Kaherattalise piduri stend?
Moderaator: Moded
-
- Postitusi: 8375
- Liitunud: 25 Okt 2004, 16:50
- Tsikkel: YZ250F, Ducati Monster S4
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 317 korda
- Tänatud: 419 korda
- Kontakt:
Re: Kaherattalise piduri stend?
Kalapea kirjutas:Vabandan norimise pärast, kuid viimane lõik kisub küll vähe mööda (mitte, et kogu teema huumor ei oleks). Kuidas on võimalik töösilindri vähendamisel saavutada 2x suurem rõhk ja "survejõud", mis iganes see tähendaks. Ja töösilindri suurenemisel peab kõvemini pressima ja mis on hüdraulika puhul "paindlikkus"?
Väga lihtne hüdraulika seadus, rõhk küll tõesti jääb samaks, mida peasilinder tekitab, aga jõud mida töösilinder arendab on 2x suurem (on selline hüdraulika reegel)
-
Teema algataja - Postitusi: 403
- Liitunud: 16 Aug 2015, 18:54
- Tsikkel: Honda X11; Vulcan 2200
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 2 korda
- Tänatud: 10 korda
Re: Kaherattalise piduri stend?
Nagu hüdro tungraual: suurema täitesilindri korral on käsihoovale vaja rakendada suuremat jõudu ja vastupidi. Siin (vist) oleneb klotside liikumismaast.
-
- Postitusi: 1059
- Liitunud: 26 Veebr 2005, 13:00
- Tsikkel: Mõni Ducati
- Asukoht: Pärnu / 559I7I9O
- Tänatud: 94 korda
- Kontakt:
Re: Kaherattalise piduri stend?
mx77 kirjutas:Kalapea kirjutas:Vabandan norimise pärast, kuid viimane lõik kisub küll vähe mööda (mitte, et kogu teema huumor ei oleks). Kuidas on võimalik töösilindri vähendamisel saavutada 2x suurem rõhk ja "survejõud", mis iganes see tähendaks. Ja töösilindri suurenemisel peab kõvemini pressima ja mis on hüdraulika puhul "paindlikkus"?
Väga lihtne hüdraulika seadus, rõhk küll tõesti jääb samaks, mida peasilinder tekitab, aga jõud mida töösilinder arendab on 2x suurem (on selline hüdraulika reegel)
Tõesti väga lihtne, kuid võiksid sellisel juhul neid reegleid meelde tuletada. Töösilindrit vähendades ei saavuta sa kuidagi suuremat rõhku ega jõudu, ainuke mis suureneb on töösilindri liikumise kiirus ja kaugus, sõltuvalt kumbat prioritiseerida.
TiitX11 kirjutas:Nagu hüdro tungraual: suurema täitesilindri korral on käsihoovale vaja rakendada suuremat jõudu ja vastupidi. Siin (vist) oleneb klotside liikumismaast.
Vastupidi Tiit, suure töösilindriga tunki sa pumpad kergemalt ja kauem, kuid see-eest saad tõsta raskemaid esemeid.
Tungi näite põhjal teemakohane video, ehk siis väike peasilinder ja suur töösilinder, põhikooli füüsika mehed!
-
- Postitusi: 8375
- Liitunud: 25 Okt 2004, 16:50
- Tsikkel: YZ250F, Ducati Monster S4
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 317 korda
- Tänatud: 419 korda
- Kontakt:
Re: Kaherattalise piduri stend?
Kalapea kirjutas:Spoiler
mx77 kirjutas:Kalapea kirjutas:Vabandan norimise pärast, kuid viimane lõik kisub küll vähe mööda (mitte, et kogu teema huumor ei oleks). Kuidas on võimalik töösilindri vähendamisel saavutada 2x suurem rõhk ja "survejõud", mis iganes see tähendaks. Ja töösilindri suurenemisel peab kõvemini pressima ja mis on hüdraulika puhul "paindlikkus"?
Väga lihtne hüdraulika seadus, rõhk küll tõesti jääb samaks, mida peasilinder tekitab, aga jõud mida töösilinder arendab on 2x suurem (on selline hüdraulika reegel)
Tõesti väga lihtne, kuid võiksid sellisel juhul neid reegleid meelde tuletada. Töösilindrit vähendades ei saavuta sa kuidagi suuremat rõhku ega jõudu, ainuke mis suureneb on töösilindri liikumise kiirus ja kaugus, sõltuvalt kumbat prioritiseerida.
Jep, sry. Kui töösilindri pindala suureneks, siis suureneks ka jõud. Miskipärast hakkas kangi analoogia peas kummitama.
-
Teema algataja - Postitusi: 403
- Liitunud: 16 Aug 2015, 18:54
- Tsikkel: Honda X11; Vulcan 2200
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 2 korda
- Tänatud: 10 korda
Re: Kaherattalise piduri stend?
2 silindrit: suur see on töösilinder, mis tõstab (rattal supportis pressib klotse) ja väike, mis annab peale. Tungraual on see kohe näha, mida võimsam tung seda suurem on vahe. Tsiklil see vahe pole nii märgatav....pumpad tungi töösilindrisse iga korraga natuke õli ja väikese jõuga aga suure tööhulgaga tõuseb see suur töösilinder. Kangi analoogia aga hüdraulikasse rakendatud.....kui tahad jõudu on vaja palju liikumist, kui aga kiirust siis vastupidi.
Rattal on need vahed väiksemad ja silindrite läbimõõdud peavad sobima. 6-e kolvilisel on suurem pindala kui 4-ja kolvilisel ja vajaliku jõu saavutamiseks pead linki kõvemini vajutama. See on teoreetiliselt, sest 4-jasel on silindrid ka suuremad kui 6-sel ja vahet ei oskagi täpselt öelda. Häda hakkab siis kui on vaja liiga suurt jõudu rakendada. Suure jõu korral lingil halveneb tunnetus....eriti naisel kel käed nõrgemad. Kui oled jõumees kes surub 200kg ja rohkem siis pole mingit vahet kas lingi jõud on 30-40-80 või ka 120kg....tunnetus püsib. Lahendus on elementaarne...tuleb käsi treenida, sama mis tsikli kaalu langetamisel. Miks maksta ulmelist summat baigi kaalu 3-10kg kergendamiseks kui saab enda kaalu näiteks 20kg langetada! Loomulikult see kehtib tavaoludes mitte MM-il seal on kõik arves isegi kullast hambakroon.....ja si...tal käimine enne võistlust. Iga gramm on arvel!
-
- Postitusi: 1666
- Liitunud: 10 Okt 2006, 19:18
- Tsikkel: Z1000 turbo, Custom V-rod
- Asukoht: Tartu
- Tänanud: 79 korda
- Tänatud: 299 korda
Re: Kaherattalise piduri stend?
Tiit rinnalt surumine ei näita haardejõudu käelabas
Everybody got a plan until they get punched in the face.
-
- Toetajaliige
- Postitusi: 2504
- Liitunud: 15 Mai 2008, 11:42
- Tsikkel: Yamaha FZ8SA
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 181 korda
- Tänatud: 341 korda
Re: Kaherattalise piduri stend?
TiitX11 kirjutas:Kangi analoogia aga hüdraulikasse rakendatud.....kui tahad jõudu on vaja palju liikumist, kui aga kiirust siis vastupidi.
..
Tegelikult on rõhk kogu süsteemis sama, jõud= rõhk x pindala. Kui peasilindri kolvi pindala on 1cm2 ja töösilindri kolvi oma on 3cm2 siis jõud 1kN peasilindri kolvile = 3kN töösilindri kolvile. Liikumise kohapealt õigus - näites toodud peasilindri kolvi liikumisega 3mm kaasneb töösilindi kolvi liikumine 1mm.
-
Teema algataja - Postitusi: 403
- Liitunud: 16 Aug 2015, 18:54
- Tsikkel: Honda X11; Vulcan 2200
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 2 korda
- Tänatud: 10 korda
Re: Kaherattalise piduri stend?
RasmusL kirjutas:Tiit rinnalt surumine ei näita haardejõudu käelabas
Ma mõtlesingi seda käelaba jõudu. Jõumehel peaks üle 200-ja olema, nooruses vajutasin 140kg mõõturi põhja, nüüd loomulikult mitte
Isegi liiga raske sidur hakkab ummikutes väsitavaks muutuma (turborataste teema)
-
Teema algataja - Postitusi: 403
- Liitunud: 16 Aug 2015, 18:54
- Tsikkel: Honda X11; Vulcan 2200
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 2 korda
- Tänatud: 10 korda
Re: Kaherattalise piduri stend?
TEEMA PEALKIRI VÕIKS OLLA : PIDURID, PIDURID JA KÕIKE PIDURITEST .
Esialgse pealkirja mõte hakkab kaduma sest seda "stendi" pole. Kui ka on siis ainult tootjatel.
-
- Postitusi: 420
- Liitunud: 27 Okt 2017, 08:41
- Tsikkel: lc8adv,txt250,cm200t,ec300
- Asukoht: Kehra
- Tänanud: 44 korda
- Tänatud: 80 korda
Re: Kaherattalise piduri stend?
Teema ei ole huumor, ka sellisest "stendist" nagu korke jutt, millega olen üdini nõus, on väga palju abi. Sama moodi nagu klotsidel ja erinevatel pumpadel, muutub see blokeerumise hetk trastiliselt ka ketta diameetri suurenemisega. Võiks ju mõelda stiilis kui plokki pidurdab, on piisavalt hea, see mõte ei päde. Suurema kettaga pidurdab oluliselt paremini, plokeerumise hetk on tunnetatavam jne. Isiklikult kiidan ka carbone lorraine klotse, külmalt küll kräunuvad mehiselt, kuid pidur on väga hea ja soojenedes ainult paremaks läheb. Kogemus on küll autol baseeruv, kuid pidur on pidur.
Kahju, et enamus sellist teavet, nagu et mis suportite ja pumpade kooslused ja klotside kooslused toimivad, kui sääne info kusagilt lihtsalt võtta oleks, võiks selle stendijutu ajaloo hämarustesse saata ja hoopis kõikidele hea pidurikombo leht orgunnida.
Liitu vestlusega
Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige
Avan konto
Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.