K: Honda transalp xl600 v pöörete anomaalia

Kui mutrivõti peos püsib (või siis üldse ei püsi), kui vajad abi või nõu mootorratta remondil või soovid tehnika üle arutleda. Kui pluss ja miinus on lootusetult segi ja amprid ajavad volte taga.

Moderaator: Moded

Foorumi reeglid
Vältimaks asjatuid postitusi ja saamaks kiiremaid asjakohaseid vastuseid, peab teema sisaldama järnevaid detaile:
  1. Pealkirjas: Tsikli mark ja lühike vea kirjeldus (kui täpsemini ei ole võimalik siis näiteks: probleem mootoris, probleem piduritega jne)
  2. Sisus võimalikult täpne vea kirjeldus ja mootorratta mark ning väljalaskeaasta

NÄIDE: Honda Hornet, tühikäiguga probleem.

Valesti alustatud ning sisutühjade teemade puhul on moderaatoril õigus teema kustutada!

Teema algataja
drtarmo
Postitusi: 22
Liitunud: 08 Apr 2015, 23:47

K: Honda transalp xl600 v pöörete anomaalia

Lugemata postitus Postitas drtarmo » 12 Juun 2015, 00:20

Tere, suht värske masinaomanik, võtsin ette pikema sõidu, ristmikul avastasin, et masin ei jaksa minna, kahtlustasin, et hakkasin kohalt 2. käiguga minema, kuid hoopis 2500-3000 pöördel masinal imelik pläterdav hääl ja minek uimane, saab sellest kohast üle, siis jälle elab ja liigub kergelt, mida soovitate karbussi puhastus? Mida peaks enne seda teadma, mida vältida?



vteor
Postitusi: 37
Liitunud: 14 Apr 2014, 21:44
Tsikkel: R1150 GS
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 1 kord

Re: K: Honda transalp xl600 v pöörete anomaalia

Lugemata postitus Postitas vteor » 12 Juun 2015, 08:38

Siduri remont.
Kasutaja avatar

Mart
Postitusi: 387
Liitunud: 18 Juun 2014, 21:53
Tsikkel: Honda Transalp XL600V, NX 650
Asukoht: Tallinn/Viljandi
Tänanud: 67 korda
Tänatud: 10 korda

Re: K: Honda transalp xl600 v pöörete anomaalia

Lugemata postitus Postitas Mart » 12 Juun 2015, 09:51

Kas kohapeal on sama viga? Või ainult sõites?
Mul on ka telefon.. 56271134

Teema algataja
drtarmo
Postitusi: 22
Liitunud: 08 Apr 2015, 23:47

Re: K: Honda transalp xl600 v pöörete anomaalia

Lugemata postitus Postitas drtarmo » 14 Juun 2015, 15:57

Kuna ma kohapeal suurem gaasiga paarutaja pole, avastasin selle ikka masinaga sõites, iga käiguga samas pöörete vahemikus sama jõuetu minek. Kuidas sidur sellega seotud?
Sidur libiseks, siis läheksid pöörded kõrgeks aga kiirus ei tule järgi, see hoopis teistmoodi.
Kasutaja avatar

uljasvaluvelg
Postitusi: 475
Liitunud: 12 Aug 2008, 19:33
Tsikkel: Honda Transalp
Asukoht: Tallinn

Re: K: Honda transalp xl600 v pöörete anomaalia

Lugemata postitus Postitas uljasvaluvelg » 14 Juun 2015, 19:40

Kõigepealt vaata õhufilter üle. See on nendel masinatel probleemne koht. Originaal paberfiltrit ei soovitaks panna vaid asendada K&N pestava filtriga. Kallima hinna peaksid kiiresti väiksema kütusekuluga tagasi teenima.
Honda Transalp
Kasutaja avatar

Margusxx
Postitusi: 895
Liitunud: 23 Veebr 2004, 12:28
Tsikkel: GSX1300RZ K750 CRF1000l
Asukoht: Rootsi
Tänatud: 34 korda

Re: K: Honda transalp xl600 v pöörete anomaalia

Lugemata postitus Postitas Margusxx » 15 Juun 2015, 08:59

mine käi töökojas ja lase karpad sünkroniseerida ka.
Hardcore,hardcore,hardcore,hardcore. Nothing less and nothing more...

Teema algataja
drtarmo
Postitusi: 22
Liitunud: 08 Apr 2015, 23:47

Re: K: Honda transalp xl600 v pöörete anomaalia

Lugemata postitus Postitas drtarmo » 15 Juun 2015, 09:44

Mida karpade sünkroniseerimine tavaliselt muudab? Jõudlust? Tühikäiku?
Kas seda tööd teostavaid kohti saab kuskilt vaadata ka või on mingi väike hulk mehi kes seda sünkroniseerimist teevad?
Ehk, kuhu, kui kaugele ma peaks arvestama suundumisel?
Kasutaja avatar

yeekim
Postitusi: 5194
Liitunud: 09 Mai 2006, 12:08
Tsikkel: XV1600 & NX650
Asukoht: Head mõtted
Tänanud: 206 korda
Tänatud: 161 korda

Re: K: Honda transalp xl600 v pöörete anomaalia

Lugemata postitus Postitas yeekim » 15 Juun 2015, 09:49

Ära seda karpade sünkroniseerimise juttu tõsiselt võta, seda tee siis, kui kõik on korras.
See on nö.fine tuning.

Alusta lihtsamast ja elementaarsemast- karpade ja õhufiltri puhtus siis seadistus manuaali järgi(tühikäigu kruvi, siibrid jmt)
Mis värvi küünlad on? Kuna vahetati, kas on margikohased?
Tõmba endale manuaal ja jõudu tööle!

edu
Teen saiast sitta!
Kasutaja avatar

Margusxx
Postitusi: 895
Liitunud: 23 Veebr 2004, 12:28
Tsikkel: GSX1300RZ K750 CRF1000l
Asukoht: Rootsi
Tänatud: 34 korda

Re: K: Honda transalp xl600 v pöörete anomaalia

Lugemata postitus Postitas Margusxx » 15 Juun 2015, 12:31

karpade sünkimine muudab enamasti just ratta käiku selles pöörete vahemikus kus sul probleem on, ja ära enne karpasi lahti võta kui sul see tehtud on, Sünkroniseerimine paneb paika selle, et karpa siibri ja silindri vahel on sama vaakum kõikides silindrites, kui see tehtud on, siis saad hakata teisi asju sättima. Sünkimise jaoks ei pea sa karpasi maha kakkuma, enamasti piisab paagi maha võtmisest.

karpade sünkimine ei mõjuta enamasti tühikäiku, sest selle jaoks on karpades täpselt samas mõõdus tühikäigu düüsid.
karpade sünkimine mõjutab jõudlust, sest kui üks karpa töötab nö. 100% ja teine näiteks 80%, siis see laisem karpa hakkab pidurdama ka seda silindrit mis muidu tahaks hästi käia
Enamasti on seda valesti käimist tunda rahuliku sõidu pööretel kuna siis on siibrid vähem avatud. Kui gaas on korralikult peale keeratud, siis on protsentuaalne erinevus õhu koguses väiksem ja pläterdamist enam tunda pole.
Aga kui sa tahad, siis võid esimese asjana kuulata yeekimit ja kogu sisselaske pulkadeks harutada ja pärast loota, et sai korralikult kokku.
Hardcore,hardcore,hardcore,hardcore. Nothing less and nothing more...
Kasutaja avatar

Divikas
Postitusi: 395
Liitunud: 29 Mär 2007, 15:04
Tsikkel: Honda XL 600 TransAasia
Asukoht: Tartu
Tänatud: 24 korda

Re: K: Honda transalp xl600 v pöörete anomaalia

Lugemata postitus Postitas Divikas » 15 Juun 2015, 12:47

karpade sünkimine ei mõjuta enamasti tühikäiku,

ma pole selles eriti kindel. Igatahes TA tühikäik sõltub päris kindlasti sellest, kui korralikult sünkroniseerimine on tehtud. Just tühikäigul on siibrid suletud ja silindrite töö ja läbi tühikäigu düüside liikuv kütuse hulk sõltub otseselt hõrendusest ja kui tasakaalus see mõlema silindri vahel on. Ka sünkimine (mis TA puhul on ise väga lihtne) tehakse tühikäigul.
kuid hoopis 2500-3000 pöördel masinal imelik pläterdav
Ma ise kõige pealt puhastaks karpad ära ja kui see ei aita kontrolliksin vaakumkabrite mebraanid üle ning vaataks, kas kõik need osad karburaatorite sees, mis liikuma peavad, seda ka tõesti teevad.
http://motoreisid-motoreisid.blogspot.com/
Ida-Euroopa 2007, Ida-Euroopa 2008, Kesk-Aasia 2009, Kesk-Aasia 2010, Norra - Kaucasus 2011, Kaug-Ida - Mongolia 2012, Russkii Sever 2015, Pamir Highway 2016, Ukraina Karpaadid 2017, Koola poolsaar 2018, Volga jõgi 2019
Kasutaja avatar

StreetMoto
Kaupmees
Postitusi: 2223
Liitunud: 04 Okt 2004, 15:51
Asukoht: Tallinn, Hiiu/Pääsküla
Tänatud: 108 korda
Kontakt:

Re: K: Honda transalp xl600 v pöörete anomaalia

Lugemata postitus Postitas StreetMoto » 15 Juun 2015, 13:35

2500-3000 pöördevahemikku ei mõjuta karpasünk sisuliselt mitte mingisugusel määral. See on pöördevahemik, mis on kõige tundlikum kütuse kättesaamise ja küünlapiipude võimaliku ülelöömise osas. Mina soovitan kontrollida, kas kütus jookseb korrektselt karpadesse peale ja kas küünlajuhtme-piibu ühendus on tihe ja niiskuskindel või maandatakse kõrgepinge jube enne küünalt kuskile silindriseina ära.
StreetMotos jätkuvalt soodsad tehingud: Castrol - Elf - Michelin - Bridgestone - Maxxis - Dunlop - D.I.D - JT + iga päev online tellimused erinevatesse Euroopa ladudesse

Neeme
527 4000
http://www.streetmoto.ee
streetmoto@streetmoto.ee
Kasutaja avatar

uljasvaluvelg
Postitusi: 475
Liitunud: 12 Aug 2008, 19:33
Tsikkel: Honda Transalp
Asukoht: Tallinn

Re: K: Honda transalp xl600 v pöörete anomaalia

Lugemata postitus Postitas uljasvaluvelg » 15 Juun 2015, 20:49

Neeme andis hea mõtte!
Kuna Transalpil on vaakum kraan, siis tuleks ehk kontrollida bensiinikraani juurest tulevat peenemat voolikut, mis läheb silindripea alla. Kui see pole ühendatud või on väga väsinud, siis see võib pärssida kütuse pealevoolu karburaatoritesse.
Honda Transalp

Teema algataja
drtarmo
Postitusi: 22
Liitunud: 08 Apr 2015, 23:47

Re: K: Honda transalp xl600 v pöörete anomaalia

Lugemata postitus Postitas drtarmo » 17 Juun 2015, 19:50

Märgiks ära veel, et see viga tuli välja siis kui olin sõitnud tund või kaks maantesõittu ühe soojaga. Külavahel, sõidud kuni 50 km ei ole see viga välja näidanud.
Kasutaja avatar

Mart
Postitusi: 387
Liitunud: 18 Juun 2014, 21:53
Tsikkel: Honda Transalp XL600V, NX 650
Asukoht: Tallinn/Viljandi
Tänanud: 67 korda
Tänatud: 10 korda

Re: K: Honda transalp xl600 v pöörete anomaalia

Lugemata postitus Postitas Mart » 15 Aug 2015, 11:23

Terv. Kas said jälile, milles viga oli/on? Mul ka sama värk toimumas. Isegi kohapeal 2000 kuni u.3500ni uimane ja jõuetu ja ei mootor paugub pisut ja ei tõõta hästi. Alla 2000 ok ja üle 3500 täiesti ok. Sellise tunde jätab nagu saaks palju kätte?
Aga mul ei tee ta seda koguaeg. Mõni päev tõõtab laitmatult, aga vahest terve päev jebib.
Mul on ka telefon.. 56271134

Teema algataja
drtarmo
Postitusi: 22
Liitunud: 08 Apr 2015, 23:47

Re: K: Honda transalp xl600 v pöörete anomaalia

Lugemata postitus Postitas drtarmo » 03 Sept 2015, 10:44

Võin väita, et need, kes ütlesid, et asi võib olla õhupuhastajas, neil on õigus.
Käisin Rakveres uurimas pestavat filter oli 80 eurot K&n kui õieti mäletan. Kas keeg oskab ehk soovitada mingit muud brändi või odavamat kohta või firmat, kus seda soetada?

Väikesed küsimused mul ikka selle pestava kohta on:
Kas mootoripoolt tuleb bensiini (bensiiniauru) õhupuhastajasse?
Kas filter võib jääda kuivaks?
Kas filter laseb peent liiva, kruusa tolmu läbi?
Kas keegi teab odavamat pestavat filtrit kui 80 eurot?
Viimati muutis drtarmo, 03 Sept 2015, 19:23, muudetud 1 kord kokku.

Teema algataja
drtarmo
Postitusi: 22
Liitunud: 08 Apr 2015, 23:47

Re: K: Honda transalp xl600 v pöörete anomaalia

Lugemata postitus Postitas drtarmo » 13 Sept 2015, 21:02

Kuna see on ehtne anomaalia, siis peale õhupuhasti puhastamist, muutus asi korraks paremaks. Hiljem proovisin kohapeal ilma õhupuhaastita, ikka sama seis.
Võtsin ühelt silindrilt mõlemad piibud ära, siis oli koguaeg selline mootori iseloom nagu seal pöörete vahemikus ennem, ehk siis selles vahemikus töötas ta mul 1 silindriga.
Vaatasin veel membraani voolikud üle ja membraani enda ning filtri kraani küljes. Filter oli puhas. Ma katsetasin membraani voolikut nii, et tõmbasin vaakumisse ja vaakum ei kadunud kuskile. Lahti võtsin silindri poolt. Õhtu läks juba pimedaks, siis näitas välja, et küünlajuhe peksab läbi, lööb massi. Üks koht oli keskel, silindrite peal, kus oli mingi toru klambri serv, sinna, hiljem asukohta muutes peksis ka piibu juurest. Ajutine võõras piip otsa keeratud kadus see jama ära.
Kas küünlajuhtmeid müüakse 1,2 kaupa ka või täis komplekt?



Vasta

Mine “Mootorratta remont, tehnika, elekter ...”