R1100GS jätab vahele

Kui mutrivõti peos püsib (või siis üldse ei püsi), kui vajad abi või nõu mootorratta remondil või soovid tehnika üle arutleda. Kui pluss ja miinus on lootusetult segi ja amprid ajavad volte taga.

Moderaator: Moded

Foorumi reeglid
Vältimaks asjatuid postitusi ja saamaks kiiremaid asjakohaseid vastuseid, peab teema sisaldama järnevaid detaile:
  1. Pealkirjas: Tsikli mark ja lühike vea kirjeldus (kui täpsemini ei ole võimalik siis näiteks: probleem mootoris, probleem piduritega jne)
  2. Sisus võimalikult täpne vea kirjeldus ja mootorratta mark ning väljalaskeaasta

NÄIDE: Honda Hornet, tühikäiguga probleem.

Valesti alustatud ning sisutühjade teemade puhul on moderaatoril õigus teema kustutada!

Teema algataja
toivo
Postitusi: 2
Liitunud: 20 Jaan 2014, 17:32
Tsikkel: BMW R1100GS

R1100GS jätab vahele

Lugemata postitus Postitas toivo » 20 Jaan 2014, 17:58

Tere, ostsin hiljuti R1100GSi, läbisõit 120000km. Mure siis selline, et tsikkel jätaks nagu lööke vahele, eriti madalatel pööretel (kuni 2500rpm). Sõites on tunda kuidas tsikkel iga ~3 sekundi tagant teeb väikse jõnksatuse (all on Remuse smmuti). Kui gaasi järsult maha lasn, siis lööb summutist tuld välja ja paugub. Vahele jätavad mõlemad silindrid, küünlad on uued. Õhuvõtu torud on seest mustad ja märjad, kui sealt pimedas sisse vaadata, siis on näha tule sähvatusi.

Ette tänades, Toivo



Aivar123
Postitusi: 208
Liitunud: 23 Juul 2012, 17:00
Tsikkel: TDM 900
Asukoht: tallinn

Re: R1100GS jätab vahele

Lugemata postitus Postitas Aivar123 » 20 Jaan 2014, 19:03

Klapid.
Parem kui me tööalaselt ei kohtu... mitte et minul klientide vastu midagi oleks.

Vabal ajal olen normaalne aga vaba aega on vähe, siis pakun veoteenust 8-kohaliste väikebussidega. Info Ps.
Kasutaja avatar

uljasvaluvelg
Postitusi: 475
Liitunud: 12 Aug 2008, 19:33
Tsikkel: Honda Transalp
Asukoht: Tallinn

Re: R1100GS jätab vahele

Lugemata postitus Postitas uljasvaluvelg » 20 Jaan 2014, 19:06

Sama mõte ka minul. Klapivahed on paigast ära.
Honda Transalp

eerikkarts
Postitusi: 628
Liitunud: 24 Juun 2009, 23:35
Tsikkel: Yamaha SuTenöör (XTZ900) 5PS

Re: R1100GS jätab vahele

Lugemata postitus Postitas eerikkarts » 20 Jaan 2014, 19:38

mul oli olematu klapivahedega mootori kasutamise kogemus, nii imelik kui ka poleks aga klapi vahed mootori soojenedes suurenevad. Külmast peast vahed jooksevad 0'i see tähendab seda et külmast peast on väga raske käivitus ja mootor käib kah ringi märksa kiiremini. Seega ma ei usu et probleem klapivahedes, kui mootor käivitud kergelt... pealegi BMW R-mootoril on vast kõige lihtsam üldse need klapivahesid üle kontrollida, ei peagi pool ratast lahti lammutama.
Ja nii see Yamaha XT900Z FI (SuperTenere) sündiski:
http://www.super-tenere.net/forum/xtz75 ... -xt900z-fi

5Okuus856üheksa
Kasutaja avatar

t2g
Postitusi: 353
Liitunud: 13 Dets 2006, 20:35
Tsikkel: zx6r suure R-iga

Re: R1100GS jätab vahele

Lugemata postitus Postitas t2g » 20 Jaan 2014, 21:35

eerikkarts kirjutas:mul oli olematu klapivahedega mootori kasutamise kogemus, nii imelik kui ka poleks aga klapi vahed mootori soojenedes suurenevad. Külmast peast vahed jooksevad 0'i see tähendab seda et külmast peast on väga raske käivitus ja mootor käib kah ringi märksa kiiremini. Seega ma ei usu et probleem klapivahedes, kui mootor käivitud kergelt... pealegi BMW R-mootoril on vast kõige lihtsam üldse need klapivahesid üle kontrollida, ei peagi pool ratast lahti lammutama.
Ooot oot vastupidi peaks ikka olema ju?? Külmalt on ikka klapivahe suurem kui kuumalt ju.
Ise prooviks ka esimese asjana klapivahesi mõõta.

davidsoniharald
Postitusi: 1487
Liitunud: 14 Mär 2006, 19:17
Tsikkel: GasGas EC300
Asukoht: Eesti, mu kodu.
Tänanud: 14 korda
Tänatud: 9 korda
Kontakt:

Re: R1100GS jätab vahele

Lugemata postitus Postitas davidsoniharald » 20 Jaan 2014, 21:47

t2g kirjutas:
eerikkarts kirjutas:mul oli olematu klapivahedega mootori kasutamise kogemus, nii imelik kui ka poleks aga klapi vahed mootori soojenedes suurenevad. Külmast peast vahed jooksevad 0'i see tähendab seda et külmast peast on väga raske käivitus ja mootor käib kah ringi märksa kiiremini. Seega ma ei usu et probleem klapivahedes, kui mootor käivitud kergelt... pealegi BMW R-mootoril on vast kõige lihtsam üldse need klapivahesid üle kontrollida, ei peagi pool ratast lahti lammutama.
Ooot oot vastupidi peaks ikka olema ju?? Külmalt on ikka klapivahe suurem kui kuumalt ju.
Ise prooviks ka esimese asjana klapivahesi mõõta.
Peaks küll nii olema, et soojenedes klapivahed vähenevad. Sel juhul muutub soojast peast käivitamine problemaatiliseks.

Aivar123
Postitusi: 208
Liitunud: 23 Juul 2012, 17:00
Tsikkel: TDM 900
Asukoht: tallinn

Re: R1100GS jätab vahele

Lugemata postitus Postitas Aivar123 » 20 Jaan 2014, 21:59

Paisuvad või mitte- kui ikka sisselaske lõõrist on tuli näha, siis :wack: ( kas vahe väike, klapid ei pe või on põlenud või paigast ära).
Parem kui me tööalaselt ei kohtu... mitte et minul klientide vastu midagi oleks.

Vabal ajal olen normaalne aga vaba aega on vähe, siis pakun veoteenust 8-kohaliste väikebussidega. Info Ps.

Teema algataja
toivo
Postitusi: 2
Liitunud: 20 Jaan 2014, 17:32
Tsikkel: BMW R1100GS

Re: R1100GS jätab vahele

Lugemata postitus Postitas toivo » 22 Jaan 2014, 18:40

Klapivahed olid normis.Regullisin üle,hälve suhteliselt olematu.
Kas ei või teema olla liiga varajases süütes?

eerikkarts
Postitusi: 628
Liitunud: 24 Juun 2009, 23:35
Tsikkel: Yamaha SuTenöör (XTZ900) 5PS

Re: R1100GS jätab vahele

Lugemata postitus Postitas eerikkarts » 22 Jaan 2014, 19:38

Yamu mootoril olid sisselase klappide vahed soojast peast suuremad!
Ja nii see Yamaha XT900Z FI (SuperTenere) sündiski:
http://www.super-tenere.net/forum/xtz75 ... -xt900z-fi

5Okuus856üheksa

kurikristjan
Postitusi: 1232
Liitunud: 29 Juul 2009, 05:11
Tsikkel: Suzuki GSX-R 1100W ja 7/11W
Asukoht: Põltsamaa
Tänanud: 11 korda
Tänatud: 2 korda

Re: R1100GS jätab vahele

Lugemata postitus Postitas kurikristjan » 22 Jaan 2014, 21:59

Eerikkarts'i jutt võib olla jumala õige. See on mingi huvitav jama. Näiteks kunagi minu FZR1000-l (samamoodi nagu tdm-i taolistel paralleeltwinnidel, 5 klappi pütile) oli täiesti külm käivitus vaevaline ja veidi aeganõudev ning tühikäiku esialgu ei hoidnud, kustkui oleks klapivahe olematu ja need ei sulguks. Kui Samas soojalt käis vaevalt relees plõks ära ja juba ta laulis, sama leige mootoriga, ning töötas korralikult. Justkui hakkaks klapid alles soojalt sulguma. Mõõta ma neid vahesid ei jõudnudki ja seega on minu kaasarääkimine praegu suht selline "ma tean, mis minu rattal võis 2 aastat tagasi viga olla" möla.
Kasutaja avatar

kalle
Mode
Postitusi: 716
Liitunud: 21 Juun 2004, 22:53
Tsikkel: Joone all on miskit
Asukoht: Tallinn
Tänatud: 13 korda
Kontakt:

Re: R1100GS jätab vahele

Lugemata postitus Postitas kalle » 22 Jaan 2014, 22:44

Klapivahed võiks nii lihtne (eriti bokseril) mõõta olla ja rutiin hooldus, et kahtlen kas vaid nende vale vahede pärast siia teema tekkis. Mina ootasin, et teemaalgataja peale klappide kontrolli nende vale või õige seisu juba teada andnud. Ja ei tasu unustada, et bemm on just selline loom, kes igatsorti üllatusi pakub, mille peale jaapanlase omanik tulla ei või. Ma ei imestaks kui ka selle jukeradamise taga kuulus bemmi halli sensor oleks. Googel abiks.

Kk
KZ1000C3
ST1100N
XL600R
R1100GS
STS Pelikan MK I

Vadi
Postitusi: 200
Liitunud: 12 Apr 2004, 12:50

Re: R1100GS jätab vahele

Lugemata postitus Postitas Vadi » 23 Jaan 2014, 09:16

- Minu väike kokkupuude on näidanud, et need mootorid (1100/1150/1200) tahavad kahte asja, et käiksid ühtlaselt (pigem ühtlasemalt) - hooldus - 1. klapivahed 2. mõlema poole sünkroniseerimine.
Ei ole kahjuks ise nii osav, et neid töid teostada - samas tunne, et ratas käib nagu ebaühtlasemalt süvenes alati hooldetähtaja saabumisel ja peale hooldust (kui tööd korrektselt tehtud) kais jälle nagu "siidi".
Kogemus siis 1150 ja 1200 põhjal (1100 on sisuliselt sama motor)

eerikkarts
Postitusi: 628
Liitunud: 24 Juun 2009, 23:35
Tsikkel: Yamaha SuTenöör (XTZ900) 5PS

Re: R1100GS jätab vahele

Lugemata postitus Postitas eerikkarts » 23 Jaan 2014, 16:58

Ma just ei mõista miks seda sünkimist soovitataks toidu peale/alla jne. Justkui universaalne ravi ja lahendus kõikidele probleemidele? Ega teil ometi alati need klapivahed paigast ära ei ole, et sünk igal hooaeg vajalik?
Ega mingi kotermann seal mutreid keera vahepeal. Karpade/Throttle Body sünk on kohustuslik peale klappide regulli kui nad tõesti paidast ära olid. Seal vahepeal selle keeramine edasi tagasi IMO mõtetu ja olulist vahet ei tee...
Keegi ei keela südamerahustuseks seda teha, kuid et mootor tõsiselt lonkaks eriti 2 pütane peab ikka väga paigast ära olema see sünk...
Ja nii see Yamaha XT900Z FI (SuperTenere) sündiski:
http://www.super-tenere.net/forum/xtz75 ... -xt900z-fi

5Okuus856üheksa

Valmet
Postitusi: 380
Liitunud: 15 Okt 2006, 18:27
Tsikkel: Valgete kätega tehtud
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: R1100GS jätab vahele

Lugemata postitus Postitas Valmet » 23 Jaan 2014, 22:23

eerikkarts kirjutas:Ma just ei mõista miks seda sünkimist soovitataks toidu peale/alla jne. Justkui universaalne ravi ja lahendus kõikidele probleemidele? Ega teil ometi alati need klapivahed paigast ära ei ole, et sünk igal hooaeg vajalik?
Ega mingi kotermann seal mutreid keera vahepeal. Karpade/Throttle Body sünk on kohustuslik peale klappide regulli kui nad tõesti paidast ära olid. Seal vahepeal selle keeramine edasi tagasi IMO mõtetu ja olulist vahet ei tee...
Keegi ei keela südamerahustuseks seda teha, kuid et mootor tõsiselt lonkaks eriti 2 pütane peab ikka väga paigast ära olema see sünk...
Vahe vist selles, et bemariga sõidetakse aastas rohkem kui riisipüssiga.
OLEN RASSIST

Triumph Speed Triple, KTM LC4 SX, Husqvarna WR125,

Valmet
Postitusi: 380
Liitunud: 15 Okt 2006, 18:27
Tsikkel: Valgete kätega tehtud
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: R1100GS jätab vahele

Lugemata postitus Postitas Valmet » 23 Jaan 2014, 22:28

Teemasse kah. Nimelt pole eriti raske klappide pidamine ära kontrollida. Selleks keerad kolvi üss ja lased küünla august kompressoriga(kodus tehtud spets stutsi abil) surve sisse ja kuulad kas kuhugi poole läbi laseb.
OLEN RASSIST

Triumph Speed Triple, KTM LC4 SX, Husqvarna WR125,
Kasutaja avatar

yeekim
Postitusi: 5197
Liitunud: 09 Mai 2006, 12:08
Tsikkel: XV1600 & NX650
Asukoht: Head mõtted
Tänanud: 208 korda
Tänatud: 164 korda

Re: R1100GS jätab vahele

Lugemata postitus Postitas yeekim » 23 Jaan 2014, 22:39

Valmet kirjutas:
eerikkarts kirjutas:Ma just ei mõista miks seda sünkimist soovitataks toidu peale/alla jne. Justkui universaalne ravi ja lahendus kõikidele probleemidele? Ega teil ometi alati need klapivahed paigast ära ei ole, et sünk igal hooaeg vajalik?
Ega mingi kotermann seal mutreid keera vahepeal. Karpade/Throttle Body sünk on kohustuslik peale klappide regulli kui nad tõesti paidast ära olid. Seal vahepeal selle keeramine edasi tagasi IMO mõtetu ja olulist vahet ei tee...
Keegi ei keela südamerahustuseks seda teha, kuid et mootor tõsiselt lonkaks eriti 2 pütane peab ikka väga paigast ära olema see sünk...
Vahe vist selles, et bemariga sõidetakse aastas rohkem kui riisipüssiga.

Möhh (togi)
Teen saiast sitta!
Kasutaja avatar

kurisookaru
Postitusi: 404
Liitunud: 13 Apr 2004, 19:15
Tsikkel: Yamaha Super Tenere
Asukoht: Vetla-Tallinn-Vetla
Tänanud: 11 korda
Tänatud: 44 korda
Kontakt:

Re: R1100GS jätab vahele

Lugemata postitus Postitas kurisookaru » 24 Jaan 2014, 10:28

[quote="Valmet"][quote="eerikkarts"]Ma just ei mõista miks seda sünkimist soovitataks toidu peale/alla jne. Justkui universaalne ravi ja lahendus kõikidele probleemidele? Ega teil ometi alati need klapivahed paigast ära ei ole, et sünk igal hooaeg vajalik?
Ega mingi kotermann seal mutreid keera vahepeal. Karpade/Throttle Body sünk on kohustuslik peale klappide regulli kui nad tõesti paidast ära olid. Seal vahepeal selle keeramine edasi tagasi IMO mõtetu ja olulist vahet ei tee...
Keegi ei keela südamerahustuseks seda teha, kuid et mootor tõsiselt lonkaks eriti 2 pütane peab ikka väga paigast ära olema see sünk...[/quote]

Vahe vist selles, et bemariga sõidetakse aastas rohkem kui riisipüssiga.[/quote]

No minu riisipyss on viimase 6 hooajaga tublisti yle 100 tuhande seigelnud aga see selleks. :wack:

Eeriku jutule veel lisaks, et ega seda 6iget synki saagi ennem kui klapid paigas, vaakumid erinevad.
Sõida ise ja lase teistel ka sõita
----------------------
Yamaha Super MatkaMudaKolakas XTZ
http://www.kurisoomoto.com Kesk-Eesti Tuur 2018
http://www.streetmoto.ee



Vasta

Mine “Mootorratta remont, tehnika, elekter ...”