ABS tsiklivalikul: tähtis või siis mitte?

Soovid osta mootorratast, nägid tänaval vinget tsiklit ja tahaks arutleda, nõu pidada ... koht, kus erinevate mootorrataste kohta arvamust avaldada ja infot otsida...kogu üldine jutt mootorratastest

Moderaator: Moded


Erci
Postitusi: 642
Liitunud: 18 Mai 2004, 06:05
Tsikkel: KTM 1190 Adventure R
Asukoht: Tartu
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 17 korda

Re: ABS tsiklivalikul: tähtis või siis mitte?

Lugemata postitus Postitas Erci » 15 Apr 2019, 09:49

urmas66 kirjutas:
15 Apr 2019, 09:08
Dusterx kirjutas:
15 Apr 2019, 03:35
....... Nendele, kes autodele neid ülejäänud juhiabisid peale tuunivad, annaks tegelt kerepeale, enamus tänapäeva autosid on lihtsalt kulgemise kärakad, pakkudes mitte mingit sõidumõnu vaid hoopis nutipluti ühenduvusi, nüüd on järg jõudmas kätte mootorrataste ära rikkumisele...
Ma üheselt kõiki elektroonilisi abilisi autodel ei välistaks ,aga tsiklitel tundub see küll nö üle võlli teema. Enne kui hakata kurve nii kiirelt läbima,et kurvi võttes tekib vajadus äkkpidurduseks, peaks paremini sõitma õppima ja oma ohutunnet natuke korrigeerima(mõistust täiendama). Tsiklil ma panustaks ABS asemel pigem kõige parematesse(need võivad olla erinevad, olenevalt kasutajast ja oludest) rehvidesse,amortidesse,piduritesse ja sõiduoskusesse ning alles siis tuleks ABS,EBS jne.
Kõik need EBS,ABS jne abilised on pigem tarkade ja oskajate jaoks ning võimaldavad heade sõiduoskuste korral veel kiiremini ja ohutumalt sõita,kuid teema "Kas esimene ratas peab olema ABS-ga" on täiesti mõttetu teema.Kui veel sõita ei oska ei ole ühestki neist abi.
Kui nüüd minna autode juurde,siis seal oleneb nende elektrooniliste abiliste toimivus paljuski auto hinnalipikust.Kallimatel on üldjuhul parem toimivus. Veojõukontroll on kasutusel isegi F1-s ja selle puudumisel ei saa enamus pilootidest nii kiireid ringiaegu,kui selle toimides.
Minu praegusel autol on nii veojõud,kui muu peale ABS-i, väljalülitatav ja 4x4 autoga saab nalja küll teha. Samas niisama sõites on mul need abid ikka koguaeg sees ja oluliselt ei häiri.Võimsa ja raske auto jaoks on pigem isegi head. Kui vahepeal korra natuke aega 4x4 Škodaga sõitsin,siis seal lülitasin küll talvel nii palju kui võimalik välja ja panin kasti sport reziimi, sest muidu osad abid rakendusid ootamatult ja minu jaoks valel ajal.
Ma just risti vastupidisel arvamusel. Kui nad on peal, ei sega nad üldse sõitu ja kui sõita normaalselt, nad ei rakendu ja sa ei teagi et nad olemas on. Vaja läheb neid ekstreemses situatsioonis mis aga võib juhtuda nii algajal kui ka kogenud sõitjal. No näiteks loom jookseb kurvis teele ette - äkkpidurdus on vältimatu, olenemata kas sa oled algaja või proff. Ja siin võib elektroonika päästa püstijäämise.
Jah, olen ise ka sõitnud 20 a ilma et neid oleks vaja läinud, samas olen pealt näinud pundis sõites, kuidas ABS päästis äkkpidurdusel teele jäämise.
Sportlikult sõitmiseks on teised mootorrattad ja kohad...


___________________________
Kasutaja avatar

Madlobster
Postitusi: 1497
Liitunud: 30 Aug 2016, 12:52
Tsikkel: Honda VFR800, 2008
Tänanud: 304 korda
Tänatud: 365 korda

Re: ABS tsiklivalikul: tähtis või siis mitte?

Lugemata postitus Postitas Madlobster » 15 Apr 2019, 10:07

urmas66 kirjutas:
15 Apr 2019, 09:08
Enne kui hakata kurve nii kiirelt läbima,et kurvi võttes tekib vajadus äkkpidurduseks, peaks paremini sõitma õppima ja oma ohutunnet natuke korrigeerima(mõistust täiendama). Tsiklil ma panustaks ABS asemel pigem kõige parematesse(need võivad olla erinevad, olenevalt kasutajast ja oludest) rehvidesse,amortidesse,piduritesse ja sõiduoskusesse ning alles siis tuleks ABS,EBS jne
Ka maailma kõige kõvemad ilmeksimatud sõiduässad koos oma kosmosheade rehvide ja amortidega satuvad mingil hetkel olukorda, kus pidurit saab rohkem peale veetud kui kõik eelnev teega kontakti võimaldab säilitada. Ja ausalt öeldels maru hea on peale seda mõelda, et näe eilse tsikliga oleks minu hooaeg praegu lõppenud. Rääkimata kõigist nendest, kelle päevad ei möödu ringrajal ja ööd rehvi/amordi teste lugedes aga soovivad ka tsikliga hommikul tööle minna ning satuvad külma rehviga õlilaigule ja va koeranäru jookseb ette. Tean, et kõvem sõidumees õlilaigule kunagi ei satu, rehv on enne väljasõitud koti sees soojaks aetud ning näeb koera saabumise juba ammu ette.

Jah ABSita tsiklit ostmata ei jätaks ja must-be asjaks ei pea kuid normaalse tehnika arengu valguses oleks üsna veider kui tsiklitele need ei jõuaks. Reaalselt koosneb tänavapilt siiski tavalistest sõitjatest ning need "kõige kõvemad ässad", kellel rehv igal võimalikul juhul peabki ühele või teisele poole loha olema moodustavad kogupildist väga väikse osa.

Enamasti peale "sõidumehe" kõrval istumist, kes muust ei räägi kui ülihäirivatest juhiabidest on tunne, et äkki peaks kirikusse küünla viima. St sõiduvõtted ja arusaamad füüsikast kipuvad olema üsna tagasihoidlikud. Kui talvel vanaema postkontorisse viies juhiabi tulukesed armatuuril rohkem kui korra vilkuma hakkavad siis ei ole süüdi need tulukesed.
üks alla, viis üles
Parem kaotada sekund elust, kui sekundiga elu :idea:
Kasutaja avatar

Teema algataja
urmas66
Toetajaliige
Postitusi: 4504
Liitunud: 29 Jaan 2011, 11:52
Tsikkel: Yamaha TDM 850
Asukoht: Harjumaa, Saue vald
Tänanud: 968 korda
Tänatud: 205 korda

Re: ABS tsiklivalikul: tähtis või siis mitte?

Lugemata postitus Postitas urmas66 » 15 Apr 2019, 10:19

Loomulikult tehnika areng jne on tore ning vajalik,kuid enne kui sõita nii,et ABS hommikusel töölesõidul rakendub,peaks ikka natuke rohkem sõitma õppima ja seda nii praktikas kui ka teoorias(sa pead aru saama mida sa seal tsikli seljas teed). Kuni pea ei võta,mida käed-jalad teevad, pole üldse kaherattalise selga vaja ronida. Lihtne juht ei saa olla loll ja oskamatu.Kui autos saad palju asju tänu elektroonilistele abilistele andeks,siis tsikliga pahatihti ei saa.
Sõidetud rattad:Riga-d erinevad,Turist T200 73`,Jawa`d erinevad ,Honda Varadero XL 1000 99`,Yamaha TDM 850 97`...
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.
Kasutaja avatar

Madlobster
Postitusi: 1497
Liitunud: 30 Aug 2016, 12:52
Tsikkel: Honda VFR800, 2008
Tänanud: 304 korda
Tänatud: 365 korda

Re: ABS tsiklivalikul: tähtis või siis mitte?

Lugemata postitus Postitas Madlobster » 15 Apr 2019, 10:53

urmas66 kirjutas:
15 Apr 2019, 10:19
Loomulikult tehnika areng jne on tore ning vajalik,kuid enne kui sõita nii,et ABS hommikusel töölesõidul rakendub,peaks ikka natuke rohkem sõitma õppima ja seda nii praktikas kui ka teoorias(sa pead aru saama mida sa seal tsikli seljas teed). Kuni pea ei võta,mida käed-jalad teevad, pole üldse kaherattalise selga vaja ronida. Lihtne juht ei saa olla loll ja oskamatu.Kui autos saad palju asju tänu elektroonilistele abilistele andeks,siis tsikliga pahatihti ei saa.
Kas sina tsikli selga istudes olid kohe Rossi? Oled sa täna? St ma ei saa aru, millest sa räägid. ABS jms on sital momendil viimane õlekõrs, mitte igapäevaskes kõristamiseks ja vilgutamiseks mõeldud vidin.

Täna on need vidinad tsiklil lisavarustus, homme aga sama loogiline nagu sissepritse vms, ilma millet sa ei saagi osta.

Peaks ikka rohkem ja rohkem sõitma õppima ja ... Kus kohas sa siis sõitma õpid? Kus kohast väljub kodanik, kes on valmis tänavale minema ja tema oskused on lihvitud piirini, mis välistavad mis tahes kolmetähelise elektroonikavidina vajaduse.
üks alla, viis üles
Parem kaotada sekund elust, kui sekundiga elu :idea:

koma2
Postitusi: 81
Liitunud: 21 Mai 2014, 20:51
Tänanud: 2 korda
Tänatud: 2 korda

Re: ABS tsiklivalikul: tähtis või siis mitte?

Lugemata postitus Postitas koma2 » 15 Apr 2019, 11:20

See on umbes sarnane selgitus, et noorel ja kogenematul pole vaja kindlustust. Las õpib enne sõitma ja siis alles las ostab kindlustuse!

Märtt
Postitusi: 206
Liitunud: 30 Mär 2013, 22:17
Tänanud: 33 korda
Tänatud: 25 korda

Re: ABS tsiklivalikul: tähtis või siis mitte?

Lugemata postitus Postitas Märtt » 15 Apr 2019, 11:26

Vanaonu ütles kah enne Sierra ostmist, et "kurat, ega mul VAZ-il kummid mööda teed lohise, nad ikka veerevad!" Aga pärast sõitis ja kiitis.

Sobib praegusesse konteksti.
Kasutaja avatar

Krl
Postitusi: 810
Liitunud: 19 Veebr 2017, 21:31
Tsikkel: 2007 R6
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 4 korda
Tänatud: 87 korda

Re: ABS tsiklivalikul: tähtis või siis mitte?

Lugemata postitus Postitas Krl » 15 Apr 2019, 11:57

Kõigega nõus.
Minuarust on mootorrattaga sõitmse juures muudki nautida, kui täismehhaanilist pidurdamist.
Kasutaja avatar

Teema algataja
urmas66
Toetajaliige
Postitusi: 4504
Liitunud: 29 Jaan 2011, 11:52
Tsikkel: Yamaha TDM 850
Asukoht: Harjumaa, Saue vald
Tänanud: 968 korda
Tänatud: 205 korda

Re: ABS tsiklivalikul: tähtis või siis mitte?

Lugemata postitus Postitas urmas66 » 15 Apr 2019, 12:05

Madlobster kirjutas:
15 Apr 2019, 10:53
Kas sina tsikli selga istudes olid kohe Rossi? Oled sa täna? St ma ei saa aru, millest sa räägid.
Ei kindlasti ei olnud ja pole keegi kohe oskaja,aga kui mõistust peas pole, pole mitte millestki abi. Ilmselt sa ka ei saanud isegi aru,mida ma öelda tahan.
Ehk siis kordan veelkord, peab ikka hästi peale keerama,et ABS linnavahel tööle hakkaks ja kui oskamatuna nii keerad,siis oled loll. Selle(lolluse) vastu ei aita ABS, nii lihtne see ongi.
Sõidetud rattad:Riga-d erinevad,Turist T200 73`,Jawa`d erinevad ,Honda Varadero XL 1000 99`,Yamaha TDM 850 97`...
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.
Kasutaja avatar

Teema algataja
urmas66
Toetajaliige
Postitusi: 4504
Liitunud: 29 Jaan 2011, 11:52
Tsikkel: Yamaha TDM 850
Asukoht: Harjumaa, Saue vald
Tänanud: 968 korda
Tänatud: 205 korda

Re: ABS tsiklivalikul: tähtis või siis mitte?

Lugemata postitus Postitas urmas66 » 15 Apr 2019, 12:08

Krl kirjutas:
15 Apr 2019, 11:57
Kõigega nõus.
Minuarust on mootorrattaga sõitmse juures muudki nautida, kui täismehhaanilist pidurdamist.
Kas on veel mingit muud moodi võimalik pidurdada? Mentaalselt äkki ? :mrgreen:
Sõidetud rattad:Riga-d erinevad,Turist T200 73`,Jawa`d erinevad ,Honda Varadero XL 1000 99`,Yamaha TDM 850 97`...
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.
Kasutaja avatar

Madlobster
Postitusi: 1497
Liitunud: 30 Aug 2016, 12:52
Tsikkel: Honda VFR800, 2008
Tänanud: 304 korda
Tänatud: 365 korda

Re: ABS tsiklivalikul: tähtis või siis mitte?

Lugemata postitus Postitas Madlobster » 15 Apr 2019, 12:22

urmas66 kirjutas:
15 Apr 2019, 12:05
Madlobster kirjutas:
15 Apr 2019, 10:53
Kas sina tsikli selga istudes olid kohe Rossi? Oled sa täna? St ma ei saa aru, millest sa räägid.
Ei kindlasti ei olnud ja pole keegi kohe oskaja,aga kui mõistust peas pole, pole mitte millestki abi. Ilmselt sa ka ei saanud isegi aru,mida ma öelda tahan.
Ehk siis kordan veelkord, peab ikka hästi peale keerama,et ABS linnavahel tööle hakkaks ja kui oskamatuna nii keerad,siis oled loll. Selle(lolluse) vastu ei aita ABS, nii lihtne see ongi.
Ootamatu lahtine sodi, õline pinnas, ette jooksev kahe või neljajalgne, ette tulev muu sõiduk on välistatud tegurid liikluses? (togi)

Ainuke võimalik versioon ABS kõrisema saada on gaasirulli küljes tolknev loll ahv, kes peaks kuskill sõitma õppima mitte liikluses olema? (togi)

Pühapäeva õhtul ei tohi enam "jutuõliga" liialdada, see paneb esmaspäeval ka veel pudrutama. :bsmile:
üks alla, viis üles
Parem kaotada sekund elust, kui sekundiga elu :idea:

Märtt
Postitusi: 206
Liitunud: 30 Mär 2013, 22:17
Tänanud: 33 korda
Tänatud: 25 korda

Re: ABS tsiklivalikul: tähtis või siis mitte?

Lugemata postitus Postitas Märtt » 15 Apr 2019, 12:48

Ma ei saanud kah kohe aru, et kas ABS on mõteldud ainult lollile sõitjale, keda ohud ei mõjuta ning kelle jaoks on asfalt alati puhas ja kuiv.
Mina olen see loll sõitja, siin ma olen. Linnas ja maanteel on ABS sees, pinnasele keerates väljas. Olen saanud ka linnas kõrisema. Tõenäoliselt enda lollusest või olukorra valest hindamisest. Kas ma peaks nüüd kirstu peitu pugema ja häbenema? Pigem kiidan, et oli taas üks õppimise koht ja järgmine kord olen hoolsam.
Kasutaja avatar

Madlobster
Postitusi: 1497
Liitunud: 30 Aug 2016, 12:52
Tsikkel: Honda VFR800, 2008
Tänanud: 304 korda
Tänatud: 365 korda

Re: ABS tsiklivalikul: tähtis või siis mitte?

Lugemata postitus Postitas Madlobster » 15 Apr 2019, 12:57

Märtt kirjutas:
15 Apr 2019, 12:48
Pigem kiidan, et oli taas üks õppimise koht ja järgmine kord olen hoolsam.
Just!
ja see õppimise koht ei lõppenud tänud ABSule murdunud kondiga, vaid sõit jätkus veidi kiirema pulsiga. :)
üks alla, viis üles
Parem kaotada sekund elust, kui sekundiga elu :idea:
Kasutaja avatar

Macintosh
Maagia ja nõidumine
Postitusi: 5850
Liitunud: 11 Mai 2011, 21:47
Tsikkel: Triumph Tiger 800 ja Kawa w800
Asukoht: Tallinn, Tondi
Tänanud: 759 korda
Tänatud: 633 korda
Kontakt:

Re: ABS tsiklivalikul: tähtis või siis mitte?

Lugemata postitus Postitas Macintosh » 15 Apr 2019, 14:33

Minu hinnagul on kõik reaalselt toimivad kolmetähelised abimehed head ja tänavasõitjale annavad ainult juurde (vestlusest ühe ringrajasõitjaga sain teada, et ka seal on veojõukontroll väga abaiks).
ABS: esiratast pole ma kunagi kõrisema saanud aga tagarattal sain pidevalt. Nüüd ilma ABS'ita tsiklil kipun tagapiduri ikka aeg-ajalt ära blokeerima. ABS oleks siin abaiks küll. Veojõukontroll on ka tore, kasuks nii algajale, kui ka kogenud sõitjale - saad märjaga natuke julgemalt peale keerata kartmata higside ohtu. Ja seiklusrattaga on ka toredam mudasel metsateel sõita, kui tead, et tagaratas vähegi libedamas kohas kohe ringi ei hakka käima.
Miinuspoolelt vaadates kipuvad need abilised võltsi turvatunnet pakkuma ja annavad ratturile justkui mõista, et viimane saab endale lubada enam riskilati käitumist, kui ilma nendeta.
Senised sõiduriistad: Riga 13 → Riga 13 → Minsk MMVZ-3.111 → Voshod K175→→→ Honda Hornet 2002 → Honda Hornet 1998 →Honda CBF500→Kawasaki Versys 650.
Hetkel garaazis: Kawasaki w800 + Triumph Tiger 800
---
Tarkvaraarendus mobiili ja veebi, UI-UX. http://www.digitalfruit.ee
Kasutaja avatar

AzA
Mode
Postitusi: 1475
Liitunud: 19 Juul 2004, 15:22
Tsikkel: Kawaspa
Asukoht: Pärnu
Tänanud: 410 korda
Tänatud: 118 korda

Re: ABS tsiklivalikul: tähtis või siis mitte?

Lugemata postitus Postitas AzA » 15 Apr 2019, 14:39

See vaidlus on vaieldud :)

Järgmine teema .... gps, kiiruspiirangud + märkelugev süsteem.
Ootamatused nii oskaja kui ka mitteoskaja käes välistatud, poob kohe kone kinni, kui linnas kell 50mne kanti jõuab.
Ja siin me ei räägi murdunud kontidest, vaid juba täiesti kindlalt eludest.
Hädapidurdus, adaptiivne püsikiiruse hoidja ka muidugi.

Kõige parem oleks nii: automaatkast, wheelie control, advance abs + ebs, stoppie control, kiiruspiirangu lugemissüsteem, ise püstiseismis süsteem ning hädapidurdus.
Siis saaks 10 akadeemilisega tõesti sõitma vist ka kõige viletsama tahtega tegelinski :mrgreen:
Ja täie rauaga nautida tsiklisõidu põhilist võlu, ilusat ilma.

Lõbu muidugi oleks laialt. Ostad horneti ja lased kohe tagarattasse :-|||

Tegeliku põhilõbu, ehk kriitilise piiri otsingud, arengu-õppimise see peataks .... hoopis teine asi on sekundi tuhandike rinkal taga ajada või poeskäigu riistapuuna ratast kasutada.

Aga ohutuse seisukorrast oleks muidugi kõik vidinased suurepärased, ise püstiseisva pemmi puhul näiteks omaks minagi üht paari prille lisaks (lol)
Aga mulle meeldib.
Kasutaja avatar

sepp
Postitusi: 3616
Liitunud: 18 Mai 2004, 11:55
Tsikkel: r6,Buell, HD night rod special
Asukoht: Vaese 30
Tänanud: 69 korda
Tänatud: 26 korda

Re: ABS tsiklivalikul: tähtis või siis mitte?

Lugemata postitus Postitas sepp » 15 Apr 2019, 16:07

Motorrad4life sõidukoolitusel oli esimene asi... Lylitage oma ABS-id välja
Kasutaja avatar

Krl
Postitusi: 810
Liitunud: 19 Veebr 2017, 21:31
Tsikkel: 2007 R6
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 4 korda
Tänatud: 87 korda

Re: ABS tsiklivalikul: tähtis või siis mitte?

Lugemata postitus Postitas Krl » 15 Apr 2019, 16:15

sepp kirjutas:
15 Apr 2019, 16:07
Motorrad4life sõidukoolitusel oli esimene asi... Lylitage oma ABS-id välja
Tead mis põhjusel?
Kasutaja avatar

Kauri
Postitusi: 507
Liitunud: 13 Juul 2005, 23:46
Tsikkel: VN 750 custom
Asukoht: Kuusalu
Tänanud: 68 korda
Tänatud: 72 korda

Re: ABS tsiklivalikul: tähtis või siis mitte?

Lugemata postitus Postitas Kauri » 15 Apr 2019, 16:21

Minge proovige oma ABS-iga pehmel pinnasel mõni langus võtta. Suht võigas tunne on oma arust pidureid omades kuristikku kiirendada.
Kõik tööriistad ühest kohast, http://www.motoral.ee
kauri@motoral.ee
553 4250
Kasutaja avatar

Macintosh
Maagia ja nõidumine
Postitusi: 5850
Liitunud: 11 Mai 2011, 21:47
Tsikkel: Triumph Tiger 800 ja Kawa w800
Asukoht: Tallinn, Tondi
Tänanud: 759 korda
Tänatud: 633 korda
Kontakt:

Re: ABS tsiklivalikul: tähtis või siis mitte?

Lugemata postitus Postitas Macintosh » 15 Apr 2019, 17:05

sepp kirjutas:
15 Apr 2019, 16:07
Motorrad4life sõidukoolitusel oli esimene asi... Lylitage oma ABS-id välja
See, mis asfaldil on hea ei päde enam lahtisel pinnasel. Iga vähegi normaalne seiklusratas võimaldab ABSi ja veojõukontrollli välja lülitada.
Senised sõiduriistad: Riga 13 → Riga 13 → Minsk MMVZ-3.111 → Voshod K175→→→ Honda Hornet 2002 → Honda Hornet 1998 →Honda CBF500→Kawasaki Versys 650.
Hetkel garaazis: Kawasaki w800 + Triumph Tiger 800
---
Tarkvaraarendus mobiili ja veebi, UI-UX. http://www.digitalfruit.ee
Kasutaja avatar

desmorado
Postitusi: 98
Liitunud: 09 Dets 2007, 16:40
Tsikkel: M900 & LC8 Adventure
Tänatud: 9 korda

Re: ABS tsiklivalikul: tähtis või siis mitte?

Lugemata postitus Postitas desmorado » 15 Apr 2019, 22:51

ABS-il ja ABS-il on vahe. Vanemad olid tõesti saatanast, aga uued kaldenurka arvestavad jne ... oleks mind omal ajal päästnud 2-st luumurrust (crash) (spekulatsioon muidugi). Ise kulgen siiski veel ilma ABS-ta tsiklitega. Kui 790 Advernture R kättesaadavaks muutub, siis paneb mõtlema. No ei meeldi mulle need operatsioonid - rauad sisse ja rauad välja ... :lol:

Terv.

Erci
Postitusi: 642
Liitunud: 18 Mai 2004, 06:05
Tsikkel: KTM 1190 Adventure R
Asukoht: Tartu
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 17 korda

Re: ABS tsiklivalikul: tähtis või siis mitte?

Lugemata postitus Postitas Erci » 15 Apr 2019, 23:19

Macintosh kirjutas:
15 Apr 2019, 17:05
sepp kirjutas:
15 Apr 2019, 16:07
Motorrad4life sõidukoolitusel oli esimene asi... Lylitage oma ABS-id välja
See, mis asfaldil on hea ei päde enam lahtisel pinnasel. Iga vähegi normaalne seiklusratas võimaldab ABSi ja veojõukontrollli välja lülitada.
Erirattal ma ei tea, et ühelgi motikal saaks välja lülitada (mitte et mul vaja oleks), aga uudishimust, kas mõnel rattal saab? Millisel?
___________________________

Dusterx
Postitusi: 225
Liitunud: 27 Okt 2017, 08:41
Tsikkel: lc8adv,txt250,cm200t,ec300
Asukoht: Kehra
Tänanud: 13 korda
Tänatud: 39 korda

Re: ABS tsiklivalikul: tähtis või siis mitte?

Lugemata postitus Postitas Dusterx » 16 Apr 2019, 00:04

Enamusel matkaenduurodest saab abs'i välja lülitada. Näiteks juba r1100gs bmw'l, 1996 aasta ratas. Mina ei tea, kuidas teistega on, aga mulle ongi mootorrattad selleks, et riskida ja veidi pätti teha, igasugused elektroonilised piirajad võtaks mult lihtsalt naudingu. Kes mu eelmise posti mõttele pihta ei saanud, siis see oli see, et need kontrollid venitavad õppeprotsessi pikemaks, kui mitte igaveseks. Kust kohast tulid nn oskajad, kes "kunagi vigu ei tee", vastus on, et kustkohast nad ennem nende kontrollide tulekut tulid? Tolereeriks neid kontrolle sellisel kujul, et baassetingus oleks võimalik nad maha võtta selliselt, et ma ei pea iga kord neid maha võtma, vaid kasutaks neid siis, kui olen väsind, või teeolud tõesti soosivad nende kasutust, mitte vastupidi ning lugu kehtib nii tsiklitele kui ka autodele. P.S iga õlilombi, liivatera, paha vaimu ja kehva horoskoobi pärast ei pea ennast kohe külili viskama, samuti ei pea seda isegi esiratta blokeerumisel tegema. Super abivahend harjutamiseks on näiteks traiel, ruumi ei võta palju ja üldiselt on kiired mehed need, kes on võimelised eriti aeglaselt sõitma...
Kasutaja avatar

Krl
Postitusi: 810
Liitunud: 19 Veebr 2017, 21:31
Tsikkel: 2007 R6
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 4 korda
Tänatud: 87 korda

Re: ABS tsiklivalikul: tähtis või siis mitte?

Lugemata postitus Postitas Krl » 16 Apr 2019, 08:29

Kuidas suhtute heade rehvde kasutamisse? Või isegi vihmakõlbulike rehvide kasutamisse?
See ka põhimõttelisel ikkagi viib selle piiri mõttetult kaugemale ja eks hea rehviga leiab ju iga loll pidamise.
Kasutaja avatar

sepp
Postitusi: 3616
Liitunud: 18 Mai 2004, 11:55
Tsikkel: r6,Buell, HD night rod special
Asukoht: Vaese 30
Tänanud: 69 korda
Tänatud: 26 korda

Re: ABS tsiklivalikul: tähtis või siis mitte?

Lugemata postitus Postitas sepp » 16 Apr 2019, 09:03

Erci kirjutas:
15 Apr 2019, 23:19
Macintosh kirjutas:
15 Apr 2019, 17:05
sepp kirjutas:
15 Apr 2019, 16:07
Motorrad4life sõidukoolitusel oli esimene asi... Lylitage oma ABS-id välja
See, mis asfaldil on hea ei päde enam lahtisel pinnasel. Iga vähegi normaalne seiklusratas võimaldab ABSi ja veojõukontrollli välja lülitada.
Erirattal ma ei tea, et ühelgi motikal saaks välja lülitada (mitte et mul vaja oleks), aga uudishimust, kas mõnel rattal saab? Millisel?
Gessul saab,teiste kohta ei oska öelda.
Kasutaja avatar

Kirs
Toetajaliige
Postitusi: 3973
Liitunud: 06 Apr 2005, 12:08
Tsikkel: BMW
Asukoht: Saaremaa/Tallinn
Tänanud: 3 korda
Tänatud: 18 korda

Re: ABS tsiklivalikul: tähtis või siis mitte?

Lugemata postitus Postitas Kirs » 16 Apr 2019, 09:55

Pilt
SERTÃO
Kasutaja avatar

Teema algataja
urmas66
Toetajaliige
Postitusi: 4504
Liitunud: 29 Jaan 2011, 11:52
Tsikkel: Yamaha TDM 850
Asukoht: Harjumaa, Saue vald
Tänanud: 968 korda
Tänatud: 205 korda

Re: ABS tsiklivalikul: tähtis või siis mitte?

Lugemata postitus Postitas urmas66 » 16 Apr 2019, 10:23

Krl kirjutas:
16 Apr 2019, 08:29
Kuidas suhtute heade rehvde kasutamisse? Või isegi vihmakõlbulike rehvide kasutamisse?
See ka põhimõttelisel ikkagi viib selle piiri mõttetult kaugemale ja eks hea rehviga leiab ju iga loll pidamise.
Rehvid pole koht kus kokku hoida ja kompromisse teha. Seda nii tsikli kui autoga sõites. Samas igal juhil võib see eelistus olla erinev. See mis mulle sobib ei pruugi olla sinule sobiv. Pead tegema valiku enda kasutusharjumusi ja läbisõitu arvesse võttes. Ühest retsepti ei saa siin küll kellelegi välja kirjutada. Mingit spets vihmarehvi tänavasõidu rattale ei kujuta isegi ette,kui see olemas oleks. See ei toimi kuiva ja kuuma asfaldiga kohe kindlasti.
Sõidetud rattad:Riga-d erinevad,Turist T200 73`,Jawa`d erinevad ,Honda Varadero XL 1000 99`,Yamaha TDM 850 97`...
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.
Kasutaja avatar

AzA
Mode
Postitusi: 1475
Liitunud: 19 Juul 2004, 15:22
Tsikkel: Kawaspa
Asukoht: Pärnu
Tänanud: 410 korda
Tänatud: 118 korda

Re: ABS tsiklivalikul: tähtis või siis mitte?

Lugemata postitus Postitas AzA » 16 Apr 2019, 11:12

Rehve elektroonikaga võrrelda on hea mõte. Siis võiks küsida, et panete äkki 1 liitrise bensiinipaagi, et jõle vahva on, saab ökosõitu jaamast jaamani õppida.
Ei leia ka hea rehviga loll pidamist, testitud, ma nimelt olen loll ... ehk õpin oma vigadest teinekord. Kari lolle tuttavaid on A24-ja peal matsu ka pannud krdima heade rehvidega :)
Aga mulle meeldib.
Kasutaja avatar

Krl
Postitusi: 810
Liitunud: 19 Veebr 2017, 21:31
Tsikkel: 2007 R6
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 4 korda
Tänatud: 87 korda

Re: ABS tsiklivalikul: tähtis või siis mitte?

Lugemata postitus Postitas Krl » 16 Apr 2019, 11:49

AzA kirjutas:
16 Apr 2019, 11:12
Rehve elektroonikaga võrrelda on hea mõte.
Miks mitte?
Mõlemad muudavad sõitmse lihtsamaks ja lubavad rohkem vigu.

ABS`iga on ka kindlasti ennast pikali pidurdatud.
Kasutaja avatar

Teema algataja
urmas66
Toetajaliige
Postitusi: 4504
Liitunud: 29 Jaan 2011, 11:52
Tsikkel: Yamaha TDM 850
Asukoht: Harjumaa, Saue vald
Tänanud: 968 korda
Tänatud: 205 korda

Re: ABS tsiklivalikul: tähtis või siis mitte?

Lugemata postitus Postitas urmas66 » 16 Apr 2019, 12:11

Krl kirjutas:
16 Apr 2019, 11:49
AzA kirjutas:
16 Apr 2019, 11:12
Rehve elektroonikaga võrrelda on hea mõte.
Miks mitte?
Mõlemad muudavad sõitmse lihtsamaks ja lubavad rohkem vigu.

ABS`iga on ka kindlasti ennast pikali pidurdatud.
Terake tõtt,selles väites kindlasti on,sest mida parem pidamine pidurdamisel,seda hiljem ABS rakendub ehk seda rohkem saad hoogu enne seina maha võtta :D Mõistusega võttes saab oma rehvide pidamist arvestades mitte selleni jõuda,et seina peab sõitma :ner:
Sõidetud rattad:Riga-d erinevad,Turist T200 73`,Jawa`d erinevad ,Honda Varadero XL 1000 99`,Yamaha TDM 850 97`...
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.

franz125
Postitusi: 2419
Liitunud: 29 Mär 2008, 19:37
Tsikkel: Mitmed
Tänanud: 17 korda
Tänatud: 101 korda

Re: ABS tsiklivalikul: tähtis või siis mitte?

Lugemata postitus Postitas franz125 » 16 Apr 2019, 13:42

Noh,vihmakas toimib kuumaga vei paremini kui tava rehv külma ja märjaga.
Kangutan kõveraid
VTR1000SP1.YamahaGTS selle suve sõiduriist.
VTX1800R potsataja(tjuunimisel)
98% müüdud Harleydest on ikka veel teedel....ülejäänud 2% jõudsid koju
Kasutaja avatar

sarikas
Postitusi: 111
Liitunud: 23 Nov 2007, 17:40
Tsikkel: GSA
Asukoht: Tartu
Tänanud: 6 korda
Tänatud: 8 korda

Re: ABS tsiklivalikul: tähtis või siis mitte?

Lugemata postitus Postitas sarikas » 16 Apr 2019, 14:33

urmas66 kirjutas:
15 Apr 2019, 12:05
Madlobster kirjutas:
15 Apr 2019, 10:53
Kas sina tsikli selga istudes olid kohe Rossi? Oled sa täna? St ma ei saa aru, millest sa räägid.
Ei kindlasti ei olnud ja pole keegi kohe oskaja,aga kui mõistust peas pole, pole mitte millestki abi. Ilmselt sa ka ei saanud isegi aru,mida ma öelda tahan.
Ehk siis kordan veelkord, peab ikka hästi peale keerama,et ABS linnavahel tööle hakkaks ja kui oskamatuna nii keerad,siis oled loll. Selle(lolluse) vastu ei aita ABS, nii lihtne see ongi.
Mõned aastad tagasi oli ilus suvepäev ühes Poola väikelinnas, kus just oli lõppenud vihmasadu, põhitrassil raskeveokite vajutatud jälgedes kenasti veel vesi sees. Sõitsime kahekesi malelauda. Minu rööpas oli vesi, sõbra omas ilmselt midagi lisaks, sest sõitis ta suhteliselt üllatunud ilmel mõlemad rattad blokeerununa minust mööda kiirusel ca 30km/h. Õnneks tema on vähem loll kui mina ja jäi ka ilma ABS´ita püsti.

urmasele ma soovin jõudu järjekordselt sirgjooneliste nõuannetega algajatele ja loodan, et sa ise mõnda oma kirjeldatud "lolli" olukorda ei sattu. Muide, väga hästi planeerides poleks tegelikult ju kiivrit ka vaja.

ABS on ka muudest ahistavatest abivahenditest veel päris kaugel, pinnase peale ta muidugi ei sobi aga teepeal sõites on tast rohkem ikka kasu kui kahju. Kolmepunkti turvavööde kohta on ka näiteid erinevaid aga statistiliselt on ta ikka rohkem kasulik kui kahjulik. Just nagu ABS.
VN800 ´95 -> XVS1100 ´05 -> ZX-6R ´99 -> CBR600 F4 ´00 -> R1150GS ´02 -> CBR1100 XX ´96 -> XTZ750 ´91 -> R1200GS '05 -> R1200GSA '12



Vasta

Mine “Mootorratastest üldiselt”