Led H4

Kui mutrivõti peos püsib (või siis üldse ei püsi), kui vajad abi või nõu mootorratta remondil või soovid tehnika üle arutleda. Kui pluss ja miinus on lootusetult segi ja amprid ajavad volte taga.

Moderaator: Moded

Foorumi reeglid
Vältimaks asjatuid postitusi ja saamaks kiiremaid asjakohaseid vastuseid, peab teema sisaldama järnevaid detaile:
  1. Pealkirjas: Tsikli mark ja lühike vea kirjeldus (kui täpsemini ei ole võimalik siis näiteks: probleem mootoris, probleem piduritega jne)
  2. Sisus võimalikult täpne vea kirjeldus ja mootorratta mark ning väljalaskeaasta

NÄIDE: Honda Hornet, tühikäiguga probleem.

Valesti alustatud ning sisutühjade teemade puhul on moderaatoril õigus teema kustutada!

Teema algataja
sr_oka
Postitusi: 23
Liitunud: 18 Mai 2007, 10:28
Tsikkel: x1100

Led H4

Lugemata postitus Postitas sr_oka » 01 Mai 2014, 10:31

http://www.ebay.co.uk/itm/H4-H-L-Bi-Xen ... 20d67eb34b
On keegi kokku puutunud selliste asjadega? On kogemusi?


Kasutaja avatar

villy
Postitusi: 686
Liitunud: 29 Juul 2010, 08:11
Tsikkel: Beta 300RR, GSX650F
Asukoht: Tallinn, Pääsküla
Tänanud: 28 korda
Tänatud: 6 korda

Re: Led H4

Lugemata postitus Postitas villy » 01 Mai 2014, 11:46

Ma nüüd võin eksida aga kas 55W HID valgus pole tunduvalt tugevam? 4-5000+ Lumenit ja valgus ka tiba parem 4300k ?
Kasutaja avatar

Black
Postitusi: 1040
Liitunud: 06 Juun 2004, 18:15
Tsikkel: Dnepr MT10 / GSX-R1000
Asukoht: Tallinn
Tänatud: 58 korda

Re: Led H4

Lugemata postitus Postitas Black » 01 Mai 2014, 12:59

Need pole HID ja kui need reaalselt 55W tarbiks, vastaks nad valgusviljakuselt umbkaudu 300W halogeenile. Tõenäoliselt on see 55W seal juba halogeeni ekvivalent ja reaalne tarbimine on max 10-12W kandis.

eerikkarts
Postitusi: 628
Liitunud: 24 Juun 2009, 23:35
Tsikkel: Yamaha SuTenöör (XTZ900) 5PS

Re: Led H4

Lugemata postitus Postitas eerikkarts » 01 Mai 2014, 13:11

Kuskil silma ja sealt meede jäänud, et 55w halogeen eraldab ca 1200lm
Seega jah paras mõtetus oleks 50w led mis kiirgab kui halogeen seejuures tarbib sama palju ja 10 korda kallim
Ja nii see Yamaha XT900Z FI (SuperTenere) sündiski:
http://www.super-tenere.net/forum/xtz75 ... -xt900z-fi

5Okuus856üheksa
Kasutaja avatar

villy
Postitusi: 686
Liitunud: 29 Juul 2010, 08:11
Tsikkel: Beta 300RR, GSX650F
Asukoht: Tallinn, Pääsküla
Tänanud: 28 korda
Tänatud: 6 korda

Re: Led H4

Lugemata postitus Postitas villy » 01 Mai 2014, 13:17

Black kirjutas:Need pole HID ja kui need reaalselt 55W tarbiks, vastaks nad valgusviljakuselt umbkaudu 300W halogeenile. Tõenäoliselt on see 55W seal juba halogeeni ekvivalent ja reaalne tarbimine on max 10-12W kandis.
Sain aru jah, et lingis ei olnud HID, tõingi HID-i välja võrdluseks selle LED-ga
Kasutaja avatar

Hiid
Postitusi: 142
Liitunud: 17 Nov 2008, 19:34
Asukoht: Tallinn, Hiiu

Re: Led H4

Lugemata postitus Postitas Hiid » 01 Mai 2014, 14:10

Ma vaatasin ka seda oma elektrika jaoks, kus on H4 halogeen sees ja tundub raiskamisena, aga jäi arusaamatuks, kuidas lähi- ja kaugtuli on lahendatud. Ega vist ei olegi. H4 on ju kahe niidiga aga seal üks allikas.
Kuigi on kirjas et high und lowbeam aga optiliselt ei mängi ju nii välja.
Biker.ee. Mootorratturite kohkumispaik.
Kasutaja avatar

isakene
Postitusi: 1223
Liitunud: 08 Veebr 2005, 12:08
Tsikkel: Yamaha XTZ 750 ST, KTM 250 EXC
Tänanud: 6 korda
Tänatud: 29 korda

Re: Led H4

Lugemata postitus Postitas isakene » 01 Mai 2014, 14:18

Hiid kirjutas:Ma vaatasin ka seda oma elektrika jaoks, kus on H4 halogeen sees ja tundub raiskamisena, aga jäi arusaamatuks, kuidas lähi- ja kaugtuli on lahendatud. Ega vist ei olegi. H4 on ju kahe niidiga aga seal üks allikas.
Kuigi on kirjas et high und lowbeam aga optiliselt ei mängi ju nii välja.
Vaata lähemalt, LED elemendid on kahel pool pirni. Kirjade järgi kokku 4 tk

Mulle ei meeldi hoopis see CAN-BUS nõue. Et tavalise H4 asemele seda pista ei saagi?
Kasutaja avatar

villy
Postitusi: 686
Liitunud: 29 Juul 2010, 08:11
Tsikkel: Beta 300RR, GSX650F
Asukoht: Tallinn, Pääsküla
Tänanud: 28 korda
Tänatud: 6 korda

Re: Led H4

Lugemata postitus Postitas villy » 01 Mai 2014, 14:26

isakene kirjutas:
Mulle ei meeldi hoopis see CAN-BUS nõue. Et tavalise H4 asemele seda pista ei saagi?
Ehk on seal seda peetud silmas, et auto kompuuter ei hakka andma veateadet, nagu pirn oleks läbi. (seda tavaliselt juhtub, kui LED panna tavapirni asemele.)
Kasutaja avatar

Hiid
Postitusi: 142
Liitunud: 17 Nov 2008, 19:34
Asukoht: Tallinn, Hiiu

Re: Led H4

Lugemata postitus Postitas Hiid » 01 Mai 2014, 14:36

Aaaa. On jah kahel pool ledid. Komplektis paistavad veel tahaotsa kruvimiseks ventukad....? Järelikult tahab asi ikka üsna kuumaks minna.
Biker.ee. Mootorratturite kohkumispaik.
Kasutaja avatar

Black
Postitusi: 1040
Liitunud: 06 Juun 2004, 18:15
Tsikkel: Dnepr MT10 / GSX-R1000
Asukoht: Tallinn
Tänatud: 58 korda

Re: Led H4

Lugemata postitus Postitas Black » 01 Mai 2014, 15:09

isakene kirjutas:Mulle ei meeldi hoopis see CAN-BUS nõue. Et tavalise H4 asemele seda pista ei saagi?
See on lisavõimalus, mitte nõue.
Hiid kirjutas:Komplektis paistavad veel tahaotsa kruvimiseks ventukad....? Järelikult tahab asi ikka üsna kuumaks minna.
Kindlasti mitte kuumemaks kui hõõg- või gaaslahenduslamp, aga LED'i hea tervise jaoks on seegi juba liiga kuum. Vaadake, millised radikad on 10W LED laelampide taga. Teistest tunduvalt parem kasutegur on asja point. Energia jäävuse seaduse kohaselt ei saa võrreldes vanemate tehnoloogiatega rohkem soojuseks kuluda, kui valgusviljakus sama võimsuse juures ca 5x etem on.

Teema algataja
sr_oka
Postitusi: 23
Liitunud: 18 Mai 2007, 10:28
Tsikkel: x1100

Re: Led H4

Lugemata postitus Postitas sr_oka » 01 Mai 2014, 15:17

http://www.dhgate.com/store/product/10- ... 96593.html siin on täpsustusi pisut. See 50W on nüüd kas kahe või isegi 4 ledi võimsus kokku. Hiinlaste värk.
Kasutaja avatar

Black
Postitusi: 1040
Liitunud: 06 Juun 2004, 18:15
Tsikkel: Dnepr MT10 / GSX-R1000
Asukoht: Tallinn
Tänatud: 58 korda

Re: Led H4

Lugemata postitus Postitas Black » 01 Mai 2014, 15:27

Ma näen ühel "pirnil" vaid kaht LED elementi. Võibolla on see 50W tõesti arvestatud nii, et kahe pirni kohta 4 LED-i kokku 50W ehk ühe elemendi kohta 50/4=12,5W? See oleks juba reaalsem. Kaht poolt korraga süüdates tõmbavad võibolla voolu nii palju maha, et kokku jääks ikka umbes sama. Reklaamiinimene, oinas, kasutab muidugi suuremate numbrite huvides kõik võimalused ära. Nii võiks ju tavalist 2-list 60/55W H4 komplekti ka müüa kui (60+55)*2=230W lampe.

6000K valgustemperatuuri asemel soovitan oma kogemuste põhjal aftermarket ksenoonidega valida pigem midagi 4000K lähedast. Kindlasti mitte üle 5000K. Torkab vähem silma ja valgustab reaalselt paremini.
Kasutaja avatar

Magimees
Postitusi: 362
Liitunud: 18 Juul 2006, 23:06
Tsikkel: Aprilia Shiver 750cc
Asukoht: Nõmme

Re: Led H4

Lugemata postitus Postitas Magimees » 01 Mai 2014, 17:11

Arvan, et need LED H4 pirnid valgustavad reaalses elus väga halvasti. Hiinlastele meeldib enda asju promoda maksimaalsete näitajate järgi (1800 luumenit), see näitaja võetakse tavaliselt selle järgi, kui palju valgust on võimeline Led välja andma.
Kahjuks on eeltoodud H4 LED pirnidel jahutusribid pea olematud ja ma tõsiselt kahtlen, kas nad isegi reaalselt 900 luumenit välja annavad. (sest Led'id ei saa enda maksimaalset võimekust ära kasutada)
Võrr-> Stella 50cc -> Moskva 125cc ->Dirt bike 110cc ->Kawasaki KMX 125cc -> Aprilia Shiver 750 cc

eerikkarts
Postitusi: 628
Liitunud: 24 Juun 2009, 23:35
Tsikkel: Yamaha SuTenöör (XTZ900) 5PS

Re: Led H4

Lugemata postitus Postitas eerikkarts » 01 Mai 2014, 17:31

Mina jälle usun et see led vast isegi ka valgustab hästi, kuid eeltoodud väitega et radikas olematu, kestab see led vähe. Sest temp on ledi surm!
Ja nii see Yamaha XT900Z FI (SuperTenere) sündiski:
http://www.super-tenere.net/forum/xtz75 ... -xt900z-fi

5Okuus856üheksa
Kasutaja avatar

Black
Postitusi: 1040
Liitunud: 06 Juun 2004, 18:15
Tsikkel: Dnepr MT10 / GSX-R1000
Asukoht: Tallinn
Tänatud: 58 korda

Re: Led H4

Lugemata postitus Postitas Black » 01 Mai 2014, 17:47

Korralik ram-air peale. Tuleklaas maha.

Teema algataja
sr_oka
Postitusi: 23
Liitunud: 18 Mai 2007, 10:28
Tsikkel: x1100

Re: Led H4

Lugemata postitus Postitas sr_oka » 01 Mai 2014, 19:17

Vesijahutus :D
Kasutaja avatar

romulus
Postitusi: 507
Liitunud: 26 Mär 2007, 21:05
Asukoht: Tartu/Ida-Viru
Tänanud: 8 korda
Tänatud: 12 korda

Re: Led H4

Lugemata postitus Postitas romulus » 19 Mär 2018, 08:34

Mitu aastat teema alustamisest möödunud ningi LED pirnide valik kindlasti parem nüüd.

Ehk siis on keegi kasutusele võtnud uuemaid H4 LED-e? Kuidas kaasliiklejad ja politsei suhtub, kas pimestavad? Kas neid juriidiliselt korrektseid ka olemas on?

Kaalun enda Twinile mingid külge kruvida, nii parema valguse kui voolu kokkuhoiu pärast.
Delta, Tuula Turist 200M '78, Dnepr MT-9 '72, Dnepr MT-10-16 '88, Suzuki GSX600F '90, Africa Twin '97, Iz 56 '61
Kasutaja avatar

simp
Toetajaliige
Postitusi: 1578
Liitunud: 27 Aug 2006, 23:25
Tsikkel: sv1000n
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 94 korda
Tänatud: 121 korda

Re: Led H4

Lugemata postitus Postitas simp » 19 Mär 2018, 09:34

romulus kirjutas:Mitu aastat teema alustamisest möödunud ningi LED pirnide valik kindlasti parem nüüd.

Ehk siis on keegi kasutusele võtnud uuemaid H4 LED-e? Kuidas kaasliiklejad ja politsei suhtub, kas pimestavad? Kas neid juriidiliselt korrektseid ka olemas on?

Kaalun enda Twinile mingid külge kruvida, nii parema valguse kui voolu kokkuhoiu pärast.
Led pirni(mooduli) kasutamiseks peab tulel olema MD märgis.

Tehnonõuete kood 201, 3
3)laternas k asutatav lamp peab vastama E-reegli nr 37 või nr 99 nõuetele ja sellise lambi asendamine vahetatava LED valgusallikaga on keelatud. Laternale, mille s kasutatakse LED valgusallika moodulit, peab olema kantud tähis MD;
Kasutaja avatar

Krl
Postitusi: 937
Liitunud: 19 Veebr 2017, 21:31
Tsikkel: 2007 R6
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 4 korda
Tänatud: 95 korda

Re: Led H4

Lugemata postitus Postitas Krl » 19 Mär 2018, 10:35

Kas see LED esitule abil saavutatud voolu kokkuhoid annab ka kütusekulus reaalselt tunda, või on selleks säästmiseks mingi muu põhjus?
Reaalsest uudishimust küsin.
Kasutaja avatar

Lauri-L
Postitusi: 101
Liitunud: 21 Sept 2017, 21:20
Tsikkel: Suzuki Intruder 1400
Asukoht: Rakvere
Tänanud: 24 korda
Tänatud: 5 korda

Re: Led H4

Lugemata postitus Postitas Lauri-L » 19 Mär 2018, 11:29

Juhul kui on külge keeratud muid elektri lisasi, ala käte soendused, GPS jne, siis kindlasti on vähem tarbival ledil eesmärk.
Kasutaja avatar

Jesper
Postitusi: 1270
Liitunud: 12 Mär 2015, 07:03
Tänanud: 148 korda
Tänatud: 287 korda

Re: Led H4

Lugemata postitus Postitas Jesper » 19 Mär 2018, 11:47

Louis müüb tänapäeval E-approved 5,75" elemente, ainult hind on natuke aiai. Noh ja suht pervod näevad välja ka kui kristalselt aus olla :)

Ma alustaks tulede parandamist pigem pingelangu mõõtmisest, korralikud jämedad ühendused läbi releede tegid minu voki valguse päris heaks.
Kasutaja avatar

ranel
Postitusi: 2086
Liitunud: 21 Nov 2010, 22:55
Tsikkel: Suzuki 600 GSXF, Transalp 600
Asukoht: Tartu
Tänanud: 44 korda
Tänatud: 162 korda

Re: Led H4

Lugemata postitus Postitas ranel » 19 Mär 2018, 12:10

romulus kirjutas:Mitu aastat teema alustamisest möödunud ningi LED pirnide valik kindlasti parem nüüd.

Ehk siis on keegi kasutusele võtnud uuemaid H4 LED-e? Kuidas kaasliiklejad ja politsei suhtub, kas pimestavad? Kas neid juriidiliselt korrektseid ka olemas on?

Kaalun enda Twinile mingid külge kruvida, nii parema valguse kui voolu kokkuhoiu pärast.
Lõunaka üv-s pidin oma ledi välja kiskuma ja tavalisega asendama alpil. Muidu valgem oli küll.
http://tsiklireisid.blogspot.com/
Mootoritõstuki rent Tartus 10 EUR päev. 55684121
Kasutaja avatar

romulus
Postitusi: 507
Liitunud: 26 Mär 2007, 21:05
Asukoht: Tartu/Ida-Viru
Tänanud: 8 korda
Tänatud: 12 korda

Re: Led H4

Lugemata postitus Postitas romulus » 19 Mär 2018, 12:48

Krl kirjutas:Kas see LED esitule abil saavutatud voolu kokkuhoid annab ka kütusekulus reaalselt tunda, või on selleks säästmiseks mingi muu põhjus?
Reaalsest uudishimust küsin.
Kütusekulust on savi, aga kui täistuled sees, kätesoojendus sees, telefon laeb jne, siis kukub laadimine alla 14V (akult mõõdetuna). Ehk siis tundub, et geneka võimsusest jääb puudu jah. No ja valgust tahaks ka lisaks. Aga kui see reaalselt kedagi pimestama hakkab, siis pigem loobun LED pirnidest ja panen mingid ++valgust lubavad halod sisse. Laadimise juhtmestik on üle käidud, jämedad juhtmed, ilma pistikuteta. Ja pingekas on ka MOSFETiga asendatud juba.
Delta, Tuula Turist 200M '78, Dnepr MT-9 '72, Dnepr MT-10-16 '88, Suzuki GSX600F '90, Africa Twin '97, Iz 56 '61

franz125
Postitusi: 2503
Liitunud: 29 Mär 2008, 19:37
Tsikkel: Mitmed
Tänanud: 17 korda
Tänatud: 103 korda

Re: Led H4

Lugemata postitus Postitas franz125 » 19 Mär 2018, 12:53

Õiged korralike jahutusribidega ledid vaevalt väga palju vähem tarbivad kui halogeenid(kui võrrelda kuumust mida nad mõlemad toodavad).
Kangutan kõveraid
VTR1000SP1.YamahaGTS selle suve sõiduriist.
VTX1800R potsataja(tjuunimisel)
98% müüdud Harleydest on ikka veel teedel....ülejäänud 2% jõudsid koju
Kasutaja avatar

Jesper
Postitusi: 1270
Liitunud: 12 Mär 2015, 07:03
Tänanud: 148 korda
Tänatud: 287 korda

Re: Led H4

Lugemata postitus Postitas Jesper » 19 Mär 2018, 13:01

LED-id ei tooda tegelikult väga palju kuumust, nad lihtsalt on selle suhtes väga tundlikud, nagu ikka pooljuhtseadmed. Halogeeni hõõgniidi temperatuur on tuhandetes kraadides, LED sureb umbes saja juures.

Aga LED-i suur eelis on see, et valgus on suunatud ja läheb ettepoole, mitte ei põrkle reflektoris ja hajutis ringi. Selle eelise nullib H4 install ära.
Kasutaja avatar

urmas66
Toetajaliige
Postitusi: 4866
Liitunud: 29 Jaan 2011, 11:52
Tsikkel: Yamaha TDM 850
Asukoht: Harjumaa, Saue vald
Tänanud: 1004 korda
Tänatud: 218 korda

Re: Led H4

Lugemata postitus Postitas urmas66 » 19 Mär 2018, 13:10

Minu meelest H4-le ei olegi head lahendust mingi analoogi näol olemas.Nagu Jesper ütles nullib reflektor selle hea nii kui nii suuremas osas ära. Kui tahad nö voolu kokku hoida,siis ilmselt on parem lahendus mingid LED lisatuled(udukad),mis sõiduajal koos gabariidiga sees.
Sõidetud rattad:Riga-d erinevad,Turist T200 73`,Jawa`d erinevad ,Honda Varadero XL 1000 99`,Yamaha TDM 850 97`...
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.
Kasutaja avatar

simp
Toetajaliige
Postitusi: 1578
Liitunud: 27 Aug 2006, 23:25
Tsikkel: sv1000n
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 94 korda
Tänatud: 121 korda

Re: Led H4

Lugemata postitus Postitas simp » 19 Mär 2018, 13:25

Jesper kirjutas:Louis müüb tänapäeval E-approved 5,75" elemente, ainult hind on natuke aiai. Noh ja suht pervod näevad välja ka kui kristalselt aus olla :)
maitse asi :)
Vähemalt SV'l läheb originaalkopsiku sisse ja kõlbab vaadata küll.

Pilt

Minupoole on üks selline teel, kuna originaaltulel on klaas mõrane ja eraldi klaasi ei olnud saada. Uut originaaltuld sama hinna eest ei tahtnud.
Kasutaja avatar

Hipponen
Postitusi: 67
Liitunud: 03 Aug 2016, 00:30
Tsikkel: Yamaha XJR1200
Asukoht: Tartu
Tänanud: 9 korda
Tänatud: 5 korda
Kontakt:

Re: Led H4

Lugemata postitus Postitas Hipponen » 19 Mär 2018, 17:51

simp kirjutas:
Jesper kirjutas:Louis müüb tänapäeval E-approved 5,75" elemente, ainult hind on natuke aiai. Noh ja suht pervod näevad välja ka kui kristalselt aus olla :)
maitse asi :)
Vähemalt SV'l läheb originaalkopsiku sisse ja kõlbab vaadata küll.

Minupoole on üks selline teel, kuna originaaltulel on klaas mõrane ja eraldi klaasi ei olnud saada. Uut originaaltuld sama hinna eest ei tahtnud.
Ole hea anna link tulele.
Honda CB600F + Honda CB1 -> Yamaha XJR1200 + Suzuki SV650
Kasutaja avatar

simp
Toetajaliige
Postitusi: 1578
Liitunud: 27 Aug 2006, 23:25
Tsikkel: sv1000n
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 94 korda
Tänatud: 121 korda

Re: Led H4

Lugemata postitus Postitas simp » 19 Mär 2018, 19:10

Hipponen kirjutas:
Spoiler:
simp kirjutas:
Jesper kirjutas:Louis müüb tänapäeval E-approved 5,75" elemente, ainult hind on natuke aiai. Noh ja suht pervod näevad välja ka kui kristalselt aus olla :)
maitse asi :)
Vähemalt SV'l läheb originaalkopsiku sisse ja kõlbab vaadata küll.

Minupoole on üks selline teel, kuna originaaltulel on klaas mõrane ja eraldi klaasi ei olnud saada. Uut originaaltuld sama hinna eest ei tahtnud.
Ole hea anna link tulele.
tootja: http://www.truck-lite.com/webapp/wcs/st ... ogId=10002
louis.de: https://www.louis.eu/artikel/truck-lite ... t/10035484

Dusterx
Postitusi: 233
Liitunud: 27 Okt 2017, 08:41
Tsikkel: lc8adv,txt250,cm200t,ec300
Asukoht: Kehra
Tänanud: 13 korda
Tänatud: 39 korda

Re: Led H4

Lugemata postitus Postitas Dusterx » 20 Mär 2018, 08:39

Proovisime sõbraga h4 ja hid kõrvutada, hid oli 35w, led'i ei mäleta. Tulemus oli selline, et lähitules polnud vahet, kaugtuli sõltus tuletüübist.
Testis oli 2 erinevat tuld, vana impreza esituli ning yamaha xs400 esituli. Subaru puhul rikkus led'i kasuteguri ära kaugtule puhul see, et kaugtule ledikobara vihule jäi "jalgu" pirnikatiku vars (müts, mis osadel tuledel peidab ära pirni otsa). Tsikli puhul oli tulemus väga hea (vanakooli ümar tuli) ning xenon oli isegi kehvem. Lähitules polnud vahet, kaugtuli reaalsuses ledil parem, kuna h4 xenonil on mingi solenoidplätakas, mis valguskeha tsentrist liigutab ning viimane on täielik ikaldus. Led puhul veel oli kasulik see, et lähitule puhul põles ainult ülemine led kobar, kaugtule puhul liitus alumine ka ehk siis sisuliselt sama efekt, kui paneks h4 mõlemad hõõgniidid korraga tööle ehk siis nn ninaalt ei läinud pimedamaks kauguse arvelt.
Vanakooli tulesse ilma pirnikatikuta reflektorisse paneks hea meelega, p.s led läheb ikkagi suht kuumaks ja ise võtaksin kindlasti korraliku radika ja lisaventikaga versiooni.
PPS, mis kütusekulu võitu te loodate mootorrattaga saada, magnetiga elektritootmisel, kus pingeregulaator lühistab nigunii ülejäägi raami ning mida rohkem tarbid, seda kauem pingekas elutseb? Enamik mootorrattaid toodab koguaeg niipalju voolu, kui tuleb, erandiks mõned suured rattad, milledel autogenekad peal vms (bmw suurkolakad näiteks).



Vasta

Mine “Mootorratta remont, tehnika, elekter ...”