Milline kergenduuro osta

Soovid osta mootorratast, nägid tänaval vinget tsiklit ja tahaks arutleda, nõu pidada ... koht, kus erinevate mootorrataste kohta arvamust avaldada ja infot otsida...kogu üldine jutt mootorratastest

Moderaator: Moded


Teema algataja
v301060
Postitusi: 450
Liitunud: 07 Juul 2008, 20:14
Tsikkel: HD Bobik 103
Asukoht: Viljandi
Tänanud: 4 korda
Tänatud: 8 korda

Milline kergenduuro osta

Lugemata postitus Postitas v301060 »

Sugulane, kelle A-kat pärit mitmekümne aasta tagant plaanib maastikul sõitmiseks kergendurokat osta. Silma on jäänud:
http://www.mototehnika.ee/used/2232884
http://www.mototehnika.ee/used/2170546
Omab keegi sellist? On veel teisi analoogseid mudeleid? Milline on hooldusvälp ja mis see maksab?
Kui peaks olema tahtmine vahest 200 km asfaldil sõita, kas see oleks vääga tüütu?



HD Bobik 103 & 2x Jawa 638
varem: KMZ 650 Dneprr; HD XL 1200 Sportster; TransAlp 650; HD 883 Sportster Roadster; HD 1200 Sportster Custom; KTM 390 Duke; Triumph Thunderbird 1600

Kasutaja avatar

mx77
Postitusi: 8375
Liitunud: 25 Okt 2004, 16:50
Tsikkel: YZ250F, Ducati Monster S4
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 317 korda
Tänatud: 419 korda
Kontakt:

Re: Milline kergenduuro osta

Lugemata postitus Postitas mx77 »

v301060 kirjutas:

Sugulane, kelle A-kat pärit mitmekümne aasta tagant plaanib maastikul sõitmiseks kergendurokat osta. Silma on jäänud:
http://www.mototehnika.ee/used/2232884
http://www.mototehnika.ee/used/2170546
Omab keegi sellist? On veel teisi analoogseid mudeleid? Milline on hooldusvälp ja mis see maksab?
Kui peaks olema tahtmine vahest 200 km asfaldil sõita, kas see oleks vääga tüütu?

Miks need just?


Teema algataja
v301060
Postitusi: 450
Liitunud: 07 Juul 2008, 20:14
Tsikkel: HD Bobik 103
Asukoht: Viljandi
Tänanud: 4 korda
Tänatud: 8 korda

Re: Milline kergenduuro osta

Lugemata postitus Postitas v301060 »

Tema esialgses valikus olid ka:
http://www.mototehnika.ee/used/2010805
http://www.mototehnika.ee/used/2125906
Minu tagasihoidliku arvamuse kohaselt oleksid need alustamiseks liiga võimsad, konkreetse Aprilia mudeli kohta on siinsamas foorumiski palju kirjutatud, et väga äkiline ja pigem kogenud sõitjale mõeldud.
Ise soovitasin tal küll pigem XT660R-i poole vaadata - kärnrehvidega saab maastikul sõita ja tavalistega kasvõi maalima otsa, rääkimata 200 km tripist.

HD Bobik 103 & 2x Jawa 638
varem: KMZ 650 Dneprr; HD XL 1200 Sportster; TransAlp 650; HD 883 Sportster Roadster; HD 1200 Sportster Custom; KTM 390 Duke; Triumph Thunderbird 1600

Kasutaja avatar

Villem
Postitusi: 797
Liitunud: 18 Juul 2005, 00:52
Tsikkel: XT660R, GasGas EC250
Asukoht: Saue
Tänatud: 9 korda

Re: Milline kergenduuro osta

Lugemata postitus Postitas Villem »

Kergenduuro (100-120kg) ja 200km asfaltil sõita ei lähe omavahel kahjuks mitte kuidagi kokku. Jah, võimalik on, valus ja väga ebamugav on, lisaks kulutab meeletult rehve (kergele ei pane ju asfalti rehvi alla), ketti ja hammakaid (tagumisel hammakal puuduvad leevendid). Tuleks pigem läheneda, et kas enamus sõidust on asfalt ja tavaline kruusatee või ka suhteliselt sile põllutee, või siis on ikkagi tahtmine kuskil enduuro/krossirajal täristada ja mülkas puurida. Esimese osaga saab enamvähem hakkama iga ratas. Muidugi, kui on palju käänulist kruusa ja metsavahe teid (pehme kruus või pinnasetee), siis on kergemal rattal eelis, kuid ka seal sõitmiseks ei võtaks mina päris kergenduurot. Mida kergem on ratas, seda ebastabiilsem ta suurematel kiirustel tavaliste teede peal on. Kergetel on väga kitsas ja kõva sadul, raami geomeetria ja vedrustus on mõeldud püsti ja/või munad paagikorgil sõitmiseks ja istudes taob ta su lihtsalt läbi. Ka mootor on väga võimas ja äkiline, ühtlaselt sõita on keeruline. Samas jällegi ei ole mõtet raskema rattaga mülkasse ronida. Proovida ju võib ja eks ta ole alguses lõbus kah, kuid üsna pea hakkab rattast kahju ning tunned, et see asi ei ole ikka õige.

Terv,
Villem aka Villu aka Madis :)
Kasutaja avatar

mx77
Postitusi: 8375
Liitunud: 25 Okt 2004, 16:50
Tsikkel: YZ250F, Ducati Monster S4
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 317 korda
Tänatud: 419 korda
Kontakt:

Re: Milline kergenduuro osta

Lugemata postitus Postitas mx77 »

v301060 kirjutas:

Tema esialgses valikus olid ka:
http://www.mototehnika.ee/used/2010805
http://www.mototehnika.ee/used/2125906
Minu tagasihoidliku arvamuse kohaselt oleksid need alustamiseks liiga võimsad, konkreetse Aprilia mudeli kohta on siinsamas foorumiski palju kirjutatud, et väga äkiline ja pigem kogenud sõitjale mõeldud.
Ise soovitasin tal küll pigem XT660R-i poole vaadata - kärnrehvidega saab maastikul sõita ja tavalistega kasvõi maalima otsa, rääkimata 200 km tripist.

Tal on mingi eriline huvi eriti eksootiliste sõidukite vastu? Seni valikus olnutest ei ole ükski kergenduuro klassika olnud.
Esimesed kaks olid enduuro välimusega tänavarattad ja teised kaks parajad eksoodid.

Kasutaja avatar

Jesper
Postitusi: 2192
Liitunud: 12 Mär 2015, 07:03
Tänanud: 243 korda
Tänatud: 552 korda

Re: Milline kergenduuro osta

Lugemata postitus Postitas Jesper »

Sama eelarve eest oleks vbl nutikam osta uuemapoolne pärisenduro (3500-4000€ eest on seal 250ste nelarite hulgas juba päris lahedalt valikut, if that's your thing) ja siis lisaks 500 eest haagis :) Eestis pole minuarust nende raskete kah-endurodega suurt kuskil sõita, teedel sõitmiseks liiga pirtsakad ja siis teelt maha keerates on muda, savi ja heal juhul liiv igal pool, pole mingeid selliseid ägedaid kõva pinnasega traile läbi mingite kõrbete vms, kuhu need asjad vist mõeldud on. Pärast kergem müüa kah.

Inimesed hirmsasti kardavad neid hooldusvälpasid, aga no reaalsus on et kui sa saad aastas 100 mootoritundi täis siis see on juba selline keskmiste sportlike ambitsioonidega harrastaja tase. Ehk siis pmst suuremat hooldust teed ikka kord aastas, nagu igal tsiklil.


will111
Postitusi: 5260
Liitunud: 26 Veebr 2012, 02:54
Tänanud: 44 korda
Tänatud: 380 korda

Re: Milline kergenduuro osta

Lugemata postitus Postitas will111 »

kas tõesti teeb keegi igale tsiklile igal aastal suuremat hooldust? :O (ma eeldan, et suurema hoolduse all on siin siis juba mõeldud a'la osade vahetust mootoris või vähemalt mingit klapiregulli). Ja iga tsikli alla läheb ka iga tavaline tänavatsikkel?

mumeelest igati mõistlik küsimus, sest hooldusvälp on tõesti masinatel ikka täiesti erinev. no kasvõi õlivahetus. ühel võib seda olla liiter sees, teisel 3. vahetusvälp kohe väga erinev, isegi kui summa on kokkuvõttes umbes sama.
aga mis need välbad täpselt on, seda vast kõige parem uurida tootja manualist, mis on netis kõik saadaval.

kui endurod jutuks siis eks suurema kubatuuriga mootorid ole tavalselt pikema välbaga, kas suurem kaal ka end õigustab piisavalt selle juures, see juba ostja enda otsustada.

Kasutaja avatar

renx
Postitusi: 179
Liitunud: 25 Mai 2012, 19:48
Tsikkel: Husaberg
Asukoht: Pärnumaa
Tänanud: 28 korda
Tänatud: 15 korda

Re: Milline kergenduuro osta

Lugemata postitus Postitas renx »

Liikusin vana XT600 pealt XT660z tenere peale kuna plaanis oli minna avastada mööda Eestit ringi.. Reaalsus: Viitsi sõita pikka maad maha, et minna kuhugi näiteks lõuna eestisse kruusateid avastama ja siis sõida jälle tagasi... ning leidsin ennast pidevalt kohalikus metsas oma 210kg tsikliga.
Sai võetud KTM 690 49kw. Sõidetud 190km koju nii, et esirehvi stopper oli küljes ning ratas polnud tasakaalustatud(käed surid täiega ära 40km enne kodu :-||| )
Metsas alguses: Rsk väga kiire ja vinge võrreldes matkarattaga... varsti avastad ennast sõitmas pundis kus 95% ajast on 2T/4T kergendukad. Pöörded suht tühikäigu ligidal kuna jõudu liiga palju ning ikkagi liiga raske, et kiiresti sõita tehnilisel rajal. Endale selgeks tehtud, et see sobiks ideaalselt kuskile austraaliasse, ameerikasse, lõuna eesti kruusateedele vms kus on pikad ja lauged kruusarajad kus saab kogu jõudu ära kasutada. Tahad metsas sõita- vaja kärna. Tahad asfaltil sõita- vaja 20:80/50:50 rehvi..pole olemas universaalset asja. Tsikkel müüki.

Sai võetud Beta 250 2T ning hoopis teine maailm. Täpselt sama mõte nagu eelnevalt pakutud: Haagis+tsikkel peale sõidan kasvõi lõuna eestisse. Teen seal oma tiiru ära ning sõidan mugavalt autoga koju tagasi.
Kuigi plaanis äkki järgmine aasta kõrvale võtta matkaratas millega saaks näiteks eesti tiiru ära teha.

Kulud? Põhimõtteliselt seguõli ost. Kastiõli 800ml ja kuni 10€ kord(oleneb mis õli panna). Vahetan 10-20h tagant olenevalt mismoodi sõitnud ehk siis 1-2 kuu tagant 10€ pole midagi sellise funfactor'i juures.
Uuematel on kolvi eluiga mingi 120-200h vähemalt nagu lugenud olen ja seda sõidab harrastaja vähemalt 2 aasta kanti ma usun.

Välismaal on ilgelt populaarne see WR250R http://www.yamaha.ee/wr250r/t/530.html
Palju parem kui need esimeses postis olevad 250sed aga kallim ka.

Suurte rataste eelis tuleb välja siis kui sõidad pikalt ja järjest suurtel kiirustel kus isteasend ning tuuleklaas ei väsita sind ära. 200km jaoks ei ole sul vaja tuuleklaase ja asju...selle saab sõidetud vabalt nende 120-180kg masinatega ning piisab neist 250cc' masinatest küll kui valik ikkagi kisub nende suunas.

Mul väsis tagumik tenere laia istmega kiiremini ära kui KTMi peenikese istmega :lol:

XT600->XT660Z Tenere->KTM 690->Beta 250RR->Husaberg TE250->DR650->XT660R
Vasta

Liitu vestlusega

Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige

Avan konto

Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.

Registreeru

Logi sisse

Mine “Mootorratastest üldiselt”