Andke nõu. 2005 Ninja ZX6R

Soovid osta mootorratast, nägid tänaval vinget tsiklit ja tahaks arutleda, nõu pidada ... koht, kus erinevate mootorrataste kohta arvamust avaldada ja infot otsida...kogu üldine jutt mootorratastest

Moderaator: Moded


Teema algataja
alvar
Postitusi: 6
Liitunud: 17 Jaan 2019, 07:42
Tsikkel: Kawasaki Ninja ZX6R 636c
Tänatud: 2 korda

Andke nõu. 2005 Ninja ZX6R

Lugemata postitus Postitas alvar » 17 Jaan 2019, 08:02

Tere!

Olen värskelt bike soetanud noor ja roheline rattahuviline. Enne, kui kevad tuleb sooviksin oma ratta välimust natuke kohendada ja tehnilises seisukorras kindel olla.
Enne, kui ebay ja amazoni tuhnima lähen, siis kas oskate soovitada mõnda Eesti edasimüüjat, kelle kaudu saab soetada mõistliku hinnaga gondleid [Motobot: "Keel korda!"], tulesid ja muid detaile 2005a Kawasaki Ninja zx6r-ile või on kellelgi kasutajatest üht-teist pakkuda?
Millised tehnilised toimingud on enne hooaja algust 100% vaja teostada?
Tänud ette!


Kasutaja avatar

Macintosh
Maagia ja nõidumine
Postitusi: 5714
Liitunud: 11 Mai 2011, 21:47
Tsikkel: Triumph Tiger 800 ja Kawa w800
Asukoht: Tallinn, Tondi
Tänanud: 735 korda
Tänatud: 615 korda
Kontakt:

Re: Andke nõu. 2005 Ninja ZX6R

Lugemata postitus Postitas Macintosh » 17 Jaan 2019, 09:03

alvar kirjutas:
17 Jaan 2019, 08:02
Millised tehnilised toimingud on enne hooaja algust 100% vaja teostada?
Antud juhul pole ilmselt küsimus mitte "enne hooaja algust" vaid "pärast kasutatud tsikli ostu". Palju see läbisõit on?
Sihtgruppi ja ratta vanust arvestades pole neid enamasti just liigselt hooldatud ja vatti on saanud ilmselt kõvasti.
Kõige lihtsam tee on võtta ette tehasemanual (viewtopic.php?f=94&t=98051&p=746880) ja 12K km hoolduse protseduurid läbi viia.

Kasutatud tsikli puhul tasub kõik kuluosad üle kontrollida ja vajadusel vahetada, tolerantsid leiad kõik tehasemanualist.
* kett ja hammakad
* pidurikettad
* piduriklotsid
* rehvid - vaata üle, kui on vanad poolpidused pastlad all siis vaheta ära, rehvil ja rehvil on tohutu vahe.
* süüteküünlad
* aku

Vahetada kindlasti:
* mootoriõli
* õlifilter
* pidurivedelik
* jahutusvedelik

Lisaks võtaks ma lahti ka pidurisadulad ja puhastaks korralikult ära. Lihtne töö, väikese kuluga aga annab kindliustunde, et pidurid toimivad nii nagu vaja ja siis kui vaja.

Mis asju sa seal täpsemalt kohendada tahd? Kas sul on mingid ergonoomika küsimused võim pigem edevus? Mainid gondleid. Tsiklil on ju gondlid olemas või on plaan kohe ringrajale minna?

Mis hinda puutub siis tsiklimaailmas pole midagi mõistliku hinnaga. Tavaliselt leiad tsiklijupi kaalus kulda ja teemante turult tiba parema hinnaga. :wink: Kohalik kaupmees müüb enamasti originaalvaruosi, netist leiad aga kas Hiinas toodetud asendusi mille kvaliteet kõigub väga heast väga viletsani (puhas loterii) või siis kasutatud osi. Kasutatud varuosad pole ka paha valik. Originaalosade puhul tasub alati vaadata, et Kawasaki esindaja Eestis pakub hinnagarantii teenust ehk võimalusel trumpab välismaise pakkumise hinna üle.
Senised sõiduriistad: Riga 13 → Riga 13 → Minsk MMVZ-3.111 → Voshod K175→→→ Honda Hornet 2002 → Honda Hornet 1998 →Honda CBF500→Kawasaki Versys 650.
Hetkel garaazis: Kawasaki w800 + Triumph Tiger 800
---
Tarkvaraarendus mobiili ja veebi, UI-UX. http://www.digitalfruit.ee

will111
Postitusi: 2809
Liitunud: 26 Veebr 2012, 02:54
Tänanud: 6 korda
Tänatud: 185 korda

Re: Andke nõu. 2005 Ninja ZX6R

Lugemata postitus Postitas will111 » 17 Jaan 2019, 10:05

Noor ja roheline...soovitaks pigem minna rattaga kellegi juurde, kes enam ei ole noor ja roheline ning las ta vaatab üle, mis on korras, mis ei ole korras. Mida tuleks sättida või vahetada ja mida mitte. Minumeelest vahel minnakse selle "kohe ja kõige" vahetamisega ikka suht haiglaselt liiale ka. Muidugi oleneb jah kust ja kelle käest ostsid. Kui tegelane oli väga kahtlane ning ratas oli täielikult ära risustatud seisus välimuse mõttes siis tasub kahelda ka muudes asjades. Muul juhul...usalda aga kontrolli.

Pidurite, eriti töötavate pidurite kallale mina noorel ja rohelisel tsikliomanikul kohe päris kindlasti ei soovitaks minna. Õigemini, ma lihtsalt keelaks selle ära! Ei mingit vedeliku vahetust kui see vedelik tõesti just puhta läbipaistmatu ei ole. Ei mingit supportite algosadeks võtmist kui pidurid ei ole kahtlaselt kummised, ei jää peale. Kunagi noore ja rohelise tsikliomanikuna olen ise niimoodi entusiastlikult töötavat esipidurit näppima läinud. Et äkki pole ikka nii hea kui võiks olla. Ei saanud seda pärast korralikult toimima. Ja ma olin kõigest roheline tsikliomanik, üldse mitte roheline mehaanik. Nüüdseks on nippe ja trikke tsikli pidurite osas rohkem teada, aga praegugi lähen pidurite kallale ainult siis kui selleks tõesti on konkreetne põhjus. Absoluutselt viimane asi, mida lihtsalt igavuse pärast torkima minna.

Soovitaks vaadata üle amordid. Kas need ikka toimivad ka amordina või on näiteks õli ammustel aegadel sealt seest jeehkamit tõmmanud. Kui tundub, et õli ikka sees ja simmerid ei leki ka siis tuleks amordid paika seadistada. Rehve juba mainiti. Võiksid mitte pragulised olla ja esirehvil tuleb uurida keskelt natuke serva poole jäävad raadiuse osa, et ega see pole tunduvalt madalamaks kulunud kui ülejäänud muster. Lisaks mootoriõlile ja filtrile, mida tegelikult omanikud enamasti ikkagi vahetavad suht regulaarselt ja korralikult, tasuks vaadata kindlasti üle mis seisus on õhufilter. VÕi kas ta üldse seal potsiku sees on :D Vahetamine pole väga suur kulu ja kui tehtud on mõnekümneks tuhandaks muretu sellega.

Teema algataja
alvar
Postitusi: 6
Liitunud: 17 Jaan 2019, 07:42
Tsikkel: Kawasaki Ninja ZX6R 636c
Tänatud: 2 korda

Re: Andke nõu. 2005 Ninja ZX6R

Lugemata postitus Postitas alvar » 18 Jaan 2019, 07:16

Tere!

Tänan Teid asjatundlike vastuste eest.
Teen enda jaoks kokkuvõtte:
Kontrollida/ vahetada:
* kett ja hammasrattad
* pidurikettad
* piduriklotsid
* rehvid
* süüteküünlad
* aku
* mootoriõli
* õlifilter
* pidurivedelik
* jahutusvedelik
*amordid
*õhufilter
… ja tegevused, milles ise 100% pädev ei ole, on enda ja teiste ohutuse huvides mõistlik lasta teostada spetsialistil.

Rattast endast peale ostu:
Käivitus väga hästi, kõrvalisi helisid ei olnud, üldpilt viisakas.
Gondleid mainisin seepärast, et üleeelmine omanik asendas originaalgondlid hiinast tellitud gondlite kit'iga, kuna see tuli odavam, kui värvimine ja tänaseks päevaks olla need originaalid maha müünud. Ja nende hiina gondlitega ongi täpselt nii nagu Macintosh mainis 50% istuvad omavahel ideaalselt ja teine 50% on küljes, aga paras... minu arvates. Üks tagumine suunatule kinnitus katki. Ergonoomika poole pealt tunduvad piduri- ja siduriheeblid ebamugavad käsitleda.

Tänud veelkord!
Kasutaja avatar

reimps
Postitusi: 4633
Liitunud: 17 Juul 2007, 23:52
Tsikkel: Tuono V4R
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 147 korda
Tänatud: 436 korda

Re: Andke nõu. 2005 Ninja ZX6R

Lugemata postitus Postitas reimps » 18 Jaan 2019, 08:00

Kuskandis sa asud on rattaga? Mõni ehk viitsib tulla ja näidata-aidata oma tasemel vastavalt, aga kõhutunne ütleb, et pane ca 1000.- kõrvale selleks puhuks, mis sealt kõik välja kooruda võib. Kõik, mis üle jääb, läheb kevadel bena ostuks lihtsalt :)
Ära mingit näituspilli parem proovigi saavutada ja jäta see gondlivärk viimaseks - lõppkiirust Hiina gondel ei mõjuta.
I have an opinion and I'm not afraid to use it
Allergic to stupid people

will111
Postitusi: 2809
Liitunud: 26 Veebr 2012, 02:54
Tänanud: 6 korda
Tänatud: 185 korda

Re: Andke nõu. 2005 Ninja ZX6R

Lugemata postitus Postitas will111 » 18 Jaan 2019, 11:26

gondli [Motobot: "Keel korda!"] osas reimpsiga nõus 100%. eriti arvestades seda, et tõenäoliselt see ratas võib ümber ka kukkuda lähiajal :D

sidur pidur ebamugav kasutada...siduri puhul üldjuhul tähendab see kas vale heebli asukohta juhtraua suhtes, valeti seadistatud trossi/siduri käiku ja/või lihtsalt vana ja kulunud siduritrossi. erinevus võib olla väga suur just selles, et kui kergelt liigub kõris uus tross ja kuidas liigub vana.
piduri puhul raske prognoosida, põhjuseid miks pidur ei tundu mugav kasutada võib olla tegelikult päris palju. alates lihtsalt heebli seadistusest kuni tõsisemate probleemideni välja.

Teema algataja
alvar
Postitusi: 6
Liitunud: 17 Jaan 2019, 07:42
Tsikkel: Kawasaki Ninja ZX6R 636c
Tänatud: 2 korda

Re: Andke nõu. 2005 Ninja ZX6R

Lugemata postitus Postitas alvar » 23 Jaan 2019, 22:02

Tere ja tänud, tänud, tänud veelkord.
Väga hea, et infot laekub.
Asun Pärnu lähedal ja teisipäevaks on PeVol Moto OÜ-sse sõit, kus järgneb täielik kontroll, vedelike ja vajaminevate kuluosade vahetus.
Postitan siia ka tulemuse.
Mis puudutab gondleid, siis lasen ikkagi need kohendada ja üle värvida ning loodan oma peas, et olen see üks miljonist, kelle ratas ümber ei kuku :D


Nii- ratas otsast lõpuni kontrollitud ja tehniline seisukord väga hea ja kulus vaid kolmandik reimps'i poolt soovitatud kõrvale panemise summast.
Kasutaja avatar

Snuffit
Toetajaliige
Postitusi: 245
Liitunud: 02 Veebr 2009, 19:50
Tsikkel: BMW K75 Cafe
Asukoht: Rapla
Tänanud: 2 korda
Tänatud: 5 korda

Re: Andke nõu. 2005 Ninja ZX6R

Lugemata postitus Postitas Snuffit » 24 Jaan 2019, 16:13

Kui sul need gondlid niikuinii juba veidi kehvad ja tegemist vajavad on ning kuna lumi veel maas, siis soovitan, et võta ise ette.

Krutid need maha, kus vaja needid/liimid, paned peale veidi pahtlit, lihvid kasvõi käsitsi liivapaberiga selliseks, et ise rahule jääd. Siis peale plastiku krunt värv ja sinna peale soovitud värv. Värvi jaoks ei pea olema püssi, värvipoodides pannakse sulle sobiv kraam ka spreipudelisse.
Kui perfektsionist ei ole, siis jääb ka nii rahulikult toimetades silmale täitsa okei tulemus ja rahaliselt ise tehes ei maksa väga midagi. Saad skilli juurde iga kord kui jälle teed (loe=käbla käid :mrgreen: ). Ja kleepsud saad uued peale tellida ebayst võileiva hinna eest 8)

Parimal juhul saad odavalt okei tulemuse ja halvimal juhul, kui välja kohe üldse ei tule, viid edasi proffide juurde (mis oli niikuinii algne plaan) ja kaotad rahaliselt ehk paarkend euri.

Igatahes, edu! Kõik on tehtav :bsmile:
Kasutaja avatar

Macintosh
Maagia ja nõidumine
Postitusi: 5714
Liitunud: 11 Mai 2011, 21:47
Tsikkel: Triumph Tiger 800 ja Kawa w800
Asukoht: Tallinn, Tondi
Tänanud: 735 korda
Tänatud: 615 korda
Kontakt:

Re: Andke nõu. 2005 Ninja ZX6R

Lugemata postitus Postitas Macintosh » 24 Jaan 2019, 21:17

Kui aerosooliga värvida kavatsed siis võta kindlasti selline asi manu. kompressoriga värvipüstolit ei asenda aga töö kvaliteet muutub oluliselt ja töötada ka märksa lihstam.
http://hansavarv.ee/toode/varvipustol/
pt422_01.jpg
pt422_01.jpg (20.37 KiB) Vaadatud 2141 korda
Senised sõiduriistad: Riga 13 → Riga 13 → Minsk MMVZ-3.111 → Voshod K175→→→ Honda Hornet 2002 → Honda Hornet 1998 →Honda CBF500→Kawasaki Versys 650.
Hetkel garaazis: Kawasaki w800 + Triumph Tiger 800
---
Tarkvaraarendus mobiili ja veebi, UI-UX. http://www.digitalfruit.ee

will111
Postitusi: 2809
Liitunud: 26 Veebr 2012, 02:54
Tänanud: 6 korda
Tänatud: 185 korda

Re: Andke nõu. 2005 Ninja ZX6R

Lugemata postitus Postitas will111 » 24 Jaan 2019, 22:01

huvitav vidin, peaks ka ühe proovi pärast ostma.
eks neid soodsamaid päris värvipüstoleid on võimalik ka umbes nii 25 eest omale sebida. eeldusel muidugi, et kompressor on juba olemas. ma ühe sellise ostsin ja saab täitsa värvida

Dusterx
Postitusi: 213
Liitunud: 27 Okt 2017, 08:41
Tsikkel: lc8adv,txt250,cm200t,ec300
Asukoht: Kehra
Tänanud: 12 korda
Tänatud: 37 korda

Re: Andke nõu. 2005 Ninja ZX6R

Lugemata postitus Postitas Dusterx » 24 Jaan 2019, 23:57

+1, ostsin ka kunagi mingi käkerdise ja hiljem 4x hinna eest ka nimepoolest asja, kuid ausaltöeldes olen vist selline nisanäpp, et eriti vahet ei teegi, kummaga lasen. Nüüd laseb uuem püss värvi ja vanem "junnikene" lakki, on vähe lihtsam majandada. P.S, kui speriga ikka kudagi ei õnnestu, siis soovitan soojalt päris asja proovida, ma ise ei saa ka spreidega hakkama, seal värv nii vedla ja katab enamasti kehvasti, et vaja sadat kihti ja kui kannatust pole, siis saad jooksukaid niiet vähe pole...
Kasutaja avatar

Heikik
Postitusi: 338
Liitunud: 23 Mär 2015, 11:31
Tsikkel: CBR 1000RR
Asukoht: Rakvere, Perth
Tänanud: 13 korda
Tänatud: 15 korda

Re: Andke nõu. 2005 Ninja ZX6R

Lugemata postitus Postitas Heikik » 27 Jaan 2019, 03:17

Keegi vist ei maininud noormehele, et klapiregulli peale tasuks, sõltuvalt läbisõidust, ka mõelda. Tegelikult see vist peaks Macintoshi mainitud 12k hoolduse sisse jääma...

Teema algataja
alvar
Postitusi: 6
Liitunud: 17 Jaan 2019, 07:42
Tsikkel: Kawasaki Ninja ZX6R 636c
Tänatud: 2 korda

Re: Andke nõu. 2005 Ninja ZX6R

Lugemata postitus Postitas alvar » 31 Jaan 2019, 09:40

Klappidega on korras.
Kuigi soovitati ise värvida, siis otsustasin siiski teenuse kasuks ja tuli eeltööde käigus välja, et tagumine velg ilmselt kergelt kõver või midagi sarnast ja vajab igaks juhuks hoolsamat ülevaatust.

Teema algataja
alvar
Postitusi: 6
Liitunud: 17 Jaan 2019, 07:42
Tsikkel: Kawasaki Ninja ZX6R 636c
Tänatud: 2 korda

Re: Andke nõu. 2005 Ninja ZX6R

Lugemata postitus Postitas alvar » 13 Mär 2019, 21:20

Tere!
Üle pika aja üks postitus, ratas tip-top ja keretööd ka lõpuks valmis. Au ja kiitus meistrimehele. Tulemusega olen väga rahul. Nipet näpet polte ja mutreid veel vahetada ja võiks lugeda oma nii öelda projekti lõppenuks.
Enne:
20190119_222509.jpg
Pärast:
20190313_203932.jpg

morse
Postitusi: 439
Liitunud: 13 Veebr 2017, 10:30
Tsikkel: Jawa 634, DR Big, KTM LC4 ADV
Tänanud: 35 korda
Tänatud: 30 korda

Re: Andke nõu. 2005 Ninja ZX6R

Lugemata postitus Postitas morse » 14 Mär 2019, 16:00

Sa mainisid ebamugavat esipidurit. Minu arust on praegune heebel kõveraks kukutud... Uue heebliga saad näpud mugavamasse asendisse.

Aga muidu see enne ja pärast pilt. Ma ausõna arvasin telefonis kerides, et see roheline ongi värvali töö. Teine pilt on muidugi nunnu.



Vasta

Mine “Mootorratastest üldiselt”