Euroopa tüübikinnituse puudumine Leedu registris oleval rattal.

Soovid osta mootorratast, nägid tänaval vinget tsiklit ja tahaks arutleda, nõu pidada ... koht, kus erinevate mootorrataste kohta arvamust avaldada ja infot otsida...kogu üldine jutt mootorratastest

Moderaator: Moded

Kasutaja avatar

mx77
Postitusi: 7360
Liitunud: 25 Okt 2004, 16:50
Tsikkel: YZ250F, XV 750 Cafe Racer
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 154 korda
Tänatud: 208 korda
Kontakt:

Re: Euroopa tüübikinnituse puudumine Leedu registris oleval rattal.

Lugemata postitus Postitas mx77 » 11 Okt 2019, 11:54

Spoiler
Näita
ttt kirjutas:
11 Okt 2019, 11:49
Ma sain aru, et kogu see "testimine" nii ongi, et keegi füüsiliselt midagi ei testi. Saadad fotod oma rattast ja kuskilt otsitakse välja, kas sellist ratast on Euroopas enne testitud (Dekrast siis ilmselt küsitakse kõigepealt) ja võetakse selle andmed. Isegi originaal sumpsi ei pidavat vaja olema ratta külge, piisab kui on ratta kõrval pildil :D Ühesõnaga päris ajuvaba. See nagu oleks veel arusaadav, kui päriselt midagi testitakse.

Aga maksab paber, mitte testimine. Ja see on äri. Isegi tootjad müüvad oma CoC-sid ju. Saadad mudeli ja paber tuleb posti, mingi paarsada euri. Eeldusel, et nad saavad selle antud ratta kohta väljastada muidugi, see selline nt UK->Prantsusmaa teema pigem.
Samas kui ei ole seda mudelit varem testitud, siis tehakse täistestimine, vähemalt Soome vastav asutus vanasti nii tegi.


Kasutaja avatar

rannamees
Postitusi: 683
Liitunud: 21 Juun 2008, 15:42
Tsikkel: Fazer 1000
Asukoht: Lääne-Virumaa
Tänanud: 166 korda
Tänatud: 26 korda

Re: Euroopa tüübikinnituse puudumine Leedu registris oleval rattal.

Lugemata postitus Postitas rannamees » 11 Okt 2019, 12:16

Spoiler
Näita
ttt kirjutas:
11 Okt 2019, 11:49
Ma sain aru, et kogu see "testimine" nii ongi, et keegi füüsiliselt midagi ei testi. Saadad fotod oma rattast ja kuskilt otsitakse välja, kas sellist ratast on Euroopas enne testitud (Dekrast siis ilmselt küsitakse kõigepealt) ja võetakse selle andmed. Isegi originaal sumpsi ei pidavat vaja olema ratta külge, piisab kui on ratta kõrval pildil :D Ühesõnaga päris ajuvaba. See nagu oleks veel arusaadav, kui päriselt midagi testitakse.

Aga maksab paber, mitte testimine. Ja see on äri. Isegi tootjad müüvad oma CoC-sid ju. Saadad mudeli ja paber tuleb posti, mingi paarsada euri. Eeldusel, et nad saavad selle antud ratta kohta väljastada muidugi, see selline nt UK->Prantsusmaa teema pigem.
Oled asjast täiesti õigesti aru saanud. See ongi puhas äri.

Minu näitel: Tõin Leedust USA auto, Town/Country, Leedu registris, EU nõuetele vastavaks ehitatud.
Eesti ARKis öeldi konkreetselt- samasuguseid mudeleid on kohalikus registris kokku 14 (!), kõik üksiktüübikinnitusega.
Meie tahame jälle üksiktüübikinnitust. :wack:
Kõigepealt tegi Ark oma füüsilise ülevaatuse, maksis ca 200, siis Ameerika Autost tüübikinnituse paber, 400.
Seal keegi midagi ei kontrollinud, tehti paar pilti ja saadeti koos vin koodiga Saksa. Nädalaga tuli vastus ja oligi arvel.

PS: Ainuke asi, mida mina üldse puutuma pidin, olid leeduka ise pandud mingid noname päevatuled, gabariitidega paralleelselt aga need ma oleks niikuinii minema visanud.
Pilt
Kasutaja avatar

rannamees
Postitusi: 683
Liitunud: 21 Juun 2008, 15:42
Tsikkel: Fazer 1000
Asukoht: Lääne-Virumaa
Tänanud: 166 korda
Tänatud: 26 korda

Re: Euroopa tüübikinnituse puudumine Leedu registris oleval rattal.

Lugemata postitus Postitas rannamees » 11 Okt 2019, 12:21

mx77 kirjutas:
11 Okt 2019, 11:54

Samas kui ei ole seda mudelit varem testitud, siis tehakse täistestimine, vähemalt Soome vastav asutus vanasti nii tegi.
Nii on. Siis ka numbrid juba hoopis teised. 600st pole ilmselt enam juttugi.
Pilt
Kasutaja avatar

urmas66
Toetajaliige
Postitusi: 5396
Liitunud: 29 Jaan 2011, 11:52
Tsikkel: Yamaha TDM 850
Asukoht: Harjumaa, Saue vald
Tänanud: 1149 korda
Tänatud: 255 korda

Re: Euroopa tüübikinnituse puudumine Leedu registris oleval rattal.

Lugemata postitus Postitas urmas66 » 11 Okt 2019, 12:34

ttt kirjutas:
11 Okt 2019, 11:49
Ma sain aru, et kogu see "testimine" nii ongi, et keegi füüsiliselt midagi ei testi. Saadad fotod oma rattast ja kuskilt otsitakse välja, kas sellist ratast on Euroopas enne testitud (Dekrast siis ilmselt küsitakse kõigepealt) ja võetakse selle andmed. Isegi originaal sumpsi ei pidavat vaja olema ratta külge, piisab kui on ratta kõrval pildil :D Ühesõnaga päris ajuvaba. See nagu oleks veel arusaadav, kui päriselt midagi testitakse.

Aga maksab paber, mitte testimine. Ja see on äri. Isegi tootjad müüvad oma CoC-sid ju. Saadad mudeli ja paber tuleb posti, mingi paarsada euri. Eeldusel, et nad saavad selle antud ratta kohta väljastada muidugi, see selline nt UK->Prantsusmaa teema pigem.
Tõenäoliselt oleks see ilmselt veel kallim,kui iga kord füüsiliselt test teha. Testija on mingite enamlevinud mudelitega testid teinud(ta omab selle kohta tõendus materjali) ja kui sul on pildil ratta küljes OEM osad ,siis tehaksegi sulle selle põhjalt ära. Lisaks on testijal ka olemas tunnustus ja seda ei anta niisama suvalisele garaažile vaid pead omama teatud hulga kalibreeritud mõõteseadmeid jne. Mis selles siis halba on,et saad paberi kohale minemata kätte? Võit on ju kahpoolne. Aja ja raha kokkuhoid kõigil.
Variant B on teha endale testlabor ja näidata,et seda 550-600€ dokumenti saab 55-60€ teha. Vaba turg ja majandus ju meil.
Viimati muutis urmas66, 11 Okt 2019, 12:35, muudetud 1 kord kokku.
Sõidetud rattad:Riga-d erinevad,Turist T200 73`,Jawa`d erinevad ,Honda Varadero XL 1000 99`,Yamaha TDM 850 97`...
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.

joel
Postitusi: 1535
Liitunud: 06 Apr 2005, 18:52
Asukoht: Tartu
Tänanud: 5 korda
Tänatud: 46 korda

Re: Euroopa tüübikinnituse puudumine Leedu registris oleval rattal.

Lugemata postitus Postitas joel » 11 Okt 2019, 12:35

rannamees kirjutas:
11 Okt 2019, 12:16
[...] Ameerika Autost tüübikinnituse paber, 400. Seal keegi midagi ei kontrollinud, tehti paar pilti ja saadeti koos vin koodiga Saksa. Nädalaga tuli vastus ja oligi arvel.
Siis ju täitsa OK hind. Ütleks isegi, et odavalt said. Nädalas on 40 töötundi, seega 10 €/h. Pildi tegemine, kirja kirjutamine ja vastuse ootamine ei nõua küll väga kõrget kvalifikatsiooni ka, aga katsu sa leida tänapäeval teenus, mida alla 10 €/h saad.
Joel
Kasutaja avatar

Krl
Postitusi: 1258
Liitunud: 19 Veebr 2017, 21:31
Tsikkel: Welcome to the darkside
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 2 korda
Tänatud: 132 korda

Re: Euroopa tüübikinnituse puudumine Leedu registris oleval rattal.

Lugemata postitus Postitas Krl » 11 Okt 2019, 12:36

Iga riik(ka EU) on kehtestanud omad reeglid, mida ta oma registrisse võetavatelt sõidukitelt tahab. Ja kui tootja tahab oma võrre sinna riiki müüa, siis on tema asi tõestada, et tema toodand vastab selle riigi nõuetele. Kui tootja pole pidanud vajalikuks seda teha, siis mis huvi peaks olema riigil hakata katsetama, et kuigi tootja nendele nõuetele vastavust pole kinnitanud, siis äkki ikkagi vastab? Et asi natukegi lihtsamaks teha, siis paistab, et mingid ettevõtted on kuidagi välja teeninud õiguse võtta endale see vastutus, kinnitada, et see sõiduk siiski vastab nendele nõuetele ja olema valmis selle kinnitamise taga seisma, kui selgub, et see asi ikka päris nii ei ole tegelikult. Kas nad annavad selle kinnituse ühe näite põhjal, või iga sõidukit eraldi kontrollides, paistab olevat nende oma otsustada. 20Euro eest ilmselt ei viiitsiks isegi sellise asjaga tegeleda.
Kasutaja avatar

urmas66
Toetajaliige
Postitusi: 5396
Liitunud: 29 Jaan 2011, 11:52
Tsikkel: Yamaha TDM 850
Asukoht: Harjumaa, Saue vald
Tänanud: 1149 korda
Tänatud: 255 korda

Re: Euroopa tüübikinnituse puudumine Leedu registris oleval rattal.

Lugemata postitus Postitas urmas66 » 11 Okt 2019, 13:01

Krl jutu jätkuks,lisan et tootjad ei ole huvitatud sellest kui teise regiooni jaoks toodetud liiklusvahendid siia tuuakse või vastupidi. Siit ka nende poolne passiivsus.
Sõidetud rattad:Riga-d erinevad,Turist T200 73`,Jawa`d erinevad ,Honda Varadero XL 1000 99`,Yamaha TDM 850 97`...
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.

ttt
Postitusi: 322
Liitunud: 30 Mai 2016, 13:12
Tänanud: 25 korda
Tänatud: 14 korda

Re: Euroopa tüübikinnituse puudumine Leedu registris oleval rattal.

Lugemata postitus Postitas ttt » 11 Okt 2019, 14:47

No olgu testimisega kuidas on, aga seaduste kohta tahaks ikkagi mingit normaalset selgitust saada.
Kasutaja avatar

Krl
Postitusi: 1258
Liitunud: 19 Veebr 2017, 21:31
Tsikkel: Welcome to the darkside
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 2 korda
Tänatud: 132 korda

Re: Euroopa tüübikinnituse puudumine Leedu registris oleval rattal.

Lugemata postitus Postitas Krl » 11 Okt 2019, 15:17

Millise seaduse tõlgendamine täiendavat selgitamist vajab? Sellest tekti hulgast siin, ei leia enam midagi üles.
Kasutaja avatar

Hipponen
Postitusi: 89
Liitunud: 03 Aug 2016, 00:30
Tsikkel: Yamaha XJR1200
Asukoht: Tartu
Tänanud: 13 korda
Tänatud: 8 korda
Kontakt:

Re: Euroopa tüübikinnituse puudumine Leedu registris oleval rattal.

Lugemata postitus Postitas Hipponen » 24 Juul 2020, 15:10

Tere.

Käisin ka siis selle kadaliku läbi ja annan siia foorumisse ka võimalikult värske info.
Soetades Leedust uut ratast teadsin, et on esialgselt toodud USA-st, aga ei olnud teadlik sellest tüübikinnituse asjast.
Mõtlesin, et kui Euroopa Liidus juba arvel, et siis probleeme ei ole, aga selgus vastupidine.

Algas siis nii, et abikaasa läks üksi ARKi oma uut ratast registreerima ja tuli tagasi pisarates, et nõutakse tüübikinnitust ja see asi läheb ligi 1000 eurot maksma.
Loomulikult me seda maksta ei tahtnud ja hakkasime siis teemat lahkama. Suhtlesime ARKi, Eesti ja Euroopa Yamaha esindustega, Leedu ülevaatusega, SOLVIT-iga, foorumikaaslastega, Autotest OÜ, Ameerika auto ja ka advokaadiga.

Kes pikka teksti lugeda ei viitsi siis tüübikinnitusest me ei pääsenud.

Leedus küll tehti alates 2017 tüübikinnitus kohustuslikuks, aga seda ikkagi ei tehta.
Meil olid uued dokumendid, ülevaatuse akt ja kõik olemas, aga ülevaatuse aktil tüübikinnituse numbri lahter oli tühi.

Pilt
Pilt
Pilt

SOLVITi vastus:

Tänan Teid dokumentide eest!
Jah, ma olen suhelnud meie ekspertidega, kes omakorda on suhelnud Maanteeametiga.
Tõsi on see, et direktiiv ütleb, et teise EL liikmesriigi tunnistusi peab tunnustama, kuid samas peab liikmesriik ka tagama oma riigis registreeritud sõidukite ohutuse. Kuna Teie poolt ostetud sõidukil puudub tüübikinnitus ja sõidukil puudub ka Leedu siseriiklik üksiksõiduki kinnitus, kuna registreerimistunnistusel on vastav lahter tühi, seetõttu on Eestil kohustus olla kindel, et sõiduki registreerimisel täidetakse ka siseriikliku määruse nõudeid (Majandus- ja kommunikatsiooniministri 3. juuni 2011. a määruse nr 37 „Auto, mootorratta, mopeedi ja nende haagiste tüübikinnituse, üksiksõiduki kinnituse ja ümberehituse tingimused, nõuded ja kord” lisast 8 tõendatakse pidurdamise, heitmete ja müra nõuete täitmist direktiivi, E-reegli või muu normdokumendi kohase sertifikaadi, katsekoja katseprotokolli või kinnituse, valmistaja tunnistuse või § 4 lõike 7 kohase dokumentatsiooni esitamisega).
Leedu väljastatud registreerimistunnistusel puuduvad viited tüübikinnitusele (K. lahter tühi) ning täiendav informatsioon pidurdamise, heitmete ja müra nõuete täitmise kohta. Seetõttu on põhjendatud nõue algatada üksiksõiduki kinnituse menetlus, et teada saada, mis nõuetele sõiduk vastab. Nõuetele vastavuse korral omistada üksiksõiduki kinnitus.
Maanteeamet on Teile saatnud 17. juunil e-kirja, milles on antud juhised nõutavatest protseduuridest. Meie hinnangul on need vajalikud ja kooskõlas EL õigusega. Seega teeme meie Leedule ettepaneku Teie kaebus sulgeda nn selgitusena, mis tähendab, et meie hinnangul ei ole Euroopa Liidu õigust rikutud. Kui Teil on selle kohta vastuväiteid, andke palun teada. Kui soovite suhelda sel teemal meie ekspertidega, et olukorda täpsemalt selgitada, kui mina seda oskan, siis võtke palun ühendust Majandus- ja Kommunikatsiooniministeeriumi transpordiosakonnaga – Sven Nurk

Meie hinnangul on Leedul samad kohustused, aga me ei oska nende riigisisest korda kommenteerida. Katsetusi võib teha Leedus või ükskõik millises Euroopa Liidu riigis, aga tuleb jälgida, et katsetused teeks akrediteeritud tehniline teenistus. Leedus on teinekord tehtud ka lihtsalt tehnoülevaatuse piduri ja heitmekatsetus, aga need ei tõenda tüübikinnituse nõuetele vastavust. Tegelikult rohkem ja paremini oskab nendele küsimustele vastata Maanteeamet, kuna tüübikinnitus ja registreerimine on Maanteeameti pädevuses ja otsuse nõuetele vastavuse osas teeb ikkagi Maanteeamet.
Lisainfoks, et enamasti on vaja katsetulemused suurtelt katsekodadelt lihtsalt osta, kuna nad on vastavat tüüpi sõidukiga juba katsetused teinud ja konkreetset sõidukit ei ole otseselt vaja katsetada, aga see jah sõltub sõidukist, et kas katsed on varem tehtud või mitte.
Nii et küsige see igaks juhuks Maanteeametist üle. Tõsi ta on, et mitte kõik ei ole Euroopa Liidus nii lihtne, kui algselt paistab. Igal riigil on paraku ka oma nõuded ja alati ei pruugita teise riigi otsuseid pimesi tunnustada. Kui asi puudutab ohutust ja ka keskkonnakaitset, siis reeglid on kindlasti rangemad.

Soovin Teile edu ja loodetavasti saate asjad lõpuks ikkagi korda!

Yamaha Eesti esindus ütles, et nemad sellist sertifikaati väljastada ei saa ja Euroopa esindusest ei saanud vastust.

Läti ülevaatuse vastus:

Здравствуйте!
Почему вы не сделали этого "EB tipo patvirtinimo" на этом мотоцикле? (Точка К)
Сколько это будет стоить?
Спасибо за ваш ответ.

Здравствуйте,
Мы этого не делаем. Этот сертификат действителен только в Литовской Республике.

Ühesõnaga, et nemad seda ei tee ja seda nõutakse ainult Lätis.

Autotest OÜ-ga läks paar nädalat ja sain vastuse, et võimalik on saada sertifikaat.
Siis teine vastus oli, et Dekralis sertifikaati ei ole ja teisest kohast on võimalik saada ja see maksab 840 eurot.

Ameerika auto tahtis, et viiksin ratta Tallinna, aga Tartust ei tahtnud sinna sõita ja öeldi ka, et kui Dekralis ei ole siis nemad mujalt ei saa.

Maanteeameti viimane vastus:

Tere!
Lisatud dokument on Leedu ülevaatuspunkti poolt väljastatud; see dokument ei vasta nõuetele.
Müra ja heitmete piirväärtuste täitmist tõendav dokument peab olema direktiivi, E-reegli või muu normdokumendi kohane sertifikaat, katsekoja katseprotokoll, kinnitus või valmistaja tunnistus.
Eestis saab teste teha ka TÜV Eesti OÜ, Autotest OÜ või Ameerika Autoteeninduse OÜ kaudu.

Pealse seda tuli alla vanduda sellele EL-i ja Eesti bürokraatiale ja toimetusega edasi minna.
Kuna sai võetud ka Swedbank autolaen ja kui kuu ajaga masinat oma nimele ei registreeri tõuseb selle intress umbes 10%.
Swedbangalt saime kõigepealt kuu aega ja siis veel nädala pikendust, et asju korda ajada, aga rohkem ei oleks väga pikendust saanud.

Kokkuvõttes siis maksime Autotestile 840 euri (millest 140€ käibemaksu saime tagasi väikse skeemiga)
205 eurot maanteeameti tüübikinnituse riigilõiv.
160 eurot esmane arvele võtmine.
Kokku siis 1205 eurot ja nüüd lõpuks ratas arvel. :?

Kaalusime nii ratta Leedus arvel hoidmist, tagasi müümist ja palju muid variante, aga ei oleks ikkagi kas ära tasunud, liiga palju aega või ressurssi võtnud.
Info kõigile siis teadmiseks, et oskaks arvestada sellega edaspidi kui plaanite Leedust USA päritoluga ratast või autot osta.

Varasemalt: Honda CB1 -> Honda CB600F -> Suzuki SV650 Hetkel: Yamaha XJR1200 + KTM 250 EXC-F + Yamaha Bolt 950 '16

Kasutaja avatar

yeekim
Postitusi: 5447
Liitunud: 09 Mai 2006, 12:08
Tsikkel: XV1600
Asukoht: Head mõtted
Tänanud: 293 korda
Tänatud: 191 korda

Re: Euroopa tüübikinnituse puudumine Leedu registris oleval rattal.

Lugemata postitus Postitas yeekim » 24 Juul 2020, 15:52

Hoi!

Kodanik, see nüüd küll mingi uus info ei olnud.
Kahju, et Teil endil oli "kodutöö" tegemata.....
Aga edu ja palju muretuid kilomeetreid ikkagi :bsmile:

Teen saiast sitta!
Kasutaja avatar

mx77
Postitusi: 7360
Liitunud: 25 Okt 2004, 16:50
Tsikkel: YZ250F, XV 750 Cafe Racer
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 154 korda
Tänatud: 208 korda
Kontakt:

Re: Euroopa tüübikinnituse puudumine Leedu registris oleval rattal.

Lugemata postitus Postitas mx77 » 24 Juul 2020, 16:02

Eks omad vitsad peksavad kõige valusamalt.
Huvitav, et seda on nii risti ja põiki juba lahatud, aga ikka leidub vabatahtlikke katsejäneseid.

Kasutaja avatar

urmas66
Toetajaliige
Postitusi: 5396
Liitunud: 29 Jaan 2011, 11:52
Tsikkel: Yamaha TDM 850
Asukoht: Harjumaa, Saue vald
Tänanud: 1149 korda
Tänatud: 255 korda

Re: Euroopa tüübikinnituse puudumine Leedu registris oleval rattal.

Lugemata postitus Postitas urmas66 » 24 Juul 2020, 16:23

mx77 kirjutas:
24 Juul 2020, 16:02

Eks omad vitsad peksavad kõige valusamalt.
Huvitav, et seda on nii risti ja põiki juba lahatud, aga ikka leidub vabatahtlikke katsejäneseid.

Tegelikult oleks piisanud ühest kõnest MNT tehnoosakonda või ühest googeldamisest.

Sõidetud rattad:Riga-d erinevad,Turist T200 73`,Jawa`d erinevad ,Honda Varadero XL 1000 99`,Yamaha TDM 850 97`...
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.

Teema algataja
will111
Postitusi: 3718
Liitunud: 26 Veebr 2012, 02:54
Tänanud: 15 korda
Tänatud: 226 korda

Re: Euroopa tüübikinnituse puudumine Leedu registris oleval rattal.

Lugemata postitus Postitas will111 » 24 Juul 2020, 16:32

Lugesin seda solviti vastust ja mina ausalt öeldes küll hästi aru ei saa, mida nad seal sogavad. Hipponen, mida sinu advokaat sellest asjast siis kah arvas?

"Seega teeme meie Leedule ettepaneku Teie kaebus sulgeda nn selgitusena, mis tähendab, et meie hinnangul ei ole Euroopa Liidu õigust rikutud"
Nemad teevad leedule ettepaneku sinu kaebus sulgeda? Kes need "nemad" täpsemalt on ja miks nemad mingisuguseid ettepanekuid teevad, solvit? Kes on "leedu", leedu riik, leedu solvit, leedu ark või leedu misasi? Ja mis kaebusest üldse täpsemalt jutt käib?
Kas küsisid ka selgitust selle kohta, et mismoodi ei ole Euroopa Liidu õigust rikutud kui sinul kui ostjal on igasugune õigus ja alus eeldada, et teisest liikmesriigis arvel olnud sõiduki saab ilma ebamõistlike kuludeta sinu riigis samuti arvele võtta. Nii nagu Euroopa Liidu õigus seda sõnasõnalt kirjeldab!

Sellest solviti vastusest nagu arvata oligi loomulikult ikkagi ei selgu absoluutselt mitte midagi selle kohta, et kas "direktiiv ütleb, et teise EL liikmesriigi tunnistusi peab tunnustama" siis PEAB tunnustama või tegelikult ikkagi ei pea tunnustama. Tõsi on, et peab...aga noh sry, ei tunnusta :D Tunnistavad, et leedul on samad kohustused (ongi, kuna kuulub samasse EUliitu) aga "ei oska neid kohustusi kommenteerida". Mida siin kommenteerida. Kui leedu riik ei täida oma kohustusi siis 1) tuleb nad panna neid täitma 2) nentida fakti, et ju siis pole vaja täita.

Muidugi ütlen ausalt, et ega see solviti vastus mind ei üllata. Umbestäpselt midagi sellist seal oodata oligi. Isiklikult ei viitsinud sinna kirjutamisele aega raiskama hakata. Aga lahe, et sa viitsisid ja panid kokkuvõtte ka siia kirja :D

Kasutaja avatar

Ain
Postitusi: 633
Liitunud: 10 Juun 2010, 23:33
Asukoht: Kesk-Eesti
Tänanud: 21 korda
Tänatud: 78 korda

Re: Euroopa tüübikinnituse puudumine Leedu registris oleval rattal.

Lugemata postitus Postitas Ain » 24 Juul 2020, 17:26

Probleemi ju tegelikult ei ole? Arvele ju saab. Lihtsalt sellel on oma protseduur ja hind....
Paha lugu oleks siis kui ostad asja ja üldse arvele ei saa..

Riga→Suzuki DL650 VStrom→Honda Crosstourer VFR1200 DCT. Garmin Zümo660, GoPro Hero7 ja Packtalk Bold JBL sideseade.

Cardo PACKTALK Bold JBL sideseadmed, lisad ja varuosad:
Cardo ametlik edasimüüja Eestis


Teema algataja
will111
Postitusi: 3718
Liitunud: 26 Veebr 2012, 02:54
Tänanud: 15 korda
Tänatud: 226 korda

Re: Euroopa tüübikinnituse puudumine Leedu registris oleval rattal.

Lugemata postitus Postitas will111 » 24 Juul 2020, 17:48

Eks see on täpselt samamoodi selline küsimus, et kes asja mismoodi vaatab ja näeb.
Küsiks sinu väite peale, et aga kuskohast algaks "probleem"? Kas siis kui näiteks arvele võtmise eest peaks maksma 2000eurot, kas siis oleks probleem? Kas siis kui see maksaks 5000eurot, siis oleks probleem? 50000? Või probleemi kunagi ei olegi sest arvele ju saab?

Mina vaatan numbreid ja ütlen näiteks nii, et kui ütleme sõiduk ise maksab a'la 3000 eurot. Kusjuures mootorattaga puhul ja MITTE EESTIST ostes saab selle summa eest juba täiesti korraliku ratta. Siis kas see on normaalne ja proportsionaalne, et lihtsalt arvele võtmine maksab 1200e juurde ehk peaaegu kolmandik tehingu hinnast lisaks?
Kas selle 1200 euro eest on keegi teinud reaalselt tööd selle konkreetse "protseduuri" juures 1200 euro väärtuses? (see on selline keskmine KUU palk vist eestis hetkel).

Kui sulle näiteke eesti kohtus öeldakse, et näe seadus ütles sõna sõnalt sedasi aga ma teen otsuse sinu kahjuks antud juhul oma parema äranägemise järgi sest "mul on võim" siis kas sa selle kohta ütled samuti, et probleemi ju tegelikult ei ole sest noh karistuse saab ära kanda ja edasi elada?

Aga noh...eks alati on hea ja lihtne kõrvalt vaadata ja targutada. tahaks näha neid kommenteerijaid siin ise ülimalt rõõmsa näoga maksmas 1200 eurot selle eest, et me elame euroopa liidus, mis on nii tore, et seaduseid mõtleb välja ja forceb ühtedele aga ei force'i teistele :D

Kasutaja avatar

urmas66
Toetajaliige
Postitusi: 5396
Liitunud: 29 Jaan 2011, 11:52
Tsikkel: Yamaha TDM 850
Asukoht: Harjumaa, Saue vald
Tänanud: 1149 korda
Tänatud: 255 korda

Re: Euroopa tüübikinnituse puudumine Leedu registris oleval rattal.

Lugemata postitus Postitas urmas66 » 24 Juul 2020, 20:16

@w@will111 Seda raha või ükskõik mis muid numbreid ei ole vaja vaadata või maksta,kui ostad euroopa turule, parempoolse liiklusega maale toodetud ratta,seda ka leedust või ükskõik kust mujalt. Kui,aga ostad mitte euroopa turule toodetud ratta või vasakpoolse liiklusega maale tuudetud ratta,siis peab veenduma selle sobilikkuses siinsetele reeglitele. See on ju lihtne. Enne veendun ja siis ostan, mitte kunagi vastupidi nagu ka viimane juhtum tõestas.

Sõidetud rattad:Riga-d erinevad,Turist T200 73`,Jawa`d erinevad ,Honda Varadero XL 1000 99`,Yamaha TDM 850 97`...
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.
Kasutaja avatar

Krl
Postitusi: 1258
Liitunud: 19 Veebr 2017, 21:31
Tsikkel: Welcome to the darkside
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 2 korda
Tänatud: 132 korda

Re: Euroopa tüübikinnituse puudumine Leedu registris oleval rattal.

Lugemata postitus Postitas Krl » 24 Juul 2020, 21:11

Siin on vist vaidluses vastamisi ühed inimesed, kes mõtlevad loogiliselt ja siis teised inimesed, kes arvavad, et mingite suvaliste asjade, mis ei ole toodetud siin arvele võtmiseks, siin arvele saamine on ikkagi mingi inimõigus ning peaks olema tasuta.

Kasutaja avatar

Jesper
Postitusi: 1497
Liitunud: 12 Mär 2015, 07:03
Tänanud: 188 korda
Tänatud: 334 korda

Re: Euroopa tüübikinnituse puudumine Leedu registris oleval rattal.

Lugemata postitus Postitas Jesper » 24 Juul 2020, 21:41

Ma kahtlustan, et antud juhul on probleem pigem selles, et Leedus pole veel juurdunud see Eesti süsteem, kus altkäemaksuvõtjatest väikeametnikele regulaarselt Fresneli päikest näidatakse - idee kohaselt võiks ju 2018.a. paber igati koššer olla, aga ju siis kellegi lapsed said õhtul kommi ja keegi teine sai tsikli testideta arvele.

Kasutaja avatar

urmas66
Toetajaliige
Postitusi: 5396
Liitunud: 29 Jaan 2011, 11:52
Tsikkel: Yamaha TDM 850
Asukoht: Harjumaa, Saue vald
Tänanud: 1149 korda
Tänatud: 255 korda

Re: Euroopa tüübikinnituse puudumine Leedu registris oleval rattal.

Lugemata postitus Postitas urmas66 » 24 Juul 2020, 22:35

Jesper kirjutas:
24 Juul 2020, 21:41

Ma kahtlustan, et antud juhul on probleem pigem selles, et Leedus pole veel juurdunud see Eesti süsteem, kus altkäemaksuvõtjatest väikeametnikele regulaarselt Fresneli päikest näidatakse - idee kohaselt võiks ju 2018.a. paber igati koššer olla, aga ju siis kellegi lapsed said õhtul kommi ja keegi teine sai tsikli testideta arvele.

Kusjuures Leedu on ikkagi veel sirgelt seda teed veel minemas,et saab ka usakaid arvele ilma selle EU tüübikinnituseta. Passi on lahter tühi,nagu eespool ka näha oli. Mul sõber sõidabki leedu numbriga rattaga,sest ei leia põhjust seda mnt-le maksta. Ta käib tööalaselt üsna tihti leedus ja saab kõik asjad joone all hoitud.

Sõidetud rattad:Riga-d erinevad,Turist T200 73`,Jawa`d erinevad ,Honda Varadero XL 1000 99`,Yamaha TDM 850 97`...
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.
Kasutaja avatar

Krl
Postitusi: 1258
Liitunud: 19 Veebr 2017, 21:31
Tsikkel: Welcome to the darkside
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 2 korda
Tänatud: 132 korda

Re: Euroopa tüübikinnituse puudumine Leedu registris oleval rattal.

Lugemata postitus Postitas Krl » 24 Juul 2020, 22:38

urmas66 kirjutas:
24 Juul 2020, 22:35
Jesper kirjutas:
24 Juul 2020, 21:41

Ma kahtlustan, et antud juhul on probleem pigem selles, et Leedus pole veel juurdunud see Eesti süsteem, kus altkäemaksuvõtjatest väikeametnikele regulaarselt Fresneli päikest näidatakse - idee kohaselt võiks ju 2018.a. paber igati koššer olla, aga ju siis kellegi lapsed said õhtul kommi ja keegi teine sai tsikli testideta arvele.

Kusjuures Leedu on ikkagi veel sirgelt seda teed veel minemas,et saab ka usakaid arvele ilma selle EU tüübikinnituseta. Passi on lahter tühi,nagu eespool ka näha oli. Mul sõber sõidabki leedu numbriga rattaga,sest ei leia põhjust seda mnt-le maksta. Ta käib tööalaselt üsna tihti leedus ja saab kõik asjad joone all hoitud.

ilus suur numbrilätakas ka ratast kaunistamas?


pyta
Postitusi: 1057
Liitunud: 22 Mai 2009, 18:23
Tsikkel: Beta 300rr, Fz1n
Asukoht: Viljandi
Tänanud: 6 korda
Tänatud: 14 korda

Re: Euroopa tüübikinnituse puudumine Leedu registris oleval rattal.

Lugemata postitus Postitas pyta » 25 Juul 2020, 00:45

Miks sa siis Mati käest ei küsinud? Meil elab ju arki vend maja otsas

RF600R ´96 (09-10) XT600 ´90 (10- 15) ZX9R ´98 (10-11) Thunderace '98 (12-12), GSX-R 750 '04 (13-15), TT600RE '05 (15-16), RSV1000R '08 (16-18), Beta 300rr '14 (16-...), Fz1n '09 (18-...)

v301060
Postitusi: 431
Liitunud: 07 Juul 2008, 20:14
Tsikkel: HD Bobik 103
Asukoht: Viljandi
Tänanud: 2 korda
Tänatud: 6 korda

Re: Euroopa tüübikinnituse puudumine Leedu registris oleval rattal.

Lugemata postitus Postitas v301060 » 25 Juul 2020, 07:50

Kõik muu on arusaadav aga üks kiuslik küsimus siiski. Nimelt kas need ettevõtted, kes 900 euro eest nn tüübikinnituse teevad, peale dokumendi väljaprintimist veel midagi teevad?

HD Bobik 103 & 2x Jawa 638
varem: KMZ 650 Dneprr; HD XL 1200 Sportster; TransAlp 650; HD 883 Sportster Roadster; HD 1200 Sportster Custom; KTM 390 Duke; Triumph Thunderbird 1600

Kasutaja avatar

urmas66
Toetajaliige
Postitusi: 5396
Liitunud: 29 Jaan 2011, 11:52
Tsikkel: Yamaha TDM 850
Asukoht: Harjumaa, Saue vald
Tänanud: 1149 korda
Tänatud: 255 korda

Re: Euroopa tüübikinnituse puudumine Leedu registris oleval rattal.

Lugemata postitus Postitas urmas66 » 25 Juul 2020, 08:20

Krl kirjutas:
24 Juul 2020, 22:38
urmas66 kirjutas:
24 Juul 2020, 22:35
Jesper kirjutas:
24 Juul 2020, 21:41

Ma kahtlustan, et antud juhul on probleem pigem selles, et Leedus pole veel juurdunud see Eesti süsteem, kus altkäemaksuvõtjatest väikeametnikele regulaarselt Fresneli päikest näidatakse - idee kohaselt võiks ju 2018.a. paber igati koššer olla, aga ju siis kellegi lapsed said õhtul kommi ja keegi teine sai tsikli testideta arvele.

Kusjuures Leedu on ikkagi veel sirgelt seda teed veel minemas,et saab ka usakaid arvele ilma selle EU tüübikinnituseta. Passi on lahter tühi,nagu eespool ka näha oli. Mul sõber sõidabki leedu numbriga rattaga,sest ei leia põhjust seda mnt-le maksta. Ta käib tööalaselt üsna tihti leedus ja saab kõik asjad joone all hoitud.

ilus suur numbrilätakas ka ratast kaunistamas?

Täpselt sama suur, kui meil. Ainult kolme numbriga on.

Sõidetud rattad:Riga-d erinevad,Turist T200 73`,Jawa`d erinevad ,Honda Varadero XL 1000 99`,Yamaha TDM 850 97`...
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.
Kasutaja avatar

rannamees
Postitusi: 683
Liitunud: 21 Juun 2008, 15:42
Tsikkel: Fazer 1000
Asukoht: Lääne-Virumaa
Tänanud: 166 korda
Tänatud: 26 korda

Re: Euroopa tüübikinnituse puudumine Leedu registris oleval rattal.

Lugemata postitus Postitas rannamees » 25 Juul 2020, 09:37

v301060 kirjutas:
25 Juul 2020, 07:50

Kõik muu on arusaadav aga üks kiuslik küsimus siiski. Nimelt kas need ettevõtted, kes 900 euro eest nn tüübikinnituse teevad, peale dokumendi väljaprintimist veel midagi teevad?

Jah.
e-mail saadetakse sakslasele ja vastus püütakse kinni, muud ei tehta.

Edit:
Seda juhul, kui Dekra on juba testi teinud. Siis küsitakse maili vastuse väljaprintimise eest 500.

PS: Kribasin vastuse enne tervet teemat läbi lugematta, siinsel juhtmil tundub, et
"paari soti eest" on üle piduristendi sõidetud ja müramõõtjat sisse-välja lülitatud.

Pilt

v301060
Postitusi: 431
Liitunud: 07 Juul 2008, 20:14
Tsikkel: HD Bobik 103
Asukoht: Viljandi
Tänanud: 2 korda
Tänatud: 6 korda

Re: Euroopa tüübikinnituse puudumine Leedu registris oleval rattal.

Lugemata postitus Postitas v301060 » 25 Juul 2020, 11:05

rannamees kirjutas:
25 Juul 2020, 09:37
v301060 kirjutas:
25 Juul 2020, 07:50

Kõik muu on arusaadav aga üks kiuslik küsimus siiski. Nimelt kas need ettevõtted, kes 900 euro eest nn tüübikinnituse teevad, peale dokumendi väljaprintimist veel midagi teevad?

Jah.
e-mail saadetakse sakslasele ja vastus püütakse kinni, muud ei tehta.

Edit:
Seda juhul, kui Dekra on juba testi teinud. Siis küsitakse maili vastuse väljaprintimise eest 500.

PS: Kribasin vastuse enne tervet teemat läbi lugematta, siinsel juhtmil tundub, et
"paari soti eest" on üle piduristendi sõidetud ja müramõõtjat sisse-välja lülitatud.

See ongi siis see test, mis tsikli EL-is kasutuskõlblikuks tunnistab?

Kogu lugu meenutab juhtumit, kus armeenlasest kõrtsmik küsis autorite ühingust miks ta peab lepingu sõlmima kui laseb kõrtsus ainult armeenia muusikat. Vastati et jahh, teil on täiesti õigus, meil EI ole lepingut Armeenia autorite ühinguga ja mingit raha me neile üle ei kanna aga kuna seadus lubab siis teie käest nõuame raha ikka! :mrgreen:

HD Bobik 103 & 2x Jawa 638
varem: KMZ 650 Dneprr; HD XL 1200 Sportster; TransAlp 650; HD 883 Sportster Roadster; HD 1200 Sportster Custom; KTM 390 Duke; Triumph Thunderbird 1600


Teema algataja
will111
Postitusi: 3718
Liitunud: 26 Veebr 2012, 02:54
Tänanud: 15 korda
Tänatud: 226 korda

Re: Euroopa tüübikinnituse puudumine Leedu registris oleval rattal.

Lugemata postitus Postitas will111 » 25 Juul 2020, 14:53

See on see "test" jah :D

Noh tegelikult on muidugi veel nii, et iga MÕTLEV inimene saab ju aru, et a'la Nissin ei tee oma tehases "e-sertifitseeritud" ja "e-sertifitseerimata" pidurisüsteeme ja tootja, kes teeb rattaid ei paigalda neid oma rattale selle järgi, kas see müüakse euroopasse või usasse. Samamoodi on paljudel sellistel "väga probleemsetel" ja tüübikinnituseta ratastel tegelikult täpselt samasugused e-tähised sumpside peal olemas nagu "euroopasse toodetud" ratastel. Ja ülla-ülla, sumpsid on ratastel all loomulikult täpselt samad. Ehk teisisõnu - ega seal reaalselt midagi testida ei ole (ei ole vaja). Aga isegi kui oleks siis piduritesti saaks teha iga suvaline ülevaatus - nüüd lausa masinliku täpsusega! Ja müramõõtmise saaks samuti teha iga suvaline ülevaatus,juba ammu masinliku täpsusega. Ning kõige selle hind on reaalselt kopikad.
Suurem osa siinsest kommenteerijate kaadrist loomulikult sellest aru saada ei taha või ei suuda sest nemad on ju õiged mehed ja ostsid oma ratta ikka "õigest" poest. Aga ega sellest pole midagi, head nalja ongi naljakas lugeda.

Kasutaja avatar

Krl
Postitusi: 1258
Liitunud: 19 Veebr 2017, 21:31
Tsikkel: Welcome to the darkside
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 2 korda
Tänatud: 132 korda

Re: Euroopa tüübikinnituse puudumine Leedu registris oleval rattal.

Lugemata postitus Postitas Krl » 25 Juul 2020, 15:04

will111 kas pooldad ka sotsialismi?


Teema algataja
will111
Postitusi: 3718
Liitunud: 26 Veebr 2012, 02:54
Tänanud: 15 korda
Tänatud: 226 korda

Re: Euroopa tüübikinnituse puudumine Leedu registris oleval rattal.

Lugemata postitus Postitas will111 » 25 Juul 2020, 15:59

kõike sinu heaks kallis kaasfoorumlane!


v301060
Postitusi: 431
Liitunud: 07 Juul 2008, 20:14
Tsikkel: HD Bobik 103
Asukoht: Viljandi
Tänanud: 2 korda
Tänatud: 6 korda

Re: Euroopa tüübikinnituse puudumine Leedu registris oleval rattal.

Lugemata postitus Postitas v301060 » 25 Juul 2020, 17:03

Krl kirjutas:
25 Juul 2020, 15:04

will111 kas pooldad ka sotsialismi?

Ei saanud aru, kus seal jutus sotsialism oli?

HD Bobik 103 & 2x Jawa 638
varem: KMZ 650 Dneprr; HD XL 1200 Sportster; TransAlp 650; HD 883 Sportster Roadster; HD 1200 Sportster Custom; KTM 390 Duke; Triumph Thunderbird 1600




Vasta

Mine “Mootorratastest üldiselt”