Rohkem valgust ehk veelkord Xenon'itest

Kui mutrivõti peos püsib (või siis üldse ei püsi), kui vajad abi või nõu mootorratta remondil või soovid tehnika üle arutleda. Kui pluss ja miinus on lootusetult segi ja amprid ajavad volte taga.

Moderaator: Moded

Foorumi reeglid
Vältimaks asjatuid postitusi ja saamaks kiiremaid asjakohaseid vastuseid, peab teema sisaldama järnevaid detaile:

  1. Pealkirjas: Tsikli mark ja lühike vea kirjeldus (kui täpsemini ei ole võimalik siis näiteks: probleem mootoris, probleem piduritega jne)
  2. Sisus võimalikult täpne vea kirjeldus ja mootorratta mark ning väljalaskeaasta

NÄIDE: Honda Hornet, tühikäiguga probleem.

Valesti alustatud ning sisutühjade teemade puhul on moderaatoril õigus teema kustutada!

gen

Re: Rohkem valgust ehk veelkord Xenon'itest

Lugemata postitus #31 Postitas gen » 04 Sept 2012, 22:06

Kasutan oma autol Hella lisa kaugtulesid tõesti hästi näitavad,kuid mingil kaugusel auto ees on heledam laik.Kuigi tuled valgus vihk on reguleeritud auto oma tuledega samasse kõrgusesse(kõrgemale tõstes hakkas teisi liiga vara pimestama).Kahjuks ei anna kaugtuledega meie liikluses pikalt sõita.
Seega kas pole olulisem just pooltule võimsam valgusvihk?.

Ühegi tuntud pirni tootja(osram,philips) toote nimekirjas pole H4,H7,H3 j.n.e Xenon pirne.Viimastega tegelevad pilusilmad,ostes saate komplekti.Mida võib olla suht lihtne paigaldada.Kuid kui pirn läbi peaks põlema ei pruugi sobivat pirni enam leida.

H4 Xenoni pirni puhul on tegu ühe pirniga,millel"katiku(sirmi)"liigutamisega saadakse kas lähi-või kaugtuli.See pärast läbi põlemisel jääbki masina esine pimedaks.

Kas kaherattasele võib paigaldada udutuld?


Kasutaja avatar

Piipz
Soe ja sõbralik
Postitusi: 7720
Liitunud: 05 Sept 2004, 23:28
Tsikkel: DL1000 V-Strom
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 79 korda
Tänatud: 130 korda
Kontakt:

Re: Rohkem valgust ehk veelkord Xenon'itest

Lugemata postitus #32 Postitas Piipz » 04 Sept 2012, 22:10

macintosh kirjutas:
Credo kirjutas:mine Isogreeni (http://www.isogreen.ee) ja küsi Kristjani käest, millise HIDi komplekti pani ta minu Tenere peale. .

Külastasin Isogreeni mehi ja nende ühene soovitus oli H4 pirniga Xenoneid mitte panna. Asi selles, et juhul kui see juhtub läbi minema, siis kaotad korraga nii kaug, kui ka lähitule ning Euroopas normaalse ajaga asenduspirni leida on üsna keeruline. Nende hea soovitus oli "lisatuled".

Lisatuled on alati hea soovitus, kuid H4 pirniga xenonitel pole ka selles suhtes midagi viga, et enamus nendest komplektidest lähevad originaaljuhtmestiku otsa, seega kui see Xenon sul reisil lendab, siis võtad kaks juhet lahti ja paned tavalise pirni asemele ja elu on lill kuni reisi lõpuni. Seda nad vist ei maininud sulle?

mis lisatuledesse puutub, siis mul kunagi KTM 950 küljes olid lisatuledena kaks Hella Mega Beam lisatuld ning need tuled on nüüd, 4 aastat hiljem , ikka veel selle ratta küljes, mõnikord ikka näen seda sõitmas. Maanteel neid ei kasutanud aga pimedas kitsastel kruusateedel aeglasemate sõitudega võttis ümbruse ikka heledaks küll :) Ja lähituli oli tal Xenon ka.

Minu eelmise ratta, XT peal oli H4 BiXenon ja sellega läksin ka ülevaatuselt ametlikult läbi, ei pidanud midagi susserdama.
Kontakt: ES või piipz (ät) biker.ee / tel 58413942
Kasutaja avatar

ylari
Postitusi: 193
Liitunud: 01 Juun 2010, 21:26
Tsikkel: vfr
Asukoht: tallinn/võsu

Re: Rohkem valgust ehk veelkord Xenon'itest

Lugemata postitus #33 Postitas ylari » 04 Sept 2012, 22:37

Piipz kirjutas:H4 pirniga xenonitel pole ka selles suhtes midagi viga, et enamus nendest komplektidest lähevad originaaljuhtmestiku otsa, seega kui see Xenon sul reisil lendab, siis võtad kaks juhet lahti ja paned tavalise pirni asemele ja elu on lill kuni reisi lõpuni. Seda nad vist ei maininud sulle?
.


Tahstisn kah just seda sama hakata kirjutana. Vanal (ühe ümara tulega) ZR7'le panin xenoni ja niikaua kui sõitsin selle rattaga (paar sügisest kuud) siis olin eluga väga rahul valgustuse poole pealt ning tavaline halogeen oli sadula all varuks kui xenon oleks läbi põlenud oleks olnud vaja läbi viia harilik pirni vahetus (mis ümar tule puhul on kahe kruvi lahtikeeramise küsimus) ja oleks lihtsalt H4 oma originaalpistiku otsa ühendanud. Xenoni pistikud, mis samuti H4 pistikusse ühenduvad, oleks selleks ajaks lihtsalt kopsiku sees lahti ühendatuna kaasa sõitnud.

VFRile tõenäoliselt lähevad talvel samuti Xenonid sisse sest tee on lihtsalt nii palju valgem.
zr-7 99' > vfr800 99'
Kasutaja avatar

urmas66
Toetajaliige
Postitusi: 3547
Liitunud: 29 Jaan 2011, 11:52
Tsikkel: Yamaha TDM 850
Asukoht: Harjumaa, Saue vald
Tänanud: 653 korda
Tänatud: 157 korda

Re: Rohkem valgust ehk veelkord Xenon'itest

Lugemata postitus #34 Postitas urmas66 » 04 Sept 2012, 22:49

Lisatulesid(kaug) on muidugi igasuguseid võimalik panna,aga minu puhul ikka põhiline probleem lähituli.Palju ikka seda kaugtuld kasutada saad,enamuse ajast paned ikka lähidega.Minu rattal just see lähi ongi probleem,sest see luup ei näita halogeeniga mitte tuhkagi,samas kui kaug on tavalise klaasiga ja pole ka kõigehullem(muidugi ka mitte eriti hea).Sama asi nende luupidega on isegi nii mõnegi autoga.
Sõidetud rattad:Riga-d erinevad,Turist T200 73`,Jawa`d erinevad ,Honda Varadero XL 1000 99`,Yamaha TDM 850 97`...
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.

urmo1
Postitusi: 11
Liitunud: 10 Mai 2013, 19:54
Tsikkel: gsx-r

Re: Rohkem valgust ehk veelkord Xenon'itest

Lugemata postitus #35 Postitas urmo1 » 26 Okt 2013, 20:20

ei hakanud uut teemat tegama,lähen siit edasi.
plaan soetada gsx-r 99a.(srad) H7 xenon tulede komplekti.(ostaksin maroli.ee)
küsimus oleks järgmine et turul on neid müügil palju milline komplekt tuleks valida.Kas 35W või 55W??? ja on veel 4300K,6000K,8000K milline neist on kõige normaalsem????
Ja kas on üldse mõttet panna,valgust võiks ikka rohkem olla aga keegi siin kirjutas et pidavat ratta ette mingit valgus kogu näitama :?: (mitte korrekset valgus vihti).
Kui kellegil on kokkupuudet ise paigaldatud xenon lähi-ja kaugtuledega võiks infot jagada.+ ja-

Jaak43
Postitusi: 249
Liitunud: 22 Juun 2006, 22:01
Tsikkel: Jawa638; Kawasaki KLE 500
Asukoht: Raplamaa
Kontakt:

Re: Rohkem valgust ehk veelkord Xenon'itest

Lugemata postitus #36 Postitas Jaak43 » 26 Okt 2013, 21:51

urmo1 kirjutas:ei hakanud uut teemat tegama,lähen siit edasi.
plaan soetada gsx-r 99a.(srad) H7 xenon tulede komplekti.(ostaksin maroli.ee)
küsimus oleks järgmine et turul on neid müügil palju milline komplekt tuleks valida.Kas 35W või 55W??? ja on veel 4300K,6000K,8000K milline neist on kõige normaalsem????
Ja kas on üldse mõttet panna,valgust võiks ikka rohkem olla aga keegi siin kirjutas et pidavat ratta ette mingit valgus kogu näitama :?: (mitte korrekset valgus vihti).
Kui kellegil on kokkupuudet ise paigaldatud xenon lähi-ja kaugtuledega võiks infot jagada.+ ja-


Sõitsin sügisese hooaja tavalisse laternasse paigaldatud bixenoniga, sest tavaline tuli ei suutnud piisavalt valgustada teed pimedal ajal. Reguleerisin laterna võimalikult madalale, ja kuigi endal oli nähtavus hea ja sõiduautode juhte nagu ei pimestanud, juhtus paar korda, et veokajuhid tulesi vilgutasid. Nähtavus pimedas oli tõesti kordades parem võrreldes tavalise H4 pirniga. Aga peale sisutihedat vestlust motopolitseiga, panin tavalise pirni sisse tagasi nagu lubasin. Kuni laternal olnud tähis xenoni kasutamist ei luba, jään paraku tavapirnide juurde, kuigi mu arvamust võrreldes xenoniga see ei muuda.
Kasutaja avatar

urmas66
Toetajaliige
Postitusi: 3547
Liitunud: 29 Jaan 2011, 11:52
Tsikkel: Yamaha TDM 850
Asukoht: Harjumaa, Saue vald
Tänanud: 653 korda
Tänatud: 157 korda

Re: Rohkem valgust ehk veelkord Xenon'itest

Lugemata postitus #37 Postitas urmas66 » 27 Okt 2013, 11:38

Kui vaadata ,kui palju sõidab igasugu 4 rattalisi,tavatuledes xenonid,siis pakun,et tsikliga ei tohiks see vahelejäämine teadlikule politseinikule küll suur probleem olla.H4 -ga on lihtsam,neid tugevama valgusjõuga halogeene ka leida.Varaderol näiteks on 2xH4 ja seal on mingid Osrami "+50% rohkem valgust" andvad pirnid ja nende valgus ka selline suht valge.Tee on ikka korralikult valgustatud nii lähi kui kaugtulega.
TDM-i luupi panin sama pirni ainult H1-e ja erinevus tavalisega olematu.Ilmselt ikka xenon ainuke,mis aitab.Kaugtuledele panen lisatuled ja teen lisatulede kinnitused sellised,et kui pikemale sõidule minna,siis saab kergelt külge kruvida.
Sõidetud rattad:Riga-d erinevad,Turist T200 73`,Jawa`d erinevad ,Honda Varadero XL 1000 99`,Yamaha TDM 850 97`...
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.
Kasutaja avatar

Teema algataja
Macintosh
Maagia ja nõidumine
Postitusi: 4884
Liitunud: 11 Mai 2011, 21:47
Tsikkel: Triumph Tiger 800 ja Kawa w800
Asukoht: Tallinn, Tondi
Tänanud: 480 korda
Tänatud: 440 korda
Kontakt:

Re: Rohkem valgust ehk veelkord Xenon'itest

Lugemata postitus #38 Postitas Macintosh » 27 Okt 2013, 13:00

Kui valgust napib, siis kõige odavamalt saada oluliselt parema vaate OSRAM 65W Off Road Rallye pirniga.

See annab välja 2100 luumenit. Võrdluseks, tavaline halogeen annab ca ~1340 luumenit ja Osram NightBreaker ~1800 luumenit.
http://goo.gl/RXDRRn
Senised sõiduriistad: Riga 13 → Riga 13 → Minsk MMVZ-3.111 → Voshod K175→→→ Honda Hornet 2002 → Honda Hornet 1998 →Honda CBF500→Kawasaki Versys 650.
Hetkel garaazis: Kawasaki w800 + Triumph Tiger 800
---
Tarkvaraarendus mobiili ja veebi, UI-UX. http://www.digitalfruit.ee
Kasutaja avatar

urmas66
Toetajaliige
Postitusi: 3547
Liitunud: 29 Jaan 2011, 11:52
Tsikkel: Yamaha TDM 850
Asukoht: Harjumaa, Saue vald
Tänanud: 653 korda
Tänatud: 157 korda

Re: Rohkem valgust ehk veelkord Xenon'itest

Lugemata postitus #39 Postitas urmas66 » 27 Okt 2013, 13:20

macintosh kirjutas:Kui valgust napib, siis kõige odavamalt saada oluliselt parema vaate OSRAM 65W Off Road Rallye pirniga.

See annab välja 2100 luumenit. Võrdluseks, tavaline halogeen annab ca ~1340 luumenit ja Osram NightBreaker ~1800 luumenit.
http://goo.gl/RXDRRn


Ma selle kangema NightBreakeriga sõidangi,aga vahe on minimaalne.Sama asi on Volvo veokatega,seal ka lähituli luubiga.Sinna võid samuti sisse panna mida iganes,aga tee valgemaks ei lähe.Pannes xenoni on vahe olemas.Isiklikult järgi proovitud,üks juht ostis ise,sest ei kannatanud pimedas sõita.Seal on 4300 xenonid ja näitavad täpselt sama hästi kui tehase xenonitega auto.
Sõidetud rattad:Riga-d erinevad,Turist T200 73`,Jawa`d erinevad ,Honda Varadero XL 1000 99`,Yamaha TDM 850 97`...
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.

Tsikkelröövel
Postitusi: 1751
Liitunud: 27 Dets 2005, 17:55
Tsikkel: Kawa GPZ 550, W800, Jawa 350
Asukoht: Tartu
Tänatud: 27 korda
Kontakt:

Re: Rohkem valgust ehk veelkord Xenon'itest

Lugemata postitus #40 Postitas Tsikkelröövel » 28 Okt 2013, 09:22

Ähh. Kõik on kinni ikkagi ühemõtteliselt valgusti korpuse enda geomeetrias. Sa võid endale kasvõi päikese sinna installeerida, aga ikka on pime, kui valgusti reflektor on kehv ja tuleklaasi hajuti on kehv või seda polegi, nagu enamusel moodsatel laternatel. Ja suurus ikka loeb. Väikese läbimõõduga laternast head valgust oodata ei maksa.
Mu praeguse ratta üks vanaaegse tegumoega (suur diameeter, metallist reflektor ja hajutiga klaas) latern H4 halogeeniga ei jää üksinda alla Ford Focuse kahele esitulele. Ja Focusel on niigi üle keskmise head esituled.
Need "luubid" olgu parem olemata. Ma pole veel kohanud häid luupe.
Kas Mees ostab tsikli, pole küsimus. Küsimus on: millal?
Kasutaja avatar

Teema algataja
Macintosh
Maagia ja nõidumine
Postitusi: 4884
Liitunud: 11 Mai 2011, 21:47
Tsikkel: Triumph Tiger 800 ja Kawa w800
Asukoht: Tallinn, Tondi
Tänanud: 480 korda
Tänatud: 440 korda
Kontakt:

Re: Rohkem valgust ehk veelkord Xenon'itest

Lugemata postitus #41 Postitas Macintosh » 28 Okt 2013, 10:54

XL1000 kirjutas:Ma selle kangema NightBreakeriga sõidangi,aga vahe on minimaalne.Sama asi on Volvo veokatega,seal ka lähituli luubiga.Sinna võid samuti sisse panna mida iganes,aga tee valgemaks ei lähe.Pannes xenoni on vahe olemas.Isiklikult järgi proovitud,üks juht ostis ise,sest ei kannatanud pimedas sõita.Seal on 4300 xenonid ja näitavad täpselt sama hästi kui tehase xenonitega auto.


Ise pole proovinud aga teemakohases foorumis (Versys) mehed/naised räägivad, et Xenoni paigaldamsiel on küll valgust jah maa ja ilm aga saadava valguse joonis/kujutis/kvaliteet ikka vilets. Soovitus panna 65W Osrami prinid pärinebki sealsest foorumist. Ise asendasin noname pirnid kõige tavalisemate Philipsi omadega ja vahe on nagu öö ja päev.
Hetkel kaalun ~12W LED lisatulede paigaldamist, proovijad on senini rahul olnud.
Senised sõiduriistad: Riga 13 → Riga 13 → Minsk MMVZ-3.111 → Voshod K175→→→ Honda Hornet 2002 → Honda Hornet 1998 →Honda CBF500→Kawasaki Versys 650.
Hetkel garaazis: Kawasaki w800 + Triumph Tiger 800
---
Tarkvaraarendus mobiili ja veebi, UI-UX. http://www.digitalfruit.ee

vanalendur
Postitusi: 339
Liitunud: 10 Juul 2012, 21:17
Tsikkel: D Monster
Asukoht: Tartu/Riia
Tänanud: 25 korda
Tänatud: 6 korda

Re: Rohkem valgust ehk veelkord Xenon'itest

Lugemata postitus #42 Postitas vanalendur » 28 Okt 2013, 11:30

Kas keegi osrami H4 offroadi pirni ka proovinud on? See kuramus 80W, kisub vist vähe paljuks.

Tonis_T
Postitusi: 135
Liitunud: 03 Dets 2012, 10:05
Tsikkel: GSF1250SA
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 4 korda
Tänatud: 9 korda

Re: Rohkem valgust ehk veelkord Xenon'itest

Lugemata postitus #43 Postitas Tonis_T » 28 Okt 2013, 12:27

Kas keegi teab, kuidas tegelikult legaalne oleks?
Hid pirn suvaliselt esilaternasse sisse torgata on arvatavasti TÜ läbikukkumine. Kui tahaks esiotsa valguskolmnurka teha ja paneks ette kaks lisatuld, siis kuidas seadus nende kohta ütleb? Päevasõidutuled ilmselt tohib panna aga neid ei tohi koos esitulega põlema panna? Ei ole erilist tahtmist ülevaatuse jaoks asju maha võtta ja pärast peale tagasi panna. Võimaluse korral ehitaks legaalse süsteemi.
Kasutaja avatar

Kevadlilleke
Postitusi: 26
Liitunud: 24 Juul 2012, 14:23
Tsikkel: FZR
Asukoht: Tartu

Re: Rohkem valgust ehk veelkord Xenon'itest

Lugemata postitus #44 Postitas Kevadlilleke » 28 Okt 2013, 14:23

Noh? Päris kõva, mis? Onju?
Nojah, ainuke jama on selles, raisk, et, kuradi, kaua ei saa nii lasta - tõmbab... tõmbab aku tühjaks...
Kasutaja avatar

Teema algataja
Macintosh
Maagia ja nõidumine
Postitusi: 4884
Liitunud: 11 Mai 2011, 21:47
Tsikkel: Triumph Tiger 800 ja Kawa w800
Asukoht: Tallinn, Tondi
Tänanud: 480 korda
Tänatud: 440 korda
Kontakt:

Re: Rohkem valgust ehk veelkord Xenon'itest

Lugemata postitus #45 Postitas Macintosh » 28 Okt 2013, 16:02

Tonis_T kirjutas:Kui tahaks esiotsa valguskolmnurka teha ja paneks ette kaks lisatuld, siis kuidas seadus nende kohta ütleb? Päevasõidutuled ilmselt tohib panna aga neid ei tohi koos esitulega põlema panna? Ei ole erilist tahtmist ülevaatuse jaoks asju maha võtta ja pärast peale tagasi panna. Võimaluse korral ehitaks legaalse süsteemi.


Valguskolmnurga lisatuled paned läbi eraldi lüliti ja aga läbi relee, nii, et need koos süütega sisse lülituvad. Sellisel juhul saad neid esitulest sõltumatult välja lülitada ja nii ka ülevaatuse probleemideta läbida.
Senised sõiduriistad: Riga 13 → Riga 13 → Minsk MMVZ-3.111 → Voshod K175→→→ Honda Hornet 2002 → Honda Hornet 1998 →Honda CBF500→Kawasaki Versys 650.
Hetkel garaazis: Kawasaki w800 + Triumph Tiger 800
---
Tarkvaraarendus mobiili ja veebi, UI-UX. http://www.digitalfruit.ee

Tonis_T
Postitusi: 135
Liitunud: 03 Dets 2012, 10:05
Tsikkel: GSF1250SA
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 4 korda
Tänatud: 9 korda

Re: Rohkem valgust ehk veelkord Xenon'itest

Lugemata postitus #46 Postitas Tonis_T » 28 Okt 2013, 19:17

Mis märgistusega tuled peavad olema? Udutuled, päevasõidutuled, gabariit-tuled? kõikidel on erinev E märgistus. Päevasõidutuled koos esituledega põleda ei tohi. Sisuliselt kui tuli käivitades kohe põlema läheb pole päevasõidutulesid mõtet panna?
Kasutaja avatar

laf1247
Postitusi: 49
Liitunud: 04 Apr 2009, 17:16
Tsikkel: K1 SUZUKI GSX-R 750
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 2 korda

Re: Rohkem valgust ehk veelkord Xenon'itest

Lugemata postitus #47 Postitas laf1247 » 28 Okt 2013, 19:36

Tonis_T kirjutas:Mis märgistusega tuled peavad olema? Udutuled, päevasõidutuled, gabariit-tuled? kõikidel on erinev E märgistus. Päevasõidutuled koos esituledega põleda ei tohi. Sisuliselt kui tuli käivitades kohe põlema läheb pole päevasõidutulesid mõtet panna?


E1 - tuli vastab euronõuetele
SAE - tuli vastab nii EU kui USA nõuetele

C- hõõgpirn
HC - halogeen
DC - ksenoon

Kaugtulel:

R - hõõgpirn
HR - halogeen
DR - ksenoon

Päevasõidutuledel DRL

MD - led

number % - tähendab palju langeb valugusvihk 10m peale, ehk 1.0% tähendab 10cm 10m peale.

nt. number 37.5 on referentsarv (kaugtule valgustugevus), autodel ei tohi olla kokku üle 75.
W211 E220 CDI 2007
K1 SUZUKI GSX-R 750 2001
Pilt
Kasutaja avatar

Kägu
Postitusi: 330
Liitunud: 28 Aug 2012, 12:45

Re: Rohkem valgust ehk veelkord Xenon'itest

Lugemata postitus #48 Postitas Kägu » 28 Okt 2013, 20:01

Aastaid on juba lubatud ref arv 100.

taat007
Postitusi: 52
Liitunud: 24 Mai 2012, 17:23
Tsikkel: jawa250 jawa350 honda650
Tänatud: 2 korda

Re: Rohkem valgust ehk veelkord Xenon'itest

Lugemata postitus #49 Postitas taat007 » 29 Okt 2013, 13:25

päevatule tähis peab olema RL kuigi mina vahet erilist ei näe DRL-l siis tähenärijatel küll :D

üks lisa kaugtuli võib olla,siis kaks kui ühes on ainult pooltuli
kolmnurka saab panna kergemini udukaid,kõik need tähised sõltuvad tootmisest. :bsmile:

taat007
Postitusi: 52
Liitunud: 24 Mai 2012, 17:23
Tsikkel: jawa250 jawa350 honda650
Tänatud: 2 korda

Re: Rohkem valgust ehk veelkord Xenon'itest

Lugemata postitus #50 Postitas taat007 » 29 Okt 2013, 13:27

:oops: nu jah eksimine inimlik,sest udukate kasutamine on meie politsei teema :D

taat007
Postitusi: 52
Liitunud: 24 Mai 2012, 17:23
Tsikkel: jawa250 jawa350 honda650
Tänatud: 2 korda

Re: Rohkem valgust ehk veelkord Xenon'itest

Lugemata postitus #51 Postitas taat007 » 29 Okt 2013, 13:36

:bsmile: :bsmile: tehke tööd ja nähke vaevaKood 219. Töötulelatern
Nõuded: 1) töötulelaterna paigutus peab võimaldama piisavalt valgustada töökohta, kuid ei tohi pimestamisega tekitada liiklusohtlikku olukorda;
2) töötulelatern võib olla teisaldatav;
3) töötule, välja arvatud alarm- ja jälitussõidukil kasutatava, valgus peab olema hajutatud hajutava mustriga laterna klaasi või sarnast funktsiooni täitva tehnoloogia abil. Töötulelaterna klaasil ei tohi olla sõiduki valgustus- ja valgussignaalseadmena kasutatava laterna tähistust. Töötule tekitatud valgusvihk peab olema valge või valikkollase värvusega;
4) töötule lülitamine peab toimuma eraldi lülitiga ja mootorsõiduki armatuurlaual peab olema selle sisselülitatuse märgulamp.
:D :D :D :D :D

Tonis_T
Postitusi: 135
Liitunud: 03 Dets 2012, 10:05
Tsikkel: GSF1250SA
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 4 korda
Tänatud: 9 korda

Re: Rohkem valgust ehk veelkord Xenon'itest

Lugemata postitus #52 Postitas Tonis_T » 29 Okt 2013, 14:14

No jah, tulede tähistused leian ma seadusest ise ka üles. Asi pole selles, et mis tähistused mingil tulel on vaid sisus. Nagu ma enne kirjutasin, siis päevasõidutulesid võib panna küll aga need ei tohi põletada koos lähitulega. Ehk siis kui rattal on automaatselt sisse lülituv lähituli või tahad kolmnurka moodustada nii, et lähituli+ kaks lisatuld, siis võivad päevasõidutuledega tekkida probleemid. Sama nõue kehtib ka udutulede kohta? Küsimus pole tähistuses vaid millised kaks tuld tohivad koos lähitulega põleda nii, et keegi kraesse ei hakka ja seda ei ole ma suutnud üheselt mõistetavalt veel kusagilt välja lugeda. Kui ma selle selgeks saan, siis saab otsida ka vastavad, korrektse tähistusega, lisatuled.
Kasutaja avatar

Kägu
Postitusi: 330
Liitunud: 28 Aug 2012, 12:45

Re: Rohkem valgust ehk veelkord Xenon'itest

Lugemata postitus #53 Postitas Kägu » 29 Okt 2013, 17:29

vanalendur kirjutas:Kas keegi osrami H4 offroadi pirni ka proovinud on? See kuramus 80W, kisub vist vähe paljuks.

Valgust pole kunagi liiga palju, lihtsalt sulatab reflektori ülesse.

vanalendur
Postitusi: 339
Liitunud: 10 Juul 2012, 21:17
Tsikkel: D Monster
Asukoht: Tartu/Riia
Tänanud: 25 korda
Tänatud: 6 korda

Re: Rohkem valgust ehk veelkord Xenon'itest

Lugemata postitus #54 Postitas vanalendur » 29 Okt 2013, 21:15

Kägu kirjutas:
vanalendur kirjutas:Kas keegi osrami H4 offroadi pirni ka proovinud on? See kuramus 80W, kisub vist vähe paljuks.

Valgust pole kunagi liiga palju, lihtsalt sulatab reflektori ülesse.

Seda, et tulele kuumaga liiga teeb ma silmas pidasingi.
Kasutaja avatar

rasmus23
Postitusi: 100
Liitunud: 26 Mai 2007, 19:27
Tsikkel: KLR
Asukoht: Riisipere

Re: Rohkem valgust ehk veelkord Xenon'itest

Lugemata postitus #55 Postitas rasmus23 » 30 Okt 2013, 06:20

Enne kui reflektorile liiga hakkab tegema, jõuab see pirni pistiku üles sulatada.
Kui tuled ei näita, siis on reflektor/luup must/läikiv pind kulunud või tule klaas õhtal omadega.
Lahendus ei ole sinna mingeid ulme pirne sisse keerata, mis on ka seadusega vastuolus, vaid uus OEM tuli osta.

vahest aitab ka enda silmi lasta kontrollida
Veo- ja tõsteteenus.
Veoteenus: Eraldi üldjuhul ei teosta auto iseärasuste poolest, aga vajadusel 10t
Tõstevõime kuni 15t ning noole pikkus kuni 42m.
53420969
Kasutaja avatar

urmas66
Toetajaliige
Postitusi: 3547
Liitunud: 29 Jaan 2011, 11:52
Tsikkel: Yamaha TDM 850
Asukoht: Harjumaa, Saue vald
Tänanud: 653 korda
Tänatud: 157 korda

Re: Rohkem valgust ehk veelkord Xenon'itest

Lugemata postitus #56 Postitas urmas66 » 04 Nov 2013, 12:53

rasmus23 kirjutas:Enne kui reflektorile liiga hakkab tegema, jõuab see pirni pistiku üles sulatada.
Kui tuled ei näita, siis on reflektor/luup must/läikiv pind kulunud või tule klaas õhtal omadega.
Lahendus ei ole sinna mingeid ulme pirne sisse keerata, mis on ka seadusega vastuolus, vaid uus OEM tuli osta.

vahest aitab ka enda silmi lasta kontrollida


Minu rattal ei ole, ei tuli seest must ega ka reflektor tuhmunud,lihtsalt need tuled ongi sellise kehva valgutugevusega.Nagu ma juba eespool mainisin,siis sama lugu on paljude luuptuledega,mis on halogeeni jaoks mõeldud.Veokad olid meil ostetud tutikana esindusest,aga tuled on halogeenina ikka kehvad.Ei osanud seda isegi mitte karta,sest eelmisel mudelil oli tavatuli ja valgus normaalne.Edaspidi oleme mõned xsenonitega soetanud ja need näitavad igati OK.
Rattale olen kõik võimalikud halogeenid ära proovinud,aga vahe ei ole silmaga märgatav.Ei ole pannud ainult tugevamaid pirne,sest need hakkavad tuld ja juhtmeid põletama.Kahjuks ei ole TDM-le midagi muud ka toodetud.LED pirnid vajavad vist veel arenemist.Mina igaljuhul proovin lähitules xenonid ära.
Sõidetud rattad:Riga-d erinevad,Turist T200 73`,Jawa`d erinevad ,Honda Varadero XL 1000 99`,Yamaha TDM 850 97`...
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.

900xj
Postitusi: 23
Liitunud: 02 Mai 2010, 11:45

Re: Rohkem valgust ehk veelkord Xenon'itest

Lugemata postitus #57 Postitas 900xj » 04 Nov 2013, 17:53

XL1000 anna siis kunagi teada kuidas xenon tuli "särab"
Kasutaja avatar

urmas66
Toetajaliige
Postitusi: 3547
Liitunud: 29 Jaan 2011, 11:52
Tsikkel: Yamaha TDM 850
Asukoht: Harjumaa, Saue vald
Tänanud: 653 korda
Tänatud: 157 korda

Re: Rohkem valgust ehk veelkord Xenon'itest

Lugemata postitus #58 Postitas urmas66 » 04 Nov 2013, 17:56

900xj kirjutas:XL1000 anna siis kunagi teada kuidas xenon tuli "särab"


Tegelikult ostsin ära ja saan homme kätte.Panen see nädal külge eks siis annan teada.
Sõidetud rattad:Riga-d erinevad,Turist T200 73`,Jawa`d erinevad ,Honda Varadero XL 1000 99`,Yamaha TDM 850 97`...
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.

900xj
Postitusi: 23
Liitunud: 02 Mai 2010, 11:45

Re: Rohkem valgust ehk veelkord Xenon'itest

Lugemata postitus #59 Postitas 900xj » 04 Nov 2013, 19:44

küsiks veel et millise komplekti ostsid.kui palju W ja K ?kust kohast ja palju raha?
Kasutaja avatar

leander
Postitusi: 65
Liitunud: 29 Apr 2012, 22:12
Tsikkel: Caponord

Re: Rohkem valgust ehk veelkord Xenon'itest

Lugemata postitus #60 Postitas leander » 05 Nov 2013, 00:15

XL1000 kirjutas:
900xj kirjutas:XL1000 anna siis kunagi teada kuidas xenon tuli "särab"


Tegelikult ostsin ära ja saan homme kätte.Panen see nädal külge eks siis annan teada.


Komplektis üks v kaks? Mul tdm'ga sama mure. Ootame tagasisidet :)
ammu JAWA 634, vahepeal FZR 600 ja TDM 850, nüüd Aprilia Caponord ja IZ QK




Mine “Mootorratta remont, tehnika, elekter ...”

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 12 külalist