TEEME ISE: piduriõli vahetusseade
Moderaator: Moded
Vältimaks asjatuid postitusi ja saamaks kiiremaid asjakohaseid vastuseid, peab teema sisaldama järnevaid detaile:
- Pealkirjas: Tsikli mark ja lühike vea kirjeldus (kui täpsemini ei ole võimalik siis näiteks: probleem mootoris, probleem piduritega jne)
- Sisus võimalikult täpne vea kirjeldus ja mootorratta mark ning väljalaskeaasta
NÄIDE: Honda Hornet, tühikäiguga probleem.
Valesti alustatud ning sisutühjade teemade puhul on moderaatoril õigus teema kustutada!
-
Teema algataja - Maagia ja nõidumine
- Postitusi: 7344
- Liitunud: 11 Mai 2011, 21:47
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 1075 korda
- Tänatud: 1052 korda
- Kontakt:
TEEME ISE: piduriõli vahetusseade
Mulle hirmasti meeldib teeme ise kultuur. Jaa, ma tean, et 2/3 juhtumitel on poest odavam osta - kuulge, selles ei peitu mingit mõnu. Krediitkaardi või sularahaga oskab iga idioot vehkida. Ja muidugi ei saa rääkimata jätta rahuldustundest, mida õnnestunud projekt pakub. Priceless..
Halva juhuse tõttu olen ilusa suvise ilmaga tuppa "aheldatud" ja sellega seoses otsustasin ära teha ühe pikemat aega mõttes mõlkunud pisiprojekti. Kui keegi soovib järgi teha, siis üksikasjalik juhend allpool.
"Piduriõli vahetusseade aka Pidurimölakas"
Keerukusaste: lihtne (vanusegrupile alates +13)
Tööaeg: 30 minutit (koos kohvi /võid asenda sulle sobiva vedelikuga/ lonksamise ja oma kätetöö imetlemisega).
Kogumaksumus: 10€ (ei sisalda joodava vedeliku maksumust)
Märkus: Kui kõik vidinad tellida eBayst või Aliexpressist ning kasutada anumana näiteks moosi alt vabanenud keeratava kaanega purki, siis võib hakkama saada ka eelarvega alla 5€. Andtud juhul polnud see eesmärgiks.
Vajalikud materjalid:
-
6mm läbipaistev voolik 1m (hind 0.75€, Tööriistamarket)
-
5mm läbipaistev voolik 1m (hind 0.65€, Tööriistamarket)
-
Akvaariumi õhuvooliku klapid; 2 tk (hind 0.40€, Ebay) http://goo.gl/y9si5P
-
K-Rautas survepritsi nime all müüdav kollane aiaprits. Hind 2€.
tegelikult sobib igasugune õhukindel, kõvade seintega hermeetiliselt suletav anum k.a. keeratava kaanega 0.8L kurgipurk. Sellisel juhul tuleb kasutada kahte "mutriga kuuske" -
Plastist õhuvooliku T-liides, 5mm (1.36€; Hydroskand); töö käigus selgus, et Y-liides oleks õige pisut sobivam olnud.
-
Vooliku jätkamiseks pronskist "kuusk" (varasemast olemas,hind teadmata)
-
Vooliku kinnitus "kuusk" + mutter, roostevaba (varasemast olemas, hind teadmata)
-
Suur, 150 ml süstal (hind teadamata)
Vajalikud tööriistad:
-
tellitav mutrivõti
-
akutrell
-
9 mm puidupuur
-
käärid
-
rauasaag
-
haamer
-
kruvikeeraja
-
vaibanuga
Vidinad, mis mul enne töö alustamist valmis olid pandud. Musta voolikujätku vaja ei läinudki. Voolikuklambrite asemel otsustasin kasutada kaablisidemeid.
K-Rautas müüdav surveprits nägi välja umbes selline. Hinnaks vist 2€.
Algatuseks lammuta prits laiali ja saada prügimäele kõik välja arvatud kaas ja pumba toru. Häkkimata kujul näeb ta välja selline.
Vajalikud tükid, mis peavad sul lisaks mahutile endale järgi jääma pärast lammutamist.
Kui sa juba pritsi lammutamisega ametis oled, siis sae maha kohe ka pritsi ots.
Pildil nähtavasse alumisse, väiksemasse avasse otsi sobiva läbimõõduga metallikruvi. See sulgeb ainsa ebavajaliku ava.
Järgmise sammuna tao 6mm metallist "kuusk" 1/2 osas survepritsi kaane sisse. See on koht kust piduriõli sisse voolama hakkab. Kuna ava enda mõõt on 5mm, siis saab ühendus mõnuselt hermeetiline.
Järmisena puuri paaki auk sisse ja kinnita väljapumpamiskoht. Selleks läks käiku "kuusk", millel teisel pool vingiga ühendus (minu esimesel pildil ülemises reas kolmas vidin; kahjuks ei tea, mis selle asja "ametlik" nimetus on). Kuna paaki läbiva osa diameeter on 9mm, siis sama tuleb sinna ka auk. Auku puurides vaata, et auk ei tuleks liiga kõrgele ega liiga madalale. Esimesel juhul ei mahu kaas pärast enam korralikult sulguma ja siis pead tekkinud probleemi lahendamiseks käepideme maha saagima. Teisel ei õnnestu enam mutrit paika saada, sest sõrm ei ulatu. Minul sai auk täpselt keskele ja õigesse kohta. Kuuse kinnituseks läks paagi sisekülge ka mutter (esimesel pildil).
Nüüd polegi muud teha kui kogu jama kokku kruvida.
-
Paagile kaas peale.
-
Kaanes oleva "kuuse" otsa 6 mm voolik. See läheb pidurisadula nipli külge. 60cm peaks piisama aga pane nii pikk, kui sulle meeldib.
-
Paagi küljel oleva kuuse otsa läheb 10 cm jupp 5 mm voolikut
-
Voolikujupi otsa läheb akvaariumi õhuvooliku klapp takistamaks õhu tagasivoolu paaki
-
Klapi teise otsa tuleb 5 cm jupp voolikut ja sinna otsa T-liitmik
-
T-liidese "ülemise" otsa külge kinnitub 10 cm jupp voolikut ja sinna teine klapp - see takistab õhu sissevoolamist aga lubab väljavoolamise kui süstlaga pumbata
-
T-liitmiku vaba otsa külge läheb ülejäänud jupp 5mm voolikut
-
Viimase vaba voolikuotsa külge ühendad süstal.
Põhimõtteliselt ongi kaadervärk valmis. Kaanest tuleva vooliku otsa kinnitad pidurisadula nipli külge. Parema kinnitumise huvides tõmbasin juhtmenipukaga vooliku tihedalt nipli ümber kinni. Edasi polegi muud, kui tõmbad aga süstlaga paaki vaakumi sisse ja teed mutrivõtmega nipli lahti, et õli saaks välja voolata. Ja muidugi ei tohi unustada ülevalt vahepeal õli juurde valada.
Re: TEEME ISE: piduriõli vahetusseade
motikal ju nii lihtne vahetada piduriõli,milleks üldse mingit abinõud vaja on.
-
- Postitusi: 471
- Liitunud: 27 Veebr 2008, 21:42
- Tsikkel: TL1K, TT600R
- Asukoht: Tartu-Põlvamaa
- Tänanud: 16 korda
- Tänatud: 41 korda
Re: TEEME ISE: piduriõli vahetusseade
oxide kirjutas:motikal ju nii lihtne vahetada piduriõli,milleks üldse mingit abinõud vaja on.
Mul tekkis sama küsimus. Kalla ainult peale, õhuta ja pumpa...
-
- Postitusi: 40
- Liitunud: 25 Mai 2013, 18:44
- Tsikkel: Kawasaki ZZR600 & ZZR1100
- Tänatud: 8 korda
Re: TEEME ISE: piduriõli vahetusseade
zorten22 kirjutas:oxide kirjutas:motikal ju nii lihtne vahetada piduriõli,milleks üldse mingit abinõud vaja on.
Mul tekkis sama küsimus. Kalla ainult peale, õhuta ja pumpa...
Ka ise arvasin nii , kui sai lastud korra hoolduses see töö tehtud. Pumpa kodus mis sa pumpad õhumullid jäävad ikka sisse. Vaakumiga on ikka teine tera pärast.
Teeme ise tegijale: pildid on äärmisel detailsed, mis on vahest hea, kuid ülevaate saamiseks oleks hea pildid pisut kaugemalt, et oleks hea hoomata, kuhu täpselt auk/polt/vms tuli juured keerata/maha võtta/jne.
Re: TEEME ISE: piduriõli vahetusseade
põhimõtteliselt lihtne jah, valad ülevalt sisse ja lased alt niplist välja aga kui õhk kipub vahele minema siis läheb tiba keerulisemaks
-
- Postitusi: 1488
- Liitunud: 14 Mär 2006, 19:17
- Tsikkel: GasGas EC300
- Asukoht: Eesti, mu kodu.
- Tänanud: 13 korda
- Tänatud: 7 korda
- Kontakt:
Re: TEEME ISE: piduriõli vahetusseade
Väga tore, et keegi midagi ka ise teeb aga minu meelest overkill. See sama piltidel olev süstal õli täis, alumise nipli otsa, nippel lahti ja surud õli sisse. Nippel kinni, ülevalt kopsikust üleliigne õli välja ja korrata n+1 korda kuni üleval ilus puhas õli ja mulle ka enam ei tule.
Ma ei ole oma ratastel üldse hakanud ülevalt alla mulle välja ajama või õli vahetama, alt üles on hulga lihtsam. Ei jää õhku sisse ega muud sellist jama. Minu 2 senti
Re: TEEME ISE: piduriõli vahetusseade
Endal siiamaani toiminud tavaline 0.5l coca-cola pudel, millele voolik monteeritud
Re: TEEME ISE: piduriõli vahetusseade
mina olen ise kasutanud mõned korrad seda http://cache.osta.ee/iv2/auctions/1_1_10324096.jpg
keerad paagi küljest ära,siis jääb sinnna toru.selle otsa paned vooliku ja teise otsa siis õhutus nipli otsa ja keerad nipli lahti.ainuke asi ,et õli läheb raisku
-
- Toetajaliige
- Postitusi: 7197
- Liitunud: 29 Jaan 2011, 11:52
- Tsikkel: Yamaha TDM 850
- Asukoht: Harjumaa, Saue vald
- Tänanud: 1859 korda
- Tänatud: 517 korda
Re: TEEME ISE: piduriõli vahetusseade
puna kirjutas:Alati kõigil ratastel see nii lihtne ka pole
Nii on.Isegi 99a Varaderol on juba see omavahel ühendatud esi-taga pidur(või ABS-ga rattad) ja seal pole see nii väga lihtne,et kogu süsteemi uue õli sisse saaks.Just sel aastal tegin seda.TDM850-l või samalaadsel muidugi pole probleemi,seal asi lihtsamast lihtsam,paagist üks toru supportisse ja ei muud.
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.
-
- Toetajaliige
- Postitusi: 7197
- Liitunud: 29 Jaan 2011, 11:52
- Tsikkel: Yamaha TDM 850
- Asukoht: Harjumaa, Saue vald
- Tänanud: 1859 korda
- Tänatud: 517 korda
Re: TEEME ISE: piduriõli vahetusseade
Ise olen kasutanud sellisteks töödeks aknapesuri pumpa.Rekka(endal Volvo oma) 24V on väga hea ja kui 24V käepärast pole,siis sõiduka tulepesuri oma on ka hea,sest tavaline sõiduka oma jääb nõrgaks.Selle relvaga olen teinud nii,et lasen süsteemi tühjaks ja siis alt poolt uus õli sisse.Peab ainult jälgima et üle ei hakkaks ajama,sest surve on üsna suur ja süsteem täitub imekiiresti.
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.
-
- Postitusi: 809
- Liitunud: 04 Mai 2008, 17:58
- Tsikkel: B-12T
- Asukoht: Kadrina / Tallinn Airport
- Tänanud: 123 korda
- Tänatud: 70 korda
- Kontakt:
Re: TEEME ISE: piduriõli vahetusseade
ma kasutan vähe lihtsamat meetodit.
Vaja läheb: tolmuimeja, 3l klaaspurk, läbipaistev voolik ja natuke plastiliini
Voshod 3M + XT660R
-
- Postitusi: 293
- Liitunud: 25 Jaan 2006, 21:10
- Tsikkel: Honda Shadow American Edition
-
- Postitusi: 809
- Liitunud: 04 Mai 2008, 17:58
- Tsikkel: B-12T
- Asukoht: Kadrina / Tallinn Airport
- Tänanud: 123 korda
- Tänatud: 70 korda
- Kontakt:
Re: TEEME ISE: piduriõli vahetusseade
lülita tolmuimeja sisse ja keera nippel lahti
Voshod 3M + XT660R
-
- Postitusi: 822
- Liitunud: 14 Mai 2011, 08:39
- Tsikkel: ZX10R Fighter
- Asukoht: Tallinn - 56934211
- Tänanud: 6 korda
Re: TEEME ISE: piduriõli vahetusseade
Mäkk , muidu tubli poiss jah , ehitasid vahva asja aga Cossie lahendus on kordades lõbusam ja pealegi lihtsuses peitubki võlu
Re: TEEME ISE: piduriõli vahetusseade
ei tasuks peast ogaraks minna lihtsate toimingutega
-voshod
-Izh planeta 5
-k750
-yamaha yz426f
-yamaha fj1200
-kawasaki zx12r
-
- Postitusi: 206
- Liitunud: 27 Okt 2007, 00:14
- Tsikkel: YamahaXT, DneprMT16
- Asukoht: Sauespoo, Harjuusimaa
- Tänanud: 1 kord
- Tänatud: 5 korda
Re: TEEME ISE: piduriõli vahetusseade
Noh, koopainimesed hakkasid ajutrusti kritiseerima Mina olen täiesti pettunud Ma lootsin mingit nutirakendust vähemalt
-
- Postitusi: 1811
- Liitunud: 08 Okt 2012, 10:26
- Tsikkel: Kawasaki VN1500
- Asukoht: Lääne-Virumaa
- Tänanud: 217 korda
- Tänatud: 88 korda
Re: TEEME ISE: piduriõli vahetusseade
Sten kirjutas:Mäkk , muidu tubli poiss jah , ehitasid vahva asja aga Cossie lahendus on kordades lõbusam ja pealegi lihtsuses peitubki võlu
Aga Mäkk'i asjal võib süstla asendada tolmuimejaga ja ongi kohe lõbus. Peab vaatama ainult, et süsteemi laksust tühjaks ei tõmbaks.
Võib ühendada süsteemi ka tsikli õhuvõtuga, seal ka paras tõmme. Et tsikkel vaakumi tekitamise käigus ära ei kooleks, tuleb tunde järgi õhku vahelt sisse lasta. Vanasti lüpsti T40-ga laudatäis lehmi ära, kui elektrikatkestus oli. Mootori klapid polevat sellisest asjast ainult just väga heal arvamusel olnud.
siis väärib see ka väärkasutamist!"
-
- s1000rr Guru
- Postitusi: 2137
- Liitunud: 20 Okt 2004, 22:53
- Tsikkel: roller
- Asukoht: Eesti / punased potased
- Tänanud: 2 korda
- Tänatud: 15 korda
- Kontakt:
Re: TEEME ISE: piduriõli vahetusseade
Terve elu tehtud ilma vaakumita sest vaakum võib krapsata simmeri vahelt sitta.
Ei ole ka mitte kunagi tundnud vajadust selle vaakumi järgi ja pigem selle vajadus jääb elementaarse oskamatuse taha.
Kvaliteetne mootorratta töökoda Tallinnas http://www.mrttech.ee.
E-pood http://www.mrttech.ee Facebook - MRT Tech
ÖHLINS, Marchesini, Akrapovic, GB Racing, MRA, Brembo,Gilles, Ilmberger Carbon.
-
- Mode
- Postitusi: 902
- Liitunud: 23 Veebr 2004, 12:28
- Tsikkel: GSX1300RZ K750 CRF1000l
- Asukoht: Rootsi
- Tänanud: 1 kord
- Tänatud: 34 korda
Re: TEEME ISE: piduriõli vahetusseade
Millega te torud läbi pesete? Vana sodi on ju vooliku seintel ja liitekohtades kinni. Piiritus?
-
Teema algataja - Maagia ja nõidumine
- Postitusi: 7344
- Liitunud: 11 Mai 2011, 21:47
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 1075 korda
- Tänatud: 1052 korda
- Kontakt:
Re: TEEME ISE: piduriõli vahetusseade
korke kirjutas:Terve elu tehtud ilma vaakumita sest vaakum võib krapsata simmeri vahelt sitta.
Ei ole ka mitte kunagi tundnud vajadust selle vaakumi järgi ja pigem selle vajadus jääb elementaarse oskamatuse taha.
Sõltub vaakumi "ägedusest". Minu seade lubab seda timmida just nii kiireks või aeglaseks, kui sooovid. Mõte on lihtsalt vähem mõttetut tööd teha. Piduri/sidurilingi pumpamine on minu silmis just selline sisutu töö mida saab lihtsustada. Aga samas: igaühele oma.
-
- Soe ja sõbralik
- Postitusi: 8783
- Liitunud: 05 Sept 2004, 23:28
- Tsikkel: V-Strom 1050DE
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 130 korda
- Tänatud: 326 korda
- Kontakt:
Re: TEEME ISE: piduriõli vahetusseade
Mina teen ka vaakumiga, kasutades MityVac-i. Sama hea asi nagu Mäkk just tegi aga 7 korda kallim...
Võib-olla vähe kompaktsem aga kui garaazhis ruumi on, siis pole nagu oluline.
Eks tehnikaid on erinevaid, igaüks kiidab oma.
Olen ka lihtsalt pumpamise teel teinud, kuid kõik pidurid ei taha siis hästi käia enam.
- Kontakt: ES või piipz (ät) biker.ee / tel 58413942
- Toeta Biker.ee foorumit, KLÕPSA SIIA
-
Teema algataja - Maagia ja nõidumine
- Postitusi: 7344
- Liitunud: 11 Mai 2011, 21:47
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 1075 korda
- Tänatud: 1052 korda
- Kontakt:
Re: TEEME ISE: piduriõli vahetusseade
Piipz kirjutas:Võib-olla vähe kompaktsem aga kui garaazhis ruumi on, siis pole nagu oluline.
Eks tehnikaid on erinevaid, igaüks kiidab oma. Olen ka lihtsalt pumpamise teel teinud, kuid kõik pidurid ei taha siis hästi käia enam.
Minu seadme suurus tulenes mahuti suurusest, 1.5L järgi otsene vajadus puudub. Pritsipudel oli mul varasemast olemas ja kuna pump polnud sellel töökorras, siis valida oli ära viskamise või uue otstarbe vahel. Sai viimase kasuks otsustatud.
-
- Postitusi: 334
- Liitunud: 10 Sept 2008, 23:49
- Tsikkel: TDM900, CRF250L
- Asukoht: Viljandi
- Tänanud: 23 korda
- Tänatud: 7 korda
Re: TEEME ISE: piduriõli vahetusseade
pühak kirjutas:Vanasti lüpsti T40-ga laudatäis lehmi ära, kui elektrikatkestus oli. Mootori klapid polevat sellisest asjast ainult just väga heal arvamusel olnud.
See läheb nagu rusikas silmaauku rubriiki "Kui miski väärib kasutamist, siis väärib see ka väärkasutamist!"
Kui jutt juba tolmu- ja muude imejate peale läks, siis niipea kui ABSi pumbad mängu tulevad on ilma vaakumita ilge n**s. Olen niplitele valget toruteipi tihenduseks peale kerinud ja suurt süstalt kasutanud.
--
Vallo
-
- s1000rr Guru
- Postitusi: 2137
- Liitunud: 20 Okt 2004, 22:53
- Tsikkel: roller
- Asukoht: Eesti / punased potased
- Tänanud: 2 korda
- Tänatud: 15 korda
- Kontakt:
Re: TEEME ISE: piduriõli vahetusseade
Kui sa imed alt nii võimsalt ,et oled suuteline ülevalt peale kallama ainult. Siis on see juba liiga võimas vaakum.
Macintosh kirjutas:korke kirjutas:Terve elu tehtud ilma vaakumita sest vaakum võib krapsata simmeri vahelt sitta.
Ei ole ka mitte kunagi tundnud vajadust selle vaakumi järgi ja pigem selle vajadus jääb elementaarse oskamatuse taha.Sõltub vaakumi "ägedusest". Minu seade lubab seda timmida just nii kiireks või aeglaseks, kui sooovid. Mõte on lihtsalt vähem mõttetut tööd teha. Piduri/sidurilingi pumpamine on minu silmis just selline sisutu töö mida saab lihtsustada. Aga samas: igaühele oma.
Kvaliteetne mootorratta töökoda Tallinnas http://www.mrttech.ee.
E-pood http://www.mrttech.ee Facebook - MRT Tech
ÖHLINS, Marchesini, Akrapovic, GB Racing, MRA, Brembo,Gilles, Ilmberger Carbon.
-
- Postitusi: 809
- Liitunud: 04 Mai 2008, 17:58
- Tsikkel: B-12T
- Asukoht: Kadrina / Tallinn Airport
- Tänanud: 123 korda
- Tänatud: 70 korda
- Kontakt:
Re: TEEME ISE: piduriõli vahetusseade
ega see tolmuimeja süsteem ka teab mis ulme kiiresti ei ime, kuna nippli ja supporti keerme vahelt võtab lisaõhku. Tsiklil tõmbab potsiku umbes 30 sek tühjaks. Voolikust niriseb väga õrnalt purgi sisse. Aretasin asja üldse auto tarbeks kuna tol hetkel polnud sõpra käepärast. Nüüd kasutan ka ratta puhul, lihtsalt mugavusest
Voshod 3M + XT660R
-
Teema algataja - Maagia ja nõidumine
- Postitusi: 7344
- Liitunud: 11 Mai 2011, 21:47
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 1075 korda
- Tänatud: 1052 korda
- Kontakt:
Re: TEEME ISE: piduriõli vahetusseade
Tegelikult on see tolmuimeja süsteem hiiglama lahe. Hindele 5+.
Liitu vestlusega
Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige
Avan konto
Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.