Husaberg sureb välja
Moderaator: Moded
Vältimaks asjatuid postitusi ja saamaks kiiremaid asjakohaseid vastuseid, peab teema sisaldama järnevaid detaile:
- Pealkirjas: Tsikli mark ja lühike vea kirjeldus (kui täpsemini ei ole võimalik siis näiteks: probleem mootoris, probleem piduritega jne)
- Sisus võimalikult täpne vea kirjeldus ja mootorratta mark ning väljalaskeaasta
NÄIDE: Honda Hornet, tühikäiguga probleem.
Valesti alustatud ning sisutühjade teemade puhul on moderaatoril õigus teema kustutada!
-
Teema algataja - Postitusi: 153
- Liitunud: 06 Juul 2009, 12:19
- Tsikkel: Suzuki SV 1000S Husaberg FE450
Husaberg sureb välja
Tere.Rattaks Husaberg fe450 2008a.Probleem sellest,et sureb välja kui käik sisse panna.Samas kohe uuesti käivitada jääb tööle.Edasi probleemi pole sooja mootoriga.Tekib uuesti siis kui pikemalt seisnud on.
-
- Postitusi: 8374
- Liitunud: 25 Okt 2004, 16:50
- Tsikkel: YZ250F, Ducati Monster S4
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 316 korda
- Tänatud: 419 korda
- Kontakt:
Re: Husaberg sureb välja
viga ilmselt selles, et peale pikemat seismist on sidurikettad kokku kleepunud ja kui ka mootor pole korralikult soe, siis ongi kaasavedava siduri koormus just nii suur, et suretab mootori välja
Re: Husaberg sureb välja
Mul on ühel teisel rattal samamoodi. Üle kahe minuti tavaliselt soojeneda ei lase.
Külmalt veab lahutatud sidur rohkem kaasa.
Kui külma mootoriga esimest käiku pannes gaasi annan, siis ei sure välja.
-
- Mode
- Postitusi: 882
- Liitunud: 10 Apr 2009, 15:13
- Tsikkel: 1260MS-e, 500EXC
- Asukoht: Tallinn, Harku
- Tänanud: 20 korda
- Tänatud: 34 korda
- Kontakt:
Re: Husaberg sureb välja
invisibleafk kirjutas:Tere.Rattaks Husaberg fe450 2008a.Probleem sellest,et sureb välja kui käik sisse panna.Samas kohe uuesti käivitada jääb tööle.Edasi probleemi pole sooja mootoriga.Tekib uuesti siis kui pikemalt seisnud on.
Kas see on 70 kraadi mootor?
Kui jah, mis õli sees on ja millises temperatuuris käivitad?
Kui kaua soojeneda lased?
Reisirataste ettevalmistus, vedrustuse seadistus ja ümberehitus, hooldus ja tehniline tugi/koolitus.
http://www.vugtec.com
Porganditele tehnilist abi ja hooldust saab ka!
-
Teema algataja - Postitusi: 153
- Liitunud: 06 Juul 2009, 12:19
- Tsikkel: Suzuki SV 1000S Husaberg FE450
Re: Husaberg sureb välja
Usun,et on 70 kraadi. Täna käivitasin. Mis siin väljas on 8 kraadi ja umbes minuti soojenes. Õli vahetasin ka mõned päevad tagasi. Ostsin manuaali soovitatud Motorexi õli
-
- Mode
- Postitusi: 882
- Liitunud: 10 Apr 2009, 15:13
- Tsikkel: 1260MS-e, 500EXC
- Asukoht: Tallinn, Harku
- Tänanud: 20 korda
- Tänatud: 34 korda
- Kontakt:
Re: Husaberg sureb välja
invisibleafk kirjutas:Usun,et on 70 kraadi. Täna käivitasin. Mis siin väljas on 8 kraadi ja umbes minuti soojenes. Õli vahetasin ka mõned päevad tagasi. Ostsin manuaali soovitatud Motorexi õli
Tere,
Sellisel juhul pole miskit muretseda.
Talvisel ajal 10W50 on talle max ja kui käivitad +10 või alla temperatuuril, siis tuleb lasta mootor kohapeal korralikult soojaks.
Kui enne liigutada üritad, siis sureb alati välja, sest õli on sidurimehhanismis nii paks ja ei käi normaalselt ringi ja phmt ei lahuta korralikult.
Kui vähegi rattast ja rahakotist hoolid, siis ära uuesti käik sees ja sidur all käivita (poob kõvasti ja saad starterist ja varsti ka mõnedest juhtmetest lahti).
Minu subjektiivne soovitus on, et paned käima tühikäigul ja lased tal jala peal tiksuda 4-6 minutit ja annad paar korda vähe pöördeid ja elu on juba lill.
Reisirataste ettevalmistus, vedrustuse seadistus ja ümberehitus, hooldus ja tehniline tugi/koolitus.
http://www.vugtec.com
Porganditele tehnilist abi ja hooldust saab ka!
-
Teema algataja - Postitusi: 153
- Liitunud: 06 Juul 2009, 12:19
- Tsikkel: Suzuki SV 1000S Husaberg FE450
Re: Husaberg sureb välja
Tundub loogiline seletus. Peab homme proovima. Manual muidugi soovitab 5w/40 õli ka aga seda alles miinus kraadidega.
-
- Toetajaliige
- Postitusi: 6609
- Liitunud: 09 Mai 2006, 12:08
- Tsikkel: VT1300CX
- Asukoht: Head mõtted
- Tänanud: 649 korda
- Tänatud: 399 korda
Re: Husaberg sureb välja
KTM'il oli talvel sama lugu-esimese korraga suri välja.
Tee nii, nagu Lumivalge soovitas ja asi lill
edu
Saadetud kettaga lauatelefonist!
-
- Mode
- Postitusi: 882
- Liitunud: 10 Apr 2009, 15:13
- Tsikkel: 1260MS-e, 500EXC
- Asukoht: Tallinn, Harku
- Tänanud: 20 korda
- Tänatud: 34 korda
- Kontakt:
Re: Husaberg sureb välja
invisibleafk kirjutas:Tundub loogiline seletus. Peab homme proovima. Manual muidugi soovitab 5w/40 õli ka aga seda alles miinus kraadidega.
See "miinuskraadidega" on selline problemaatiline.
Need mootorid ei armasta vedelat õli, kui nad kuumaks lähevad. OK - kui õues on 10 kraadi külma või veel vähem, siis on selliste numbritega õlid seletatavad aga normaalsetes oludes mitte. Põhiline probleem on pea õlitus ja kui seda muidu tunda ei ole, siis korralikult kuumaks ajades on ilusti kuulda. Samuti pöördes sõites tekib neile selline ujuv klõbin või kõrin mootorisse. Teema selles, et kõrgemal pöördel madala viskoossusega õli hakkab vahutama ja tekib õlirõhu fluktuaktsioon ja tulemuseks plagisev nukakett ja igasugu muud mured.
Talvel 10W50 ja suvel sama või kui karmimalt sõita, siis 10W60.
Reisirataste ettevalmistus, vedrustuse seadistus ja ümberehitus, hooldus ja tehniline tugi/koolitus.
http://www.vugtec.com
Porganditele tehnilist abi ja hooldust saab ka!
-
Teema algataja - Postitusi: 153
- Liitunud: 06 Juul 2009, 12:19
- Tsikkel: Suzuki SV 1000S Husaberg FE450
-
- Postitusi: 552
- Liitunud: 30 Dets 2006, 12:56
- Tsikkel: KTM 530 EXC-R
- Asukoht: Kose
- Tänatud: 5 korda
Re: Husaberg sureb välja
Kerge hoo lükkamine enne esimese käigu sissepanekut ei tee ka paha, esimese käigu hammakas kestab ka kauem.
Re: Husaberg sureb välja
Emoto kirjutas:Kui külma mootoriga esimest käiku pannes gaasi annan, siis ei sure välja.
Kui on oht, et sidur kokku kleepub, siis enne käivitamist loksutada sidur lahti. Käik sees tsiklit edasi tagasi lükates(sidur hoia all).
Ise soovitan: Käivita mootor ja lükka enne käigu sisse lülitamist väike hoog sisse, kõige ohutum ja tehnikat säästvam varjant.
Hoo sisse lükkamine võtab aga enamustel inimestelt tüki küljest ja teine varjant tundub kindlasti kõigile lihtsamana.
Kui käigukastist "pohhui" ja meeldib, et mootoritööruum metalli puru täis, siis anna jah gaasi.
Re: Husaberg sureb välja
westel kirjutas:Emoto kirjutas:Kui külma mootoriga esimest käiku pannes gaasi annan, siis ei sure välja.
Kui on oht, et sidur kokku kleepub, siis enne käivitamist loksutada sidur lahti. Käik sees tsiklit edasi tagasi lükates(sidur hoia all).
Ise soovitan: Käivita mootor ja lükka enne käigu sisse lülitamist väike hoog sisse, kõige ohutum ja tehnikat säästvam varjant.
Hoo sisse lükkamine võtab aga enamustel inimestelt tüki küljest ja teine varjant tundub kindlasti kõigile lihtsamana.
Kui käigukastist "pohhui" ja meeldib, et mootoritööruum metalli puru täis, siis anna jah gaasi.
Tänan heade nõuannete eest.
-
- Postitusi: 2868
- Liitunud: 18 Nov 2006, 18:23
- Tsikkel: Husqvarna TE610, Kawa VN740
- Asukoht: Maal
- Tänanud: 41 korda
- Tänatud: 34 korda
- Kontakt:
Re: Husaberg sureb välja
Snowhite kirjutas:Minu subjektiivne soovitus on, et paned käima tühikäigul ja lased tal jala peal tiksuda 4-6 minutit ja annad paar korda vähe pöördeid ja elu on juba lill.
Igaks petteks võid enne käigu sisse löömist korraks sidurilinki all hoides gaasi anda, minu Huskyl kipuvad ka sidurikettad kokku kleepuma kui kauem seisab. See sidur all gaasi andmine on aidanud. Ei pea gaasi põhja keerama vaid kerge aga järsk gaasiliigutus aitab, vähemalt minu rattal.
Impa Kulli Lohikäärme!
Yamaha TTR600 '00(panin risu)
KTM 620 LC4 '97(müüsin maha)
Kawasaki VN750 '87
Husqvarna TE610E '02
-
- Postitusi: 2130
- Liitunud: 10 Sept 2005, 19:18
- Tsikkel: Varadero XL1000 Husaberg FE570
- Asukoht: Rakvere
Re: Husaberg sureb välja
Snowhite kirjutas:Kui enne liigutada üritad, siis sureb alati välja, sest õli on sidurimehhanismis nii paks ja ei käi normaalselt ringi ja phmt ei lahuta korralikult.
Kui vähegi rattast ja rahakotist hoolid, siis ära uuesti käik sees ja sidur all käivita (poob kõvasti ja saad starterist ja varsti ka mõnedest juhtmetest lahti).:
Võiks nagu enne vaadata selle mootori ehitust ja õli taset. Pole seal siduris ei paksu ega vedelat õli. Kui see isegi puki peal seisab siis ei ulatu õli ketasteni, küljejalal seistes võid siduri kaane maha keerata ilma, et sealt õli välja jookseks. Pikemalt seistes valgub sealt ketaste vahelt ka viimane õli välja ja tavaliselt peale seda, esimene siduri kasutus, tundub selline järsk ja häälekas kohalt ära minnes. Ei ole vahet kas on 30 soojakraadi või 20 miinust mina pole aru saanud, et see vastavalt temperatuurile kuidagi teistmoodi käituks või teist häält teeks, põhiliselt kogu aeg Motorexi crosspowerit kasutanud, vahest castrulli ka ja tunnid hakkavad 350-le lähenema. Pigem on see vast ketaste eripära, kui õlist tulenev. Mõnel teeb seda vigurit, mõnel mitte.
-
- Mode
- Postitusi: 882
- Liitunud: 10 Apr 2009, 15:13
- Tsikkel: 1260MS-e, 500EXC
- Asukoht: Tallinn, Harku
- Tänanud: 20 korda
- Tänatud: 34 korda
- Kontakt:
Re: Husaberg sureb välja
piloot kirjutas:Snowhite kirjutas:Kui enne liigutada üritad, siis sureb alati välja, sest õli on sidurimehhanismis nii paks ja ei käi normaalselt ringi ja phmt ei lahuta korralikult.
Kui vähegi rattast ja rahakotist hoolid, siis ära uuesti käik sees ja sidur all käivita (poob kõvasti ja saad starterist ja varsti ka mõnedest juhtmetest lahti).:
Võiks nagu enne vaadata selle mootori ehitust ja õli taset. Pole seal siduris ei paksu ega vedelat õli. Kui see isegi puki peal seisab siis ei ulatu õli ketasteni, küljejalal seistes võid siduri kaane maha keerata ilma, et sealt õli välja jookseks. Pikemalt seistes valgub sealt ketaste vahelt ka viimane õli välja ja tavaliselt peale seda, esimene siduri kasutus, tundub selline järsk ja häälekas kohalt ära minnes. Ei ole vahet kas on 30 soojakraadi või 20 miinust mina pole aru saanud, et see vastavalt temperatuurile kuidagi teistmoodi käituks või teist häält teeks, põhiliselt kogu aeg Motorexi crosspowerit kasutanud, vahest castrulli ka ja tunnid hakkavad 350-le lähenema. Pigem on see vast ketaste eripära, kui õlist tulenev. Mõnel teeb seda vigurit, mõnel mitte.
Tere,
olen seda mootorit ja päris mitut bergi/ktm/ ja muidu mootorratta mootorit enne näinud.
On sellist käitumist täheldanud ka varem.
Küsimus kerkis selle enda konkreetse ratta puhul samuti, miks soojast peast küll kunagi seda tõrget ei esine ja samuti ja lihtsalt soojema ilmaga - mõtlesime, et midagi tõsisemat häda (kas metalli tolerantsidega vms, et külmas veab kaasa).
Aga, sai kiri kirjutatud nii Mattighofenisse kui ka tiimile, kes Husabergidega 5a võistles rallidel ja 2x ka selle sama mootoriga dakaril käis ja sama muret oli kohanud piisavalt.
Nende info oli just selline, et häda siiski õlis, mis külma ilma jaoks liiga paks(viskoosne), kui ketaste vahel liikuma peaks, et need üksteise suhtes liikuda saaksid.
Tegemist on täiesti tavapärase õlis toimiva siduriga, mille toimivuse tagab just õlipumba surve poolt pakutav õlivool kõikide metall ja friktsioonmaterjalide (lamellketaste) vahel.
Selle tõrke esinemine külma ilmaga on, juba varem mainitult, võimalik ära hoida kohapeal ratta soojendamisega või oluliselt vedelama õli kasutusega.
Ilusat vana aasta lõpetamist Bergi omanikele ja veel paremat uue tulekut!
Reisirataste ettevalmistus, vedrustuse seadistus ja ümberehitus, hooldus ja tehniline tugi/koolitus.
http://www.vugtec.com
Porganditele tehnilist abi ja hooldust saab ka!
-
- Postitusi: 2130
- Liitunud: 10 Sept 2005, 19:18
- Tsikkel: Varadero XL1000 Husaberg FE570
- Asukoht: Rakvere
Re: Husaberg sureb välja
No nii, hakkamegi jõudma tõele lähemale, et paksem õli mitte ei takista siduri lahutamist vaid ei jõua, peale pikemat seismist, piisavalt kiiresti ketaste vahele. Ma panen enda omale uue siduri sisse, kui vanajumal lund annab ja lumekit alla läheb, eks siis paista kas miskit muutub.
-
Teema algataja - Postitusi: 153
- Liitunud: 06 Juul 2009, 12:19
- Tsikkel: Suzuki SV 1000S Husaberg FE450
Re: Husaberg sureb välja
Lasin täna kauem käija kohapeal ja mure murtud. Tänan kõiki kaasa mõtlemast
Liitu vestlusega
Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige
Avan konto
Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.