Ellu äratamisega seotud küsimused
Moderaator: Moded
Vältimaks asjatuid postitusi ja saamaks kiiremaid asjakohaseid vastuseid, peab teema sisaldama järnevaid detaile:
- Pealkirjas: Tsikli mark ja lühike vea kirjeldus (kui täpsemini ei ole võimalik siis näiteks: probleem mootoris, probleem piduritega jne)
- Sisus võimalikult täpne vea kirjeldus ja mootorratta mark ning väljalaskeaasta
NÄIDE: Honda Hornet, tühikäiguga probleem.
Valesti alustatud ning sisutühjade teemade puhul on moderaatoril õigus teema kustutada!
-
Teema algataja - Postitusi: 218
- Liitunud: 07 Jaan 2013, 10:19
- Tsikkel: K8 gixxer
- Tänanud: 1 kord
- Tänatud: 4 korda
Ellu äratamisega seotud küsimused
Hei.
Homme on plaanis elu sisse puhuda oma uinuvale kaunitarile.
Tegu on mul esimese kevadega, paar lolli küsimust :
1) Mul jäi benssukraan lahti talveks, kui ratas ei taha kuidagi kohe käima minna, mis ma tegema peaks ?
Toores maha, gaas põhja ja akulaadija külge ning käiama kuni turtsuma hakkab ?
2) Mis probleeme veel esineda võib tüüpiliselt ning kuidas käituma peaks ?
3) Kui palju hullu see ikka teha saab, kui ma natuke paar km kärsitust ootamatusest vana õliga ringi tahan täristada ?
Tahaks ennast võimalikult palju ette valmistada ja kurssi viia, kuna asukoht on Harkus, ise elan lasnamäel, päris kaugele sõit on, eriti ühistranspordiga
Et kui mingi jama on, siis tean kuidas tegutseda
Aitäh.
96´ ZX7R ->
K8 GSXR 750
-
- Postitusi: 99
- Liitunud: 23 Aug 2011, 16:48
- Tsikkel: honda st 1100
- Asukoht: tallinn
Re: Ellu äratamisega seotud küsimused
soovitavalt värske küte sisse , laetud aku , toores põhja seejuures gaasirulli ära puutu ,tõmbab täis ja küünlad märjaks . pikalt ära starterit lase . õliga pole midagi hullu ,kui pole väga vana . natuke niiskust on sees ehk ,kuid soojenedes kaob .
-
- Toetajaliige
- Postitusi: 7197
- Liitunud: 29 Jaan 2011, 11:52
- Tsikkel: Yamaha TDM 850
- Asukoht: Harjumaa, Saue vald
- Tänanud: 1859 korda
- Tänatud: 517 korda
Re: Ellu äratamisega seotud küsimused
Mul on bensu kraan kogu aeg lahti ja läks paugust käima,iga aasta on läinud.Paak on alati sügisel Satoili bensuga täis pandud ja probleeme pole.Kui ratas korras ei tohiks probleeme tekkida.Esimene asi kontrolli aku ära,aku võiks olla täis laetud.Pooltühja akuga võid starteri ära küpsetada ja laadija pealt, pooltühja akuga ,starti andes võid jälle aku ära küpsetada.
Õliga ei juhtu midagi kui sellega veidi sõidad.Kui välp pole veel käes, võid rahulikult ka sinnani sõita ja siis vahetada.
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.
-
- Postitusi: 497
- Liitunud: 10 Juul 2012, 21:17
- Tsikkel: D Monster
- Asukoht: Tartu/Riia
- Tänanud: 76 korda
- Tänatud: 39 korda
Re: Ellu äratamisega seotud küsimused
Kui kraan on talv läbi lahti olnud ja karpad hästi ei pea siis võib sul see kütus mootoris istuda ja kui starterit annad on keps kõver. Nii, et vaata mis lõhnaga õli on ja proovi enne mootorit tagarattast ringi keerata.
-
- Postitusi: 150
- Liitunud: 15 Aug 2011, 16:57
- Tsikkel: Kawasaki Vulcan EN500
- Asukoht: Kose & Tallinn
- Tänanud: 8 korda
- Tänatud: 4 korda
Re: Ellu äratamisega seotud küsimused
Hei
Proovisin siis ka täna tuld torusse teha aga vöta näpust!
Aku oli just laetud aga paar korda vedas starterit ringi ja siis kostis vaid relee klõbinat vasakust küljekarbist. Miskit erilist oksiidikihti ka ei paista kuskil.
Tester näitab klemmide peal 12V.
Kas peaks ikkagi akut kahtlustama või voib mingi muu probleem olla tekkinud talve jooksul?
Teist akut polnud kohe käepärast võtta ja see olemasolev on vähemalt 3 aastat vana, voibolla veelgi enam.
Sügisel käis veel kenasti ja talvel oli aku soojas ja kord kuus laetud.
Mõtlesin enne küsida kui kohe uue aku järele joosta.
Re: Ellu äratamisega seotud küsimused
Mis oli aku pinge starteri andmise ajal?
-
- Postitusi: 150
- Liitunud: 15 Aug 2011, 16:57
- Tsikkel: Kawasaki Vulcan EN500
- Asukoht: Kose & Tallinn
- Tänanud: 8 korda
- Tänatud: 4 korda
Re: Ellu äratamisega seotud küsimused
Jaan_S kirjutas:Mis oli aku pinge starteri andmise ajal?
Jah, oleks võind muidugi mõõta
-
- Postitusi: 455
- Liitunud: 11 Mai 2009, 21:42
- Tsikkel: American Ironhorse Slammer
- Asukoht: Tartu
- Tänanud: 54 korda
- Tänatud: 20 korda
-
- Postitusi: 117
- Liitunud: 26 Mai 2010, 00:34
- Tsikkel: Duke 690, EC 250, V4R APRC
- Asukoht: Viljandi
Re: Ellu äratamisega seotud küsimused
Vulcan500 kirjutas:Hei
Proovisin siis ka täna tuld torusse teha aga vöta näpust!
Aku oli just laetud aga paar korda vedas starterit ringi ja siis kostis vaid relee klõbinat vasakust küljekarbist. Miskit erilist oksiidikihti ka ei paista kuskil.
Tester näitab klemmide peal 12V.
Kas peaks ikkagi akut kahtlustama või voib mingi muu probleem olla tekkinud talve jooksul?
Teist akut polnud kohe käepärast võtta ja see olemasolev on vähemalt 3 aastat vana, voibolla veelgi enam.
Sügisel käis veel kenasti ja talvel oli aku soojas ja kord kuus laetud.Mõtlesin enne küsida kui kohe uue aku järele joosta.
Terv, ilmselt pead ikka akuvahetuse ette võtma, kui talvel ka laetud ja pinge klemmidel ainult 12v siis aku läbi, 12.6v on täislaetud aku pinge. AGM akud hoiavad mitu kuud pinge 12,7v tasemel ja kestavad kaua. Soovitaks mõne tuntud tootja AGM aku osta ja rahu majas.
Siin aku laetusest juttu: http://www.e-ope.ee/_download/euni_repo ... %C3%B6.pdf
-
- Postitusi: 188
- Liitunud: 10 Juul 2009, 15:51
- Tsikkel: Yamaha Super Tenere XT1200 ZE
- Asukoht: Tallinn, Veskimöldre
- Tänanud: 26 korda
- Tänatud: 20 korda
Re: Ellu äratamisega seotud küsimused
Vulcan500 kirjutas:Hei
Proovisin siis ka täna tuld torusse teha aga vöta näpust!
Aku oli just laetud aga paar korda vedas starterit ringi ja siis kostis vaid relee klõbinat vasakust küljekarbist. Miskit erilist oksiidikihti ka ei paista kuskil.
Tester näitab klemmide peal 12V.
Kas peaks ikkagi akut kahtlustama või voib mingi muu probleem olla tekkinud talve jooksul?
Teist akut polnud kohe käepärast võtta ja see olemasolev on vähemalt 3 aastat vana, voibolla veelgi enam.
Sügisel käis veel kenasti ja talvel oli aku soojas ja kord kuus laetud.Mõtlesin enne küsida kui kohe uue aku järele joosta.
Mul täpselt sama jama, aku läbi. Kes oskab soovitada kust saab soodsalt korraliku uue aku? Autokaubad 24 pakub päris hea hinnaga sobivaid Dynavolt akusid, kas need on head?
-
Teema algataja - Postitusi: 218
- Liitunud: 07 Jaan 2013, 10:19
- Tsikkel: K8 gixxer
- Tänanud: 1 kord
- Tänatud: 4 korda
Re: Ellu äratamisega seotud küsimused
XL1000 kirjutas:Esimene asi kontrolli aku ära,aku võiks olla täis laetud.Pooltühja akuga võid starteri ära küpsetada ja laadija pealt, pooltühja akuga ,starti andes võid jälle aku ära küpsetada.
2 nädalat tagasi sai aku täis laetud, talvläbi on toas soojas olnud. Töölt peaks testeri ka leidma, saan pinge ka ära testida. Üle 12v võiks olla, nagu ma siin postitutes lugesin.
Kuidas selle laadijaga siis ikkagi on ? Kui ratas ei taha ja ei taha kohe käima minna, kas siis panna laadija akule peale ja starterit käiata või lasta starterit (pausidega) kuni aku tühjaks hakkab saama ?
96´ ZX7R ->
K8 GSXR 750
-
- Toetajaliige
- Postitusi: 7197
- Liitunud: 29 Jaan 2011, 11:52
- Tsikkel: Yamaha TDM 850
- Asukoht: Harjumaa, Saue vald
- Tänanud: 1859 korda
- Tänatud: 517 korda
Re: Ellu äratamisega seotud küsimused
Ahfrsk kirjutas:XL1000 kirjutas:Esimene asi kontrolli aku ära,aku võiks olla täis laetud.Pooltühja akuga võid starteri ära küpsetada ja laadija pealt, pooltühja akuga ,starti andes võid jälle aku ära küpsetada.
2 nädalat tagasi sai aku täis laetud, talvläbi on toas soojas olnud. Töölt peaks testeri ka leidma, saan pinge ka ära testida. Üle 12v võiks olla, nagu ma siin postitutes lugesin.
Kuidas selle laadijaga siis ikkagi on ? Kui ratas ei taha ja ei taha kohe käima minna, kas siis panna laadija akule peale ja starterit käiata või lasta starterit (pausidega) kuni aku tühjaks hakkab saama ?
Kui aku pole täis ja on ka veel lisaks kehvake,pane algul laadima ja siis,kui on Start funktsioon laadijal,pane see abiks ka.Korras akuga peaks isegi tunni-kahese laadimisega aku pealt tääle minema.Tavalise laadijaga ei tohi käivitada.See küpseb kohe ära.Kui ratas korras,siis peaks ikka ka napilt 12V käima vedama.Kui,aga kauem käiata vaja,siis jah võib väheks jääda.
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.
-
- Toetajaliige
- Postitusi: 7197
- Liitunud: 29 Jaan 2011, 11:52
- Tsikkel: Yamaha TDM 850
- Asukoht: Harjumaa, Saue vald
- Tänanud: 1859 korda
- Tänatud: 517 korda
Re: Ellu äratamisega seotud küsimused
Mis juhtub kui pooltühja akuga käivitada,teeb Neeme puust ette ja punaseks,
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.
-
Teema algataja - Postitusi: 218
- Liitunud: 07 Jaan 2013, 10:19
- Tsikkel: K8 gixxer
- Tänanud: 1 kord
- Tänatud: 4 korda
Re: Ellu äratamisega seotud küsimused
XL1000 kirjutas:Tavalise laadijaga ei tohi käivitada.See küpseb kohe ära.
Tavaline aka. selline kärakas ?
XL1000 kirjutas:Mis juhtub kui pooltühja akuga käivitada,teeb Neeme puust ette ja punaseks,
Tänks
96´ ZX7R ->
K8 GSXR 750
-
- Postitusi: 1754
- Liitunud: 27 Dets 2005, 17:55
- Tsikkel: Kawa GPZ 550, W800, Jawa 350
- Asukoht: Tartu
- Tänatud: 27 korda
Re: Ellu äratamisega seotud küsimused
Nii või naa, aga korras ratas läheb alati käima. Kui ei lähe, ei ole korras. Ja kui aku ON korras, siis pole ratas mujalt korras. Paraku.
-
- Toetajaliige
- Postitusi: 2504
- Liitunud: 15 Mai 2008, 11:42
- Tsikkel: Yamaha FZ8SA
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 181 korda
- Tänatud: 341 korda
Re: Ellu äratamisega seotud küsimused
Kasutan võõrast teemat ära, aga minu "probleem" on kaudselt samuti elluäratamisega seotud.
Paak sai sügisel silmini täis pandud ja ratas sai enne garažeerimist ka korralikult puhtaks pestud. Pesin ise suvekaga seal Sõpruse pst. lõpus iseteeninduses. Väga metsikuks ei läinud ja püüdsin elektriosa ikka säästa, aga on meeles, et sellegipoolest käivitus pärast pesu ainult 3-e silindriga, aga suht kohe tuli ka 4. taha ja rohkem mingeid anomaaliaid teel garaaži ei olnud (ca 2km).
Nüüd L sai tsiklile elu sisse puhutud ja väike tiir (100km) tehtud.
Käima läks peale 5-dat proovimist, aga see on mäletastavasti iga kevad nii olnud - pikalt ei raatsinud starterit kedrata. Sõites avaldus aga kummaline "featuur" -nimelt kui kurvist välja kiirendada (ratas kaldes) siis jätab mingi silinder(või äkk isegai 2) vahele.
Sirgel teel põhjagaasi andes midagi kummalist ei toimu - paneb ilusti leekima
Millest alustada? Ise mõtlesin, et kõigepealt vaatan küünlad ja kõrgepinge poole üle - võib-olla on sinna kusagile niiskust sattunud mis pole mingil kummalisel põhjusel 1/2 aasta jooksul ära kuivanud. Ilma paaki maha kiskumata sinna alla piiludes midagi kummalist ei näinud.
-
- Postitusi: 797
- Liitunud: 18 Juul 2005, 00:52
- Tsikkel: XT660R, GasGas EC250
- Asukoht: Saue
- Tänatud: 9 korda
Re: Ellu äratamisega seotud küsimused
Maaks kirjutas:Kasutan võõrast teemat ära, aga minu "probleem" on kaudselt samuti elluäratamisega seotud.
Paak sai sügisel silmini täis pandud ja ratas sai enne garažeerimist ka korralikult puhtaks pestud. Pesin ise suvekaga seal Sõpruse pst. lõpus iseteeninduses. Väga metsikuks ei läinud ja püüdsin elektriosa ikka säästa, aga on meeles, et sellegipoolest käivitus pärast pesu ainult 3-e silindriga, aga suht kohe tuli ka 4. taha ja rohkem mingeid anomaaliaid teel garaaži ei olnud (ca 2km).
Nüüd L sai tsiklile elu sisse puhutud ja väike tiir (100km) tehtud.
Käima läks peale 5-dat proovimist, aga see on mäletastavasti iga kevad nii olnud - pikalt ei raatsinud starterit kedrata. Sõites avaldus aga kummaline "featuur" -nimelt kui kurvist välja kiirendada (ratas kaldes) siis jätab mingi silinder(või äkk isegai 2) vahele.
Sirgel teel põhjagaasi andes midagi kummalist ei toimu - paneb ilusti leekima
Millest alustada? Ise mõtlesin, et kõigepealt vaatan küünlad ja kõrgepinge poole üle - võib-olla on sinna kusagile niiskust sattunud mis pole mingil kummalisel põhjusel 1/2 aasta jooksul ära kuivanud. Ilma paaki maha kiskumata sinna alla piiludes midagi kummalist ei näinud.
Viga kõige tõenäolisemalt piibujuhtmetes ja nende ühenduskohtades piibu ning süütepooliga. Kipuvad sealt mõnusalt oksüdeeruma (rohelist plöga täis) ja siis ongi nii, et mingi silinder kaob tagant ära. Võta keera juhtmed otsast ja tee piibud ning poolide väljaviigud puhtaks. Lõika juhtmetel paari millimeetri jagu mõlemast otsast maha ja tee piibud ning süütepoolide otsad mõnusalt õlise (nt mootoriõli) kaltsuga üle. Ka juhtmed tõmba õliseks. Siis ei saa niiskus enam nii lihtsalt ligi.
Villem aka Villu aka Madis
-
- Postitusi: 188
- Liitunud: 10 Juul 2009, 15:51
- Tsikkel: Yamaha Super Tenere XT1200 ZE
- Asukoht: Tallinn, Veskimöldre
- Tänanud: 26 korda
- Tänatud: 20 korda
Re: Ellu äratamisega seotud küsimused
Villem kirjutas:Maaks kirjutas:Kasutan võõrast teemat ära, aga minu "probleem" on kaudselt samuti elluäratamisega seotud.
Paak sai sügisel silmini täis pandud ja ratas sai enne garažeerimist ka korralikult puhtaks pestud. Pesin ise suvekaga seal Sõpruse pst. lõpus iseteeninduses. Väga metsikuks ei läinud ja püüdsin elektriosa ikka säästa, aga on meeles, et sellegipoolest käivitus pärast pesu ainult 3-e silindriga, aga suht kohe tuli ka 4. taha ja rohkem mingeid anomaaliaid teel garaaži ei olnud (ca 2km).
Nüüd L sai tsiklile elu sisse puhutud ja väike tiir (100km) tehtud.
Käima läks peale 5-dat proovimist, aga see on mäletastavasti iga kevad nii olnud - pikalt ei raatsinud starterit kedrata. Sõites avaldus aga kummaline "featuur" -nimelt kui kurvist välja kiirendada (ratas kaldes) siis jätab mingi silinder(või äkk isegai 2) vahele.
Sirgel teel põhjagaasi andes midagi kummalist ei toimu - paneb ilusti leekima
Millest alustada? Ise mõtlesin, et kõigepealt vaatan küünlad ja kõrgepinge poole üle - võib-olla on sinna kusagile niiskust sattunud mis pole mingil kummalisel põhjusel 1/2 aasta jooksul ära kuivanud. Ilma paaki maha kiskumata sinna alla piiludes midagi kummalist ei näinud.Viga kõige tõenäolisemalt piibujuhtmetes ja nende ühenduskohtades piibu ning süütepooliga. Kipuvad sealt mõnusalt oksüdeeruma (rohelist plöga täis) ja siis ongi nii, et mingi silinder kaob tagant ära. Võta keera juhtmed otsast ja tee piibud ning poolide väljaviigud puhtaks. Lõika juhtmetel paari millimeetri jagu mõlemast otsast maha ja tee piibud ning süütepoolide otsad mõnusalt õlise (nt mootoriõli) kaltsuga üle. Ka juhtmed tõmba õliseks. Siis ei saa niiskus enam nii lihtsalt ligi.
Loodan et su emotikon tähendas ikka seda et sellesse süütejuhtmete õlitamisse tuleb suhtuda huumoriga. Vastasel korral oleks see küll midagi täitsa uut süütesedamete hooldamisel, mis pmst siiski soovitab kõik juhtmed ja muud asjad piinlikult puhtad hoida. Õli poeb juhtme pragudesse ja siis lõõb veel paremini igalt poolt üle.
-
- Postitusi: 725
- Liitunud: 23 Okt 2006, 17:12
- Tsikkel: iž jupiter 3
- Asukoht: Kuressaare
- Tänatud: 2 korda
- Kontakt:
Re: Ellu äratamisega seotud küsimused
kõige parem on kasutatud diisli mootoriõliga teha üle Sest mis see natuke süsinikku ikka seal õli sees halba saab teha
Kui piibujuhtmeid puhastad, siis äärmisel juhul silikoonõli, aga mina teeks lapiga kuivaks ja sellest täiesti piisab. Piibujuhe pole õnneks käsn, mis vett imeb.
Re: Ellu äratamisega seotud küsimused
Tervist
Kui on vähimgi kahtlus, et karpade ujukinõelad hästi ei pea ja küünlad üle ujutanud, siis soovitan keerata kõik küünlad maha, lasta starteriga paar pööret (viskab silindrisse kogunenud kütuse küünla aukudest välja), seejärel vaadata küünalde säde üle. Kui kõikidel küünaldel korralik säde olemas, siis küünlad ja piibud peale tagasi ja eeldusel, et karpaga on kõik korras, jääb üle vaid head sõitu soovida. Eelnev teguviis säästab aega, närve, akut, starterit ja välistab liiga karmi detonatsiooni.
Ahfrsk kirjutas:Hei.
Homme on plaanis elu sisse puhuda oma uinuvale kaunitarile.
Tegu on mul esimese kevadega, paar lolli küsimust :
1) Mul jäi benssukraan lahti talveks, kui ratas ei taha kuidagi kohe käima minna, mis ma tegema peaks ?
Toores maha, gaas põhja ja akulaadija külge ning käiama kuni turtsuma hakkab ?
2) Mis probleeme veel esineda võib tüüpiliselt ning kuidas käituma peaks ?
3) Kui palju hullu see ikka teha saab, kui ma natuke paar km kärsitust ootamatusest vana õliga ringi tahan täristada ?Tahaks ennast võimalikult palju ette valmistada ja kurssi viia, kuna asukoht on Harkus, ise elan lasnamäel, päris kaugele sõit on, eriti ühistranspordiga
Et kui mingi jama on, siis tean kuidas tegutseda
Aitäh.
-
Teema algataja - Postitusi: 218
- Liitunud: 07 Jaan 2013, 10:19
- Tsikkel: K8 gixxer
- Tänanud: 1 kord
- Tänatud: 4 korda
Re: Ellu äratamisega seotud küsimused
Ah jaa, aitäh vastajatele, kasulikku infot oli küllaga.
Sain oma rohelise konnakese käima ja peale 5 kuud sõites olid emotsioonid ikka nii kõrgel, et vägisi tuli vahel mingi dementse debiiliku naer/röögatus kiivri sees valla päästa
96´ ZX7R ->
K8 GSXR 750
-
- Toetajaliige
- Postitusi: 2504
- Liitunud: 15 Mai 2008, 11:42
- Tsikkel: Yamaha FZ8SA
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 181 korda
- Tänatud: 341 korda
Re: Ellu äratamisega seotud küsimused
Maaks kirjutas:... Sõites avaldus aga kummaline "featuur" -nimelt kui kurvist välja kiirendada (ratas kaldes) siis jätab mingi silinder(või äkk isegai 2) vahele.
Sirgel teel põhjagaasi andes midagi kummalist ei toimu - paneb ilusti leekima
Millest alustada? Ise mõtlesin, et kõigepealt vaatan küünlad ja kõrgepinge poole üle - võib-olla on sinna kusagile niiskust sattunud mis pole mingil kummalisel põhjusel 1/2 aasta jooksul ära kuivanud. Ilma paaki maha kiskumata sinna alla piiludes midagi kummalist ei näinud.
Laupäeval sai siis ratast natuke osandatud. Küünlajuhtmete otsad ja piibud said seest ja väljast korralikult ära puhastatud ja silikoonõlise (aerosool, see mis autode uksetihenditele mõeldud) lapiga üle käidud. Algne plaan oli ka süütepoolidega sama teha, aga lahkamisel selgus, et selleks tuleks ka bensupump ja filter demonteerida ja lõin käega - laiskus sai võitu
Proovisõit näitas, et kõik toimis. Samas otseselt mingit vigast kohta kusagil ei leidnud, kuigi piibud olid tõesti natuke tolmused.
Liitu vestlusega
Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige
Avan konto
Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.