Talveunne külmalt?

Kui mutrivõti peos püsib (või siis üldse ei püsi), kui vajad abi või nõu mootorratta remondil või soovid tehnika üle arutleda. Kui pluss ja miinus on lootusetult segi ja amprid ajavad volte taga.

Moderaator: Moded

Foorumi reeglid
Vältimaks asjatuid postitusi ja saamaks kiiremaid asjakohaseid vastuseid, peab teema sisaldama järnevaid detaile:

  1. Pealkirjas: Tsikli mark ja lühike vea kirjeldus (kui täpsemini ei ole võimalik siis näiteks: probleem mootoris, probleem piduritega jne)
  2. Sisus võimalikult täpne vea kirjeldus ja mootorratta mark ning väljalaskeaasta

NÄIDE: Honda Hornet, tühikäiguga probleem.

Valesti alustatud ning sisutühjade teemade puhul on moderaatoril õigus teema kustutada!

Teema algataja
kustukumm
Postitusi: 2
Liitunud: 30 Aug 2016, 00:57

Talveunne külmalt?

Lugemata postitus #1 Postitas kustukumm » 30 Aug 2016, 01:07

Ducati 695.
Kui lasen hooldada ratta enne talveuinumist margi esinduses näiteks, kas siis võib rattaga sõita 50 kilti ja pärast lihtsalt kütuse paak täis valada või peaks tegelikult mitte laskma mootoril töötada enne uinumist, et vältida õli happelisuseks muutumisest tingitud kahjusid kui ratas kuid seisab?



will111
Postitusi: 1908
Liitunud: 26 Veebr 2012, 02:54
Tänanud: 3 korda
Tänatud: 145 korda

Re: Talveunne külmalt?

Lugemata postitus #2 Postitas will111 » 30 Aug 2016, 02:19

oh issanda püha rist :shock: ei tasu täisanaalseks minna nende teemadega. tegelikult võib isegi 150km kütusepaagi tühjaks sõita ja nii jättagi ning järgmine aasta sõitma hakates ei ole mitte midagi juhtunud ega muutunud. truth be told, paagi mina isiklikult sõidaks ja jätakski pigem siis juba tühjaks ning järgmine aasta täidaks värske kütusega enne sõitma hakkamist.

õli happeliseks muutumine muide on pikaajaline, iseloomult lineaarne protsess. ning see "enne talveuinumist hooldamine" on esinduste ja muude kohtade viis inimeste teadmatuse pealt raha teenida more than anything else. aga kui õlivahetust nagunii nüüd või varsti teha oleks vaja siis võib muidugi selle ära teha enne seisma jätmist.
Kasutaja avatar

Piipz
Soe ja sõbralik
Postitusi: 7724
Liitunud: 05 Sept 2004, 23:28
Tsikkel: DL1000 V-Strom
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 79 korda
Tänatud: 130 korda
Kontakt:

Re: Talveunne külmalt?

Lugemata postitus #3 Postitas Piipz » 30 Aug 2016, 08:45

Arvamused lähevad ilmselt lahku tühja ja täis paagiga seisma jätmise puhul. See muidugi oleneb ka sellest, et kas ratas jäetakse sooja ja kuiva või külma ja niiskesse garaazhi. Mina täidan paagi silmini täis sügisel enne seismajätmist, sest garaazh on külmas (sisuliselt oleks nagu ratas õues aga katuse all) ja nii ei pääse niiskus paaki. Streetmoto müüb mingit kütusekonditsioneeri ka, mida lisaks sisse valada aga nii hardcore'iks ma pole veel läinud. Kütus paari kuuga pahaks ikka ei lähe.
Sama kehtib ka talvel käivitamise kohta, et oleneb, kus see ratas seisab. Kui ta on sisuliselt õues e. külmas garaazhis, siis talvel aeg-ajalt käivitades hakkab niiskus paremini külge, kondents ronib igale poole vahele, kuhu tal muidu asja pole.
Kontakt: ES või piipz (ät) biker.ee / tel 58413942

grahv
Postitusi: 974
Liitunud: 26 Jaan 2005, 15:37
Tsikkel: VX, GSX, Pegass
Asukoht: Hiiumaa
Tänanud: 2 korda
Tänatud: 20 korda

Re: Talveunne külmalt?

Lugemata postitus #4 Postitas grahv » 30 Aug 2016, 09:00

Piipz kirjutas:Arvamused lähevad ilmselt lahku tühja ja täis paagiga

Sellel rattal on paak plastikust... ei roosteta.
Aga kui Kustukumm soovib, võib karpad tühjaks lasta et vältida vaigustumist.
Kasutaja avatar

Villem
Mode/Toetajaliige
Postitusi: 787
Liitunud: 18 Juul 2005, 00:52
Tsikkel: XT660R, GasGas EC250
Asukoht: Saue
Tänatud: 8 korda
Kontakt:

Re: Talveunne külmalt?

Lugemata postitus #5 Postitas Villem » 30 Aug 2016, 10:32

Külmalt - soojalt, no ei ole tegelikult seal väga mingit vahet, kui sa just ratast aastakümneteks konserveerida ei taha. Kõige parem soovitus, mis üldse talveks seismajätmiseks olla saab, on see, et pese ratas korralikult puhtaks ja lase korralikult ära kuivada, mootor aja kindlasti kuumaks. Puhasta ära elektripistikud ning lase määret peale (pea igas poes on selle jaoks sprei olemas). Kindlasti ühenda ka aku lahti ja lae korralikult täis ning igaksjuhuks võid kaks-kolm korda talve jooksul kontrollida. Ei ole vaja akut tuppa ahju peale viia, kuna täis aku ei külmu lõhki ning soojas on isetühjenemine kordi kiirem, kui külmas. Kui on mingeid läikivaid metall osasid, võid need kas silikooni sprei või õrnalt mootoriõlise kaltsuga üle võõbata. Bensiinipaak on mõistlik täis kallata, kuna siis jääb vee kondenseerumiseks vähem ruumi, eriti metall paagi puhul, mis kipub rooste minema.

Ja mitte mingil juhul EI TOHI jätta ratast SOOJA JA NIISKESSE kohta! Kõige hullemad killerid on maaalused küttega garaažid, kus on täiesti puudulik ventilatsioon. Külmas õhus on alati palju vähem niiskust ja seepärast tuleb korraliku ventilatsiooniga sooja koha puudumisel eelistada pigem külma kohta. Ja muidugi on ventilatsiooniga külm koht alati parem ilma ventilatsioonita külmast kohast.

Ehk siis mina muretseks igakell pigem ratta puhtuse ja hoiutingimuste, kui kuuma vs külma mootori ja vahetatud-mittevahetatud õli pärast.
Terv,
Villem aka Villu aka Madis :)

Teema algataja
kustukumm
Postitusi: 2
Liitunud: 30 Aug 2016, 00:57

Re: Talveunne külmalt?

Lugemata postitus #6 Postitas kustukumm » 30 Aug 2016, 11:18

Suured tänud kõigile! Teadsin, et on õige koht see foorum, aga ei olekski osanud niipalju asjalikku nõu korraga oodata. Ratas läheb külma kuiva magama ja lähen uurin neid pistiku spreisid kohe, ilmselt on ka spetsiaalset tsikliakulaadijat vaja.
Kasutaja avatar

cossie
Postitusi: 563
Liitunud: 04 Mai 2008, 17:58
Tsikkel: B-12T
Asukoht: Kadrina / Tallinn Airport
Tänanud: 55 korda
Tänatud: 38 korda
Kontakt:

Re: Talveunne külmalt?

Lugemata postitus #7 Postitas cossie » 30 Aug 2016, 12:03

Akulaadija ei pea olema spets tsikli oma, 12v ja ongi kõik
Pilt M: banditi bellypan, R1 amort ja muu kola




Riga 13 -> Voshod 3m -> GPX 600R naked -> GSX-R 1100 naked/fighter -> GSF 1216 Turbo + Voshod 3M
Kasutaja avatar

ranel
Postitusi: 1460
Liitunud: 21 Nov 2010, 22:55
Tsikkel: Suzuki 600 GSXF, Transalp 600
Asukoht: Tartu
Tänanud: 30 korda
Tänatud: 100 korda

Re: Talveunne külmalt?

Lugemata postitus #8 Postitas ranel » 30 Aug 2016, 12:19

No vaadates viimast kahte aastat, siis näis kas ratas saab üldse talveunes olla. Üleeelmine talv jäi 1 kuu vahele ja eelmine talv sai iga kuu sõita. Seda muidugi eeldusel, et ~+3c oled nõus sõitma.
Kerghaagise rent 2.75x1.5x0.25 koos tasapindtendiga. 1-3H 7EUR, 3-6H 10EUR, 6-12H 13EUR, 12-24H 16 EUR. Hinnad sisald. KM.
Asjade vedu kerghaagisel koos autoga 15EUR+0.4EUR KM. 55684121
Mootoritõstuki rent Tartus 6 eur päev.

kurikristjan
Postitusi: 1221
Liitunud: 29 Juul 2009, 05:11
Asukoht: Põltsamaa
Tänanud: 11 korda
Tänatud: 2 korda

Re: Talveunne külmalt?

Lugemata postitus #9 Postitas kurikristjan » 30 Aug 2016, 12:35

Ma tean ühte venda, kellel seisis gsx-r talvel maja ees. Vahepeal oli poolenisti lume all. Kevadel veeti köie otsas käima, ei mingit hooldusega üle pingutamist.
Hälvik-mootorrattur
Kasutaja avatar

Villem
Mode/Toetajaliige
Postitusi: 787
Liitunud: 18 Juul 2005, 00:52
Tsikkel: XT660R, GasGas EC250
Asukoht: Saue
Tänatud: 8 korda
Kontakt:

Re: Talveunne külmalt?

Lugemata postitus #10 Postitas Villem » 30 Aug 2016, 13:50

ranel kirjutas:No vaadates viimast kahte aastat, siis näis kas ratas saab üldse talveunes olla. Üleeelmine talv jäi 1 kuu vahele ja eelmine talv sai iga kuu sõita. Seda muidugi eeldusel, et ~+3c oled nõus sõitma.

Saab sõita küll, aga kuna öösiti siiski jäätab tehakse igalpool libedusetõrjet. Ja vot see asi oksüdeerib su ratta juba 2-3 aastaga pulbriks, kui sa just iga jumala kord ei pese hoolikalt ratast üleni puhtaks. Vedasin talvel iga nädal korra-kaks krossikat lahtises, kuid kõrgete äärtega autokärus ja resonaatorile tekkisid juba nädalaga kõvad roostetäpid. Kohe üldse ei soovita talvekuudel tsikliga sõita, kui sa sellest vähegi hoolid.
Terv,
Villem aka Villu aka Madis :)
Kasutaja avatar

AzA
Mode
Postitusi: 1394
Liitunud: 19 Juul 2004, 15:22
Tsikkel: Kawaspa
Asukoht: Pärnu
Tänanud: 373 korda
Tänatud: 114 korda
Kontakt:

Re: Talveunne külmalt?

Lugemata postitus #11 Postitas AzA » 30 Aug 2016, 13:59

cossie kirjutas:Akulaadija ei pea olema spets tsikli oma, 12v ja ongi kõik


Impulsslaadija on lihtsalt mugav, viskad juhtmed järgi ja unustad ära, et aku kuskil vedeleb.
Mina siiski võtan aku tuppa pluss kraadide kätte, soojas töökoja nurgas olevale panen lihtsalt laadija järgi ja jumal temaga.
See 40 rubla nüüd vist ei tapa kedagi, aga aku peab lõppeks lihtsalt kauem vastu.
Aga mulle meeldib.
Kasutaja avatar

cossie
Postitusi: 563
Liitunud: 04 Mai 2008, 17:58
Tsikkel: B-12T
Asukoht: Kadrina / Tallinn Airport
Tänanud: 55 korda
Tänatud: 38 korda
Kontakt:

Re: Talveunne külmalt?

Lugemata postitus #12 Postitas cossie » 30 Aug 2016, 14:56

ma olen siiamaani, enne talve tavalisega täis laadinud ja talveks ''sahvrisse'' toonud. Minu käes on kestnud 4a ja teadmata aeg ka eelmis eomaniku käes. Võib väita, et selline hoiustamine toimib
Pilt M: banditi bellypan, R1 amort ja muu kola




Riga 13 -> Voshod 3m -> GPX 600R naked -> GSX-R 1100 naked/fighter -> GSF 1216 Turbo + Voshod 3M
Kasutaja avatar

jkristjan
Postitusi: 245
Liitunud: 12 Mai 2016, 11:37
Tsikkel: Ducati Scrambler Icon
Asukoht: Tallinn
Tänatud: 72 korda

Re: Talveunne külmalt?

Lugemata postitus #13 Postitas jkristjan » 30 Aug 2016, 15:13

Tuletab meelde aega, kui mustalt turult osteti 8000 rubla eest Moskvich (või veel hullem, saadi ametlik luba ja osteti Lada) ja siis hakkas tsirkus pihta. Pesu peale igat sõitu, kere õlilapiga üle, tosool välja, aku maha. Väljaspool garaaži parkides kojamehed ja peeglid alati küljest ära ja taskusse. Talveks pukkidele (aga talv = september ... aprill), küünlad maha, igasse silindrisse tõrts õli, kõik paksult vaseliiniga kokku...
In India, you brake by steering into the nearest elephant.
Kasutaja avatar

Kalapea
Postitusi: 886
Liitunud: 26 Veebr 2005, 13:00
Tsikkel: Mõni Ducati
Asukoht: Pärnu / 559I7I9O
Tänatud: 42 korda
Kontakt:

Re: Talveunne külmalt?

Lugemata postitus #14 Postitas Kalapea » 30 Aug 2016, 15:18

Happeline õli? Söövitab läbi metalli/tihendite ja kevadeks on karter õlist tühi?
Ehk keegi toob teadusliku seletuse, mulle kõlab see pigem kui marketing BS.

Kui ratast enamvähem garaazis hoida siis pole peale aku laadimise midagi vaja teha, seda sõltuvalt siis sellest kas on alarmid jms. tarbjad
Kes õues hoiab võiks katte peale visata ja keti ära määrida, et vihmaga ära ei roostetaks.

Roostetav paak on pigem harv teema osadel ratastel millel paagituulutus sitasti veetud või ülejooksuga kokku veetud.
PiltPilt

tarmoel
Postitusi: 267
Liitunud: 25 Aug 2008, 22:48
Tänatud: 4 korda

Re: Talveunne külmalt?

Lugemata postitus #15 Postitas tarmoel » 30 Aug 2016, 15:43

Akud on viimasel ajal pasaks kätte ära läinud, seda siis valmistajast sõltumatta. 11 aastat tagasi ostsin ratta, millel oli aku peal (valmistaja DEKA geelaku, mille välimuse järgi võis arvata, et pole esimest aastat) ja minul toimis veel 8 aastat. Talvel ei laadinud kordagi, seisis külmas garaazis ratta peal. Rattal signasid või muid tarbijaid ei ole. Kui kevadel ratas käima läks, siis mingit lisalaadimist ei saanud. Kui ei läinud käima (ringi jaksas alati seda 1,5l ajada aga mõnel aastal jäi käivitumiseks pöördeid väheks), siis sai lühiajalist laadimist või "starti" ja oligi aku mure järgmise kevadeni unustatud. Viimaks pidin ta ikkagi pensionile saatma. Peale seda on juba teine või kolmas aku ja seda vaatamata talvisele laadimisele. Erinevate tootjate omad.
Seda eespool olevat juttu talvistel tänavatel (soolatatud) sõitmisest tasub väga tõsiselt võtta- järgi proovitud.

iSlanderEST
Postitusi: 171
Liitunud: 25 Mai 2014, 19:21
Tsikkel: CRF1000L
Tänanud: 42 korda
Tänatud: 14 korda

Re: Talveunne külmalt?

Lugemata postitus #16 Postitas iSlanderEST » 30 Aug 2016, 22:43

Eelmine aasta oktoobri lõpus hakkasid juba teid Tallinnas soolama. Öösel 4st tööle sõites alguses ei saanud aru, et mis asi see tee peale pandud on, väljas ometi 10 kraadi sooja. Mõni km hiljem Tammsaare teel nägin autot soola teele puistamas. Naise õde rääkis, et nägi sama asja 7 aegu hommikul Nõmmel... See on siis põhjus miks ma ei alusta hooaega liiga vara ja lõpetan varakult... Temperatuur väga ei mõjuta, aga sool teel küll absull ei meeldi...

lauri.j??rgen
Postitusi: 3
Liitunud: 12 Juul 2016, 17:54

Re: Talveunne külmalt?

Lugemata postitus #17 Postitas lauri.j??rgen » 31 Aug 2016, 00:02

Kirjutan lähtuvalt enda kogemustest, kuuldust ja loetust. Ei pretendeeri täielikule tõele.

Need targad laadijad on kasulikud, kui akut rattalt maha ei saa võtta ja rattal on pidevalt mingid tarbijad sisselülitatud. Kui toimiv aku töökorras laadimisega rattalt maha võtta ja talveks jätta jahedasse ruumi (5...15 C), ei ole aku pidev laadimine vajalik. Kui aku kipub ise tühjenema, tasub seda talve jooksul korra kaks laadida. Kui isetühjenemine on väga kiire, siis on selle aku usaldusväärsus kadunud ja eluiga läbi. Käivitusaku vananemist ja mahtuvuse vähenemist kiirendab aku tühjenemine eksponentsiaalselt. Selle pärast peaks käivitusakut kindlasti laadima, kui pinge on langenud juba 12,2 V või alla selle. Targa laadija suurim pluss ongi see, et ta ei lase akul kriitilise piirini tühjeneda.
Targa laadija miinuseks on see, et aku kogub töötsükleid ka siis, kui ta võiks hoopis "puhata" ja need süütuna tunduvad tsüklid võivad väikestele akudele mõjuda karmilt, kui laadija on liiga võimas või aku tüübile mittesobiv. Tarkadel laadijatel on erinevad režiimid sulfateerumise vastu ja akuplaatide balansseerimiseks. Viimast režiimi peavad mõned akutootjad enda AGM või geelakudele kahjulikuks, kui seda liiga tihti või intensiivselt tehakse.

Fakt on, et plii-happekäivitusakud ei vast enam moodsate sõidukite vajadustele, kus lisaks piisavale käivitusvoolule peab tagama toite silent watch režiimis.

Tsikkelröövel
Postitusi: 1751
Liitunud: 27 Dets 2005, 17:55
Tsikkel: Kawa GPZ 550, W800, Jawa 350
Asukoht: Tartu
Tänatud: 27 korda
Kontakt:

Re: Talveunne külmalt?

Lugemata postitus #18 Postitas Tsikkelröövel » 27 Sept 2016, 11:16

Ei tee see soe garaaž ka rattale midagi, kui just ise ei hoolitse, et liigne niiskus sisse pääseb. Külma õhu absoluutne niiskusesisaldus on väiksem, kui soojal. Ja kui seda külma õhku ka veel kütta, kahaneb relatiivne niiskus olematuks. St sooja ja niiske keskkonna saamiseks peab sul sealsamas garaažis olema koht, kust vesi saab õhku aurata - õuest seda ei tule.
Mu 66. aasta Jawa seisis 75. aastani külmas kuuris. Isa tuli viimaselt sügiseselt sõidult, lükkas porise ratta kuuri. Kevadel veeretas välja, pesi puhtaks ja pani käima. Sealt peale seisis just küttega garaažis, mina sain load 83. aastal, vahepeal masin ei sõitnud. Panin uue aku, isa lõi kaks korda ette, siis süüde sisse ja esimese matsuga. Voilaa! Sama, 75. aasta bensuga, mida paagis oli veerand paaki vast. Tõsi, vaik oli reservkraani kinni kittinud, (selle puhtaks imemine andis huvitava kaifi), aga kõik, kus bens EI olnud ära kuivanud, toimis. No ja talvitub see mahhiina siiani soojas garaažis. Nagu ka mu hilisemad rattad. Välja näeb kui uus. Vanemal karpadega rattal algul lasin talveks karpad tühjaks, aga sellest oli kevadel rohkem jama kui kasu (kulunud ujukid ei tahtnud kevadel enam ujuma hakata, kuna teljed kiilusid ilma "määrdeta" kinni.). Ja ei ole paaki jääva bensuga ka pead vaevanud (no külmas talvituval rattal paneks siiski täis, just kondensi pärast - see "hapu" bensiini jutt ühe talve vaates on pigem eneserahuldus, kui mingi muu rikkega ratas ei taha käima minna)
Rohkem ei ole mina enam viletrikki teinud. Masin puhtaks, siis korralikult soojaks, et vesi ära auraks. Aku juhe lahti. Ja kõik. Kusagil veebruaris vead end niikuinii garaaži hooldust tegema. Õli vahetan, kui välp saab täis. Sest õli solgib ka pigem kondents, mis ei aura õlist ära, kui teed külma ilmaga palju lühikesi otsi (st viimasel ajal lõpetan aasta sõidud mõistlikul ajal - varem sõitsin ka miinustega, tingimusel, et vahepeal ei oldud teid soolatud).
Kas Mees ostab tsikli, pole küsimus. Küsimus on: millal?
Kasutaja avatar

urmas66
Toetajaliige
Postitusi: 3555
Liitunud: 29 Jaan 2011, 11:52
Tsikkel: Yamaha TDM 850
Asukoht: Harjumaa, Saue vald
Tänanud: 657 korda
Tänatud: 157 korda

Re: Talveunne külmalt?

Lugemata postitus #19 Postitas urmas66 » 27 Sept 2016, 21:54

TDM 850 on kahjuks selline ratas,millel isegi akujuhtme mahavõtmine on töö ja aku enda mahavõtmist ei viitsiks üldse ette võtta.Ostsin kunagi Biltemast selle nö ületalve laadija(odava ja lahja ilmselt) ja olen seda nüüd AGM akuga viimased aastad kasutanud.Ratas seisab külmas garaazis.
Kasutan seda lahendust,et laadija on ühendatud läbi sigareti süütaja pesa,mis saab voolu otse akult.Siiani pole akuga midagi juhtunud ja suurema osa ajast kui garaazis käin,siis põleb laadijal roheline tuli,mis tähendab,et aku on täis ja laadimist ei toimu.Laadimist olen näinud ainult mõnel korral talve jooksul.Garaazis käin ikka rohkem ,kui paar korda nädalas.
Sõidetud rattad:Riga-d erinevad,Turist T200 73`,Jawa`d erinevad ,Honda Varadero XL 1000 99`,Yamaha TDM 850 97`...
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.
Kasutaja avatar

M.T.
Postitusi: 1253
Liitunud: 23 Aug 2011, 17:12
Tsikkel: Honda VFR800X Crossrunner
Tänanud: 65 korda
Tänatud: 145 korda

Re: Talveunne külmalt?

Lugemata postitus #20 Postitas M.T. » 30 Jaan 2018, 21:24

Ei hakka eraldi teemat tegema, aga küsimus akulaadija kohta. Nimelt laisk nagu ma olen, siis sügisel jäi rattal aku maha võtmata ja loomulikult tänaseks kui see lõpuks meenus, siis nüüdseks on aku tühi. Ühesõnaga laadida vaja ja kuna seda ehk ka tulevikus vaja, siis võiks juba osta omale ühe, et siis vajadusel käepärast oleks. Kes oskab soovitada hea hinna/kvaliteedi suhtega laadijat?
Kasutaja avatar

stev666
Postitusi: 831
Liitunud: 03 Mär 2008, 21:48
Tsikkel: SUZUKI M1800R&HondaVTX1800
Asukoht: Tartu
Tänatud: 10 korda

Re: Talveunne külmalt?

Lugemata postitus #21 Postitas stev666 » 30 Jaan 2018, 21:46

M.T. kirjutas:Ei hakka eraldi teemat tegema, aga küsimus akulaadija kohta. Nimelt laisk nagu ma olen, siis sügisel jäi rattal aku maha võtmata ja loomulikult tänaseks kui see lõpuks meenus, siis nüüdseks on aku tühi. Ühesõnaga laadida vaja ja kuna seda ehk ka tulevikus vaja, siis võiks juba osta omale ühe, et siis vajadusel käepärast oleks. Kes oskab soovitada hea hinna/kvaliteedi suhtega laadijat?


Ctek 3,6
Talvel ski-doo mach z 800cc 109kw
Artic Cat F7 97kw
Kasutaja avatar

urmas66
Toetajaliige
Postitusi: 3555
Liitunud: 29 Jaan 2011, 11:52
Tsikkel: Yamaha TDM 850
Asukoht: Harjumaa, Saue vald
Tänanud: 657 korda
Tänatud: 157 korda

Re: Talveunne külmalt?

Lugemata postitus #22 Postitas urmas66 » 30 Jaan 2018, 21:53

M.T. kirjutas:Ei hakka eraldi teemat tegema, aga küsimus akulaadija kohta. Nimelt laisk nagu ma olen, siis sügisel jäi rattal aku maha võtmata ja loomulikult tänaseks kui see lõpuks meenus, siis nüüdseks on aku tühi. Ühesõnaga laadida vaja ja kuna seda ehk ka tulevikus vaja, siis võiks juba osta omale ühe, et siis vajadusel käepärast oleks. Kes oskab soovitada hea hinna/kvaliteedi suhtega laadijat?


No neid laadijaid ju igas autopoes saadaval.Kuna sul üldse laadijat pole siis võta selline ,mis kõlbab ületalve ja ka lihtsalt laadimiseks.Mul kas erinevat.Aga allpool olevat omades saab ka ühega hakkama.
Soovitan sellist või midagi analoogset.
http://www.motonet.ee/et/toode/455629/C ... -F-12-V5-A
Aku tooks sooja ja laeks täis, siis peale ja hooldus režiimil tööle kuni kevadeni. Vahepeal ,kui millegi muu akut vaja laadida elab tsikliaku selle ka üle,kui tagant ära võtad.
Sõidetud rattad:Riga-d erinevad,Turist T200 73`,Jawa`d erinevad ,Honda Varadero XL 1000 99`,Yamaha TDM 850 97`...
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.
Kasutaja avatar

M.T.
Postitusi: 1253
Liitunud: 23 Aug 2011, 17:12
Tsikkel: Honda VFR800X Crossrunner
Tänanud: 65 korda
Tänatud: 145 korda

Re: Talveunne külmalt?

Lugemata postitus #23 Postitas M.T. » 30 Jaan 2018, 22:06

Neid igas autopoes jah. See ongi probleem, et valik liiga kirju :wack:
Aku ongi soojas ehk ratas on soojas ja kuivas garaazis. Lihtsalt aku jäi lahti ühendamata ja eks immo on tühjaks tarbinud. Nüüd oleks vaja täis laadida ja kevadel enne hooaega äkki korra veel.
Kasutaja avatar

Martinez
Postitusi: 307
Liitunud: 18 Sept 2012, 12:38
Tsikkel: DL1000
Asukoht: Tartu
Tänanud: 15 korda
Tänatud: 16 korda

Re: Talveunne külmalt?

Lugemata postitus #24 Postitas Martinez » 30 Jaan 2018, 23:08

Endale võtsin ka hooaja lõpus ligi Marguse poolt viidatud laadija. Komplektis kaasas krokodillid ja kiirühendus otse akule ühendamiseks.
Kasutaja avatar

urmas66
Toetajaliige
Postitusi: 3555
Liitunud: 29 Jaan 2011, 11:52
Tsikkel: Yamaha TDM 850
Asukoht: Harjumaa, Saue vald
Tänanud: 657 korda
Tänatud: 157 korda

Re: Talveunne külmalt?

Lugemata postitus #25 Postitas urmas66 » 31 Jaan 2018, 10:04

M.T. kirjutas:Neid igas autopoes jah. See ongi probleem, et valik liiga kirju :wack:
Aku ongi soojas ehk ratas on soojas ja kuivas garaazis. Lihtsalt aku jäi lahti ühendamata ja eks immo on tühjaks tarbinud. Nüüd oleks vaja täis laadida ja kevadel enne hooaega äkki korra veel.


No siis lähed omal valikul mingisse auto-moto poodi ja räägid milleks sul laadijat vaja.Kindlasti oskavad soovitada vastavalt sinu vajadusele.
Mul selle toote vanem versioon ja töötab juba 3 talve hoolduslaadijana.Tookord maksis 14-15€ Ei uskunud,et üldse toimib,aga võta näpust,töötab.
http://www.biltema.fi/fi/Autoilu---MP/S ... 000040411/
Tühja aku laadimiseks ilmselt liiga lahja,aga mul on ka suur stardiga laadija selleks puhuks.
Kuna sul üldse pole,siis soovituslik oleks mingi natuke kabedam osta,et saaks ka täitsa tühja aku ära laetud ja siis hoolduslaadijana ka kasutada,et kevadeni ilma akut lahti ühendamata laetuna hoida.See tõenäoliselt pikendab ka aku tööiga,kui aku on korralikult laetud.
Sõidetud rattad:Riga-d erinevad,Turist T200 73`,Jawa`d erinevad ,Honda Varadero XL 1000 99`,Yamaha TDM 850 97`...
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.
Kasutaja avatar

M.T.
Postitusi: 1253
Liitunud: 23 Aug 2011, 17:12
Tsikkel: Honda VFR800X Crossrunner
Tänanud: 65 korda
Tänatud: 145 korda

Re: Talveunne külmalt?

Lugemata postitus #26 Postitas M.T. » 31 Jaan 2018, 10:40

Kauplustes kehtib ju alati see ütlus - iga l.ts kiidab oma ... :mrgreen: Seepärast mõtlesingi, et küsiks ennem siit soovitusi. Eriti seetõttu, et omal kogemusi akulaadijaga rohkem pole kui Vene ajast mingite metallist kobakatega. Aga siis oli valik lihtne, selline oli ja kogu moos.
Mul hetkel aku täitsa tühi jah. Seega peaks rohkem A vaatama?
Kasutaja avatar

stev666
Postitusi: 831
Liitunud: 03 Mär 2008, 21:48
Tsikkel: SUZUKI M1800R&HondaVTX1800
Asukoht: Tartu
Tänatud: 10 korda

Re: Talveunne külmalt?

Lugemata postitus #27 Postitas stev666 » 31 Jaan 2018, 11:09

See ctek 3,6 laadis täiesti tühja 110ah diisli aku ööga täis. Tsikli omaga saab vabalt hakkama.
Talvel ski-doo mach z 800cc 109kw
Artic Cat F7 97kw
Kasutaja avatar

Motomarket
Kaupmees
Postitusi: 431
Liitunud: 25 Mai 2004, 11:15
Tänatud: 6 korda
Kontakt:

Re: Talveunne külmalt?

Lugemata postitus #28 Postitas Motomarket » 31 Jaan 2018, 11:14

M.T. kirjutas:Kes oskab soovitada hea hinna/kvaliteedi suhtega laadijat?


Kvaliteetsemad ja tuntumad nö "targad" laadijad: Optimate, Ctec. Hind ilmselt natuke kallim, võrreldes "noname, ajab asja kuidagi ära" laadijaga, aga ei midagi ületamatut.
Kasutaja avatar

Jesper
Postitusi: 740
Liitunud: 12 Mär 2015, 07:03
Tänanud: 70 korda
Tänatud: 162 korda

Re: Talveunne külmalt?

Lugemata postitus #29 Postitas Jesper » 31 Jaan 2018, 11:20

Ma arvan et sa mõtled üle, minul sarnane pisike laeb kenasti tühja tsikliaku ka täis. Isegi auto sain ükskord käima kui linnavahel loksutades aku tühjemapoolseks saanud oli, selle muidugi laadisin pärast suure laadijaga üle, anoh kui kiiret pole, siis mis vahet seal on kui täis laadimine võtab 20h asemel 100h? Akule äkki ongi soodsam kui mitte täislaksu peale kütta?

See pisike on hea mugav asi mida garaažis tsikli külge unustada, suur laadija läheks mul raudselt mõne aja pärast kuskil mujal käiku või laenuks vms :)

Ei oska loomale otsa vaadates nüüd muidugi öelda, kas tegemist on "targa" või "lolli" laadijaga, samas on seal vahet kui töötab?
Kasutaja avatar

Kauri
Postitusi: 370
Liitunud: 13 Juul 2005, 23:46
Tsikkel: VN 750 custom
Asukoht: Kuusalu
Tänanud: 37 korda
Tänatud: 38 korda

Re: Talveunne külmalt?

Lugemata postitus #30 Postitas Kauri » 31 Jaan 2018, 12:00

Minul on nende nutilaadijatega negatiivseid kogemusi rohkem kui positiivseid. Sama 3,6 Ctekiga suutsin kaks 100Ah autoakut ära hukata. Kui datasse rohkem süveneda, siis sobib see laadima maksimaalselt 85Ah akut. Hoidmine on paraku hoopis teine asi. Lihtsalt ei tõsta purkide tihedust enam üles kuna laadimisvool on väike.
Teine asi on see, et ctek ei olnud minul võimeline alustama laadimisi kui aku pinge klemmidel oli alla 4V. Ok, selline aku on tegelikult juba nii ehk naa 50/50 väärtusega
Hetkel kasutan ise GYSFLASH 12A laadijat mis on mõeldud 20-250AH akudele. Samas miinuseks on see, et too tõbras tunneb ära kui aku on alla 20AH ja ei soostugi laadima hakkama. Oma pisemaid akusid laen siis rööpühendusega läbi suuremate ja siiani toimib.
Ehk siis minu soovitus oleks võtta ikkagi laadija konkreetselt mahtuvuse põhiselt ja enne lugeda datasheet samuti läbi. Reeglina 3-150Ah laadija suudabki seda 150AH akut viimasel piiril hoida, seda AINULT juhul kui aku on eelnevalt korralikult laetud. 100Ah aku laadimiseks see junn paraku enam ei kõlba. Vanasti oli kuldreegel see et aku iga 10AH vastas laadija 1A laadimisvoolule, siis tõsteti akus vedeliku tihedus õigeks ja hiljem võis laadimisvoolu alandada.
Areomeetri saab iga mees endale ise poest paari euriku eest soetada ja mõõta oma akud üle, juhul kui korgid maha käivad.
Kõik tööriistad ühest kohast, http://www.motoral.ee
kauri@motoral.ee
553 4250




Mine “Mootorratta remont, tehnika, elekter ...”

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 18 külalist