Tänavalegaalne maastikuratas

Soovid osta mootorratast, nägid tänaval vinget tsiklit ja tahaks arutleda, nõu pidada ... koht, kus erinevate mootorrataste kohta arvamust avaldada ja infot otsida...kogu üldine jutt mootorratastest

Moderaator: Moded


Teema algataja
Sciev
Postitusi: 374
Liitunud: 26 Nov 2018, 23:05
Tsikkel: Voshod 3M
Tänanud: 18 korda
Tänatud: 18 korda

Re: Tänavalegaalne maastikuratas

Lugemata postitus Postitas Sciev » 24 Apr 2019, 21:55

Eks paistab mis saab. 2000-3000 vahel ei taha osta (arvan, et ei saa piisavalt head asja), 3000+ juba võib vaatama hakata, aga eks ideaalis sooviks ikka uut. Karburaatori vastu iseenesest pole ka midagi. Seni kuni raha pole, sõidan Voshodiga edasi. Nii lihtne ongi. :D


Kasutaja avatar

h0lger
Postitusi: 448
Liitunud: 10 Okt 2006, 19:56
Tsikkel: roheline
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 95 korda
Tänatud: 24 korda

Re: Tänavalegaalne maastikuratas

Lugemata postitus Postitas h0lger » 24 Apr 2019, 22:02

Eks see on iga ühe enda asi, aga ma ei saa üldse sellest mentaliteedist aru. Selle asemel, et osta 3k eest endale täiesti sõitev ja väga palju emotsiooni pakkuv ratas, sõidad aastaid autoga ja ilastad iga kord kui tsiklit näed ja mõtled, et “kunagi saan mina kaa...”.
Taaskord, kõigil oma arvamus, aga mina pigem olen selle teise äärmuse toetaja.
Mootorrattaga sõitmine on kallis, kuid see-eest ohtlik tegevus.

kalleu
Postitusi: 380
Liitunud: 13 Juul 2011, 00:59
Tsikkel: kruusale ja asfaldile
Tänanud: 39 korda
Tänatud: 58 korda

Re: Tänavalegaalne maastikuratas

Lugemata postitus Postitas kalleu » 24 Apr 2019, 22:17

Ma arvan, et Voshod 3M-iga sõites juba saabki väga palju emotsiooni :bsmile:

042083
Postitusi: 29
Liitunud: 14 Aug 2015, 09:32
Tänatud: 3 korda

Re: Tänavalegaalne maastikuratas

Lugemata postitus Postitas 042083 » 25 Apr 2019, 08:02

Minu enda nägemus on, et kui ostaks tutika kergenduuro, siis ainult juhul kui teeks võistlusporti kus eesmärgiks poodium ja sponsorid selle
lõbu kinni maksaks.
Kui sa sellist tsikklit sihtotstarbeliselt kasutad, siis tahad või ei aga pargid sa teda päris tihti horisontaalselt maaga. Odavamast pillist pole kahju
kui plastikud ragisevad. lööd jalarauad mullast puhtaks, lükkad heeblid paika ja töristad lõbusalt edasi ilma mõtlemata palju midagi maksab.
Kui hooldad ratast eeskujulikult on osad margid ikkagi suhteliselt pommikindlad isegi vanemas eas.
Ma endale ei leia küll momendil ühtegi head põhjendust miks peaksin oma pilli uuema vastu vahetama.
Kõigepealt muidugi soovitaks võtta näiteks ekstreemmotost mõni kerge endurokas renti ja vaadata kas on üldse sinu maitse.
Kasutaja avatar

and
Postitusi: 71
Liitunud: 14 Okt 2016, 15:37
Tsikkel: Warrior
Asukoht: Tallinn-Viimsi
Tänanud: 21 korda
Tänatud: 2 korda

Re: Tänavalegaalne maastikuratas

Lugemata postitus Postitas and » 25 Apr 2019, 18:14

3 tonni eest eesmärgipäraselt kasutatud kergenduro osta on paras risk. Teise mehe äraaetud hobust võidki remonti ma jääda. Müüja paneb uued plastikud peale ja räägib ilusa hooldusloo ka juurde ja ostja asi on seda uskuda.
Kasutaja avatar

mx77
Postitusi: 7242
Liitunud: 25 Okt 2004, 16:50
Tsikkel: YZ250F, XV 750 Cafe Racer
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 147 korda
Tänatud: 193 korda
Kontakt:

Re: Tänavalegaalne maastikuratas

Lugemata postitus Postitas mx77 » 25 Apr 2019, 18:42

and kirjutas:
25 Apr 2019, 18:14
3 tonni eest eesmärgipäraselt kasutatud kergenduro osta on paras risk. Teise mehe äraaetud hobust võidki remonti ma jääda. Müüja paneb uued plastikud peale ja räägib ilusa hooldusloo ka juurde ja ostja asi on seda uskuda.
Enamus eesti enduurosõitjaid ja krossimehi sõidavad ringi kellegi vana pilliga ja saavad hakkama.
Kasutaja avatar

bitter
Postitusi: 1597
Liitunud: 03 Juun 2008, 00:00
Tsikkel: EXC400
Tänanud: 45 korda
Tänatud: 46 korda
Kontakt:

Re: Tänavalegaalne maastikuratas

Lugemata postitus Postitas bitter » 26 Apr 2019, 09:06

Kasutatud tehnika ostmine on alati teatav risk. Kui ei oska plastikutest kaugemale vaadata/kuulata/mõõta (ega kedagi asjalikumat kaasata) ega siis ei jäägi muud üle, kui uus osta. Autoga sama lugu. Raha kulub siis palju, mis tavaliselt tähendab seda, et sõitmiseks ei jää eriti aega. Aga mees teab mis mees teeb.
Kasutaja avatar

mx77
Postitusi: 7242
Liitunud: 25 Okt 2004, 16:50
Tsikkel: YZ250F, XV 750 Cafe Racer
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 147 korda
Tänatud: 193 korda
Kontakt:

Re: Tänavalegaalne maastikuratas

Lugemata postitus Postitas mx77 » 26 Apr 2019, 09:28

bitter kirjutas:
26 Apr 2019, 09:06
Kasutatud tehnika ostmine on alati teatav risk. Kui ei oska plastikutest kaugemale vaadata/kuulata/mõõta (ega kedagi asjalikumat kaasata) ega siis ei jäägi muud üle, kui uus osta. Autoga sama lugu. Raha kulub siis palju, mis tavaliselt tähendab seda, et sõitmiseks ei jää eriti aega. Aga mees teab mis mees teeb.
Jah, ma olen juba aru saanud, et mõnele on olulisem aknast välja vaadata ja unistada ja mõnele teisele sõitmine. :lol:

Teema algataja
Sciev
Postitusi: 374
Liitunud: 26 Nov 2018, 23:05
Tsikkel: Voshod 3M
Tänanud: 18 korda
Tänatud: 18 korda

Re: Tänavalegaalne maastikuratas

Lugemata postitus Postitas Sciev » 27 Apr 2019, 11:11

Ostan siis kui saan piisavalt uue osta, ei ole kiiret selle asjaga, igal aastal tuleb suvi. :P

will111
Postitusi: 3395
Liitunud: 26 Veebr 2012, 02:54
Tänanud: 8 korda
Tänatud: 195 korda

Re: Tänavalegaalne maastikuratas

Lugemata postitus Postitas will111 » 27 Apr 2019, 17:52

Paneb sügavalt muigama see lause, üks kõige suuremaid eksiarvamusi üldse, mis tsiklisõiduga seostub minu meelest :D Kui jutt käiks mingi chopperi ostmisest või uhke auto nillimisest siis oleks see veel ehk poolenisti mõistetav.
Aga noh, ei oska muud soovida kui head ootamist! :bsmile: kui 60 saad siis on tehnoloogia juba ehk nii hea, et sa ei pea tsikli selga ronimagi, see sõidab ise sinu eest ja peseb end pärast puhtaks ka :lol:
Kasutaja avatar

zorten22
Postitusi: 326
Liitunud: 27 Veebr 2008, 21:42
Tsikkel: TL1K, RMZ450, 650IE
Asukoht: Tartu-Põlvamaa
Tänanud: 3 korda
Tänatud: 5 korda

Re: Tänavalegaalne maastikuratas

Lugemata postitus Postitas zorten22 » 27 Apr 2019, 18:04

Eks ta üks selline unistamise teema oli juba algusest saadik.
...

Teema algataja
Sciev
Postitusi: 374
Liitunud: 26 Nov 2018, 23:05
Tsikkel: Voshod 3M
Tänanud: 18 korda
Tänatud: 18 korda

Re: Tänavalegaalne maastikuratas

Lugemata postitus Postitas Sciev » 27 Apr 2019, 21:03

Fakt on see, et lähemate kuude jooksul ei ole plaanis midagi osta (samas ei välista midagi, nagu ütlesin, et u. 100 eur kuus peaks OK olema maksta kui liisingu/laenuga osta. 3000+ eur ratta saaks niimoodi kiirelt kätte. Päris uue jaoks jääks hetkel kuutasu natuke paljuks). Pole kiiret selle asjaga, aga järgmisel aastal tahaks juba millegi muuga sõita. Täna sõitsin Voshodiga 100 km. 8) Pinnase-ja kruusateedel sõiduga võib rahule jääda, aga maanteevõimekus võiks parem olla. :)

will111
Postitusi: 3395
Liitunud: 26 Veebr 2012, 02:54
Tänanud: 8 korda
Tänatud: 195 korda

Re: Tänavalegaalne maastikuratas

Lugemata postitus Postitas will111 » 27 Apr 2019, 22:07

no sinu puhul on positiivne see, et sa vähemalt sõidad millegagi :D kui lihtsalt istuks ja mõtleks, et vot kus kunagi hakkan sõitma, siis oleks ikka eriti mage lugu...sest tsiklisõit ei ole asi, mis vanemaks saades paremini välja tulema hakkab, ükskõik kui palju tuhandeid sa sinna ratta alla investeerid

Teema algataja
Sciev
Postitusi: 374
Liitunud: 26 Nov 2018, 23:05
Tsikkel: Voshod 3M
Tänanud: 18 korda
Tänatud: 18 korda

Re: Tänavalegaalne maastikuratas

Lugemata postitus Postitas Sciev » 27 Apr 2019, 22:48

Kindlasti. Kui Voshodiga maanteel jalgu ei jääks ja see natuke töökindlam oleks, siis võibolla ei soovikski muud. Üsna kerge ja hea juhitavus (kui amordid korras, siis ka auklikul teel). Ausalt öeldes maanteekiirusel sõites tuleb väike hirm peale, sest kunagi on sellisega läbi kogetud igasuguseid tehnilisi rikkeid, mis oleks võinud halvasti lõppeda, näiteks tagant mingi vidin tuli lahti ja pidurdamisel ratas blokeerus (tookord õnneks väikese kiiruse pealt), minu arust ükskord keti katkedes ka ratas blokeerus, tagumine sisekumm lõhkes pauguga kiirusel 110, öösel kurvis sõites tuli mingi pistik lahti ja tuled kustusid... :roll:
Aga sellest teemast on ikka kasu olnud, nüüd vähemalt enam-vähem tean milliseid kaasaegsete tsiklite mudeleid üldse piiluda tasuks. KTM EXC on hea avastus, millest ei teadnud. Varem nähtud/kuuldud variantidest olid "laual" LC4, Kawasaki KLE500, Yamaha TT. :bsmile:

will111
Postitusi: 3395
Liitunud: 26 Veebr 2012, 02:54
Tänanud: 8 korda
Tänatud: 195 korda

Re: Tänavalegaalne maastikuratas

Lugemata postitus Postitas will111 » 28 Apr 2019, 00:01

"olid "laual" LC4, Kawasaki KLE500, Yamaha TT" kõik on olnud, ühtki ei soovitaks :D kuigi, yamaha oleks võinud olla enamvähem okei kui keegi varasem omanik ei oleks selle kallal nii räigelt hooranud. ei oska oodata, et näiteks süüteküünal lendab maanteel keset sõitu lihtsalt raketina minema sest see on silindrisse topitud mingi "pornopulbri" abil

Dusterx
Postitusi: 235
Liitunud: 27 Okt 2017, 08:41
Tsikkel: lc8adv,txt250,cm200t,ec300
Asukoht: Kehra
Tänanud: 13 korda
Tänatud: 39 korda

Re: Tänavalegaalne maastikuratas

Lugemata postitus Postitas Dusterx » 02 Mai 2019, 05:31

Kui sa saad voshodiga enamvähem hakkama ja oled peaaegu rahul, siis pole vahet, mille sa võtad, kas uuema või vanema, lc4 või exc, pudenevad nad nagunii vähem, olenemata, kui ära rapitud on :D exc ja muudest kergseeriatest ei tasu küll erilist maanteemugavust oodata, kisub vägisi veidi raskemate poole see jutt.

042083
Postitusi: 29
Liitunud: 14 Aug 2015, 09:32
Tänatud: 3 korda

Re: Tänavalegaalne maastikuratas

Lugemata postitus Postitas 042083 » 02 Mai 2019, 08:11

Maanteel meeldib mulle EXC ga sõita nii, et ise roolis ja pill taga bussis :D

kalju1
Postitusi: 330
Liitunud: 19 Aug 2009, 12:34
Tsikkel: Cagiva
Tänatud: 4 korda

Re: Tänavalegaalne maastikuratas

Lugemata postitus Postitas kalju1 » 02 Mai 2019, 08:56

Kui KLE oli nimekirjas, siis pakuks 500 Cagiva Canyoni-it. KLE-st kergem, lihtne õhkjahurusega 1 silindrine. Hooajaks valmis, kehtiv ülevaatus. Maastikusõiduks vajab rämedamat rehvi.

oil
Postitusi: 393
Liitunud: 15 Apr 2014, 09:39
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 24 korda

Re: Tänavalegaalne maastikuratas

Lugemata postitus Postitas oil » 02 Mai 2019, 13:41

KLE on ikka täiesti pommikindel elukas. Kõrgendused netist tellida, põhjakaitse ja kõige kärnamad rehvid ning saab hakkama pea igalpool.

Cagiva... kindel? https://www.motorcyclespecs.co.za/model ... on_500.htm
Kasutaja avatar

bitter
Postitusi: 1597
Liitunud: 03 Juun 2008, 00:00
Tsikkel: EXC400
Tänanud: 45 korda
Tänatud: 46 korda
Kontakt:

Re: Tänavalegaalne maastikuratas

Lugemata postitus Postitas bitter » 02 Mai 2019, 15:09

KLE-ga saab maastikul hakkama umbes samamoodi nagu EXC-ga (vms hardenduroga) maanteel. KLE-ga saab metsateid v. hästi sõita aga teelt maha keerata pole pointi. Samamoodi pole mõtet 10h õlivahetuse välbaga pilli maanteel kräunutada. 100 kmh asfaldil nupurehviga on ebamugav ja imelik. Erinevalt kruusast.

Teema algataja
Sciev
Postitusi: 374
Liitunud: 26 Nov 2018, 23:05
Tsikkel: Voshod 3M
Tänanud: 18 korda
Tänatud: 18 korda

Re: Tänavalegaalne maastikuratas

Lugemata postitus Postitas Sciev » 02 Mai 2019, 21:59

Mingit kõige karmimat nupurehvi ilmselt siis ei paneks alla kui sellega maanteel väga hull sõita on (pole veel proovinud), see on ilmselt hädavajalik siis kui on vaja mudasel pinnasel kiiresti sõita, kiirus aga pole mul eesmärgiks. Eks peab mingi kompromissi leidma maantee ja kaardile märkimata teede ning kruusateede vahel. Peaasi kui 1. käiguga vaikselt töristades läbi saab. Oluline on, et 1. käik võimaldaks aeglast sõitu. Oskab keegi käikude kiirust kommenteerida EXC vs. ... ? Ja kui kerge on ülekuumenemine tulema, on seal ka olulisi erinevusi 2T vs. 4 T teemal?
KLE500 jms oma 170+ kg tühikaaluga jätaksin teemast kõrvale (nagu teema alguses mainitud, kindlasti alla 150 kg). Lihtsalt kunagi oli see (KLE500) mu jaoks nö. teemana laual, aga enam mitte. Voshodi 120 kg on väga hea. Võimalusel oluliselt raskemat ei sooviks, pigem kergemat. Jawa oli väidetavalt 149 kg, see tundus juba natuke liiga raske maastiku jaoks.
Eks ma üritan suvel mingeid variante reaalselt järgi proovida (võimalik, et rentida), natukene ikka mingi suund on nüüd teada. Hetkel tundub 2T nagu hingelähedasem kuna senine kogemus ainult sellega, aga ega 4T päriselt ei välista ka.

Dusterx
Postitusi: 235
Liitunud: 27 Okt 2017, 08:41
Tsikkel: lc8adv,txt250,cm200t,ec300
Asukoht: Kehra
Tänanud: 13 korda
Tänatud: 39 korda

Re: Tänavalegaalne maastikuratas

Lugemata postitus Postitas Dusterx » 02 Mai 2019, 22:32

2t käib enamasti oluliselt jahedamalt, 4t isenditel kusagil pusimisel ikka vent pidevalt huugab, 2t pillidel tihti ei olegi venti. Kui peaees mäest alla kukud ja jalg leekari vahele jääb, siis on 4t miinused tunda nii leekari temperatuuris, kui ajas, mis kulub selle leekari enda jalapealt ära saamisele tänu lisakilodele :D
Kasutaja avatar

mx77
Postitusi: 7242
Liitunud: 25 Okt 2004, 16:50
Tsikkel: YZ250F, XV 750 Cafe Racer
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 147 korda
Tänatud: 193 korda
Kontakt:

Re: Tänavalegaalne maastikuratas

Lugemata postitus Postitas mx77 » 03 Mai 2019, 09:44

Dusterx kirjutas:
02 Mai 2019, 22:32
2t käib enamasti oluliselt jahedamalt, 4t isenditel kusagil pusimisel ikka vent pidevalt huugab, 2t pillidel tihti ei olegi venti. Kui peaees mäest alla kukud ja jalg leekari vahele jääb, siis on 4t miinused tunda nii leekari temperatuuris, kui ajas, mis kulub selle leekari enda jalapealt ära saamisele tänu lisakilodele :D
Eks see ole mõnes mõttes ka loogiline, kuna suht jahe segu teeb enne silindrisse jõudmist korraliku tiiru mootoris.

oil
Postitusi: 393
Liitunud: 15 Apr 2014, 09:39
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 24 korda

Re: Tänavalegaalne maastikuratas

Lugemata postitus Postitas oil » 07 Mai 2019, 22:15

bitter kirjutas:
02 Mai 2019, 15:09
KLE-ga saab maastikul hakkama umbes samamoodi nagu EXC-ga (vms hardenduroga) maanteel. KLE-ga saab metsateid v. hästi sõita aga teelt maha keerata pole pointi. Samamoodi pole mõtet 10h õlivahetuse välbaga pilli maanteel kräunutada. 100 kmh asfaldil nupurehviga on ebamugav ja imelik. Erinevalt kruusast.
Ma ei tea, äkki oleneb ikka sõitjast ka? Siin üks 21 aastat vana KLE omas elemendis, nädalavahetusel käisime sõitmas sõbraga.
80 kg krossikas.jpg
Kasutaja avatar

bitter
Postitusi: 1597
Liitunud: 03 Juun 2008, 00:00
Tsikkel: EXC400
Tänanud: 45 korda
Tänatud: 46 korda
Kontakt:

Re: Tänavalegaalne maastikuratas

Lugemata postitus Postitas bitter » 09 Mai 2019, 12:05

Muidugi oleneb. Kogemused loevad alati. 70 kg on siiski päris suur vahe tasa teha. Väga palju oleneb rehvist. Pildil ilmekas näide, kuidas metsateelt maha keeramine võib päris jumekas mõte olla :).

oil
Postitusi: 393
Liitunud: 15 Apr 2014, 09:39
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 24 korda

Re: Tänavalegaalne maastikuratas

Lugemata postitus Postitas oil » 09 Mai 2019, 12:50

Metsades käimegi kogu aeg. Kruusateed ei tõmba eriti, mõttetu tolmutamine. Selline seiklemine gpsi abil mööda kraave ja kraavipervesid ning metsasihte on kogu aeg midagi uut pakkuv.

Aga neisse kohtadesse tuleb ka kohale saada. Käruga vedada ei viitsiks, siis peaks ka alati käru juurde tagasi jõudma ringiga, see on mõttetu. Nii et sai valitud masin, millega maanteel mõnus kulgeda (tõsi, üle 100 km/h me ei sõida ülekannete tõttu), millega saab hakkama metsateedel ning olenevalt sõitjast ka metsas. Algajale KLE-d uputamise rattaks ei soovitaks, tõsi. 180 kg paras asi üle metsa väljaveo teede palgimerede trikitada.

Rehv peab olema max kärnaga (asfaldil sõitmises küll mitte midagi ebameeldivat ei tunneta ning ei kulu ka eriti, terve hooaja saab sõidetud) ning tsikkel kõrgemaks tõstetud, kui piloot ise just väga lühike pole.

Pulksadulatega krossikalaadsete enduurodega mina pikalt sõita ei jaksa ei asfaldit ega kruusa.
Kasutaja avatar

bitter
Postitusi: 1597
Liitunud: 03 Juun 2008, 00:00
Tsikkel: EXC400
Tänanud: 45 korda
Tänatud: 46 korda
Kontakt:

Re: Tänavalegaalne maastikuratas

Lugemata postitus Postitas bitter » 09 Mai 2019, 15:52

oil kirjutas:
09 Mai 2019, 12:50
Pulksadulatega krossikalaadsete enduurodega mina pikalt sõita ei jaksa ei asfaldit ega kruusa.
Need polegi selleks mõeldud ju. Kanni laiaks istumiseks on raskemad rattad :-|||

Kergega on äge mööda pinnavorme kõõluda. Enamasti jalaraudadel. Künkad, mäed, ojasängid, palgid, puujuured, tõusud, laskumised, hüpekad...


Vahelduseks tüüp matkab rahulikult mööda mägesid


Vaheldusrikas maastik, paraku kaamera liiga maha suunatud. Sellistele radadele - nagu 18:15 mõned kiiremad kurvid ja alates 19:40 - ma ei ole KLE-ga sattunud. Kergema rattaga küll. Ja väga meeldib. Selle nimel võiks autoga käru vedada küll.
Kasutaja avatar

mx77
Postitusi: 7242
Liitunud: 25 Okt 2004, 16:50
Tsikkel: YZ250F, XV 750 Cafe Racer
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 147 korda
Tänatud: 193 korda
Kontakt:

Re: Tänavalegaalne maastikuratas

Lugemata postitus Postitas mx77 » 09 Mai 2019, 16:00

Tegelikult on igasugune jutt teemas "tänavalegaalne maastikuratas" mingitest KLE, TT ja muudest sellistest arusaamatutest moodustistest et saab ka nendega sõita ikka täielik jama. OK, eks ka sexivaldkonnas on ka sado-maso huvilisi, aga korraliku kergenduuroga võrreldes on nad maastikul ikka täiesti mõttetud.
Kasutaja avatar

Irual
Postitusi: 108
Liitunud: 11 Okt 2010, 19:37
Tsikkel: vändast käima
Tänanud: 2 korda
Tänatud: 12 korda

Re: Tänavalegaalne maastikuratas

Lugemata postitus Postitas Irual » 09 Mai 2019, 17:02

TT, XT, XTZ, AT jne põlvnevad nn rallikatest ja olid 80 ja 90-ndatel üsna lähedased Dakari jaoks ehitatud ratastega. Neid (kerg)endurodega võrrelda on sama, kui supermoto ratast võrrelda rinka omaga. Oman kahte vanakooli rallikat ja mööda kruusa ning pinnasteid nendega täiega lasta on ülim.

Edu, L

Teema algataja
Sciev
Postitusi: 374
Liitunud: 26 Nov 2018, 23:05
Tsikkel: Voshod 3M
Tänanud: 18 korda
Tänatud: 18 korda

Re: Tänavalegaalne maastikuratas

Lugemata postitus Postitas Sciev » 09 Mai 2019, 18:16

Nõus, kaalu suhtes ma kindlasti järeleandmisi ei tee. Max. 120 kg tundub mõistlik variant olema.



Vasta

Mine “Mootorratastest üldiselt”