1. leht 2-st

HD road king või heritage

Postitatud: 04 Apr 2019, 17:46
Postitas Raki

Olen hädas tsikli ostmisega. Omanud siiamaani kahte ratast. TDM850 ja 1150GS. Nüüd olnud paar aastat tsiklivabalt ja tahaks midagi uut.

Esialgu mõtlesin, et äkki mulle meeldib mingi scrambler vms linnaratas. Olin üsna kaldu HD street 750 poole. Nüüd on mõttes hoopis midagi suuremat, millega saaks pikemaid kilomeetreid ka mõõta. Pikalt on mul bucket listis olnud 1200GSA LC. Samas olen viimastel nädalatel vaadanud hoopis cruisereid.

Valikuss jäänud HD road king või siis nt heritage. Tunduvad reviewde põhjal üsna mugavad pikka maad lasta ja pole liiga kobakad nagu goldwing millega linnas raske ukerdada.

Kuna mul oluliselt motosõpru pole, siis ootan siit tõesti igausuguseid arvamusi. Eelkõge muidugi nende käest, kes omavad hantud HD mudeleid. Lisaks võite mind ümber veenda et Adventure ratta pealt ei tasu cruiseri peale minna sest cruiserid on nii mõttetud.

Jah, selline üsna vinguv postitus, et ma ei tea ise ka väga häsit mis ma tahan, aga nii ta on... ei teagi.


Re: HD road king või heritage

Postitatud: 04 Apr 2019, 20:33
Postitas Admiral Vint

aga mine HD esindusse, turni mõlemal seljas, saad veits aimu et mis ja kuidas.. selle asemel et kirjasõna uskuda, usu persetunnet


Re: HD road king või heritage

Postitatud: 04 Apr 2019, 20:46
Postitas Raki
flake kirjutas: 04 Apr 2019, 20:33

aga mine HD esindusse, turni mõlemal seljas, saad veits aimu et mis ja kuidas.. selle asemel et kirjasõna uskuda, usu persetunnet

See etapp on tehtud. Istuda oli kõige mugavam Road Kingi peal. 1200gsa on ka üsna mugav, aga vb minu jaoks tsipa kõrge. Kas aga road king on ka kõige vastupidavam, praktilisem jne?

Et head ülevaadet saada tahaks muidugi paar päeva kõigiga neist tiirutada, aga selliseid proovisõite ei võimalda keegi.


Re: HD road king või heritage

Postitatud: 04 Apr 2019, 20:56
Postitas Macintosh

Indianil on ka mõned rattad.


Re: HD road king või heritage

Postitatud: 04 Apr 2019, 21:27
Postitas urmas66

Matkaratta ja cruiseri suurim vahe minu jaoks on järskudes kurvides nö tagasi keeramine,mis ei õnnestu cruiseriga nii nagu matkarattaga. Ehk,pead natuke vähema hooga ja suurema kaarega seda tegema.Kallutada ka nii sügavale ei sa,sest raam läheb vastu maad,kuna on madalam. Otsesõites on otsustajaks küll ilmselt oma taguots. Mul isiklikult pikemat otsa sõites jäävad jalad ees asendis puusad ja kõik muu allpool vööd ka kangeks. Tahaks asendit vahetada,aga seda seal keerulisem teha. Samas oleneb rattast ka,mõnel veits saab. Minu kogemus cruiseriga on samas paar korda ja ei enamat,aga mulle ei meeldinud,kuigi oli ka omal soov sellist soetada.


Re: HD road king või heritage

Postitatud: 05 Apr 2019, 00:23
Postitas kris.

HD-l ei ole sellist mudelit nagu "heritage" - see on Softail tüüpi rataste eriversioon . Elik sinu poolt toodud valikus on võrdluses Road King ja Softail tüüpi rattad ;-).
Nendest kahest on Road King mõeldud pigem pika maa sõitmiseks ning Softail linna vahel tiirutamiseks. Aga võib ka vastupidi ning erilist vahet ei ole. Mõlemaga saada nautida ka pikemat motomatka, kui eesmärk ei ole mitte kiiresti järgmisse punkti jõudmine vaid pigem teel oleku nautimine. Irvhammastele olgu lisatud, et teel oleku all ei pidanud ma siinkohal silmas rataste tee serval remontimist. Aga ka seda tuleb ette ning see käib asja juurde ;-).
Urmasele: minu arvates on just cruiseriga sõites võimalik jalgade jaoks mitmeid eri asendeid leida. Normaalasend elik plaatide peal, veidi ettepoole asend elik kand plaatidel ning varvas "laibakate" jalaraudadele toetumas, jalad "laibakate" jalaraudade peal ning viimasena "ultra stretch" elik jalad üle "laibakate" jalaraudade. Kõik see veel koos kõrgete lenksude ning seljatoega ..... mmm ... mõnus :bsmile: .


Re: HD road king või heritage

Postitatud: 05 Apr 2019, 08:43
Postitas sarikas
Raki kirjutas: 04 Apr 2019, 17:46

Lisaks võite mind ümber veenda et Adventure ratta pealt ei tasu cruiseri peale minna sest cruiserid on nii mõttetud.

Selge see, et mõttetud :-||| aga tark inimene reisib nagunii lennukiga, seega kui endal pole olnud siis tuleks ikkagi omal nahal ära proovida, sest V2 on V2! Käisime seltskonnaga ümber Botnia tiiru tegemas siis 2xR1200GS, R1100RT, Yamaha FZ6 ja TwinCam Road King pundist oli Road King üllatavalt selgelt kõige väiksema kütusekuluga. 2000 Road King kaalub kuivalt 345kg ja on päris mehine riistapuu. Seda on tunda nii pidurdades kui telkimisplatsile keerates. Samas USA´s sõitis mees külkaga Eletrca Glide´iga TAT´i läbi nii, et.. edasi, igatahes!


Re: HD road king või heritage

Postitatud: 05 Apr 2019, 08:55
Postitas urmas66

Kris ma võibolla ei väljendunud,siis piisavalt arusaadavalt,aga mulle ei istu see jalad ees asend. Jalgade puhkamiseks on ka oma rattal ees teised jalarauad,aga see ratas,millega tookord sõitsin omas plaate ja ka jalaraudu ,aga need olid mõlemad liiga ees minu jaoks.Aga eks neid rattaid ole ka palju erinevaid ja see üks millega ma proovisin ei istunud mulle.Samas muidugi iste oli üle mõistuse mugav võrreldes matkaratastega.

Raki,aga kui offroadi ei plaani,siis niisama sõitmiseks ja ka pikemaks teekonnaks võiks GSA asemel hoopis BMW RT, Honda Paneuropean või Yamu FJR laadseid rattaid. No need on ka mugavad,aga samas saab nendega ka näiteks kiirelt kurvilistel mägiteedel kaifida.


Re: HD road king või heritage

Postitatud: 05 Apr 2019, 09:06
Postitas Raki
urmas66 kirjutas: 05 Apr 2019, 08:55

Raki,aga kui offroadi ei plaani,siis niisama sõitmiseks ja ka pikemaks teekonnaks võiks GSA asemel hoopis BMW RT, Honda Paneuropean või Yamu FJR laadseid rattaid. No need on ka mugavad,aga samas saab nendega ka näiteks kiirelt kurvilistel mägiteedel kaifida.

Millegi pärast tunduvad mulle need antud näited ilgelt suured, et linnas tööle sõita. Usun, et kaalu mõttes jäävad nad HDle alla, aga vb siis selles see tundumine, et raskuskese neil kõrgemal. HDd suht vastu maad. Aga teen neile ka tiiru peale.
Natukene iseloomutud tunduvad ka need rattad :wink:


Re: HD road king või heritage

Postitatud: 05 Apr 2019, 09:11
Postitas urmas66
Spoiler
Raki kirjutas: 05 Apr 2019, 09:06
urmas66 kirjutas: 05 Apr 2019, 08:55

Raki,aga kui offroadi ei plaani,siis niisama sõitmiseks ja ka pikemaks teekonnaks võiks GSA asemel hoopis BMW RT, Honda Paneuropean või Yamu FJR laadseid rattaid. No need on ka mugavad,aga samas saab nendega ka näiteks kiirelt kurvilistel mägiteedel kaifida.

Millegi pärast tunduvad mulle need antud näited ilgelt suured, et linnas tööle sõita. Usun, et kaalu mõttes jäävad nad HDle alla, aga vb siis selles see tundumine, et raskuskese neil kõrgemal. HDd suht vastu maad. Aga teen neile ka tiiru peale.
Natukene iseloomutud tunduvad ka need rattad :wink:

Mul ühel sõbral oli RT miski 2010 kandist pärit ja vahetas tutika GSA vastu mõni aeg tagasi. Mulle tundub,et GSA on suurem. Samas sõitnud pole kummagagi. Optiline illusioon võib ka petlik olla.


Re: HD road king või heritage

Postitatud: 05 Apr 2019, 10:53
Postitas kris.

Minu rattal on jalaplaatide kasutamisel põlved täpselt 90 -kraadise nurga all, mis on vähemalt minu jaoks kõige neutraalsem asenda mida oskan ette kujutada :bsmile: . Kui kunagi kohtuma peaksime võin demoda. Aga hoiatan ette, et kombinatsioon jalaplaatidest, seljatoest ja kõrgetest lenksudest on nii mõnegi sõitja arusaama mugavast rattast põhjalikult muutnud :ner: .

Spoiler
urmas66 kirjutas: 05 Apr 2019, 08:55

Kris ma võibolla ei väljendunud,siis piisavalt arusaadavalt,aga mulle ei istu see jalad ees asend. Jalgade puhkamiseks on ka oma rattal ees teised jalarauad,aga see ratas,millega tookord sõitsin omas plaate ja ka jalaraudu ,aga need olid mõlemad liiga ees minu jaoks.Aga eks neid rattaid ole ka palju erinevaid ja see üks millega ma proovisin ei istunud mulle.Samas muidugi iste oli üle mõistuse mugav võrreldes matkaratastega.


Re: HD road king või heritage

Postitatud: 05 Apr 2019, 11:11
Postitas sarikas

GSA on RT´st natuke raskem ja kõrgem. GS jälle natuke kergem ja kõrgem kui RT. Peamiselt tuleb erinevus paagist (GS 20l, RT 25l ja GSA 33l) ja vedrustuse käigust. Tänapäeval on ka omajagu "madala" vedrustusega GSA´sid liikvel. Sadulaid ka kolme kõrgust, omale sobiva leiab ikka. RT ja GSA valikust kipub kõik nagu GSA kasuks olema ja kui see raske tundub siis GS. Võrrelda saab neid omavahel põlvkonniti. LC on mõnikümmend kg raskem kui õli-õhkjahutusega. Sõites ausalt öeldes tundub LC vähemalt sama kerge või kergemgi. Jõudu on LC´l muidugi meeldivalt palju rohkem.
Mina valisin viimase õli-õhkjahutusega ratta, sest too tundub kuidagi isikupärasem ja päris "BMW" ning LC on rohkem juba Jaapan aga see on sügavalt maitseasi. LC´l on selgelt rohkem gadget´eid, on selgelt võimsam ja LED tuli on selgelt parem kui varasemad. Aga kuskil seal japan-style suunatulelüliti ja õlis istuva geneka vahel on nagu osa seda Baierimaa hõngu kaduma läinud. Paberil on muidugi uuem alati parem.

Edit:
Siit saad hea ülevaate sadulakõrgustest ja mis võimalused on olemas tehase poolt.
https://www.bmw-motorrad.co.uk/en/exper ... rview.html


Re: HD road king või heritage

Postitatud: 05 Apr 2019, 13:12
Postitas Vitold

HD uuendas kõik oma mudelid, k.a. Heritage. Ehk siis aastast 2018 softail-l on uus raam ja täiesti uued mootorid, 8-klappidega ja nelja süüteküünaldega(1700cc ja 1900ccc). Kannatab vabalt ka pika maa sõitmiseks.


Re: HD road king või heritage

Postitatud: 05 Apr 2019, 13:13
Postitas Raki
Vitold kirjutas: 05 Apr 2019, 13:12

HD uuendas kõik oma mudelid, k.a. Heritage. Ehk siis aastast 2018 softail-l on uus raam ja täiesti uued mootorid, 8-klappidega ja nelja süüteküünaldega(1700cc ja 1900ccc). Kannatab vabalt ka pika maa sõitmiseks.

Ma pigem vaatasin 103 mootoreid või siis pigem isegi 88


Re: HD road king või heritage

Postitatud: 05 Apr 2019, 14:52
Postitas EH1

Varasemalt soovitati Indiani, lisaks veel Moto Guzzi 1400 California/Eldorado - võrreldes HD omal ajal olid ostmisel eelisteks veojõukontroll ja sõidureziimid. Samuti kardaanvedu kruusal/poris sõitmiseks ehk suur osa eesti kõrvalteid. Hind ka :D


Re: HD road king või heritage

Postitatud: 05 Apr 2019, 22:16
Postitas tali
Spoiler
Raki kirjutas: 05 Apr 2019, 09:06
urmas66 kirjutas: 05 Apr 2019, 08:55

Raki,aga kui offroadi ei plaani,siis niisama sõitmiseks ja ka pikemaks teekonnaks võiks GSA asemel hoopis BMW RT, Honda Paneuropean või Yamu FJR laadseid rattaid. No need on ka mugavad,aga samas saab nendega ka näiteks kiirelt kurvilistel mägiteedel kaifida.

Millegi pärast tunduvad mulle need antud näited ilgelt suured, et linnas tööle sõita. Usun, et kaalu mõttes jäävad nad HDle alla, aga vb siis selles see tundumine, et raskuskese neil kõrgemal. HDd suht vastu maad. Aga teen neile ka tiiru peale.
Natukene iseloomutud tunduvad ka need rattad :wink:

Tahad iseloomuga ratast, võta Night Train! :twisted:


Re: HD road king või heritage

Postitatud: 06 Apr 2019, 14:35
Postitas HD1982

Tere Raki,

Nagu ikka foorumitele kombeks, jõhkralt arvamusi asjast, millest kogemust null stiilis, oma naine on lits, ju nad kõik on.

Esiteks, Tallinna HD esindus laenab sulle kindlasti oma demo mudeleid katsetamiseks alates mõnest tunnist kuni krt teab kui pikalt, lepi Margusega asi kokku lihtsalt.

Teiseks, Heritage on Softail nagu Kris juba mainis, nagu ka Night Train - raamigeomeetria, mootorid jms kõik samad, isteasend ja viled veits erinevad.

Kui süda ihkab maanteid, siis Road King, Street Glide või Road Glide ja Ultra seeria. Road King on fantastiline ratas pikaks otsas, 103 mootor on öko, püsikad jms, kõrgem lenks (peronaalne eelistus) ja anna tuld, Hd naljad stiilis "ei kesta, lekib, laguneb jne" on ajast ja arust nagu blondiini anekdoodid.
Kui tahad tõeliselt pikamaa mugavust, võta Street Glide, kuulad head Harman Kardoni mussi, tuul ei kiusa ja puhas nauding at ultimate level. Street ja Ultra tunduvad algul jubedad kombainid, aga usu, sõita on nendega super lihtne nii linnas kui maanteel (tõsi, autode vahelt esimeseks ronimine on teinekord välistatud nende laiuse tõttu - aga olgem ausad, need rattad ei ole ka liikluses tõmblejate jaoks)
Edasi käivad kõik 103 mootorid nii, et ei pea kunagi häbi tundma.
Kes isteasendist räägivad, pole elus päev 1500km sõite teinud.
Sõita kannatab siin maailmas absull kõigega, nautimiseks on suured HD'd ideaalsed


Re: HD road king või heritage

Postitatud: 06 Apr 2019, 15:44
Postitas Raki
Spoiler
HD1982 kirjutas: 06 Apr 2019, 14:35

Tere Raki,

Nagu ikka foorumitele kombeks, jõhkralt arvamusi asjast, millest kogemust null stiilis, oma naine on lits, ju nad kõik on.

Esiteks, Tallinna HD esindus laenab sulle kindlasti oma demo mudeleid katsetamiseks alates mõnest tunnist kuni krt teab kui pikalt, lepi Margusega asi kokku lihtsalt.

Teiseks, Heritage on Softail nagu Kris juba mainis, nagu ka Night Train - raamigeomeetria, mootorid jms kõik samad, isteasend ja viled veits erinevad.

Kui süda ihkab maanteid, siis Road King, Street Glide või Road Glide ja Ultra seeria. Road King on fantastiline ratas pikaks otsas, 103 mootor on öko, püsikad jms, kõrgem lenks (peronaalne eelistus) ja anna tuld, Hd naljad stiilis "ei kesta, lekib, laguneb jne" on ajast ja arust nagu blondiini anekdoodid.
Kui tahad tõeliselt pikamaa mugavust, võta Street Glide, kuulad head Harman Kardoni mussi, tuul ei kiusa ja puhas nauding at ultimate level. Street ja Ultra tunduvad algul jubedad kombainid, aga usu, sõita on nendega super lihtne nii linnas kui maanteel (tõsi, autode vahelt esimeseks ronimine on teinekord välistatud nende laiuse tõttu - aga olgem ausad, need rattad ei ole ka liikluses tõmblejate jaoks)
Edasi käivad kõik 103 mootorid nii, et ei pea kunagi häbi tundma.
Kes isteasendist räägivad, pole elus päev 1500km sõite teinud.
Sõita kannatab siin maailmas absull kõigega, nautimiseks on suured HD'd ideaalsed

Aitäh vastuse eest. Kui mu meel nyyd ei muutu, siis ostan esmp motomanist 2001 road kingi. 50kw mudel ehk siis mitte 103. Hinnavahe on omajagu ja vist ei raatsi pùsika ja absi eest 5-10k rohkem maksta. Visuaalselt rattad ùsna sarnased.


Re: HD road king või heritage

Postitatud: 06 Apr 2019, 16:04
Postitas HD1982

Vanad Kingid kestavad kenasti, 100+ tuhat läbisõidud ei ole muret tekitavad. 2001 on karburaatoriga mudel, saad selle eheda Hd soundi, mida pritsega mudelid enam toota ei suuda


Re: HD road king või heritage

Postitatud: 06 Apr 2019, 20:41
Postitas kris.

Vaatasin Motoman-i kuulutusi ning kui see on nüüd see sama 2001 ratas millest sa rääkisid siis kuulutuses on andmed veidi segased ... 50kW on originaal mootoriga ratta võimsus. Sellel isendil on kirjade ja piltide järgi Screaming Eagle kit elik kubatuur on ilmselt 95ci (1550cc) ja võimsust sõltuvalt sellest, mida see kit täpselt sisaldab, kuidas häälestatud jne ... Lihtsalt infoks :wink: .

terv
kris.

Raki kirjutas: 06 Apr 2019, 15:44

Aitäh vastuse eest. Kui mu meel nyyd ei muutu, siis ostan esmp motomanist 2001 road kingi. 50kw mudel ehk siis mitte 103. Hinnavahe on omajagu ja vist ei raatsi pùsika ja absi eest 5-10k rohkem maksta. Visuaalselt rattad ùsna sarnased.


Re: HD road king või heritage

Postitatud: 06 Apr 2019, 22:17
Postitas kalleu

Siin väidab, et 2001 on juba pritsungiga.
Motomani kuulutuse järgi on Power Commander ka peal siis võiks ikka pritsega olla.

Igati ilus masin, ise paneks veel suure esiklaasi pikemateks sõitudeks. :bsmile:


Re: HD road king või heritage

Postitatud: 07 Apr 2019, 16:22
Postitas Raki
kalleu kirjutas: 06 Apr 2019, 22:17

Siin väidab, et 2001 on juba pritsungiga.
Motomani kuulutuse järgi on Power Commander ka peal siis võiks ikka pritsega olla.

Igati ilus masin, ise paneks veel suure esiklaasi pikemateks sõitudeks. :bsmile:

Vaatan siin esiklaase. Kas esiklaas võiks olla pigem selline kus näeb üle või selline kus vaatad läbi. Vihmaga on ülevaadatav klaas kindlasti turvalisem.


Re: HD road king või heritage

Postitatud: 07 Apr 2019, 16:50
Postitas kris.

Ideaalis selline, millest napilt üle vaatad. Kui hakkad klaasi ostma siis pane kohe eelarvesse sisse ka tuule suunajad esihargi külge - ilma nendeta tekitab suur klaas paraja turbulentsi. Mitte et need nüüd turbulentsi ära suudaks kaotada aga vähendavad kindlasti.
Aga kes mina siin seletama olen ... enda Kingil päädisid erinevad katsetused sellega, et viskasin esiklaasi n****i ja ostsin seljatoe 8) . Klaas on olemas ja kui pean paduvihmas kodus välja minema, siis tõstan ette aga muidu ikka ilma ;-).


Re: HD road king või heritage

Postitatud: 08 Apr 2019, 11:48
Postitas kris.

PS. Lugesin ühest "teisest kohast" et käisid juba registreerimas 8) .
Palju muretuid motomiile :bsmile: .

terv
Kris.


Re: HD road king või heritage

Postitatud: 08 Apr 2019, 13:58
Postitas Raki
kris. kirjutas: 08 Apr 2019, 11:48

PS. Lugesin ühest "teisest kohast" et käisid juba registreerimas 8) .
Palju muretuid motomiile :bsmile: .

terv
Kris.

Tänud :)
Minu poolt tõesti teema lukku ja Road King ostetud.
Ehk teedel kohtume. või remonditöökojas haha.


Re: HD road king või heritage

Postitatud: 08 Apr 2019, 15:10
Postitas Luxor

Muretuid miile! Õnnelik inimene oled, mina siplen siiani valimisvaludes. Klaasi asemel võid ju pista sinna ka batwingi, mida saab mitmes läbipaistvusastmes või paistab läbi ainult ülemine kolmandik.


Re: HD road king või heritage

Postitatud: 08 Apr 2019, 19:52
Postitas HD1982

Ära teemat lukku lase, jaga parem esmamuljeid.
Õnne ja muretuid miile!


Re: HD road king või heritage

Postitatud: 08 Apr 2019, 20:59
Postitas Raki
HD1982 kirjutas: 08 Apr 2019, 19:52

Ära teemat lukku lase, jaga parem esmamuljeid.
Õnne ja muretuid miile!

Teeme nii. See nädal vist erilisi sòiduilmasid pole aga kui teele saan siis annan ùlevaate.


Re: HD road king või heritage

Postitatud: 11 Apr 2019, 15:25
Postitas kalleu

Tundub, et said sõitma. Nägin mõni päev tagasi täpselt sellist masinat Tartu linna piiril Jõgeva mnt. alguses tee ääres seismas ja fotosessioon oli käimas 8)
Sõidu pealt polnud palju aega vaadata aga tundus veel ilusam kui pildi peal.


Re: HD road king või heritage

Postitatud: 11 Apr 2019, 16:19
Postitas Raki
kalleu kirjutas: 11 Apr 2019, 15:25

Tundub, et said sõitma. Nägin mõni päev tagasi täpselt sellist masinat Tartu linna piiril Jõgeva mnt. alguses tee ääres seismas ja fotosessioon oli käimas 8)
Sõidu pealt polnud palju aega vaadata aga tundus veel ilusam kui pildi peal.

Kurja see maailm on ikka hirmuäratavalt väike. See olin mina jah, kes kes seal tiirutas ja panin isegi tähele et keegi mingist transporrteri laadest asjast mind vaatas?

Enivei, esimesed tiirud meeldiv. Linnas on korralik värin sees, maanteel läheb siledalt. Kartsin et 5 käiku on vähe, aga täna lasen neljandaga 90ni ja siis on veel selline üllatus, et ohoo 1 käik veel. Üsna pikad käiguvahed. Linas tundub justkui paras sellise 2 käiguga sõita. Istumise asendit pean veel timmima ja võimalik et lenksu nats muutma. Hetkel mõtlen esiklaasi teemat. Preaguse ilmaga oleks jah mõnus see klaas, aga kui pole enam 3 kraadiga sõitmisi, siis pole kindel kas see klaas ennast nii ära tasukski. Üllataval kombel eriti ei häiri see klaasi puudumine. Samas juhi seljatuge ka vist veele ei paneks. Panin prouale seljatoe ja nüüd kui juhi seljatoe ka paneks, oleks selline kahe küüruga kaamel. Järgmine nädal läheb ilusamaks, saan mõned pikemad sõidud teha ja siis vaatan kuidas edasi modifitseerida.

PS photoshoot ei olnud niisama photoshoot. Peal ostu, sain õpetuse, et nüüd tuleb magnetiga saapad ka osta, mis kukkuvad jupid üles korjaks. Esimesel sõidul Motomanist koju tuli jala lisatoe julla ära. Selle leidsin samal päeval üles. Eile käisin otsimas kruvi mis seda kinni hoidis. Mõlemad leitud ja ristsed saadud.