Abi värvimisel
Moderaator: Moded
Vältimaks asjatuid postitusi ja saamaks kiiremaid asjakohaseid vastuseid, peab teema sisaldama järnevaid detaile:
- Pealkirjas: Tsikli mark ja lühike vea kirjeldus (kui täpsemini ei ole võimalik siis näiteks: probleem mootoris, probleem piduritega jne)
- Sisus võimalikult täpne vea kirjeldus ja mootorratta mark ning väljalaskeaasta
NÄIDE: Honda Hornet, tühikäiguga probleem.
Valesti alustatud ning sisutühjade teemade puhul on moderaatoril õigus teema kustutada!
-
Teema algataja - Postitusi: 83
- Liitunud: 14 Juul 2012, 22:43
- Tsikkel: Ducati st4
- Asukoht: Haapsalu
Abi värvimisel
Palux abi pärlmutter värvi pealekandmisel.
Mis olex viimane lihv ja kuidas värvitakse(kas udutatakse),mitu kihti? Kas märjalt,vöi lastakse ikka kuivada(kihtide vahel ja enne lakki)?
Olen kuulnud mitut versiooni,palun abi neilt kes on teinud.
-
- Postitusi: 2868
- Liitunud: 18 Nov 2006, 18:23
- Tsikkel: Husqvarna TE610, Kawa VN740
- Asukoht: Maal
- Tänanud: 41 korda
- Tänatud: 34 korda
- Kontakt:
Re: Abi värvimisel
Eeldades, et värvid detaili üleni (ei tee värviparandust) siis eeltöö on sama nagu igal teisel värvil. Viimane lihv, kes kuidas ja mida eelistab - kas vesilihvi 1000-se paberiga või kuiva. Tsikli detailid on väikesed ja mina eelistan vesilihvi. Kui see pärlmuttervärv, olenevalt toonist, katab korralikult siis ei ole alusvärvi vaja. Osa toone nõuavad alusvärvi, seda öeldakse üldjuhul ka värvipoes. Mõni toon/värv läheb iga kihiga tumedamaks. Minu auto näiteks! Üle 2 kihi värvi ei kannatanud panna sest läks soovitud toonist juba tumedamaks. Piisab 1 kiht alusvärvi, 1 kiht värvi ja 2 lakki või 2 kihti värvi ja 2 lakki. Laki pealt ei soovita kokku hoida, raha siis, mitte kulu. Soovitan Standoxi lakki, kiirkõvendiga väikeste detailide puhul. Terve auto üle lakkimisel tuleb võtta tavaline (aeglane) kõvendi, et lakkimise algus ja lõpp kokku sulaksid, muidu jääb kirsa (krobeline) see alguse ja lõpu üleminek. Kui värvid kahekomponentsega, eeldatavasti siis värvikihtide vahel lased kuivada nii 15 min. Peale värvi pealekandmist värv läigib, kui on matiks tõmmanud, on paras aeg teine kiht selga lasta. Laki võid samamoodi peale lasta - kui värv on matiks kuivanud.
Mida Sa selle udutamise all silmas pead?
Eks iga meister värvib nii nagu tema on õppinud ja paremaks peab, oma juttu ei pea ainutõeks. Eks proffid kinnitavad või lükkavad ümber.
Impa Kulli Lohikäärme!
Yamaha TTR600 '00(panin risu)
KTM 620 LC4 '97(müüsin maha)
Kawasaki VN750 '87
Husqvarna TE610E '02
Re: Abi värvimisel
Effekt varvid ei pruugi kahekomponentsed olla. Nii oelda vesivarvid. Need peavad enne lakkimist ara kuivama. Usna kiiresti kuivab(tombab matiks nagu ulal mainitud). Ma pole palju varvinud aga see vesivarv on vaga monus varv ja minu meelest lihtsam varvida kui parlmutter pinnavarv. Kahekomponentse varvi puhul ei tohi varv taiesti ara kuivada, muidu peab jalle matistama, et lakk maha ei tuleks. See rikub jalle parlmuttri ara. Kahekomponentse varvi puhun lakk marja varvi peale. Ega ei tea ju milline varv on katte sattunud.
Veits tapsustuseks voi nii, ehk sealt tuleb see segadus.
Re: Abi värvimisel
värvin igapäevaselt ja lasen massi 0,8 atmosfääriga,piserdab hästi peale ja kulu väike,teen sedasi 2 kihti ja kui vaja lasen kolmanda kerge udu,aga seda harva! mina soovitax duponti tooteid,kuna enda kogemusel ple nendega probleeme olnud
-
Teema algataja - Postitusi: 83
- Liitunud: 14 Juul 2012, 22:43
- Tsikkel: Ducati st4
- Asukoht: Haapsalu
Re: Abi värvimisel
Esitex suured tänud teile.Umbes nii ma seda ette kujutasin.
Udutamise all mötlesin ,et pritsib kaugemalt(udukiht noh).
Värv on ühekomponentne,alusvärvi pole.Müüa ütles et 3 kihti. Vee vöix teada,et kas peale värvimist(enne lakki) on vaja lihvida ka.Kas lakk läheb nö. märjalt(ei lase vahepeal ära kuivada).Värv on Spies hacker.
-
- Postitusi: 69
- Liitunud: 25 Aug 2010, 02:08
- Tsikkel: Honda CBR 600 f
- Asukoht: Tartu
- Tänanud: 3 korda
- Tänatud: 2 korda
Re: Abi värvimisel
Udutamine - ei tähenda kaugemalt pritsimist, vaid lased laia lehvikuga ja rohke õhuga.
Loff on piisavalt hästi kommenteerinud. Muidugi üks asi on lugeda/kirjutada ja teine asi on seda ise läbi viia.
Värvimistehnika lahustibaasil värvidega ja vesibaasil värvidega on erinev.
,,Peisi,, laskmisel lased esimese kihi udu ning siis kaks kihti. Kui on matiks tõmbunud, ca pool tundi - lakid.
Vesibaasil värviga värvid juba esimesel korral põhikihi ja kui on pärlat vaja, teed teisel tuiskel rohke õhuga efektikihi. Pind tuhmunud, lakid.
NB! kasuta enne värvimist ka ,silkari,, pesu ning vahalappi.
Mina lakin kolm kihti. Esimene udu, teine põhikiht kui on ära ,,naksanud,, kolmas läheb veidi vedelamaga, et pind oleks hästi sile. Kõik toimingud tuleks teha soovituslikult mitte madalama kui +20 kraadi juures. (ka ekstreemtingimustes on saavutatud häid tulemusi, aga alati tuleb valmis olla ka anomaaliateks )
Kui pole kunagi teinud, tundub kindlasti segane värk. Selleks, et ei tunduks keeruline oleks tarvis käia koolitusel ning siis hakata praktiseerima.
Igatahes edu!
Teenus: Sõidukite remont, autoplekksepa-ja keevitustööd, eeltöö/värvimine, plasti-ning rehvitööd.Tel. 56 90 10 90
Re: Abi värvimisel
muidugi on metsik vahe, kas värvid aerosooliga või profi kombel püstoliga selleks ettenähtud ruumis
tundub, et teemaalgataja sülitab aerosooliga aga kogend meees teeb ka aerokaga imesid
-
Teema algataja - Postitusi: 83
- Liitunud: 14 Juul 2012, 22:43
- Tsikkel: Ducati st4
- Asukoht: Haapsalu
Re: Abi värvimisel
Olen algataja.
Värvimine toimub korralikus ja soojas kambris.Tooted on korralikud ,teenjndusest tellitud asjad.Ühe komponentne pärla ja 2 komponentne lakk
Mix arvatakse ,et teen kuskil kuuris kärbsemürgiga.Olen puitu lakkinud ja värvinud aastaid aga pärlmuttriga tekkisid lihtsalt küsimused.
Tänud kes aitasid.
-
- Postitusi: 603
- Liitunud: 31 Aug 2010, 19:57
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 4 korda
- Tänatud: 4 korda
Re: Abi värvimisel
Sest siin palju rahvast (ka. mina), kes mäkaiveri teibist ja aerosoolist spjort-tuuningut peale keevitavad
Re: Abi värvimisel
tegelt aerosooliga saab läbi ussi mmi mingit tulemust taodelda seni, kuni purgist alles veerand, siis hakkab sülitama... ise alustanud lapsena pintslitest , siis aerosoolid, nüüd õiged jutud
-
Teema algataja - Postitusi: 83
- Liitunud: 14 Juul 2012, 22:43
- Tsikkel: Ducati st4
- Asukoht: Haapsalu
Re: Abi värvimisel
Vabandust,et ütlesin sitasti aerosoolimeestele.Ise arvan et aeroga on isegi keerulisem head tulemust saada,müts maha nende ees kes teevad.
Need nö. profivärvid on sigakallid,seepärast ma siin ulun et saax ühe korraga hakkama.Löingi vedelax ,palusin oskajat,teeb ära.
-
Teema algataja - Postitusi: 83
- Liitunud: 14 Juul 2012, 22:43
- Tsikkel: Ducati st4
- Asukoht: Haapsalu
Re: Abi värvimisel
Sai öhtul värvitud ja lakitud.Köige hullem polegi.Sai siit juttudest kuldne keskmine valitud ja asi toimib.
Nii hea siiski ei jäänud ,et ei peax poleerima,niisiis uus teema POLEERIMINE(tükikesi jäi peale,kurat teab kust).Olen mööblit poleerinud(körgläige) aga ootax ikka eelnevate rääkijate kogemusi.Kaua nüüd kuivama peax(temp.ca.19 kraadi) ja siis mis edasi?
Tänudega
-
- Postitusi: 2868
- Liitunud: 18 Nov 2006, 18:23
- Tsikkel: Husqvarna TE610, Kawa VN740
- Asukoht: Maal
- Tänanud: 41 korda
- Tänatud: 34 korda
- Kontakt:
Re: Abi värvimisel
Impa Kulli Lohikäärme!
Yamaha TTR600 '00(panin risu)
KTM 620 LC4 '97(müüsin maha)
Kawasaki VN750 '87
Husqvarna TE610E '02
Re: Abi värvimisel
Lase peene vesikaga( 1000 ehk voi veidi karedam) ule ja laki uuesti. Rohkem lakki on igatahes agedam. Sa ei kahetse. Kui ilusa zhellaki oled teinud, siis ei ole sul probleemi. Vaiksemaid tukke ise poleerida( kasvoi kasitsi) pole mingi probleem. Kusi muualt, mis teraga poleerpastat ta kasipoleeriks soovitab ja ongi korras. Kuivata korralikult.
Kui oled varem sarnaseid asju teinud, pole probleemi. Hakka pihta.
Varvitud said ju. Poleer pole nii hull asi midagi. Ara lakist labi nuhi. Nii saad alati uuesti lakkida.
Kui lakk lihvida ja poleerida, jaab tegelikult ilusam kui niisama lakitud asi. Lakitud nurgad lahevad teravamaks ja pind siledaks. Valjendan ennast ehk kummaliselt aga tundub nagu valgus murduks puhtalt. Paksult lakki, lihvida, poleerida. Kui viitsid, nii on ulimalt ilus. Eeldatavalt vaikesed asjad.
-
- Postitusi: 69
- Liitunud: 25 Aug 2010, 02:08
- Tsikkel: Honda CBR 600 f
- Asukoht: Tartu
- Tänanud: 3 korda
- Tänatud: 2 korda
Re: Abi värvimisel
skulptor kirjutas:Lase peene vesikaga( 1000 ehk voi veidi karedam) ule ja laki uuesti. Rohkem lakki on igatahes agedam. Sa ei kahetse. Kui ilusa zhellaki oled teinud, siis ei ole sul probleemi. Vaiksemaid tukke ise poleerida( kasvoi kasitsi) pole mingi probleem. Kusi muualt, mis teraga poleerpastat ta kasipoleeriks soovitab ja ongi korras. Kuivata korralikult.
Kui oled varem sarnaseid asju teinud, pole probleemi. Hakka pihta.
Varvitud said ju. Poleer pole nii hull asi midagi. Ara lakist labi nuhi. Nii saad alati uuesti lakkida.Kui lakk lihvida ja poleerida, jaab tegelikult ilusam kui niisama lakitud asi. Lakitud nurgad lahevad teravamaks ja pind siledaks. Valjendan ennast ehk kummaliselt aga tundub nagu valgus murduks puhtalt. Paksult lakki, lihvida, poleerida. Kui viitsid, nii on ulimalt ilus. Eeldatavalt vaikesed asjad.
Poleerimise kohapealt vaidlen küll vastu. Puhas tuise on ülim
Kui lakkimisel pind sile ei tule on juba laskja viga. Poleeritud pind on aga juba ,,kraabitud,, pind kus pole enam kõrgläikest halligi alles.
Teenus: Sõidukite remont, autoplekksepa-ja keevitustööd, eeltöö/värvimine, plasti-ning rehvitööd.Tel. 56 90 10 90
Liitu vestlusega
Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige
Avan konto
Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.