Mootorratas algajale
Moderaator: Moded
-
- Kaupmees
- Postitusi: 2453
- Liitunud: 04 Okt 2004, 15:51
- Asukoht: Tallinn, Hiiu/Pääsküla
- Tänatud: 191 korda
- Kontakt:
Re: Mootorratas algajale
Saatsin info pakkumisega privas, ei hakka siin konkreetset tsiklit reklaamima. Kui kaubaks ei lähe, siis Motomessil on teistel võimalus hea ja ilus algajatsikkel ära osta
Neeme
527 4000
http://www.streetmoto.ee
streetmoto@streetmoto.ee
-
- Postitusi: 316
- Liitunud: 11 Juun 2014, 10:05
- Tsikkel: sv1000, fjr1300p
- Asukoht: tallinn-riia-tartu-põlva
- Tänanud: 93 korda
- Tänatud: 44 korda
- Kontakt:
Re: Mootorratas algajale
see must mis nädalavahetusel demoratas oli kuluosade jutul ?
dare to dream…
eksarmukesed: thunderace - er6n - k1200rs - gsxf600 - fjr1300(gen2) - r6 - fz6 - dr650 - vtr1000 - f650gs - vfr800 - fjr1300(gen1) - fzs600 - fjr1300p(gen1)- ducu scrambler, f650gs Dakar, rs125
hetkel südant soojendamas: sv1000, fjr1300p(gen3)
-
- Postitusi: 599
- Liitunud: 27 Mai 2015, 16:44
- Tsikkel: Husky 701 Supermoto "Mai"
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 367 korda
- Tänatud: 82 korda
- Kontakt:
Re: Mootorratas algajale
Kui palju on statistiliselt neid, kes kohe esimese rattaga täppi pannud on?
Võib-olla olen ma eriti otsustusvõimetu, aga pärast nelja aastat sõitmist ja kahte tsiklit ei suuda ma ikka veel otsustada, mis sorti ratast ma tahaks. Seepärast ei julge/taha ka tutikat ratast osta.
https://www.youtube.com/c/ElectroMotoVlog
-
- Toetajaliige
- Postitusi: 83
- Liitunud: 08 Veebr 2019, 11:48
- Tsikkel: BMW 1200GS Adventure
- Tänanud: 5 korda
- Tänatud: 12 korda
Re: Mootorratas algajale
Tutikat ratast algajale igatahes ei soovitaks.. Ostsin isegi just äsja (eile) oma esimese ratta ära algavaks hooajaks, lubadega jõudsin eelmine aasta niikaugele et teooria tegin maanteematis ära aga kuna vanust polnud piisavalt siis jäi sõidueksam nüüd kevadesse. Talvel sain 24 ja hakkasin ratast-varustust otsima. Vaatasin erinevaid naked tüüpi rattad, aasta 2006+ ja eelarvega ca3k. Just et mitte mingit väga vana pilli osta millese investeerima peaks kohe hakkama ja mitte ka väga uut sest suvel seisab ratas kortermaja ukse ees. Lähtudes et algajatel ikka juhtub (või vähemalt lähtudes statisikast) siis kalli rattaga külje maha panek mõjub kindlasti rohkem rahakotile kui ka tekitab meelehärmi. Minule jäi sõelale Suzuki gsr ja Hornet, millest viimase ka ostsin (08a ja 20k ls). Peal istudes tundus Hornet mugavam ja sõita oli ka väga 5. Esimese ratta ost on nagunii katse-eksitus meetod (kui just lugematuid kordi erinevaid rattaid ei käi näppimas-proovimas) ja ostsin selle eesmärgiga et eksam võimalikult mõnusalt ära teha. Seda kas terve hooaja sama pilliga sõidan ei tea keegi
Lähtepunkt oli mul enamvähem sama mis teemaalgatajal, et varasem põlluralli kogemus olemas kuid suure rattaga maanteel 0 kogemust. Õnneks olin kiire õppija ja platsil läks 2h et ratta tunnetus enamvähem selgeks saada ja nõutud elemendid ära sooritada. Ülejäänud oli lihtne linnavahel kulgemine et sõidutunnid täis saaks. Nüüd kevadel on plaan kohe eksami aeg kirja panna, mõned päevad platsil ja liikluses harjutada ning loodetavasti eksam ka sooritada
Mini Riga - 160cc Pitrpo - Honda Hornet CB600 F - Yamaha FZ1N - Bmw 1200GS Adventure
Re: Mootorratas algajale
Küsimus ei ole täppi panemises ja see ei mängi üldse mitte mingisugust rolli. See ongi tsiklihobi mängu ilu, et proovid igasuguseid erinevaid rattaid ja erinevaid stiile, maastikke ja teekatteid. Ei pruugi üldse nii minna, et "lõpuks" osutub mingi üks neist väljavalituks ja siis jääd ainult selle juurde. Kui mul oleks nii palju raha, aega ja ruumi siis vist praegu oleks garaazis veel rohkem erinevaid tsikleid. Ilmselt kuskil 6 tükki või rohkem Ja samas kui peaks valima välja mingi ühe ja ainukese siis võibolla ei oskakski valida.
Ratta ostmisel on kasutu üle mõelda selles osas, et mida nüüd ikka osta ja mida mitte. Rõhku tasub panna sellele, et ratas mille ostad oleks tehniliselt ok ja ka välimuselt ok ning MÕISTLIKU HINNAGA sest see on see, mis aitab sul seda järgmine hooaeg edasi müüa ja järgmist proovida ning seejuures mitte haigelt põleda.
-
- Postitusi: 50
- Liitunud: 21 Apr 2015, 20:56
- Asukoht: St. Julian's, Malta
- Tänanud: 3 korda
- Tänatud: 2 korda
Re: Mootorratas algajale
A'la Ducati Hypermotard või Aprilia Dorsoduro 900 kannatab nii vaadata kui ka sõita - erinevalt jaapanlastest. Ma ei mõista miks ei võiks itaallane olla esimene tsikkel.
Re: Mootorratas algajale
no minul oli mitmes tsikkel ja sõita väga ei saanud, põhiliselt seisis või jättis tee peale, vaadata oli muidugi ilus
vaadata kannatab neid kindlasti, selles pole vast kunagi kaheldud. sõita KANNATAB ka, selles pole samuti üldiselt probleem. aga kui tahaks sõita, kuid võimalik on vaid vaadata siis noh...ei mõnele see ilmselt sobib. saab facebooki pilte postitada ja kommenteerida "ootan kevadet", siis "ootan sooja ilma", "ootan et tsikli remondist kätte saaks", "ootan, et see krdi hooaeg juba läbi saaks" jne
see on muidugi omaette huvitav väide, et jaapanlasega ei kannata sõita...aga no ma vist ei hakka põhjendust küsimagi siinkohal. arvan põhjus miks pakuti, et itaallane pigem esimene ei oleks ongi see, et esimese tsikliga võiks nagu saada ikka reaalselt sõita. küll neid remontida ja niisama garaazis imetleda jõuab hiljem ka.
-
- Kaupmees
- Postitusi: 2453
- Liitunud: 04 Okt 2004, 15:51
- Asukoht: Tallinn, Hiiu/Pääsküla
- Tänatud: 191 korda
- Kontakt:
Re: Mootorratas algajale
Ei - kindlasti mitte, müügipill on müügisaalis demona - läikiv ja ahvatlev
Neeme
527 4000
http://www.streetmoto.ee
streetmoto@streetmoto.ee
-
- Maagia ja nõidumine
- Postitusi: 7336
- Liitunud: 11 Mai 2011, 21:47
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 1074 korda
- Tänatud: 1046 korda
- Kontakt:
Re: Mootorratas algajale
Kui Itaallase parklas maha pillad siis on rahakotis väga-väga-väga valus. Ja unusta ära järelturult uute juppide hankimine.
Muuseas, ei Dorsoduo ega Hypermotard pole sõiduomadustelt just masinad mida algajale soovitada.
-
- Kaupmees
- Postitusi: 2453
- Liitunud: 04 Okt 2004, 15:51
- Asukoht: Tallinn, Hiiu/Pääsküla
- Tänatud: 191 korda
- Kontakt:
Re: Mootorratas algajale
Italianol on iseloom ja sobib seega iseloomuga inimesele, kes teab täpselt mida tahab ja kes arvestab sellega, et kaasas käivad kummalised ja ettearvamatud mured. Samamoodi nagu Alfa Romeo on vinge edev ja hea disainiga pill ei saa seda siiski esmase valikuna soovitada koduperenaisele, kelle põhitegevuseks on sellega poes- ja töölkäimine ning tihti on trajektooriks ka laste huviringid ehk siis rutiinne tavakasutus. Küll aga sõbralikku peanoogutust ihkavale kiire ringi austajale, kellel on alati igaks juhuks kaasas head autoremonditöökoda omava sõbra telefoninumber
Ilmselgelt mängib Italianode vastu mäkra ka meie kliima, milleks nad lihtsalt loodud pole. Peamiselt pidev niiskus, millest tekivad elektroonikaprobleemid. Aga veelkord - Italiano ei ole halb valik kui sa oled selleks valmis. Disain on enamasti 5+, kiire sõidu komponent samuti, linnavahemanööverdamine mitteniiväga. Aga üllatusi pakub tihtipeale high-tech disainist ja visioonist tingitud insenertehniliste lahenduste äpardumine.
Kas see on esmane valik just algajale, seda peab igaüks ise otsustama...
Neeme
527 4000
http://www.streetmoto.ee
streetmoto@streetmoto.ee
Re: Mootorratas algajale
Olen küll üldiselt märganud, et kui algaja küsib soovitusi stiilis "a milline oleks mõistlik...", siis 90% juhtudest on mingi unistuste pill juba mõtetes koha leidnud ning käimas on selle unistuse "mõõtu sobitamine" Ma siis tavaliselt olen kostnud, et mootorrattasõit on emotsionaalne tegevus ning pole mõtet oma pead mingi mõistlikkuse teemaga valusaks mõelda - oluline on, et poodi minnes üle õla tagasi vaadates hea tunne oleks, kaks ratast on neil kõigil, külili kukuvad kõik ja radarisse lendavad kah kõik üsna edukalt sealpool kus vaja pole. Et kui see vaimusilmas olev pilt juhtub kogemata Hayabusa või itallane või misiganes imeasi olema, siis lihtsalt tuleb oma peakolu sees olevad kruvid sellevõrra kõvemini kinni keerata, millevõrra nad inseneridel lahti olid
A kui nüüd jutt käib tõesti 80% linnasõidust ja selle mõistlikkusest, siis mingi kompaktse ja 150kg kaaluva 250se klassiku seljas on see sada korda mõnusam kui nende paksude "algaja" 600ste ja muude enimsoovitatud pillide seljas. Pmst juhitavuse ja mahtumise mõttes nagu jalgrattaga sõidaks, aga kõik tsikli plussid on ikka olemas, alates kiirendusest ja lõpetades valge numbriga. Ainuke häda on see, et kas ego sinna selga ära mahub
Re: Mootorratas algajale
Mulle tundus ka SV650 alguses jube raske kolakas, aga esimese hooaja lõpus oli vägagi kerge ja oleks võinud vabalt ka kõrgem olla. Ja ma naine. Ma polnud kordagi tsikliga sõitnud ka sel hetkel kui selle ratta ostsin, tundus lihtsalt mõistlik otsus. Osutus heaks valikuks, minu arust on see ideaalne linnaratas ja kannatab ka pikemaid ringe teha.
Vaatasin ka alguses 390 Duke, aga hea siiski et ei ostnud, sest praegu võtaks juba 690 Samas kartsin et varastatakse ära või pillan maha vms.. ei tundunud esimeseks mõistlik.
Re: Mootorratas algajale
Itaallast ei pea parklas maha pillamagi...see kukub ise pikali kahjuks see nali ei ole isegi mitte nali, vaid reaalselt läbi elatud reaalne elu omal nahal! Nad oskavad seal jah teha ilusat disaini ja vast isegi kiiresti sõitvaid rattaid, aga nagu öeldi siis parem oleks kui oskad arvestada igasuguste kaasnevate "boonustega"
-
- Postitusi: 50
- Liitunud: 21 Apr 2015, 20:56
- Asukoht: St. Julian's, Malta
- Tänanud: 3 korda
- Tänatud: 2 korda
Re: Mootorratas algajale
Sama kehtib ka austerlaste kohta - 2 päeva pärast, neljapäeval, saab täpselt 3 kuud mil olen oodanud detaili inglise keelse nimega "Pulser Coil".
StreetMoto kirjutas: ↑05 Mär 2019, 15:54Spoiler
Italianol on iseloom ja sobib seega iseloomuga inimesele, kes teab täpselt mida tahab ja kes arvestab sellega, et kaasas käivad kummalised ja ettearvamatud mured. Samamoodi nagu Alfa Romeo on vinge edev ja hea disainiga pill ei saa seda siiski esmase valikuna soovitada koduperenaisele, kelle põhitegevuseks on sellega poes- ja töölkäimine ning tihti on trajektooriks ka laste huviringid ehk siis rutiinne tavakasutus. Küll aga sõbralikku peanoogutust ihkavale kiire ringi austajale, kellel on alati igaks juhuks kaasas head autoremonditöökoda omava sõbra telefoninumber
Ilmselgelt mängib Italianode vastu mäkra ka meie kliima, milleks nad lihtsalt loodud pole. Peamiselt pidev niiskus, millest tekivad elektroonikaprobleemid. Aga veelkord - Italiano ei ole halb valik kui sa oled selleks valmis. Disain on enamasti 5+, kiire sõidu komponent samuti, linnavahemanööverdamine mitteniiväga. Aga üllatusi pakub tihtipeale high-tech disainist ja visioonist tingitud insenertehniliste lahenduste äpardumine.
Kas see on esmane valik just algajale, seda peab igaüks ise otsustama...
Fair enough, väga hea vastus.
-
- Maagia ja nõidumine
- Postitusi: 7336
- Liitunud: 11 Mai 2011, 21:47
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 1074 korda
- Tänatud: 1046 korda
- Kontakt:
Re: Mootorratas algajale
Täpselt minu mõte. Ma polnud ainult nii julge, et siinkohal 250-450cc masinaid välja pakkuda. Plusspoolele võib ka kirjutada asjaolu, et väiksem kubatuur võimaldab sõitjal märksa enam õppida tsiklit valitsema.
-
- Postitusi: 50
- Liitunud: 21 Apr 2015, 20:56
- Asukoht: St. Julian's, Malta
- Tänanud: 3 korda
- Tänatud: 2 korda
Re: Mootorratas algajale
Otsisin nii skandinaaviast kui ka euroopast. Polnud saadaval isegi mitte tootja laos. Minu info kohaselt jõudis detail Austria lattu 28/02 ja sealt nüüd Maltale. Eesti esindusest kui uurisin, siis öeldi lausa "tarneaeg tehasesse 02.03.19"
See on tegelikult hea soovitus, et enne kui tsikkel osta, siis kindlasti vaadata kuidas varuosade saadavusega on, et kui midagi peaks minema siis kui kaua enamik detailide järgi ootama peaks.
Re: Mootorratas algajale
See sõltub ikka väga palju osast ka. Ma olen samuti oma austria pillile mingeid osasid tellinud ja nädala paariga on need kõik kohale jõudnud. vähemlevinud vidinatega kindlasti läheb kauem. mõne margi mõnesid juppe saab kindlasti isegi eestist kohapealt osta, aga siis on hinnad jälle 3x krõbedamad.
Kui tsikkel on igapäevane ja ainuke liiklusvahend siis on tõesti ehk suht oluline, et enamvähem kõiki kuluosasid oleks suht kiirelt saada. muul juhul katsuks piirduda sellega, et kui üldse saada on siis juba kärab küll
Re: Mootorratas algajale
Ostsin ära.
Läksin odavat teed ja võitsin: Kawasaki zx-6R (1997 zx600f).
Proovisin ka natuke ja tundus väga mugav ja okey
Vast mitte parim ratas algajale.
-
- Soe ja sõbralik
- Postitusi: 8772
- Liitunud: 05 Sept 2004, 23:28
- Tsikkel: V-Strom 1050DE
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 126 korda
- Tänatud: 325 korda
- Kontakt:
Re: Mootorratas algajale
On küll parim, sest sulle sobis ju See võimsuse ja kaalujutt on neile, kellel on lenksu ja sadulavaheline tihend katki. Teised võtavad selle, mis neile sobib.
- Kontakt: ES või piipz (ät) biker.ee / tel 58413942
- Toeta Biker.ee foorumit, KLÕPSA SIIA
Re: Mootorratas algajale
Meil oli eile õliralli. Ja minupool käis mitmeid rattaid. Üks neist oli ER6. Minu esimene autokooli ratas. Mul tuli selline dejavu ja emotsioonide overload kohe peale.
Tuli meelde kuidas ta tundus mulle kuidagi nii suur ja nii sitaks kiire ja siis need pidurid olid ikka nii järsud. . Ja siis eile kui ma sellega sõitsin siis ma ei suutnud ära imestada, et ou miks sa oled nii pisike, miks sa ei sõida, miks sa torised nagu wv beatle esimesest generatsioonist.
Ja siis sain aru, et olles juba aastaid erineva tehnikaga sõitnud tunduvadki paljud rattad teistsugusena ning, et kui soovitan midagi siis vaatan seda läbi oma silmade ja omandatud kogemuse Vahel on kasulik meelde tuletada endale asju
-
- Postitusi: 1
- Liitunud: 10 Aug 2019, 22:49
Re: Mootorratas algajale
mul oleks ka krossikat vaja aga max 800€ mis ei lagune ja tahaks 80cc kas keegi oskab soovitada kust saaks? mitte lastele
Re: Mootorratas algajale
80'st krossikat mitte lastele? kellele siis, lastelastele?
kõik krossikad lagunevad sest nendega sõidetakse selliselt, et see tehnika laguneb paratamatult. aga eks võid ju osta "kirikuõpetaja" kasutuses olnud apollo 800 eest. ja selle siis omale garaazinurka seisma panna, vaevalt ta rohkem laguneb kui juba lagunenud on.
aga kui tahad sõita siis 800 eest on ikka väga keeruline midagi leida. ja 80sed on minuteada kõik väikeste ratastega...teisisõnu lastele
-
- Postitusi: 58
- Liitunud: 15 Juun 2016, 17:11
- Tsikkel: Honda Varadero xl 1000
- Asukoht: Tartu
- Tänanud: 25 korda
- Tänatud: 11 korda
Re: Mootorratas algajale
Kui 80% linnas siis ma ostaks Horneti. Minu esimene ratas oli ka Hornet ja praegu ostaks hea meelega uuesti teiseks rattaks millega linnavahel peenestada. Mõnus, kerge ja ergas. Maanteel oli ebamugav, kruusast rääkimata aga linnas väga ok.
-
- Postitusi: 424
- Liitunud: 26 Nov 2018, 23:05
- Tsikkel: Voshod 3M
- Tänanud: 18 korda
- Tänatud: 20 korda
Re: Mootorratas algajale
Kas mõtled, et just see konkreetne mudel võrreldes teiste samat tüüpi ratastega? Ega kruusal pole hea sõita ühegagi, millel pole vastavaid rehve ja vedrustust (kõik baigid jms).
-
- Postitusi: 1696
- Liitunud: 19 Veebr 2017, 21:31
- Tsikkel: Welcome to the darkside
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 2 korda
- Tänatud: 176 korda
Re: Mootorratas algajale
Ma mäletan ka, kui autokoolis esimeses sõidutunnis(esimest korda ratta seljas olles) sain sellega platsil kergelt teise käiguga peale keerata ja tõdeda, et mida v**u... kus need mootorattad on ikka kiired.
-
- Postitusi: 8
- Liitunud: 12 Juun 2019, 15:21
- Tsikkel: Honda GL1800a
- Asukoht: Kärevere, Türi vald
Re: Mootorratas algajale
Nii palju kui on erinevaid inimesi on ka erinevaid arvamusi. Mina olen 185cm pikk ja kaalun 100+kg kanti. Esimeseks rattaks võtsin endale 450cc Cruiseri. Linnas jalgu ei jää, maanteel maha samuti mitte. Esimese ratta peaks siiski valima enda tunde mitte teiste arvamuse järgi. Kõigepealt tee endale selgeks millise sõidustiiliga sa oled ja peale seda alusta ratta valimist.
Re: Mootorratas algajale
Esimese ratta aeg läbi ja võtsin endale 2003a zx9r teiseks rattaks.
Ootan juba kevadet
Liitu vestlusega
Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige
Avan konto
Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.