Kaks esituld on parem, kui üks

Soovid osta mootorratast, nägid tänaval vinget tsiklit ja tahaks arutleda, nõu pidada ... koht, kus erinevate mootorrataste kohta arvamust avaldada ja infot otsida...kogu üldine jutt mootorratastest

Moderaator: Moded

Kasutaja avatar

Teema algataja
Bandit
Mode
Postitusi: 760
Liitunud: 13 Juul 2011, 17:27
Tsikkel: GSF600SX // TigerXRx
Asukoht: TLN
Tänanud: 16 korda
Tänatud: 18 korda

Kaks esituld on parem, kui üks

Lugemata postitus Postitas Bandit » 20 Mai 2018, 10:11

ohutuse poolepealt kaks estituld on ikka oluliselt parem kui üks. nii pimedas kui valges.


Oman parempoolse lenksuga mootorratast.
O: Sinu katkise ratta. PSi.

kaheksa
Postitusi: 71
Liitunud: 19 Nov 2017, 21:42
Tänatud: 3 korda

Kaks esituld on parem, kui üks

Lugemata postitus Postitas kaheksa » 20 Mai 2018, 12:31

Bandit kirjutas:ohutuse poolepealt kaks estituld on ikka oluliselt parem kui üks. nii pimedas kui valges.

Kas ühe põhjenduseks ei olnud see, et 2 paistab lähedalt nagu oleks auto kaugel ja on oht, et keegi keerab ette?
Kasutaja avatar

AzA
Mode
Postitusi: 1416
Liitunud: 19 Juul 2004, 15:22
Tsikkel: Kawaspa
Asukoht: Pärnu
Tänanud: 381 korda
Tänatud: 111 korda

Kaks esituld on parem, kui üks

Lugemata postitus Postitas AzA » 20 Mai 2018, 13:32

kaheksa kirjutas:
Spoiler:
Bandit kirjutas:ohutuse poolepealt kaks estituld on ikka oluliselt parem kui üks. nii pimedas kui valges.

Kas ühe põhjenduseks ei olnud see, et 2 paistab lähedalt nagu oleks auto kaugel ja on oht, et keegi keerab ette?
Sel põhjusel keerati yamahadel üks tuli mingi hetk suisa kinni, R6 ja fz, kuigi peasad-kaablid nägid 2 ette. Mingi briti tsikk kaebas kohtusse peale ette keeramist.
Äkki miskit nüüd muutunud.
Aga mulle meeldib.
Kasutaja avatar

Teema algataja
Bandit
Mode
Postitusi: 760
Liitunud: 13 Juul 2011, 17:27
Tsikkel: GSF600SX // TigerXRx
Asukoht: TLN
Tänanud: 16 korda
Tänatud: 18 korda

Kaks esituld on parem, kui üks

Lugemata postitus Postitas Bandit » 20 Mai 2018, 20:52

kaheksa kirjutas:
Spoiler:
Bandit kirjutas:ohutuse poolepealt kaks estituld on ikka oluliselt parem kui üks. nii pimedas kui valges.

Kas ühe põhjenduseks ei olnud see, et 2 paistab lähedalt nagu oleks auto kaugel ja on oht, et keegi keerab ette?
Vot selle peale ei tulnudki. Huvitav, kas autod ei tundu samamoodi kahe tulega?

Kas auto ja ratta tuledes kasutatakse erineva võimsusega või teistsuguse valgusnurgaga laternaid?
Oman parempoolse lenksuga mootorratast.
O: Sinu katkise ratta. PSi.
Kasutaja avatar

M.T.
Postitusi: 1353
Liitunud: 23 Aug 2011, 17:12
Tsikkel: Honda VFR800X Crossrunner
Tänanud: 69 korda
Tänatud: 125 korda

Kaks esituld on parem, kui üks

Lugemata postitus Postitas M.T. » 20 Mai 2018, 21:49

Bandit kirjutas:
Spoiler:
kaheksa kirjutas:
Bandit kirjutas:ohutuse poolepealt kaks estituld on ikka oluliselt parem kui üks. nii pimedas kui valges.

Kas ühe põhjenduseks ei olnud see, et 2 paistab lähedalt nagu oleks auto kaugel ja on oht, et keegi keerab ette?
Vot selle peale ei tulnudki. Huvitav, kas autod ei tundu samamoodi kahe tulega?

Kas auto ja ratta tuledes kasutatakse erineva võimsusega või teistsuguse valgusnurgaga laternaid?
Auto 2-tulega on nagu auto 2-tulega ikka. Lähedalt on tulede vahe suur ja kaugelt vaadates on tuled suht lähestikku ehk siis mootorratta 2 lähestikust tuld tekitavad kiirel silmapilgul “auto kaugel” efekti.
Kasutaja avatar

Alterjor
Postitusi: 94
Liitunud: 29 Okt 2015, 18:32
Tsikkel: Tiger 800 XC / Yamaha FZ1S
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 4 korda

Kaks esituld on parem, kui üks

Lugemata postitus Postitas Alterjor » 20 Mai 2018, 22:38

AzA kirjutas: Sel põhjusel keerati yamahadel üks tuli mingi hetk suisa kinni, R6 ja fz, kuigi peasad-kaablid nägid 2 ette. Mingi briti tsikk kaebas kohtusse peale ette keeramist.
Äkki miskit nüüd muutunud.
Mingit viidet oskad sellele anda?

Minu arust nende enda ratas näiteks Triumph Tiger 800 omab kahte korraga töötavat laternat.
Kasutaja avatar

AzA
Mode
Postitusi: 1416
Liitunud: 19 Juul 2004, 15:22
Tsikkel: Kawaspa
Asukoht: Pärnu
Tänanud: 381 korda
Tänatud: 111 korda

Kaks esituld on parem, kui üks

Lugemata postitus Postitas AzA » 20 Mai 2018, 23:01

Alterjor kirjutas: Mingit viidet oskad sellele anda?

Minu arust nende enda ratas näiteks Triumph Tiger 800 omab kahte korraga töötavat laternat.
Võta kui naised saunas rääkisid. Tubli 3 aastat tagasi otsisin fz6-e fixi, siis komistasin mingi artikli otsa, hetkel enam ei leia. Nö. jevroturule on kaabel ära võetud ja vasakpoolne pirn - H4 - ilma lähitule funktsioonita. Mälu ei peta, siis 2002-2006 ratastel. Võin eksida.
Igatahes olen komistanud fz6-e otsa, millel tehase poolt mõlemad silmad põlesid.
Aga mulle meeldib.
Kasutaja avatar

Teema algataja
Bandit
Mode
Postitusi: 760
Liitunud: 13 Juul 2011, 17:27
Tsikkel: GSF600SX // TigerXRx
Asukoht: TLN
Tänanud: 16 korda
Tänatud: 18 korda

Kaks esituld on parem, kui üks

Lugemata postitus Postitas Bandit » 20 Mai 2018, 23:01

Ma homme vaatan kui kaugel peab olema vastutulev auto, et näha kahte eraldiseisvat tuld.

Viimasel ajal on kahe laternaga sõites vastas suuna möödumised nina ees vähenenud.
Oman parempoolse lenksuga mootorratast.
O: Sinu katkise ratta. PSi.
Kasutaja avatar

isakene
Postitusi: 1173
Liitunud: 08 Veebr 2005, 12:08
Tsikkel: Yamaha XTZ 750 ST, KTM 250 EXC
Tänanud: 5 korda
Tänatud: 15 korda

Kaks esituld on parem, kui üks

Lugemata postitus Postitas isakene » 21 Mai 2018, 01:43

AzA kirjutas: Sel põhjusel keerati yamahadel üks tuli mingi hetk suisa kinni, R6 ja fz, kuigi peasad-kaablid nägid 2 ette. Mingi briti tsikk kaebas kohtusse peale ette keeramist.
Äkki miskit nüüd muutunud.
Võimalik, aga ei usu hästi. EU-s on liidu algusest saadik iga riik laternate koha pealt oma seadusi teinud, vaadake kasvõi, milliste prožedega mõne liikmesriigi autod täiesti legaalselt ringi kimavad. Ning alles sai kusagil meenutatud, kuidas saksast toodud tsiklil parktuled puudusid, isegi lülitit ei olnud, ning milline jeberniit oli selle asjanduse eestis registrisse saamisega. Siinkohal väljavõte 89-nda aasta Super Tenere user manualist:

Pilt
Kasutaja avatar

Macintosh
Maagia ja nõidumine
Postitusi: 5340
Liitunud: 11 Mai 2011, 21:47
Tsikkel: Triumph Tiger 800 ja Kawa w800
Asukoht: Tallinn, Tondi
Tänanud: 632 korda
Tänatud: 511 korda
Kontakt:

Re: Kaks esituld on parem, kui üks

Lugemata postitus Postitas Macintosh » 21 Mai 2018, 08:10

kaheksa kirjutas:Kas ühe põhjenduseks ei olnud see, et 2 paistab lähedalt nagu oleks auto kaugel ja on oht, et keegi keerab ette?
Kui absoluutset "laternaohutust" taga aajada siis kolm laternat on parim. Võimaldab sõidukijuhil hinnata palju täpsemalt läheneva sõiduki kiirust ja kaugust. Üks on halvim ja kõige viletsamini hinnatav. https://motorbikewriter.com/three-headl ... etter-one/


Igapäevane kogemus:
* Kawasaki w800 sadulas (üks esilatern) tuleb kuu jooksul jooksul 3-4 ettekeeramiskatset ette - sõites peab alati väga tähelepanelik olema.
* Triumph Tiger 800 (kaks esilaternat) - 2.5 aasta jooksul pole kordagi isegi katset tehtud.
Senised sõiduriistad: Riga 13 → Riga 13 → Minsk MMVZ-3.111 → Voshod K175→→→ Honda Hornet 2002 → Honda Hornet 1998 →Honda CBF500→Kawasaki Versys 650.
Hetkel garaazis: Kawasaki w800 + Triumph Tiger 800
---
Tarkvaraarendus mobiili ja veebi, UI-UX. http://www.digitalfruit.ee
Kasutaja avatar

Macintosh
Maagia ja nõidumine
Postitusi: 5340
Liitunud: 11 Mai 2011, 21:47
Tsikkel: Triumph Tiger 800 ja Kawa w800
Asukoht: Tallinn, Tondi
Tänanud: 632 korda
Tänatud: 511 korda
Kontakt:

Re: Kaks esituld on parem, kui üks

Lugemata postitus Postitas Macintosh » 21 Mai 2018, 08:18

AzA kirjutas:Võta kui naised saunas rääkisid. Tubli 3 aastat tagasi otsisin fz6-e fixi, siis komistasin mingi artikli otsa, hetkel enam ei leia. Nö. jevroturule on kaabel ära võetud ja vasakpoolne pirn - H4 - ilma lähitule funktsioonita. Mälu ei peta, siis 2002-2006 ratastel. Võin eksida.
Mõni aeg tagasi ringles internetis linnalegend, et EU-s ei tohi uutel tsiklitel kahte esituld olla. Paljud välismaised foorumid olid arutelu täis (https://goo.gl/iiwUhW). Keegi määrusele ei osanud viidata. Võimalik, et see allikas seal ongi, mõnes välismaises tsiklifoorumis.
Senised sõiduriistad: Riga 13 → Riga 13 → Minsk MMVZ-3.111 → Voshod K175→→→ Honda Hornet 2002 → Honda Hornet 1998 →Honda CBF500→Kawasaki Versys 650.
Hetkel garaazis: Kawasaki w800 + Triumph Tiger 800
---
Tarkvaraarendus mobiili ja veebi, UI-UX. http://www.digitalfruit.ee
Kasutaja avatar

rannamees
Postitusi: 569
Liitunud: 21 Juun 2008, 15:42
Tsikkel: Fazer 1000
Asukoht: Lääne-Virumaa
Tänanud: 88 korda
Tänatud: 18 korda

Re: Kaks esituld on parem, kui üks

Lugemata postitus Postitas rannamees » 21 Mai 2018, 08:22

AzA kirjutas: Sel põhjusel keerati yamahadel üks tuli mingi hetk suisa kinni, R6 ja fz, kuigi peasad-kaablid nägid 2 ette. Mingi briti tsikk kaebas kohtusse peale ette keeramist.
Äkki miskit nüüd muutunud.
Mul briti saartelt pärit fz1 ja mõlemad tuled põlevad koos :roll:
Pilt
Kasutaja avatar

AzA
Mode
Postitusi: 1416
Liitunud: 19 Juul 2004, 15:22
Tsikkel: Kawaspa
Asukoht: Pärnu
Tänanud: 381 korda
Tänatud: 111 korda

Re: Kaks esituld on parem, kui üks

Lugemata postitus Postitas AzA » 21 Mai 2018, 08:57

isakene kirjutas:
AzA kirjutas: Võimalik, aga ei usu hästi. EU-s on liidu algusest saadik iga riik laternate koha pealt oma seadusi teinud, vaadake kasvõi, milliste prožedega mõne liikmesriigi autod täiesti legaalselt ringi kimavad.
Täitsa reaalne, et tegu on konkreetselt briti vms. turu ratastega. Minu ükssilm oli prantsuse numbriga. Kõlab loogiliselt.
rannamees kirjutas: Mul briti saartelt pärit fz1 ja mõlemad tuled põlevad koos :roll:
FZ1-sid pole isiklikult ette jäänud, aus olla pole sõitnudki :(
Aga nood ükssilmad keerati kohe normaalseks ka. Minultki 3tk kahe tulega õue pealt minema vuranud.
Aga mulle meeldib.
Kasutaja avatar

AzA
Mode
Postitusi: 1416
Liitunud: 19 Juul 2004, 15:22
Tsikkel: Kawaspa
Asukoht: Pärnu
Tänanud: 381 korda
Tänatud: 111 korda

Re: Kaks esituld on parem, kui üks

Lugemata postitus Postitas AzA » 21 Mai 2018, 09:00

Macintosh kirjutas: Võimalik, et see allikas seal ongi, mõnes välismaises tsiklifoorumis.
Täiesti võib nii olla, lugesin nii foorumeid, teste, artikleid jne.
Igal juhul on mingi aastakäigu osadel yamahadel nii tehtud, tundus parim lahendus küsimusele miks.
Isakene tähelepanek, et see vüõib konkreetselt mingi riigi turu eripära olla on täiesti pädev.
Mu soetatud FZ oli prantsuse numbritega.
Aga mulle meeldib.
Kasutaja avatar

Ain
Postitusi: 312
Liitunud: 10 Juun 2010, 23:33
Asukoht: Kesk-Eesti
Tänanud: 8 korda
Tänatud: 35 korda

Re: Kaks esituld on parem, kui üks

Lugemata postitus Postitas Ain » 21 Mai 2018, 10:11

Arvestades millist kelbast aegajalt foorumites pekstakse siis seal võib igasugu legende ringlemas olla. Mul oli 2007a. DL650 kahe tulega ja valgusjõud oli super ka tavaliste pirnidega.
Riga→Suzuki DL650 VStrom→Honda Crosstourer VFR1200 DCT. Garmin Zümo660, GoPro Hero3 ja Packtalk Bold sideseade.

Cardo kiivri sideseadmete, GoPro ja Garmini müük.

Dusterx
Postitusi: 141
Liitunud: 27 Okt 2017, 08:41
Tsikkel: r1100gs,lc4,cm200t,cx500
Asukoht: Kehra
Tänanud: 6 korda
Tänatud: 19 korda

Re: Kaks esituld on parem, kui üks

Lugemata postitus Postitas Dusterx » 21 Mai 2018, 13:54

Suure tiigri ja kawa w800 võrdlus on veits kahtlane, tulede arv ei puutu niiväga asjasse, sest üks paistab mingist kaugusest mopeed. Suurus loeb, r1100gs'le ei keerata pea üldse ette kui ma võrdlen näiteks traieliga, mis on mopeedi mõõtu ja tuli ka selline tüüpiline võsaenduuro seasilm. Mõlemal rattal on 1 tuli.
Kasutaja avatar

urmas66
Toetajaliige
Postitusi: 3850
Liitunud: 29 Jaan 2011, 11:52
Tsikkel: Yamaha TDM 850
Asukoht: Harjumaa, Saue vald
Tänanud: 764 korda
Tänatud: 157 korda

Re: Kaks esituld on parem, kui üks

Lugemata postitus Postitas urmas66 » 21 Mai 2018, 21:54

isakene kirjutas:
Võimalik, aga ei usu hästi. EU-s on liidu algusest saadik iga riik laternate koha pealt oma seadusi teinud, vaadake kasvõi, milliste prožedega mõne liikmesriigi autod täiesti legaalselt ringi kimavad.
Tulede kasutust reguleerivad kõikjal EU-s samad direktiivid ja kõik need "tuledemered" sõidavad igal pool peaaegu illegaalselt. Lihtsalt on erinevaid lükkeid kuidas olukorda natuke korrigeerida. Lisa LED gabariidid välja lülitada ,et jääb põlema lubatud kogus ning kaugtuledeks kasutatakse kohati isegi 12,5 referentsiga prožesid,et saaks neid 6tk katusele kruvida. Lülitamine käib ka enamusel varjatud 3-astmelise lülitiga,kus üks ON asend on legaalne(lähid+lisakaugtuled lubatud referentsi koguses) ja teine mitte ehk siis põlevad kõik olemasolevad tuled korraga. Olen ise ka kunagi üht hollandis tuunitud rekkat kasutanud ja aegajalt ikka sain "trukki" ka. Seda siis mitte ainult eestis ,aga ka soomes ja rootsis on ette tulnud.Mul oli ees mingi 40+ gabariidituld pluss 6 prožet.Samas maha pole kunagi midagi kruvinud,aga väljalülitamine oli piisav+ lubadus,et enam ei tee :D
Sõidetud rattad:Riga-d erinevad,Turist T200 73`,Jawa`d erinevad ,Honda Varadero XL 1000 99`,Yamaha TDM 850 97`...
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.
Kasutaja avatar

tyyp
Postitusi: 69
Liitunud: 31 Aug 2009, 18:02
Tsikkel: TDM900, 08
Asukoht: Vääna
Tänanud: 20 korda
Tänatud: 3 korda
Kontakt:

Re: Kaks esituld on parem, kui üks

Lugemata postitus Postitas tyyp » 21 Mai 2018, 22:05

Minu TDM-il põleb lähitule asendis ka ainult üks tuli. Kaugtuli on teiselpool.
Uppuja päästmine on õlekõrre enda asi...
Kasutaja avatar

AzA
Mode
Postitusi: 1416
Liitunud: 19 Juul 2004, 15:22
Tsikkel: Kawaspa
Asukoht: Pärnu
Tänanud: 381 korda
Tänatud: 111 korda

Re: Kaks esituld on parem, kui üks

Lugemata postitus Postitas AzA » 22 Mai 2018, 22:11

Kaks tuld nüüd alati parem kui üks ei ole. Mul on kawa zrx-il selline kandiline mosse esituli ja ta on vingem kui feiseri kaks pilusilma, mis siis, et vatte poole vähem. Ilmselt on küsimus reflektoris ja tule suuruses ka.
Aga mulle meeldib.



Vasta

Mine “Mootorratastest üldiselt”