8Ah või 10Ah aku

Kui mutrivõti peos püsib (või siis üldse ei püsi), kui vajad abi või nõu mootorratta remondil või soovid tehnika üle arutleda. Kui pluss ja miinus on lootusetult segi ja amprid ajavad volte taga.

Moderaator: Moded

Foorumi reeglid
Vältimaks asjatuid postitusi ja saamaks kiiremaid asjakohaseid vastuseid, peab teema sisaldama järnevaid detaile:
  1. Pealkirjas: Tsikli mark ja lühike vea kirjeldus (kui täpsemini ei ole võimalik siis näiteks: probleem mootoris, probleem piduritega jne)
  2. Sisus võimalikult täpne vea kirjeldus ja mootorratta mark ning väljalaskeaasta

NÄIDE: Honda Hornet, tühikäiguga probleem.

Valesti alustatud ning sisutühjade teemade puhul on moderaatoril õigus teema kustutada!
Kasutaja avatar

Teema algataja
Old-Thompson
Postitusi: 147
Liitunud: 24 Juul 2009, 01:36
Tsikkel: R6
Asukoht: Tallinn/Kuressaare

8Ah või 10Ah aku

Lugemata postitus Postitas Old-Thompson »

Lammutasin veidi ratast ja vana aku peal kirjas, et 12V 8,0Ah ja ostsingi selle järgi uue.
Juhuslikult manuali sirvides leian, et peaks olema 12V 10Ah.
Küsimus, kas peaksin ikkagist õigete andmetega muretsema või sobib 8Ah ka?

Kasutaja avatar

margus014
Postitusi: 1017
Liitunud: 20 Mär 2006, 08:08
Tsikkel: Suzu DR-Z400
Asukoht: Viimsi
Tänanud: 3 korda
Tänatud: 1 kord

Re: Rumalad küsimused 2

Lugemata postitus Postitas margus014 »

soovitakisin ikka 10Ah kasutada. Selll väheke rohkem rammu.


madjs
Postitusi: 1458
Liitunud: 17 Juun 2005, 14:36
Tsikkel: VX 800
Asukoht: Läänemaa, Lihula; Kasari
Kontakt:

Re: Rumalad küsimused 2

Lugemata postitus Postitas madjs »

margus014 kirjutas:

soovitakisin ikka 10Ah kasutada. Selll väheke rohkem rammu.

Pigem siis ikka natuke kauemaks jagub voolu kui tarbija järgi lükata. Rammu näitab käivitusvoolu tugevus mida aku suudab välja kihutada.

Kõik mis ei tapa teeb tugevamaks, või siis sitaks haiget. Ps.Nii loll pole keegi, et teisi õpetada ei oskaks.
http://www.krracing.ee/
Kasutaja avatar

acar
Postitusi: 166
Liitunud: 17 Apr 2009, 22:32
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 1 kord
Kontakt:

Re: 8Ah või 10Ah aku

Lugemata postitus Postitas acar »

Old-Thompson kirjutas:

Lammutasin veidi ratast ja vana aku peal kirjas, et 12V 8,0Ah ja ostsingi selle järgi uue.
Juhuslikult manuali sirvides leian, et peaks olema 12V 10Ah.
Küsimus, kas peaksin ikkagist õigete andmetega muretsema või sobib 8Ah ka?

Kui jutt käib R6, siis sinna ei tohiks mõõtudelt ültse sobida 10Ah :bsmile: , Oleneb aastast, aga 8- 8,6Ah

Kasutaja avatar

Teema algataja
Old-Thompson
Postitusi: 147
Liitunud: 24 Juul 2009, 01:36
Tsikkel: R6
Asukoht: Tallinn/Kuressaare

Re: 8Ah või 10Ah aku

Lugemata postitus Postitas Old-Thompson »

No kuidas ei sobi? Manual näitab selgelt, et peaks 10Ah olema.


joh1

Re: 8Ah või 10Ah aku

Lugemata postitus Postitas joh1 »

Põhiline vast jah, et "starting current" õige oleks.

Kasutaja avatar

Teema algataja
Old-Thompson
Postitusi: 147
Liitunud: 24 Juul 2009, 01:36
Tsikkel: R6
Asukoht: Tallinn/Kuressaare

Re: 8Ah või 10Ah aku

Lugemata postitus Postitas Old-Thompson »

joh1 kirjutas:

Põhiline vast jah, et "starting current" õige oleks.

KUi on madalam, kui ette nähtud, kas siis võib tulla probleeme käivitusega?
(et ei lähegi kohe laksti käima, vaid tuleb veits kauem käiata?)

Kasutaja avatar

tseikop
Postitusi: 27
Liitunud: 07 Jaan 2012, 23:53
Tsikkel: CBR1000F
Asukoht: Tallinn/Tartu

Re: 8Ah või 10Ah aku

Lugemata postitus Postitas tseikop »

Väga jämedalt võttes võib öelda, et kui sa hakkad enda tsiklit ilma küülnajuhtmeteta käivitama, siis

10Ah käiab mootorit 15 minti ja siis saab tühjaks,
8Ah käiab mootorit 10 minti ja siis on puuksti.

Ajad on muidugi lambist võetud, et ettekujutust luua, aga põhimõte tuleb välja.
Ja nagu madjs juba ütles, mootorit veab ta mõlema akuga sama kiiresti ringi, sest pinge on mõlemal juhul 12V

Kasutaja avatar

Teema algataja
Old-Thompson
Postitusi: 147
Liitunud: 24 Juul 2009, 01:36
Tsikkel: R6
Asukoht: Tallinn/Kuressaare

Re: 8Ah või 10Ah aku

Lugemata postitus Postitas Old-Thompson »

Selge pilt!

Kasutaja avatar

tseikop
Postitusi: 27
Liitunud: 07 Jaan 2012, 23:53
Tsikkel: CBR1000F
Asukoht: Tallinn/Tartu

Re: 8Ah või 10Ah aku

Lugemata postitus Postitas tseikop »

Old-Thompson kirjutas:

Selge pilt!

Käsi peseb kätt :wink:

Kasutaja avatar

acar
Postitusi: 166
Liitunud: 17 Apr 2009, 22:32
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 1 kord
Kontakt:

Re: 8Ah või 10Ah aku

Lugemata postitus Postitas acar »

Old-Thompson kirjutas:

No kuidas ei sobi? Manual näitab selgelt, et peaks 10Ah olema.

Mis aasta R6 sul on?

Kasutaja avatar

acar
Postitusi: 166
Liitunud: 17 Apr 2009, 22:32
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 1 kord
Kontakt:

Re: 8Ah või 10Ah aku

Lugemata postitus Postitas acar »

[quote="Old-Thompson"]No kuidas ei sobi? Manual näitab selgelt, et peaks 10Ah olema.[/quot
kuni 2000- YT12B-BS 10Ah
2001-2005- YT9B-BS 8Ah
2006-2007- YTZ10- BS 8,6Ah

Kasutaja avatar

Fos
Postitusi: 260
Liitunud: 20 Okt 2008, 12:23
Tsikkel: foorumi vihatuim
Asukoht: Tallinn

Re: 8Ah või 10Ah aku

Lugemata postitus Postitas Fos »

Vaata mitu amprit aku peab olema, mitte ampertundi. ratta kaalu vähendamise mõttes on täiesti tavaline tegu visata originaal aku minema ja panna kokku lithium elementidest mingi 5 Ah aku (10 Ah asemel), mis kaalub 3x vähem ja see ei tekita mingeid probleeme, kui välja antav voolu tugevus on sarnane originaal akuga - kuskil 140A näiteks.

If it has tits or wheels It will get you in trouble.

joh1

Re: 8Ah või 10Ah aku

Lugemata postitus Postitas joh1 »

Jah, starting current ehk amprid on oluline :) Ei oska kahjuks täpselt öelda, mis juhtub, kui neist puudu jääb.. sest olen alati ostnud sellised akud, millel on neid piisavalt (vastavalt aparaadile, millele ostan).

Vasta

Liitu vestlusega

Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige

Avan konto

Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.

Registreeru

Logi sisse

Mine “Mootorratta remont, tehnika, elekter ...”