Laiem arutelu 125cm3 põhjal

Soovid osta mootorratast, nägid tänaval vinget tsiklit ja tahaks arutleda, nõu pidada ... koht, kus erinevate mootorrataste kohta arvamust avaldada ja infot otsida...kogu üldine jutt mootorratastest

Moderaator: Moded

Kasutaja avatar

Teema algataja
A1Nolk
Postitusi: 13
Liitunud: 02 Okt 2016, 15:40
Tänatud: 1 kord

Laiem arutelu 125cm3 põhjal

Lugemata postitus Postitas A1Nolk »

Tervist!
Palun kirjutada oma kogemusi 125cm3 tsiklitega. Kas jäävad maantee jaoks lahjaks? Enduro või Bike? 2takti või 4takti?



Kasutaja avatar

Boobush
Postitusi: 913
Liitunud: 28 Juul 2006, 18:09
Tsikkel: roller
Asukoht: Eesti
Tänanud: 11 korda
Tänatud: 27 korda

Re: Laiem arutelu 125cm3 põhjal

Lugemata postitus Postitas Boobush »

Minul oli esimene 125-ne kahetaktiline baik. Sisimas aga tahtsin koguaeg sõita oma sõbra endurokaga (KTM 125). Lõppkiirus oli neil samasse auku seega tundus baik täiesti mõttetu. Mingi hetk oli garaažis 50-ne endurokas ja 600-ne baik. Linnapeale / poodi õlle järele läksin pigem väikese rattaga.

Mina soovitaksin endurot (vahet pole, kas kakstakti või nelitakti), saad rohkem erinevates kohtades sõita (metsas, põllul jne).


will111
Postitusi: 5261
Liitunud: 26 Veebr 2012, 02:54
Tänanud: 44 korda
Tänatud: 381 korda

Re: Laiem arutelu 125cm3 põhjal

Lugemata postitus Postitas will111 »

no eks seal jah ole ainult see väike erinevus, et üks on umbes poole võimsam kui teine :lol: (taktidest käib jutt)

aga muidu on nii, et maanteel sõidetakse ka 50ste 4taktiliste piiratud rolleritega, seega raske kommenteerida mis siin nüüd lahjaks jääb või mitte. maksimaalse lubatud kiiruse maanteel saad kätte nii 2 kui 4 taktilise 125sega ent ega ta mingi jõuline aparaat ei ole

Kasutaja avatar

Teema algataja
A1Nolk
Postitusi: 13
Liitunud: 02 Okt 2016, 15:40
Tänatud: 1 kord

Lugemata postitus Postitas A1Nolk »

Aga kuidas mõjub pikalt gaas põhjas maanteel sõitmine tsiklile? Kujutan ette, et hea see ei ole...

Kasutaja avatar

sinilind123
Postitusi: 1040
Liitunud: 08 Apr 2008, 21:45
Tsikkel: TransAlp ja Africa Twin
Asukoht: Tartu
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 20 korda

Re: Laiem arutelu 125cm3 põhjal

Lugemata postitus Postitas sinilind123 »

Mul oli igivana 2 taktiline endurokas. Sõita sai linnas kui maanteel. Pole kunagi see 80ga uimerdaja olnud, kannatas sõita küll 150+km otsi 105-110kmph tunnikiirusega. Ka kahekesi (mina ca 70kg tol ajal ja tagaistuja sama raske) sai sõita 100-110ga, kuid siis käis edasi-tagasi käikude lappamine. Tasasel teel 6nda käiguga, väike tõus tuli, laksisin 5nda sisse, et minna jaksaks. :mrgreen: Linnas jalgu ei jäänud kellelegi, maanteel möödasõidud olid väga valitud kohtades, sest see võttis umbes samamoodi aega, nagu mingi 1 liitrise 30kw autoga teeks.

Honda Dio 50ccm 1990a - Honda Mtx125R 1989a - Honda XL 600V Transalp 1987a - Suzuki GSF 1200 Bandit 1996a - Honda XRV 750 Africa Twin 1990a - Kawasaki zxr 750 1990a

will111
Postitusi: 5261
Liitunud: 26 Veebr 2012, 02:54
Tänanud: 44 korda
Tänatud: 381 korda

Re: Laiem arutelu 125cm3 põhjal

Lugemata postitus Postitas will111 »

see gaas põhjas sõitmine oleneb mootorist, on muidugi mootoreid mille puhul selline tegevus nö. hästi ei mõju ehk siis mootorist on nii viimane võetud, et ta põhimõtteliselt ei ole mõeldud pideva põhjas hoidmise jaoks. samas kui tegu on vähegi mingi igapäevasõiduks mõeldud masinaga siis seal selline mootor peal ei ole. 4 taktilised 125sed eriti peaksid olema need, mis kannatavad ka seda põhjas hoidmist vabalt.

90ga maanteel peaks siiski saama sõita suht igasuguse 125sega ja isegi ilma päris põhjagaasita, aga jah midagi eriti toredat selles pole. minumeelest polnud isegi palju võimsama, 600se endurokaga pikemalt maanteel sõitmises midagi väga toredat sest ta vibreeris ja aerodünaamika on olematu :D

Kasutaja avatar

sinilind123
Postitusi: 1040
Liitunud: 08 Apr 2008, 21:45
Tsikkel: TransAlp ja Africa Twin
Asukoht: Tartu
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 20 korda

Re: Laiem arutelu 125cm3 põhjal

Lugemata postitus Postitas sinilind123 »

Sellesmõttes 4 taktiline parem, et need pidavat kuuldavasti kütet paaki tagasi tootma selle tarbimise asemel. Mu 2 taktiline võttis linnas ja maanteel ja üleüldse igalpool ökotades 4.5 ja peale keerates 5.5 sajale. Kui koormus väga rängaks läks (see kahekesi maanteel sõitmine), oli kütusekulu 8-9 sajale. Ma ei kujuta ette, kuidas see pisike mootor niipalju seda läbi põletada jaksas. :mrgreen:

Honda Dio 50ccm 1990a - Honda Mtx125R 1989a - Honda XL 600V Transalp 1987a - Suzuki GSF 1200 Bandit 1996a - Honda XRV 750 Africa Twin 1990a - Kawasaki zxr 750 1990a
Kasutaja avatar

ranel
Postitusi: 3136
Liitunud: 21 Nov 2010, 22:55
Tsikkel: 2x XL600V, DT125R, DRZ-E
Asukoht: Tartu
Tänanud: 63 korda
Tänatud: 330 korda

Re: Laiem arutelu 125cm3 põhjal

Lugemata postitus Postitas ranel »

sinilind123 kirjutas:

Sellesmõttes 4 taktiline parem, et need pidavat kuuldavasti kütet paaki tagasi tootma selle tarbimise asemel. Mu 2 taktiline võttis linnas ja maanteel ja üleüldse igalpool ökotades 4.5 ja peale keerates 5.5 sajale. Kui koormus väga rängaks läks (see kahekesi maanteel sõitmine), oli kütusekulu 8-9 sajale. Ma ei kujuta ette, kuidas see pisike mootor niipalju seda läbi põletada jaksas. :mrgreen:

No kuule, esimest korda kui su pilli üldse nägin, siis selle taga lihtsalt ei saanud sõita, sest kui vajutasid, kadus ka nähtavus teel ning kogu olemasolev hapnik õhus. Ju siis midagi polnud kõige paremas korras seal :D

http://tsiklireisid.blogspot.com/
Mootoritõstuki rent Tartus 15 EUR päev. 55684121. www.rsrehvid.ee Mobiilne rehvivahetus Lõuna- Eestis. 53 843 843 Mitas ja Bridgestone mootorratta rehvide müük
Kasutaja avatar

sinilind123
Postitusi: 1040
Liitunud: 08 Apr 2008, 21:45
Tsikkel: TransAlp ja Africa Twin
Asukoht: Tartu
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 20 korda

Re: Laiem arutelu 125cm3 põhjal

Lugemata postitus Postitas sinilind123 »

ranel kirjutas:
sinilind123 kirjutas:

Sellesmõttes 4 taktiline parem, et need pidavat kuuldavasti kütet paaki tagasi tootma selle tarbimise asemel. Mu 2 taktiline võttis linnas ja maanteel ja üleüldse igalpool ökotades 4.5 ja peale keerates 5.5 sajale. Kui koormus väga rängaks läks (see kahekesi maanteel sõitmine), oli kütusekulu 8-9 sajale. Ma ei kujuta ette, kuidas see pisike mootor niipalju seda läbi põletada jaksas. :mrgreen:

No kuule, esimest korda kui su pilli üldse nägin, siis selle taga lihtsalt ei saanud sõita, sest kui vajutasid, kadus ka nähtavus teel ning kogu olemasolev hapnik õhus. Ju siis midagi polnud kõige paremas korras seal :D

Kui kaks takti ei suitse, on kaks varianti: 1. keegi unustas õli lisada ja see jookseb kokku. 2. rikas omanik, kes mingit uipukallist õli ostab.

Honda Dio 50ccm 1990a - Honda Mtx125R 1989a - Honda XL 600V Transalp 1987a - Suzuki GSF 1200 Bandit 1996a - Honda XRV 750 Africa Twin 1990a - Kawasaki zxr 750 1990a

will111
Postitusi: 5261
Liitunud: 26 Veebr 2012, 02:54
Tänanud: 44 korda
Tänatud: 381 korda

Re: Laiem arutelu 125cm3 põhjal

Lugemata postitus Postitas will111 »

4 taktiline teeb poole vähem töötakte, eks üsna lihtne ja loogiline jah, et ta kulutab keskmiselt ka vähem kütet. 2taktilise mootori puhul on keerulisem saavutada seda, et mootor töötab efektiivselt laias pööretevahemikus nii nagu 4ne, seevastu aga on sel üldjoontes palju jõudu (sest jõud tuleb ikkagi TÖÖtaktidest) ja eriti palju jõudu välja tuunitud pööretevahemikus.

aga lõpuks ikkagi oleneb kõik sellest milliseid konkreetseid mootoreid võrrelda, kvaliteettootja võib vabalt teha valmis ökonoomse 2taktilise sest see mootor on lihtsam ja seal puudub täielikult näiteks nukkade ja klappidesüsteem. ning kui mootori "tuned" tööreziim ongi näiteks 90ga maanteel sõitmine siis võib ta vabalt võtta <5l sajale. mina ise olen siiski peamiselt sõitnud 2taktilistega, mis võtavad vabalt üle 10 sajale :lol:


Unistacorn
Postitusi: 5
Liitunud: 17 Okt 2016, 16:46
Tsikkel: Aprilia
Tänanud: 1 kord

Re: Laiem arutelu 125cm3 põhjal

Lugemata postitus Postitas Unistacorn »

Kui vanalt saab 125cm3 lube teha?

Kasutaja avatar

Teema algataja
A1Nolk
Postitusi: 13
Liitunud: 02 Okt 2016, 15:40
Tänatud: 1 kord

Re: Laiem arutelu 125cm3 põhjal

Lugemata postitus Postitas A1Nolk »

Unistacorn kirjutas:

Kui vanalt saab 125cm3 lube teha?

Alates 16. eluaastast. lubasid saad tegema hakata 15,5 aasta vanuselt, aga kehtima hakkavad nad alles 16. eluaastast


Unistacorn
Postitusi: 5
Liitunud: 17 Okt 2016, 16:46
Tsikkel: Aprilia
Tänanud: 1 kord

Re: Laiem arutelu 125cm3 põhjal

Lugemata postitus Postitas Unistacorn »

Olen üsna algaja selles teemas kuid soovin endale teha 125cm3 lube :D tahaks saada vastuseid paarile küsimusele :) Mis kategooria lube on vaja enduroga sõitmiseks? Kas neid saab teha 16 a? Kas 125cm3 on normaalne tüdruku jaoks kes ei soovi eriti võimsat masinat aga ka mitte liiga väikse võimsusega? Mitu KM/h sellega seaduslikult lubatud on sõita? Kui palju masin tegelikult välja võtab?Kas kiirusepiirjate eemaldamisel võtaks masin rohkem või see oleneb masinast? :D Aitäh kui vastata viitsid :)


will111
Postitusi: 5261
Liitunud: 26 Veebr 2012, 02:54
Tänanud: 44 korda
Tänatud: 381 korda

Re: Laiem arutelu 125cm3 põhjal

Lugemata postitus Postitas will111 »

saeduse silmis ei ole olemas endurot, bike'i jne...on kaherattaline mootorsõiduk võimsusega x.

seega see kõik oleneb konkreetsest rattast, mis kategooria lube vaja on. teisele küsimusele siin minumeelest just vastati. kas on normaalne, seda tuleb ikka proovida...ei saa foorumis keegi kellegile öelda, et vot see nüüd ongi normaalne ja see mitte. 125ne on üldiselt kõige lahjem asi, mida loetakse siiski juba mootorrattast...seega oletada ju võib, et ju ta peaks sobiv olema.
A kategooria alla kuuluva tsikliga minule teadaolevalt on lubatud sõita eestis kehtivate kiiruspiirangute ulatuses. Palju mingi masin välja võtab, see oleneb...ülla ülla jällegi masinast! :lol: võimsamad 125sed aparaadid saavutavad tavaliselt max kuskil 120 kanti. suurem võimsus ja kiiremini edasi liikumine tuleb ühe ja ainult ühe asja arvelt, kütuse põletamine -> järelikult et liikuda kiiremini on vaja põletada rohkem kütust seega jah loomulikult võtab masin rohkem kui sellelt mingisugune piirang eemaldada ja kiiremini sõita.


kalleu
Postitusi: 481
Liitunud: 13 Juul 2011, 00:59
Tsikkel: on
Tänanud: 60 korda
Tänatud: 75 korda

Re: Laiem arutelu 125cm3 põhjal

Lugemata postitus Postitas kalleu »

Unistacorn kirjutas:

Olen üsna algaja selles teemas kuid soovin endale teha 125cm3 lube :D tahaks saada vastuseid paarile küsimusele :) Mis kategooria lube on vaja enduroga sõitmiseks? Kas neid saab teha 16 a? Kas 125cm3 on normaalne tüdruku jaoks kes ei soovi eriti võimsat masinat aga ka mitte liiga väikse võimsusega? Mitu KM/h sellega seaduslikult lubatud on sõita? Kui palju masin tegelikult välja võtab?Kas kiirusepiirjate eemaldamisel võtaks masin rohkem või see oleneb masinast? :D Aitäh kui vastata viitsid :)

Mis kategooria lube on vaja enduroga sõitmiseks?
Enduro on masinaklass, load on kubatuuri ja võimsuse alusel. Lube on vaja ainult liikluses (teel) sõitmiseks, kodu kõrval metsas ja põllul (liiklusest eemal) sõida nii noorelt/vanalt kui tahad. Aga kui metsa/põllule jõudmiseks tuleb kasvõi 1 tee ületada siis on lube vaja.

Kas 125cm3 on normaalne tüdruku jaoks kes ei soovi eriti võimsat masinat aga ka mitte liiga väikse võimsusega?
Jah, 16 aastaselt alustamiseks on see täiesti piisav.

Mitu KM/h sellega seaduslikult lubatud on sõita? Kui palju masin tegelikult välja võtab?
Kehtivad samad kiiruspiirangud nagu teistele liiklejatele ehk lähtuvalt konkreetse tee kiiruspiirangust ja mõistusega võttes alati ka lähtuvalt teeoludest. Mingeid eraldi piiranguid (a'la 2 esimest aastat 70 km/h) ei ole.
125cc baigilised jooksevad kuni 130 km/h välja, sellest peaks esialgu piisama. Enduro lõppkiirus on tõenäoliselt väiksem aga maanteel jalgu sa ei jää.

Kasutaja avatar

srx
Postitusi: 202
Liitunud: 18 Aug 2015, 13:55
Tsikkel: VX800, CB600F, R6, GS500
Tänanud: 12 korda
Tänatud: 23 korda

Re: Laiem arutelu 125cm3 põhjal

Lugemata postitus Postitas srx »

2-taktilistega võib juhtuda, et need ületavad 11kw piiri ja ametlikult A1 kategooriaga sõita ei saa. Võimalik, et saab ka mingi piiraja paigaldada.

Nagu eelnevalt öeldud, siis 2-taktiline teeb samade pöörete peal 2x rohkem tööd ja võib olla kuni 2x võimsam. Mootori ehitus on lihtsam. Aga vajab õliga segatud bensiini (mõned segavad ise, mõnele tuleb käsitsi segada) ja haiseb mõnusalt õli ja mittetäieliku põlemise järgi.

4-taktiline on üldiselt puhtam, muretum, vaiksem. Aga ka võimsust on vähem ja kui mootoriga on midagi teha vaja, siis ka kallim. Ja mootor ise on raskem, sest ehitus on keerulisem ja detaile rohkem.

Kui lähed metsa sõitma, puhtus, vaikus ja muud luksused huvi ei paku, siis on 2-taktilise lisavõimsus kindlasti teretulnud. Seal ilmselt keegi ka lube ei kontrolli ja ratta võimsust lubadega võrdlema ei hakka.
Kui pigem sõidad linnas, lisavõimsusest (esialgu) puudust ei tunne ning tahad puhaste ja mitte haisvate riietega igale poole jõuda, siis on eelistatud variant ilmselt 4-taktiline.

A1 kategooria lubab sõita kuni 125cm2 ja 11kw (kõik mootorratta tüübid). Teha saab seda 16 aastaselt (loe: kätte ei saa varem kui 16. sünnipäeval).
A2 jaoks peab juba olema 18 aastane. A2 lubab kuni 35kw või kuni 0.2kW/kg.
"Suure" A kategooria, mis lubab kõigi 2-rattalistega sõita, saab alates 24a, kui nullist teha (midagi all ei ole). Või siis kui A2 kategooria on juba 2 aastat olemas olnud, 18+2=minimaalselt 20 aastasena.

Kiirusepiirangud kehtivad kõigile ühte moodi: Linnas 50km/h, maanteel 90km/h (kohati 110km/h) ja õuealal 20km/h või jalakäiate läheduses jalakäia kiirus. Kui seda ületad, pead olema valmis ka karistust kandma, kui seadusesilm rikkumise tuvastab.


will111
Postitusi: 5261
Liitunud: 26 Veebr 2012, 02:54
Tänanud: 44 korda
Tänatud: 381 korda

Re: Laiem arutelu 125cm3 põhjal

Lugemata postitus Postitas will111 »

kolmekordselt ei kärise, või kuidas see ütlus oli :lol:

aga puhtalt praktilisest vaatenurgast ütleksin selle "metsa sõitma" minemise kohta niipalju, et kui just tõsiselt kuskil MAAL ei ela, naabreid ümber ei ole ning mets algab täpselt oma maja tagant koos mingisuguste sõidetavate radadega...siis pole tänasel päeval enam eriti realistlik variant see ilma lubadeta suvalise asjaga ainult metsas sõitmine. lihtsalt niipalju on igasuguseid pea peale kukkund rohelisi, tervisesportlasi, isehakanud mente ja muidu igavlevaid inimesi, et varem või hiljem saadetakse seadus karistama. alati on muidugi võimalus auto ja käruga kuskile kohale sõita ja tsikkel "metsas" maha laadida, aga kas keegi reaalselt sellise jamaga tegeleda ka viitsib, ma väga ei usu

Kasutaja avatar

Teema algataja
A1Nolk
Postitusi: 13
Liitunud: 02 Okt 2016, 15:40
Tänatud: 1 kord

Lugemata postitus Postitas A1Nolk »

...

Viimati muutis A1Nolk, 18 Okt 2016, 09:44, muudetud 1 kord kokku.

Bastard
Postitusi: 759
Liitunud: 12 Sept 2010, 19:42
Tsikkel: TDM900
Asukoht: est
Tänanud: 6 korda
Tänatud: 19 korda

Re: 2taktise kütusekulu

Lugemata postitus Postitas Bastard »

Miks sa seda eelmises teemas küsida ei võinud?
Aga tööpõhimõtte eripäradest lähtuvalt võtab rohkem kütust jah. Aga puhub rohkem võimsust ka.


Unistacorn
Postitusi: 5
Liitunud: 17 Okt 2016, 16:46
Tsikkel: Aprilia
Tänanud: 1 kord

Re: Laiem arutelu 125cm3 põhjal

Lugemata postitus Postitas Unistacorn »

kalleu kirjutas:
Unistacorn kirjutas:

Olen üsna algaja selles teemas kuid soovin endale teha 125cm3 lube :D tahaks saada vastuseid paarile küsimusele :) Mis kategooria lube on vaja enduroga sõitmiseks? Kas neid saab teha 16 a? Kas 125cm3 on normaalne tüdruku jaoks kes ei soovi eriti võimsat masinat aga ka mitte liiga väikse võimsusega? Mitu KM/h sellega seaduslikult lubatud on sõita? Kui palju masin tegelikult välja võtab?Kas kiirusepiirjate eemaldamisel võtaks masin rohkem või see oleneb masinast? :D Aitäh kui vastata viitsid :)

Mis kategooria lube on vaja enduroga sõitmiseks?
Enduro on masinaklass, load on kubatuuri ja võimsuse alusel. Lube on vaja ainult liikluses (teel) sõitmiseks, kodu kõrval metsas ja põllul (liiklusest eemal) sõida nii noorelt/vanalt kui tahad. Aga kui metsa/põllule jõudmiseks tuleb kasvõi 1 tee ületada siis on lube vaja.

Kas 125cm3 on normaalne tüdruku jaoks kes ei soovi eriti võimsat masinat aga ka mitte liiga väikse võimsusega?
Jah, 16 aastaselt alustamiseks on see täiesti piisav.

Mitu KM/h sellega seaduslikult lubatud on sõita? Kui palju masin tegelikult välja võtab?
Kehtivad samad kiiruspiirangud nagu teistele liiklejatele ehk lähtuvalt konkreetse tee kiiruspiirangust ja mõistusega võttes alati ka lähtuvalt teeoludest. Mingeid eraldi piiranguid (a'la 2 esimest aastat 70 km/h) ei ole.
125cc baigilised jooksevad kuni 130 km/h välja, sellest peaks esialgu piisama. Enduro lõppkiirus on tõenäoliselt väiksem aga maanteel jalgu sa ei jää.

Mis 125cm3 enduro lubade kategooria nimi?Olen kuulnud,et alaealistel on kiirusepiirjate 40KM/h, kas see on ainult mopeedi lubadel võis on see valeinfo?
Suur aitäh abi eest :D

Kasutaja avatar

sinilind123
Postitusi: 1040
Liitunud: 08 Apr 2008, 21:45
Tsikkel: TransAlp ja Africa Twin
Asukoht: Tartu
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 20 korda

Re: Laiem arutelu 125cm3 põhjal

Lugemata postitus Postitas sinilind123 »

Unistacorn kirjutas:
kalleu kirjutas:
Unistacorn kirjutas:

Olen üsna algaja selles teemas kuid soovin endale teha 125cm3 lube :D tahaks saada vastuseid paarile küsimusele :) Mis kategooria lube on vaja enduroga sõitmiseks? Kas neid saab teha 16 a? Kas 125cm3 on normaalne tüdruku jaoks kes ei soovi eriti võimsat masinat aga ka mitte liiga väikse võimsusega? Mitu KM/h sellega seaduslikult lubatud on sõita? Kui palju masin tegelikult välja võtab?Kas kiirusepiirjate eemaldamisel võtaks masin rohkem või see oleneb masinast? :D Aitäh kui vastata viitsid :)

Mis kategooria lube on vaja enduroga sõitmiseks?
Enduro on masinaklass, load on kubatuuri ja võimsuse alusel. Lube on vaja ainult liikluses (teel) sõitmiseks, kodu kõrval metsas ja põllul (liiklusest eemal) sõida nii noorelt/vanalt kui tahad. Aga kui metsa/põllule jõudmiseks tuleb kasvõi 1 tee ületada siis on lube vaja.

Kas 125cm3 on normaalne tüdruku jaoks kes ei soovi eriti võimsat masinat aga ka mitte liiga väikse võimsusega?
Jah, 16 aastaselt alustamiseks on see täiesti piisav.

Mitu KM/h sellega seaduslikult lubatud on sõita? Kui palju masin tegelikult välja võtab?
Kehtivad samad kiiruspiirangud nagu teistele liiklejatele ehk lähtuvalt konkreetse tee kiiruspiirangust ja mõistusega võttes alati ka lähtuvalt teeoludest. Mingeid eraldi piiranguid (a'la 2 esimest aastat 70 km/h) ei ole.
125cc baigilised jooksevad kuni 130 km/h välja, sellest peaks esialgu piisama. Enduro lõppkiirus on tõenäoliselt väiksem aga maanteel jalgu sa ei jää.

Mis 125cm3 enduro lubade kategooria nimi?Olen kuulnud,et alaealistel on kiirusepiirjate 40KM/h, kas see on ainult mopeedi lubadel võis on see valeinfo?
Suur aitäh abi eest :D

45kmph on mopeediga piirang. A1 kategooria saad 16 aastaselt ja kihuta 110ga rõõmsalt neljarealisel. (juhul, kui oled niivõrd hetero ja ostad 2-taktilise. Neljataktilisega hoiad punn põhjas 95kmph ja nutad kiivrisse, et see pole kellegi tsiklisõit).
Minu arvamus: 125ccm tüütab nagunii ruttu ära, aga kui üldse midagi võtta, siis 2-taktiline. See 4-taktiline 125ccm sobib vaid autokoolidesse õppesõidurattaks.

Honda Dio 50ccm 1990a - Honda Mtx125R 1989a - Honda XL 600V Transalp 1987a - Suzuki GSF 1200 Bandit 1996a - Honda XRV 750 Africa Twin 1990a - Kawasaki zxr 750 1990a
Kasutaja avatar

srx
Postitusi: 202
Liitunud: 18 Aug 2015, 13:55
Tsikkel: VX800, CB600F, R6, GS500
Tänanud: 12 korda
Tänatud: 23 korda

Re: Laiem arutelu 125cm3 põhjal

Lugemata postitus Postitas srx »

Unistacorn kirjutas:

Mis 125cm3 enduro lubade kategooria nimi?

Enduro ei puutu üldse asjasse.
125cm3 kuni 11kW on A1. Üle 11kW on A2.

Kasutaja avatar

tali
Postitusi: 1403
Liitunud: 21 Apr 2005, 15:10
Tsikkel: 650cc V2
Asukoht: Pärnumaa
Tänanud: 2 korda
Tänatud: 12 korda

Re: Laiem arutelu 125cm3 põhjal

Lugemata postitus Postitas tali »

Kui kodanik Unistacorn ei ole väga lühike tüdruk, soovitaksin esimeseks 125seks Honda Varadero't. Kaks silindrit, muhe neljataktiline, Honda legendaarne töökindlus (meil oli peres CBR 125, mistap tean, millest räägin, ise ka 10 a Hondaga sõitnud muretult), sirge seljaga mugav isteasend ja sobib sõitmiseks nii linnas kui viletsal teel. Ja kuhu siis ikka alguses nii kiire peaks olema...? Harjud ratast tunnetama ja ajapikku, kui oled sellest masinast välja kasvanud, saab ju mõne kõvema pilli muretseda. Selleks ajaks, kui järgmised load parajaks saavad, peaks ka olema see selgus saabunud, millist tsikliliiki just eelistad. Kas kiiremat kurvivõtmist baigilisega, vahepeal ehk isegi rinkale proovima sattuda. Või endurokas maastikul nahistamiseks. Või hoopis klassik, kroom, U name it :) .
Head alustamist igatahes! Julge pealehakkamine on pool võitu ja autokoolis saad enamusele oma küsimustele kindlasti vastused.

18-aastane pereliige: "Äratuse helin on see n..ss, mis sul magada ei lase". :)
"Takahashi on küll aeglane, aga see-eest kukub tihti." H. Kender, Viasat Sport Baltic, Malaisia Moto2
PS! Klausen/Kender Viasati tagasi!
Kasutaja avatar

Teema algataja
A1Nolk
Postitusi: 13
Liitunud: 02 Okt 2016, 15:40
Tänatud: 1 kord

Lugemata postitus Postitas A1Nolk »

On kellelgi kogemusi 125cm3 rattaga pikemate otste sõitmisest? Näiteks Eesti peal väike tripp? Kuidas ratas vastu peab?


will111
Postitusi: 5261
Liitunud: 26 Veebr 2012, 02:54
Tänanud: 44 korda
Tänatud: 381 korda

Re: Laiem arutelu 125cm3 põhjal

Lugemata postitus Postitas will111 »

see oleneb ikka tsiklist, mitte selle kubatuurist :shock: aga noh, punn põhjas eestile ringi peale tegemine võib mootorile kulumise mõttes mingi märgi jätta küll.

sõidetakse ju rolleritega läbisõitu mitukümmend tuhat kilomeetrit ja miks nad ei peaks vastu pidama kui on kvaliteetne mootor. rääkida võib väiksema mootori teoreetiliselt väiksemast ressurssist aga see käib ka pigem kõrgepöördeliste ja igasuguste võimsamate /võistlusmootorite kohta.
eesti trip ei ole mingi küsimus mitte ühelegi töökorras mootorile ükskõik millise kubatuuriga. kui midagi katki läheb siis läheb, sama võib juhtuda 1000se mootoriga.

Kasutaja avatar

sinilind123
Postitusi: 1040
Liitunud: 08 Apr 2008, 21:45
Tsikkel: TransAlp ja Africa Twin
Asukoht: Tartu
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 20 korda

Re: Laiem arutelu 125cm3 põhjal

Lugemata postitus Postitas sinilind123 »

Siin foorumiski ju mingi tüüp, kes 125ccm MZ-ga käis kuskil mitmeid tuhandeid kilomeetreid kaugel reisimas koos suurte ratastega.

Honda Dio 50ccm 1990a - Honda Mtx125R 1989a - Honda XL 600V Transalp 1987a - Suzuki GSF 1200 Bandit 1996a - Honda XRV 750 Africa Twin 1990a - Kawasaki zxr 750 1990a

grahv
Postitusi: 1177
Liitunud: 26 Jaan 2005, 15:37
Tsikkel: GSX1200, XT660R
Asukoht: Hiiumaa
Tänanud: 7 korda
Tänatud: 70 korda

Re: Laiem arutelu 125cm3 põhjal

Lugemata postitus Postitas grahv »

Pole nad sul siin midagi "mingid tüübid"... http://www.emmk.ee/elbrus/

Kasutaja avatar

RasmusL
Postitusi: 1666
Liitunud: 10 Okt 2006, 19:18
Tsikkel: Z1000 turbo, Custom V-rod
Asukoht: Tartu
Tänanud: 79 korda
Tänatud: 299 korda

Re:

Lugemata postitus Postitas RasmusL »

A1Nolk kirjutas:

On kellelgi kogemusi 125cm3 rattaga pikemate otste sõitmisest? Näiteks Eesti peal väike tripp? Kuidas ratas vastu peab?

4t 125cc võid julgelt trippida mööda ilma. 10a tagasi sai omatud derbi baja 125cc ja sellega polnud mingit probleemi võtta päevas ette 700-800km ots. Liiklusvooluga püsis samuti kaasas. Kütust võttis vist 3l sajale :D

If you ain't slidin', you ain't ridin'.

Everybody got a plan until they get punched in the face.
Kasutaja avatar

ElectroMoto
Postitusi: 599
Liitunud: 27 Mai 2015, 16:44
Tsikkel: Husky 701 Supermoto "Mai"
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 367 korda
Tänatud: 82 korda
Kontakt:

Re: Laiem arutelu 125cm3 põhjal

Lugemata postitus Postitas ElectroMoto »

Honda Grom või kohalikus keeles Honda MSX125 on väike ja väga lõbus masin. Väidetavalt, kes proovinud on, kõik kinnitavad nagu ühest suust, et oma väikese suuruse juures on ta uskumatult mitmekülgne ja lõbus masin. Olgu siis tegemist linna või maastikuga.. Aga ma isiklikult pole proovinud, kohalik müüja seda proovimiseks ei paku :(

Kasutaja avatar

kalle
Postitusi: 720
Liitunud: 21 Juun 2004, 22:53
Tsikkel: Joone all on miskit
Asukoht: Tallinn
Tänatud: 13 korda
Kontakt:

Re: Laiem arutelu 125cm3 põhjal

Lugemata postitus Postitas kalle »

Ma soovitan sul kevadel selle sõitmise asjaga peale hakata ja vähem muretseda, sest omajagu tõde noore mehe jaoks on siin allpool küll, ehk siis ilmselt liigud edasi kiiremini, kui midagi hullu tehnikaga juhtuma hakkab.

sinilind123 kirjutas:

(juhul, kui oled niivõrd hetero ja ostad 2-taktilise. Neljataktilisega hoiad punn põhjas 95kmph ja nutad kiivrisse, et see pole kellegi tsiklisõit).
Minu arvamus: 125ccm tüütab nagunii ruttu ära, aga kui üldse midagi võtta, siis 2-taktiline. See 4-taktiline 125ccm sobib vaid autokoolidesse õppesõidurattaks.

Samas olin ma küpses eas piisavalt hetero (või siis peka emmiga), et mainitud 125mziga 30000km jagu sõite teha, aga ega pole mõtet pahaks panna, eks see mootori suurus ole päris tihti olulisem kui sõitmine ise.
Lühidalt aga 125cc kohta niipalju, et see (4T mootoriga siis) aparaat oli minu kasutusest uuest saadik ja müüdud sai kui 30000km oli täis ja veidi üle. Selle läbisõidu juures töötas mootor jõu jm poolest täpselt nii, nagu uuena selle kasutusse sain. Seega kannatab alustada küll, kuigi sellise aparaadi juures on veel eriti oluline, millise minevikuga pilli endale koju tood.
Ise alustasin nii, et sissesõiduks sai tehtud päevaga kodumaa mandriosale 900km tiir peale. Hiljem siis pikemad järjest sõidud olid 9000 ja 6000 km ja igati mõnus vaheldus oli. Talvel sai ka kasutatud. Seega kui on plaan ja vajadus 11kw alustada, siis tehnika kestvuse taha naljalt asi ei jää.

Kk

KZ1000C3
ST1100N
XL600R
R1100GS
STS Pelikan MK I
Vasta

Liitu vestlusega

Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige

Avan konto

Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.

Registreeru

Logi sisse

Mine “Mootorratastest üldiselt”