ABS tsiklivalikul: tähtis või siis mitte?

Soovid osta mootorratast, nägid tänaval vinget tsiklit ja tahaks arutleda, nõu pidada ... koht, kus erinevate mootorrataste kohta arvamust avaldada ja infot otsida...kogu üldine jutt mootorratastest

Moderaator: Moded

Kasutaja avatar

Teema algataja
urmas66
Toetajaliige
Postitusi: 7185
Liitunud: 29 Jaan 2011, 11:52
Tsikkel: Yamaha TDM 850
Asukoht: Harjumaa, Saue vald
Tänanud: 1853 korda
Tänatud: 511 korda

ABS tsiklivalikul: tähtis või siis mitte?

Lugemata postitus Postitas urmas66 »

------- teema poolitatud siit: viewtopic.php?p=822504#p822504

Mina seda ABS olemasolu nüüd küll ei hakkaks isegi vaatama. Vanemal rattal pigem üks lisa vidin,mis võib remonti vajades palju raha nõuda,juures. Ma ei tea,võibolla lihtsalt pikk kogemus ei lase puudust tunda,aga ei saa ka aru,kuidas rahulikult sõites saab sellest palju abi olla.
drbrain võtsid läbi rattad kiirteelt kuni krossikani,aga mida siis omale tsikliks valisid jääb saladuseks või :D



Sõidetud rattad:Riga-d erinevad,Turist T200 73`,Jawa`d erinevad ,Honda Varadero XL 1000 99`,Yamaha TDM 850 97`...
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.
Kasutaja avatar

Macintosh
Maagia ja nõidumine
Postitusi: 7336
Liitunud: 11 Mai 2011, 21:47
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 1074 korda
Tänatud: 1046 korda
Kontakt:

Re: ABS tsiklivalikul: tähtis või siis mitte?

Lugemata postitus Postitas Macintosh »

Sekundeerin Urmasele: ma selle ABS'i pärast väga ei põeks. Kuulub kategrooriasse tore omada aga suurepäraselt saab ilma hakkama. Esipidurit pole ma suutnud enamustel oma ilma ABS'ita ratastel blokki pidurdada. Isegi ABS'iga tuleb tõsiselt pingutada, et see krõbiema saada. Tagumisega ikka aeg-ajalt juhtub.

🧢 👕 🏍 T-särgid, pusad, mütsid ja kingitused mootorratturile . 🚀🚀 🍀 VAATA LÄHEMALT
Kasutaja avatar

Teema algataja
urmas66
Toetajaliige
Postitusi: 7185
Liitunud: 29 Jaan 2011, 11:52
Tsikkel: Yamaha TDM 850
Asukoht: Harjumaa, Saue vald
Tänanud: 1853 korda
Tänatud: 511 korda

Re: ABS tsiklivalikul: tähtis või siis mitte?

Lugemata postitus Postitas urmas66 »

Macintosh kirjutas: 18 Mär 2019, 12:07

Sekundeerin Urmasele: ma selle ABS'i pärast väga ei põeks. Kuulub kategrooriasse tore omada aga suurepäraselt saab ilma hakkama. Esipidurit pole ma suutnud enamustel oma ilma ABS'ita ratastel blokki pidurdada. Isegi ABS'iga tuleb tõsiselt pingutada, et see krõbiema saada. Tagumisega ikka aeg-ajalt juhtub.

Sama siin ja mälestus kaagi(nooruki) east mäletab,et panime vene tsiklitele kampolit tagapiduri trumlisse,et saaks ikka plokki pidurdada. No äge oli ju pidama jääda keerates tagapiduriga ratta teise suunda :D

Sõidetud rattad:Riga-d erinevad,Turist T200 73`,Jawa`d erinevad ,Honda Varadero XL 1000 99`,Yamaha TDM 850 97`...
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.
Kasutaja avatar

ElectroMoto
Postitusi: 599
Liitunud: 27 Mai 2015, 16:44
Tsikkel: Husky 701 Supermoto "Mai"
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 367 korda
Tänatud: 82 korda
Kontakt:

Re: ABS tsiklivalikul: tähtis või siis mitte?

Lugemata postitus Postitas ElectroMoto »

Macintosh kirjutas: 18 Mär 2019, 12:07

Sekundeerin Urmasele: ma selle ABS'i pärast väga ei põeks. Kuulub kategrooriasse tore omada aga suurepäraselt saab ilma hakkama. Esipidurit pole ma suutnud enamustel oma ilma ABS'ita ratastel blokki pidurdada. Isegi ABS'iga tuleb tõsiselt pingutada, et see krõbiema saada. Tagumisega ikka aeg-ajalt juhtub.

Oponeerin eelkõnejatele ja suht värske ratturina väidan, et ABSiga on süda, eriti linnaliikluses ja eriti vähegi niiskema kattega tee puhul, oluliselt rahulikum. Jah, pika harjutamise ja kogemuse peale õpid ka ilma selleta hakkama saama, aga on küll ka neid kogenud vendi paanikas esiratta alt ära pidurdanud (ja siis seletanud, et see oli taktikaline ratta maha panemine :wack: ). Mul esimesel rattal ei olnud. Teisel rattal nüüd on. Ja naljalt ABSita ratta poole enam ei vaata.

Kasutaja avatar

Teema algataja
urmas66
Toetajaliige
Postitusi: 7185
Liitunud: 29 Jaan 2011, 11:52
Tsikkel: Yamaha TDM 850
Asukoht: Harjumaa, Saue vald
Tänanud: 1853 korda
Tänatud: 511 korda

Re: ABS tsiklivalikul: tähtis või siis mitte?

Lugemata postitus Postitas urmas66 »

ElectroMoto kirjutas: 18 Mär 2019, 13:39

Mul esimesel rattal ei olnud. Teisel rattal nüüd on. Ja naljalt ABSita ratta poole enam ei vaata.

No kui sinu sõidustiil on olenemata ilmast(sademed jne) iga foori tagant rutska põhjas minema pühkida ja lasta palju tuleb,ning siis järgmise foori taga seisma saamiseks peab täiega pidurdama või sõidad maanteel koguaeg nii palju kui torust tuleb ja võtad iga kurvi just sellise viimase pidamise piiril siis on ABS on võibolla vajalik.

Sõidetud rattad:Riga-d erinevad,Turist T200 73`,Jawa`d erinevad ,Honda Varadero XL 1000 99`,Yamaha TDM 850 97`...
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.
Kasutaja avatar

indumen
Postitusi: 1061
Liitunud: 01 Apr 2008, 09:23
Tsikkel: Yamaha MT-10, 2017
Asukoht: Tallinn / Imavere
Tänanud: 22 korda
Tänatud: 41 korda
Kontakt:

Re: ABS tsiklivalikul: tähtis või siis mitte?

Lugemata postitus Postitas indumen »

Urmas ja Mac teil neid kilomeetreid ikka on seljataga omajagu ma usun ;) ilmselgelt saab hakkama ilma ABS'ita, aga kui sul sama raha eest on võimalik valida kas koos või ilma selleta, siis ma omal ajal oleks küll eelistanud seda väikest abimeest,
algaja rumalusest ja kiiret reageerimist nõudvates olukordades kipub see refleks alguses ikka pidurit isuga rebima ja julgen arvata, et tulenevalt sellest mul mõned kohad niipalju ehk ei valutaks vihmase ilmaga tänaseks päevaks :)

Aga muus osas, esimene läheb tõesti aia taha üldiselt, või vähemalt saad aru et kas on liiga palju või vähe selle valitud rattastiili puhul.
ma alustasin ka sellest "valest" otsast, motomessid on tänuväärt kohad kus saab vähemalt tagumiku tunnetuse kätte, maanteel võib see mõnus istumine tänu tuule liikumisele sinu ümber totaalselt muutuda muidugi.

Pikkuse mõistes ise olen samasse numbrisse 180+/-1 ja julgeks äkki soovitada Yamaha mt-09, ei tekkinud tunnet et väga pisike oleks otseselt,samas oli hea kerge ja Rida3 omab mõlemat head omadust V2 laadset madalat väänet ja R4 karakterit samuti. Kuigi jah kahekesti kulgemiseks võib jällegi kahtlane olla, ega proovimine tükki küljest ei võta ;)

98% of the teenage population does or has tried smoking pot. If you're one of the 2% put this in your signature

kontakt nr. +372 52 58 244
Kasutaja avatar

Teema algataja
urmas66
Toetajaliige
Postitusi: 7185
Liitunud: 29 Jaan 2011, 11:52
Tsikkel: Yamaha TDM 850
Asukoht: Harjumaa, Saue vald
Tänanud: 1853 korda
Tänatud: 511 korda

Re: ABS tsiklivalikul: tähtis või siis mitte?

Lugemata postitus Postitas urmas66 »

Äkki te ajate sassi esiratta alt ära sõitmise ja alt ära pidurdamise? Esimesel juhul ABS ei aita. Kui sõidad kiires kurvis mingile libedale kohale,siis on minek ja siis ei aita isegi jumal taevast. ABS peaks aitma ikka ja ainult pidurdamisel ning gravitatsiooni ei paranda.
Korraliku rehviga tänavaratta esiratast plokki saada on mu meelest suurem kunst,kui ilma ABS-ta sõitmine. Ikka väga head pidurid peavad olema,et seda puhtal asfaldil teha.Mingitel RR bike tüüpi ratastel on see kindlasti käkitegu,aga muudel? Kui ,aga juba kruusal sõit selge,siis on ABS puhtalt juba mugavustsooni vidin.
Pange siia, mõni kes teab mõnda,kuni 5k maksvat tavalist tänavaratast,mis pidurdab esiratta igast poosist plokki.

Sõidetud rattad:Riga-d erinevad,Turist T200 73`,Jawa`d erinevad ,Honda Varadero XL 1000 99`,Yamaha TDM 850 97`...
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.

O-li
Postitusi: 5
Liitunud: 30 Aug 2017, 21:36
Tsikkel: Väljamaa oma

Re: ABS tsiklivalikul: tähtis või siis mitte?

Lugemata postitus Postitas O-li »

urmas66 kirjutas: 18 Mär 2019, 15:26

Äkki te ajate sassi esiratta alt ära sõitmise ja alt ära pidurdamise? Esimesel juhul ABS ei aita. Kui sõidad kiires kurvis mingile libedale kohale,siis on minek ja siis ei aita isegi jumal taevast. ABS peaks aitma ikka ja ainult pidurdamisel ning gravitatsiooni ei paranda.
Korraliku rehviga tänavaratta esiratast plokki saada on mu meelest suurem kunst,kui ilma ABS-ta sõitmine. Ikka väga head pidurid peavad olema,et seda puhtal asfaldil teha.Mingitel RR bike tüüpi ratastel on see kindlasti käkitegu,aga muudel? Kui ,aga juba kruusal sõit selge,siis on ABS puhtalt juba mugavustsooni vidin.
Pange siia, mõni kes teab mõnda,kuni 5k maksvat tavalist tänavaratast,mis pidurdab esiratta igast poosist plokki.

Alt ära pidurdamisest (eriti niiske ilmaga) ikka räägitakse ju.

Sõidustiilist oleneb, kui tihti esiratta blokeeruma saab. Saab ka kuival aga piisavalt tolmusel asfaldil. Või kohe peale tugevamat kiirendust, kuna raskus on siis tagarattas ning takistuse ilmnemisel vajutad äkilisemalt pidurit.

Kasutaja avatar

Jesper
Postitusi: 2189
Liitunud: 12 Mär 2015, 07:03
Tänanud: 243 korda
Tänatud: 552 korda

Re: ABS tsiklivalikul: tähtis või siis mitte?

Lugemata postitus Postitas Jesper »

Ah hakkab jälle pihta, mina sõidan ainult ilusa ilmaga, minul on asfaldirehv, minul on tänavaratas, mina ummikutesse ei roni, mina käin iga pühapäev kirikus, järelikult pole kellelgi vaja :wack:

Kasutaja avatar

Macintosh
Maagia ja nõidumine
Postitusi: 7336
Liitunud: 11 Mai 2011, 21:47
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 1074 korda
Tänatud: 1046 korda
Kontakt:

Re: ABS tsiklivalikul: tähtis või siis mitte?

Lugemata postitus Postitas Macintosh »

ElectroMoto kirjutas: 18 Mär 2019, 13:39

väidan, et ABSiga on süda, eriti linnaliikluses ja eriti vähegi niiskema kattega tee puhul, oluliselt rahulikum...

Ja ilmaasjata on sinu süda rahulikum. ABS pole imerohi, see on kõvasti abiks aga vähem, kui ollakse harjunud uskuma. Mitu korda sa oled esiratta alt ABSi klõbinat kuulnud? Mina oma ratastega pole.
Aga ma ei vaidle vastu, et ABS on abiks äkkpidurdusel. Ja kui mul on valida kahe ühesuguse ratta vahel, üks ABSiga ja teine ilma siis võtan pigem esimese. Aga kui ABS'iga ratst pole siis ei jää minu ost tegemata.
Teine mida tasub silmas pidada, et 9/10 mootorrattureid väldivad "märga ilma" nagu kurat kirikut. Palju meil neid die hard rattureid siis siin on.

🧢 👕 🏍 T-särgid, pusad, mütsid ja kingitused mootorratturile . 🚀🚀 🍀 VAATA LÄHEMALT
Kasutaja avatar

indumen
Postitusi: 1061
Liitunud: 01 Apr 2008, 09:23
Tsikkel: Yamaha MT-10, 2017
Asukoht: Tallinn / Imavere
Tänanud: 22 korda
Tänatud: 41 korda
Kontakt:

Re: ABS tsiklivalikul: tähtis või siis mitte?

Lugemata postitus Postitas indumen »

Vihma pole vajagi tallinnas on puistemeetodiga teeremont see "teine kirik" :)
Aga ootame põnevusega siia teemasse ka siis, mida algataja endale lõpuks ostab kunagi kui otsusele jõuab :D

98% of the teenage population does or has tried smoking pot. If you're one of the 2% put this in your signature

kontakt nr. +372 52 58 244
Kasutaja avatar

Admiral Vint
Toetajaliige
Postitusi: 175
Liitunud: 25 Veebr 2018, 22:14
Tänanud: 32 korda
Tänatud: 29 korda

Re: ABS tsiklivalikul: tähtis või siis mitte?

Lugemata postitus Postitas Admiral Vint »

Märja ilma vastu aitab normaalse mustriga rehv ja kehva pidamist arvesse võttev sõidustiil
kui teemaalgataja aga endiselt vaatab ja uurib, siis mine uuri viiesajaseid hondasid.. mul on, väga rahul.

2013 Honda CBR500RA -> 2014 Honda CBR650FA -> 2019 Triumph Scrambler 1200XC | Honda CRF300 Rally -> 2018 BMW R1200GS -> 2022 BMW R1250GS Adventure
Kasutaja avatar

AzA
Mode
Postitusi: 1674
Liitunud: 19 Juul 2004, 15:22
Tsikkel: Kawaspa
Asukoht: Pärnu
Tänanud: 435 korda
Tänatud: 127 korda

Re: ABS tsiklivalikul: tähtis või siis mitte?

Lugemata postitus Postitas AzA »

Urmas ja Mäkk .... muidugi leidsite te ka indiviidid ABS-i kammentaarima :bsmile:
Te ju ei tule kumbki selle pealegi, et just paigaldatud vihmamärjal asfaldil miskiste "ei mäleta millal, aga vanaisa vahetas ja ilgelt kallid olid" rehvidega sõita nii nagu keset augusti kuud Pärnu randa D vitamiini koguma minnes.
Mina samuti, ABS on viimane asi mida vaatan, parem kruvin maha, pole vaja seda jama sinna.

ABS ei ole üldse paha asi, kui teekatet jälgida ei viitsi ja üleüldse savi on, pidurdama ka õppida ei viitsi.
Vajutad aga pidurid põhja ja jääd vähemalt püsti ... võibolla.

Teemaalgataja on ilmselgelt mõistusega üle 30 aastane, pigem 40mnene vant, kes ostab ilmselt abikaasale saba peale ka nahktagi ... lisaks enda nahka mässimisele.
Sul pole neid jebovidinaid vaja.
Konkreetselt rääkides, sa oled 180, pea 100 kilo, saad aru, mida tähendab 100kw 200 kilose masina küljes ... jäta need er6-d, sv650-mned, 600sed reas4-jad jms mudru välja. Sul on nendega ebamugav sõita - liiga suur oled. Suur ratas, suur mootor on lihtsalt mugavam.
Piltlikult kui jalgratast valid, jäta tõuksid välja.

AzA naabrimees T: üle 25kw pole tegelikult tsiklile vaja .... aga 650mnese dragstariga on muhe sõita, see väände tundmine on mõnsa.

Aga mulle meeldib.

oil
Postitusi: 771
Liitunud: 15 Apr 2014, 09:39
Tänanud: 24 korda
Tänatud: 75 korda

Re: ABS tsiklivalikul: tähtis või siis mitte?

Lugemata postitus Postitas oil »

Võiks siinkohal kokku leppida, et "ABS suht ebavajalik kuna blokki pidurdamisi liikluses eriti ei esine" on sama loll kui "parkimisandureid pole vaja, kuna manööverdamisel mõlkimisi eriti ei juhtu."


Märtt
Postitusi: 211
Liitunud: 30 Mär 2013, 22:17
Tänanud: 33 korda
Tänatud: 25 korda

Re: ABS tsiklivalikul: tähtis või siis mitte?

Lugemata postitus Postitas Märtt »

See ABS-i vajalikkus vääriks omaette arutelu, kust igaüks saaks noppida mõtteid, mispärast neile ABS-i vaja on või mispärast mitte. Sarnaselt nagu on teemasid kiivritest (räägitakse kiivri kandmise olulisusest ja ebamugavusest kuni esimese korrani), rehvidest (räägitakse kui oluline või mitteoluline on korralik rehv ja keda halb või liiga hea rehv on hauda viinud), sõiduriietest (kurat, suvi tuli jälle liiga soe - sõidan plätudega) jne....

Alustuseks võiks ütelda, et IGA turvalisust lisav muutuja päästab rohkem elusid kui ta kedagi tapab. Seda eriti teema algatajat silmas pidades.

Kasutaja avatar

Teema algataja
urmas66
Toetajaliige
Postitusi: 7185
Liitunud: 29 Jaan 2011, 11:52
Tsikkel: Yamaha TDM 850
Asukoht: Harjumaa, Saue vald
Tänanud: 1853 korda
Tänatud: 511 korda

Re: ABS tsiklivalikul: tähtis või siis mitte?

Lugemata postitus Postitas urmas66 »

Märtt kirjutas: 20 Mär 2019, 13:50

Alustuseks võiks ütelda, et IGA turvalisust lisav muutuja päästab rohkem elusid kui ta kedagi tapab. Seda eriti teema algatajat silmas pidades.

Selles on sul kindlasti õigus,et turvalisust suurendavad asjad on head ja olen sellega nõus. Kindlasti ei tapa need vidinad otseselt kedagi mitte kunagi,aga kas nad ka kindlalt päästavad,selles ma juba enam nii kindel pole. Päästab kaine mõistus, õige kiirus,õiged rehvid ja õiged sõiduvõtted.Kui nende nelja asjaga on kõik korras, ei tohiks ükski turvalisust toetav abiline rakenduda. Ja ABS ei ole tsiklil kindlasti seda mõõtu abiline,mida ta on tänapäevastel autodel. Kui oled juba kaldes ja pöörad ning hoog on liiga suur,siis ABS-ga pidurdamine ei päästa sind ilmselt millestki.
Esiratta pidurdad alt ära ikkagi mingi eelneva vale tegevuse tulemusel ja ABS ei kompenseeri neid eelnevaid valesid tegevusi.

Sõidetud rattad:Riga-d erinevad,Turist T200 73`,Jawa`d erinevad ,Honda Varadero XL 1000 99`,Yamaha TDM 850 97`...
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.

will111
Postitusi: 5257
Liitunud: 26 Veebr 2012, 02:54
Tänanud: 44 korda
Tänatud: 380 korda

Re: ABS tsiklivalikul: tähtis või siis mitte?

Lugemata postitus Postitas will111 »

liiga palju kära tühja asja pärast. abs on tore asi aga selle järgi ratast ikka ei vali.
ja kui ta ka olemas on siis peaks ta olema siiski selline, mida on võimalik ka välja lülitada


Märtt
Postitusi: 211
Liitunud: 30 Mär 2013, 22:17
Tänanud: 33 korda
Tänatud: 25 korda

Re: ABS tsiklivalikul: tähtis või siis mitte?

Lugemata postitus Postitas Märtt »

urmas66 kirjutas: 20 Mär 2019, 19:53
Spoiler
Märtt kirjutas: 20 Mär 2019, 13:50

Alustuseks võiks ütelda, et IGA turvalisust lisav muutuja päästab rohkem elusid kui ta kedagi tapab. Seda eriti teema algatajat silmas pidades.

Selles on sul kindlasti õigus,et turvalisust suurendavad asjad on head ja olen sellega nõus. Kindlasti ei tapa need vidinad otseselt kedagi mitte kunagi,aga kas nad ka kindlalt päästavad,selles ma juba enam nii kindel pole. Päästab kaine mõistus, õige kiirus,õiged rehvid ja õiged sõiduvõtted.Kui nende nelja asjaga on kõik korras, ei tohiks ükski turvalisust toetav abiline rakenduda. Ja ABS ei ole tsiklil kindlasti seda mõõtu abiline,mida ta on tänapäevastel autodel. Kui oled juba kaldes ja pöörad ning hoog on liiga suur,siis ABS-ga pidurdamine ei päästa sind ilmselt millestki.
Esiratta pidurdad alt ära ikkagi mingi eelneva vale tegevuse tulemusel ja ABS ei kompenseeri neid eelnevaid valesid tegevusi.

Kõik õige. ABS ei ole ilmtingimata elupäästja ja tsiklit selle järgi ei vali, kui hinna erinevus on suur, kuna kindlasti on rattal omadusi, mis kaalub selle ABS-i olemasolu üle. Ka ilma ABS-ita autoga annab tänapäeval väga turvaliselt liigelda kui sõidukogemus seda lubab. Lülitatav (just, et säiliks ka mingi metsavõimekus) ABS on tsiklisõidu turvalisuse tulevik ja suunatud just neile, kes igapäevaselt ratast sõiduvahendina ei kasuta ja kellel puudub kogemustepagas.

Olen omanud rattaid ABS-iga ja ilma ja sattunud ka korduvalt olukordadesse, kui ilmselgelt ebaõigete sõiduvõtete kasutamise pärast libedaga on esiratas pidurdamisel libisema hakanud värske kattega asfaldi peal või õliloigus. Seeläbi ei päästa ABS mitte õnnetusest, vaid tuletab meelde, et peaksin enda sõiduvõtteid muutma sellistes olukordades, kus see tärisema hakkab. Kui ratas kaldes, siis loomulikult on hilja ja selle jaoks ei ole ainult ABS, vaid erinevad tänapäevased veojõukontrolli lahendused, mis võivad kukkumisest päästa. Juutuubist on ka leitavad videod.

Üldse ei taha propageerida mingeid uuendusi, sest kõige alus on olukorra ja enda sõiduoskuse õige hindamine, kuid sarnasesse arutellu langeti tõenäoliselt ka siis kui autodele igasugused sõidukontrolli lisad tulid. Praegu sõidame ja kiidame ja nii mõnedki plekid-plastikud on terved ja elud päästetud. (crash) :bsmile:


tauf
Postitusi: 133
Liitunud: 07 Okt 2014, 18:52
Tsikkel: Kawasaki
Tänatud: 4 korda

Re: ABS tsiklivalikul: tähtis või siis mitte?

Lugemata postitus Postitas tauf »

Ääremärkusena võib mainida et uuematel KTMidel (ja ka mõnede muude tootjate tisklitel) on peal kurvi ABS, mis lubab ka kurvis esipidurit näppida.

Kasutaja avatar

Stinger
Postitusi: 205
Liitunud: 12 Juul 2010, 23:38
Tsikkel: Yamaha T7
Tänanud: 21 korda
Tänatud: 63 korda

Re: ABS tsiklivalikul: tähtis või siis mitte?

Lugemata postitus Postitas Stinger »

Kui avastad et 2 sekundit on avariini ei moduleeri enam ka kõvemad käpad midagi, pidur blokki ja kogu lugu. See on see koht kus ABS võib avariist/ratta alt pidurdamisest päästa. Kui on lihtsalt kehvad teeolud, siis piisab jah reeglina ainult kainest mõistusest.

Yamaha Tenere 700 2021; Honda Dominator NX650 1994 - poolik projekt
Ajalugu:
Honda Transalp XL650V 2001 - 7a; Bmw GS1150A 2002 - 2a; Honda CB500X Rally-Raid L3 2018 - 5a; Honda CB650R 2020 - 3a; BMW R1100GS 1995 - 1a.
Kasutaja avatar

Tuuletallaja
Postitusi: 722
Liitunud: 22 Aug 2006, 13:13
Tsikkel: Neegrikaksik
Asukoht: Faeht / Reval
Tänanud: 110 korda
Tänatud: 68 korda

Re: ABS tsiklivalikul: tähtis või siis mitte?

Lugemata postitus Postitas Tuuletallaja »

No see ABS on jälle selline "kellele ema, kellele tütar" teema. Ei hakka kellelegi midagi peale suruma ega sügavamatesse vaidlustesse laskuma, kuid ise personaalselt eelistan võimalikult vähe igasugu kellasid ja vilesid ning seda tihti ka turvalisuse teemadel (ok, autos võiks mõni turvapadi ikka olla aga see selleks).
Olen üsna kindel, et enam, kui ABS, päästavad kukkumisest pigem õiged sõiduvõtted; korralik rehv; teadmine, et oled nähtamatu; loud pipes save lives ning veel paras hulk tsiklimehe talupojatarkust. Üsna tõenäoliselt on see ka statistiliselt nii aga noh, kuna statistika näol on jällegi tegemist vaimse onanismi vormiga, siis sellele mängima ei hakka.
"disclaimer": mul ei ole midagi isiklikku statistikaga tegelevate inimeste vastu.
Kogemust tuleb tagasihoidlikud 60-70k aastatega kokku ning seda vaid kohalikel teedel, on olnud paar ohtlikku olukorda, millest on külm närv välja toonud. Korra on lahtisema killustiku peal mõistusest puudu ka jäänud aga selle saan kirjutada nii sõiduvõtete kui gondlite lappimise kogemuste pagasisse. Ise pole ABSiga tsiklit omanud aga proovides tundus ikka jube imelik.

Minu jaoks on see kõik siin üks sotsiaalne eksperiment :bsmile:
Suu võib käia, mootor peab käima!
'96 XRV750
'97 XL600V
'89 Jawa 638
Kasutaja avatar

Madlobster
Toetajaliige
Postitusi: 3121
Liitunud: 30 Aug 2016, 12:52
Tsikkel: Honda VFR800, 2008
Tänanud: 484 korda
Tänatud: 579 korda

Re: ABS tsiklivalikul: tähtis või siis mitte?

Lugemata postitus Postitas Madlobster »

Tuuletallaja kirjutas: 14 Apr 2019, 21:45

Ise pole ABSiga tsiklit omanud aga proovides tundus ikka jube imelik.

Imelik,et loha ei saanud, või mis see imelik oli?

Kõik kolmetähelised rakenduvad alles siis kui oma tarkusest on hakanud puudu jääma. Seega tava sõidus pole mingit vahet palju neid peal on või pole.

Tsiteerides "klassikuid". "Mitte keegi ei saa mul keelata LS-i tõlgendada nii, nagu mina seda soovin."
Kasutaja avatar

Boobush
Postitusi: 913
Liitunud: 28 Juul 2006, 18:09
Tsikkel: roller
Asukoht: Eesti
Tänanud: 11 korda
Tänatud: 27 korda

Re: ABS tsiklivalikul: tähtis või siis mitte?

Lugemata postitus Postitas Boobush »

ABSi järele on mul reaalne vajadus 10a jooksul olnud siis, kui väiksemas kõrvaltänavas sõitsin tagarattal ja algselt üsna kaugel olnud kaubik otsustas pidurid plokki lüüa ning ilma suunatuleta teosammul kõrvaltänavasse manööverdama hakata. Ilm oli ka jahedam ja niiskemapoolne sügishommik ning esiratast maha lastes lõin mina ka kohe äkkpidurdusena esiratta plokki ning tõmbas lenksu risti. Õnneks sain enne kaubikut pidama ja midagi hullu ei juhtunud, kuid mõtlema pani küll.

Pigem häirib mind kui liitriste V2 ratastega natukene järsemalt sõita ning mootoripidurdustel tagaratast plokki tõmbab. Külm rehv, märg asfalt, kallutamised, esipiduriga veidike pidurdamine (surub raskuse esirattale ja tagaots jääb kergeks ning haarduvus on kehvem).
Veidi võtab junni jahedaks kui vihmase ilmaga Tartus Riia mäelt alla tulla ning foori all, autoridade vahel tagaratas järgi lohiseb.

Iga kell vahetaksin korraliku (sõidu)koolituse (ringrajapäeva/krossipäeva) ABSi vastu. Rinkal sõidetakse kurvi esimene pool esipiduriga (trail braking), kui ratas juba kalde all on. Mulle kui harju keskmisele tänavasõitjale tundub veidi uskumatu, kui head tänapäevased rehvid ja mootorrattad on ning kui palju nad sõiduvigu andestavad.


will111
Postitusi: 5257
Liitunud: 26 Veebr 2012, 02:54
Tänanud: 44 korda
Tänatud: 380 korda

Re: ABS tsiklivalikul: tähtis või siis mitte?

Lugemata postitus Postitas will111 »

"Iga kell vahetaksin korraliku (sõidu)koolituse (ringrajapäeva/krossipäeva) ABSi vastu"

oot kumma neist sa nüüd loovutaksid ja kumma vastu? :D mina võtaks iga kell ABS'i avasüli vastu, aga ainult juhul kui see on välja lülitatav...ning jube tore oleks kui rakendumiskohta saab ka veel ise seadistada.
aga kogemusest niipalju, et omal pole olnud ega ole siiani ühelgi rattal. samas tsiklikoolis, kus lubade saamiseks tuli tahes tahtmata mingite ratastega mingeid sõite teha...seal ühel yamuuhal oli abs. platsi peal kui pidi harjutama seda 70 pealt joone taha pidurdamist siis paar korda ikka sai proovitud, et millal siis rakendub. rakendus küll, tundus justkui mõnevõrra varem kui oleksin arvanud. samas see oli otse pidurdamine, keset kurvi pidurdades võib väga hea abs süsteem ühtteist päästa küll teinekord. muidugi uhkuse asi, parem paneks käna ja nendiks, et tuleb ikka veel natuke sõidutehnikat lihvida kui et laseks mingil absil enda eest musta töö ära teha...kõikjal välja arvatud tihedas liikluses keset autosid :D

Kasutaja avatar

Kirs
Postitusi: 4071
Liitunud: 06 Apr 2005, 12:08
Tsikkel: BMW
Asukoht: Saaremaa/Tallinn
Tänanud: 6 korda
Tänatud: 23 korda

Re: ABS tsiklivalikul: tähtis või siis mitte?

Lugemata postitus Postitas Kirs »

Ma küll ei kujuta eriti ette, kui ei saaks enda praegusel rattal ABS välja lülitada :roll: Kui mustalt kattelt maha keeran, siis pea alati off asendis. Muidu rikub vaid mõnu.

SERTÃO
Kasutaja avatar

Boobush
Postitusi: 913
Liitunud: 28 Juul 2006, 18:09
Tsikkel: roller
Asukoht: Eesti
Tänanud: 11 korda
Tänatud: 27 korda

Re: ABS tsiklivalikul: tähtis või siis mitte?

Lugemata postitus Postitas Boobush »

will111 kirjutas: 14 Apr 2019, 23:54

"Iga kell vahetaksin korraliku (sõidu)koolituse (ringrajapäeva/krossipäeva) ABSi vastu"

oot kumma neist sa nüüd loovutaksid ja kumma vastu? :D

Offtopic

kaine mõistus kord kirjutas:

Vahetan tütre ema vastu.
Igal ajal eelistan sõiduautot bussile.
Eelistan korralikku koolitust (mõtlesin sõiduoskust) tehnoloogilistele sõiduabilistele.


Dusterx
Postitusi: 420
Liitunud: 27 Okt 2017, 08:41
Tsikkel: lc8adv,txt250,cm200t,ec300
Asukoht: Kehra
Tänanud: 44 korda
Tänatud: 80 korda

Re: ABS tsiklivalikul: tähtis või siis mitte?

Lugemata postitus Postitas Dusterx »

Mu bemmil oli abs, teistel pole. On vahva asi, kuid tegelikult päris suurte mööndustega. Mind isiklikult "õpetas" abs laisaks, kippusingi liikluses tegema challenceid stiilis, kas saan ragisema absi või mitte. Kui satud toimiva abs'ga lahtisele killule näiteks, on pidurdusmaa pea 2x pikem, panin selle tõttu 2x korralikult võpsikusse, samuti pidurdasin korduvalt kõvakattega teel tagaratta valel hetkel loha ainult tänu sellele, et unustasin ta jälle peale tagasi panna. Kui teda poleks, oleks rahu maapeal olnud. Õnneks panin üle lenksu ja abs läks peeti, kadus ka pidev vajadus midagi peale/maha kruttida ja pidin jälle pidurdama õppima :D Nendele, kes autodele neid ülejäänud juhiabisid peale tuunivad, annaks tegelt kerepeale, enamus tänapäeva autosid on lihtsalt kulgemise kärakad, pakkudes mitte mingit sõidumõnu vaid hoopis nutipluti ühenduvusi, nüüd on järg jõudmas kätte mootorrataste ära rikkumisele...

Kasutaja avatar

AzA
Mode
Postitusi: 1674
Liitunud: 19 Juul 2004, 15:22
Tsikkel: Kawaspa
Asukoht: Pärnu
Tänanud: 435 korda
Tänatud: 127 korda

Re: ABS tsiklivalikul: tähtis või siis mitte?

Lugemata postitus Postitas AzA »

Minu ABS-i kogemused on umbes nagu Dusterx-il, selle vahega, et matsu ei pannud. Sõitsin aga lõppeks off asendis, küll kipitas, et kõike insenersaavutusi ära ei kasuta, aga ainuüksi teadmine, et pean ise rattal mõtlema miskitmoodi ületas selle nn. turvalisuse.
Kaherattaline rong oleks turvaline .... eks ta isiklik asi ole, minu jaoks on tsikkel hobi mitte transpordivahend.
Sõitsin siin miskise uue skodikuga, isegi rooli ei pidanud ise hoidma, prääksus veits, toetasid näpu roolile ja haigutasid edasi.
Ei täitsa muhe oli, tõmbasin 100 kildise otsa ära ilma, et magama oleks jäänud :bsmile:

Umbes samasse kategooriasse lähevad aprilia wheeli ja stardiabid .... nuuuh, otse autokoolist tagarattal sõitma :-|||

Aga mulle meeldib.
Kasutaja avatar

Tuuletallaja
Postitusi: 722
Liitunud: 22 Aug 2006, 13:13
Tsikkel: Neegrikaksik
Asukoht: Faeht / Reval
Tänanud: 110 korda
Tänatud: 68 korda

Re: ABS tsiklivalikul: tähtis või siis mitte?

Lugemata postitus Postitas Tuuletallaja »

Madlobster kirjutas: 14 Apr 2019, 23:17

...Imelik,et loha ei saanud...?

Enam-vähem... reaktsioon oli mõistuslikult ootuspärane aga ootuspäraselt mõistmatu.

Samas olen kahe käega selle poolt, et olemasolul võiks kõiki neid vidinaid saada vastavalt vajadusele välja lülitada.

Minu jaoks on see kõik siin üks sotsiaalne eksperiment :bsmile:
Suu võib käia, mootor peab käima!
'96 XRV750
'97 XL600V
'89 Jawa 638
Kasutaja avatar

Teema algataja
urmas66
Toetajaliige
Postitusi: 7185
Liitunud: 29 Jaan 2011, 11:52
Tsikkel: Yamaha TDM 850
Asukoht: Harjumaa, Saue vald
Tänanud: 1853 korda
Tänatud: 511 korda

Re: ABS tsiklivalikul: tähtis või siis mitte?

Lugemata postitus Postitas urmas66 »

Dusterx kirjutas: 15 Apr 2019, 03:35

....... Nendele, kes autodele neid ülejäänud juhiabisid peale tuunivad, annaks tegelt kerepeale, enamus tänapäeva autosid on lihtsalt kulgemise kärakad, pakkudes mitte mingit sõidumõnu vaid hoopis nutipluti ühenduvusi, nüüd on järg jõudmas kätte mootorrataste ära rikkumisele...

Ma üheselt kõiki elektroonilisi abilisi autodel ei välistaks ,aga tsiklitel tundub see küll nö üle võlli teema. Enne kui hakata kurve nii kiirelt läbima,et kurvi võttes tekib vajadus äkkpidurduseks, peaks paremini sõitma õppima ja oma ohutunnet natuke korrigeerima(mõistust täiendama). Tsiklil ma panustaks ABS asemel pigem kõige parematesse(need võivad olla erinevad, olenevalt kasutajast ja oludest) rehvidesse,amortidesse,piduritesse ja sõiduoskusesse ning alles siis tuleks ABS,EBS jne.
Kõik need EBS,ABS jne abilised on pigem tarkade ja oskajate jaoks ning võimaldavad heade sõiduoskuste korral veel kiiremini ja ohutumalt sõita,kuid teema "Kas esimene ratas peab olema ABS-ga" on täiesti mõttetu teema.Kui veel sõita ei oska ei ole ühestki neist abi.
Kui nüüd minna autode juurde,siis seal oleneb nende elektrooniliste abiliste toimivus paljuski auto hinnalipikust.Kallimatel on üldjuhul parem toimivus. Veojõukontroll on kasutusel isegi F1-s ja selle puudumisel ei saa enamus pilootidest nii kiireid ringiaegu,kui selle toimides.
Minu praegusel autol on nii veojõud,kui muu peale ABS-i, väljalülitatav ja 4x4 autoga saab nalja küll teha. Samas niisama sõites on mul need abid ikka koguaeg sees ja oluliselt ei häiri.Võimsa ja raske auto jaoks on pigem isegi head. Kui vahepeal korra natuke aega 4x4 Škodaga sõitsin,siis seal lülitasin küll talvel nii palju kui võimalik välja ja panin kasti sport reziimi, sest muidu osad abid rakendusid ootamatult ja minu jaoks valel ajal.

Sõidetud rattad:Riga-d erinevad,Turist T200 73`,Jawa`d erinevad ,Honda Varadero XL 1000 99`,Yamaha TDM 850 97`...
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.
Vasta

Liitu vestlusega

Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige

Avan konto

Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.

Registreeru

Logi sisse

Mine “Mootorratastest üldiselt”