1. leht 1-st

Mis edasi...? (Ehk milline ratas?)

Postitatud: 21 Nov 2018, 20:48
Postitas tha

Tervist kõigile!

Mainin kohe alguses ära, et olen algaja sõitja (2000km seljataga) ja huvitavad dualsport rattad, millega saaks olla n-ö all-around.

Hooaja lõpus tekkis mõte, et järgmine hooaaeg peaks F650GS välja vahetama millegi töökindlama vastu (muidu on hea mulje jäänud, aga lihtsalt pool suve jamasin erinevate vigadega). Siinkohal oleks siis paslik mainida, et meeldib kruusal kulgeda ja plaan on ka natuke reisida...kindlasti ka igapäevaselt ringi kulgeda.

Mõtted on liikunud 750se Africa Twini ja TransAlpi suunal, kuid nüüd ei teagi. Esimest ratast Eesti tihti ei müüda, TransAlp kohta on mulje jäänud, tugev tööloom..aga ??? Remondiguru ma pole (lihtsamate töödega + youtube õpetuste abil olen ilusti hakkama saanud), eriti nõrk olen just elektroonika valdkonnas, mistõttu võiks ratas lollikindel olla.

Või peaks proovima ikka bemarit remontida..ühel hetkel tühikäigu pöörded kõiguvad, järgmine hetk on jällegi kõik normaalis... :| Ja teiseks, ratas ei kulge tühikäigul hästi. Nagu jõudu jääks väheseks ja tahab välja surra. Samas autokooli 650sed töötasid vägagi stabiilselt...

Mõtteid, ettepanekuid?

T.


Re: Mis edasi...? (Ehk milline ratas?)

Postitatud: 21 Nov 2018, 20:58
Postitas Ain

Osta omale Suzuki VStrom DL650 ja sõida! Öko ja töökindel.


Re: Mis edasi...? (Ehk milline ratas?)

Postitatud: 21 Nov 2018, 21:32
Postitas will111

Või sama mootoriga sv, kui reisida on plaanis suurem osa ajast siiski maanteel ehk asfaldil. sv kruusateel sõitmise suutlikkus on samas täiesti korralik, vähemalt kõrge lenksuga variandil ja sobivate rehvidega. aga jah, suzuki on töökindel


Re: Mis edasi...? (Ehk milline ratas?)

Postitatud: 21 Nov 2018, 21:49
Postitas ElectroMoto

Ma igapäevaselt elan suure ühepütalise BMW G650 xchallenge'iga, aga igal pool, kus reisil olen käinud ja rentinud ratast, on see olnud Yamaha XT660. Tundub täiesti pommi- ja lollikindel masin olevat... Nii palju, et kaalun isegi selle masina valimist..


Re: Mis edasi...? (Ehk milline ratas?)

Postitatud: 21 Nov 2018, 22:06
Postitas andu

transalp on olnud ja seda masinat küll soovitan, klr600, xt660 on samuti mõtlemist väärt valikud, dl650 on selline ei siga ega kägu dl1000 sama raske, samas hinnaklassis ja oluliselt parem mineku poolest ;)
mis aasta bemm on ja mis hinda selle eest sooviksid ? võid ka privana panna :) pisigessu on küll maru hea ratas seda harva kui keegi tahab vahetada :)


Re: Mis edasi...? (Ehk milline ratas?)

Postitatud: 21 Nov 2018, 22:06
Postitas Tuuletallaja

Hondasid julgen kähe käega soovitada! Suzuki kogemus jääb mul kahjuks autokooli aegadesse ja see oli ammu, seega ei oska kaasa rääkida.
TransAlp oli ikka suht hooldevaba - sõitsin aastatega üle 60k läbi, vahetasin mahlu enam-vähem manuali järgi, piduriklotse, korra ka kettaid, ketiosi ning ühe spidotrossi ja kõik... uued sidurikettad ja vedrud andsin uuele omanikule kaasa. Väga mõnusa juhitavusega igas olukorras.
AfricaTwin on mul praegu vaid paar tuhat sõitnud aga proovides ja üle nelja aasta sanga istudes installeerus see mulle külge nagu viies... parandan, kuues ihuliige. AT puhul pead arvestama, et sama kiiresti kui müüki tulevad, nad sealt ka lähevad ning veel asjaolu, et maksad omajagu ka nime eest, kuigi imho on see seda väärt.
Aastakäigud on mul signatuuris.


Re: Mis edasi...? (Ehk milline ratas?)

Postitatud: 21 Nov 2018, 22:58
Postitas Macintosh

Deem, mehed. Maailmas on täpselt üks ratas, mis sellisel puhul sobib. Unustabe bemmid, need sobivad ainult kapsatünni raskuseks. Kas ma pean ütlema või arvab keegi ise ära? Ma võin vihjeid ka anda, kui ei tea, milline on see ainuke sobiv teemaalgataja soovide täitmiseks.


Re: Mis edasi...? (Ehk milline ratas?)

Postitatud: 21 Nov 2018, 23:22
Postitas Black

Soovitatav on tavaliselt soovitaja profiilis kirjas. :)

Gixxer liigub ka tegelt kruusal päris kenasti... :D


Re: Mis edasi...? (Ehk milline ratas?)

Postitatud: 21 Nov 2018, 23:39
Postitas tarmoel

Ratta soetamiseks küsitakse siin pidevalt nõu (esimene ratas ja algajale jne.) aga huvitav oleks teada, kas keegi on siin jagatud teadmisi/tähelepanekuid/soovitusi ka arvesse võtnud. Lihtsalt huvi pärast küsin, asjaosalised võiksid tagasisidet anda.
Päikest!


Re: Mis edasi...? (Ehk milline ratas?)

Postitatud: 21 Nov 2018, 23:43
Postitas Macintosh

Kuna klassikute tsiteerimine on tervitatav, siis ma otsisin kohe ühe klassiku tsitaadi siitsamast foorumist :D

Macintosh kirjutas:

Alustame sellest, et kuigi Motodepoo on Triumphi (ametlik) maaletooja siis mina olen "kaheksasajaste tiigrite" mitteametlik kõneisik, maaletooja, hobulausuja ja esindaja Eestis (ma pärast mõtlen veel paar tiitlit välja kui vaja) :-). Minu ässitusel on meie teed ja maastikud vähemalt 4 Tiigri võrra rikkamad.

Aga kaaluda pole siin midagi. Igasugu Strömid unusta kohe ära, need on tõesti vastupidavad, raskest rauast, kestavad igavesti, ei maksa midagi... ja on NII IGAVAD. Ausalt, V-Strom on kõige igavam kaherattaline sõiduk üldse, mille lenksus olen olnud. Samas 800cc klassis on vaid BMW ja ... rohkem nagu polegi. BMW on kahe sõitja ja kohvritega tuntavalt alajuhitav, Tiiger on 100x etem. BMW 800 võtad siis, kui sõidad üksinda ja eelistad suures osas kruusa ja maastikku.

Tiigrist. Ei ole kobakas, täitsa hea suurusega on, mina oma 176/80 juures saan temaga väga hästi hakkama. Kui vähegi pikemat otsa soovid sõita siis on natuke suurem tsikkel on pigem eelistatum. Sadulas sa Tiigri mõõte ei taju, pigem jääb mulje kergesti flipitavast ja pigem kurvialtist rattast.
Kõige mõnusam mootoriga tsikkel, mille sadulas ma eales sõitnud olen. Reaskolmene. Jõud jaguneb lineaarselt kogu pöörete vahemiku ulatuses. Pole selline toores ja rapsiv madalalt ja jõuetu ülevalt nagu seda on reaskahene või jõuetu madalalt ja terav ülevalt nagu reasneljane. Triumpoh on võtnud neilt mõlemilt parimad omdused ja liitnud need kokku fantasiliseks, siidiseks masinaks. Raudselt midagi motogurmaanidele.

Ostsin Tiigri spetsiaalselt selleks, et jõuaks vedada kahte sõitjat ja kohvreid. Nõue oli, et poleks raskem, kui oli minu eelmine tsikkel, Kawasaki Versys (219 kg). Lisanõue oli, et peab olema vähemalt sama lõbus, kui Vesrys. Valik oli edukas: Tiiger kaalub vähem, on võimsam ja on väga lõbus sõiduvahend. Suureks plussiks on tema juures minu silmis ka 19" esiratas, mis saab ühtviisi hästi hakkama nii asfaldil, kruusal, kui suurematel metsaradadel ja teedel. Päris mülkasse ma temaga ei roniks - liiga raske. Laias laastus on Tiiger universaalne ratas, mis saab kõigega hakkama, nii pika matka, nädalavahetuse lustimise kui ka igapäevase linnasõiduga. Ma sõidan aastas tsiklitega kokku ca 12K km (osa Tiigriga osa teise rattaga) ja olen nüüdseks Tiigri sadulas teinud 2 pikka matka. Täna mõtlen (kerge hirmuga) selle peale, et kui mul ühel päeval peaks Tiigrist himu täis saama siis kuidas ma üldse suudan talle väärika asenduse leida...

Nurimsemist: tagaamort on odav (tasub võimalusel vahetamist), sadul pole suurem asi (tuleb ümber teha või osta comfort versioon), esiklaas ei kõlba kasutada - maantee kiirustel on kiivris pidevad turbulentsid (tuleb asendada mõne aftermarket versiooniga).

Tüüpvigu praktiliselt pole, väga õnnestunud masin. Kui siis üksikuid, näpuotsaga, sellised, mida sa palja silmaga ei näe ja üles ei leia. Starterid kipuvad esimese põlkonna masinatel üles ütlema kui harjad ära kuluvad (uus starter 500€; remont 50€, aftermarket starter 200€). Käiguvalitsa mootori sisene "kahvel" kipub üksikutel ratastel võlli küljest lahti tulema (remont 50-100€). Mingit nipet-näpet veel, mis hetkle meelde ei tule. Ma võin siin pool päeva ladrata aga masin on hea. Ära muid tsikleid vaata, muud on jamad. :wink: (seda viimast fraasi võta jah kerge muigega)

Kui tahad sügavuti uurida siis Briti teemafoorumist leiad lugemist nädalateks: https://www.tiger800.co.uk/

PS. Ostusooviga võid minu juurde valget Tiigrit vaatama tulla. https://goo.gl/photos/RPbRWfHypcH8yhvm8
PPS. Kui trahad rohkem uurida siis võid mulle helistada, numbri leiad profiilist.


Re: Mis edasi...? (Ehk milline ratas?)

Postitatud: 21 Nov 2018, 23:47
Postitas reimps

Teema on seni mõttetu, kuniks Apriliat soovitatud pole.


Re: Mis edasi...? (Ehk milline ratas?)

Postitatud: 22 Nov 2018, 00:43
Postitas will111

Ega sa ometi ei plaani soovitada? :D tegelikult kui nüüd mõtlema hakata siis kas aprilial mitte ei ole isegi mingisugust niinimetatud matkaratast. nimetust küll ei mäleta hetkel. ma enda apriliaga ei julgenud üle 10km otsa eriti sõitma minna sest siis oleks jube pikk maa koju tagasi jalutada kui midagi jälle jukerdama hakkab...aga kindlasti on minust palju julgemaid olemas, kes ei pea paljuks isegi tuhat kiltsa maha sõita.

Aga teemaalgataja põhimure oli muide töökindlus. soovitusi on siin palju antud ja mõnda asja on palju kirutud, et kui kohutavalt igav...aga töökindlus ei peagi põnev olema! :D


Re: Mis edasi...? (Ehk milline ratas?)

Postitatud: 22 Nov 2018, 01:00
Postitas Dusterx

Omasin ka kümneid tuhandeid kilomeetreid transalpi, väga tubli ratas oli, kruusal on ka nagu kodus. Mehed, kruusale sobib ainult 21" ratas :D


Re: Mis edasi...? (Ehk milline ratas?)

Postitatud: 22 Nov 2018, 07:24
Postitas Henn
reimps kirjutas: 21 Nov 2018, 23:47

Teema on seni mõttetu, kuniks Apriliat soovitatud pole.

Vastuseks Apriliafännile ja teemaalgatajale:
Aprilia ETV1000 Caponord. Näeb välja nagu Honda Varadero, on sama mugav kui Varadero, aga samas kaalub veidi vähem. Kõlbab hästi matkamiseks, igapäevaseks kruiisimiseks ja kruusal paugutamiseks. :wink:


Re: Mis edasi...? (Ehk milline ratas?)

Postitatud: 22 Nov 2018, 08:12
Postitas Üllar

Kui huvi tunned siis pakun varadero 1000 .Ise vanuse tõttu enam pikka otsa ei sõida.2000 km suvel pole selle ratta jaoks.
Tel.52 79847


Re: Mis edasi...? (Ehk milline ratas?)

Postitatud: 22 Nov 2018, 22:18
Postitas KIBU
Dusterx kirjutas: 22 Nov 2018, 01:00

Omasin ka kümneid tuhandeid kilomeetreid transalpi, väga tubli ratas oli, kruusal on ka nagu kodus. Mehed, kruusale sobib ainult 21" ratas :D

kruusateel on jumala pohui mitme tolline esiratas. kui teed ei ole, on 21" omal kohal. :bsmile:


Re: Mis edasi...? (Ehk milline ratas?)

Postitatud: 22 Nov 2018, 22:23
Postitas KIBU

ps. tahad muretumat elu, vaata pritsungiga rattaid! tegelt kui päris soovitusi tahad siis hõika hinnapiir välja.


Re: Mis edasi...? (Ehk milline ratas?)

Postitatud: 23 Nov 2018, 00:46
Postitas Kauri

Kruusa kohalt on kibul õigus. Enne tuleks ratast usaldama õppida ja ise ka vabalt võtta. Ma tegin motosügisel terve kruusatiiru 100+ km kaasa oma chopatud vulcaniga. Jalgu ei jäänud kellelegi ja lolli peaga suretasin ühes kurvis ratta välja mäkketõusul kuna valisin vale käigu. Ja ma olin vist ainus kelle rehvid olid big No-No selle trassi jaoks. Samas seal kus ma omal ajal tsikliga üldse sõitma õppisin, suurt asfaldit väga ei olnud ka.


Re: Mis edasi...? (Ehk milline ratas?)

Postitatud: 28 Nov 2018, 13:02
Postitas tha

Hmm, miks ma ei näe enda esimest postitust enam? :)

Igatahes, Triumfi ei jõuaks eniveis osta, kuna hinnapiir on on 3...4k.
....Kuid järjest enam mõtlen, et peaks ikka BMW'd edasi remontima (on teine läbi suure remontimise mingil haigel moel armsaks saanud). Tegemist siis 2001 aasta F650GS'iga.

Kas keegi oskaks vastata:
1) Kas keegi oskab öelda, millist juhet ma peaks näppima, et saaks tsiklit käivitada mujalt käigu asendist kui ainult neutraalist.
2) Vahel ei õnnestu käike neutraali saada. Pean tükkaega jaurama siduri ja käigukangiga, et see õige "nõks" leida.
3) Spidomeetri ja tahomeeter töötavad "ühes taktis" - näiteks kohapeal gaasi andes liigub lisaks tahomeetrile ka spidomeetri näit. Kas kusagilt juhetmed koos?
4) Täistuli ei tööta (pirn korras)
5) Aeg-ajalt mootori tühikäigul pöörded ei ole stabiilsed ja ratas isegi sureb välja, kui just gaaasi juurde ei anna
6)...

Vb teeks veel hooaja sellega ja saaks tehnikaga rohkem sõbraks ning oskaks järgmist ratast paremini vaadata.

head,
Tiit


Re: Mis edasi...? (Ehk milline ratas?)

Postitatud: 28 Nov 2018, 13:22
Postitas Jesper

Ma buumeri eripäradega pole kursis, aga kõik need vead (peale neutraali, seda sa lihtsalt ei oska :)) võivad üsna vabalt olla paari viletsa juhtme ja massiühenduse süü - ehk siis käi esialgu elektrisüsteem üle. Kui muidugi kogemusi pole, on sellel teemal päris korralik õpikõver, aga alusta näiteks kõigi pistikute uurimisest ja puhastamisest.


Re: Mis edasi...? (Ehk milline ratas?)

Postitatud: 28 Nov 2018, 13:42
Postitas Macintosh
tha kirjutas: 28 Nov 2018, 13:02

Hmm, miks ma ei näe enda esimest postitust enam? :)

Keegi modedest oli selle meeltesegaduses kustutanud. Taastasin

tha kirjutas: 28 Nov 2018, 13:02

1) Kas keegi oskab öelda, millist juhet ma peaks näppima, et saaks tsiklit käivitada mujalt käigu asendist kui ainult neutraalist.
2) Vahel ei õnnestu käike neutraali saada. Pean tükkaega jaurama siduri ja käigukangiga, et see õige "nõks" leida.

Sõltub tootjast ja lahendusest. Üldjuhul avitab see, kui käivitamisel sidur alla vajutada.


Re: Mis edasi...? (Ehk milline ratas?)

Postitatud: 28 Nov 2018, 14:15
Postitas mx77

Nende elektrikalade kohta kontrolliks alguses massipunktid üle.


Re: Mis edasi...? (Ehk milline ratas?)

Postitatud: 28 Nov 2018, 15:53
Postitas renx

Infoks kui peaks kunagi uuesti kaaluma :D
XT660 on üks vähestest dualsportidest mida Euroopas veel müüdi. Teised on ammu turult ära koristatud roheliste nõuete tõttu.
Vaata, et sa selle eest üle ei maksa. Ma olen XT660 hindu juba 3 aastat jälginud ning need jõhkralt kõiguvad(võtaks teiseks rattaks kõrvale oma 2T pillile kunagi arvatavasti). Kahjuks ei leia Yamaha kodukalt üles seda mudeli ajalugu mis mingil aastal muutus.
Esimeste aastate mudeleid saab kusagil 2500 ringis. Mõni odavam, mõni kallim. 4k ligi maksaks ainult 2012+ mudelite eest.. aga kas on mõtet kui midagi ei ole muutunud nendel???
2004-2007 2300-3000€ oleneb läbisõidust.
2007 tuli väike mudeliuuendus. Need mudelid jäävad siuke 2500-3500 vahele. Mootoril 1.6nm väänet juures jne. Uued plastikud. Üldiselt ilusam.

Endal oli XT660Z tenere. Võrreldes näiteks KTM 690 49kw mudeliga oli Yamu mootoril all rohkem väänet. KTM hakkas elama seal 4000rpm juures alles.
Yamu silinder oli ovaalseks kulunud ning silku ära tapnud 66k peal(eks ta oli eelmisel omanikul Euroopas reisides valu ka saanud(täislaks varustust ja üle 2m mees). Üldiselt Yamude mootorid kestavad 100-150k ära ilma üldse lahti võtmata nagu foorumis silma on jäänud. Väga palju infot saad xt660.com foorumist.

Aga no üldiselt mitte midagi erilist neil selle ajaga ei muutunud xt660'l peale uute värvide ja kleepsude. XT660X sai lisaks uue ilusama esitule mida enduro mudel ei saanud.

KTM LC4 on ka siuke tore pill aga ei anna võrrelda Yamuga kui tähtsam on pigem pikad otsad või mugavus. Lisaks enamusel pole isegi süütelukku ja roolilukku... E-stardist rääkimata.

Pegasotest hoia lihtsalt eemale. Võib olla sama mootor mis XT660'l aga parajad peavalud. Amordid kehvemad.

Saaks kusagilt Suzuki DR650 mida toodetakse mujal maailmas tänase päevani oleks päris vinge :D