1. leht 1-st

109 uut mootorratast 2017 aastaks

Postitatud: 02 Dets 2016, 10:36
Postitas Macintosh

Ridermagazine on teinud ülevaate 2017 ja 2018 aastal turule jõudvatest uutest ratastest. Täpsemalt 109st.
http://ridermagazine.com/2016/11/29/109 ... -and-2018/

Pilt


Re: 109 uut mootorratast 2017 aastaks

Postitatud: 02 Dets 2016, 11:07
Postitas Kox

See teema siin vastab kenasti teie eile püstitatud teemale.

Ei - motondus ei saa otsa.
Ei - garaazid ei muutu kohvikuteks.


Re: 109 uut mootorratast 2017 aastaks

Postitatud: 02 Dets 2016, 14:54
Postitas Maaks

Vaatasin, ja nüüd tahaks endale veel rohkem "hetkel kehtivat" FZ1-S-i :-)


Re: 109 uut mootorratast 2017 aastaks

Postitatud: 02 Dets 2016, 15:15
Postitas urmas66

Päris jubedad näevad ikka mõne uue ratta sumpad välja.Hullud pommid on küljes,eriti nendel,millel üks hiiglama pirakas pütt.Bemmid,Hondad ja Suzukid on suuremate mootoritega nagu reaktiivkiirendid rattale külge kruvinud :D
Muidu rattad nagu rattad ikka,aga no see sumpa värk on ikka kohati tõeline porr.Samas harrikatel ja veel mõnel on igati stiilsed ja saledad torud küljes,kuidas nemad saavad?


Re: 109 uut mootorratast 2017 aastaks

Postitatud: 02 Dets 2016, 21:03
Postitas Melx

Kui on pööretemaias mootor ja palju jõudu vaja teha siis eriti muudmoodi ei saagi, et normidesse ära mahtuda. Sama kubatuuri ja pöörete juures on vähemate silindritega samuti veidike vähem mõõtu vaja. Harri sumps on puusalt lastes hunnik poolkambreid ja sõelu.
Kui sa pead pooleteist meetriga 200+ hobust karjuva ärr4ja summutama õmblusmasinaks, ilma mootorit väga piirates - siis saab tootjate paratamatust olukorrast ka aru.


Re: 109 uut mootorratast 2017 aastaks

Postitatud: 03 Dets 2016, 12:06
Postitas tali

No ma ei tea, TTÜ helged pead on välja mõelnud erisuunaliste piludega summutitehnoloogia (vs sõelad ja vill), mis toimetab väga efektiivselt ja lubab teha oluliselt väikesemate mõõtmetega summuteid. Kes mõni päev tagasi juhtus AK ilmateate järgset nö viimast nupukest vaatama, see teab, millest ma räägin. Helge tulevik tundub möödapääsmatu :bsmile:


Re: 109 uut mootorratast 2017 aastaks

Postitatud: 03 Dets 2016, 12:18
Postitas urmas66
tali kirjutas:

No ma ei tea, TTÜ helged pead on välja mõelnud erisuunaliste piludega summutitehnoloogia (vs sõelad ja vill), mis toimetab väga efektiivselt ja lubab teha oluliselt väikesemate mõõtmetega summuteid. Kes mõni päev tagasi juhtus AK ilmateate järgset nö viimast nupukest vaatama, see teab, millest ma räägin. Helge tulevik tundub möödapääsmatu :bsmile:

Vill on ju ikka pigem uuema aja teema,sest enne 70-ndaid olid ikka ainult sõelad ja vaheseinad summutamiseks.Vill on lihtsalt hea odav lahendus, otse läbiva toruga pütis, müra summutamiseks.TTÜ taibud on vanad head asjad jälle ette võtnud ning ilmselt päris edukalt.
No kui nüüd nende normidaga edasi hulluks minnakse,siis varsti on ka tsiklid juba tehasest turbotatud,et saaks väiksema saastega mootorist rohkem kätte.Autodel on juba viimased aastad seda tehtud ja varsti polegi enam vabalthingavaid väike mootoreid olemas.Euroopas juba mõnel tootjal polegi turbota mootoreid olemas.
Samas ei mõista seda keskonna asja tsiklite puhul,sest nende saaste on ikka mikro osa, muudest maailma saastajatest.


Re: 109 uut mootorratast 2017 aastaks

Postitatud: 03 Dets 2016, 12:23
Postitas urmas66
Macintosh kirjutas:

Ridermagazine on teinud ülevaate 2017 ja 2018 aastal turule jõudvatest uutest ratastest. Täpsemalt 109st.
http://ridermagazine.com/2016/11/29/109 ... -and-2018/

Ehe näide rõvedast suurest pütist(minu arvamus) on ka see ratas.Oleks minu teha üritaks seda pütti sinna mootori alla kuidagi mahutada ja tagumine pütt võiks olla ilus klassikaline.Praegu on pütt pea poole jämeadam kui tagarehv.

Pilt


Re: 109 uut mootorratast 2017 aastaks

Postitatud: 03 Dets 2016, 12:49
Postitas tali

Ja lisaks oijoppaimahh kui rasked need stock-summutid on võrreldes aftermarket toodetega :wack:


Re: 109 uut mootorratast 2017 aastaks

Postitatud: 03 Dets 2016, 13:05
Postitas Henn
urmas66 kirjutas:
tali kirjutas:

No ma ei tea, TTÜ helged pead on välja mõelnud erisuunaliste piludega summutitehnoloogia (vs sõelad ja vill), mis toimetab väga efektiivselt ja lubab teha oluliselt väikesemate mõõtmetega summuteid. Kes mõni päev tagasi juhtus AK ilmateate järgset nö viimast nupukest vaatama, see teab, millest ma räägin. Helge tulevik tundub möödapääsmatu :bsmile:

Vill on ju ikka pigem uuema aja teema,sest enne 70-ndaid olid ikka ainult sõelad ja vaheseinad summutamiseks.Vill on lihtsalt hea odav lahendus, otse läbiva toruga pütis, müra summutamiseks.TTÜ taibud on vanad head asjad jälle ette võtnud ning ilmselt päris edukalt.
No kui nüüd nende normidaga edasi hulluks minnakse,siis varsti on ka tsiklid juba tehasest turbotatud,et saaks väiksema saastega mootorist rohkem kätte.Autodel on juba viimased aastad seda tehtud ja varsti polegi enam vabalthingavaid väike mootoreid olemas.Euroopas juba mõnel tootjal polegi turbota mootoreid olemas.
Samas ei mõista seda keskonna asja tsiklite puhul,sest nende saaste on ikka mikro osa, muudest maailma saastajatest.

Urmas, väikse silindrimahuga, üleforsseeritud turbomootorite ajastu võib lõppeda varem kui me arvasime. Mõni number tagasi on Autolehes artikkel sellest - ökod on need mootorid ainult väga kindlates piirides (üks inimene autos, tuulevaikne jne).

Sumbutite osas olen sinuga päri. Võtkem näiteks Yamaha Royal Star ning asendage kahelpool tsiklit sümmeetriliselt asetsevad 4 sumpsi ühe paksu pütiga... ei ole ilus :(


Re: 109 uut mootorratast 2017 aastaks

Postitatud: 03 Dets 2016, 13:57
Postitas urmas66

Henn ega see öko(kui sa mõtlesid ökonoomsust) just ei olegi tootja jaoks see primaarne asi,mille pärast peab midagi uut tegema. Nad lihtsalt valetavad sulle,et on öko. Pigem on teemaks ikka see keskonnanõue.

Mul on kodus uus 2016 auto Fabia 1,2TSI 81kw ja sellega sõidab naine kaaluga 63kg 99% üksi. Enamuse maanteel. See auto, olenematta oma turbost, pole ökonoomne aga vastab EURO6 normidele. Reaalne kekmine on mingi 7 juures. Peaks olema vist 4+. Sama teglikult ka minu enda 2015 a EURO6 135kw 2,0 dislaga, mille väidetav keskmine kulu peaks olema 4,9 ,reaalne on aga 6,5.

Ma pakun,et ei kao need turbod väike mootoritel enne,kui pole töösse saadud ja seda töökindlana, nukkvõllivaba mootorit. See võiks olla sisepõlemismootori uus hingamine. Muu on ikka kõik pigem uus vana. Ikka üriatatkse, nagu ka autodel, väiksematest mootoritest rohkem kätte saada.

Hea näide need uued 200-300cm3 tsiklid,mis nüüd tulevad. Autondusest ei ole mul erilist sümpaatiat näiteks 2,0l suurte Volvode suhtes,mis sest et seal 200+kw sellest saadaval


Re: 109 uut mootorratast 2017 aastaks

Postitatud: 08 Dets 2016, 21:06
Postitas kaimex

Ducati 1299 Superleggera. Lihtsalt üli vinge minu arust. :)

http://www.maxim.com/rides/ducati-superleggera-2016-11

Natuke OT:d ka juurde siis. Pisikesest turbotatud mootorist on hullem ainult pisike ilma turbota mootor. Noo Reisi aeg oli rendikas ford fiesta. Kütusekulu metsik, enamus sõidust oli põhjas pedaal. Mäest ülesse minnes, tuli käik alla vahetada. Alla mäge vist saime kiirteel korra 125? kätte, päris täpselt ei mäleta enam. Igatahes kõik sõitsid mööda nagu klounidest. Muidu ka suht jube auto. Läbisõit oli 3xxx ja meie sõitsime 2t veel otsa. See mootor läheb kindlasti remonti enne 100k täis saamist. Jõu kadu oli märgatav ja tuntav. Igatahes 4 kesi sõites sellist autot kellegile ei soovita. :twisted:
Viskan siis lingi ka, loodan, et sarnase auto müüja nüüd pahandama ei hakka. http://www.auto24.ee/used/2325758
PS: Rendis kirjas ei olnud, mis mootoriga tegu. Selle saime alles pärast teada paberitest. Kahjuks. :wack:


Re: 109 uut mootorratast 2017 aastaks

Postitatud: 09 Dets 2016, 00:15
Postitas M.T.
kaimex kirjutas:

Noo Reisi aeg oli rendikas ford fiesta. Kütusekulu metsik, enamus sõidust oli põhjas pedaal. Mäest ülesse minnes, tuli käik alla vahetada. Alla mäge vist saime kiirteel korra 125? kätte, päris täpselt ei mäleta enam. Igatahes kõik sõitsid mööda nagu klounidest. Muidu ka suht jube auto. Läbisõit oli 3xxx ja meie sõitsime 2t veel otsa. See mootor läheb kindlasti remonti enne 100k täis saamist. Jõu kadu oli märgatav ja tuntav. Igatahes 4 kesi sõites sellist autot kellegile ei soovita. :twisted:
Viskan siis lingi ka, loodan, et sarnase auto müüja nüüd pahandama ei hakka. http://www.auto24.ee/used/2325758
PS: Rendis kirjas ei olnud, mis mootoriga tegu. Selle saime alles pärast teada paberitest. Kahjuks. :wack:

Kui OT-ks läks, siis sellest Fiestast. Paar kuud tagasi lasin just nädalakese samasuguse rendikaga Prantsusmaal nii kiirteed kui mägesid. Mäest üles minnes tuli 2 käiku alla vahetada ja pedaal pidi kogu aeg peal olema, muidu oli kööga. Kiirendust on ka paras kalendriga mõõta, aga tippkiirus nüüd 125-ga nüüd küll ei piirdunud. Mul oli lauskmaal kiirteel seier nõks alla 160 ja pedaal polnud veel põhjas. Aga ega ta kiirteel kihutamiseks pole mõeldud küll, ikka linn ja lihtne parkimine antud auto teemaks. Samas mullu rendikaks olnud Fiat Puntole andis silmad ette. Käigud käisid korrektselt, mitte ei pidanud neid kusagilt kepiga taga otsima :mrgreen:


Re: 109 uut mootorratast 2017 aastaks

Postitatud: 09 Dets 2016, 01:40
Postitas will111

Ma tegin sama pulli paar nädalat tagasi lanzarotel fiat 500'ga. No tule taevas appi kui jõuetu see asi on :lol: Ja too saar polegi tegelikult veel nii hirmus mägine, aga oli lõike kus reaalselt tuli 2 käigu peale sõtkuda, et mäest üles liiguks. Jah, tippkiirus oli tõesti ikka vähemalt 140 ja natuke pealegi ehk, aga see tuleb ka pigem mäest alla või siis hirmus pika sirge peal. Ning ega see küttekulu tõesti teab mis väike nüüd ei ole. Auto enda kompuuter näitas lõpuks kogu distantsi keskmiseks vist natuke alla 6, aga selle juures tuleb arvestada, et suurem osa sõitu oli maanteel, sõitsin pigem võimalikult ökolt, et just sedasama ökonoomsust testida ning kliima on ka selline, et mootor on üsna kohe peale käivitamist soe ega jõua ära jahtudagi kui isegi tund, paar eemal oled. Lisaks, auto tühimass on alla tonni ja sõitis vaid 2 inimest.

Ühesõnaga, paras tsirkus. Sama keskmise kulu sain ma oma eelmise auto, 2001a vw pologa, millel on 1.4 tavaline 8v ilma igasuguse turbota mootor, aga 4 ust ja üldse mitte nii "tilga" kujuline ja voolujooneline kere. Mis aga tõeliselt hämmastav...kuigi polol on passi järgi isegi vähem kilowatte (kõigest 44) siis in real life on ta palju krapsakam masin kui too 1 liitrine turbotigu :lol:


Re: 109 uut mootorratast 2017 aastaks

Postitatud: 09 Dets 2016, 14:03
Postitas kaimex
M.T. kirjutas:

Kui OT-ks läks, siis sellest Fiestast. Paar kuud tagasi lasin just nädalakese samasuguse rendikaga Prantsusmaal nii kiirteed kui mägesid. Mäest üles minnes tuli 2 käiku alla vahetada ja pedaal pidi kogu aeg peal olema, muidu oli kööga. Kiirendust on ka paras kalendriga mõõta, aga tippkiirus nüüd 125-ga nüüd küll ei piirdunud. Mul oli lauskmaal kiirteel seier nõks alla 160 ja pedaal polnud veel põhjas. Aga ega ta kiirteel kihutamiseks pole mõeldud küll, ikka linn ja lihtne parkimine antud auto teemaks. Samas mullu rendikaks olnud Fiat Puntole andis silmad ette. Käigud käisid korrektselt, mitte ei pidanud neid kusagilt kepiga taga otsima :mrgreen:

Veidi suuremate tõusude aeg oli jah kaks käiku alla, aga pisikestel piisas ühega. Mitte, et kiiruses oleks positiivselt mõjunud. Kas olid autos äkki üksi, või oli tõesti meie rendiautole väike piirang pandud, et me ei saanud rohkem kätte. Igatahes järgmine kord võtan kindlati kaherattalise. Liigub ja on parkimiskohti ka kergem leida. :bsmile:


Re: 109 uut mootorratast 2017 aastaks

Postitatud: 29 Apr 2018, 09:09
Postitas TiitX11
will111 kirjutas:

Ma tegin sama pulli paar nädalat tagasi lanzarotel fiat 500'ga. No tule taevas appi kui jõuetu see asi on :lol: Ja too saar polegi tegelikult veel nii hirmus mägine, aga oli lõike kus reaalselt tuli 2 käigu peale sõtkuda, et mäest üles liiguks. Jah, tippkiirus oli tõesti ikka vähemalt 140 ja natuke pealegi ehk, aga see tuleb ka pigem mäest alla või siis hirmus pika sirge peal. Ning ega see küttekulu tõesti teab mis väike nüüd ei ole. Auto enda kompuuter näitas lõpuks kogu distantsi keskmiseks vist natuke alla 6, aga selle juures tuleb arvestada, et suurem osa sõitu oli maanteel, sõitsin pigem võimalikult ökolt, et just sedasama ökonoomsust testida ning kliima on ka selline, et mootor on üsna kohe peale käivitamist soe ega jõua ära jahtudagi kui isegi tund, paar eemal oled. Lisaks, auto tühimass on alla tonni ja sõitis vaid 2 inimest.

Ühesõnaga, paras tsirkus. Sama keskmise kulu sain ma oma eelmise auto, 2001a vw pologa, millel on 1.4 tavaline 8v ilma igasuguse turbota mootor, aga 4 ust ja üldse mitte nii "tilga" kujuline ja voolujooneline kere. Mis aga tõeliselt hämmastav...kuigi polol on passi järgi isegi vähem kilowatte (kõigest 44) siis in real life on ta palju krapsakam masin kui too 1 liitrine turbotigu :lol:

Tenerifel sai sellisega:https://www.abcmotors.ee/mudelid/show/twingo/index.html sõidetud. 10 päeva ja 2200km /130EUR rendikuludeks. Sõit nagu kardiga, mägi serpentiinides jõua ainult rooli lapata :D
Kütusekulu väikeautoga ei mängi rolli, kas on 6 või 8 oleneb sõidustiilist, see mida tehas lubab ei tasu uskuda. Kui oma vulcan-iga sõita tuleb sama, seda rahuliku sõidu korral, kui aga saaks täigaasil sõita usun, et tuleb 16 kanti kui mitte rohkem. Üle 230-e ei kannata cruiseriga sirgelt istudes sõita, see on absoluutne piir :D olgugi, et tsikkel läheks veel ja veel :D
Üldiselt pisikesed üleforsseeritud mootorid on jama, VW näiteks võtab 2l dislast 176KW :D naerukoht, vanasti tuli sellest 60hj ja see kestis nagu MB123-e kogemused näitasid.


Re: 109 uut mootorratast 2017 aastaks

Postitatud: 02 Mai 2018, 06:38
Postitas Prets

Njah, ma oma oma 225cc jaapanlasega siin isegi tasasel maal 20 aastat tagasi manualis lubatud 2,2l sajale ei saa, pigem 4-5...


Re: 109 uut mootorratast 2017 aastaks

Postitatud: 02 Mai 2018, 17:24
Postitas Lembit
tali kirjutas:

No ma ei tea, TTÜ helged pead on välja mõelnud erisuunaliste piludega summutitehnoloogia (vs sõelad ja vill), mis toimetab väga efektiivselt ja lubab teha oluliselt väikesemate mõõtmetega summuteid. Kes mõni päev tagasi juhtus AK ilmateate järgset nö viimast nupukest vaatama, see teab, millest ma räägin. Helge tulevik tundub möödapääsmatu :bsmile:

Ma kahjuks seda TTÜ helgete peade lõiku ei näinud, aga aastal ca 1987 sai iseehitatud raamiga punnvõrrile keevitatud sisemiste piludega summuti kahest žiguli õlifiltrikorpusest.
Selle tööpõhimõtteks oli, et pilude summaarne pindala ei vähenenud, aga gaasi sunniti korpuse sees suunda 180 kraadi muutma päris mitu korda. Tulemus oli selles osas totaalne feil, et esialgsete käimajooksmiste ajal oli absoluutselt võimatu aru saada, millal mootor lubama hakkas, summuti oli lihtsalt nii vaikne. Saigi esimestel katsetel tuletoru lahti keeratud, et mootor käima saada.
Kahjuks pikemalt seda liikurvahendit ei saanud ekspluateeritud, kuna tagaratta rehv ei kestnud koormust ja effektiivse pidurisüsteemi väljamõtlemise ning realiseerimiseni ei jõudnudki :)
See oleks nüüd paras projekt ellu äratada, 30+ aastaga on nats teadmisi juurde kogunenud :D :D
Valus offtopic sai muidugi...


Re: 109 uut mootorratast 2017 aastaks

Postitatud: 02 Mai 2018, 23:15
Postitas Prets

Teemasse, siis huvitav, kas RE Himalayan meite maile ka millalgi satub. Tundub odav, lollikindel masin, mille saaks haamriga tee ääres elule punnitatud. Keskhargiga ja puha. Olude sunnil (peamiselt enda lolluse tõttu) on seda tee ääres elule putitamist juba nii mõnedki korrad tehtud ja oma vaikne võlu asjal.

(Ja suurem küss, kas ma oma 2m kerega sellele peale ka mahun.)