Mootorratas algajale

Soovid osta mootorratast, nägid tänaval vinget tsiklit ja tahaks arutleda, nõu pidada ... koht, kus erinevate mootorrataste kohta arvamust avaldada ja infot otsida...kogu üldine jutt mootorratastest

Moderaator: Moded


Teema algataja
Wusses
Postitusi: 36
Liitunud: 26 Veebr 2019, 13:52
Tänanud: 2 korda
Tänatud: 1 kord

Mootorratas algajale

Lugemata postitus Postitas Wusses » 03 Mär 2019, 09:57

Hey.

Paluks soovitusi mootorratas ostuks
kuni 3000eur


1. 174 pikk ja 100kg ringis
2. 4-5 a tagasi metsavahel kross (kx125,jawa 350,iz jupiter 3, orion 250, 125cm3 jne jne suuremate kuvatuuridega on 0 kogemus )
3. 27a vana
4. juhiloa kategooria ja staaz- 0, Järgmise kuu algul hakkan tegema
5. millistesse tingimustesse ratast otsid- 80% linnasõit
6. palju sul selleks raha eraldatud on - kuni 3000eur, Hooldus võiks jääda aastas 500eur ringis max
7. kui hakkad sõpradega koos sõitma, millised tsiklid neil on. Sõpradel on nt Honda honet 72kw , Bmw 1300cm2 Matka ratas, Ducati monster jne
8. mitmekesi ja kui pikalt kavatsed sama tsikli seljas sõita. Pikki otsi hetkel veel ei plaani , noh vb 100km otsad.



reimps

Re: Mootorratas algajale

Lugemata postitus Postitas reimps » 03 Mär 2019, 10:06

Hornet 600 on tõrkevaba valik.
Kasutaja avatar

Sukusuku
Postitusi: 435
Liitunud: 22 Aug 2007, 11:56
Tsikkel: Viffer ja Bemm
Asukoht: Harjumaa Muuga
Tänatud: 6 korda

Re: Mootorratas algajale

Lugemata postitus Postitas Sukusuku » 03 Mär 2019, 10:13

Tere, tagasihoidlik soovitus oleks Honda Vfr 800.
V4 mootor linnas väga mõnus.
600cc on ja jääb tolmuimejaks linnas, eriti veel arvestades sõitja kaalu (100kg).
800cc on täpselt paras, ei üllata nagu tonnine ja sobib väga hästi algajale (kordades proovitud)
VFR sobib ka maanteele, pikad otsad sõita on väga mugav.
Teed korda Eestis.

Teema algataja
Wusses
Postitusi: 36
Liitunud: 26 Veebr 2019, 13:52
Tänanud: 2 korda
Tänatud: 1 kord

Re: Mootorratas algajale

Lugemata postitus Postitas Wusses » 03 Mär 2019, 10:20

Ma olen ka nagu mõelnud et pigem suurema kubatuuriga et ei tekiks poole aastapärast tunne et jääb lahjaks.

Mingi 2 hooaega võiks olla ikka


Honda VFR 800 0.8 V4 77kW oleks isegi päris huvitav valik


Ehki võiks olla VFR1000 aga see juba maksab ka :wink:


Aga mis "V4" Mootoril nii erilist et see linnas sõitmise heaks teeb?


Endale meeldib väga V2 MÜDIN :D

eetarga
Postitusi: 355
Liitunud: 21 Mai 2013, 17:33
Tsikkel: Cagiva GC, Aprilia Tuareg
Asukoht: Palamuse
Tänanud: 17 korda
Tänatud: 35 korda
Kontakt:

Re: Mootorratas algajale

Lugemata postitus Postitas eetarga » 03 Mär 2019, 11:04

1. 174 pikk ja 100kg ringis
Algaja ja ja Kawa Z1000 R4

võib tekkib väga huvitav vaatepilt. (w)
Kawa Ninja.jpg
Kawa Ninja.jpg (78.21 KiB) Vaadatud 2940 korda
Ise olen 178/95kg. - ja mitte päris algaja - ja lihvin enda sõiduoskused praegu nii, et 350 cm³ ja 150 kg. tsikli tühikaal on paras kooslus, et midagi veel õppida. (Küll on kuuris ka midagi võimsam, aga....)

O.k. - kui sa soovid 1/4 miili kihutamist endale selgeks teha - või Saksa kiirtee on sul uksest ees - siis kindlasti seda Kawasaki on õige algajate töövahend. Aga ainult siis.

"Peace!"

Soovitus? Mingi lihtne, soodne "bike" ´a la Honda CBF 600 S, Yamaha XJ6, BMW F 800, Suzuki DL 650 V-Strom.
Heilige Mutter von der gesegneten Beschleunigung, verlaß' uns jetzt nicht!

Teema algataja
Wusses
Postitusi: 36
Liitunud: 26 Veebr 2019, 13:52
Tänanud: 2 korda
Tänatud: 1 kord

Re: Mootorratas algajale

Lugemata postitus Postitas Wusses » 03 Mär 2019, 11:10

Aaa ei.. Ma paks nagu ei ole.. Käin jõusaalis ja värki :)

reimps

Re: Mootorratas algajale

Lugemata postitus Postitas reimps » 03 Mär 2019, 11:21

SV1000 ja Hornet on kaks head valikut algajale siiski, las inimene naudib lihtsa rattaga alguses sõitu ja õpib asja selgeks. Küll hiljem oskab mõne muu ratta ligi võtta.
Kasutaja avatar

ElectroMoto
Postitusi: 474
Liitunud: 27 Mai 2015, 16:44
Tsikkel: Husky 701 Enduro "May"
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 228 korda
Tänatud: 51 korda
Kontakt:

Re: Mootorratas algajale

Lugemata postitus Postitas ElectroMoto » 03 Mär 2019, 11:25

Mina alustasin ka Hornetiga mõned aastad tagasi. Kui oleks võimalik tagasi minna ja uuesti valida, siis valiks ikkagi sama ratta.
..aga noh, ma oleks ka pikk sulgkaallane... Põhi tore oli minu meelest see, et kui tahtsin rahulikumalt sõita, siis hoidsin pöörded alla 4-5K, kui tuli isu kiirendada, siis piisas vaid pöörete andmisest :D

Teema algataja
Wusses
Postitusi: 36
Liitunud: 26 Veebr 2019, 13:52
Tänanud: 2 korda
Tänatud: 1 kord

Re: Mootorratas algajale

Lugemata postitus Postitas Wusses » 03 Mär 2019, 11:53

SV1000 kas see on pigem rahulikum masin siis ?

flake
Postitusi: 44
Liitunud: 25 Veebr 2018, 22:14
Tsikkel: Triumph Scrambler 1200XC
Tänanud: 7 korda
Tänatud: 7 korda

Re: Mootorratas algajale

Lugemata postitus Postitas flake » 03 Mär 2019, 12:11

Võta viiesajane. Honda CBR500 või miskit analoogset. Ei ole jah nii äkiline kui kolme/neljasilindrilised masinad millel 70+ kw on, aga peale lubade saamist korralikult sõitma õppimiseks on täiesti piisav. Annab väga palju lollusi andeks ka. Lisaks on fun factorit piisavalt.
Ainus asi et oma rattaga ei saa arki eksamit teha, kuid noh eeldan et sul on kogu see kompott kooli poolt enivei.

Disclaimer: Ise ostsin CBR500R esimeseks rattaks ja väga rahul peale esimest hooaega.
2013 Honda CBR500RA -> 2014 Honda CBR650FA -> 2019 Triumph Scrambler 1200XC
Kasutaja avatar

Macintosh
Maagia ja nõidumine
Postitusi: 5856
Liitunud: 11 Mai 2011, 21:47
Tsikkel: Triumph Tiger 800 ja Kawa w800
Asukoht: Tallinn, Tondi
Tänanud: 759 korda
Tänatud: 634 korda
Kontakt:

Re: Mootorratas algajale

Lugemata postitus Postitas Macintosh » 03 Mär 2019, 12:18

@flake Kohe tulevad "tonnised mehed" kivide alt välja ja hakkavad rääkima, kuidas nemad suudavad 1000cc rattaga sama hästi kogemusi omandada ja paremaks saada, kui 500cc rattaga. Nad on lihtsalt nii targad ja osavad ja suudavad piisavalt kõik kontrollida k.a. oma paremat gaasikätt ja oma koopainimese aju.

@Wusses, 500cc esimeseks hooajaks on väga hea mõte, saad natuke piire proovida ja riskid on väiksemad, kui suurte ratastega. Sõidad esimese hooaja ära ja järgmisel hooajal saad "üles" liikuda.

ElectroMoto kirjutas:
03 Mär 2019, 11:25
Mina alustasin ka Hornetiga mõned aastad tagasi...
Maitse asi, mul on neid kaks olnud. Üldse ei meeldinud nad mulle.
Senised sõiduriistad: Riga 13 → Riga 13 → Minsk MMVZ-3.111 → Voshod K175→→→ Honda Hornet 2002 → Honda Hornet 1998 →Honda CBF500→Kawasaki Versys 650.
Hetkel garaazis: Kawasaki w800 + Triumph Tiger 800
---
Tarkvaraarendus mobiili ja veebi, UI-UX. http://www.digitalfruit.ee

flake
Postitusi: 44
Liitunud: 25 Veebr 2018, 22:14
Tsikkel: Triumph Scrambler 1200XC
Tänanud: 7 korda
Tänatud: 7 korda

Re: Mootorratas algajale

Lugemata postitus Postitas flake » 03 Mär 2019, 12:23

Sukusuku kirjutas:
03 Mär 2019, 10:13
600cc on ja jääb tolmuimejaks linnas, eriti veel arvestades sõitja kaalu (100kg).
Olen 98kg ja mu 500ne on linnast täiesti piisav aparaat et kiiresti ja mugavalt edasi liikuda
2013 Honda CBR500RA -> 2014 Honda CBR650FA -> 2019 Triumph Scrambler 1200XC
Kasutaja avatar

mx77
Postitusi: 7103
Liitunud: 25 Okt 2004, 16:50
Tsikkel: YZ250F, XV 750 Cafe Racer
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 142 korda
Tänatud: 193 korda
Kontakt:

Re: Mootorratas algajale

Lugemata postitus Postitas mx77 » 03 Mär 2019, 13:40

Heh, mu kohvikul on ainult 37 kW ja sellegagi on pidevalt tegemist, et lubasid hoiule ei jäta. Kiirendab võrrledes autoga ikka väga hästi.
Kasutaja avatar

srx
Postitusi: 180
Liitunud: 18 Aug 2015, 13:55
Tsikkel: VX800, CB600F, R6, GS500
Tänanud: 15 korda
Tänatud: 22 korda

Re: Mootorratas algajale

Lugemata postitus Postitas srx » 03 Mär 2019, 16:20

Macintosh kirjutas:
03 Mär 2019, 12:18
ElectroMoto kirjutas:
03 Mär 2019, 11:25
Mina alustasin ka Hornetiga mõned aastad tagasi...
Maitse asi, mul on neid kaks olnud. Üldse ei meeldinud nad mulle.
Mulle jälle meeldib väga. Eriti 2007+ mudel, see istub jalge vahele kuidagi eriti hästi. Kuni 2006 tundub kuidagi väiksem ja mitte nii mugav.
Hornet on meil siin saanud mõõdupuuks, mille järgi teisi rattaid hindame.
Käidud proovimas erinevaid ja siiani ei ole leidnud 600cc rataste osas midagi mis oleks parem.
Aga see on muidugi personaalne.

CB500 on ka väga mõnus ratas. Nagu eespool mainitud, siis lihtsam sõita, õpib kiiremini ja piiride leidmine tuleb ka kiiremini ja ohutumalt.
Kuni kiirused väga suureks ei lähe, on see väga vahva. Pikal sirgel kiirteel muidugi on mõnevõrra piin, pöörded kõrgel, vibra korralik ja väga suurt kiirust ei arenda. Kui enamus sõitudest on linnas ja linna läheda, siis väga omal kohal. Linnas vaata et pigem eelistaks CB500-ga sõita.
Enamikele autodele näitab tagatuld.

Hornet näitab pea kõigile autodele tagatuld, isegi 100kg piloodiga. 0-100 on umbes 3.6 sekundit ja autosid, mis suudaks alla 4 sekundi 100ni minna on ikka suht vähe eestis. Nende hind kipub olema ka suht muljetavaldav.
Ma pole tallinnas veel ühtegi autot kohanud, mis oleks foori tagant kiiremini ära läinud. Neid kes sirge peal mööda tuiskavad, olen näinud küll, aga linnas kolmekohalise kiirusega liiklemine ei tundu mõistlik ja neid püüdma ei lähe.

Ohutusest rääkides:
Ostes kontrolli rehvide tootmisekuupäeva!
Rehvid, mis visuaalselt näevad välja viisakad, võivad olla väga vanad ja kumm muutnud rohkem plastikulaadseks. Üle 5 aasta vanused rehvid tasub kindlasti välja vahetada kulumisest sõltumata.
Minu viimane ratas mille talve alguses ostsin, oli 2002 aastal toodetud tagarehviga. Päris kindlasti ei lähe ma nii vana rehviga sõitma ja mõlemad rehvid panen enne uued.

flake
Postitusi: 44
Liitunud: 25 Veebr 2018, 22:14
Tsikkel: Triumph Scrambler 1200XC
Tänanud: 7 korda
Tänatud: 7 korda

Re: Mootorratas algajale

Lugemata postitus Postitas flake » 03 Mär 2019, 18:51

srx kirjutas:
03 Mär 2019, 16:20

CB500 on ka väga mõnus ratas. Nagu eespool mainitud, siis lihtsam sõita, õpib kiiremini ja piiride leidmine tuleb ka kiiremini ja ohutumalt.
Kuni kiirused väga suureks ei lähe, on see väga vahva. Pikal sirgel kiirteel muidugi on mõnevõrra piin, pöörded kõrgel, vibra korralik ja väga suurt kiirust ei arenda.
Meie liiklusseaduses defineeritud kiirused + mõistlikuse piires üle on veel väga okei.
Leedu ja Poola kiirteedel ja Saksas juba jah ilmselt tahaks nõks asisemat pilli, aga nagu aru saan siis see pole antud teemas hetkel eesmärk.

Teemaalgatajale, kui peaks tekkima huvi 500se kohta rohkem kuulda võid vabalt ühendust võtta
2013 Honda CBR500RA -> 2014 Honda CBR650FA -> 2019 Triumph Scrambler 1200XC
Kasutaja avatar

mrtn
Postitusi: 142
Liitunud: 20 Okt 2003, 22:17
Tsikkel: Suzuki VX800
Tänanud: 22 korda
Tänatud: 10 korda

Re: Mootorratas algajale

Lugemata postitus Postitas mrtn » 03 Mär 2019, 19:13

Ma vist ikka äkki viitsin CB500 müüki panna see kevad. Pärast (mõttetut, valediagnoos) mootori kapremonti sõitnud äkki 100 km.
Suzuki VX800 '93

flake
Postitusi: 44
Liitunud: 25 Veebr 2018, 22:14
Tsikkel: Triumph Scrambler 1200XC
Tänanud: 7 korda
Tänatud: 7 korda

Re: Mootorratas algajale

Lugemata postitus Postitas flake » 03 Mär 2019, 19:23

mis mootoril viga olI?
2013 Honda CBR500RA -> 2014 Honda CBR650FA -> 2019 Triumph Scrambler 1200XC
Kasutaja avatar

mrtn
Postitusi: 142
Liitunud: 20 Okt 2003, 22:17
Tsikkel: Suzuki VX800
Tänanud: 22 korda
Tänatud: 10 korda

Re: Mootorratas algajale

Lugemata postitus Postitas mrtn » 03 Mär 2019, 19:40

Mitte midagi ei olnud, ketipinguti plagin diagnoositi ühes tänaseks kadunud butiigis kepsukolinaks. Aasta aega vedeles seal. Aga kuna kogu remondikola oli tellitud ja mootor laiali, siis lasin ära teha (Motoremis, kes võttis asja nädalaga ette :shock: ).
Viimati muutis mrtn, 03 Mär 2019, 20:36, muudetud 1 kord kokku.
Suzuki VX800 '93

will111
Postitusi: 3023
Liitunud: 26 Veebr 2012, 02:54
Tänanud: 6 korda
Tänatud: 203 korda

Re: Mootorratas algajale

Lugemata postitus Postitas will111 » 03 Mär 2019, 20:09

Paistab, et see on üks igavesti "kogenud" meistritega butiik :D Sõber viis ratta sinna remonti (mingi karbussi jama oli). Lubati korda teha ja paar kuud hiljem teatati, et viga ei leitud aga karbuss võeti lahti ja tehti korda...ratas ära toodud, tuli välja, et mitte midagi paremaks muutunud ei ole ja lisaks oli vahepeal esirehv ära lõhutud.

aga esimeseks tsikliks soovitan loomulikult SV'd. Pigem mitte tonnist, kuna need on lihtsalt haigelt üle hinnatud tänasel turul :D

andu
Postitusi: 264
Liitunud: 11 Juun 2014, 10:05
Tsikkel: yamaha fzs600 & fjr1300P
Asukoht: tallinn-riia-tartu-põlva
Tänanud: 53 korda
Tänatud: 28 korda

Re: Mootorratas algajale

Lugemata postitus Postitas andu » 03 Mär 2019, 20:14

algajale kui linnavahel sõita enamasti siis er6, sv650 head kui maanteele ka ronid ja seikluse pisik sees euroopat avastatada siis vfr800 2002+ on senimaani üks lemmikuid rattaid- kerge juhtida ka alustajal, kannatas hästi lugematutel hulgal kilomeetreid täis matkavarustuses ....... ja see neetud v4 viis südame
Viimati muutis andu, 06 Mär 2019, 07:38, muudetud 1 kord kokku.
dare to dream…
eksarmukesed: thunderace - er6n - k1200gt(mahakandmisele) - gsxf600 - fjr1300(gen2) - r6(mahakandmisele) - fz6 - dr650 - vtr1000 - f650gs - vfr800(mahakandmisele) - fjr1300(gen1)
hetkel südant soojendamas: fzs600, fjr1300P ja … n+1
Kasutaja avatar

and
Postitusi: 60
Liitunud: 14 Okt 2016, 15:37
Tsikkel: Warrior
Asukoht: Tallinn-Viimsi
Tänanud: 27 korda
Tänatud: 3 korda

Re: Mootorratas algajale

Lugemata postitus Postitas and » 03 Mär 2019, 21:31

Hondal on cbf600 -st vähe suurem versioon ka -cbf1000. Igati ok ratas ka algajale.
Kasutaja avatar

Margit
Postitusi: 254
Liitunud: 16 Apr 2011, 12:28
Tsikkel: CB500XA 2018
Tänanud: 46 korda
Tänatud: 8 korda

Re: Mootorratas algajale

Lugemata postitus Postitas Margit » 03 Mär 2019, 22:10

Cb500 on tõesti hea isend. Vana rattaga polnud Poola matk mingi probleem (jah, 37kw miinus mõned hobused vanadusse surnud oli kiirel teel ebamugav). Mõnus kulgur, väga andestav, kurvilistel nikanäka teedel sõidab tonnastel rasketel tsiklitel eest ära jne.
Peale 7+ aastat ostsin järgmiseks samuti CB500. Alati ei teki vajadust võimsama järgi :)
Viimati muutis Margit, 03 Mär 2019, 22:27, muudetud 1 kord kokku.
Kasutaja avatar

Macintosh
Maagia ja nõidumine
Postitusi: 5856
Liitunud: 11 Mai 2011, 21:47
Tsikkel: Triumph Tiger 800 ja Kawa w800
Asukoht: Tallinn, Tondi
Tänanud: 759 korda
Tänatud: 634 korda
Kontakt:

Re: Mootorratas algajale

Lugemata postitus Postitas Macintosh » 03 Mär 2019, 22:16

srx kirjutas:
03 Mär 2019, 16:20
CB500 on ka väga mõnus ratas.
Sekundeerin, CBF500 (uuem versioon) oli minu esimene "suur" ratas millest ma tõeliselt mõnu tundsin ja (peaaegu) ei raatsinud isegi müüa. Jah, tonniste või isegi 600cc ratastega pikkadel sirgetel põhjagaasiga sammu pidada on ilmvõimatu aga vähegi kurvilisemal teel on CBF500 väärika-võidukas konkurent.

Plussid:
* ühtlane ja väga aimatav jõujaotus kuni 7K pöördeni
* ülilihtsa juhitavusega, peaaegu sõidab ise. nauditav sõiduvahend
* mõnus, neutraalne sõiduasend
* väga ühtlase käiguga vibratsioonivaba reaskahene pommikindel mootor
* hea sõiduulatus paagitäiega
* varu- ja kuluosad ei maksa peaaegu midagi
* kasutatud, odava lisavarustuse hulk järelturul (eBay) on sisuliselt piiramatu
* väga lihtne kas-või koduõue peal remontida ja hooldada, enamusasju käib küljest ära/lahti kahe-kolme poldiga

Miinused:
* miinuseid nagu ei meenugi
* kui sa vähegi sõidad siis jätkub sulle sellest aastaks kaheks
Senised sõiduriistad: Riga 13 → Riga 13 → Minsk MMVZ-3.111 → Voshod K175→→→ Honda Hornet 2002 → Honda Hornet 1998 →Honda CBF500→Kawasaki Versys 650.
Hetkel garaazis: Kawasaki w800 + Triumph Tiger 800
---
Tarkvaraarendus mobiili ja veebi, UI-UX. http://www.digitalfruit.ee
Kasutaja avatar

Macintosh
Maagia ja nõidumine
Postitusi: 5856
Liitunud: 11 Mai 2011, 21:47
Tsikkel: Triumph Tiger 800 ja Kawa w800
Asukoht: Tallinn, Tondi
Tänanud: 759 korda
Tänatud: 634 korda
Kontakt:

Re: Mootorratas algajale

Lugemata postitus Postitas Macintosh » 03 Mär 2019, 22:36

Üldiselt on algaja rattale kehtivad nõuded allajärgnevad:
Reegel 1: Mitte rohkem, kui kaks silindrit.
Reegel 2: Kubatuur mitte enam kui 900 cc
Reegel 3: Itaallased on out
Senised sõiduriistad: Riga 13 → Riga 13 → Minsk MMVZ-3.111 → Voshod K175→→→ Honda Hornet 2002 → Honda Hornet 1998 →Honda CBF500→Kawasaki Versys 650.
Hetkel garaazis: Kawasaki w800 + Triumph Tiger 800
---
Tarkvaraarendus mobiili ja veebi, UI-UX. http://www.digitalfruit.ee
Kasutaja avatar

mkendra
Postitusi: 46
Liitunud: 21 Apr 2015, 20:56
Asukoht: St. Julian's, Malta
Tänanud: 4 korda
Tänatud: 2 korda

Re: Mootorratas algajale

Lugemata postitus Postitas mkendra » 04 Mär 2019, 00:36

Macintosh kirjutas:
03 Mär 2019, 22:36
Üldiselt on algaja rattale kehtivad nõuded allajärgnevad:
Reegel 3: Itaallased on out
Miks?
Müüa kaater Glastron GX225 5.0 V8 -> LINK | +372 562 060 58 |

will111
Postitusi: 3023
Liitunud: 26 Veebr 2012, 02:54
Tänanud: 6 korda
Tänatud: 203 korda

Re: Mootorratas algajale

Lugemata postitus Postitas will111 » 04 Mär 2019, 01:17

Need on rohkem vaatamiseks
Kasutaja avatar

srx
Postitusi: 180
Liitunud: 18 Aug 2015, 13:55
Tsikkel: VX800, CB600F, R6, GS500
Tänanud: 15 korda
Tänatud: 22 korda

Re: Mootorratas algajale

Lugemata postitus Postitas srx » 04 Mär 2019, 09:18

Esimese rattaga ei tasu ka väga üle mõelda.
Parem on võtta midagi sellist, mis on suht kindla peale minek, töökindel ja mille väärtus ei lange ühe-kahe hooajaga eriti (kui just ise mingit lollust ei tee).
Kui järgmist ratast otsima hakkad siis juba tead mis peaks teistmoodi olema.
Kasutaja avatar

kaimex
Mode
Postitusi: 653
Liitunud: 05 Mai 2015, 21:54
Tsikkel: honda putukas :P
Asukoht: Tartu / Pohjanmaa
Tänanud: 36 korda
Tänatud: 14 korda

Re: Mootorratas algajale

Lugemata postitus Postitas kaimex » 04 Mär 2019, 10:09

CB 650 F on ka päris äge linna rattaks. Endale väga meeldis, a maanteel suhteliselt vihkasin. Tuulega kiirteel suhteliselt vastik sõita. Samas andestab vigu ja linnas tõesti väga super ratas. Hetke cbr on linnas kindlasti ebamugavam, a samas jälle maanteel parem. :)
Eks kõige tähtsam on muidugi lihtsalt minna ja proovida. Üks ratas mida ise tahtsin ei sobinud sõiduasendi poolest kohe kindlasti. Ja eks pärast esimest hooaega tead juba veidi rohkem mida tahad ja siis saab edasi vaadata. :)
Kasutaja avatar

Ardilla
Postitusi: 1122
Liitunud: 30 Apr 2013, 22:14
Tsikkel: Suzuki GSXR 600 VZR1800R
Tänanud: 71 korda
Tänatud: 74 korda

Re: Mootorratas algajale

Lugemata postitus Postitas Ardilla » 04 Mär 2019, 10:21

YOU are just what this country needs! Sa oled leid motoärikatele :P

Minu soovitus, võta nüüd need 3000 euri, pane need kuskile kindlasse kohta, ja mine autokooli. Seal saad esimese tunnetuse kätte. Ära kuula mitte kedagi, sest igaüks müüb sulle täpselt seda mis talle meeldib.

Nädala lõpus on Motomess Tallinnas. Võta aega ja mine turni erinevate rataste seljas. Vaata kuidas jalad maha ulatuvad ja kuidas nende kaaluga lood on ja isteasendiga jne. Enda kogemusest võin öelda, et ostsin ka nakedi, aga suht kohe vahetasin Baigi vastu, sest see on minu jaoks väga OK asend ja ta on palju turvalisem, sest tal pidurid paremad ja rooliamort küljes ja gondel ümber jne jne. Ja päeva lõpuks ostsin üldse kruiseri, sest kahekesi parem sõita ainult, et sellel pidur vedelam aga edasi läheb siga hästi kahekesi :D

Naked oli hea, sest sain sellega sõbra abiga käia platsil harjutamas, kuna autokoolis oleks ma pankrotistunud ja egas ma sain sõbralt rohkem teada. Praegu kui ainult linna sõidaks siis vast võtaks mõne kerge ratta siiberdamiseks.

Ma ise ei soovitaks esimese asjana kohe ratast osta, eriti talvel, eriti kui puudub kogemus, eriti kui keegi foorumist soovitab :D

Kui oled juba mõned tunnid ära sõitnud siis tasub hakata varustust soetama, saad aru mis sul puudu on.

Lisaks miks peaks esimese ratta võtma odava, kehva jne. Miks mitte koguda veits juurde ja sirge seljaga astuda motopoodi sisse ja soetada endale uus?

Mul sõber ostis esimeseks rattaks 1100 Yamaha buldogi ja sõitis sellega ja minuarust väga ok ratas. Samas Hornet või Bandit on väga väaga OK ratas.
Kasutaja avatar

mrtn
Postitusi: 142
Liitunud: 20 Okt 2003, 22:17
Tsikkel: Suzuki VX800
Tänanud: 22 korda
Tänatud: 10 korda

Re: Mootorratas algajale

Lugemata postitus Postitas mrtn » 04 Mär 2019, 10:42

Ardilla kirjutas:
04 Mär 2019, 10:21
Mul sõber ostis esimeseks rattaks 1100 Yamaha buldogi ja sõitis sellega ja minuarust väga ok ratas.
Bulldog on äärmiselt lihtsalt juhitav, ideaalse sõiduasendiga ja laisa olemisega ratas. Suurele mehele (esimeseks rattaks) ideaalne. Väiksemale jääb veits raskeks ja kõrgeks. Peaks kunagi uuesti hankima.
Suzuki VX800 '93



Vasta

Mine “Mootorratastest üldiselt”