Honda CBF 500 - termostaat tuksis või normaalne temp?

Kui mutrivõti peos püsib (või siis üldse ei püsi), kui vajad abi või nõu mootorratta remondil või soovid tehnika üle arutleda. Kui pluss ja miinus on lootusetult segi ja amprid ajavad volte taga.

Moderaator: Moded

Foorumi reeglid
Vältimaks asjatuid postitusi ja saamaks kiiremaid asjakohaseid vastuseid, peab teema sisaldama järnevaid detaile:
  1. Pealkirjas: Tsikli mark ja lühike vea kirjeldus (kui täpsemini ei ole võimalik siis näiteks: probleem mootoris, probleem piduritega jne)
  2. Sisus võimalikult täpne vea kirjeldus ja mootorratta mark ning väljalaskeaasta

NÄIDE: Honda Hornet, tühikäiguga probleem.

Valesti alustatud ning sisutühjade teemade puhul on moderaatoril õigus teema kustutada!
Kasutaja avatar

Teema algataja
PhunkT
Postitusi: 282
Liitunud: 11 Aug 2015, 12:04
Tsikkel: IŽ Ju 3K "77, BMW K100K "88
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 39 korda
Tänatud: 42 korda

Honda CBF 500 - termostaat tuksis või normaalne temp?

Lugemata postitus Postitas PhunkT »

Tervitus,

Märkasin, et vastsoetatud CBF 500 töötemperatuur on küllalt madal.

Kas 500sed Hondad käivadki suht külmalt või on mul tegemist välise ringi peale kinni kiilunud termostaadiga?

70km maanteed püsivalt 100+ kmh (väljas ca 20 kraadi) ja pilt oli selline (kõrgemal pole seda seierit näinudki, aga ega ole ka ummikus istunud ja pikalt linnavahel töristanud).

Pilt

Paljud foorumid räägivad, et CB500 (sama mootor sisuliselt, CBFide kohta liigub vähe infot) käivadki suhteliselt külmalt. Manuaal ütleb ka, et kõik on normaalne, mis on H ja C vahel :wack: Kas kellelgi on reaalelulist kogemust?

Näpud peavad õlised olema, siis on õige...
Kasutaja avatar

AzA
Mode
Postitusi: 1674
Liitunud: 19 Juul 2004, 15:22
Tsikkel: Kawaspa
Asukoht: Pärnu
Tänanud: 435 korda
Tänatud: 127 korda

Re: Honda CBF 500 - termostaat tuksis või normaalne temp?

Lugemata postitus Postitas AzA »

On normaalne H ja C vahel. Pildi järgi lausa ideaalne, kui tikk selle koha peal pidevalt on.
Pane ratas maja ette tiksuma ja keera paar tuhat pööret peale ja oota, vaata, kas kuumeneb ja kas vent hakkab enne punast tööle.
Venti saad nii ka kontrollida, et võtad anduri juhtme maha ja ühendad kokku või siis 1 korral paned lihtsalt massi külge.
Lahtine termostaat kõigutab vihaselt temperatuuri, maanteel langeb osuti üsna jõudsalt, seisma jäädes, aeglaselt sõites jälle viskab kohe vinna.
Aga järelikult sa pole jahutusvedelikku vahetanud? 5L kopsik maksab 10 euri ja töö võtab aega kuskil 3 õlut. Silikaadi vaba ja alu blokkidele mõeldud leia, Polaris ntx.

  1. Võtad õlle lahti, naudid.
  2. Paned mingi kopsiku jahutusvedeliku väljalaske mutri alla ja keerad tolle lahti.
  3. Naudid natuke õlut.
  4. Võtad radika punni maha, liigutades kopsikut sihid muist vana plöga anumasse.
  5. Kasutad mingit meetodit tühjendamaks paisupaak. Ma valasin vannitoa mingi pumbatava seebi kraanikaussi, kinnitasin akvaariumivooliku pumba külge ja pumpasin sellega tühjaks. Võib ka alt voolikuid avada ja igast muid nalju teha.
    Ilmselt siis ei saa kaasalt sõimata nii palju.
  6. Avad teise õlle ja haukad sakuskat.
  7. Keerad kruvi tagasi, valad radika pilgeni dest vett või keedetud vett täis. Käivitad ratta mõneks ajaks.
  8. Sellegi plöga eemaldad.
  9. Teed teisele õllele päkad silma.
  10. Paned poldi tagasi, hea kui viitsid uue vaskseibi alla keerata - ärgem polte üle keera, mõistliku jõuga kinni ikka.
  11. Valad radika aeglaselt täis. Mina kasutan akvaariumi nö. mullitaja voolikut ja lasen sellel tiksuda vaakum meetodil, siis jääb hästi vähe õhku, millega võimelda. Pigista torosid, et õhk kätte saada. Vala kraeni täis.
  12. Vala paisupaak üle LOW, aga mitte üle FULL täis.
  13. Lase naisel õlu avad, kuna sa ei saa, sest kanku on käes.
  14. Pane mootor käima ja vaata kuidas radikas mullitab.
  15. Rüüpa ja hoolega.
  16. Seiska mootor, vala radikas kraeni täis, pane punn peale ja keera stopper tagasi kinni.
  17. Lase mootor töösoojaks, oota kuni maha jahtub ja tsekka paisupaaki, vajadusel lisa nestet.
  18. Süga kõhtu, rüüpa õlut ja kiru, et termostaat jäi kontrollimata.
  19. Katku uuesti limpar välja, aga seekord võta termostaat maha ja vaata, kas on lahti. Kui ei ole, visk akeevasse vette, kui lahti ei lähe hangi uus, kui läheb pane tagasi.
  20. Longi poodi uute õllede järele.
  21. Siirdu tagasi protseduuri punkti nr. 10 juurde - seibi ära unusta.
  22. Võta naiselt peapesu vastu, patsuta paaki ja unista kilomeetritest.

Tehtud :bsmile:

PS: Manuaali vaatamine ei tee paha, on rattaid, mida tuleb õhutada, cbf500 aga vaevalt.
Mu rattal pole näiteks üldse sellist fäänsit osutit, lihtsalt punane tuli, kui asi päris keema läheb.
Seega peab ise kontrollima tavaari. Jahutusvedeliku temperatuur võiks seal 75-80c vahel vast olla.

Viimati muutis AzA, 03 Juun 2016, 22:13, muudetud 1 kord kokku.
Aga mulle meeldib.
Kasutaja avatar

Macintosh
Maagia ja nõidumine
Postitusi: 7346
Liitunud: 11 Mai 2011, 21:47
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 1076 korda
Tänatud: 1052 korda
Kontakt:

Re: Honda CBF 500 - termostaat tuksis või normaalne temp?

Lugemata postitus Postitas Macintosh »

Väga normaalne pilt. CBF 500 käibki külma mootoriga. Minu kogemus ütleb, et selle seieri saad üles ainult kuuma ilmaga ummikus istudes. Hilissügisel tegin plastist lataka radika ette ja katsin 1/2 kogu pinnast, sest mootor lihtsalt ei läinud muidu soojaks.

🧢 👕 🏍 T-särgid, pusad, mütsid ja kingitused mootorratturile . 🚀🚀 🍀 VAATA LÄHEMALT
Kasutaja avatar

AzA
Mode
Postitusi: 1674
Liitunud: 19 Juul 2004, 15:22
Tsikkel: Kawaspa
Asukoht: Pärnu
Tänanud: 435 korda
Tänatud: 127 korda

Re: Honda CBF 500 - termostaat tuksis või normaalne temp?

Lugemata postitus Postitas AzA »

Mis see külmalt käimine tähendab?
See temperatuuri osuti ei näita mingeid kraade. Ta võib olla 50c-130c ja sama hästi 70-150c või mida iganes muud.
Kruvib kopsiku lahti ja installib plate sentimeetri madalamale, siis käib soojalt :bsmile:
Samamoodi külmalt käib fz6 ka, lihtsalt nõela asemel on lcd peal 7-8 viipa, 4-ndaga rakendub ventilaator ja jahutab kolmanadani maha, sõites vahib rõõmsalt 2, kui termostaat oma tööd teeb.
Mootor hoitakse ikka ju soe. Või langeb sügisel nõel sõites alla selle nö valge osa?

Aga mulle meeldib.

GMC1
Postitusi: 12
Liitunud: 06 Apr 2016, 21:15
Tsikkel: VARADERO XL1000
Asukoht: Rakvere (saarlane)

Re: Honda CBF 500 - termostaat tuksis või normaalne temp?

Lugemata postitus Postitas GMC1 »

Mul Varaderol sama asi, seier samal tasemel kogu aeg. Arvasin ka et termostaat kinni. Tegin termose ja vee vahetuse, mitte midagi ei muutund. Järelikult peabki nii olema.


kurikristjan
Postitusi: 1253
Liitunud: 29 Juul 2009, 05:11
Tsikkel: SV1000
Asukoht: Põltsamaa
Tänanud: 13 korda
Tänatud: 2 korda

Re: Honda CBF 500 - termostaat tuksis või normaalne temp?

Lugemata postitus Postitas kurikristjan »

Paljud temperatuurikellad ei ole lineaarsed, seega kui näitab õiget vahemikku, pole põhjust põdeda.

Kasutaja avatar

tali
Postitusi: 1403
Liitunud: 21 Apr 2005, 15:10
Tsikkel: 650cc V2
Asukoht: Pärnumaa
Tänanud: 2 korda
Tänatud: 12 korda

Re: Honda CBF 500 - termostaat tuksis või normaalne temp?

Lugemata postitus Postitas tali »

Minu NTV-l on tavasõidul täpselt sama pilt, mis teemaalgataja viiesajasel. Kuumaks läheb ainult palava ilmaga paraadis libistades ja kusagi peaaegu punase piiri lähedal hakkab vurr tööle. Täiesti norm ja pole vaja muretseda :bsmile:

18-aastane pereliige: "Äratuse helin on see n..ss, mis sul magada ei lase". :)
"Takahashi on küll aeglane, aga see-eest kukub tihti." H. Kender, Viasat Sport Baltic, Malaisia Moto2
PS! Klausen/Kender Viasati tagasi!
Kasutaja avatar

Teema algataja
PhunkT
Postitusi: 282
Liitunud: 11 Aug 2015, 12:04
Tsikkel: IŽ Ju 3K "77, BMW K100K "88
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 39 korda
Tänatud: 42 korda

Re: Honda CBF 500 - termostaat tuksis või normaalne temp?

Lugemata postitus Postitas PhunkT »

Tänud kõigile. Tundub siiski, et normaalne nähtus ja ei hakka midagi lahti kiskuma. Pärast pikemat paugutamist kohapeal käia lastes tõusis seier natuke kõrgemale ka ikka :).

Näpud peavad õlised olema, siis on õige...
Kasutaja avatar

Macintosh
Maagia ja nõidumine
Postitusi: 7346
Liitunud: 11 Mai 2011, 21:47
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 1076 korda
Tänatud: 1052 korda
Kontakt:

Re: Honda CBF 500 - termostaat tuksis või normaalne temp?

Lugemata postitus Postitas Macintosh »

AzA kirjutas:

Mis see külmalt käimine tähendab? See temperatuuri osuti ei näita mingeid kraade. Ta võib olla 50c-130c ja sama hästi 70-150c või mida iganes muud.

Külmalt käimine tähendab seda, et mootor on jaheda ilmaga (ca +7) ainult õige natuke soojem, kui käsi ja näidu osuti ei tule sellest alumsiest valgest osast (külm) üldse välja.

PhunkT kirjutas:

Tänud kõigile. Tundub siiski, et normaalne nähtus ja ei hakka midagi lahti kiskuma. Pärast pikemat paugutamist kohapeal käia lastes tõusis seier natuke kõrgemale ka ikka :).

Ei ole vaja kiskuda jah, ainuke, mis sa teada saad on asjaolu, et termostaat on töökorras.

🧢 👕 🏍 T-särgid, pusad, mütsid ja kingitused mootorratturile . 🚀🚀 🍀 VAATA LÄHEMALT
Vasta

Liitu vestlusega

Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige

Avan konto

Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.

Registreeru

Logi sisse

Mine “Mootorratta remont, tehnika, elekter ...”