Sidur kinni! Mida teha?

Kui mutrivõti peos püsib (või siis üldse ei püsi), kui vajad abi või nõu mootorratta remondil või soovid tehnika üle arutleda. Kui pluss ja miinus on lootusetult segi ja amprid ajavad volte taga.

Moderaator: Moded

Foorumi reeglid
Vältimaks asjatuid postitusi ja saamaks kiiremaid asjakohaseid vastuseid, peab teema sisaldama järnevaid detaile:
  1. Pealkirjas: Tsikli mark ja lühike vea kirjeldus (kui täpsemini ei ole võimalik siis näiteks: probleem mootoris, probleem piduritega jne)
  2. Sisus võimalikult täpne vea kirjeldus ja mootorratta mark ning väljalaskeaasta

NÄIDE: Honda Hornet, tühikäiguga probleem.

Valesti alustatud ning sisutühjade teemade puhul on moderaatoril õigus teema kustutada!

Teema algataja
ZuzLik
Postitusi: 15
Liitunud: 05 Mai 2013, 13:50
Tänatud: 1 kord

Sidur kinni! Mida teha?

Lugemata postitus Postitas ZuzLik » 16 Jaan 2015, 23:42

Tervist.

Kuna siin foorumis liigub igasugu rahvast, siis oleks vist targem siit ka abi küsida. Lugu selline:

Ostsin suvel Yamaha R1 2002. Müüa muu jutu keskel mainis mitu korda, et uus sidur on rattal. Oli teinud ka õlivahetuse, mis esimesel katsel läks nihu … sidur (märg sidur) hakkas libisema. Tuli välja, et mingi vale õli oli olnud. Peale seda oli mootori puhtaks pesnud ja uue õli sisse pannud mis pidi õige olema. Sain rattaga mingi kolm-neli kuud ringi sõita ja siis hakkas sidur kinni jääma. Alguses jäi ehk siis kinni kui paar päeva ei sõitnud, aga väga ruttu jõudis asi sinna maani, et absoluutselt iga ööga jäi sidur kinni. Käisin muidu rattaga tööl. Mingi aeg jõudis asi sinna maale, et hommikul sõitsin tööle (umbes 2,5km) ja kui lõuna aeg (4-5 tundi hiljem) ratast uuesti näppisin oli sidur juba kinni jäänud. Lõpuks jõudis õnneks talv kätte ja sai ratta rahule jätta. Nüüd on talv käes ja ratas tuleks uueks hooajaks korda saada, seega mõtlesin et vaataks mis seal (sidurikojas) siis toimub. Eelnevalt igaks juhuks vaatasin netist sellist asja nagu "Service Manual" oma ratta kohta ja sealt jätsin meelde sellise asja. Ette nähtud siduri ketta (katetega) paksus on 2,9 - 3,1mm ja miinimum mõõt on 2,8mm. Võtsin siis enda rattal siduri küljest ja mõõtsin esimese asjana siduri ketaste paksuse ära, et teada kas eelnev omanik üldse vahetas sidurit või oli see lihtsalt "müügi jutt". Kontrollisin pisteliselt mingi 4-5 ketast ja umbes 3 erineva koha pealt, seega tuli kokku umbes 12-15 mõõtmist ja kõik korrad sain mõõduks 3,1mm. Seega katetega kettad peavad küll uued olema. Aga edasi … probleem oli/on selles et sidurikettad pidi üksteise küljest kruvikeerajaga lahti kangutama. Nimelt need ilma kateteta kettad, niiöelda vaheplaadid on roostes ja mida rohkem väljas pool ketas asus seda rohkem roostes see vaheplaat oli. Nüüd tahakski teada mida edasi teha???

Et jutus rohkem selgusele jõuda tegin ka lammutamisel mõned pildid:

Kui kaane maha võtsin siis avanes selline vaatepilt (kaane küljes oli siuke kiselli taoline beeži värvi jama, ilmselt kondenss?)
Pilt

Siduripakk oli muidu pealtnäha igati viisakas olukorras (isegi kergelt õline veel, olgugi et mitu kuud juba ratas seisab)
Pilt

Ja edasi avanes siis selline vaatepilt
Pilt

Kolm välimist ketast/vaheplaati olid ikka totaalselt roostes
Pilt

Üldiselt peaksid need vaheplaadid ju läikima (selliselt nagu plaadi küljes olevad hambad)? Rooste on läinud ainult see pind mis siis katetega kokku puutub.

Ootan siis mingeid loogilisi seletusi mis toimunud on. Kas mootoris võib olla liigne niiskus mis selle rauast pinna rooste on ajanud? Kas äkki ei jõua õli terve siduripakini (õlitase on normis kogu aeg olnud), ehk siis õlipump hakkab otsi andma vms? Kuidas üldse see märg sidur toimib … kas on ainult üks õlipump rattal mis siis pumpab õli mootori ülemisse otsa ja siis sealt tuleb mõõda kanaleid alla või käib siduri õlitus mingit muud moodi? Kas antud olukord on võinud ka tekida sellest et ma käike (ülesse) eriti siduriga ei vaheta … üldiselt kasutan sidurit kohalt minema saamiseks, vaiksel kiirusel käikude vahetamiseks ja ristmikutel käikude alla saamiseks. Kas sellest tingituna ei jõua siduri kettad neid vaheplaate piisavalt lihvida et need rooste ei läheks? Ehk siis kas ma pean nüüd jubedalt sidurit libistama hakkama ve? Minuarust imelik kui sellega siduri õhtale keerasin. Pigem tundub ikka, et õli ei jõua igale poole vms. Igal juhul tellin mingi aeg uued vaheplaadid ja teen õlivahetuse ära kuid sellegi poolest tahaks teada mis võis sellise olukorra tekitada, sest ei viitsi küll iga aasta sidurit vahetada.

Päris pikk jutt sai nüüd kirja. Aga tänud juba ette ära neile kes viitsisid läbi lugeda ja hea nõu anda. :)



onusnooker
Postitusi: 293
Liitunud: 25 Jaan 2006, 21:10
Tsikkel: Honda Shadow American Edition

Re: Sidur kinni! Mida teha?

Lugemata postitus Postitas onusnooker » 17 Jaan 2015, 00:44

Oli seal siis üldse õli? Moment paistab küll, et õli need kettad näinud ei ole. Kui oleks siis kleepuks nad õlist, ükspuha kui kaua seisab.
Kasutaja avatar

Raits66
Postitusi: 271
Liitunud: 08 Mai 2009, 19:17
Asukoht: Tallinn
Tänatud: 14 korda

Re: Sidur kinni! Mida teha?

Lugemata postitus Postitas Raits66 » 17 Jaan 2015, 00:51

Jautusvedelik ei kao ära ?

tarmoel
Postitusi: 296
Liitunud: 25 Aug 2008, 22:48
Tänatud: 6 korda

Re: Sidur kinni! Mida teha?

Lugemata postitus Postitas tarmoel » 17 Jaan 2015, 16:34

See kisselli moodi mõgin võib küll jahutusvedelik olla aga ei jahutusvedelik ega ükskõik milline õli ei põhjusta roostet. Kuna mootor pole kokku jooksnud, siis tähendab,et õli seal sees oli ja õlipump ka töötas. Vb-olla asi siduriketaste materjalis (odavtoode kollasest riigist?). Kui eelmine omanik sidurit vahetas, siis mida ta vahetas- kas hõõrdkettad, vahekettad või kogu komplekti koos korviga. See jutt ka natuke äratab kahtlust, et algul pani sisse sellise õli millega uus sidur libises ja siis vahetas ära. Kui ikka tegu tsikli õliga, ei siis uus sidur nii kergesti libise midagi.
Kõigepealt soovitaksin uurida nagu eespoolgi soovitati ega jahutusvedelik õli sisse ei pääse. Ja võiksid proovida õli ära vahetada (sa ju ei tea mida eelmine mees sinna tegelikult sisse pani). Kuna see siduriasi on ka küsimärgi all võid katsetamiseks kasutada kõige odavamat kätte saadavat mineraalõli. peaasi. et 4-takti mootorratta õli. Õli viskoossus võiks olla see mida manualis soovitatakse (10W 40 või väiksem?).
Tegemist minujaoks päris kummalise teemaga. On tavaline et kettad kergelt kinni jäävad peale nädalast seismist. Ja see roostetamise asi päris imelik- kui see pruun asi ikka on rooste, mitte mingi muu ollus?
Kui on edusamme, anna siin ka teada.
Päikest!
Kasutaja avatar

yeekim
Postitusi: 5580
Liitunud: 09 Mai 2006, 12:08
Tsikkel: XV1600
Asukoht: Head mõtted
Tänanud: 352 korda
Tänatud: 234 korda

Re: Sidur kinni! Mida teha?

Lugemata postitus Postitas yeekim » 17 Jaan 2015, 16:59

Hoi!

Kaane küljes ei ole kindlasti mitte kondents vaid segu õlist ja mingist muust vedelikust.
Selline vahune kondents tekiks kuskil mootori ülaosas, kus õliaurud ja VÄLISNIISKUS kokku saavad, sidurikorvis sellist asja naljalt ei teki!

Kontrolli, ega kuskil jahutusvedeliku lekkeid ei ole.
Kui ei, lihvi roostesed kettad haljaks ja viska kogu ketaste kompott õli sisse likku(sama õli, mida sa lõpuks mootoris kasutama hakkad).

edu

Saadetud kettaga lauatelefonist!

Kasutaja avatar

franz125
Postitusi: 2788
Liitunud: 29 Mär 2008, 19:37
Tsikkel: Mitmed
Tänanud: 27 korda
Tänatud: 131 korda

Re: Sidur kinni! Mida teha?

Lugemata postitus Postitas franz125 » 17 Jaan 2015, 17:29

Viska kogu roostes kupatus minema,teed 100 eurise väljamineku ja unustad kogu teema.See rooste maha nühkimine pole mingi tegevus.

Kangutan kõveraid
VTR1000SP1
VTX1800R potsataja-nüüd kahe liitrine
GTS reinkarnatsioonil
98% müüdud Harleydest on ikka veel teedel....ülejäänud 2% jõudsid koju

Kasutaja avatar

urmas66
Toetajaliige
Postitusi: 5737
Liitunud: 29 Jaan 2011, 11:52
Tsikkel: Yamaha TDM 850
Asukoht: Harjumaa, Saue vald
Tänanud: 1279 korda
Tänatud: 295 korda

Re: Sidur kinni! Mida teha?

Lugemata postitus Postitas urmas66 » 17 Jaan 2015, 19:28

Kettad võib küll ära visata ja uued osta,aga see ei lahenda probleemi,sest see möga seal sees ei ole iseenesest normaalne.Kas õli ikka ka sinna sidurisse piisavalt satub?Äkki see ratta müüja lisas mingit siduri pidamist lisavat möksi õli sisse?
Mis puutub jahutusvedelikku,siis need odavama otsa omad tekitavad roostet vägagi hästi.Oli kunagi juhus,et veokal oli jahutamine kehvaks jäänud.Sai pestud radikat ja süsteemi ning mida iganes tehtud,aga ei mingeid muutusi.Lõpuks veepumpa maha võttes, selgus et pumba malmist labad olid sõna otseses mõttes ära roostetanud.Volvo esinduses öeldi,et paljud vene päritolu jahtusvedelikud teevad seda ja neil selle teemaga kokkupuudet jagub.
Pakuks ka,et see sul mingi aine(võimalik ka niiskus) ja õli segu,aga kuidas see seal püsib,ning kust tuleb?Kas sa mootorit korralikult soojaks ka ikka lasid või sõitsidki oma 2,5km otsasid?
Enda kogemusest on selline juhus,et sugulase uuena ostetud volkar Polo mootoril hakkas keset talve põlema õlituli.Teeninduses selgus,et andurile oli tekkinud peale jää,sest naisterahvas sõitnud maakonna linnas ka ainult 2-3km otsasid 1-2 korda nädalas või harvemini.Andur asus minu mäletamist mööda mootori allpoolses osas,mitte üleval.Keerati välja ja Viga sulas töökojas ise ära ning peale seda sai seda mootorit lihtsalt paarkorda kuus korralikult soojaks lastud ja see enam ei kordunud.Auto läbisõit oli 10 aastaga 49000km.
Sõidetud rattad:Riga-d erinevad,Turist T200 73`,Jawa`d erinevad ,Honda Varadero XL 1000 99`,Yamaha TDM 850 97`...
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.
Kasutaja avatar

desmorado
Postitusi: 102
Liitunud: 09 Dets 2007, 16:40
Tsikkel: M900 & LC8 Adventure
Tänatud: 10 korda

Re: Sidur kinni! Mida teha?

Lugemata postitus Postitas desmorado » 18 Jaan 2015, 00:07

Raits66 kirjutas:Jautusvedelik ei kao ära ?
+1. Näieks, KTM-i LC8 mootoril tähendab selline sidurikaane sisemine külg, et veepumba tihendid lekivad ja jahutusvedelik satub õlisse.
Kasutaja avatar

426f
Postitusi: 1561
Liitunud: 27 Jaan 2011, 03:27
Tsikkel: aprilia rs50 MHR
Asukoht: paide

Re: Sidur kinni! Mida teha?

Lugemata postitus Postitas 426f » 18 Jaan 2015, 00:12

näita selle r1 pilti
-minsk125
-voshod
-Izh planeta 5
-k750
-yamaha yz426f
-yamaha fj1200
-kawasaki zx12r
Kasutaja avatar

mella
Postitusi: 4584
Liitunud: 12 Apr 2005, 19:55
Tänatud: 1 kord

Re: Sidur kinni! Mida teha?

Lugemata postitus Postitas mella » 18 Jaan 2015, 09:00

Tuletan meelde, et R1 sidur ei uju õlivannis vaid õlitasemest märksa ülalpool. Seega võib kondents kaane sisse küll jääda.
Kas õli oli ikka õli värvi poolläbipaistev või kreemjas?

Sellegipoolest ei tohiks ketaste tööpinnad roostes olla. Veidi sõitmist peaks need kohe haljaks lööma.
On ka variant, et pandi kohe sisse roostes kettad ja töötab ainult 1-2 ketast. Teised on kogu aeg rooste kareduse tõttu kinni.
Või on õli sees mingi agressiivne aine, mis kettad seistes rooste ajab. Või ketaste materjal mingi hiina odav. Metallkettad ju on roostes ainult "korkkettaga" kokkupuute kohast. Või on korkkettad sellise ainega, mis metallketastele kohe üldse ei meeldi ja roostetama ajab.
Kasutaja avatar

ducatist
Postitusi: 153
Liitunud: 30 Juun 2007, 13:20
Tsikkel: Monster 900
Asukoht: Haapsalu

Re: Sidur kinni! Mida teha?

Lugemata postitus Postitas ducatist » 18 Jaan 2015, 15:28

Kas õhupuhasti on originaal? Mul oli kunagi yhel tsiklil moditud ja selle tulemusena kogus vihmavett karterituulutusse. Sidur kyll kinni ei jäänud aga iga vihmaga läks õli välimus koledamaks.
Kasutaja avatar

westel
Postitusi: 559
Liitunud: 02 Juun 2004, 09:49
Asukoht: Kose
Kontakt:

Re: Sidur kinni! Mida teha?

Lugemata postitus Postitas westel » 18 Jaan 2015, 18:03

ZuzLik kirjutas:Peale seda oli mootori puhtaks pesnud ja uue õli sisse pannud mis pidi õige olema.
Millega ta seda mootorit seest pesi?
Saan aru, et sina sellel rattal õli vahetanud pole?
Ja palju kilomeetreid sa kokku selle rattaga sõitnud umbes oled?

Muideks iga päev 2,5 km otsi sõites selle rattaga on selline kondents normaalne nähtus :wack:
Mootor ei jõua soojakski minna...
Kasutaja avatar

westel
Postitusi: 559
Liitunud: 02 Juun 2004, 09:49
Asukoht: Kose
Kontakt:

Re: Sidur kinni! Mida teha?

Lugemata postitus Postitas westel » 18 Jaan 2015, 18:13

mella kirjutas: On ka variant, et pandi kohe sisse roostes kettad ja töötab ainult 1-2 ketast. Teised on kogu aeg rooste kareduse tõttu kinni.
.
Jutt või asi.
Mella, seda sa peaksid ikka teadama, et kui liigub üks sakkidega ketas, siis liiguvad kõik sakkidega kettad.
Kasutaja avatar

franz125
Postitusi: 2788
Liitunud: 29 Mär 2008, 19:37
Tsikkel: Mitmed
Tänanud: 27 korda
Tänatud: 131 korda

Re: Sidur kinni! Mida teha?

Lugemata postitus Postitas franz125 » 18 Jaan 2015, 20:06

Kas karteri tuulutust pole retsitud.Mul oli kunagi juhus kui hakkasin õhufiltrit pesema ja avastasin filtri kopsikus emulsiooni-uurides selgus et veepumba mehaaniline tihend oli ära pragunenud aga mootorisse sellegipoolest ei ladestunud seda soga.Ja minu otsad olid ka ainult paari kildised.See aasta sõitsin külmade tulekuni,vahest ei saanud isegi toorest tagasi lükata ja ikkagi ei tekkinud emulsiooni.Kogu jutu mõte see,et tsikli mootoritel on nii hea hingamine ja ilma välisabita ei tooda ta sehukest ollust.

Kangutan kõveraid
VTR1000SP1
VTX1800R potsataja-nüüd kahe liitrine
GTS reinkarnatsioonil
98% müüdud Harleydest on ikka veel teedel....ülejäänud 2% jõudsid koju


Teema algataja
ZuzLik
Postitusi: 15
Liitunud: 05 Mai 2013, 13:50
Tänatud: 1 kord

Re: Sidur kinni! Mida teha?

Lugemata postitus Postitas ZuzLik » 20 Jaan 2015, 01:53

Oppa kus nüüd on tagasisidet tulnud. Mainin igaks juhuks ära, et ma ei ole "mootorratta remondiluksepp" (muidu ma siin abi ei küsiks vaid teeks asja korda :P), seega kui lolle küsimusi esitan või igale küsimusele vastata ei oska siis andke andeks.
onusnooker kirjutas:Oli seal siis üldse õli? Moment paistab küll, et õli need kettad näinud ei ole. Kui oleks siis kleepuks nad õlist, ükspuha kui kaua seisab.
Vaata nüüd uuesti kolmandat pilti ... ilusti näha, et pooled sidurikettad läigivad, seega õlised. Need kettad mis asusid roostes pindade vahel olid aga kuivad. Pealegi kui nad üldse õli poleks näinud, ehk siis õlipump kutu vms, siis ma usun, et mootor oleks ammu kokku jooksnud.
Raits66 kirjutas:Jautusvedelik ei kao ära ?
Ausalt öeldes ei oska ma seda öelda. Jõudsin vaid paar kuud sõita selle rattaga. Kas vihjad, et plokikaane tihend? Mul autol läks mingi aeg tagasi plokikaanetihend ja oli ka tugev jahutusvedeliku kadu ja kui mootor lahti sai võetud sai ka ära puhastatud karteri tuulutus kust tuli välja samasugune helebeež kissell. Kui nüüd rattal ka kaanetihend peaks õhtal olema, siis mul on küll mingi karma võlg vms.
tarmoel kirjutas:See kisselli moodi mõgin võib küll jahutusvedelik olla aga ei jahutusvedelik ega ükskõik milline õli ei põhjusta roostet. Kuna mootor pole kokku jooksnud, siis tähendab,et õli seal sees oli ja õlipump ka töötas. Vb-olla asi siduriketaste materjalis (odavtoode kollasest riigist?). Kui eelmine omanik sidurit vahetas, siis mida ta vahetas- kas hõõrdkettad, vahekettad või kogu komplekti koos korviga. See jutt ka natuke äratab kahtlust, et algul pani sisse sellise õli millega uus sidur libises ja siis vahetas ära. Kui ikka tegu tsikli õliga, ei siis uus sidur nii kergesti libise midagi.
Kõigepealt soovitaksin uurida nagu eespoolgi soovitati ega jahutusvedelik õli sisse ei pääse. Ja võiksid proovida õli ära vahetada (sa ju ei tea mida eelmine mees sinna tegelikult sisse pani). Kuna see siduriasi on ka küsimärgi all võid katsetamiseks kasutada kõige odavamat kätte saadavat mineraalõli. peaasi. et 4-takti mootorratta õli. Õli viskoossus võiks olla see mida manualis soovitatakse (10W 40 või väiksem?).
Tegemist minujaoks päris kummalise teemaga. On tavaline et kettad kergelt kinni jäävad peale nädalast seismist. Ja see roostetamise asi päris imelik- kui see pruun asi ikka on rooste, mitte mingi muu ollus?
Kui on edusamme, anna siin ka teada.
Päikest!
Kui ma ratta ostsin siis ma ei tulnud selle pealegi, et tema käest pärida mis ta seal täpsemalt ära vahetas. Ratas nägi väga hea välja ja proovisõidul ka midagi halba ei avastanud. Mainis ka ära, et ei taha tegelikult üldse ratast müüa, sest on teda korralikult ja endale teinud, kuid olude sunnil pidi ta selle ikkagi maha müüma. Võibolla tunnetas ette, et midagi sellist on lähiajal tulemas. Nüüd ma ka enam temaga ühendust võtma ei hakka. Ma usun, et vahetas ikka ainult katetega kattad ära. Täpselt samamoodi ei tea ma millega ta seda mootorit seest pesi, vaevalt et survepesuriga ... kuid noh, kes teab, issanda loomaaed on kirju. Eks ma ise vahetan nüüd siis vaheplaadid ja õli (kindlasti kataloogi järgi valitud) muidugi ära kuid jah, huvitav on ikkagi mis seal sidurikojas täpsemalt toimub. Äkki ikkagi ka mingid õlikanalid vms. umbes (äkki sellepärast ei saa sidur piisavalt õli).? Võibolla tõesti on erinevate tootjate materjalid nii erinevad, et võivad kuidagi reageerida.
yeekim kirjutas:Hoi!

Kaane küljes ei ole kindlasti mitte kondents vaid segu õlist ja mingist muust vedelikust.
Selline vahune kondents tekiks kuskil mootori ülaosas, kus õliaurud ja VÄLISNIISKUS kokku saavad, sidurikorvis sellist asja naljalt ei teki!

Kontrolli, ega kuskil jahutusvedeliku lekkeid ei ole.
Kui ei, lihvi roostesed kettad haljaks ja viska kogu ketaste kompott õli sisse likku(sama õli, mida sa lõpuks mootoris kasutama hakkad).

edu
Kuidas ma seda jahutusvedeliku leket kontrollin? Ootan kuni kevadel sõitma saab hakata ja siis jälgin kas juhutusvedelikku kaob? Neid roosteseid kettaid ma nühkima ei hakka, parem ostan ikka uued, äkki aitab. :)
XL1000 kirjutas:Kettad võib küll ära visata ja uued osta,aga see ei lahenda probleemi,sest see möga seal sees ei ole iseenesest normaalne.Kas õli ikka ka sinna sidurisse piisavalt satub?Äkki see ratta müüja lisas mingit siduri pidamist lisavat möksi õli sisse?
Mis puutub jahutusvedelikku,siis need odavama otsa omad tekitavad roostet vägagi hästi.Oli kunagi juhus,et veokal oli jahutamine kehvaks jäänud.Sai pestud radikat ja süsteemi ning mida iganes tehtud,aga ei mingeid muutusi.Lõpuks veepumpa maha võttes, selgus et pumba malmist labad olid sõna otseses mõttes ära roostetanud.Volvo esinduses öeldi,et paljud vene päritolu jahtusvedelikud teevad seda ja neil selle teemaga kokkupuudet jagub.
Pakuks ka,et see sul mingi aine(võimalik ka niiskus) ja õli segu,aga kuidas see seal püsib,ning kust tuleb?Kas sa mootorit korralikult soojaks ka ikka lasid või sõitsidki oma 2,5km otsasid?
Enda kogemusest on selline juhus,et sugulase uuena ostetud volkar Polo mootoril hakkas keset talve põlema õlituli.Teeninduses selgus,et andurile oli tekkinud peale jää,sest naisterahvas sõitnud maakonna linnas ka ainult 2-3km otsasid 1-2 korda nädalas või harvemini.Andur asus minu mäletamist mööda mootori allpoolses osas,mitte üleval.Keerati välja ja Viga sulas töökojas ise ära ning peale seda sai seda mootorit lihtsalt paarkorda kuus korralikult soojaks lastud ja see enam ei kordunud.Auto läbisõit oli 10 aastaga 49000km.
Vaevalt, et kellelgi kodus niisama mingit vene jahutusvedelikku leidub ja veel imelikum oleks kui keegi seda mootorrattale sisse paneks, on teised ju päris tundlikud igasugu vedelike peale. Iseenesest päris viimastel nädalatel sõitsin temaga jah neid paari kildiseid otsi ainult, sest 0 kraadiga maanteele kimama minna päris ei taha. Sai isegi veel mõne miinus kraadiga tööl käidud kui tee kuiv oli.
desmorado kirjutas:
Raits66 kirjutas:Jautusvedelik ei kao ära ?
+1. Näieks, KTM-i LC8 mootoril tähendab selline sidurikaane sisemine külg, et veepumba tihendid lekivad ja jahutusvedelik satub õlisse.
Autol näiteks küll veepumba tihendi vahelt ei saa jahutusvedelik õli sekka minna kui tihend lekib siis jookseb vedelik lihtsalt mööda mootori külge maha, aga kas mootorrattal on siis mingi mootorisisene veepump we?
mella kirjutas:Tuletan meelde, et R1 sidur ei uju õlivannis vaid õlitasemest märksa ülalpool. Seega võib kondents kaane sisse küll jääda.
Kas õli oli ikka õli värvi poolläbipaistev või kreemjas?

Sellegipoolest ei tohiks ketaste tööpinnad roostes olla. Veidi sõitmist peaks need kohe haljaks lööma.
On ka variant, et pandi kohe sisse roostes kettad ja töötab ainult 1-2 ketast. Teised on kogu aeg rooste kareduse tõttu kinni.
Või on õli sees mingi agressiivne aine, mis kettad seistes rooste ajab. Või ketaste materjal mingi hiina odav. Metallkettad ju on roostes ainult "korkkettaga" kokkupuute kohast. Või on korkkettad sellise ainega, mis metallketastele kohe üldse ei meeldi ja roostetama ajab.
Õlivann ja õlitase seisva mootoriga on kindlasti all pool kui sidur, päris palju kohe. Seega õli saab siduri peale vaid seeläbi, et pump seda üles pumpab. Lihtsalt mainisin sinu jutule lisaks seda. Õli minuteada viimane kord kui ma taseme aknast teda vaatasin oli nagu õli ikka … uus enam ei olnud aga ikka õli moodi (värvuselt nagu lahja kohvi vms.), kuigi … ükskord kui ma ratast mingi nädal aega ei liigutanud siis oli seal samuti siuke beežikas ollus, ehmatasin päris ära kuid nüüd saan aru mis seal oli. See on ka muidugi imelik tõesti, et ainult kettaga kokku puutuv pind on roostes! See jutt, et töötab ainult 1-2 ketast on kindlasti vale. Kõik katetega kettad on ju hammastega sama raami küljes. Kui üks ketas liigub, liiguvad kõik ja sama moodi on nende vaheplaatidega. Samuti on nemad hammastega ühe detaili küljes füüsiliselt kinni. Kui sidur lahutab siis peavad kõik kettad üksteise küljest lahti tulema, vastasel juhul toimub ülekanne … isegi kui üks kettapaar on kinni.
ducatist kirjutas:Kas õhupuhasti on originaal? Mul oli kunagi yhel tsiklil moditud ja selle tulemusena kogus vihmavett karterituulutusse. Sidur kyll kinni ei jäänud aga iga vihmaga läks õli välimus koledamaks.
:D … pole õrna aimugi!
westel kirjutas:
ZuzLik kirjutas:Peale seda oli mootori puhtaks pesnud ja uue õli sisse pannud mis pidi õige olema.
Millega ta seda mootorit seest pesi?
Saan aru, et sina sellel rattal õli vahetanud pole?
Ja palju kilomeetreid sa kokku selle rattaga sõitnud umbes oled?

Muideks iga päev 2,5 km otsi sõites selle rattaga on selline kondents normaalne nähtus :wack:
Mootor ei jõua soojakski minna...
Ma ei tea millega pesi, loodan et ikka õige mootoripesuvahendiga kuid kes teab. Mina sellel rattal loomulikult õli vahetanud pole, sest eelmine omanik väidetavalt alles vahetas ennem müüki ja ma ise sain ju temaga umbes kolm kuud sõita ainult. Kilomeetreid võis tulla kuskil 1000 kanti. Ei vaata seda odomeetrit niimoodi. :P Ma ei ütleks küll, et ma väga rahulikult selle aparaadiga sõitnud oleksin. Edasi ma enda sõidumaneerist vast rääkima ei hakka, muidu sõimatakse kohe idioodiks või mõrvariks, nagu enamus biker'eid.
franz125 kirjutas:Kas karteri tuulutust pole retsitud.Mul oli kunagi juhus kui hakkasin õhufiltrit pesema ja avastasin filtri kopsikus emulsiooni-uurides selgus et veepumba mehaaniline tihend oli ära pragunenud aga mootorisse sellegipoolest ei ladestunud seda soga.Ja minu otsad olid ka ainult paari kildised.See aasta sõitsin külmade tulekuni,vahest ei saanud isegi toorest tagasi lükata ja ikkagi ei tekkinud emulsiooni.Kogu jutu mõte see,et tsikli mootoritel on nii hea hingamine ja ilma välisabita ei tooda ta sehukest ollust.
Väga huvitavaid küsimusi tuleb ikka. :) … Pean jällegi mainima, et ma ei tea … antud isendi karteri tuulutusest midagi, sest ma sain vaid mõned kuud temaga sõita ja oligi suvi läbi. Elu esimene "bike" on see mul ja varasemalt pole mul sellist jama olnud, muidugi pole olnud ka märga sidurit.

Kell on ka juba nii palju, et sry kui mingit seosusetut juttu vahepeal ajasin. Lootsin tegelt siia foorumisse pöördumisega, et keegi on sama asja läbi elanud ja oskab kohe öelda milles asi. Tundub ikka, et läheb pikemalt uurimiseks. Kasvaks mul vaid raha puu otsas, siis viiks kuhugi remondiasutusse selle võrri. :D
Kasutaja avatar

stev666
Postitusi: 962
Liitunud: 03 Mär 2008, 21:48
Tsikkel: SUZUKI M1800R&HondaVTX1800
Asukoht: Tartu
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 24 korda

Re: Sidur kinni! Mida teha?

Lugemata postitus Postitas stev666 » 20 Jaan 2015, 06:22

dr800 2x
Kasutaja avatar

westel
Postitusi: 559
Liitunud: 02 Juun 2004, 09:49
Asukoht: Kose
Kontakt:

Re: Sidur kinni! Mida teha?

Lugemata postitus Postitas westel » 20 Jaan 2015, 11:41

Kui endale kasutatud sõiduk muretseda, siis esimese asjana tuleks mootoriõli ära vahetada. Seda ei tea kunagi, mida sinna sisse on pandud.
Samuti on soovitab üldse kõik vedelikud ära vahetada.

Mina teeksin vist antud juhul nii:
Paneks asja kokku, roostesemad kettad sisse poole, vahetaks õli ja filtri, ostaks vähe odavama õli.
N: http://www.dragbike.ee/pood/?p=1&id=137&item=2196
Jahutussüsteemi igaks juhuks destilleeritud vesi, kui ei ole teada kas on kusagil lekke vms.
Kui vesi vähesel määral õliga kokku puutub, siis ei ole hullu...
Kui aga antifriisi või tosooliga edasi sõita, kui on kusagil leke, siis edaspidi hakkab see õlitust segama.
Õli ja tosool kokku puuduvad, moodustuvad kristallid, mis õlivõtutoru sõela ummistavad.

Uus õli sees ja mootor koos, siis sõidaks ca 100km ja vahetaks uuesti õli ära.
(Kõige parem moororipesu on see, kui seda uue puhta õliga pesta, mitte panna mootorisse mootoripuhastus vms vahendeid)
*Siis tuleks edasi sõita ja jälgida mis toimub. Kui järgmise 100 - 300km järel õli värvust ei muuda ja jahutussüsteemis tase ei alane, siis ei tohiks leket olla.
Kui ikka esinevad siduriga probleemid, siis kõige kindlam terve sidur uus panna. See sidur on vb varasemalt kuuma saanud, mõned kettad võivad olla kõverad vms.
Ja kui kaks korda uue õliga sõites mootor pestud, siis pane korralik täissünt õli sisse.

*Kui õli muutub hallikaks ja jahutussüsteemis tase kuhugi kaob, siis tuleks suurem remont ette võtta ja uurida, kas on asi tihendites või kusagil mõra.

NB! Ja külma mootoriga ära paaruta.
Jõudu
Kasutaja avatar

urmas66
Toetajaliige
Postitusi: 5737
Liitunud: 29 Jaan 2011, 11:52
Tsikkel: Yamaha TDM 850
Asukoht: Harjumaa, Saue vald
Tänanud: 1279 korda
Tänatud: 295 korda

Re: Sidur kinni! Mida teha?

Lugemata postitus Postitas urmas66 » 20 Jaan 2015, 11:54

Vene päritolu jahutusvedelikke või nende analooge müüakse täna meil igas teises autovaruosa poes, erinevate kaubamärkide alt ja ka paljudes bensukates.Üks neist ,mis kindlasti tekitab korrosiooni, on sinine kirjaga TOSOL.Ma ei pidanud silmas mingit nõukaajast jäänud vedelikke, vaid ikka täna müügil olevaid tooteid.Tundub,et sa nagu pole ise selle tehnikaga väga sinapeal,kui sinu viimast posti lugeda.Kuidagi üleolev on su suhtumine neisse,kes sind abistadda üritasid.
Aga edu vea leidmisel.
Sõidetud rattad:Riga-d erinevad,Turist T200 73`,Jawa`d erinevad ,Honda Varadero XL 1000 99`,Yamaha TDM 850 97`...
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.

Teema algataja
ZuzLik
Postitusi: 15
Liitunud: 05 Mai 2013, 13:50
Tänatud: 1 kord

Re: Sidur kinni! Mida teha?

Lugemata postitus Postitas ZuzLik » 20 Jaan 2015, 14:17

Päris huvitav lahendus. Tal on muidugi kaks generatsiooni uuem R1 kui mul, põhimõte jääb muidugi samaks. Tekib ka muidugi sama küsimus nagu seal arutati, et huvitav kuidas see õlirõhule mõjub. Seal muidugi väideti, et ei muutu midagi. Alguses üritaks ikka loomulikul moel asja toimima saada, ei taha kohe auke puurima hakata. :D
westel kirjutas:Kui endale kasutatud sõiduk muretseda, siis esimese asjana tuleks mootoriõli ära vahetada. Seda ei tea kunagi, mida sinna sisse on pandud.
Samuti on soovitab üldse kõik vedelikud ära vahetada.

Mina teeksin vist antud juhul nii:
Paneks asja kokku, roostesemad kettad sisse poole, vahetaks õli ja filtri, ostaks vähe odavama õli.
N: http://www.dragbike.ee/pood/?p=1&id=137&item=2196
Jahutussüsteemi igaks juhuks destilleeritud vesi, kui ei ole teada kas on kusagil lekke vms.
Kui vesi vähesel määral õliga kokku puutub, siis ei ole hullu...
Kui aga antifriisi või tosooliga edasi sõita, kui on kusagil leke, siis edaspidi hakkab see õlitust segama.
Õli ja tosool kokku puuduvad, moodustuvad kristallid, mis õlivõtutoru sõela ummistavad.

Uus õli sees ja mootor koos, siis sõidaks ca 100km ja vahetaks uuesti õli ära.
(Kõige parem moororipesu on see, kui seda uue puhta õliga pesta, mitte panna mootorisse mootoripuhastus vms vahendeid)
*Siis tuleks edasi sõita ja jälgida mis toimub. Kui järgmise 100 - 300km järel õli värvust ei muuda ja jahutussüsteemis tase ei alane, siis ei tohiks leket olla.
Kui ikka esinevad siduriga probleemid, siis kõige kindlam terve sidur uus panna. See sidur on vb varasemalt kuuma saanud, mõned kettad võivad olla kõverad vms.
Ja kui kaks korda uue õliga sõites mootor pestud, siis pane korralik täissünt õli sisse.

*Kui õli muutub hallikaks ja jahutussüsteemis tase kuhugi kaob, siis tuleks suurem remont ette võtta ja uurida, kas on asi tihendites või kusagil mõra.

NB! Ja külma mootoriga ära paaruta.
Jõudu
Tänud sellise vastuse eest! :) Tundub nagu kõige õigem sedasi teha jah nagu soovitad.
XL1000 kirjutas:Vene päritolu jahutusvedelikke või nende analooge müüakse täna meil igas teises autovaruosa poes, erinevate kaubamärkide alt ja ka paljudes bensukates.Üks neist ,mis kindlasti tekitab korrosiooni, on sinine kirjaga TOSOL.Ma ei pidanud silmas mingit nõukaajast jäänud vedelikke, vaid ikka täna müügil olevaid tooteid.Tundub,et sa nagu pole ise selle tehnikaga väga sinapeal,kui sinu viimast posti lugeda.Kuidagi üleolev on su suhtumine neisse,kes sind abistadda üritasid.
Aga edu vea leidmisel.
Vabandan siis selle üleoleva suhtumise pärast kõigi ees, ei tahtnud küll kuidagi sellist märki külge saada. :oops: Võibolla asi selles, et kirjutasin seda pikka postitust öösel 1-2 vahel. Kuigi päris täpselt ei saa ma aru kus ma siis halvasti ütlesin ... võibolla oleksin pidanud rohkem smaile kasutama, et mitte tõredana tunduda.

Peace! :P
Kasutaja avatar

Bastard
Postitusi: 748
Liitunud: 12 Sept 2010, 19:42
Asukoht: est
Tänanud: 6 korda
Tänatud: 18 korda

Re: Sidur kinni! Mida teha?

Lugemata postitus Postitas Bastard » 20 Jaan 2015, 15:27

Sõnu tuleb valida, mitte smaile kasutada, iga lause järel smail jätab veel kohtlasema mulje.
Ja "pole õrna aimugi" stiilis vastuste asemel... mine garaazi ja uuri järgi :wink:

Teema algataja
ZuzLik
Postitusi: 15
Liitunud: 05 Mai 2013, 13:50
Tänatud: 1 kord

Re: Sidur kinni! Mida teha?

Lugemata postitus Postitas ZuzLik » 21 Jaan 2015, 01:11

No issand … inimene küsis: "Kas õhupuhasti on originaal?" ja ma vastasin " :D … pole õrna aimugi!". Naeratasin selle peale, sest ma nagu ei tea kus see siklil üldse asubki ja milline see välja näeb. Iseenda üle naersin ju … ja vastasin, et mul ei ole õrna aimugi kas see on originaal või mitte. Kui ma oleks kirjutanud lihtsalt: "Ma ei tea", siis oleks korrektsem olnud w? Minuarust seal küll midagi üleolevat polnud, aga võibolla peaks üldse selle teema nüüd lukku panema ja mina peaksin kuskile nurga taha arenema minema :P .

Btw … Kuidas ma vahet teen kas see on originaal või mitte? Kas tuleb mingit originaal varuosakoodi jälgida või peaks originaalil Yamaha logo peal olema? Garaaži mul kahjuks pole, hoian talvel võõral pinnal ratast, seega päris kohe ratta kõrvale ka minna ei saa kui tahan.
Kasutaja avatar

Kox
Postitusi: 525
Liitunud: 07 Okt 2006, 13:10
Tsikkel: BMW R 1250 GS Adventure
Asukoht: Tartu
Tänanud: 3 korda
Tänatud: 10 korda

Re: Sidur kinni! Mida teha?

Lugemata postitus Postitas Kox » 21 Jaan 2015, 09:24

Ma ei tea küll kust te seda üleolevust välja loete.
Minuarust veel ekstra hoolikas vend, et kõigile soovitustele eraldi vastama vaevus.

Remondinõuga aidata ei oska, seega soovin lihtsalt edu ja kiiret lahendust probleemile!

Omatud: Yamaha R6 99'/Yamaha R6 02'/Suzuki Gsx-R 600 04'/Kawasaki Zx6R 03'/Kawasaki Zx10R 04'/Yamaha R1 04'/Buell Xb9R Firebolt 02'/Yamaha R6 07'/KTM 950 SM 07'/Kawasaki Zx10R 09'/Buell Xb9S Lightning 04'/KTM Super Duke 05'/Aprilia Shiver 08'/Yamaha R6 07'/Yamaha FZ1N 07'/Aprilia Tuono 07'/Aprilia Tuono V4R 11'/KTM 1290 Superduke R 14’/KTM 1190 Adventure 14'/BMW R 1250 GS Adventure 19’

Kasutaja avatar

speedvana
Postitusi: 865
Liitunud: 17 Juun 2007, 13:41
Tsikkel: FZR
Asukoht: tallinn/+
Tänatud: 1 kord

Re: Sidur kinni! Mida teha?

Lugemata postitus Postitas speedvana » 21 Jaan 2015, 10:41

Nagu kirjutasid esimeses postis, endine omanik ei teinutki saladust, et sidur libises, järeldan, et kettad on kõvasti kuuma saanud, ilmselt vahetati lamellkettad ära, kuna sinu mõõtmis tulemused andsid normi välja. Oligi ilmselt nii vahetamisele ei läinud vahekettad ja võisid vabalt nädala paar olla vljaspool mootorit kuskil niiskemas ruumis töölaual, ise tead mis nägu lähevad kuuma saanud kettad hapniku käes.
Kui raha napib vaheta vahekettad ära, aga parem terve pakk.
Ködi kaane siseküljele võis tekkida samal põhjusel, niiskus/kondents, laoti kokku ilma puhastamata/kuivatamata.
Kasutaja avatar

Pontus
Postitusi: 1423
Liitunud: 04 Nov 2007, 22:08
Tsikkel: V4
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 5 korda
Tänatud: 7 korda

Re: Sidur kinni! Mida teha?

Lugemata postitus Postitas Pontus » 21 Jaan 2015, 11:29

Anna lollile leiba ja loll sureb nälga...
Hoopis teine mees, ja kui tahad kõnetada siis nüüdsest lisa lause lõppu alati: Söör...

Teema algataja
ZuzLik
Postitusi: 15
Liitunud: 05 Mai 2013, 13:50
Tänatud: 1 kord

Re: Sidur kinni! Mida teha?

Lugemata postitus Postitas ZuzLik » 21 Jaan 2015, 11:30

Kuna olen siin foorumi väliselt ka mõne inimesega antud teemal suhelnud, siis jõudsime ka taolisele järeldusele, et kuna mingil momendil sõitis eelmine omanik libiseva siduriga, siis ilmselt said vaheplaadid kuuma (tekib selline sinakas libe pind metallile) ja peale seda pole ime, et sidurikettad sinna külge kinni kitivad.

Aga ma arvan, et esialgu ma vahetan ikkagi vaid vaheplaadid ära. Pole ehk mõtet uueväärseid sidurikettaid vahetama hakata. Tekkis ka veel selline küsimus, et kui mul on siduri kaan küljest ära, siis kas ma võin ratta tööle panna või hakkab jubedalt sealt õli välja jooksma? Seda teeksin ma siis selle mõttega, et teada saada kust kohast ja kas üldse sidurile õli peale tuleb.
Kasutaja avatar

urmas66
Toetajaliige
Postitusi: 5737
Liitunud: 29 Jaan 2011, 11:52
Tsikkel: Yamaha TDM 850
Asukoht: Harjumaa, Saue vald
Tänanud: 1279 korda
Tänatud: 295 korda

Re: Sidur kinni! Mida teha?

Lugemata postitus Postitas urmas66 » 21 Jaan 2015, 11:35

Punnvõrriga sai vanasti sõidetudki ilma siduri kaaneta,et saaks sidurit peale keerata ,kui lahti tuli :mrgreen:
Sõidetud rattad:Riga-d erinevad,Turist T200 73`,Jawa`d erinevad ,Honda Varadero XL 1000 99`,Yamaha TDM 850 97`...
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.

tarmoel
Postitusi: 296
Liitunud: 25 Aug 2008, 22:48
Tänatud: 6 korda

Re: Sidur kinni! Mida teha?

Lugemata postitus Postitas tarmoel » 21 Jaan 2015, 11:59

Märja siduriga rattale sellist asja teha ei saa, õli jookseb välja ja mootor jääb kuivale. Võid proovida starteriga ringi ajada nii, et mootor ei käivituks. Siis on ka näha millisest august see õli tuleb. Oluline, et mootoris õli olemas oleks ja kuivaks ei jääks.
Kasutaja avatar

mella
Postitusi: 4584
Liitunud: 12 Apr 2005, 19:55
Tänatud: 1 kord

Re: Sidur kinni! Mida teha?

Lugemata postitus Postitas mella » 21 Jaan 2015, 12:11

Otseselt kuiva karteriga masinal välja ei jookse, kuigi on märgsidur. Aga sellegipoolest ilma sidurikaaneta võib pöörlev korv korraliku õlivihma teha.
tarmoel kirjutas:Märja siduriga rattale sellist asja teha ei saa, õli jookseb välja ja mootor jääb kuivale. Võid proovida starteriga ringi ajada nii, et mootor ei käivituks. Siis on ka näha millisest august see õli tuleb. Oluline, et mootoris õli olemas oleks ja kuivaks ei jääks.

Teema algataja
ZuzLik
Postitusi: 15
Liitunud: 05 Mai 2013, 13:50
Tänatud: 1 kord

Re: Sidur kinni! Mida teha?

Lugemata postitus Postitas ZuzLik » 21 Jaan 2015, 14:15

mella kirjutas: ... Aga sellegipoolest ilma sidurikaaneta võib pöörlev korv korraliku õlivihma teha ...
Seda küll (saaks õlivikerkaart näha). :mrgreen:

Parandan ennast ka natuke:
ZuzLik kirjutas: ... ma nagu ei tea kus see siklil üldse asubki ja milline see välja näeb ...
Selle lausega mõtlesin tegelt karterituulutust mitte õhupuhastit. Selle viimase leian ehk ise ikka paagi alt ülesse. :D
Kasutaja avatar

speedvana
Postitusi: 865
Liitunud: 17 Juun 2007, 13:41
Tsikkel: FZR
Asukoht: tallinn/+
Tänatud: 1 kord

Re: Sidur kinni! Mida teha?

Lugemata postitus Postitas speedvana » 21 Jaan 2015, 15:05

XL1000 kirjutas:Punnvõrriga sai vanasti sõidetudki ilma siduri kaaneta,et saaks sidurit peale keerata ,kui lahti tuli :mrgreen:
Punvõrriga oli sidur üldse luksus (sest tavaliselt oli tross puruks), piduritege oli nii, et hea kui oli üks neist, esi või taga :bsmile:
Vasta

Mine “Mootorratta remont, tehnika, elekter ...”