Euro4: kas motosõidu aeglane lõpp?

Soovid osta mootorratast, nägid tänaval vinget tsiklit ja tahaks arutleda, nõu pidada ... koht, kus erinevate mootorrataste kohta arvamust avaldada ja infot otsida...kogu üldine jutt mootorratastest

Moderaator: Moded

Kasutaja avatar

Teema algataja
Macintosh
Maagia ja nõidumine
Postitusi: 5341
Liitunud: 11 Mai 2011, 21:47
Tsikkel: Triumph Tiger 800 ja Kawa w800
Asukoht: Tallinn, Tondi
Tänanud: 636 korda
Tänatud: 511 korda
Kontakt:

Euro4: kas motosõidu aeglane lõpp?

Lugemata postitus Postitas Macintosh » 30 Nov 2016, 22:45

31. detsembril 2016 lõpetab kehtivuse Euro3 ja asemele astub Euro4 regulatsioon sõidukitele. Mida see mootortataste jaoks tähendab?
Lühidalt? Tulevik on tume ja motovaba. Pikamalt aga, et lõplikult on saanud läbi ajad, kus kaks meest ja koer õue peal mudas tsikli ennelõunal juppideks võtsid ja pärastlõunal kokku tagasi lappasid ning seejärel päikeseloojangusse kihutasid.

Euro 4 linnulennult:
  • 2x karmimad nõuded heitgaasidele
  • nõuded mürale (unustage need mõnusalt lörisevad V2 mootorid)
  • kõik uued tsiklid peavad olema varustatud ABS-i või CBS-iga
  • kõikidel tsiklitel peab olema diganostikaport (ODB)
  • bensupaagi söefilter paagi ventilatsioonile
  • tulede automaatlülitus
  • jne bla-bla-bla

Mis see kõik tähendab? Lihtsustatult muidugi ...
  • - meeletult vähem custom tsikleid
    - kui tsikkel üles ütleb, siis tsiklitöökoda ei oska seda (tõenäoliselt) parandada
    - hüvasti KTM ja Husqvarna 125cc (õhkjahutusega väiksed kahetaktilised)
    - õhkjahutusega mootoreid ja karbutaatoreid näete nüüd edaspidi muuseoumites (enamik neist läks juba Euro3 nahka)
    - kolaka ja hääeletu Euro3 tehasesummuti kohta hakatakse tulevikus ülema: lahe, mõnusa häälega, väike summuti
    - uusi sumpasid ja lisatulesid võite edaspidi internetis imetleda
    - tuunimise all peame me edaspidi silmas pidama seda väikset punast, sinist või kollast kleepsu, mille me tohime paagile (Maanteeametiga kooskõlastades) kleepida
    (selle viimase mõtlesin ma ise välja).
Viimane aeg on endale krabada mõni allolevateset (loodetavasti kohe-kohe klassikutest), sest 2016 destember on enam vähem viimane aeg, mil neid müüakse.
Color_SBK-Panigale-R_1067x600.jpg
* Aprilia twin mootoritega tsiklid (Mana, Shiever 750, Dorsoduro 1200, Capanord 1200)
* Moto Guzzi Griso 1200 ja Stelvio 1200
* Triumphi õhkjahutusega masinad (Scrambler, Bonneville, America, Speedmaster)
* Honda CBR 600 RR, CB 1100 EX, CBR 1000 RR, CB 1000 R
* Kawasaki W800 (ja ilmselt ka suur Vulcan)
* Yamaha XJR 1300, SR 400,XJ6 ja FZ8 seeria
* BMW K 1300 S, GT ja R
* Ducati 1299 Panigale S.
* Harley-Davidson V-Rod
* Suzuki M 1800 R, Intruder M
* MV Agusta F4
* maailma ökonoomseim mootorratas Suzuki Hayabusa*

Nagu igal korralikul seadusel on siingi erandeid, mõned toojad saavad müüa veel 2017 (ja isegi 2018 jooksul) üksikuid Euro 3 mudeleid mida nad on "juhuslikult" lattu tootnud (Kawasaki w800 Last Edition). Aga Euro4 on poisike Euro5 kõrval (jõustub 2020), siis alles karmiks läheb.

Tead mõnda tsiklit veel, mis hingusele läheb?
Kuidas motosõidu ja selle kultuuri tulevik tundub, kas teeme garaazid kohvikuteks?

-------------
* väidetavalt jätkub Hayabysa paagitäiest tema omaniku elupäevade lõpuni.


Senised sõiduriistad: Riga 13 → Riga 13 → Minsk MMVZ-3.111 → Voshod K175→→→ Honda Hornet 2002 → Honda Hornet 1998 →Honda CBF500→Kawasaki Versys 650.
Hetkel garaazis: Kawasaki w800 + Triumph Tiger 800
---
Tarkvaraarendus mobiili ja veebi, UI-UX. http://www.digitalfruit.ee
Kasutaja avatar

reimps
Postitusi: 4445
Liitunud: 17 Juul 2007, 23:52
Tsikkel: Tuono V4R
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 135 korda
Tänatud: 395 korda

Re: Euro4: kas motosõidu aeglane lõpp?

Lugemata postitus Postitas reimps » 30 Nov 2016, 22:49

Me oleme siin enamjaolt nii rotid, et see jama hakkab meid alles 10 aasta pärast mõjutama ja selleks ajaks on osa kindlasti kastis, kas loomulikku teed minnes, tsikliga või siis voodis surres.
I have an opinion and I'm not afraid to use it
Allergic to stupid people

franz125
Postitusi: 2301
Liitunud: 29 Mär 2008, 19:37
Tsikkel: Mitmed
Asukoht: Põhja Tallinn
Tänanud: 10 korda
Tänatud: 83 korda

Re: Euro4: kas motosõidu aeglane lõpp?

Lugemata postitus Postitas franz125 » 30 Nov 2016, 23:03

Need säädused kehtivad ju uutele ratastele.Küll tootjad VAG-e nippe leiavad.
Kangutan kõveraid
VTR1000f ja VTR1000SP1.YamahaGTS selle suve sõiduriist.
VTX1800R potsataja(tjuunimisel)
98% müüdud Harleydest on ikka veel teedel....ülejäänud 2% jõudsid koju
Kasutaja avatar

ducatu
Postitusi: 207
Liitunud: 22 Juun 2007, 12:44
Tsikkel: FighTLR, Scrambler (domikas)
Asukoht: Kangru-Uuesalu
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 35 korda

Re: Euro4: kas motosõidu aeglane lõpp?

Lugemata postitus Postitas ducatu » 30 Nov 2016, 23:08

Loodetavasti tähendab see seda, et vanemad rattad lähevad hinda ja kümne aasta pärast oleme kõik rikkad.
Kui vaja midagi küsida siis helista
566 97 936
Kasutaja avatar

RasmusL
Postitusi: 1378
Liitunud: 10 Okt 2006, 19:18
Tsikkel: Z1000 turbo, Custom V-rod
Asukoht: Tartu
Tänanud: 62 korda
Tänatud: 185 korda

Re: Euro4: kas motosõidu aeglane lõpp?

Lugemata postitus Postitas RasmusL » 30 Nov 2016, 23:11

Sellest krdi EU pasast hakkab juba rohkem kahju kui kasu olema. Seda juba mitmes eri valdkonnas. Exit !!! Tehku teised riigid keelekat edasi oma merkelile ja junkerile. Samas need euro reeglid hakkavad kehtima tsiklitele mida hakatakse tootma alles. Vanadele need ei kehti nagunii seega saab ikka edasi ehitada ning sõita. Vaevalt siin foorumis keegi läheb ja ostab 2017a suzuki ja selle rellakaga ringi lõikab cafeks või fighteriks. Nii et see euro4 5 ja 6 ja misiganes on jumala pohhui.
Viimati muutis RasmusL, 30 Nov 2016, 23:15, muudetud 1 kord kokku.
If you ain't slidin', you ain't ridin'.

Everybody got a plan until they get punched in the face.

https://www.instagram.com/pope_of_customs/
Kasutaja avatar

Teema algataja
Macintosh
Maagia ja nõidumine
Postitusi: 5341
Liitunud: 11 Mai 2011, 21:47
Tsikkel: Triumph Tiger 800 ja Kawa w800
Asukoht: Tallinn, Tondi
Tänanud: 636 korda
Tänatud: 511 korda
Kontakt:

Re: Euro4: kas motosõidu aeglane lõpp?

Lugemata postitus Postitas Macintosh » 30 Nov 2016, 23:13

ducatu kirjutas:Loodetavasti tähendab see seda, et vanemad rattad lähevad hinda ja kümne aasta pärast oleme kõik rikkad.
Aga ainult need, kellel on nüsimata Euro3 või susia varasemad rattad garaazis paremaid päevi ootamas. Need, kes kärsituses on scramblereid ja träkkereid talveõhtutele kokku-lahku saaginud ja keevitanud võivad miljonitest suu puhtaks pühkida.
Senised sõiduriistad: Riga 13 → Riga 13 → Minsk MMVZ-3.111 → Voshod K175→→→ Honda Hornet 2002 → Honda Hornet 1998 →Honda CBF500→Kawasaki Versys 650.
Hetkel garaazis: Kawasaki w800 + Triumph Tiger 800
---
Tarkvaraarendus mobiili ja veebi, UI-UX. http://www.digitalfruit.ee
Kasutaja avatar

AzA
Mode
Postitusi: 1416
Liitunud: 19 Juul 2004, 15:22
Tsikkel: Kawaspa
Asukoht: Pärnu
Tänanud: 381 korda
Tänatud: 111 korda

Re: Euro4: kas motosõidu aeglane lõpp?

Lugemata postitus Postitas AzA » 01 Dets 2016, 00:03

Mapitakse ringi, pc on standardvarustuses, aftermarket sumpsid koos mapi ja väikse luugiga müügis.
Alati on lahendus. Küll karbussidele ka alternatiiv tuleb.
Ega kaua lähe kui nukkvõlli vabad koned turul ja siis muutub kõik.
Aga mulle meeldib.
Kasutaja avatar

EH1
Postitusi: 32
Liitunud: 14 Apr 2014, 17:05
Tsikkel: 749S
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 2 korda

Re: Euro4: kas motosõidu aeglane lõpp?

Lugemata postitus Postitas EH1 » 01 Dets 2016, 08:39

Euro4 valikut uueks aastaks ju küll: xDiavel, 959 Panigale, Monster1200R, Moto Guzzi Audace, õhkjahutusega BMW nineT Scrambler..
Kasutaja avatar

ElectroMoto
Postitusi: 422
Liitunud: 27 Mai 2015, 16:44
Tsikkel: xChallenge Maya
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 183 korda
Tänatud: 44 korda
Kontakt:

Re: Euro4: kas motosõidu aeglane lõpp?

Lugemata postitus Postitas ElectroMoto » 01 Dets 2016, 10:21

Juba 7 aastat tagasi hädaldas Clarskon Top Geari 13. hooaja viimases osas, et võimsate ja kiirete ja ägedate autode aeg on lootusetult läbi saanud tänu rohelisele liikumisele ja nafta lõppemisele ja lõppematule kiiruseületajate jahtimisele.. Regulatsioonid tapavad superautod...

Käesoleval aastal toodeti masinaid nagu Bugatti Chiron (u 1500 hobujõudu), McLaren P1 (hübriid), Porsche 918 Spyder (hübriid), Ferrari LaFerrari (hübriid), Aston Martin One-77 (7.3L V12)..

Järgmisena hakkame taga nutma kineskoobiga telereid?!... :D
Kasutaja avatar

ElectroMoto
Postitusi: 422
Liitunud: 27 Mai 2015, 16:44
Tsikkel: xChallenge Maya
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 183 korda
Tänatud: 44 korda
Kontakt:

Re: Euro4: kas motosõidu aeglane lõpp?

Lugemata postitus Postitas ElectroMoto » 01 Dets 2016, 10:27

..aga vot see Euro5 aastast 2020 saab küll olema motosõidule kabelimats! Siis hakkame jälle kõik jalgrattaga sõitma! ;)
Kasutaja avatar

srx
Postitusi: 136
Liitunud: 18 Aug 2015, 13:55
Tsikkel: VX800, CB600F
Tänanud: 8 korda
Tänatud: 16 korda

Re: Euro4: kas motosõidu aeglane lõpp?

Lugemata postitus Postitas srx » 01 Dets 2016, 10:32

Kas praegu vastavad kõik mootorrattad seaduse nõuetele?
Mitte ükski ei ületa müra norme? Mitte ühelgi pole küljes nõuetele mittevastavat summutit või kütuse etteande süsteemi? Kõigil vastavad heitgaasid normidele?
Ei ole ju nii. Nii paljusid rattaid on modifitseeritud ja need ei vasta mingitele nõuetele.
Kas meil on probleem?

Niikaua kuni selle üle järelevalvet pole, ei ole ka probleemi. Ülevaatus mootorratastele on ju põhimõtteliselt olematu.
Kui tuleb Euro4 või 5, siis praeguses olukorras ei takista mitte miski sul külge kruvimast erinevaid performance juppe, mis ei ole tänavalegaalsed. Kui püsid oma modifikatsioonidega mõistuse piires (ei tekita ülemäära lärmi jms) ning see kaaskodanikke oluliselt häirima ei hakka, ei teki sellest ilmselt ka tulevikus probleemi.

Kui aga ülevaatuse kord oluliselt muutub, siis ilmselt tekib ka probleem. Aga ilmselt on ka sellele lahendus. Keerad stock sumpsi ülevaatuseks külge, aftermarket ECU asendad ülevaatuse ajaks originaaliga jms.

Mõnes mõttes mulle täiesti meeldivad need uued reeglid. Puhtam õhk, vähem müra jms. Teisest küljest jälle mitte, kaodatakse võimalus asju teistmoodi teha. Erinevate sõlmede keerukusaste tõuseb, varuosad lähevad kallimaks ja muutuvad ilmselt veel rohkem mudelispetsiifiliseks jne. Margiesindused saavad rohkem tööd ja raha, väiksed töökojad jäävad tööta.
Suures osas tundub see soosivat tootjaid ja nende teenindusvõrku. Tarbijale ja väiksematele töökodadele kahjulik.
Kasutaja avatar

mx77
Postitusi: 6746
Liitunud: 25 Okt 2004, 16:50
Tsikkel: YZ250F, XV 750 Cafe Racer
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 87 korda
Tänatud: 141 korda
Kontakt:

Re: Euro4: kas motosõidu aeglane lõpp?

Lugemata postitus Postitas mx77 » 01 Dets 2016, 10:50

Mõttetu hala.
Esiteks millised need KTM-i ja Husky kahetaktilised õhkjahutusega pillid on mida sa taga nutad?
Teiseks ei näe ühtegi põhjust, mis mingi su loetletud ratastest peaks tootmisest maha minema (va. MV Agusta, aga seda rohkem rahalistel põhjustel).
Kolmandaks jääb alati alles hunnik firmasid, mis teevad aftermarket juppe ja remappingut.
Sportratastel on ka igasugu saaste- ja müranormid järjest rangemaks läinud, aga rattad on iga aasta võimsamad ja paremad, kui eelmistel aastatel.

Crwq
Postitusi: 11
Liitunud: 19 Mär 2012, 14:56
Tsikkel: KTMADV
Asukoht: Tallinn
Tänatud: 1 kord

Re: Euro4: kas motosõidu aeglane lõpp?

Lugemata postitus Postitas Crwq » 01 Dets 2016, 11:28

Tsitaadi algus. Kui Sinu sõiduk on 2016 aasta mudel või vanem ja on veel Maanteeametis registreerimata, siis nüüd on viimane aeg see võtta arvele Maanteeametis hiljemalt 31.12.2016. Alates 01.01.17 ei ole võimalik neid sõidukeid enam arvele võtta! Tsitaadi lõpp.
Kas see tähendab et alates uuest aastast võib ära unustada kuskilt saksast kasutatud ratta ostmise (mis pole euro4) ja eestisse toomise kuna maanteamet neid enam arvele ei võtta?
9,35L
Kasutaja avatar

mx77
Postitusi: 6746
Liitunud: 25 Okt 2004, 16:50
Tsikkel: YZ250F, XV 750 Cafe Racer
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 87 korda
Tänatud: 141 korda
Kontakt:

Re: Euro4: kas motosõidu aeglane lõpp?

Lugemata postitus Postitas mx77 » 01 Dets 2016, 12:07

ehk on mõeldud esmaregistreerimist?
Kasutaja avatar

Riggs
Postitusi: 57
Liitunud: 24 Juun 2011, 13:45
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 1 kord

Re: Euro4: kas motosõidu aeglane lõpp?

Lugemata postitus Postitas Riggs » 01 Dets 2016, 13:04

Ei suuda leida seda infot maanteameti lehelt! Kust info pärit?
Kasutaja avatar

Teema algataja
Macintosh
Maagia ja nõidumine
Postitusi: 5341
Liitunud: 11 Mai 2011, 21:47
Tsikkel: Triumph Tiger 800 ja Kawa w800
Asukoht: Tallinn, Tondi
Tänanud: 636 korda
Tänatud: 511 korda
Kontakt:

Re: Euro4: kas motosõidu aeglane lõpp?

Lugemata postitus Postitas Macintosh » 01 Dets 2016, 13:20

mx77 kirjutas:ehk on mõeldud esmaregistreerimist?
Loogiline oleks. Pole ilmselt mõeldav, et EU piires juba registris olevat sõidukit ei saa ühest riigist teise tuua.
Riggs kirjutas:Ei suuda leida seda infot maanteameti lehelt! Kust info pärit?
http://www.msport.ee/2016/11/endurorata ... o4-nouded/
Senised sõiduriistad: Riga 13 → Riga 13 → Minsk MMVZ-3.111 → Voshod K175→→→ Honda Hornet 2002 → Honda Hornet 1998 →Honda CBF500→Kawasaki Versys 650.
Hetkel garaazis: Kawasaki w800 + Triumph Tiger 800
---
Tarkvaraarendus mobiili ja veebi, UI-UX. http://www.digitalfruit.ee
Kasutaja avatar

mx77
Postitusi: 6746
Liitunud: 25 Okt 2004, 16:50
Tsikkel: YZ250F, XV 750 Cafe Racer
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 87 korda
Tänatud: 141 korda
Kontakt:

Re: Euro4: kas motosõidu aeglane lõpp?

Lugemata postitus Postitas mx77 » 01 Dets 2016, 14:13

Selles mõttes on tõesti EMF hoiatus vajalik, et erinevalt tänavasõidratastest, mis on 100% registris, pole paljud enduurokate omanikud oma ratast viitsinud arvele võtta ja nüüd on tõesti viimane aeg.
Kasutaja avatar

RasmusL
Postitusi: 1378
Liitunud: 10 Okt 2006, 19:18
Tsikkel: Z1000 turbo, Custom V-rod
Asukoht: Tartu
Tänanud: 62 korda
Tänatud: 185 korda

Re: Euro4: kas motosõidu aeglane lõpp?

Lugemata postitus Postitas RasmusL » 01 Dets 2016, 14:36

Raskeveokitel tuli euro4 nõue välja aastal 2006. Mina aga registreerisin enda oma eestis alles selle aasta kevadel, ning pill on aastast 1999 ning ei tea euro nõuetest halligi. Eelnevalt oli soome registris seega EL siseselt sab kenasti vanemaid pille arvele, kuid mis saab usa-st pärit autode/tsiklitega ? Endal oleks soovi sealt nii mõndagi tuua.
If you ain't slidin', you ain't ridin'.

Everybody got a plan until they get punched in the face.

https://www.instagram.com/pope_of_customs/

Crwq
Postitusi: 11
Liitunud: 19 Mär 2012, 14:56
Tsikkel: KTMADV
Asukoht: Tallinn
Tänatud: 1 kord

Re: Euro4: kas motosõidu aeglane lõpp?

Lugemata postitus Postitas Crwq » 01 Dets 2016, 15:15

L-kategooria ei eralda enduurokaid ja baike või muid klassikuid. Kui ühed väidavad et uuest aastast enam arvele ei saa ja samas teised väidavad et EL siseselt ei tohiks mingit probleemi olla siis tekib ju ajuvabadus. Lihtsalt näide. Enne 2017 toodud "vana" enduurokas kuuris, paberid laua sahtlis ja kuskil arvel ei ole. 2017 sisse toodud "vana" bike auto kärus, paberid taga taskus ja kuskil arvel ei ole. Mis loogika nüüd teie arust teist lubaks aastal 2017 eesti registrisse võtta aga esimest mitte? Euro4 nõuetele vastavuse üle pole mõtet targutada, saate aru küll et hetke küsimus pole selles ning samuti maanteeameti töötajate hilisem ebapädevus ei puutu asjasse :)
9,35L
Kasutaja avatar

srx
Postitusi: 136
Liitunud: 18 Aug 2015, 13:55
Tsikkel: VX800, CB600F
Tänanud: 8 korda
Tänatud: 16 korda

Re: Euro4: kas motosõidu aeglane lõpp?

Lugemata postitus Postitas srx » 01 Dets 2016, 15:35

Pole mõtet oletada.
Kui on huvi sellele küsimusele täpne vastus saada, tuleb välja otsida vastavad õigusaktid ja nende sisuga tutvuda.

Loogiline oleks eeldada, et see kehtib 2016 või 2017 alates toodetud ratastele.
Kui oled ostnud varem mingi ratta, mis arvel ei ole, siis ilmselt selle siiski saab arvele. Tõestus vanuse kohta on ostudokumentide näol ju olemas, samuti sisaldab ka VIN kood toomisaastat. Samas mine tea... maanteeametis saab igaljuhul "huvitav" olema sellises olukorras ning kiirelt ja lihtsalt asjad kindlasti ei kulge. Neil on alati oma arusaam asjadest ning seaduses kirja pandu väga suurt tähtust nende jaoks ei oma.
Kasutaja avatar

Kox
Postitusi: 501
Liitunud: 07 Okt 2006, 13:10
Tsikkel: KTM 1190 Adv
Asukoht: Tartu
Tänanud: 2 korda
Tänatud: 10 korda

Re: Euro4: kas motosõidu aeglane lõpp?

Lugemata postitus Postitas Kox » 01 Dets 2016, 15:37

Crwq kirjutas:L-kategooria ei eralda enduurokaid ja baike või muid klassikuid. Kui ühed väidavad et uuest aastast enam arvele ei saa ja samas teised väidavad et EL siseselt ei tohiks mingit probleemi olla siis tekib ju ajuvabadus. Lihtsalt näide. Enne 2017 toodud "vana" enduurokas kuuris, paberid laua sahtlis ja kuskil arvel ei ole. 2017 sisse toodud "vana" bike auto kärus, paberid taga taskus ja kuskil arvel ei ole. Mis loogika nüüd teie arust teist lubaks aastal 2017 eesti registrisse võtta aga esimest mitte? Euro4 nõuetele vastavuse üle pole mõtet targutada, saate aru küll et hetke küsimus pole selles ning samuti maanteeameti töötajate hilisem ebapädevus ei puutu asjasse :)
Sinu kirjeldatud juhtumi puhul kui mõlemad sõidukid pole esmaregistreeritud on tulemus mõlemal puhul sama ja kumbagi ei saa väidetavalt siin arvele.
Eelnevalt kuskil mujal juba registris olevat aga saab kindlasti ka edaspidi siin registreerida.

Üleüldiselt ei juhtu selle Euro4/5/6/jne. pärast midagi...
Omatud: Yamaha R6 99'/Yamaha R6 02'/Suzuki Gsx-R 600 04'/Kawasaki Zx6R 03'/Kawasaki Zx10R 04'/Yamaha R1 04'/Buell Xb9R Firebolt 02'/Yamaha R6 07'/KTM 950 SM 07'/Kawasaki Zx10R 09'/Buell Xb9S Lightning 04'/KTM Super Duke 05'/Aprilia Shiver 08'/Yamaha R6 07'/Yamaha FZ1N 07'/Aprilia Tuono 07'/Aprilia Tuono V4R 11'/KTM 1190 Adventure 14'
Kasutaja avatar

mx77
Postitusi: 6746
Liitunud: 25 Okt 2004, 16:50
Tsikkel: YZ250F, XV 750 Cafe Racer
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 87 korda
Tänatud: 141 korda
Kontakt:

Re: Euro4: kas motosõidu aeglane lõpp?

Lugemata postitus Postitas mx77 » 01 Dets 2016, 15:48

srx kirjutas:Pole mõtet oletada.
Kui on huvi sellele küsimusele täpne vastus saada, tuleb välja otsida vastavad õigusaktid ja nende sisuga tutvuda.

Loogiline oleks eeldada, et see kehtib 2016 või 2017 alates toodetud ratastele.
Kui oled ostnud varem mingi ratta, mis arvel ei ole, siis ilmselt selle siiski saab arvele. Tõestus vanuse kohta on ostudokumentide näol ju olemas, samuti sisaldab ka VIN kood toomisaastat. Samas mine tea... maanteeametis saab igaljuhul "huvitav" olema sellises olukorras ning kiirelt ja lihtsalt asjad kindlasti ei kulge. Neil on alati oma arusaam asjadest ning seaduses kirja pandu väga suurt tähtust nende jaoks ei oma.
Kui mingid normid muutuvad ja sõiduki esmaregistreerimist ei ole enne toimunud, siis ei saagi hiljem arvele. Auto- ja muudes sõidukitega tegelevates firmades on see juba läbikäidud tee ja on näiteks laos olevad sõidukid sellepärast arvele võetud.
Kui sa oled ostnud sõiduki ja jätnud selle arvele võtmata, siis kedagi enam ei huvita sinu ostudokumendil olev kuupäev.
Paljud ilmselt arvavad, et kuskilt mujalt toodud sõiduki arvele võtmine on esmaregistreerimine. Teeme selle selgeks, et ei ole.
Kasutaja avatar

randel
Postitusi: 481
Liitunud: 22 Apr 2005, 10:13
Tsikkel: Africa Twin
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 3 korda
Tänatud: 27 korda
Kontakt:

Re: Euro4: kas motosõidu aeglane lõpp?

Lugemata postitus Postitas randel » 01 Dets 2016, 20:26

Ei muuda Euro4 suurt midagi uute rataste jaoks. KTM 690 puhul pandi natuke suurem katalüsaator, summuti ise jäi täpselt samasuguseks. Lisati söefilter, mis USA-s on juba üle 10 aasta kohustuslik olnud ja külgmised helkurid ja see oli põhimõtteliselt kõik.
Uus 800 tuleb eelsummutiga, mis peidetud mootori taha ja lõppsummuti on väiksem kui Euro3 ratastel ega sisalda enam ka katalüsaatorit - järelturu summuti paigaldamine on veel lihtsam kui enne. Ei kao mootorrattad kuhugi. Küll saadakse Euro5 ratastega ka hakkama.
Aga ise oma ratta paremaks tuunimine läheb küll järjest keerulisemaks, lihtsalt tänane arendustöö on tehastes nii kõrgel tasemel, et ise garaazis saab (legaalse) tänavaratta vaid kehvemaks teha. Loomulikult jääb võimalus ratast oma maitse järgi kohandada.
Kasutaja avatar

M.T.
Postitusi: 1353
Liitunud: 23 Aug 2011, 17:12
Tsikkel: Honda VFR800X Crossrunner
Tänanud: 69 korda
Tänatud: 125 korda

Re: Euro4: kas motosõidu aeglane lõpp?

Lugemata postitus Postitas M.T. » 01 Dets 2016, 21:10

Macintosh kirjutas: Pikamalt aga, et lõplikult on saanud läbi ajad, kus kaks meest ja koer õue peal mudas...., ning seejärel päikeseloojangusse kihutasid......
Tea kas kõike peakski nüüd taga nutma :roll: :mrgreen:
Kasutaja avatar

Bandit
Mode
Postitusi: 760
Liitunud: 13 Juul 2011, 17:27
Tsikkel: GSF600SX // TigerXRx
Asukoht: TLN
Tänanud: 16 korda
Tänatud: 18 korda

Re: Euro4: kas motosõidu aeglane lõpp?

Lugemata postitus Postitas Bandit » 01 Dets 2016, 21:22

Tegelikult omades nüüd ise ka suhteliselt täis intelligentset masinat, siis võin öelda, et peab mõne käruga sõbra numbrit lähedal hoidma, et kui midagi peaks juhtuma.... ptui.. teeääres ei tee enam midagi, kahte juhet kokku pannes enam pole võimalik käekõrval isegi masinat käima saada. Eriti haige on see, et garaazis ei saa isegi õli vahetatud ilma, et peaks mingit kaabli külge panema ja intervalli resettima. Saaks vaid nii, et hoiad mingit nuppu all ja ongi tehtud.
Oman parempoolse lenksuga mootorratast.
O: Sinu katkise ratta. PSi.
Kasutaja avatar

mx77
Postitusi: 6746
Liitunud: 25 Okt 2004, 16:50
Tsikkel: YZ250F, XV 750 Cafe Racer
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 87 korda
Tänatud: 141 korda
Kontakt:

Re: Euro4: kas motosõidu aeglane lõpp?

Lugemata postitus Postitas mx77 » 02 Dets 2016, 10:40

Bandit kirjutas:Tegelikult omades nüüd ise ka suhteliselt täis intelligentset masinat, siis võin öelda, et peab mõne käruga sõbra numbrit lähedal hoidma, et kui midagi peaks juhtuma.... ptui.. teeääres ei tee enam midagi, kahte juhet kokku pannes enam pole võimalik käekõrval isegi masinat käima saada. Eriti haige on see, et garaazis ei saa isegi õli vahetatud ilma, et peaks mingit kaabli külge panema ja intervalli resettima. Saaks vaid nii, et hoiad mingit nuppu all ja ongi tehtud.
Autod on juba aastaid sellised ja keegi ei nuta Zhigulle ja Mossesid taga. Kusjuures selle õlivahetuse võid sa ikka ise ära teha ja kae imet, ratas läheb peale seda isegi käima, vaid hoolduse meeldetuletus jääb armatuuris põlema, mille sul suvaline korralik töökoda kopikate eest ära kustutab.
Nutt ja hala meile meeldivad.
Kasutaja avatar

Bandit
Mode
Postitusi: 760
Liitunud: 13 Juul 2011, 17:27
Tsikkel: GSF600SX // TigerXRx
Asukoht: TLN
Tänanud: 16 korda
Tänatud: 18 korda

Re: Euro4: kas motosõidu aeglane lõpp?

Lugemata postitus Postitas Bandit » 02 Dets 2016, 14:03

Keegi ei hala siin, lihtsalt tuleb asjale näkku vaadata nii nagu on, mõnes mõttes läheb paremaks ja mingis mõttes jälle halvemaks.
Oman parempoolse lenksuga mootorratast.
O: Sinu katkise ratta. PSi.
Kasutaja avatar

Maaks
Postitusi: 1343
Liitunud: 15 Mai 2008, 11:42
Tsikkel: Yamaha FZS600
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 72 korda
Tänatud: 141 korda

Re: Euro4: kas motosõidu aeglane lõpp?

Lugemata postitus Postitas Maaks » 02 Dets 2016, 14:35

Seaduse originaaltekst keda huvitab (NB Eesti keeles).
http://eur-lex.europa.eu/legal-content/ ... 68&from=EN
Lõpus (lisa IV) on asjalik tabel mis asi, millala ja millele kohustuslik.
EDIT: Seal kah paar võrdlevat tabelit.
Garaažis: Pannoonia 250TLF, Yamaha FZS 600
Osta korter ära: https://goo.gl/DVNVzT

lermo
Postitusi: 276
Liitunud: 13 Veebr 2006, 19:41
Tsikkel: Guzzi V7 | FT 500 "Krants"
Asukoht: Tallinn, Nõmme
Tänatud: 7 korda
Kontakt:

Re: Euro4: kas motosõidu aeglane lõpp?

Lugemata postitus Postitas lermo » 03 Dets 2016, 12:15

Zero emission:
Kasutaja avatar

Teema algataja
Macintosh
Maagia ja nõidumine
Postitusi: 5341
Liitunud: 11 Mai 2011, 21:47
Tsikkel: Triumph Tiger 800 ja Kawa w800
Asukoht: Tallinn, Tondi
Tänanud: 636 korda
Tänatud: 511 korda
Kontakt:

Re: Euro4: kas motosõidu aeglane lõpp?

Lugemata postitus Postitas Macintosh » 03 Dets 2016, 16:36

mx77 kirjutas:Autod on juba aastaid sellised ja keegi ei nuta Zhigulle ja Mossesid taga. Kusjuures selle õlivahetuse võid sa ikka ise ära teha ja kae imet, ratas läheb peale seda isegi käima, vaid hoolduse meeldetuletus jääb armatuuris põlema, mille sul suvaline korralik töökoda kopikate eest ära kustutab.
Tembeldame ikka kõik arvamused halaks. Ja võrdluse aluseks võtame ka ikka nõukogude vene inseneri- ja töökultuuri saavutused. Pole kuidagi demagoogiline, ega ju. :wink:

Sõltumata sellest, kas vene (või itaalia) praak, ei tunne keegi puudust mittekäivituvast sõiduvahendist olgu siis hobiks või transpordiks.
Sõiduvahendi tehniline keerukus ei taga kuidagi selle töökindlust. Pigem vastupidi - mida keerukam, seda suurema tõenäosusega ütleb üles mingi vidin mida lihtsate töövõtete ja vahenditega parandada ei anna ning mis maksab miljoni. Kui vaatad vanu BMW boksereid, siis need on hämmastavalt töökindad - sama disiani alates 1923 aastast. Vesijahutuse said need vähem, kui kümme aastat tagasi ja mitte seepärast, et BMW oleks hirmasti tahtnud sinna andureid külge pookia. Ikka selleks, et karmistuvate nõuete kelgul püsida.
M.T. kirjutas:
Macintosh kirjutas: Pikamalt aga, et lõplikult on saanud läbi ajad, kus kaks meest ja koer õue peal mudas...., ning seejärel päikeseloojangusse kihutasid......
Tea kas kõike peakski nüüd taga nutma :roll: :mrgreen:
Natuke peab igatsema küll. Mootorattasõidu populaarsus on olnud tingitud tsikli madalast hinnast ja tema ehituse lihtsusest. Kui autode maksumus on reaalpalga suhtes pidavalt langenud siis mootorratastega on täpselt vastupidi. Tootmises saavutatakse taskukohane hind eelkõige toodetava eseme lihtsuse, madalate arenduskuludega ühiku kohta ning massilise läbimüügiga. Kui aga seade vajab normaalseks funktsioneerimiseks keskaju, 9 andurit, 7 aasta arendust ja remondiks spetsiaaltöökoda siis pole tegu enam lihtsa ega taskukohase sõiduvahendiga. Kallid sõidukid ja keerukas remont tähendavad paratmatult, et hobisse ei tule enam noori piisavalt juurde, sest sisenemiskünnis on kõrge.

Vähetähtis pole ka fakt et, mida vähem tuleb noori juurde seda ebaseksikam on järgmiste noorete jaoks mootorrattasõit. Mootorrattad on vanade peerude hobi.. Tsiklifirmad on sellest ammu aru saanud - arendus on nüüd keskendunud mootorratste tootmisele vanusegrupi +40 tarbeks (kõige enam müüv mootorratatas kogu Euroopas on BMW 1200GS mille sõitja kesmine vanus on + 49).

Asja teine aspekt on ümberehitamine - kuni möödunud kümnendi alguseni toodetud rattad on lihtsate vahendite ja oskusetega kodugraraazis ümber ehitatavad. Uued eriti mitte. Valdav osa uuemate rataste peale tehtavatest custom ratastest on bolt on kittidega tehtud. Ühest küljest toetab see moodsat tarbimiskultuuri ja mentaliteeti, et iga asja jaoks on teenus ning ainult lollid teevad oma kätega midagi. Oma kätega tegemine on seni olnud motokultuuri lahutamatu osa.

Ma ei väidagi, et homme on kõik läbi aga pikaajalises plaanis muutub mootorratas teedel ja tänavaltel üha haruldasemaks. Pariis on näiteks tööpäevadel keelanud enne 2000 aastat valmistatud mootorratastel linna siseneda. Paari aasta pärast nihutatakse piir kõrgemale. Varem või hiljem leiab mõni poliitik, et seda ideed on vaja laiendada. Ühel ilusal päeval leiab mõni EU ametnik, et see on hea mõte millest me kõik peame sellest osa saama. Motosõidu ja kultuuri tulevik pole selge ega helge. Mitte küll ka lõputult tume, sest varsti võivad kõik endale soetada ise püsti seisva mootorratta, mis sõiduks eriti oskusi ei vaja ning mille ainuke hooldus seisneb laadimises seinakontaktist.

Ääremärkuseks ja mõtlemisaineks kõigele fuiturismiihalejatele, kes väidavad, et see ei muuda midagi: pärasst seda, kui astusid jõusse F1 müravähendamie nõuded vähenes oluliselt vaatajate huvi selle võsistlusspordi vastu. Kogunisti niiiplaju, et juba mitu aasta järjest on jutuks müra suurendamine.
Senised sõiduriistad: Riga 13 → Riga 13 → Minsk MMVZ-3.111 → Voshod K175→→→ Honda Hornet 2002 → Honda Hornet 1998 →Honda CBF500→Kawasaki Versys 650.
Hetkel garaazis: Kawasaki w800 + Triumph Tiger 800
---
Tarkvaraarendus mobiili ja veebi, UI-UX. http://www.digitalfruit.ee



Vasta

Mine “Mootorratastest üldiselt”