Ülekande muutus, +3 hammakas taha?

Kui mutrivõti peos püsib (või siis üldse ei püsi), kui vajad abi või nõu mootorratta remondil või soovid tehnika üle arutleda. Kui pluss ja miinus on lootusetult segi ja amprid ajavad volte taga.

Moderaator: Moded

Foorumi reeglid
Vältimaks asjatuid postitusi ja saamaks kiiremaid asjakohaseid vastuseid, peab teema sisaldama järnevaid detaile:
  1. Pealkirjas: Tsikli mark ja lühike vea kirjeldus (kui täpsemini ei ole võimalik siis näiteks: probleem mootoris, probleem piduritega jne)
  2. Sisus võimalikult täpne vea kirjeldus ja mootorratta mark ning väljalaskeaasta

NÄIDE: Honda Hornet, tühikäiguga probleem.

Valesti alustatud ning sisutühjade teemade puhul on moderaatoril õigus teema kustutada!
Kasutaja avatar

Teema algataja
Smm
Postitusi: 132
Liitunud: 08 Juul 2008, 00:21
Tsikkel: vesigixxer
Tänanud: 7 korda
Tänatud: 1 kord

Ülekande muutus, +3 hammakas taha?

Lugemata postitus Postitas Smm »

Keegi originaal ylekannet on muutnud? Näiteks +3 taha? Kuida muljed?



Naist kiida hommikul, ilma õhtul!

reimps

Re: Rumalad küsimused 2

Lugemata postitus Postitas reimps »

Smm kirjutas:

Keegi originaal ylekannet on muutnud? Näiteks +3 taha? Kuida muljed?

Ketti reeglina pikendama ei pea, "tõmmet" on alt rohkem, maanteel jõuab kiiremini piirajasse, kütsekulu tõuseb. Soovitan. Veel parem, kui ette -1 ka paned, kisub iga äkilisema liigutusega nina tõstma. Aprilia kogemusele toetudes vähemalt. Aga linnas on lõbusam.

Kasutaja avatar

Teema algataja
Smm
Postitusi: 132
Liitunud: 08 Juul 2008, 00:21
Tsikkel: vesigixxer
Tänanud: 7 korda
Tänatud: 1 kord

Re: Rumalad küsimused 2

Lugemata postitus Postitas Smm »

Ette 14 hammast liiga väikseka ei jää? Keti vaatevinklist?:-)

Naist kiida hommikul, ilma õhtul!

reimps

Re: Rumalad küsimused 2

Lugemata postitus Postitas reimps »

Ei jää. Vaata stundimeeste teemasid, neil on need hammakate vahekorrad eriti äärmuslikuks aetud.


moilo
Postitusi: 139
Liitunud: 11 Mai 2005, 23:00
Tsikkel: K750M
Asukoht: Kiisa
Tänatud: 11 korda

Re: Rumalad küsimused 2

Lugemata postitus Postitas moilo »

Ei jää väikseks. On rattaid mille ülekannet peabki muutma meie teedel sõitmiseks. Oma Ducati 999 jaoks tõin Depoost kataloogi järgi 15(16?)*36 ülekande. Vahetama hakates selgus, et eelmine omanik oli taha 40 hambalise ratta pannud. Panin uue jooksu siiski külge. Selgus, et maantee peal oli paras sõita nii 3. või 4. käiguga. Kuna õiget ratast taha kohe võtta ei olnud siis panin ette ühe hamba jagu väiksema. Eriti hea sai aga siis kui ka tagumine hammakas lõpuks kohale jõudis ja külge sai. Minu arvates ei ole meie tingimustes originaalülekanne asjakohane. Sest isegi mõlemast otsast muudetud ülekandega ei jõua ta viimase käiguga tahomeetrit külili sõitta. Ilmselt kusagil autobahnil oleks okei, kuna parim moment ongi kusagil keskpööretel sellisel rattal.

Lear


Tort
Postitusi: 2017
Liitunud: 07 Juun 2005, 11:17
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 5 korda
Tänatud: 165 korda

Re: Rumalad küsimused 2

Lugemata postitus Postitas Tort »

1 hammas ees = suures plaanis 3 hammast taga, peaks olema selline kurss. Keegi võib parandada.

moilo kirjutas:

Minu arvates ei ole meie tingimustes originaalülekanne asjakohane.

Minu arvates ei ole kükkissõidu rattad Eesti oludes asjakohased 8)

Kasutaja avatar

KIBU
Postitusi: 970
Liitunud: 04 Veebr 2004, 21:56
Tsikkel: Husqvarna 701, TE300i, FC 450
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 38 korda
Tänatud: 70 korda

Re: Rumalad küsimused 2

Lugemata postitus Postitas KIBU »

Smm kirjutas:

Ette 14 hammast liiga väikseka ei jää? Keti vaatevinklist?:-)

tere
keti vaatevinklist... mida suurem hammakas seda vähem ketti murrab ja seda suuremale pinnale jaguneb koormus seega kulub kett vähem. :idea:

5248653
Kasutaja avatar

Snowhite
Mode
Postitusi: 882
Liitunud: 10 Apr 2009, 15:13
Tsikkel: 1260MS-e, 500EXC
Asukoht: Tallinn, Harku
Tänanud: 20 korda
Tänatud: 34 korda
Kontakt:

Re: Ülekande muutus, +3 hammakas taha?

Lugemata postitus Postitas Snowhite »

Smm kirjutas:

Keegi originaal ylekannet on muutnud? Näiteks +3 taha? Kuida muljed?

Kui pead silmas oma gixxerit - siis ökonoomsuse mõttes midagi eriti ei muutu.
tavaline lahendus on -1 ees ja +3 taga.
selline abimees aitab simuleerida - http://www.gearingcommander.com/
ketti on vaja vahel pikendada või siis teisel juhul väib jääda pisut pikaks.
Seda aga tavaliselt mitte, kui on korras kett ja õigelt reguleeritud (reguleerimise keskasendis).
Meie tingimustes jutt, et põhja ei saa keerata kehtib. aga sõidetavus peab ka säilima.
Et pikalt sõites pöörded jube kõrgel pole ja kiirendus oleks mõistlik ning hallatav.
Esihammaka väga väikseks vahetamine tekitab ketile lisa "murdumist" ja kiirendab nii hammaka kui keti kiiremat kulumist.
Tavaliselt peab üks tagahammakas aga üle elama vähemalt 2 esimest - nii, et kui läheb esimese vahetamiseks, siis ongi hea vahetada väiksema vastu ja proovida, kuias käitub.
:bsmile:

Pilt

Reisirataste ettevalmistus, vedrustuse seadistus ja ümberehitus, hooldus ja tehniline tugi/koolitus.
http://www.vugtec.com
Porganditele tehnilist abi ja hooldust saab ka!

Kasutaja avatar

MarekM
Postitusi: 1022
Liitunud: 12 Aug 2007, 20:46
Tsikkel: old oilboiler
Asukoht: Järvamaa
Tänanud: 22 korda
Tänatud: 16 korda

Re: Ülekande muutus, +3 hammakas taha?

Lugemata postitus Postitas MarekM »

Spoiler

Pilt

フーリガン
Kasutaja avatar

Teema algataja
Smm
Postitusi: 132
Liitunud: 08 Juul 2008, 00:21
Tsikkel: vesigixxer
Tänanud: 7 korda
Tänatud: 1 kord

Re: Ülekande muutus, +3 hammakas taha?

Lugemata postitus Postitas Smm »

Aga kuidas suhtuvad 530 hammakad 532 ketti?

Naist kiida hommikul, ilma õhtul!

kurikristjan
Postitusi: 1253
Liitunud: 29 Juul 2009, 05:11
Tsikkel: SV1000
Asukoht: Põltsamaa
Tänanud: 13 korda
Tänatud: 2 korda

Re: Ülekande muutus, +3 hammakas taha?

Lugemata postitus Postitas kurikristjan »

kui sul 750, siis selle standard ülekanne on 530.
kettidel on rullid erinevad, seega ei soovita mixida. see 532 on jabur ja kallis kett, soovitan välja vahetada kui vaja.

Kasutaja avatar

Teema algataja
Smm
Postitusi: 132
Liitunud: 08 Juul 2008, 00:21
Tsikkel: vesigixxer
Tänanud: 7 korda
Tänatud: 1 kord

Re: Ülekande muutus, +3 hammakas taha?

Lugemata postitus Postitas Smm »

Samas praegusel ketil 10k läbisõitu juba.. Aga mootoriks on 750 jah.

Naist kiida hommikul, ilma õhtul!
Kasutaja avatar

cossie
Postitusi: 808
Liitunud: 04 Mai 2008, 17:58
Tsikkel: B-12T
Asukoht: Kadrina / Tallinn Airport
Tänanud: 123 korda
Tänatud: 70 korda
Kontakt:

Re: Ülekande muutus, +3 hammakas taha?

Lugemata postitus Postitas cossie »

Ma panin tagumise+1kui oleks suurema pannud siis oleks juba pikemat ketti vaja. Veninud ja vana ketiga oleks ka ehk +2 saanud. Pane ette üks hammas vähem, saad sama ülekande umbes ja esihammakas on ka umbes 3x odavam kui tagumine. 14hambaga esimene on veel ok keti seisukoalt 13 hakkab juba rohkem kulutama. Pöörded muutuvad sajaga sõites max 1000 rpm

Kasutaja avatar

yeekim
Toetajaliige
Postitusi: 6608
Liitunud: 09 Mai 2006, 12:08
Tsikkel: VT1300CX
Asukoht: Head mõtted
Tänanud: 649 korda
Tänatud: 399 korda

Re: Ülekande muutus, +3 hammakas taha?

Lugemata postitus Postitas yeekim »

Hoi!

Kunagi olin sama dialemma ees ja siis otsustasin "targemate" soovitusel suurendada tagumist.
Minu arust oli soovitus loogiline: liiga väike ketiratas ees hakkab ketti "murdma"

edu

Saadetud kettaga lauatelefonist!

Kasutaja avatar

zorten22
Postitusi: 469
Liitunud: 27 Veebr 2008, 21:42
Tsikkel: TL1K, TT600R
Asukoht: Tartu-Põlvamaa
Tänanud: 16 korda
Tänatud: 41 korda

Re: Ülekande muutus, +3 hammakas taha?

Lugemata postitus Postitas zorten22 »

Mul on orikas ülekanne 17/38. Asendasin esimese 15-ga ja tükk maad lõbusam sõita.

...
Kasutaja avatar

Pontus
Postitusi: 1423
Liitunud: 04 Nov 2007, 22:08
Tsikkel: V4
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 6 korda
Tänatud: 7 korda

Re: Ülekande muutus, +3 hammakas taha?

Lugemata postitus Postitas Pontus »

Hoopis teine mees, ja kui tahad kõnetada siis nüüdsest lisa lause lõppu alati: Söör...

tarmoel
Postitusi: 306
Liitunud: 25 Aug 2008, 22:48
Tänatud: 9 korda

Re: Ülekande muutus, +3 hammakas taha?

Lugemata postitus Postitas tarmoel »

Keti "murdmise" teema on rohkem "udu-uurijate" ja tippinseneride valdkond- keegi ei tea, kas reaalselt ka on kulumine märgatavalt/äratuntavalt suurem. Lohakas ja harv/korrapäratu määrimine see, mis ketile põntsu paneb.
ILUSAID JÕULE!


kurikristjan
Postitusi: 1253
Liitunud: 29 Juul 2009, 05:11
Tsikkel: SV1000
Asukoht: Põltsamaa
Tänanud: 13 korda
Tänatud: 2 korda

Re: Ülekande muutus, +3 hammakas taha?

Lugemata postitus Postitas kurikristjan »

...samas suuremad hammakad = rohkem ketti = rohkem massi mõlema näol = suuremad inertsjõud, mis pole ka kuigi hea, seega tuleb leida kuldne kesktee.

Ette ei saa lõpmatuseni väikest hammasratast nii või naa paigaldada, kuna lõpuks käib kett vedrustuse ülemsites millimeetrites tihkelt vastu tagumist õõtsa.

Tahad aga ketile karuteenet teha - pese temalt mustus maha (ja määre seest välja) lahusti, bensiini või muu tugevatoimelise "pesuvahendiga".

Kasutaja avatar

andrezoo9
Postitusi: 581
Liitunud: 20 Sept 2007, 19:40
Tsikkel: S1000RR

Re: Ülekande muutus, +3 hammakas taha?

Lugemata postitus Postitas andrezoo9 »

Mu 600-sel honda oli ees 14 ja taga 70 ja ligi kolm aastat juba ainult ketiõli peal töödanud.D.I.D. kett on ja siiamaani uue omaniku käeski veel toimib.

Vasta

Liitu vestlusega

Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige

Avan konto

Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.

Registreeru

Logi sisse

Mine “Mootorratta remont, tehnika, elekter ...”