Kaherattalise piduri stend?

Soovid osta mootorratast, nägid tänaval vinget tsiklit ja tahaks arutleda, nõu pidada ... koht, kus erinevate mootorrataste kohta arvamust avaldada ja infot otsida...kogu üldine jutt mootorratastest

Moderaator: Moded

Kasutaja avatar

Teema algataja
TiitX11
Postitusi: 279
Liitunud: 16 Aug 2015, 18:54
Tsikkel: Honda X11; Vulcan 2200
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 2 korda
Tänatud: 10 korda

Kaherattalise piduri stend?

Lugemata postitus #1 Postitas TiitX11 » 16 Juun 2018, 07:42

Kas on sellist? Siis tuleks ratas kuidagi fikseerida pidurite kontrolliks. Kas on andmeid markide kaupa palju peaks olema min. pidurdusjõud, autodele on, tsiklitele pole leidnud.
Tsiklil on pidurid isegi tähtsamad kui 4-ja rattalisel ja kuidas neid kontrollida, et saada õiget numbrilist infot?


Tsikkel pole kunagi liiga võimas...........kui aga on, oled ise liiga vanaks jäänud
Kasutaja avatar

Kauri
Postitusi: 382
Liitunud: 13 Juul 2005, 23:46
Tsikkel: VN 750 custom
Asukoht: Kuusalu
Tänanud: 40 korda
Tänatud: 42 korda

Re: Kaherattalise piduri stend?

Lugemata postitus #2 Postitas Kauri » 16 Juun 2018, 11:29

Autode puhul on suurimaks kurjajuureks telje vasaku ja parema poole, ning telgede omavaheliste jõudude vahed.
Tsiklil seda probleemi ei ole, või ütleme siis nii, et stend ei ütleks sulle tsikli puhul kas vasak ketas esirattal pidurdab rohkem kui parem.
Kui tahad numbreid, siis võta lihtsalt 6 klassi füüsika õpik, mõõdulint, kaalu ratas ära, mine kuskile tühjale platsile või lennuväljale ja Sul on tsikli puhul kõik vastused olemas.
Seda, et Sa tsikliga autost kiiremini seisma saaksid, see ei ole võimalik, eeldan et Sa oled sellega juba kursis.
Jõudu!
Kõik tööriistad ühest kohast, http://www.motoral.ee
kauri@motoral.ee
553 4250
Kasutaja avatar

piiks
Postitusi: 1061
Liitunud: 18 Okt 2003, 23:52
Tsikkel: Suzuki Hayabusa
Asukoht: Kohatu küla, Märjamaa vald
Tänanud: 90 korda
Tänatud: 41 korda
Kontakt:

Re: Kaherattalise piduri stend?

Lugemata postitus #3 Postitas piiks » 16 Juun 2018, 11:59

Kauri kirjutas:Seda, et Sa tsikliga autost kiiremini seisma saaksid, see ei ole võimalik, eeldan et Sa oled sellega juba kursis.
Jõudu!


Ma ei ole sellesse teemasse kunagi süvenenud. Elu on küll näidanud, et saan autost oluliselt kiiremini pidama (tänavaliikluses) mingitel põhjustel. Katsetanud ei ole.
Some rules can be bent. Others can be broken.
Танки грязи не боятся !!!
In god I trust, all others pay cash !
Ära usalda naist ... ja pidureid !
Kasutaja avatar

mx77
Postitusi: 6583
Liitunud: 25 Okt 2004, 16:50
Tsikkel: YZ250F, XV 750 Cafe Racer
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 95 korda
Tänatud: 128 korda
Kontakt:

Re: Kaherattalise piduri stend?

Lugemata postitus #4 Postitas mx77 » 16 Juun 2018, 12:45

piiks kirjutas:
Spoiler:
Kauri kirjutas:Seda, et Sa tsikliga autost kiiremini seisma saaksid, see ei ole võimalik, eeldan et Sa oled sellega juba kursis.
Jõudu!


Ma ei ole sellesse teemasse kunagi süvenenud. Elu on küll näidanud, et saan autost oluliselt kiiremini pidama (tänavaliikluses) mingitel põhjustel. Katsetanud ei ole.

Testi teinekord - võid üllatuda.
Autojuht võib põhjusmõtteliselt piduri sellise jõuga põhja tallata, kui palju tal jalalihastes jõudu on. Pidurdusassistendiga pidurisüsteemidel veel enam, seal lajatab automaatika ikka kogu vaakumvõimendi jõu sinna taha nii et isegi kõvasti vajutades kaob pedaal jala alt ära.

Kui suudad tsikliga kiiremini seisma jääda, kui tänapäevane pidurdusassistendiga sõiduauto, teen sulle elu lõpuni õlled välja :bsmile:

PS, enamus autojuhte vajutab pidureid liiga õrnalt
Kasutaja avatar

piiks
Postitusi: 1061
Liitunud: 18 Okt 2003, 23:52
Tsikkel: Suzuki Hayabusa
Asukoht: Kohatu küla, Märjamaa vald
Tänanud: 90 korda
Tänatud: 41 korda
Kontakt:

Re: Kaherattalise piduri stend?

Lugemata postitus #5 Postitas piiks » 16 Juun 2018, 13:08

mx77 kirjutas:
Spoiler:
piiks kirjutas:
Kauri kirjutas:Seda, et Sa tsikliga autost kiiremini seisma saaksid, see ei ole võimalik, eeldan et Sa oled sellega juba kursis.
Jõudu!


Ma ei ole sellesse teemasse kunagi süvenenud. Elu on küll näidanud, et saan autost oluliselt kiiremini pidama (tänavaliikluses) mingitel põhjustel. Katsetanud ei ole.

Testi teinekord - võid üllatuda.
Autojuht võib põhjusmõtteliselt piduri sellise jõuga põhja tallata, kui palju tal jalalihastes jõudu on. Pidurdusassistendiga pidurisüsteemidel veel enam, seal lajatab automaatika ikka kogu vaakumvõimendi jõu sinna taha nii et isegi kõvasti vajutades kaob pedaal jala alt ära.

Kui suudad tsikliga kiiremini seisma jääda, kui tänapäevane pidurdusassistendiga sõiduauto, teen sulle elu lõpuni õlled välja :bsmile:

PS, enamus autojuhte vajutab pidureid liiga õrnalt


Ma tegelikult tean, et survivalitel tehakse neid teste just selle eesmärgiga, et õppija praktikas kogeks seda vahet. Aga peab tõesti ise testima. Päriselus on lihtsalt olnud nii, et tagant on proovitud autoga ikka selga tulla küll ja ise olen rattaga ikka enne auto stanget pidama saanud. Aga jah päriselu ei = teooria ja ka testiga kinnisel rajal. Inimfaktor mängib seal suuremat rollli.
Ühesõnaga proovin see suvi järgi ja annan teada tulemustest.
Some rules can be bent. Others can be broken.
Танки грязи не боятся !!!
In god I trust, all others pay cash !
Ära usalda naist ... ja pidureid !
Kasutaja avatar

mx77
Postitusi: 6583
Liitunud: 25 Okt 2004, 16:50
Tsikkel: YZ250F, XV 750 Cafe Racer
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 95 korda
Tänatud: 128 korda
Kontakt:

Re: Kaherattalise piduri stend?

Lugemata postitus #6 Postitas mx77 » 16 Juun 2018, 13:25

Lisaks siia veel juurde, et mootorrattal kaob või väheneb pidurdades ainuke jõud, mis seda ratast püsti hoiab - tsentrifugaaljõud. Esiratast blokki lastes ei ole kõige ohtlikum see libisemin, vaid see, et sisuliselt pead seda ratast ise tasakaalus hoidma, gürojõud on kadunud.
Krossimehed reguleerivad hüpetel õhus olles ratta kaldenurka tagaratast pidurdades. Ma sattusin korra nägema, mis juhtus, kui ühel tüübil läks asi veidi sassi ja ta tegi seda esipiduriga. See kukkumine oli kole.
Kasutaja avatar

ranel
Postitusi: 1514
Liitunud: 21 Nov 2010, 22:55
Tsikkel: Suzuki 600 GSXF, Transalp 600
Asukoht: Tartu
Tänanud: 33 korda
Tänatud: 105 korda

Re: Kaherattalise piduri stend?

Lugemata postitus #7 Postitas ranel » 16 Juun 2018, 17:56

TiitX11 kirjutas:Kas on sellist? Siis tuleks ratas kuidagi fikseerida pidurite kontrolliks. Kas on andmeid markide kaupa palju peaks olema min. pidurdusjõud, autodele on, tsiklitele pole leidnud.
Tsiklil on pidurid isegi tähtsamad kui 4-ja rattalisel ja kuidas neid kontrollida, et saada õiget numbrilist infot?

Kui lohasse kisub, siis on kõik timmis sul.
Kerghaagise rent 2.75x1.5x0.25 koos tasapindtendiga. 1-3H 7EUR, 3-6H 10EUR, 6-12H 13EUR, 12-24H 16 EUR. Hinnad sisald. KM.
Asjade vedu kerghaagisel koos autoga 15EUR+0.4EUR KM. 55684121
Mootoritõstuki rent Tartus 6 eur päev.
Kasutaja avatar

Black
Postitusi: 729
Liitunud: 06 Juun 2004, 18:15
Tsikkel: Dnepr MT10 / GSX-R1000
Asukoht: Tallinn
Tänatud: 15 korda

Re: Kaherattalise piduri stend?

Lugemata postitus #8 Postitas Black » 16 Juun 2018, 18:34

Kui nüüd tõesti praktilisest küljest rääkida, siis kas TÜV punktis auto rullide peal proovida oleks väga halb mõte? Istud peal, hoiad püsti. Kui kuskile ära viskama hakkab, lased heebli/pedaali lahti. Raske ja pika teljevahega pilliga peaks vast suht ok olema? Või tõmbavad need karvased rullid väikese puutelapiga ja õhukese tsiklirehvi ribadeks?

Autodele ülevaatust tehes on ausalt öelda tihti mõte olnud, et mis takistab seal tsiklite pidureid testida?
Kasutaja avatar

Teema algataja
TiitX11
Postitusi: 279
Liitunud: 16 Aug 2015, 18:54
Tsikkel: Honda X11; Vulcan 2200
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 2 korda
Tänatud: 10 korda

Re: Kaherattalise piduri stend?

Lugemata postitus #9 Postitas TiitX11 » 16 Juun 2018, 21:04

Black kirjutas:
Spoiler:
Kui nüüd tõesti praktilisest küljest rääkida, siis kas TÜV punktis auto rullide peal proovida oleks väga halb mõte? Istud peal, hoiad püsti. Kui kuskile ära viskama hakkab, lased heebli/pedaali lahti. Raske ja pika teljevahega pilliga peaks vast suht ok olema? Või tõmbavad need karvased rullid väikese puutelapiga ja õhukese tsiklirehvi ribadeks?

Autodele ülevaatust tehes on ausalt öelda tihti mõte olnud, et mis takistab seal tsiklite pidureid testida?

Auostendis viskab külili. Piduri klotside materjal ja silindrid + pump määravad. Vulcanil sai vahetatud klotsid nii ees kui taga ja kohe parem....aga palju. Baigi ja cruiseri piduritel on vahe või näiteks 125-e ja Yamaha R1 pidurid? Mõlemad pidurdavad aga palju on pidurdusjõu vahe? Kui midagi muudad siis tahad ka teada tulemit, mitte, et proovid asfaldil. Üks on tunnetus "tagumikuga", teine konkreetsed numbrid.
Tsikkel pole kunagi liiga võimas...........kui aga on, oled ise liiga vanaks jäänud
Kasutaja avatar

Black
Postitusi: 729
Liitunud: 06 Juun 2004, 18:15
Tsikkel: Dnepr MT10 / GSX-R1000
Asukoht: Tallinn
Tänatud: 15 korda

Re: Kaherattalise piduri stend?

Lugemata postitus #10 Postitas Black » 16 Juun 2018, 21:41

Kui sa ratta asfaldil blokki saad, siis ega sealt edasi ju tegelikult olulist vahet pole, kas see toimub 100 või 100000Nm-ga. Kaigas kodaratesse on kõige efektiivsem pidurisüsteem. Tatikana sai naabripoiste velode peal teinekord testitud - ülitõhus värk. Odav kah. Doseerida ainult keeruline.
Kasutaja avatar

Teema algataja
TiitX11
Postitusi: 279
Liitunud: 16 Aug 2015, 18:54
Tsikkel: Honda X11; Vulcan 2200
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 2 korda
Tänatud: 10 korda

Re: Kaherattalise piduri stend?

Lugemata postitus #11 Postitas TiitX11 » 16 Juun 2018, 21:54

Aga suurel kiirusel? 100-ga 200-ga ja sealt edasi.300-ga keegi blokki ei saa aga tahab teada mis on muutunud peale hirmkalli komplekti ostmist? Tuttav väitis, et pidur oli selline mis tõmbas amorditorud kõveraks! Hind oli ka "selline" ja vahe ülisuur. Ikka number määrab. Jooksus ju mõõdetakse samuti sekundeid mitte nagu antiiksetel olümpiamängudel kes tuleb esimeseks. Vahetad klotsid ja mis muutus, see on esmane küsimus.
Tsikkel pole kunagi liiga võimas...........kui aga on, oled ise liiga vanaks jäänud

franz125
Postitusi: 2231
Liitunud: 29 Mär 2008, 19:37
Tsikkel: Mitmed
Asukoht: Põhja Tallinn
Tänanud: 9 korda
Tänatud: 69 korda

Re: Kaherattalise piduri stend?

Lugemata postitus #12 Postitas franz125 » 16 Juun 2018, 22:22

Black kirjutas:Kui nüüd tõesti praktilisest küljest rääkida, siis kas TÜV punktis auto rullide peal proovida oleks väga halb mõte? Istud peal, hoiad püsti. Kui kuskile ära viskama hakkab, lased heebli/pedaali lahti. Raske ja pika teljevahega pilliga peaks vast suht ok olema? Või tõmbavad need karvased rullid väikese puutelapiga ja õhukese tsiklirehvi ribadeks?

Autodele ülevaatust tehes on ausalt öelda tihti mõte olnud, et mis takistab seal tsiklite pidureid testida?

Meil tööjuures piduripink olemas aga pole proovinud.Miskipärast arvan et rehv on see mis lõpuks määrab palju sul pidurit on ja ka rehvi temp.

Vahetad klotsid ja mis muutus, see on esmane küsimus.
Selle vahe tunnetad ära ja kui ei siis pole sul nende tarkade numbritega ka midagi peale hakata.
Kangutan kõveraid
VTR1000f ja VTR1000SP1.YamahaGTS selle suve sõiduriist.
VTX1800R potsataja(tjuunimisel)
98% müüdud Harleydest on ikka veel teedel....ülejäänud 2% jõudsid koju
Kasutaja avatar

Teema algataja
TiitX11
Postitusi: 279
Liitunud: 16 Aug 2015, 18:54
Tsikkel: Honda X11; Vulcan 2200
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 2 korda
Tänatud: 10 korda

Re: Kaherattalise piduri stend?

Lugemata postitus #13 Postitas TiitX11 » 16 Juun 2018, 22:57

Auto oma ei sobi, rullide pealispind ja muud asjad. Tsiklil peaks suuremalt kiiruselt proovima? On küll dyno stend seal pidurit ei saa kontrollida, juba küsitud. Jätame võidusõidu teema ja suured kiirused + superpidurid mis amordi torud kõveraks keeravad kõrvale. Pidureid oma täisvõimsusel on vaja harva nagu sõduril kuulivesti, kui aga ON VAJA päästavad elu! Näiteks HD on 2000-ndel toodetud ratastel ees üks ketas ja selles 1-e (tegelikult 2-e kolviline, üks seespool ja teine väljaspool) pidur ja see peab üle 300kg ratta pidama saama. Ja saabki kui ei ole ohtu, astus põder ette, keegi keeras kõrvalteelt ette mis siis juhtub? Parimal juhul haigla ja ratas varuosadeks. Heade piduritega samas olukorras saaks pidama.....vahe on suur. Kiirused 100-120 pole midagi müstilist, palju on neil pidurdusmaa vahe: turul parimate ja halvimate piduritega rattal? Ausalt ei tea ja andmeid ei ole saadaval. Kogemused ja kõhutunne on ka tähtsad, aga viitsid kõike klotse järjepanu proovida? Ketta materjal ja klotsi materjal peavad sobima, hiljem tulevad pidurite ümberehitus ja muu.
Ekstreem olukorras inimesel tekib afektiseisund....surm silme ees ja võib "rutskale" tunduvalt suuremat jõudu rakendada kui muidu suudaks. Kas see päästab? Kui erinevate tootjate klotsid pidurdavad erinevalt (sama kettaga), palju on vahe? Vanasti oli aksioomiks, et originaalklots on parim, see tänapäeval ei kehti. Põhjustest tuleks liigpikk jutt. Mida valida konkreetsele rattale? Internetis on absoluutselt kõike ja järsku ka sedalaadi andmeid? Kahjuks pole leidnud. Leian, et head pidurid ja hea juhitavus on tsiklil kõige tähtsamad omadused....kõik muu tulgu alles peale seda.
Viimati muutis TiitX11, 16 Juun 2018, 23:01, muudetud 1 kord kokku.
Tsikkel pole kunagi liiga võimas...........kui aga on, oled ise liiga vanaks jäänud
Kasutaja avatar

Black
Postitusi: 729
Liitunud: 06 Juun 2004, 18:15
Tsikkel: Dnepr MT10 / GSX-R1000
Asukoht: Tallinn
Tänatud: 15 korda

Re: Kaherattalise piduri stend?

Lugemata postitus #14 Postitas Black » 16 Juun 2018, 22:58

TiitX11 kirjutas:...aga tahab teada mis on muutunud peale hirmkalli komplekti ostmist?

Kontojääk - täpsusega kaks kohta pärast koma alati saadaval. :)
Kasutaja avatar

Teema algataja
TiitX11
Postitusi: 279
Liitunud: 16 Aug 2015, 18:54
Tsikkel: Honda X11; Vulcan 2200
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 2 korda
Tänatud: 10 korda

Re: Kaherattalise piduri stend?

Lugemata postitus #15 Postitas TiitX11 » 16 Juun 2018, 23:14

Black kirjutas:
Spoiler:
TiitX11 kirjutas:...aga tahab teada mis on muutunud peale hirmkalli komplekti ostmist?

Kontojääk - täpsusega kaks kohta pärast koma alati saadaval. :)

Ei ole ega ei plaani osta....ostsin ainult uued klotsid ja need on ka all....vahe on tuntav (kõhutunne või sedalaadi kogemus). Kas need on parimad? Järsku odavamad on paremad kui kallimad, tootjaid on palju....selles on küsimus. Igatahes originaalklotsist parem :D
Palju tekib vahe kui klots on kulunud 25%...50% ja 75%? Teadamata, rattal üle 50% kulumist ei tohiks lubada, mitte nagu autol, et hakkab krigisema metall vastu metalli siis võib ka vahetada.
Tegelikult probleem on minu puhul natuke laiem. Ostes olid juba all 6-e kolviga supordid 4-ja asemel. Nüüd suurim HD pump....nagu oleks OK....aga hinges ikka kripeldab, sest X11 pidurid on hoopis midagi muud. Muidugi sinna läheksid ka need "superpidurid" mis busale mõeldud aga hind on liiga kõrge ja kuidas lõpptulemus oleks jääb ikkagi teadmata.
Autode puhul jahutakse lõpmatuseni "ohutusest", mingist 5-st tärnist, lisa patjades j.n.e. Tsikli puhul ongi ainuke ohutus hea juhitavaus ja head pidurid. Kui üks on puudulik siis teine peaks olema eeskujulik!
Tsikkel pole kunagi liiga võimas...........kui aga on, oled ise liiga vanaks jäänud
Kasutaja avatar

Kauri
Postitusi: 382
Liitunud: 13 Juul 2005, 23:46
Tsikkel: VN 750 custom
Asukoht: Kuusalu
Tänanud: 40 korda
Tänatud: 42 korda

Re: Kaherattalise piduri stend?

Lugemata postitus #16 Postitas Kauri » 16 Juun 2018, 23:16

No kõik on tore aga kogu selle pika jutu puhul kehtib ikkagi see mis ma esimesena välja tõin. Piduristendis ei ole sul võimalik ümber mängida masside raskuskeskme muutumist.
Me kõik teame, et tsiklil on esipidur see mis teeb ära suurema osa tööst. Lisaks võib sul olla klots mis stendi kiirusel näitab ülikõvasid numbreid, 200 pealt maha pidurdada on tulemuseks sitahais ja pehme heebel.
Võta lõik sirget, märgi maha pidurduspunkt ja teekonnalõpp.
Mõõda vahemaa, raiska hunnik pappi ja tee sama asi uuesti.
See amorditoru kõveraks pidurdamise jutt võiks jääda kuskile sinna teemasse kus superbaigi rehv peab niimoodi, et viskad vastu maad ja siis asfaldi küljest enam kätte ei saa. Vot siuke rehvisegu on, raisk.
Kõik tööriistad ühest kohast, http://www.motoral.ee
kauri@motoral.ee
553 4250
Kasutaja avatar

piiks
Postitusi: 1061
Liitunud: 18 Okt 2003, 23:52
Tsikkel: Suzuki Hayabusa
Asukoht: Kohatu küla, Märjamaa vald
Tänanud: 90 korda
Tänatud: 41 korda
Kontakt:

Re: Kaherattalise piduri stend?

Lugemata postitus #17 Postitas piiks » 16 Juun 2018, 23:45

Kauri kirjutas:
Spoiler:
No kõik on tore aga kogu selle pika jutu puhul kehtib ikkagi see mis ma esimesena välja tõin. Piduristendis ei ole sul võimalik ümber mängida masside raskuskeskme muutumist.
Me kõik teame, et tsiklil on esipidur see mis teeb ära suurema osa tööst. Lisaks võib sul olla klots mis stendi kiirusel näitab ülikõvasid numbreid, 200 pealt maha pidurdada on tulemuseks sitahais ja pehme heebel.
Võta lõik sirget, märgi maha pidurduspunkt ja teekonnalõpp.
Mõõda vahemaa, raiska hunnik pappi ja tee sama asi uuesti.
See amorditoru kõveraks pidurdamise jutt võiks jääda kuskile sinna teemasse kus superbaigi rehv peab niimoodi, et viskad vastu maad ja siis asfaldi küljest enam kätte ei saa. Vot siuke rehvisegu on, raisk.


Kaurile 5 punkti, et raskuskeskme jutu välja tõi. Proovige Honda Blackbirdi lingitud pidureid, meeletu vahe tavalistega. Just tänu sellele, et esimest sõtkudes tõmbab tagumise kaasa ja surub saba sügavamalt maasse.
Some rules can be bent. Others can be broken.
Танки грязи не боятся !!!
In god I trust, all others pay cash !
Ära usalda naist ... ja pidureid !
Kasutaja avatar

Teema algataja
TiitX11
Postitusi: 279
Liitunud: 16 Aug 2015, 18:54
Tsikkel: Honda X11; Vulcan 2200
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 2 korda
Tänatud: 10 korda

Re: Kaherattalise piduri stend?

Lugemata postitus #18 Postitas TiitX11 » 17 Juun 2018, 09:15

Need pidurid on cruiseritest VTX1800-l, Warrior-il on R1 pidurid need on erandid, X11-l samuti. Ka neil iga klotsiga pole seda "õiget" pidamist. Imelik, et internetis puuduvad testandmed või neid polegi tehtud? Vulcan-ile on pandud tocico 6 kolvilised sadulad (baigilt hayabusa ja muud) kuidas need on võrreldes eelpoolloetutega? Siin tuleb mängu tsikli raskus, üksinda sõites on sama kaal mis teistel 100kg onkel taga. Pidurdades liigub raskuskese ettepoole ja esiamort peab (peaks) kogu tsikli kaalu vastu võtma. Algselt olid originaalvedrud, need olid pehmed, isegi väga. Kui pidurdades läheb vedru põhja on jama juhitavusega ja üldiselt ohutusega. Nüüd max. tugevusega (mida saada oli!) progresseeruvad vedrud, ka vedru traat oli jämedam ja asi tuntavalt paranes.....enam põhja ei vaju, vaata, et liigagi jäik, sama ka tagavedruga mis on tehases häälestatud 2-kesi sõiduks, Wilbersi toodang. Cruiseritel madaldus paketid annavad küll efektiivse välimuse aga viivad sõiduomadusi viletsamaks, ka enne oli wilbersi tagaamort,SUURE madaldusega, nii suure madaldusega enam ei toodeta, nüüd on 10mm vähemaga tootmises. Raami alumine tala peaks olema teega horisontaalne, mitte kaldes. Enne juhtus kurvides (ka suhteliselt kerge kallutusega) sumpsi toru kokkupuude teega, sellest sain lahti teise sumpsi ja amordi vahetusega. Käpardlikud ümberehitused vedrustuses ja pidurites võivad kurvalt lõppeda. See kehtib muidugi siis kui tahetakse ka sõita mitte kohviku ette "veereda" ja sõiduomadused mängivad rolli mitte ainult välimus. :evil:
Võidusõidu pidurite jutt on tõsi...mitte "et rehv kleepub teega kinni" stiilis. Seal on hoopis muud nõuded ja jõud mis piduritelt nõutakse kordades suuremad, ka kiirused. Ise kõiki klotse läbi proovida pole aega ega tahet. See on uurimislabori töö ja nemad saavad selle eest palka. Mõne klotsiga on tunne, et "libiseb läbi" muidugi puhtalt "kõhutunne", teisega, et nagu "imeks kinni", vahe on suur ja tuntav. Nende heade klotside marki pole meeles, pakendid on garaazis. Selge, et odavad ei saa olla parimad, kui kallis klots ei pea on asi hullem.
Tsikkel pole kunagi liiga võimas...........kui aga on, oled ise liiga vanaks jäänud
Kasutaja avatar

mx77
Postitusi: 6583
Liitunud: 25 Okt 2004, 16:50
Tsikkel: YZ250F, XV 750 Cafe Racer
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 95 korda
Tänatud: 128 korda
Kontakt:

Re: Kaherattalise piduri stend?

Lugemata postitus #19 Postitas mx77 » 17 Juun 2018, 10:24

Vähemalt tuntud tootjate klotsidel peaks olema peal friktsioonindeks. Kõige kangem on minu teada HH+ märgis.

http://www.federatedautoparts.com/Docs/TTBulletins/S001E005.pdf
Kasutaja avatar

Teema algataja
TiitX11
Postitusi: 279
Liitunud: 16 Aug 2015, 18:54
Tsikkel: Honda X11; Vulcan 2200
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 2 korda
Tänatud: 10 korda

Re: Kaherattalise piduri stend?

Lugemata postitus #20 Postitas TiitX11 » 17 Juun 2018, 10:31

mx77 kirjutas:Vähemalt tuntud tootjate klotsidel peaks olema peal friktsioonindeks. Kõige kangem on minu teada HH+ märgis.

http://www.federatedautoparts.com/Docs/TTBulletins/S001E005.pdf

Hakkab looma! Kuidas on ketta materjali sobivusega? Kettad on ratastel erinevad, või see ei mängi nii suurt rolli?
Tsikkel pole kunagi liiga võimas...........kui aga on, oled ise liiga vanaks jäänud
Kasutaja avatar

Maaks
Postitusi: 1265
Liitunud: 15 Mai 2008, 11:42
Tsikkel: Yamaha FZS600
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 61 korda
Tänatud: 126 korda
Kontakt:

Re: Kaherattalise piduri stend?

Lugemata postitus #21 Postitas Maaks » 17 Juun 2018, 11:26

TiitX11 kirjutas:
Spoiler:
mx77 kirjutas:Vähemalt tuntud tootjate klotsidel peaks olema peal friktsioonindeks. Kõige kangem on minu teada HH+ märgis.

http://www.federatedautoparts.com/Docs/TTBulletins/S001E005.pdf

Hakkab looma! Kuidas on ketta materjali sobivusega? Kettad on ratastel erinevad, või see ei mängi nii suurt rolli?

Mida pehmemast materjalist ketas, seda paremini peab (aga kulub kiiremini). Kõvadust saab masinaga mõõta (brinelli kõvadus vist oli).
Garaažis: Pannoonia 250TLF, Yamaha FZS 600
Kasutaja avatar

Maaks
Postitusi: 1265
Liitunud: 15 Mai 2008, 11:42
Tsikkel: Yamaha FZS600
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 61 korda
Tänatud: 126 korda
Kontakt:

Re: Kaherattalise piduri stend?

Lugemata postitus #22 Postitas Maaks » 17 Juun 2018, 11:32

piiks kirjutas:Kaurile 5 punkti, et raskuskeskme jutu välja tõi. Proovige Honda Blackbirdi lingitud pidureid, meeletu vahe tavalistega. Just tänu sellele, et esimest sõtkudes tõmbab tagumise kaasa ja surub saba sügavamalt maasse.

Midagi kuskil eraldi ei suruta :-) kõigil ratastel peaks kasutama esipidurit koos tagapiduriga aga see tehtud sõitja ülesandeks.
Pidurdusjõud õigemini siis aeglustusjõud tuleb ikkagi rehvi ja teepinna vahelisest hõõrdumisest ja viimane sõltub ainult esirattale langevast koormusest mis on maksimaalne kui tagarattale langeb 0 ühikut.
Loomulikult ei ole juhitavus esirattal sõites see mis kahel rattal, seepärast suurtel ja rasketel riistadel igasugused dual ja linked süsteemid peal.
Viimati muutis Maaks, 17 Juun 2018, 11:35, muudetud 1 kord kokku.
Garaažis: Pannoonia 250TLF, Yamaha FZS 600
Kasutaja avatar

reimps
Postitusi: 4371
Liitunud: 17 Juul 2007, 23:52
Tsikkel: Tuono V4R
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 166 korda
Tänatud: 410 korda

Re: Kaherattalise piduri stend?

Lugemata postitus #23 Postitas reimps » 17 Juun 2018, 11:34

Mulle jääb häguseks kogu asja mõte - kas pidurdusjõu nii meeleheitlikuks teadmiseks ei oleks mõistlikum autoga sõita?
Mulle piisab küll teadmisest, et ma saan rattaga seisma ja kui eriti vaevama hakkab, siis saan kuskil platsil katsetada, mis pikivahe mis kiirusel mõistlik oleks. Seni on piisanud ülevaatajate hinnangust, et toimib ja anna minna.
I have an opinion and I'm not afraid to use it
Allergic to stupid people
Kasutaja avatar

Maaks
Postitusi: 1265
Liitunud: 15 Mai 2008, 11:42
Tsikkel: Yamaha FZS600
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 61 korda
Tänatud: 126 korda
Kontakt:

Re: Kaherattalise piduri stend?

Lugemata postitus #24 Postitas Maaks » 17 Juun 2018, 11:39

reimps kirjutas:
Spoiler:
Mulle jääb häguseks kogu asja mõte - kas pidurdusjõu nii meeleheitlikuks teadmiseks ei oleks mõistlikum autoga sõita?
Mulle piisab küll teadmisest, et ma saan rattaga seisma ja kui eriti vaevama hakkab, siis saan kuskil platsil katsetada, mis pikivahe mis kiirusel mõistlik oleks. Seni on piisanud ülevaatajate hinnangust, et toimib ja anna minna.

Praegu jutt tuuningust! Iidne tõstamaa tuunijate vanasõna ju ütleb, et kui esialgsest võimsusest on alles rohkem kui 75% võib tuuningu kordaläinuks lugeda. :mrgreen:
Aga kui ei mõõda siis ei saagi ju teada. Nii nagu mx77 soovitas, läbi peatumisteekonna, saab edukalt mõõta tegelikult.
Garaažis: Pannoonia 250TLF, Yamaha FZS 600
Kasutaja avatar

piiks
Postitusi: 1061
Liitunud: 18 Okt 2003, 23:52
Tsikkel: Suzuki Hayabusa
Asukoht: Kohatu küla, Märjamaa vald
Tänanud: 90 korda
Tänatud: 41 korda
Kontakt:

Re: Kaherattalise piduri stend?

Lugemata postitus #25 Postitas piiks » 17 Juun 2018, 11:48

Eks siin foorumis vahel on jah nii, et keegi ütleb lõpliku ja ainsa lahenduse püstitatud probleemile. Aga rahvas muudkui jätkab ja jätkab jahumist ümber probleemi ja tolle lahenduse. :D
Some rules can be bent. Others can be broken.
Танки грязи не боятся !!!
In god I trust, all others pay cash !
Ära usalda naist ... ja pidureid !
Kasutaja avatar

reimps
Postitusi: 4371
Liitunud: 17 Juul 2007, 23:52
Tsikkel: Tuono V4R
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 166 korda
Tänatud: 410 korda

Re: Kaherattalise piduri stend?

Lugemata postitus #26 Postitas reimps » 17 Juun 2018, 11:57

No pidurdusjõu saab kõvemaks supportite lisamisega. Lappad piduriketta ümbruse neid täis ja ongi nagu kännu taga. Keep it simple, stupid.
I have an opinion and I'm not afraid to use it
Allergic to stupid people
Kasutaja avatar

Black
Postitusi: 729
Liitunud: 06 Juun 2004, 18:15
Tsikkel: Dnepr MT10 / GSX-R1000
Asukoht: Tallinn
Tänatud: 15 korda

Re: Kaherattalise piduri stend?

Lugemata postitus #27 Postitas Black » 17 Juun 2018, 12:26

Pluss kahele poole ratast "buellikettad".
Kasutaja avatar

piiks
Postitusi: 1061
Liitunud: 18 Okt 2003, 23:52
Tsikkel: Suzuki Hayabusa
Asukoht: Kohatu küla, Märjamaa vald
Tänanud: 90 korda
Tänatud: 41 korda
Kontakt:

Re: Kaherattalise piduri stend?

Lugemata postitus #28 Postitas piiks » 17 Juun 2018, 14:09

Ja lisaks ankur ning langevari.
Some rules can be bent. Others can be broken.
Танки грязи не боятся !!!
In god I trust, all others pay cash !
Ära usalda naist ... ja pidureid !

franz125
Postitusi: 2231
Liitunud: 29 Mär 2008, 19:37
Tsikkel: Mitmed
Asukoht: Põhja Tallinn
Tänanud: 9 korda
Tänatud: 69 korda

Re: Kaherattalise piduri stend?

Lugemata postitus #29 Postitas franz125 » 17 Juun 2018, 15:48

Reaalses elus ikkagi erinevaid kettaid ja klotse samades tingimustes katsetada ei õnnestu.Vaevalt suudetakse ühtlaseid temperatuure,tuule kiiruseid ja sadat muud tegurit saavutada lageda taeva all.
Kangutan kõveraid
VTR1000f ja VTR1000SP1.YamahaGTS selle suve sõiduriist.
VTX1800R potsataja(tjuunimisel)
98% müüdud Harleydest on ikka veel teedel....ülejäänud 2% jõudsid koju
Kasutaja avatar

mx77
Postitusi: 6583
Liitunud: 25 Okt 2004, 16:50
Tsikkel: YZ250F, XV 750 Cafe Racer
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 95 korda
Tänatud: 128 korda
Kontakt:

Re: Kaherattalise piduri stend?

Lugemata postitus #30 Postitas mx77 » 17 Juun 2018, 17:58

Maaks kirjutas:
Spoiler:
TiitX11 kirjutas:
mx77 kirjutas:Vähemalt tuntud tootjate klotsidel peaks olema peal friktsioonindeks. Kõige kangem on minu teada HH+ märgis.

http://www.federatedautoparts.com/Docs/TTBulletins/S001E005.pdf

Hakkab looma! Kuidas on ketta materjali sobivusega? Kettad on ratastel erinevad, või see ei mängi nii suurt rolli?

Mida pehmemast materjalist ketas, seda paremini peab (aga kulub kiiremini). Kõvadust saab masinaga mõõta (brinelli kõvadus vist oli).

Terase puhul Rockwelli kõvadus, tähis HRC




Mine “Mootorratastest üldiselt”

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 7 külalist