kosmosetehnoloogia, mille kallale läheksin pärast klappide kontrolli :bsmile:

Panen veel ühe video, kus näha kogu käivitusprotsess + neli käivitust (5 kord enam käima ei vedanud):

Esimese ja neljanda käivituse juures, vahetult enne käima minemist see pauk, mis käib viitab paigast ära klapivahedele. Või minu rikkis kuulmisele.

https://www.youtube.com/@paavokaleva
Impa Kulli Lohikäärme!
Yamaha TTR600 '00(panin risu)
KTM 620 LC4 '97(müüsin maha)
Kawasaki VN750 '87
Husqvarna TE610E '02

koi
Postitusi: 1768
Liitunud: 17 Mai 2004, 00:01
Tsikkel: GL 1800
Asukoht: Saue
Tänanud: 62 korda
Tänatud: 37 korda

Re: Honda cbr1000f käivitusprobleem

Lugemata postitus Postitas koi »

Kui lükates läheb paugust käima, ei saa klappide viga ju olla!
Hääle järgi ikkagi kas starteri enda või mingite juhtmete ühenduste kala, sest starteri pöörded päris suuresti kõiguvad.Kuna ka tuled vilguvad, siis see näitab suurt pinge kõikumist ja sel momendil kui peab säde laksama, pole enam niipalju pinget, et säde tekitada.
Peale käiamist peaks see vilets ühenduse koht juhtmetel päris tuliseks minema. Kinnisilmi ei saa ju uskuda ka väidet, et starter ponks korras on. Kui pendiks (vabajooksu sidur) libisema annab, on kuulda starteri mootori pöörete suurt kasvu, mida sellelt videolt ei kuulnud.
Üks asi on starterit kontrollida lauapeal lihtsalt vool külge ja näe krutib kui kurat. Teine asi starter kontrollida, kui koormus taga ja peab ka tööd tegema. Võimalik, et neelab voolu vaid soojuse tegemiseks.
Seieriga multimeetriga saaks startimise ajal mõõta pinget. Kui startimise ajal kukub pinge alla 10V, polegi suurt lootust, et sädemele ka veel võimu jääb.
Need minu mõtted, üsna maakeeli.

Nii loll pole keegi, et teisi õpetada ei oskaks.
Kasutaja avatar

StreetMoto
Kaupmees
Postitusi: 2454
Liitunud: 04 Okt 2004, 15:51
Asukoht: Tallinn, Hiiu/Pääsküla
Tänatud: 192 korda
Kontakt:

Re: Honda cbr1000f käivitusprobleem

Lugemata postitus Postitas StreetMoto »

Olles teadlik antud konkreetse isendi murest ja teades ka täiesti idiootset lahendust kuidas selle mootori kohe ja muretult käima saab (vähemalt eelmisel suvel sai) :-), siis minu tookordne diagnoos jõudis mootori üliraske pöörlemiseni ehk siis starter ei jaksa lihtsalt seda mootorit ringi vedida. Muide - käima sai puhudes karpadesse jõuga kütust näiteks karpade ülevoolu voolikust, mispeale mootor hakkas starterist väga kiirelt pöörlema ja läks hetkega käima. Jäi selline tunna nagu kütus mõjuks määrdena, mis teeb mootori pöörlemise takistuse mõttes lihtsamaks... ??? Kinnitan omaltpoolt kõike, mida Ain kirjeldas erinevate detailide (aku, starter, voolikud, õhufilter jne) korrasoleku kohta. Kuna tegu oli tiheda tööhooajaga ja minu mõistus jõudis sinnamaale, et ilma mootorit ülalt avamata vea tuvastamiseni ei jõua (ning see ei olnud tollal teemaks tegevus), siis lõpetasime edasised uuringud. Nüüd, kui antud ratas on taas jõudnud muretuvastusjärku, siis ootan samuti huviga selle probleemi positiivset lahendust - ja täpsemalt siis häda põhjust.

Ja kui tõesti piisab ainult klapivahede regullist, et mure lahendada, siis olen ka mina ühe kogemuse jagu targem. Selge see, et klapivahed peavad olema korras aga... tahaks sellisel juhul ka teada, kas mootor hakkab starterit andes kiiremini pöörlema või uimab nii nagu praegu. Usun, et Ain hoiab kursis :bsmile:

StreetMotos jätkuvalt soodsad tehingud: Castrol - Elf - Michelin - Bridgestone - Maxxis - Dunlop - D.I.D - JT + iga päev online tellimused erinevatesse Euroopa ladudesse

Neeme
527 4000
http://www.streetmoto.ee
streetmoto@streetmoto.ee
Kasutaja avatar

ping
Postitusi: 1229
Liitunud: 22 Mär 2005, 23:45
Asukoht: Tallinn

Re: Honda cbr1000f käivitusprobleem

Lugemata postitus Postitas ping »

Mis kuradi asja te neid juhtmeid vahite?
Ostke mõõteriist ja õppige selle kasutamine selgeks. Ma tahaks näha seda meest kes silmaga vahtides juhtmete pingelangu äraarvab. :wack: Kuigi ma ei välista, et selliseid inimesi võib olla. (Ise ma suudan joonlaua abil vererõhku mõõta ilma patsienti puudutamatta.)
Ega klappe ju ka silmajärgi ei regullita, selleks on mõõteriist.
Kuulda ju, kuidas survetaktis tõmbab starteri "kinni", vända nurkkiirus jääb väikseks ja süüteandur ei anna vajalikku impulssi välja ja arvata, et süütepoolile ka pinget ei jagu. Seda, et voolust jääb vajaka näitavad ka armatuuris starteri andmise ajal vilkuvad tuled.


davidsoniharald
Postitusi: 1488
Liitunud: 14 Mär 2006, 19:17
Tsikkel: GasGas EC300
Asukoht: Eesti, mu kodu.
Tänanud: 13 korda
Tänatud: 7 korda
Kontakt:

Re: Honda cbr1000f käivitusprobleem

Lugemata postitus Postitas davidsoniharald »

Ilmselt üks probleem täisutab siin teist. Mootori soojenedes kaovad klapivahed ära ja klapid jäävad lahti, sellest ka käivitumisprobleem ainult soojast peast.

Elekter on ka nõrk, sest rida neli mootor peaks nagu kohviveski ringi käima starterit andes.

Lükates läheb alati selle pärast, et piisava mootori pöörete korral saavutatakse piisav kompresioon ja lahti olevad klapid ei sega enam. Samuti jagub kõigele muule elektrit piisavalt, sest starterit ju ei kasutata.

Eks näis mis asjast välja tuleb. Lihtsad asjad ikka ennekõike üle kontrollida ennem mootori lammutamist.

Kasutaja avatar

yeekim
Toetajaliige
Postitusi: 6615
Liitunud: 09 Mai 2006, 12:08
Tsikkel: VT1300CX
Asukoht: Head mõtted
Tänanud: 649 korda
Tänatud: 400 korda

Re: Honda cbr1000f käivitusprobleem

Lugemata postitus Postitas yeekim »

Mis siis juhtub, kui starterile otse särts akult peale anda? Korralike juhtmetega ja puha :roll:

Saadetud kettaga lauatelefonist!

Kasutaja avatar

kaska
Postitusi: 297
Liitunud: 17 Okt 2006, 10:59
Tsikkel: 900 Hornet / 650 Scrambler
Asukoht: Bern / Tallinn
Tänatud: 1 kord

Re: Honda cbr1000f käivitusprobleem

Lugemata postitus Postitas kaska »

99% arvan et starteri sidur. Mitte pendiks vaid tal lisaks üks märgketastega sidur mis läbilibisemisel teeb täpselt sellist häält. Kahel 1000f il olen samade sümtomitega generaatori augu kaudu siduri vahetamusel veast jagu saanud. Otsingu kaudu leiab ka juttu siit foorumist ja ka cbrforum.com ist. Telefonist ei viitsi linke otsida hetkel.
Samas muidugi ei välista harjasid klapivahesid ega ka kehva juhtmestikku.

Kasutaja avatar

Teema algataja
aingb
Postitusi: 201
Liitunud: 23 Juul 2008, 14:41
Tsikkel: Honda X4, Beta 300rr
Asukoht: Tallinn

Re: Honda cbr1000f käivitusprobleem

Lugemata postitus Postitas aingb »

Uurisin veidi omanikult infi ja sain teada, et jutt lükkamisest ja paugust käimaminemisest ei pea siiski paika. Ja kui ma nüüd hakkan hästi aastatagust meenutama siis äkki olen isegi seda nüginud lükata ja pole käima saanud. Krt, aga pead ka ei anna, neid tõukekaid mul siin mitmeid olnud :mrgreen:
Teeme siis kõige lihtsama asja kõigepealt, käin klapid üle ja siis annan teada, kas toimusid mingisugused muutused.

Ma igastahes olen kuradima tänulik kõigile asjalike nõuanete eest :bsmile:

Tel.: 56 222 722

koi
Postitusi: 1768
Liitunud: 17 Mai 2004, 00:01
Tsikkel: GL 1800
Asukoht: Saue
Tänanud: 62 korda
Tänatud: 37 korda

Re: Honda cbr1000f käivitusprobleem

Lugemata postitus Postitas koi »

Oletame, et sisselaske klapil(del) on vahed olematud. Soojuspaisumine jätab klapi sulgematta. Mis siis toimub? Soojalt käivitades kompressioon väiksem ja starteril kergem vedada. Aga nii pole. No olgu, käivitus ja siis soojaga vahed kinni ja mis siis toimub? Siis hakkab karpades tõeline sõda, kuna töötakti ajal laseb pilukil klapp põleva laksu ju sisselaskesse . Nii ju pole,kuna käib ilusti. No väljalase irvakil - jälle starter peaks kerima kergemalt ja töötades sumpsid seal põlevast segust punased! Ka pole nii, või on? Irvakil väljalaske klapp põleb sul juba väikese sõiduga känkraks, või ilus, nagu hiire hammustatud tükk kaob klapi servast kuhugi tühjusse.
Kaota esmalt need krokodillid ja pane juhtmetele korralikud polt ühendused. Kui ei mõika, otsiksin mina viga starterist, ei mujalt.
Miks ikkagi starter nii kiduralt keerab?

Nii loll pole keegi, et teisi õpetada ei oskaks.
Kasutaja avatar

ping
Postitusi: 1229
Liitunud: 22 Mär 2005, 23:45
Asukoht: Tallinn

Re: Honda cbr1000f käivitusprobleem

Lugemata postitus Postitas ping »

Ongi nii, et kui klapid lahti siis starter kruvib kui hull (kompressiooni pole) aga mootor ei käivitu.

Kasutaja avatar

margus014
Postitusi: 1017
Liitunud: 20 Mär 2006, 08:08
Tsikkel: Suzu DR-Z400
Asukoht: Viimsi
Tänanud: 3 korda
Tänatud: 1 kord

Re: Honda cbr1000f käivitusprobleem

Lugemata postitus Postitas margus014 »

ping kirjutas:

Ongi nii, et kui klapid lahti siis starter kruvib kui hull (kompressiooni pole) aga mootor ei käivitu.

No aga konkretsel juhul käib mootor vaevu ringi.
Mina paneksin endiselt panused starterimootori korrasolekule..- harjased.


rai00
Postitusi: 107
Liitunud: 28 Nov 2007, 22:37
Asukoht: Pärnu Tallinn

Re: Honda cbr1000f käivitusprobleem

Lugemata postitus Postitas rai00 »

kaska kirjutas:

99% arvan et starteri sidur. Mitte pendiks vaid tal lisaks üks märgketastega sidur mis läbilibisemisel teeb täpselt sellist häält. Kahel 1000f il olen samade sümtomitega generaatori augu kaudu siduri vahetamusel veast jagu saanud. Otsingu kaudu leiab ka juttu siit foorumist ja ka cbrforum.com ist. Telefonist ei viitsi linke otsida hetkel.
Samas muidugi ei välista harjasid klapivahesid ega ka kehva juhtmestikku.

Ühinen. Häälest on kuulda, et starer käib tühjalt. Vahel võtab taha, siis kustub ka õlirõhu tuli ära ja läheb käima. Soojast peast ei lähe käima, sest et kompresioon on suurem. Võib proovida käivitada ka 2 silindriga (kaks küünalt välja), kui nüüd käivitub kergemini peaks viga leitud olema...

Mootorrataste müük remont ja hooldus.
http://www.motard.ee/
Kasutaja avatar

ping
Postitusi: 1229
Liitunud: 22 Mär 2005, 23:45
Asukoht: Tallinn

Re: Honda cbr1000f käivitusprobleem

Lugemata postitus Postitas ping »

rai00 kirjutas:
kaska kirjutas:

99% arvan et starteri sidur. Mitte pendiks vaid tal lisaks üks märgketastega sidur mis läbilibisemisel teeb täpselt sellist häält. Kahel 1000f il olen samade sümtomitega generaatori augu kaudu siduri vahetamusel veast jagu saanud. Otsingu kaudu leiab ka juttu siit foorumist ja ka cbrforum.com ist. Telefonist ei viitsi linke otsida hetkel.
Samas muidugi ei välista harjasid klapivahesid ega ka kehva juhtmestikku.

Ühinen. Häälest on kuulda, et starer käib tühjalt. Vahel võtab taha, siis kustub ka õlirõhu tuli ära ja läheb käima. Soojast peast ei lähe käima, sest et kompresioon on suurem. Võib proovida käivitada ka 2 silindriga (kaks küünalt välja), kui nüüd käivitub kergemini peaks viga leitud olema...

Ei saa nõustuda. Esimesel videol on näha, et õlituli mitte ei kustu ära vaid vilgub erineva heledusega. Õlirõhu andur on kontaktidega ja see ei tohi jätta õlituld poolde vinna põlema. Seega pinge puudus.

margus014 kirjutas:
ping kirjutas:

Ongi nii, et kui klapid lahti siis starter kruvib kui hull (kompressiooni pole) aga mootor ei käivitu.

No aga konkretsel juhul käib mootor vaevu ringi.
Mina paneksin endiselt panused starterimootori korrasolekule..- harjased.

Starteri harjad on ainult 4 ühenduskohta sellest pikast ühenduskohtade jadast aku + klemmilt - klemmile. Terve ahel tuleb üle mõõta.
Nagu aru saan pole seda mitte keegi teinud, ainult vaadatud on. See on esimene asi mida oleks kohe pidanud tegema.
Aga kuna kaasaegsed tehasejuhendid sellist mõõtmist ei õpeta siis pingelangusid ei osata tavaliselt mõõta ja piirdutakse ainult vaatamisega.
Ka mõnedele esinduste spetsialistidele on see võõras teema.

Kasutaja avatar

StreetMoto
Kaupmees
Postitusi: 2454
Liitunud: 04 Okt 2004, 15:51
Asukoht: Tallinn, Hiiu/Pääsküla
Tänatud: 192 korda
Kontakt:

Re: Honda cbr1000f käivitusprobleem

Lugemata postitus Postitas StreetMoto »

Hei starteriharjakahtlustajad! Lugege mu eelmise lehe posti uuesti ja jätke need klapivahed ja starteri harjad/sidurid. Kui väntvõlli otsalt on narrega mootorit üliraske ringi keerata, siis mis tunne sellel starteril samal hetkel olema peab? Kui ei jaksa käsitsigi keerata, siis iga starter peabki end "poolhaigeks" pingutama, et sellist mootorit pöörata, olgu seal siis kasvõi 500A käivitusvooluga aku. Ja tulemuseks ongi vaevu pöörlev mootor ning armatuur vilkuvates tuledes nagu jõulupuu...

Ma arvan, et nüüd tasuv Ain-i kontrollitulemusi oodata. Soovitatud on juba kõike, mis mõistlik antud olukorras tundub.

StreetMotos jätkuvalt soodsad tehingud: Castrol - Elf - Michelin - Bridgestone - Maxxis - Dunlop - D.I.D - JT + iga päev online tellimused erinevatesse Euroopa ladudesse

Neeme
527 4000
http://www.streetmoto.ee
streetmoto@streetmoto.ee

mattias
Postitusi: 69
Liitunud: 11 Aug 2008, 19:44
Tsikkel: Honda XL1000 Varadero
Asukoht: Eesti

Re: Honda cbr1000f käivitusprobleem

Lugemata postitus Postitas mattias »

Pakun välja et viga võib olla komplektis plokikaas+nukkvõllid.Võib olla mootor on kunagi kuuma saanud ja plokikaan kõverdunud,mille tagajärjel on küll plokikaan sirgeks lihvitud kuid nukkvõlli pesad ei ole enam samatelgsed.Mootori kuumenedes viga süveneb ja poob nukkvõlli(-d) kinni.Hull teooria aga automootoril on selline viga olnud,samad sümptomid.Aitas plokikaane vahetus. :cry:

Kasutaja avatar

henri
Postitusi: 304
Liitunud: 17 Dets 2003, 01:38
Asukoht: Tartu
Tänanud: 2 korda
Tänatud: 33 korda

Re: Honda cbr1000f käivitusprobleem

Lugemata postitus Postitas henri »

Siiani on arvatud, et klapid saavad vaid lahti jääda (st. ei sulgu korralikult). Tegelikult saavad ju klapivahed ka teistpidi paigast olla, st klapid ei avane piisavalt. Mis võib põhjustada ka selle, et mootorit on raske ringi ajada.

Honda CBR 1000 -90
Kasutaja avatar

ping
Postitusi: 1229
Liitunud: 22 Mär 2005, 23:45
Asukoht: Tallinn

Re: Honda cbr1000f käivitusprobleem

Lugemata postitus Postitas ping »

Mootori, kui mehanismi töö aluseks on füüsika ja kõik füüsilised suurused on mõõdetavad (neid ei pea arvama). Kuigi remont algab visuaalsest vaatlusest tugineb see mõõdetavatele suurustele.
Ma mitte ei arva vaid väidan, et väntvõlli pöörlemiskiirus on aeglane mootori käivitumiseks.
Väntvõlli ajab ringi starter. Selle korrasolekut ei pea mitte arvama vaid see on mõõdetav suurus - mõõdetakse starteril tekkiv pingelang ja teda läbiv vool. Antud numbrid korrutatakse ja saadakse starteril eralduv võimsus. Kui see number on võrdne starteri nimivõimsusega (see on manualist leitav) ja ületab väntvõlli pööramiseks vajalikku võimsust, alles siis saab väita, et starteri pool on korras. Seda aga kirjelduse järgi tehtud pole, on vaadatud ja arvatud aga mõõdetud pole.
Kui starteri pool on korras, siis tuleb mõõta üle mootori ringiajamiseks vajalik töö hulk (selleks on tänapäeval erinevaid mooduseid) ja võrrelda et kas see on normis. Kui juba eelmine aasta keegi ARVASja KAHTLUSTAS, et mootor käib raskelt ringi siis miks seda ei mõõdetud? Ka enne sellise diagnoosiga mootori osandamist peaks üle mõõtma jõu mis on vajalik selle mootori ringiajamiseks et pärast kokkupanekut saaks väita, et see protseduur muutis midagi paremaks. Muidu tuleb jälle arvama hakata.
Kui sellise pika käiamisega on starter ära tapetud siis ei hakka ka pärast mootori kapremonti see starter mootorit korralikult käivitama.

Kuidas, Te mehed, niimoodi arvates ja kohvipaksu pealt ennustades tulemuslikku remonti saate teha? See on ju kõige algelisem aga kõige kallim katse-eksitus remondimeetod!

Vasta

Liitu vestlusega

Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige

Avan konto

Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.

Registreeru

Logi sisse

Mine “Mootorratta remont, tehnika, elekter ...”