mootorratta jahutusvedelik
Moderaator: Moded
Vältimaks asjatuid postitusi ja saamaks kiiremaid asjakohaseid vastuseid, peab teema sisaldama järnevaid detaile:
- Pealkirjas: Tsikli mark ja lühike vea kirjeldus (kui täpsemini ei ole võimalik siis näiteks: probleem mootoris, probleem piduritega jne)
- Sisus võimalikult täpne vea kirjeldus ja mootorratta mark ning väljalaskeaasta
NÄIDE: Honda Hornet, tühikäiguga probleem.
Valesti alustatud ning sisutühjade teemade puhul on moderaatoril õigus teema kustutada!
-
Teema algataja - Postitusi: 5260
- Liitunud: 26 Veebr 2012, 02:54
- Tänanud: 44 korda
- Tänatud: 380 korda
mootorratta jahutusvedelik
Üks kiire küsimus jahutusvedeliku kohta, kuivõrd oluline on valada tsiklimootorisse justnimelt mingit spetsiaalset "tsiklitele mõeldud" coolanti? mõtlen puht praktilisest küljest, et kas kaasaegne (hetkel on mul kodus olemas rohelist) aga täiesti tavaline autodele mõeldud vedelik tõepoolest võib millegile seal halvasti mõjuda või tegelikult pole mingit vahet? hinnavahe on laias laastus 5kordne...aga põhipoint on hetkel selles, et auto vedelikku on mul juba kodus pudelis olemas ja tsikli oma peaks spets linna ostma sõitma.
tsikkel ise on ktm, mootor 2008 aasta.
-
- Toetajaliige
- Postitusi: 7196
- Liitunud: 29 Jaan 2011, 11:52
- Tsikkel: Yamaha TDM 850
- Asukoht: Harjumaa, Saue vald
- Tänanud: 1858 korda
- Tänatud: 517 korda
Re: mootorratta jahutusvedelik
will111 kirjutas:Üks kiire küsimus jahutusvedeliku kohta, kuivõrd oluline on valada tsiklimootorisse justnimelt mingit spetsiaalset "tsiklitele mõeldud" coolanti? mõtlen puht praktilisest küljest, et kas kaasaegne (hetkel on mul kodus olemas rohelist) aga täiesti tavaline autodele mõeldud vedelik tõepoolest võib millegile seal halvasti mõjuda või tegelikult pole mingit vahet? hinnavahe on laias laastus 5kordne...aga põhipoint on hetkel selles, et auto vedelikku on mul juba kodus pudelis olemas ja tsikli oma peaks spets linna ostma sõitma.
tsikkel ise on ktm, mootor 2008 aasta.
Mina panin punast veoka oma,mis mõeldud alumiinium plokile.Töötab juba kaks aastat sellega,pole probleeme.See ongi ilmselt määrav,et oleks alu plokile sobiv.Ei usu,et midagi halba see auto oma teeb,ilmselt on nad suht sarnased tooted.
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.
-
- Postitusi: 396
- Liitunud: 18 Juun 2014, 21:53
- Tsikkel: Aprilia Pegaso Trail 650
- Asukoht: Tallinn/Viljandi
- Tänanud: 56 korda
- Tänatud: 4 korda
Re: mootorratta jahutusvedelik
Ma panin ka punast. Olude sunnil ostsin Prismast, kui aluplokkile sobib, siis ei ole vahet jah. Minul vähemalt 1 aastaga pole midagi halba öelda
-
Teema algataja - Postitusi: 5260
- Liitunud: 26 Veebr 2012, 02:54
- Tänanud: 44 korda
- Tänatud: 380 korda
Re: mootorratta jahutusvedelik
sam ajutt on ka rohelise tünni peal, et sobib ka aluplokiga mootoritele. selle järgi jah arvasin ka ise, et juu peaks ikka toimima. pigem kahtlustasin, et ehk on mingid plastid või kummidetailid tsiklil seal jahutusringis, mis ehk ei talu seda tavalist keemiat...aga noh kuskil netis ka nagu krijas pole ühtegi lugu suure kirjaga DONT DO IT. vast siis midagi hullu ei juhtu
-
- Mode
- Postitusi: 998
- Liitunud: 03 Veebr 2004, 12:49
- Tsikkel: sporta 1200
- Asukoht: Rapla
- Tänanud: 17 korda
- Tänatud: 10 korda
Re: mootorratta jahutusvedelik
Vahet pole, kas roheline või punane, lihtsalt neid ei tasu omavahel segada. Kui just meeldib teine värv, siis süsteem tühjaks ja läbi pesta ja uus värv sisse punane on pikema kasutusajaga, aga ma ei ole ka näinud eriti palju tsikliste, kes alles viie aasta tagant jahutusvedelikku vahetavad. Küllap mitmeid kordi kallimad vedelikud on ka head, aga tänavale mõttetud, neil nt keemistemp kõrgem, ühesõnaga racing värk, ehk R4 errilistele seda sisestada, kui rinkal mõnikord käia.
Re: mootorratta jahutusvedelik
Värv pole küll tänapäeva mingi näitaja.
Mine korralikku autopoodi ja vaata riiulisse - sama hinnaga ja omadustega vedelik on kogu spektri ulatuses saadaval, Meenub mitut värvi sinine, roheline, kollane, oranz, punane ja lilla. Kõik sama speciga ja omavahel segatavad. Müüja ütles ka, et värvivahe ainult.
See segamise teema käib erinevate tehnoloogiate kohta. Ehk siis silikaadivaba longlife või tavaline või tosool.
poison kirjutas:Vahet pole, kas roheline või punane, lihtsalt neid ei tasu omavahel segada.
-
- Toetajaliige
- Postitusi: 7196
- Liitunud: 29 Jaan 2011, 11:52
- Tsikkel: Yamaha TDM 850
- Asukoht: Harjumaa, Saue vald
- Tänanud: 1858 korda
- Tänatud: 517 korda
Re: mootorratta jahutusvedelik
mella kirjutas:Värv pole küll tänapäeva mingi näitaja.
Mine korralikku autopoodi ja vaata riiulisse - sama hinnaga ja omadustega vedelik on kogu spektri ulatuses saadaval, Meenub mitut värvi sinine, roheline, kollane, oranz, punane ja lilla. Kõik sama speciga ja omavahel segatavad. Müüja ütles ka, et värvivahe ainult.
See segamise teema käib erinevate tehnoloogiate kohta. Ehk siis silikaadivaba longlife või tavaline või tosool.poison kirjutas:Vahet pole, kas roheline või punane, lihtsalt neid ei tasu omavahel segada.
Nüüd ka veel glükoosipõhine kollane saadaval,mida ei tohi teistega segada.Seda pidi tite pepu pesuks ka võima kasutada,on nii öko
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.
-
- Postitusi: 390
- Liitunud: 03 Mai 2006, 16:15
- Tsikkel: Freewind|Bandit 1250 SA|B-King
- Asukoht: Saaremaa
- Tänatud: 5 korda
Re: mootorratta jahutusvedelik
Tänapäeva vedelikud sobivad enamus kõigile plokkidele, siukest ainult alu või raua põhis polegi. Vaatama peab pigem, et silikaadi vaba, muidu võid mõne hooaja pärast pumba tihendeid vahetama hakata.
Ohverdan bensiini !
Re: mootorratta jahutusvedelik
urmas66 kirjutas:Nüüd ka veel glükoosipõhine kollane saadaval,mida ei tohi teistega segada.Seda pidi tite pepu pesuks ka võima kasutada,on nii öko
Mingit viidet sellele jutule? Glükoos on viinamarjasuhkur ja selle kasutus jahutusvedelikus... no ei usu. Kollane jahutusvedelik peaks ikka etüleenglükooli baasil olema, mis on konkreetselt mürgine lugu. Nii et tite peput pesevad sellega äärmisel juhul kloordioksiidisõbrad.
Re: mootorratta jahutusvedelik
kui ma scannile jahutusvedeliku kontsentraati otsisin, pakuti tavalist rohelist (või misiganes muud värvi sama ainet) 2a kasutusajaga ning Scania tehasesoovitusega kollast 6a kasutusajaga, mis maksis 2x rohkem. Võimalik, et siis sama kollane.
-
Teema algataja - Postitusi: 5260
- Liitunud: 26 Veebr 2012, 02:54
- Tänanud: 44 korda
- Tänatud: 380 korda
Re: mootorratta jahutusvedelik
peab vaatama, kas see silikaadivabadus on mul auto veveliku anuma peal ka kirjas. kuskil mingitel pudelitel olen sellist märget küll näinud, meenub midagi sellist.
vaatasin seda ise ka, et värvidel pole üldiselt suurt mingit vahet kui asja omadusi lugeda, aga noh roheline on mul seal mootoris senimaani sees olnud, tõsi küll see rohkem nagu selline neoonroheline kraam tundub. seetõttu peaks nüüd ka uuesti täitmiseks roheline igaljuhul safe olema. muidugi vanast vedelikust proovin ikka süsteemi tühjaks saada, kuigi pole kindel kui 100%liselt see just õnnestub. igaljuhul peamine, et seal mingi hull imevedelik pole, mis värskega kuidagi reageerima hakkab ja kõik auguliseks söövitab
-
- Toetajaliige
- Postitusi: 7196
- Liitunud: 29 Jaan 2011, 11:52
- Tsikkel: Yamaha TDM 850
- Asukoht: Harjumaa, Saue vald
- Tänanud: 1858 korda
- Tänatud: 517 korda
Re: mootorratta jahutusvedelik
will111 kirjutas:peab vaatama, kas see silikaadivabadus on mul auto veveliku anuma peal ka kirjas. kuskil mingitel pudelitel olen sellist märget küll näinud, meenub midagi sellist.
vaatasin seda ise ka, et värvidel pole üldiselt suurt mingit vahet kui asja omadusi lugeda, aga noh roheline on mul seal mootoris senimaani sees olnud, tõsi küll see rohkem nagu selline neoonroheline kraam tundub. seetõttu peaks nüüd ka uuesti täitmiseks roheline igaljuhul safe olema. muidugi vanast vedelikust proovin ikka süsteemi tühjaks saada, kuigi pole kindel kui 100%liselt see just õnnestub. igaljuhul peamine, et seal mingi hull imevedelik pole, mis värskega kuidagi reageerima hakkab ja kõik auguliseks söövitab
Mis söövitamisse puutub,siis Volvo veokatele ei tohi panna neid osasid vene tosoole,mis veepumba malmist labad ära söövad.Samas alumiiniumist osadele süsteemis ei tee see midagi.Seal plokk malm ja palju juurde käivat alumiiniumist.Jaemüügi omadest kõlbab neile mootoritele kindlalt Neste roheline(kindlasti ka pljud teised),mis pidi olema ka heade määrimis omadustega.
Niipalju tean,et tänaseks on tehasepoolne soovitus ainult glükooli laadse aine baasilisele üle minna,aga see eelkõige vist loodushoiu põhine teema.Ei olevat nii mürgine kui maha voolab.Ja hoolduses kus meie käime ongi ainult see nüüd kasutuses.Oli punane ja nüüd on kollakas.Minu uuel autol on ka kollakas sees.
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.
Re: mootorratta jahutusvedelik
BMW manual näitab, et tuleks kasutada kontsentraati.
Segatakse siis destilleeritud veega nagu ma aru saan.
-
- Postitusi: 390
- Liitunud: 03 Mai 2006, 16:15
- Tsikkel: Freewind|Bandit 1250 SA|B-King
- Asukoht: Saaremaa
- Tänatud: 5 korda
Re: mootorratta jahutusvedelik
Eks tuleb arvestada kus masinat ületalve hoiustatakse, kui ikka soojas garaazis siis on soovitatav segada võimalikult vähese veega. Konsentraadi kogus on otseses seoses kui hästi korrosiooni kaitse kestab/toimib. -20 segu -30 juures ära ei külmu, samas on ta kasutuskõlbmatu kuna tegu on süldiga mida pump seni ringi ei aja kuni mootor üles soojeneb.
Ohverdan bensiini !
-
Teema algataja - Postitusi: 5260
- Liitunud: 26 Veebr 2012, 02:54
- Tänanud: 44 korda
- Tänatud: 380 korda
Re: mootorratta jahutusvedelik
kusjuures, siin justkui mainib, et silicate paha ei teegi: http://motocrossactionmag.com/news/10-t ... verheating
Liitu vestlusega
Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige
Avan konto
Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.