Amorditorudelt jupp vahelt ära ...?

Kui mutrivõti peos püsib (või siis üldse ei püsi), kui vajad abi või nõu mootorratta remondil või soovid tehnika üle arutleda. Kui pluss ja miinus on lootusetult segi ja amprid ajavad volte taga.

Moderaator: Moded

Foorumi reeglid
Vältimaks asjatuid postitusi ja saamaks kiiremaid asjakohaseid vastuseid, peab teema sisaldama järnevaid detaile:
  1. Pealkirjas: Tsikli mark ja lühike vea kirjeldus (kui täpsemini ei ole võimalik siis näiteks: probleem mootoris, probleem piduritega jne)
  2. Sisus võimalikult täpne vea kirjeldus ja mootorratta mark ning väljalaskeaasta

NÄIDE: Honda Hornet, tühikäiguga probleem.

Valesti alustatud ning sisutühjade teemade puhul on moderaatoril õigus teema kustutada!
Kasutaja avatar

Teema algataja
Raits66
Postitusi: 274
Liitunud: 08 Mai 2009, 19:17
Asukoht: Tallinn
Tänatud: 14 korda

Amorditorudelt jupp vahelt ära ...?

Lugemata postitus Postitas Raits66 »

Kes ja kus lõikab amorditorudelt jupi vahelt ära ja keevitab kokku tagasi nii, et need pärast pooleks ei lähe.
Sirge ja sile peab ka jääma.



Kasutaja avatar

RaulK
Postitusi: 636
Liitunud: 17 Dets 2012, 20:55
Tsikkel: Suzuki RF900r
Asukoht: Tartu
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 15 korda

Re: Amorditorudelt jupp vahelt ära ...?

Lugemata postitus Postitas RaulK »

Tahad madalamaks lasta? Selleks ei lõigata juppi vahelt ära..

Kasutaja avatar

Teema algataja
Raits66
Postitusi: 274
Liitunud: 08 Mai 2009, 19:17
Asukoht: Tallinn
Tänatud: 14 korda

Re: Amorditorudelt jupp vahelt ära ...?

Lugemata postitus Postitas Raits66 »

vikiii kirjutas:

Tahad madalamaks lasta? Selleks ei lõigata juppi vahelt ära..

Kuidas siis saab ?

Kasutaja avatar

yeekim
Toetajaliige
Postitusi: 6608
Liitunud: 09 Mai 2006, 12:08
Tsikkel: VT1300CX
Asukoht: Head mõtted
Tänanud: 649 korda
Tänatud: 399 korda

Re: Amorditorudelt jupp vahelt ära ...?

Lugemata postitus Postitas yeekim »

Raits66 kirjutas:
vikiii kirjutas:

Tahad madalamaks lasta? Selleks ei lõigata juppi vahelt ära..

Kuidas siis saab ?

Muudad nt. kinnituste asukohti....

vikii mõtleb ilmselt madalduskonte ag kuna soovija kirjutas "amordid", e. mitmuses siis see variant jääb ära.

edu

Saadetud kettaga lauatelefonist!

Kasutaja avatar

franz125
Postitusi: 3187
Liitunud: 29 Mär 2008, 19:37
Tsikkel: Mitmed
Tänanud: 34 korda
Tänatud: 192 korda

Re: Amorditorudelt jupp vahelt ära ...?

Lugemata postitus Postitas franz125 »

Raits66 kirjutas:

Kes ja kus lõikab amorditorudelt jupi vahelt ära ja keevitab kokku tagasi nii, et need pärast pooleks ei lähe.
Sirge ja sile peab ka jääma.

Mis tüüpi sul amordid on usd või tavalised?

Kangutan kõveraid
VTR1000SP1
VTX1800R potsataja-nüüd kahe liitrine
GTS reinkarnatsioonil
98% müüdud Harleydest on ikka veel teedel....ülejäänud 2% jõudsid koju


lermo
Postitusi: 470
Liitunud: 13 Veebr 2006, 19:41
Tsikkel: BMW R45|FT500"Krants"|XT600
Asukoht: Tallinn, Nõmme
Tänatud: 13 korda
Kontakt:

Re: Amorditorudelt jupp vahelt ära ...?

Lugemata postitus Postitas lermo »

Raits66 kirjutas:
vikiii kirjutas:

Tahad madalamaks lasta? Selleks ei lõigata juppi vahelt ära..

Kuidas siis saab ?

Näiteks nii :P

Spoiler

Pilt

Aga ilmselt on mõeldud lühemaks lõikamist ja uuesti keermestamist. Minu Krantsil võeti jupp vahelt välja nii, et keevituskoht jäi clip-on'i alla.

M: Honda FT500 Cafe-racer '84
Tel: 53453529
Kasutaja avatar

Teema algataja
Raits66
Postitusi: 274
Liitunud: 08 Mai 2009, 19:17
Asukoht: Tallinn
Tänatud: 14 korda

Re: Amorditorudelt jupp vahelt ära ...?

Lugemata postitus Postitas Raits66 »

See välja turritavate torude variant on ju päris asjalik :)
Tegelt vedrud tegin lühemaks aga nüüd käib amort põhja ja natuke tahaks veel alla lasta :) Seega ei näe ma muud võimalust kui jupp vahelt ära või siis ots uuesti keermestada.


red buell
Postitusi: 195
Liitunud: 08 Apr 2005, 14:58
Tsikkel: BMW R1200R,Ducati 900SS,HD Spo
Asukoht: Mähe, Pirita
Tänanud: 42 korda
Tänatud: 106 korda

Re: Amorditorudelt jupp vahelt ära ...?

Lugemata postitus Postitas red buell »

Raits66 kirjutas:

See välja turritavate torude variant on ju päris asjalik :)
Tegelt vedrud tegin lühemaks aga nüüd käib amort põhja ja natuke tahaks veel alla lasta :) Seega ei näe ma muud võimalust kui jupp vahelt ära või siis ots uuesti keermestada.

Kui lenksu kinnitus tuleb cliponidega siis pole ju probleem lühemaks teha, sest keevituskoht jääb sinna alla. Olen neid päris mitmeid teinud. Lermo amordid tulid ka läbi vahendaja (renard) minu juurde.

Tsiklite elektritööd ja alarmid. Tsiklite ümberehitus. Tel:51O73O5
https://www.facebook.com/MotoSpirit-190392434636735/
Kasutaja avatar

Sten
Postitusi: 822
Liitunud: 14 Mai 2011, 08:39
Tsikkel: ZX10R Fighter
Asukoht: Tallinn - 56934211
Tänanud: 6 korda

Re: Amorditorudelt jupp vahelt ära ...?

Lugemata postitus Postitas Sten »

Raits66 kirjutas:

Kes ja kus lõikab amorditorudelt jupi vahelt ära ja keevitab kokku tagasi nii, et need pärast pooleks ei lähe.
Sirge ja sile peab ka jääma.

Mina tegin selle nipi ära omal ise .
Pilt

Helista või kirjuta võin lähemalt rääkida .

Pooleldi ise tehtud , pooleldi hästi tehtud ...
Kasutaja avatar

yeekim
Toetajaliige
Postitusi: 6608
Liitunud: 09 Mai 2006, 12:08
Tsikkel: VT1300CX
Asukoht: Head mõtted
Tänanud: 649 korda
Tänatud: 399 korda

Re: Mis Te siis päev läbi teete e. kes millega aidata saab?

Lugemata postitus Postitas yeekim »

Ma ei saa aru, miks Te seda keevitada tahate, kas on raske lõigatud kohale uus sisekeere punni jaoks treida :wack:

Saadetud kettaga lauatelefonist!

Kasutaja avatar

Teema algataja
Raits66
Postitusi: 274
Liitunud: 08 Mai 2009, 19:17
Asukoht: Tallinn
Tänatud: 14 korda

Re: Amorditorudelt jupp vahelt ära ...?

Lugemata postitus Postitas Raits66 »

Ilma haamri pildita saab ka väga hästi nõu anda. :)
Viska parem mõne venna number või muu kontakt, kes selle keerme sinna keerab.

Kasutaja avatar

yeekim
Toetajaliige
Postitusi: 6608
Liitunud: 09 Mai 2006, 12:08
Tsikkel: VT1300CX
Asukoht: Head mõtted
Tänanud: 649 korda
Tänatud: 399 korda

Re: Amorditorudelt jupp vahelt ära ...?

Lugemata postitus Postitas yeekim »

Tohoh, kas Revali ümbrusest on treialid otsa saanud :shock:
Kui on laisem /oskamatum mees, võib ka lihtsalt toru sisse soone lasta, ning sisemise stopperrõngaga piirata, nagu nt. Kawa Vulcanitel on:
Pilt
44029 käib vedru otsa, suht tihedalt toru sisse, ning 92033A stoperdab ta ilusti ära-vedru ju eelpinge all.
Peal käib lihtsalt iluklapp.

edu

Saadetud kettaga lauatelefonist!

Kasutaja avatar

StreetMoto
Kaupmees
Postitusi: 2453
Liitunud: 04 Okt 2004, 15:51
Asukoht: Tallinn, Hiiu/Pääsküla
Tänatud: 191 korda
Kontakt:

Re: Amorditorudelt jupp vahelt ära ...?

Lugemata postitus Postitas StreetMoto »

Ma nii muuseas küsin, kas oled proovinud seda materjali treida või sinna keeret lõigata? Olen selle tee läbi käinud ja hetkel ütleksin küll, et jupp vahelt ära on kiirem ja soodsam. Kui keevituskoht jääb ülemiste prillide kinnituse varju, siis ei ole ka mingit ohtu visuaalsele hädale ega ka tugevusele, sest ühes tükis toru toestatakse nii alumiste kui ülemiste prillide poolt.

StreetMotos jätkuvalt soodsad tehingud: Castrol - Elf - Michelin - Bridgestone - Maxxis - Dunlop - D.I.D - JT + iga päev online tellimused erinevatesse Euroopa ladudesse

Neeme
527 4000
http://www.streetmoto.ee
streetmoto@streetmoto.ee

will111
Postitusi: 5257
Liitunud: 26 Veebr 2012, 02:54
Tänanud: 44 korda
Tänatud: 380 korda

Re: Amorditorudelt jupp vahelt ära ...?

Lugemata postitus Postitas will111 »

oot et, tehti vedrud lühemaks, nüüd käib (vedru...ju, mitte amort?) põhja ja tahaks seda lahendada sellega, et amorditorud lühemaks teha? mulle tundub kangesti sedamoodi, vedrud said lühemaks tehtud väheke ebakorrektselt ja no tegelikult ma ei saa hetkel pihta küll, et mismoodi torude lühemaks saagimine selle vastu aitab.

madalamaks lasta aitab seesama vedrude lühendamine ja vajadusel saab seda kombineerida prillidest toru kinnituskoha muutmisega veel. kui sellest kõigest ei piisa siis on nagunii juba kõik täiesti pekki läinud mumeelest :D või on siis tagumist otsa ka nii julmalt madaldatud, et tsikli geomeetria peaks justkui jääma enamvähem sama?

Kasutaja avatar

StreetMoto
Kaupmees
Postitusi: 2453
Liitunud: 04 Okt 2004, 15:51
Asukoht: Tallinn, Hiiu/Pääsküla
Tänatud: 191 korda
Kontakt:

Re: Amorditorudelt jupp vahelt ära ...?

Lugemata postitus Postitas StreetMoto »

will111 kirjutas:

tegelikult ma ei saa hetkel pihta küll, et mismoodi torude lühemaks saagimine selle vastu aitab

Aitaks ikka. Vedrud tehti lühemaks, see tähendab, et nüüd loksuvad sees. Vaja ka väliskest ehk amorditoru lühemaks teha, et vedru jälle oma õiges töövahemikus toimetada saaks.

StreetMotos jätkuvalt soodsad tehingud: Castrol - Elf - Michelin - Bridgestone - Maxxis - Dunlop - D.I.D - JT + iga päev online tellimused erinevatesse Euroopa ladudesse

Neeme
527 4000
http://www.streetmoto.ee
streetmoto@streetmoto.ee
Kasutaja avatar

Teema algataja
Raits66
Postitusi: 274
Liitunud: 08 Mai 2009, 19:17
Asukoht: Tallinn
Tänatud: 14 korda

Re: Amorditorudelt jupp vahelt ära ...?

Lugemata postitus Postitas Raits66 »

Sm. Will111
Sinu postitus on täiesti ebakorrektne :)


will111
Postitusi: 5257
Liitunud: 26 Veebr 2012, 02:54
Tänanud: 44 korda
Tänatud: 380 korda

Re: Amorditorudelt jupp vahelt ära ...?

Lugemata postitus Postitas will111 »

streetmoto, noh jah, eeldasin, et lühendatud vedru asendati ikkagi kenasti parasas pikkuses spaceriga amordi sees. nii olen mina seda alati teinud ja nii seda minuteada reeglina tehakse, lühemate vedrude komplektil samuti vist ikka ju vastav spacer kaasas jne. aga näib, et peale otsetee saab ka ringina minna ja amorditorusid lõikama hakata :D

aga nagu nüüd vist jälile sain siis amort käib põhja seetõttu, et vedru lõigati lühemaks, kuid lühemaks tehtud vedru amorditoru sees mitte millegagi ei kompenseeritud? thats just beyond any logic for me, kuid eks ta ole jah...sel juhul käib loomulikult põhja :lol:

Kasutaja avatar

Loff
Postitusi: 2868
Liitunud: 18 Nov 2006, 18:23
Tsikkel: Husqvarna TE610, Kawa VN740
Asukoht: Maal
Tänanud: 41 korda
Tänatud: 34 korda
Kontakt:

Re: Amorditorudelt jupp vahelt ära ...?

Lugemata postitus Postitas Loff »

Et lõikan vedru lühemaks ja siis pikendan vedru spaceriga? Milles asja point on? :wack:

Kuidas Sul muidu selle tehnilise taibuga on (togi) ?

https://www.youtube.com/@paavokaleva
Impa Kulli Lohikäärme!
Yamaha TTR600 '00(panin risu)
KTM 620 LC4 '97(müüsin maha)
Kawasaki VN750 '87
Husqvarna TE610E '02

will111
Postitusi: 5257
Liitunud: 26 Veebr 2012, 02:54
Tänanud: 44 korda
Tänatud: 380 korda

Re: Amorditorudelt jupp vahelt ära ...?

Lugemata postitus Postitas will111 »

asja point on selles, et lühemaks lõigatud vedru on jäigem, seega seda on raskem kokku suruda sellevõrra palju ta on jäigem, lüheneb siis mingil määral ka selle vedru ja seega kogu amordi käik. selle lühenenud käigu võrra võib siis soovi korral jätta ka amordile vähem ruumi alumiste prillideni ehk "põhja käimise" ruumi proportsionaalselt vähem. spaceri pikkuse arvutad välja vastavalt sellele, palju madaldada tahad või ei taha.

milline tehniline taibu lõikab vedru lühemaks, näiteks 10cm võrra ja pistab selle siis samamoodi amorditoru sisse tagasi ning mõtleb, et nüüd on kõik jumala okei? :shock: on ju täiesti ilmselge, et selline asi jääb loomulikult põhja käima kuna massi all on kogu pulk ikkagi oma 6cm lühem, seega jääb amordi käiku 4cm jagu kui amordi käik oli enne näiteks 10cm. madaldus on muidugi vägev aga no tule mõistus appi, kas see on kuidagi taibukas tehniline lahendus või?! :shock:

Kasutaja avatar

zweitakter
Postitusi: 109
Liitunud: 05 Mär 2008, 10:45

Re: Amorditorudelt jupp vahelt ära ...?

Lugemata postitus Postitas zweitakter »

Kuidas see lühendatud vedru nüüd jäigemaks peaks muutuma? Vedru jäikus on ikka sama, lihtsalt ruumi põhjaminekuni on vähem, või kuidas?

Viimati muutis zweitakter, 09 Dets 2015, 08:40, muudetud 1 kord kokku.
Kasutaja avatar

romulus
Postitusi: 703
Liitunud: 26 Mär 2007, 21:05
Asukoht: Tartu/Ida-Viru
Tänanud: 23 korda
Tänatud: 36 korda

Re: Amorditorudelt jupp vahelt ära ...?

Lugemata postitus Postitas romulus »

Huvitav teema. A miks lühemaks lõigatud vedru jäigemaks peaks muutuma, vedru ennast ju ei vahetatud? Vedru käik jah muutub lühemaks, aga jäigemaks ta ju minna ei saa? St sama raskuse juures surutakse vedru ikka samapalju kokku? Kõlab nagu spacerid + sama, kuid lühem vedur = sama pikk ja jäik amordi, lihtsalt lühema käiguga... Ei ole nii?

Delta, Tuula Turist 200M '78, Dnepr MT-9 '72, Dnepr MT-10-16 '88, Suzuki GSX600F '90, Africa Twin '97, Iz 56 '61, Yamaha Tenere 700 '23

red buell
Postitusi: 195
Liitunud: 08 Apr 2005, 14:58
Tsikkel: BMW R1200R,Ducati 900SS,HD Spo
Asukoht: Mähe, Pirita
Tänanud: 42 korda
Tänatud: 106 korda

Re: Amorditorudelt jupp vahelt ära ...?

Lugemata postitus Postitas red buell »

Lühemaks lõigatud vedru läheb jäigemaks sest keerdude arv väheneb. Tegelikult sõltub vedru jäikus keerdude arvust, mida rohkem keerde seda pehmem vedru (võrdleme samade läbumõõtudega vedrusid). Näiteks võib tuua progresseeruvad vedrud millel üks ots on pehme ehk tihedamate keerdudega.

Tsiklite elektritööd ja alarmid. Tsiklite ümberehitus. Tel:51O73O5
https://www.facebook.com/MotoSpirit-190392434636735/

will111
Postitusi: 5257
Liitunud: 26 Veebr 2012, 02:54
Tänanud: 44 korda
Tänatud: 380 korda

Re: Amorditorudelt jupp vahelt ära ...?

Lugemata postitus Postitas will111 »

ma ei arvanud, et see siiin eraldi teemaks tuleb, aga no vastuse saab näiteks siit http://www.engineering.com/Library/Arti ... rings.aspx või ükskõik kuskohast mujalt, kus arvutatakse vedru jäikust valemitega ja väikeste selgitustega.

lõigates vedru lühemaks, lahutad ju üsna märgatava arvu nö. active coile ehk vedru aktiivseid keerde. selle võrra vedru jäigem saabki. kui keegi tahab "oma käega" katsetada selle paikapidavust ning valemeid ei usu siis võib võtta suvalise pastakavedru, pigistada seda näpu vahel kokku näiteks poole võrra kogu vedru töökäigust...nüüd lõigata näiteks 2/3 vedru pikkusest maha ja pigistada uuesti samavõrd palju kokku. erinevus on väga ilmselgelt tunda.

Kasutaja avatar

zweitakter
Postitusi: 109
Liitunud: 05 Mär 2008, 10:45

Re: Amorditorudelt jupp vahelt ära ...?

Lugemata postitus Postitas zweitakter »

Ei saanud pastakavedru najal küll targemaks. Mis sa pakud, mitu korda jäigemaks vedru läheb, kui see nt 10 x lühemaks teha?

Kasutaja avatar

Teema algataja
Raits66
Postitusi: 274
Liitunud: 08 Mai 2009, 19:17
Asukoht: Tallinn
Tänatud: 14 korda

Re: Amorditorudelt jupp vahelt ära ...?

Lugemata postitus Postitas Raits66 »

Lühem vedru ei lähe jäigemaks vaid teda on vaja ühe keeru kohta rohkem kokku pressida, et saavutada amordil sama käik kui pikema vedruga. ( põhimõtteliselt on tõesti natuke jäigem) See spacer millest hr Will111 siin suure õhinaga räägib, pannakse amordi alumisse otsa, et piirata amorti tulemast sama kõrgele kui ta enne oli.

Kasutaja avatar

Loff
Postitusi: 2868
Liitunud: 18 Nov 2006, 18:23
Tsikkel: Husqvarna TE610, Kawa VN740
Asukoht: Maal
Tänanud: 41 korda
Tänatud: 34 korda
Kontakt:

Re: Amorditorudelt jupp vahelt ära ...?

Lugemata postitus Postitas Loff »

will111 kirjutas:

asja point on selles, et lühemaks lõigatud vedru on jäigem, seega seda on raskem kokku suruda sellevõrra palju ta on jäigem, lüheneb siis mingil määral ka selle vedru ja seega kogu amordi käik. selle lühenenud käigu võrra võib siis soovi korral jätta ka amordile vähem ruumi alumiste prillideni ehk "põhja käimise" ruumi proportsionaalselt vähem. spaceri pikkuse arvutad välja vastavalt sellele, palju madaldada tahad või ei taha.

milline tehniline taibu lõikab vedru lühemaks, näiteks 10cm võrra ja pistab selle siis samamoodi amorditoru sisse tagasi ning mõtleb, et nüüd on kõik jumala okei? :shock: on ju täiesti ilmselge, et selline asi jääb loomulikult põhja käima kuna massi all on kogu pulk ikkagi oma 6cm lühem, seega jääb amordi käiku 4cm jagu kui amordi käik oli enne näiteks 10cm. madaldus on muidugi vägev aga no tule mõistus appi, kas see on kuidagi taibukas tehniline lahendus või?! :shock:

Amorditoru lühemaks tegemise mõte ongi selles, et see põhja ei käiks, peale selle, et madaldust on vaja. Kui madaldust vaja ei ole siis võid vedrusid lõigata ja distantspukse vahele panna palju süda lustib.

Teemaalgatajal on mureks MADALDUS, vedrud tehti lühemaks, nüüd on vaja amorditorud samavõrra lühemaks teha, et amordikäik samaks jääks võrreldes sellega,mis enne madaldust oli.

https://www.youtube.com/@paavokaleva
Impa Kulli Lohikäärme!
Yamaha TTR600 '00(panin risu)
KTM 620 LC4 '97(müüsin maha)
Kawasaki VN750 '87
Husqvarna TE610E '02

gs
Postitusi: 181
Liitunud: 21 Mär 2003, 13:27

Re: Amorditorudelt jupp vahelt ära ...?

Lugemata postitus Postitas gs »

Vedru lühemaks lõigates saad ainult lühema vedru ja lühema vedru käigu.
Kui viitsiksid vedrude kohta natuke uurida siis leiaksid kataloogides (http://catalog.lesjoforsab.com/pdf/en/c ... -27_EN.pdf) vedrude puhul väärtuse "C", mille kaudu saab edukalt leida kokku surumisel tekkiva jõu (F=c*l).. Kataloogides on Fc, mis on vedru jõud kokkusurutud asendis.

Kasutaja avatar

TDM
Postitusi: 349
Liitunud: 28 Juun 2005, 00:55
Tsikkel: TDM 850 3VD, CRF250L, Gas280
Asukoht: Keila

Re: Amorditorudelt jupp vahelt ära ...?

Lugemata postitus Postitas TDM »

Ajate segi hetkel eelpingsuse ja jäikuse, kui võtad vedru lühemaks ja asendad selle osa jäiga materjaliga siis on vedru juba suuremas eelpinges, sellest ka jäigem amort.
Samas kandevõime vedrul ju ei muutu!

Ei midagi . . . peale tuule!

will111
Postitusi: 5257
Liitunud: 26 Veebr 2012, 02:54
Tänanud: 44 korda
Tänatud: 380 korda

Re: Amorditorudelt jupp vahelt ära ...?

Lugemata postitus Postitas will111 »

Loff, esiteks, teemaalgataja "mure" oli amorditoru lühemaks saagimine ja kokku keevitamine, lugesid ikka selle esimese posti ja teema pealkirja läbi enne kui mind suurelt õpetama hakkasid? see soov, et justnimelt madalamaks lasta on vaja, tuleb heal juhul väga ähmaselt ja ümbernurga jutu käigus välja kuskil poole teema peal. samas tuleb sealt ka selgelt välja, et inimene võttis ja lõikas oma suures tarkuses, mida ta ise siin üldse väljendada ei karda, vedrud lühemaks pani asja kokku tagasi ja nüüd on probleemi ees...et ohhhoo, miksipärast käib amort põhja. no vaat kus lops eksole :wack:

Aga kui teemaalgataja ja tema tarkus, ning paljude teiste ilmselgelt suurte kogemustega asjapulkade tarkus siin kõrvale jätta korraks, koos sõnaselgete füüsikavalemitega, mida suurem osa tarkasid nagu näha, üldse ei mõista - siis ma tahaks küsida ühe hästi lihtsa küsimuse. Kui sa võtad ühe amorditoru, mis oma töö käigus peab liikuma teise toru sisse teatud x pikkuse võrra ja sa lõikad selle toru y pikkuse võrra lühemaks siis mis nüüd juhtub? Ma väga loodan, et NII basic asju ikka kõik on koolis õppinud ja mõistavad sellest küsimusest aru saada. Aga kuna see võib olla palju loodetud siis teen asja lihtsaks. Kas amordi MAX VÕIMALIK KÄIK ehk enne mainitud x on nüüd jäänud suuruse y võrra lühemaks või mitte? arvestades, et muid parameetreid ei ole muudetud, alumine amorditoru on täpselt sama, prillide vaheline kinnitus võtab enda alla täpselt sama pikkuse. Ja ärge rääkige mulle vedrust, see ei ole amordi seeski praegu, küsimus puudutab AMORDIKÄIKU.

Üldjuhul, kui võtta mingi keskmine tänavaratas ja vaadata selle tehasest tulnud esiamorti siis seal on vabalt seistes (ehk ratta enda kaalu all) amodikäiku kusagil 10cm ümber. päris pehmel esiotsal ehk tsuti rohkem, jäigematel vähem. Aga ütleme, et keskmiselt 10 ja võtame selle sisendiks. Kui keegi otsustab lõigata nüüd oma torud 5cm lühemaks siis jääb tema max amordi käik 5cm lühemaks, tundub loogiline?! endiselt vedrudest me siin ei räägi, vaid puhtast amordikäigust. Aga kas edasi ka mõelda suudetakse? Kui amordikäik on nüüd POOLE lühem kui see oli varem siis peaks justkui vist midagi veel tegema või muutma, et amort põhja ei käi...hmmmmm, i wonder i wonder, mida peaks nüüd veel muutma, et seesama 5cm max käiguga amort sama ratta, sama sõitja ja samade sõidutingimuste juures pidevalt põhja ei käiks??? aga kuna mina ju midagi ei tea ja tehnilist taipu mul ei ole siis vot kahjuks ma ei oska öelda, mis see on, ma loodan, et äkki mõni minust targem vedruspetsialist siin mõtleb selle välja ja ütleb mulle (w)

Kasutaja avatar

Loff
Postitusi: 2868
Liitunud: 18 Nov 2006, 18:23
Tsikkel: Husqvarna TE610, Kawa VN740
Asukoht: Maal
Tänanud: 41 korda
Tänatud: 34 korda
Kontakt:

Re: Amorditorudelt jupp vahelt ära ...?

Lugemata postitus Postitas Loff »

will111 kirjutas:

Loff, esiteks, teemaalgataja "mure" oli amorditoru lühemaks saagimine ja kokku keevitamine, lugesid ikka selle esimese posti ja teema pealkirja läbi enne kui mind suurelt õpetama hakkasid? see soov, et justnimelt madalamaks lasta on vaja, tuleb heal juhul väga ähmaselt ja ümbernurga jutu käigus välja kuskil poole teema peal. samas tuleb sealt ka selgelt välja, et inimene võttis ja lõikas oma suures tarkuses, mida ta ise siin üldse väljendada ei karda, vedrud lühemaks pani asja kokku tagasi ja nüüd on probleemi ees...et ohhhoo, miksipärast käib amort põhja. no vaat kus lops eksole :wack:

Muidugi lugesin, kõike ei pea alati kirja panema, et saavutada püütavast aru saada. Seal see vahe ongi, kes saab lennult aru ja kes ei saa siis ka kui üksipulgi kõik ette kirjutada.

will111 kirjutas:

Aga kui teemaalgataja ja tema tarkus, ning paljude teiste ilmselgelt suurte kogemustega asjapulkade tarkus siin kõrvale jätta korraks, koos sõnaselgete füüsikavalemitega, mida suurem osa tarkasid nagu näha, üldse ei mõista - siis ma tahaks küsida ühe hästi lihtsa küsimuse. Kui sa võtad ühe amorditoru, mis oma töö käigus peab liikuma teise toru sisse teatud x pikkuse võrra ja sa lõikad selle toru y pikkuse võrra lühemaks siis mis nüüd juhtub? Ma väga loodan, et NII basic asju ikka kõik on koolis õppinud ja mõistavad sellest küsimusest aru saada. Aga kuna see võib olla palju loodetud siis teen asja lihtsaks. Kas amordi MAX VÕIMALIK KÄIK ehk enne mainitud x on nüüd jäänud suuruse y võrra lühemaks või mitte? arvestades, et muid parameetreid ei ole muudetud, alumine amorditoru on täpselt sama, prillide vaheline kinnitus võtab enda alla täpselt sama pikkuse. Ja ärge rääkige mulle vedrust, see ei ole amordi seeski praegu, küsimus puudutab AMORDIKÄIKU.

Üldjuhul, kui võtta mingi keskmine tänavaratas ja vaadata selle tehasest tulnud esiamorti siis seal on vabalt seistes (ehk ratta enda kaalu all) amodikäiku kusagil 10cm ümber. päris pehmel esiotsal ehk tsuti rohkem, jäigematel vähem. Aga ütleme, et keskmiselt 10 ja võtame selle sisendiks. Kui keegi otsustab lõigata nüüd oma torud 5cm lühemaks siis jääb tema max amordi käik 5cm lühemaks, tundub loogiline?! endiselt vedrudest me siin ei räägi, vaid puhtast amordikäigust. Aga kas edasi ka mõelda suudetakse? Kui amordikäik on nüüd POOLE lühem kui see oli varem siis peaks justkui vist midagi veel tegema või muutma, et amort põhja ei käi...hmmmmm, i wonder i wonder, mida peaks nüüd veel muutma, et seesama 5cm max käiguga amort sama ratta, sama sõitja ja samade sõidutingimuste juures pidevalt põhja ei käiks??? aga kuna mina ju midagi ei tea ja tehnilist taipu mul ei ole siis vot kahjuks ma ei oska öelda, mis see on, ma loodan, et äkki mõni minust targem vedruspetsialist siin mõtleb selle välja ja ütleb mulle (w)

Sa veits üle ei mõtle siin? Kui on tegu tavaamordiga, mitte USD amordiga siis ole kena seleta mulle kui lollile, mismoodi amordi käik kannatab, kui amorditorul ülevalt 5cm ära võtta ja selle võrra ka vedru lühemaks? Sama hea kui malasen prillidest tsikli esiotsa 5 cm allapoole, et siis kaob 5 cm amordikäiku kuhugile mutiauku?

https://www.youtube.com/@paavokaleva
Impa Kulli Lohikäärme!
Yamaha TTR600 '00(panin risu)
KTM 620 LC4 '97(müüsin maha)
Kawasaki VN750 '87
Husqvarna TE610E '02
Vasta

Liitu vestlusega

Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige

Avan konto

Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.

Registreeru

Logi sisse

Mine “Mootorratta remont, tehnika, elekter ...”