DIY ketiõlitajad

Kui mutrivõti peos püsib (või siis üldse ei püsi), kui vajad abi või nõu mootorratta remondil või soovid tehnika üle arutleda. Kui pluss ja miinus on lootusetult segi ja amprid ajavad volte taga.

Moderaator: Moded

Foorumi reeglid
Vältimaks asjatuid postitusi ja saamaks kiiremaid asjakohaseid vastuseid, peab teema sisaldama järnevaid detaile:

  1. Pealkirjas: Tsikli mark ja lühike vea kirjeldus (kui täpsemini ei ole võimalik siis näiteks: probleem mootoris, probleem piduritega jne)
  2. Sisus võimalikult täpne vea kirjeldus ja mootorratta mark ning väljalaskeaasta

NÄIDE: Honda Hornet, tühikäiguga probleem.

Valesti alustatud ning sisutühjade teemade puhul on moderaatoril õigus teema kustutada!
Kasutaja avatar

Piipz
Soe ja sõbralik
Postitusi: 7720
Liitunud: 05 Sept 2004, 23:28
Tsikkel: DL1000 V-Strom
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 79 korda
Tänatud: 129 korda
Kontakt:

Re: DIY ketiõlitajad

Lugemata postitus #31 Postitas Piipz » 29 Sept 2016, 15:12

Me toppisime sõbraga kunagi saeketiõli scottoilerisse. Ainult et pidi tilgutamise väiksemaks kruttima, sest seda kippus korraga rohkem voolama. Hädapärast käib see ka.


Kontakt: ES või piipz (ät) biker.ee / tel 58413942
Kasutaja avatar

xin
Postitusi: 44
Liitunud: 04 Aug 2010, 11:45
Tsikkel: xt660x
Tänanud: 10 korda
Tänatud: 8 korda
Kontakt:

Re: DIY ketiõlitajad

Lugemata postitus #32 Postitas xin » 29 Sept 2016, 15:57

Tundub lihtne, peab proovima mingi hetk ehitada:


Kiisu 600, Suksu 1000, Örr 660
Kasutaja avatar

Stinger
Postitusi: 86
Liitunud: 12 Juul 2010, 23:38
Tsikkel: BMW GS1150A, Honda CB500X
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 4 korda

Re: DIY ketiõlitajad

Lugemata postitus #33 Postitas Stinger » 29 Sept 2016, 18:27

Minul kestis isetehtud ketiõlitajaga kett 2 hooaega, scottoileriga 4 vägagi sarnastes tingimustes ja ketil polnud peale seda häda mitte midagi + kestab jumal teab kaua uue omaniku käes veel.
Seepärast ketti survekaga pesta ei soovitata et sealt lööb survega vee sisse, kui ketirattapelt sinna õli sisse lööb ei mõju see kuidagi halvasti ketile. Omatehtud ketiõlitajaga ma sisuliselt ujutasin ketti, friktsioon pinnad läikisid, aga O rongad olid jumala kulunud ja kett lõdva. Seda rõngaste juttu ma ei mõelnud ise välja vaid seda rääkis suures motopoes müüa kui küsisin scottoilerite kohta. Aga vahet pole, äkki müüa valetas, äkki kõik see teooria on vale, aga minu kogemuse põhjal pikendas scottoiler keti eluiga teenides ennast 2 aastaga tagasi, tegi elu mugavamaks ja ükski teoreetik kelle ülesanne on ümber lükata teiste kogemused ja seisukohad ei lükka minu kogemust ümber.



will111 kirjutas:Stinger, kui õli pääseks o-rõngaste vahele siis oleksid need rõngad üks üsna mõttetu komponent. Need rõngad on ketil selle jaoks, et tootmisel sinna sisse topitud määre sealt rõngaste tagant välja ei pääseks ning, et vesi ja pask rõngaste taha ei pääseks. Keti õlitamine tähendabki metalli tööpindade õlitamist, et seal oleks vähem ja aeglasem kulumine ja selle tulemusel ka vähem friktsiooni ning lärmi sõites.

Igasugused oilerid on mõttetu toode sest sellist asja lihtsalt pole vaja, kui just ei sõida tsikliga igapäevaselt 1000km ja nii väga tihti, viimasel juhul kindlasti tuleb kasuks, aga kui palju neid maailmarändureid siin reaalselt ikka on.

Ja kõik härrad, kes siin läbisõite kirjutavad ja võrdlevad hoogsalt...need on täiesti sisutud võrdlused nii mitmel põhjusel, et ma ei viitsi isegi hakata neid põhjuseid üles loendama, aga kes natuke mõelda mõistab peaks isegi aru saama.
Honda CB500X 2018a.
Bmw GS1150A 2002a. - müügis
Honda Dominator Nx650 1994a. - igavene projekt
Honda Transalp XL650V 2001a. - müüdud
Kasutaja avatar

ranel
Postitusi: 1456
Liitunud: 21 Nov 2010, 22:55
Tsikkel: Suzuki 600 GSXF, Transalp 600
Asukoht: Tartu
Tänanud: 30 korda
Tänatud: 99 korda

Re: DIY ketiõlitajad

Lugemata postitus #34 Postitas ranel » 29 Sept 2016, 19:16

Alex kirjutas:
Allarr kirjutas:
Tuono kirjutas:Ei usu, et see ühte kordagi pikendab, pigem lühendab, nähes kuidas see määrib, ainult ühest äärest!

Mul juba 6-s hooaeg ühe ketiga ja lõppu veel ei paista :D . Hooaja läbisõit ca 12000 km. Seda pole küll eriti palju aga vaevalt et sa mingite spraydega seda järgi teed :ner:

72 000 km ühe ketijooksuga?!?

No kurja...scoti automaatõlitaja siis ju täitsa ilma rahata kätte tuleb(vahetas just ketijooksu 21 tuhande pealt :nono: )


Minu arust on scottoileril juba siis pointi, kui lähimate aastete jooksul ei plaani lõpetada tsiklisõitu või kardaani peale üle minna. Ostad uued ratta ja tõstad scottoileri ümber ju?'

Mul endal vähemalt on plaanis millalgi scottoiler osta. Tavaliselt ma teen ise asju, kuid see selline asi, et liigselt doseerid, siis ratas räpane, liiga vähe, siis jällegi kasu pole.
Kerghaagise rent 2.75x1.5x0.25 koos tasapindtendiga. 1-3H 7EUR, 3-6H 10EUR, 6-12H 13EUR, 12-24H 16 EUR. Hinnad sisald. KM.
Asjade vedu kerghaagisel koos autoga 15EUR+0.4EUR KM. 55684121
Mootoritõstuki rent Tartus 6 eur päev.

will111
Postitusi: 1901
Liitunud: 26 Veebr 2012, 02:54
Tänanud: 3 korda
Tänatud: 141 korda

Re: DIY ketiõlitajad

Lugemata postitus #35 Postitas will111 » 29 Sept 2016, 19:53

Stinger, tundub, et sa oled jummala õige mees scottoilerit müüma! jutt on nii äge, et hakka või ise uskuma (lol) eks me kõik võime foorumis omadest kogemustest rääkida ja lisada klausleid sellest kuidas keegi midagi ümber lükata ei saa. ma võiksin samuti kirja panna jutu kuidas õlitades ketti manuaalselt sõitsin 10 hooaega ja oileriga oli 5ga otsas, seejuures muinasjututada sinna juurde mingit täpselt õige nurga alt täpselt õigel hetkel ja mikromilligrammi pealt õiges koguses õli piserdamise juttu. aga no pole vast tarvis. ujutasid või mitte, üleliigne õli lendab keti pealt minema nii või naa. kui sa oma diy masina kuidagi valesti konstrueerisid siis oli viga selles, mitte, et üks "kaubanduslik tilgutaja" oleks millegipoolest eriti superefektiivne.

minumeelest kõva sõna oleks hoopis selline õlitaja, mis pidevalt anduriga ketipinnalt miskit värki mõõdab ja siis õigel hetkel avab klappi ning sadula alla pistetud pihustiõli purgist lastakse täisring õli keti siseringile :) pihustamise aeg muidugi arvutiga täpselt seadistatud vastavalt hetke liikumise kiirusele :wink:

franz125
Postitusi: 2177
Liitunud: 29 Mär 2008, 19:37
Tsikkel: Mitmed
Asukoht: Põhja Tallinn
Tänanud: 8 korda
Tänatud: 65 korda

Re: DIY ketiõlitajad

Lugemata postitus #36 Postitas franz125 » 29 Sept 2016, 20:27

Ei ole küll asfaldi masinal oilerit taga igatsenud.Igal tankimisel kulutan 20 sekki et ketile jutt peale tõmmata ja kõik.Kilomeetreid ei tea aga 5 aastat oli kett peal.Siis panin uue ja sedagi sellepärast et CZ kett oli tavaline paljas metall ja lihtsalt läks koledaks kätte ära.Hammakaid kah ei vahetanud polnud vajadust.See mu 2 kopkat.
Kangutan kõveraid
VTR1000f ja VTR1000SP1.YamahaGTS selle suve sõiduriist.
VTX1800R potsataja(tjuunimisel)
98% müüdud Harleydest on ikka veel teedel....ülejäänud 2% jõudsid koju
Kasutaja avatar

retro
Postitusi: 810
Liitunud: 27 Juun 2005, 18:20
Tsikkel: Tiger885, külkaIŽ
Asukoht: Kohatu
Tänanud: 7 korda
Tänatud: 18 korda
Kontakt:

Re: DIY ketiõlitajad

Lugemata postitus #37 Postitas retro » 30 Sept 2016, 09:50

will111 kirjutas:minumeelest kõva sõna oleks hoopis selline õlitaja, mis pidevalt anduriga ketipinnalt miskit värki mõõdab ja siis õigel hetkel avab klappi ning sadula alla pistetud pihustiõli purgist lastakse täisring õli keti siseringile :) pihustamise aeg muidugi arvutiga täpselt seadistatud vastavalt hetke liikumise kiirusele :wink:


Väike test erinevate õlitajate kohta - http://images.mcn.bauercdn.com/upload/ride%20magazine/product%20test%20pdfs/chain%20oiler%20test.pdf
Kiiruse järgi juba osad õlitajad toimivad. Aga see lõhnab hea startup-idee järele - jään hooandja linki ootama :)

Tonis_T
Postitusi: 135
Liitunud: 03 Dets 2012, 10:05
Tsikkel: GSF1250SA
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 4 korda
Tänatud: 9 korda

Re: DIY ketiõlitajad

Lugemata postitus #38 Postitas Tonis_T » 30 Sept 2016, 10:14

Mul on pro-oiler. Ise ei ostnud, oli rattaga kaasas kui ostsin. See on mugav seade ja positiivse külje pealt peab mainima, et gravitatsiooni peale lootma ei jääda vaid seal on reaalne pump, mis teatud distantsi läbimisel mingi kindla koguse õli ketirattale pressib. Maas loike pole olnud ja seade sööb suvalist õli. Ise kasutan mootoriõli, mis õlivahetusest üle jääb. Temperatuurid seda ei mõjuta kuna pump annab alati sama koguse ette sõltumata sellest, kui voolav õli parasjagu juhtub olema.
Puuduseks on imo ulmeliselt keeruline seadistamine ja keskmisest keerulisem install. Minu rattal loetakse reaalselt neid samu impulsse, mille pealt läbisõitu ja kiirused arvestatakse. Tänapäeval on võimalik ka gps-iga läbisõitu mõõta. Üsna kallis on ka.
Samas kui korra paigas on, siis mina midagi näppima pole pidanud. Tugeva vihma korral korra või paar pluss nuppu vajutada, et rohkem õli peale paneks püsib meeles küll.
Kasutaja avatar

Piipz
Soe ja sõbralik
Postitusi: 7720
Liitunud: 05 Sept 2004, 23:28
Tsikkel: DL1000 V-Strom
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 79 korda
Tänatud: 129 korda
Kontakt:

Re: DIY ketiõlitajad

Lugemata postitus #39 Postitas Piipz » 30 Sept 2016, 11:00

Esimesel rattal mul oli scottoiler, mille ise paigaldasin. Sõitsin sellega ~20 000 seega ma ei oska öelda, kas oli sellest abi, või mitte, kuid mugav oli küll, sest mul oli see "lube tube" ka veel istme all ja vägagi harva pidi seda täitma. Praegune kett "käsiõlitamisega" on all olnud ka juba varsti 20 000 ja pigem annavad hammakad enne saba. Siin tekibki dilemma, sest vana ketiga, isegi, kui ta veel korras on, ei soovitata uusi hammakaid panna, seega ma kahtlen seda 5x pikemat keti eluiga, ikka vahetad ju terve komplekti? Minuarus rohkem mugavus- kui säästutoode.
Kontakt: ES või piipz (ät) biker.ee / tel 58413942

joel
Postitusi: 1322
Liitunud: 06 Apr 2005, 18:52
Asukoht: Tartu
Tänanud: 4 korda
Tänatud: 32 korda

Re: DIY ketiõlitajad

Lugemata postitus #40 Postitas joel » 30 Sept 2016, 14:54

will111 kirjutas:Stinger, kui õli pääseks o-rõngaste vahele siis oleksid need rõngad üks üsna mõttetu komponent. Need rõngad on ketil selle jaoks, et tootmisel sinna sisse topitud määre sealt rõngaste tagant välja ei pääseks ning, et vesi ja pask rõngaste taha ei pääseks.


Proovi kustutuskummiga metallpinda nühkida. Nüüd pane tilk õli vahele ja proovi uuesti. Märkad mingit vahet?

Tonis_T kirjutas:Maas loike pole olnud ja seade sööb suvalist õli. Ise kasutan mootoriõli, mis õlivahetusest üle jääb. Temperatuurid seda ei mõjuta kuna pump annab alati sama koguse ette sõltumata sellest, kui voolav õli parasjagu juhtub olema.


Päris suvalist õli ei maksa siiski sisse valada, sest kui õli juhtub jaheda ilmaga väga paksuks minema, siis pump lihtsalt ei jõua seda enam peenikestest torudest ja veel peenematest õlitusotsikutest läbi suruda. Been there, done that...
Joel
Kasutaja avatar

Maaks
Postitusi: 1207
Liitunud: 15 Mai 2008, 11:42
Tsikkel: Yamaha FZS600
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 56 korda
Tänatud: 107 korda
Kontakt:

Re: DIY ketiõlitajad

Lugemata postitus #41 Postitas Maaks » 30 Sept 2016, 15:27

Natuke offtopik, aga minu DIY ketiõlitaja on minuga juba ~5 hooaega, rattal seesama kett mis oli ostes (~8 aastat siis minu käes), läbisõit ~30tuh. Kasutan tavalist auto mootoriõli.
Päris statsionaarselt asja rattale paigaldanud pole nii et kui ostan uue ratta, siis ilmsel hakkan seal sama süsteemi edasi kasutama :wink:
Garaažis: Pannoonia 250TLF, Yamaha FZS 600

Mrtn5
Toetajaliige
Postitusi: 55
Liitunud: 11 Sept 2013, 14:24
Tsikkel: Suzuki V-Strom 650 -12
Asukoht: Tln
Tänanud: 11 korda
Tänatud: 8 korda

Re: DIY ketiõlitajad

Lugemata postitus #42 Postitas Mrtn5 » 30 Sept 2016, 16:29

Piipz kirjutas:...Praegune kett "käsiõlitamisega" on all olnud ka juba varsti 20 000 ja pigem annavad hammakad enne saba. Siin tekibki dilemma, sest vana ketiga, isegi, kui ta veel korras on, ei soovitata uusi hammakaid panna, seega ma kahtlen seda 5x pikemat keti eluiga, ikka vahetad ju terve komplekti? Minuarus rohkem mugavus- kui säästutoode.


Huvitav, et väiksel stromil sai äsja 28 tuh peal orig.kett ja hammakad vahetatud, just keti ebaühtlase venimise põhjusel, hammakad olevat kõbusad olnud. Käsitsi määritud, esimese kolmandiku ls jooksul tegi seda esimene omanik. Mingisugune oiler tuleks küll panna, laiskuse/mugavuse tõttu.
Kasutaja avatar

urmas66
Toetajaliige
Postitusi: 3537
Liitunud: 29 Jaan 2011, 11:52
Tsikkel: Yamaha TDM 850
Asukoht: Harjumaa, Saue vald
Tänanud: 652 korda
Tänatud: 157 korda

Re: DIY ketiõlitajad

Lugemata postitus #43 Postitas urmas66 » 01 Okt 2016, 22:40

Päris kindel,et korralikult ise ketti õlitades,on võimalik sama läbisõit saavutada,kui mingi automaatse õlitajaga.Aga jube hoolas peab olema ja aega kulub ka selleks lõppkokkuvõttes üsna palju.Automaatne õlitaja on lihtsalt mugav ja kindel abimees.
Käsitsi ketti õlitada on talutav tegevus kui rattal on keskhark.Kui keskharki pole,siis ikka paras kepp,eriti kui reisil olles kohvrid ka küljes.Ma olen peale Scottoileri paigaldamist igaljuhul kindel,et ilma enam ei taha.
Sõidetud rattad:Riga-d erinevad,Turist T200 73`,Jawa`d erinevad ,Honda Varadero XL 1000 99`,Yamaha TDM 850 97`...
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.
Kasutaja avatar

renx
Postitusi: 104
Liitunud: 25 Mai 2012, 19:48
Tsikkel: Beta
Asukoht: Pärnumaa
Tänanud: 6 korda
Tänatud: 4 korda

Re: DIY ketiõlitajad

Lugemata postitus #44 Postitas renx » 02 Okt 2016, 10:07

Esimene hammakas kulub kõige kiiremini. Et kui tahad pikalt ühe ketiga sõita siis tuleks esimene vahetada kui ta juba veidi kulunud on.

Mõned väga kallid hammakad kestavad kauem ning saad ära kulutada 2-3 kvaliteet ketti enne kui hammakaid vahetama pead.

Kett peab olema korralikult pinges. Liiga pingul=venitab välja.

Mõni õli tõmbab saasta ligi ning see sööbki sul keti ära.

Enduros/krossis kasutatakse lihtsalt silikoon/teflon spreid, et kett rooste ei läheks väljastpoolt, määriks rõngaid ja välimiste rullikute vahelt ning kestab täpselt sama kaua kui õlitatud kett. Vahe on selles, et kordades lihtsam puhastada, kuna igasugune sodi ei jää külge nagu õli puhul.

Kunagi oli mul scottoiler ja originaal õli tõesti väga palju saasta ligi ei tõmmanud mu endurokal, kuid see pidev reguleerimine tüütas ära kuna vahest ei tulnud suht mitte midagi ja teinekord uputas ketti.
A Scottoiler works on the basis of continuous lubrication, the oil on your chain is continuously topped up. The oil does not need to have the tack additives that make it cling to the chain and therefore dirt is less likely to stick. Excess oil will be flung off by the centrifugal forces of the chain, removing dirt and grit. The result is a much cleaner and always perfectly lubricated transmission.
Kasutaja avatar

urmas66
Toetajaliige
Postitusi: 3537
Liitunud: 29 Jaan 2011, 11:52
Tsikkel: Yamaha TDM 850
Asukoht: Harjumaa, Saue vald
Tänanud: 652 korda
Tänatud: 157 korda

Re: DIY ketiõlitajad

Lugemata postitus #45 Postitas urmas66 » 02 Okt 2016, 11:25

Kõik mis liigub,see ka kulub ja kel rohkem liigub, sel ka rohkem kulub.
Kindlasti kulub ketijiooks rohkem ka suuremaid kiiruseid kasutades ja suurema väändega mootori puhul.Nagu ikka on nende kuluosadega nii,et kes hoolsam hooldaja ja vähem koormust rattale annab,sel kestavad kuluosad kauem.
Ketiõlitaja on lihtsalt abivahend,et olla keti ja hammakate vastu hoolsam ning siit ka pikem eluiga neile,kes ise ei viitsi väga hoolas olla.SEE EI OLE IMEVAHEND keti eluea pikendamiseks.
Mis esimese hammaka kulumisse puutub,siis alati kulub kiiremini väiksem hammakas,nii et see pole ka justkui eriti võrreldav asi,sest ratastel on need erinevad.
Minu ratta läbisõit umbes 42000km,millest ise olen sõitnud mingi 25tuh.Siiani on rattal sama kett ja igaljuhul OEM hammakad ja kett.Kas neid enne mind keegi vahetand on? Ei oska öelda,aga eriti ei usu.Praegu on kõik veel ilus.
Mina kasutasin algul, Castrol Racing, aerosool ketiõli ja nüüd teist hooaega Scottoliler.Ühe korra olen ketipesu teinud Streetmotos mõned aastad tagasi.Ketti pingutanud pole kordagi,aga olen kontrollinud ja rehvi vahetusel (1) sai paika pandud.Scottoileriga olen täheldanud seda,et kett on väga puhas,mustust nagu külge ei kleepugi.kasutan originaal õli,sinist.
Liikumis kiirused mul suht legaalse lähedal ja euroopa kiirteedel olen liikunud tavaliselt 130 kandis.Reisidel ,millest ka suurem osa läbisõidust tekkinud,on ratta kogukaal mingi 450-470kg tavaliselt.Eestis saab ka suurem osa kahekesi sõidetud.
Sõidetud rattad:Riga-d erinevad,Turist T200 73`,Jawa`d erinevad ,Honda Varadero XL 1000 99`,Yamaha TDM 850 97`...
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.
Kasutaja avatar

AzA
Mode
Postitusi: 1391
Liitunud: 19 Juul 2004, 15:22
Tsikkel: Kawaspa
Asukoht: Pärnu
Tänanud: 370 korda
Tänatud: 114 korda
Kontakt:

Re: DIY ketiõlitajad

Lugemata postitus #46 Postitas AzA » 02 Okt 2016, 16:46

urmas66 kirjutas:Käsitsi ketti õlitada on talutav tegevus kui rattal on keskhark.Kui keskharki pole,siis ikka paras kepp,eriti kui reisil olles kohvrid ka küljes.Ma olen peale Scottoileri paigaldamist igaljuhul kindel,et ilma enam ei taha.


Ma pole enam aastaid kogu ketti õlitanud, vaid umbes nagu oilergi .... lasen peatuse ajal ligipääsetavate kohtade peale sirakad ja asi ants.
Silma järgi on kõik tibens tobens.
Aga oiler muidugi on mugav, ei pea üldse purki kaasas tassima.
Igatahes igaljuhul investeeringut väärt, kui just tonni vend ei ole ja vihmaga kamina ees ei istu.
Aga mulle meeldib.
Kasutaja avatar

Kalts
Postitusi: 238
Liitunud: 10 Sept 2008, 23:49
Tsikkel: TDM900, G650 Xc
Asukoht: Viljandi
Tänanud: 5 korda

Re: DIY ketiõlitajad

Lugemata postitus #47 Postitas Kalts » 03 Okt 2016, 21:14

Paar aastat pole ma ei ketiõlitajat ega ketiõli kaasas kandnud. Igal pool kus on autosid on ka tehnohoolde punkte, garaaže ja vanu õlikanistreid. Pigem on probleem õli ketile kandmisega, sest heatahtlikud inimesed tahavad tihtipeale kuskilt suuremast nõust (vaadist, kanistrist) värsket pakkuda, aga pole vaba õlikannu või väikest peene otsaga plastpudelit... Tuleval aastal võtan kaasa 20-50 ml süstla ja jupikese voolikut, hea suuremast nõust sobiv kogus imeda ja pärast ketile tilgutada.
Hea hulk aastaid motikamatku on tekitanud tunde, et kõik head inimesed kas elavad kolkakülades või töötavad automehhaanikuna... võta nüüd kinni :wink:
--
Vallo
Pilt

franz125
Postitusi: 2177
Liitunud: 29 Mär 2008, 19:37
Tsikkel: Mitmed
Asukoht: Põhja Tallinn
Tänanud: 8 korda
Tänatud: 65 korda

Re: DIY ketiõlitajad

Lugemata postitus #48 Postitas franz125 » 03 Okt 2016, 21:29

On see nüüd koonerdamine või kokkuhoid?
Kangutan kõveraid
VTR1000f ja VTR1000SP1.YamahaGTS selle suve sõiduriist.
VTX1800R potsataja(tjuunimisel)
98% müüdud Harleydest on ikka veel teedel....ülejäänud 2% jõudsid koju
Kasutaja avatar

AzA
Mode
Postitusi: 1391
Liitunud: 19 Juul 2004, 15:22
Tsikkel: Kawaspa
Asukoht: Pärnu
Tänanud: 370 korda
Tänatud: 114 korda
Kontakt:

Re: DIY ketiõlitajad

Lugemata postitus #49 Postitas AzA » 03 Okt 2016, 22:27

Võibolla moodus inimestega suhtlemiseks?
Tekitad probleemi ja leiad lahenduse, inimesed on alati ju varmad appi tulema.
Aga mulle meeldib.
Kasutaja avatar

Kalts
Postitusi: 238
Liitunud: 10 Sept 2008, 23:49
Tsikkel: TDM900, G650 Xc
Asukoht: Viljandi
Tänanud: 5 korda

Re: DIY ketiõlitajad

Lugemata postitus #50 Postitas Kalts » 03 Okt 2016, 23:32

Ei seda, teist ega kolmandat.
Snotoilerit olen varem aastaid kasutanud, see sobib ainult asfaldil liikumisel ning pealevoolu reguleerimise probleemist on juba juttu olnud. Viimane õlitaja läks eeltoodud põhjustel koos naise DL650-ga kauba peale kaasa. Mul on üks tuksis otsaga (käib ringi, lekib) lubetube ära anda kui keegi osavnäpp huvi peaks tundma.
Üritasin mõnda aega aerosoolmäärde- või õli pudelit kaasas kanda, aga see on tülikas. Sõltub loomulikult motikast, reisikola hulgast ja pakkimise meetoditest ning ehk ka isiklikest eelistustest. Näiteks kannan siiani kaasas ~250 ml Fairyt mis on iroonilisel moel Snotoileri väikeses kollases õlipudelis ;) Pudelike ise on kättesaadavas kohas kas laibakate või raami küljes, kuidas kunagi. Erinevalt ~30 ml õlist ei tea ma kuidas seda poeväliselt ja väikeses koguses vajadusel hankida. Kuiva karteri ja õlipunni sobiva asukoha puhul olen ka õlipaagist süstlaga välja tõmmanud. Lihtne oli enne reisi õli veidi liiaga panna ning õlitaseme langust ei märganud.
Üldiselt võttes otsustasin ratsionaalselt, sest keti õlitamiseks sobiv õli on vajalikus koguses alati kättesaadav ning mitme erineva motika puhul komistasin sama probleemi otsa: kuhu kinnitada teine, s.t. õlipudel. Ühe jaoks tavaliselt hea koht leidus, kahe jaoks enamasti mitte.
Ühe tuntud loo sõnul "suhtlemises olen tugev ,suhtlen täitsa vabalt" :wink: Kahju ainult, et omal ajal koolis korralikult vene keelt ei õppinud, venitasin niisama läbi kuidagi.
--
Vallo
Pilt
Kasutaja avatar

urmas66
Toetajaliige
Postitusi: 3537
Liitunud: 29 Jaan 2011, 11:52
Tsikkel: Yamaha TDM 850
Asukoht: Harjumaa, Saue vald
Tänanud: 652 korda
Tänatud: 157 korda

Re: DIY ketiõlitajad

Lugemata postitus #51 Postitas urmas66 » 04 Okt 2016, 10:16

Mina küll mingeid scottoileri reguleerimise probleeme ei tea.Reguleerisin algul kasutusjuhendi järgi ära,aga siis tilgutas liigapalju peale.Keerasin natuke maha ja nii ta on siiani olnud.Kett määritud ja ratas puhas.

Kaltsi lähenemine asjasse on lihtsalt teistmoodi lähenemine asjale,mina nii ei oska-pigem ei taha.
Mina ei ole oma tehnikasse kunagi nii suhtunud,et hoolitsen ,siis kui selleks mingi koht ette satub ja kui ei satu siis ootan kuni satub.Kõik mis töötab sisepõlemis mootoritega(ka muu mehaanika) on minul nii töö kui hobi,ning mulle meeldib asju teha nagu peab.Nagu insenerid on seda ette kirjutanud ütleks pigem.Ma hindan kõrgelt inimesi,kes on keerukad tehnilised lahendused välja mõelnud ja arvan,et nende soovitused asjade töös hoidmiseks on õiged.

Ilmselt oleme erinevad inimesed,kuigi suhtlemises ei ole mul ka siiani probleeme tekkinud. :)
Sõidetud rattad:Riga-d erinevad,Turist T200 73`,Jawa`d erinevad ,Honda Varadero XL 1000 99`,Yamaha TDM 850 97`...
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.
Kasutaja avatar

Martinez
Postitusi: 307
Liitunud: 18 Sept 2012, 12:38
Tsikkel: DL1000
Asukoht: Tartu
Tänanud: 15 korda
Tänatud: 15 korda

Re: DIY ketiõlitajad

Lugemata postitus #52 Postitas Martinez » 30 Dets 2017, 12:42

Urmas, sa kasutad scottoilerit 525 ketiga ja ühelt või kahelt poolt tilgutad hammakale?
Kas on pointi dualisse investeerida või ajab ühepoolne ka ilusti asja ära.
Kasutaja avatar

urmas66
Toetajaliige
Postitusi: 3537
Liitunud: 29 Jaan 2011, 11:52
Tsikkel: Yamaha TDM 850
Asukoht: Harjumaa, Saue vald
Tänanud: 652 korda
Tänatud: 157 korda

Re: DIY ketiõlitajad

Lugemata postitus #53 Postitas urmas66 » 31 Dets 2017, 17:06

Mul ühepoolne ja mõtlesin ka,et kui ei õlita ühtlaselt siis ostan kahepoolse.Siiani vajadus puudub.
Sõidetud rattad:Riga-d erinevad,Turist T200 73`,Jawa`d erinevad ,Honda Varadero XL 1000 99`,Yamaha TDM 850 97`...
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.
Kasutaja avatar

AzA
Mode
Postitusi: 1391
Liitunud: 19 Juul 2004, 15:22
Tsikkel: Kawaspa
Asukoht: Pärnu
Tänanud: 370 korda
Tänatud: 114 korda
Kontakt:

Re: DIY ketiõlitajad

Lugemata postitus #54 Postitas AzA » 04 Jaan 2018, 10:24

Tsentrifugaaljõud surub õli seest välja ju nii ehk naa. Manuaalseltki ju vaid seestpoolt vaja õlitada. Lihtsalt pane tila nö. ratta poole, kui ei õlita korralikult.
Aga mulle meeldib.
Kasutaja avatar

urmas66
Toetajaliige
Postitusi: 3537
Liitunud: 29 Jaan 2011, 11:52
Tsikkel: Yamaha TDM 850
Asukoht: Harjumaa, Saue vald
Tänanud: 652 korda
Tänatud: 157 korda

Re: DIY ketiõlitajad

Lugemata postitus #55 Postitas urmas66 » 04 Jaan 2018, 13:35

Minu rattal on õlitaja välapool ja kogu kett on ühtlaselt niiske,saab ka lausa märjaks lasta ,kui soovi on.Seespool on kinnitamine ilmselt keerulisem ja ka ratast alt võttes võib segama jääda.
Sõidetud rattad:Riga-d erinevad,Turist T200 73`,Jawa`d erinevad ,Honda Varadero XL 1000 99`,Yamaha TDM 850 97`...
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.
Kasutaja avatar

ranel
Postitusi: 1456
Liitunud: 21 Nov 2010, 22:55
Tsikkel: Suzuki 600 GSXF, Transalp 600
Asukoht: Tartu
Tänanud: 30 korda
Tänatud: 99 korda

Re: DIY ketiõlitajad

Lugemata postitus #56 Postitas ranel » 04 Jaan 2018, 16:42

Scottoileri paigaldamise juhend näitab siiski külje peale panekut, et ketti pealt ei määrita.
Kerghaagise rent 2.75x1.5x0.25 koos tasapindtendiga. 1-3H 7EUR, 3-6H 10EUR, 6-12H 13EUR, 12-24H 16 EUR. Hinnad sisald. KM.
Asjade vedu kerghaagisel koos autoga 15EUR+0.4EUR KM. 55684121
Mootoritõstuki rent Tartus 6 eur päev.
Kasutaja avatar

Ain
Postitusi: 253
Liitunud: 10 Juun 2010, 23:33
Asukoht: Kesk-Eesti
Tänanud: 6 korda
Tänatud: 32 korda

Re: DIY ketiõlitajad

Lugemata postitus #57 Postitas Ain » 04 Jaan 2018, 17:55

minu d650 oli scottoiler uuest peast peal ja oli poes pandud nii et "tila" ots oli kergelt vastu hammakat väljapool. Sealt tilkus õli keti välimisele külje/hammaka peale kui nii võib ütelda ja sealt valgus edasi keti vahele. 30k ja kett ja hammakas olid uueväärsed. Ketti vaadates oli kogu kett ühtlaselt määritud välimusega.
Riga→Suzuki DL650 VStrom→Honda Crosstourer VFR1200 DCT. Garmin Zümo660, GoPro Hero3 ja Packtalk Bold sideseade.

Cardo kiivri sideseadmete, GoPro ja Garmini müük.
Kasutaja avatar

urmas66
Toetajaliige
Postitusi: 3537
Liitunud: 29 Jaan 2011, 11:52
Tsikkel: Yamaha TDM 850
Asukoht: Harjumaa, Saue vald
Tänanud: 652 korda
Tänatud: 157 korda

Re: DIY ketiõlitajad

Lugemata postitus #58 Postitas urmas66 » 04 Jaan 2018, 21:06

Ain kirjutas:minu d650 oli scottoiler uuest peast peal ja oli poes pandud nii et "tila" ots oli kergelt vastu hammakat väljapool. Sealt tilkus õli keti välimisele külje/hammaka peale kui nii võib ütelda ja sealt valgus edasi keti vahele. 30k ja kett ja hammakas olid uueväärsed. Ketti vaadates oli kogu kett ühtlaselt määritud välimusega.


Just samamoodi on ka minul paigaldatud.Selle peene toru ots(ehk nn otsik) on nurga all maha lõigatud ja käibki sõna otseses mõttes vastu hammakat.Hammaka peal on lausa haljas triip sellest.Ostik peab olema vastu hammakat suht seal kohas kus kett hammaka peale jooseb ja nii veabki ta seda õli ühtlaselt laiali.Nii on seal paigaldusjuhendis õpetatud.
Pilt
Sõidetud rattad:Riga-d erinevad,Turist T200 73`,Jawa`d erinevad ,Honda Varadero XL 1000 99`,Yamaha TDM 850 97`...
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.
Kasutaja avatar

stev666
Postitusi: 831
Liitunud: 03 Mär 2008, 21:48
Tsikkel: SUZUKI M1800R&HondaVTX1800
Asukoht: Tartu
Tänatud: 10 korda

Re: DIY ketiõlitajad

Lugemata postitus #59 Postitas stev666 » 12 Jaan 2018, 19:16

õlitaja kasutajad, mis õli kasutate (mõtlen alternatiive scottoileril õlile)
Talvel ski-doo mach z 800cc 109kw
Artic Cat F7 97kw
Kasutaja avatar

Ain
Postitusi: 253
Liitunud: 10 Juun 2010, 23:33
Asukoht: Kesk-Eesti
Tänanud: 6 korda
Tänatud: 32 korda

Re: DIY ketiõlitajad

Lugemata postitus #60 Postitas Ain » 12 Jaan 2018, 19:24

stev666 kirjutas:õlitaja kasutajad, mis õli kasutate (mõtlen alternatiive scottoileril õlile)

aga milleks alternatiive otsida...ostad suure pudeli sinist scottoileri õli ja on pikaks ajaks hooletu. hind oli äkki 15€
Riga→Suzuki DL650 VStrom→Honda Crosstourer VFR1200 DCT. Garmin Zümo660, GoPro Hero3 ja Packtalk Bold sideseade.

Cardo kiivri sideseadmete, GoPro ja Garmini müük.




Mine “Mootorratta remont, tehnika, elekter ...”

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 8 külalist