Tänavalegaalne maastikuratas

Soovid osta mootorratast, nägid tänaval vinget tsiklit ja tahaks arutleda, nõu pidada ... koht, kus erinevate mootorrataste kohta arvamust avaldada ja infot otsida...kogu üldine jutt mootorratastest

Moderaator: Moded

Kasutaja avatar

bitter
Postitusi: 1589
Liitunud: 03 Juun 2008, 00:00
Tsikkel: EXC400
Tänanud: 48 korda
Tänatud: 46 korda
Kontakt:

Re: Tänavalegaalne maastikuratas

Lugemata postitus Postitas bitter » 12 Mai 2019, 21:58

Sciev kirjutas:
12 Mai 2019, 11:43
Milles probleem? Kui ma reaalselt olen Voshodiga sõitnud ja siin räägitakse, et tänapäeva hard-enduroga on maanteel väga-väga paha sõita, siis ma tahan just teada kuidas neid omavahel võrreldes olukord on. Mul ei ole probleem Voshodiga 100 km maanteel sõita.
Jah, heli on tähtis. Need endurod, mida tänaval sõitmas olen näinud (jah, ega nad tänaval enamsti ei sõidagi, aga kusagil metsas pole ka kohanud neid), on ikka üsna kõva lärinat teinud.
Kui endurole tänavarehvid alla paned ja lenksu kitsamaks vahetad, siis Voshodile alla kindlasti ei jää. Miks peakski?

Kōva häält teevad closed course summutid. Exc originaal on täiesti tänavakōlbulik. Bensusaag teeb 2t rattaga sarnast häält aga mitte sama. Ei saagi ju sama olla kui ratta väljalaskel on palju suurem paun e. kōlakoda.



Teema algataja
Sciev
Postitusi: 350
Liitunud: 26 Nov 2018, 23:05
Tsikkel: Voshod 3M
Tänanud: 18 korda
Tänatud: 17 korda

Re: Tänavalegaalne maastikuratas

Lugemata postitus Postitas Sciev » 12 Mai 2019, 22:11

Rehve ega lenksu vahetama ei hakkaks kuna enamus sõite ei tule asfalteedel. Lihtsalt mõtlen, et kui ka vahel harva oleks vaja 100 km ära sõita, vaevalt et siis see kogemus (maastikurehvidega, originaallenksuga) halvem oleks Voshodiga võrreldes, millel on maanteekiirusel ikka päris korraliku vibratsiooni tunda nii lenksus kui jalaraudadel ja iste pole ka päris pikamaasõidu jaoks. :D
Ega see nüüd peamine valikukriteerium ei ole, aga kui ostmiseks läheb, siis ikka püüan vaadata et päris mootorsae häälena ei kõlaks. Mõni tõesti kõlab väga sarnaselt ja nagu siin juba 1 näide on, siis mõni mitte nii väga. Vene 2T ratastel on ju ka kuidagi teistmoodi heli. Seda ei tea kas tahan hiljem väljalaske vahetamisega ise tegeleda või siis vaatan kohe sellise ratta, mille hääl tundub OK. Ja paraku ju veel 2T vs. 4T teemas ei ole kindlat selgust, on vaja mõlemaid reaalselt proovida. Võtan asja rahulikult, sel suvel tahaks mingeid variante järgi proovida. Millegi ostmine võib sel suvel toimuda, aga võib ka edasi lükkuda.
Küsiks aga ka kiivrite kohta. Krossi/endurosõitjate kiivrid erinevad nö. tavalistest tänavasõidukiivritest. Kas on mingeid põhjuseid, miks näiteks ühe tavalise tänava/maanteesõidukiivriga ei ole hea maastikul sõita? :?
Kasutaja avatar

mx77
Postitusi: 7242
Liitunud: 25 Okt 2004, 16:50
Tsikkel: YZ250F, XV 750 Cafe Racer
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 156 korda
Tänatud: 200 korda
Kontakt:

Re: Tänavalegaalne maastikuratas

Lugemata postitus Postitas mx77 » 13 Mai 2019, 08:02

Sciev kirjutas:
12 Mai 2019, 22:11

Küsiks aga ka kiivrite kohta. Krossi/endurosõitjate kiivrid erinevad nö. tavalistest tänavasõidukiivritest. Kas on mingeid põhjuseid, miks näiteks ühe tavalise tänava/maanteesõidukiivriga ei ole hea maastikul sõita? :?
Tänavasõidukiivri visiir läheks sul maastikusõidul lihtsalt higiseks ja sa ei näeks muhvigi.
Kasutaja avatar

bitter
Postitusi: 1589
Liitunud: 03 Juun 2008, 00:00
Tsikkel: EXC400
Tänanud: 48 korda
Tänatud: 46 korda
Kontakt:

Re: Tänavalegaalne maastikuratas

Lugemata postitus Postitas bitter » 13 Mai 2019, 08:30

Sciev kirjutas:
12 Mai 2019, 22:11
Vene 2T ratastel on ju ka kuidagi teistmoodi heli.
Kas tōesti? Aga sellist kōlakoda, nagu kaasaegsetel 2t, oled oma ratta juures märganud? :wack: Voshodil minu teada pole ka reed valve’i karteri ja väljalaske vahel.

Kui ikka 100 km maanteed tahad sōita siis vaata LC4 ja analooge ka. Laiem, mugavam sadul ja pikem hooldevälp. Trade-off on suurem kaal. Kōike head korraga ei saa.

Teema algataja
Sciev
Postitusi: 350
Liitunud: 26 Nov 2018, 23:05
Tsikkel: Voshod 3M
Tänanud: 18 korda
Tänatud: 17 korda

Re: Tänavalegaalne maastikuratas

Lugemata postitus Postitas Sciev » 13 Mai 2019, 10:16

bitter kirjutas:
13 Mai 2019, 08:30
Sciev kirjutas:
12 Mai 2019, 22:11
Vene 2T ratastel on ju ka kuidagi teistmoodi heli.
Kas tōesti? Aga sellist kōlakoda, nagu kaasaegsetel 2t, oled oma ratta juures märganud? :wack: Voshodil minu teada pole ka reed valve’i karteri ja väljalaske vahel.

Kui ikka 100 km maanteed tahad sōita siis vaata LC4 ja analooge ka. Laiem, mugavam sadul ja pikem hooldevälp. Trade-off on suurem kaal. Kōike head korraga ei saa.
Sellist "teokujulist" väljalaset pole Voshodil, mingitel vene krossikatel äkki oli. See "reed valve" peaks ikka sisselaske ja kartetri vahel olema? Voshod 3M-01 mudelil isegi on, aga mul on lihtsalt 3M, sel pole.
LC4 olen proovinud ja selle põhjal arvansingi, et tahaks kergemat.
Kasutaja avatar

bitter
Postitusi: 1589
Liitunud: 03 Juun 2008, 00:00
Tsikkel: EXC400
Tänanud: 48 korda
Tänatud: 46 korda
Kontakt:

Re: Tänavalegaalne maastikuratas

Lugemata postitus Postitas bitter » 13 Mai 2019, 11:30

Sciev kirjutas:
13 Mai 2019, 10:16
"reed valve" peaks ikka sisselaske ja kartetri vahel olema?
Jah, muidugi. Olin vist unine alles :oops:. Oletan, et see on "krossi Minski" originaalne paun:


Vaba väljalaskega teevad 2t ja 4t mõlemad "kähkusõidu" häält. Põhierinevus - 2t hääl ei ole nii bassine, ei levi nii kaugele, tõmbab vähem tähelepanu. Tänavale minnes oleks igal juhul viisakas tänavalegaalne pütt külge panna.

Exc jne ratastega saab maanteed sõita küll. Saab ka 100 km ja saab ka oluliselt kiiremini kui 100 km/h. Mina end seal kindlalt ei tunne. Kardan, et ei saa hakkama kui vaja ekstreemne pidurdus või põige teha. Krossirehvi pidamine asfaldil... Krossisaapa pedaalitunnetus jätab ka soovida. 100 km otsad krossirehviga - ma püüaks leida alternatiivse teekonna, ilma asfaldita. Või kui suudad sõita maastikul nii rahulikult, et rattaid maast lahti ei saa ... äkki siis mingi dual-sport rehv oleks kompromiss.
Viimati muutis bitter, 13 Mai 2019, 11:58, muudetud 1 kord kokku.

042083
Postitusi: 29
Liitunud: 14 Aug 2015, 09:32
Tänatud: 3 korda

Re: Tänavalegaalne maastikuratas

Lugemata postitus Postitas 042083 » 13 Mai 2019, 11:53

Isegi sääreväristajaga võib 100km + sõita. Püssitoru ees veelgi kaugemale. 50 kg kang turjal saab ka metsajooksu teha teoreetiliselt.
Sõitu peaks ikka nautima.
Väljalaske hääle järgi ära küll ratast valima hakka. Osta ikka selline millega julged sõitma õppida/jõud üle käib.
Hea et mull laps ei ole tulnud jutuga, et kaua ma selle saega sõidan, tuleks ikka 450 võtta :D
Kasutaja avatar

bitter
Postitusi: 1589
Liitunud: 03 Juun 2008, 00:00
Tsikkel: EXC400
Tänanud: 48 korda
Tänatud: 46 korda
Kontakt:

Re: Tänavalegaalne maastikuratas

Lugemata postitus Postitas bitter » 13 Mai 2019, 12:10

042083 kirjutas:
13 Mai 2019, 11:53
Väljalaske hääle järgi ära küll ratast valima hakka. Osta ikka selline millega julged sõitma õppida/jõud üle käib.
No just. Ma ei saa ka aru - milleks selliseid piiranguid seada. Exc kasutatud lõpupütid (OEM, FMF jne) algavad ebays 40€ juurest. Vahetamine - 2 polti ja 2 vedru. Üle 2 minuti ei kulu.
Kasutaja avatar

akvanaut
Postitusi: 125
Liitunud: 04 Jaan 2014, 02:38
Tsikkel: xt660z, wr450f,V-strom,Jawa
Asukoht: Pildiküla
Tänanud: 15 korda
Tänatud: 29 korda
Kontakt:

Re: Tänavalegaalne maastikuratas

Lugemata postitus Postitas akvanaut » 13 Mai 2019, 13:15

bitter kirjutas:
13 Mai 2019, 11:30
Exc jne ratastega saab maanteed sõita küll. Saab ka 100 km ja saab ka oluliselt kiiremini kui 100 km/h. Mina end seal kindlalt ei tunne.
LC4 jooksis mul 165kmh välja supermoto hammakaga, aga 80-85kmh oli selline kiirus, millest üle enam väga mõnus ei olnud. Veidi kõrgem tuuleklaas annaks muidugi natuke juurde.

Nüüd ostsin kergema WR450F (~112kg tühimass) ja selle tänavalegaalseks tegemine maksis 32eur (peegel,signaal,suunad,numbrialus) + MC23 rehvid.
2T jäi valikust välja just oma piniseva hääle tõtta. Paar tundi kuskil enda väljaelamiseks kannataks ära, aga nädal aega mööda metsi matkates hakkaks närvidele käima :)

kalju1
Postitusi: 329
Liitunud: 19 Aug 2009, 12:34
Tsikkel: Cagiva
Tänatud: 4 korda

Re: Tänavalegaalne maastikuratas

Lugemata postitus Postitas kalju1 » 13 Mai 2019, 13:47

Minu arvates on selliseks sobilikud näit. Kawa KLX250 või Yamu WR250R. Meil ei ole need kunagi popiks saanud, ei teagi kas neid siin üldse müüdigi.

https://dirtbikemagazine.com/kawasaki-k ... full-test/
https://bikereview.com.au/2016-yamaha-wr250r/
Kasutaja avatar

h0lger
Postitusi: 447
Liitunud: 10 Okt 2006, 19:56
Tsikkel: roheline
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 93 korda
Tänatud: 24 korda

Re: Tänavalegaalne maastikuratas

Lugemata postitus Postitas h0lger » 13 Mai 2019, 14:45

Spoiler:
akvanaut kirjutas:
13 Mai 2019, 13:15
bitter kirjutas:
13 Mai 2019, 11:30
Exc jne ratastega saab maanteed sõita küll. Saab ka 100 km ja saab ka oluliselt kiiremini kui 100 km/h. Mina end seal kindlalt ei tunne.
LC4 jooksis mul 165kmh välja supermoto hammakaga, aga 80-85kmh oli selline kiirus, millest üle enam väga mõnus ei olnud. Veidi kõrgem tuuleklaas annaks muidugi natuke juurde.

Nüüd ostsin kergema WR450F (~112kg tühimass) ja selle tänavalegaalseks tegemine maksis 32eur (peegel,signaal,suunad,numbrialus) + MC23 rehvid.
2T jäi valikust välja just oma piniseva hääle tõtta. Paar tundi kuskil enda väljaelamiseks kannataks ära, aga nädal aega mööda metsi matkates hakkaks närvidele käima :)
See on küll maastikuratta puhul teisejärguline, aga kuidas sa maanteel võrdleksid LC4 v WR450F?
Sama halb? Halvem? Parem hoopis?
Mootorrattaga sõitmine on kallis, kuid see-eest ohtlik tegevus.
Kasutaja avatar

bitter
Postitusi: 1589
Liitunud: 03 Juun 2008, 00:00
Tsikkel: EXC400
Tänanud: 48 korda
Tänatud: 46 korda
Kontakt:

Re: Tänavalegaalne maastikuratas

Lugemata postitus Postitas bitter » 13 Mai 2019, 15:03

LC4 on maanteel mugavam. Raskem, stabiilsem raam, mugavam sadul, väsitab vähem. WR on närvilisem. Mina sellega (sihtotstarbeliselt) sõita ei oska. Agressiivsem raamigeomeetria. Lainetel lendab vasakule ja paremale aga mitte sinna, kuhu mina sihin. (Ei süüdista tehnikat 8) .)

WR250 pole minu teada müüdud Eestis. KLX peaks teedele hästi sobima.
Kasutaja avatar

akvanaut
Postitusi: 125
Liitunud: 04 Jaan 2014, 02:38
Tsikkel: xt660z, wr450f,V-strom,Jawa
Asukoht: Pildiküla
Tänanud: 15 korda
Tänatud: 29 korda
Kontakt:

Re: Tänavalegaalne maastikuratas

Lugemata postitus Postitas akvanaut » 13 Mai 2019, 19:59

WR-ga veel vähe sõitnud et adekvaatselt võrrelda oskaks. Paari kuu pärast ehk,aga närvilisem on ta küll ja jube äkiline. Samas vibratsiooni jälle vähem kui lc4-l.

Teema algataja
Sciev
Postitusi: 350
Liitunud: 26 Nov 2018, 23:05
Tsikkel: Voshod 3M
Tänanud: 18 korda
Tänatud: 17 korda

Re: Tänavalegaalne maastikuratas

Lugemata postitus Postitas Sciev » 13 Mai 2019, 21:28

akvanaut kirjutas:
13 Mai 2019, 13:15

Nüüd ostsin kergema WR450F (~112kg tühimass)

42 kW?
Kasutaja avatar

akvanaut
Postitusi: 125
Liitunud: 04 Jaan 2014, 02:38
Tsikkel: xt660z, wr450f,V-strom,Jawa
Asukoht: Pildiküla
Tänanud: 15 korda
Tänatud: 29 korda
Kontakt:

Re: Tänavalegaalne maastikuratas

Lugemata postitus Postitas akvanaut » 14 Mai 2019, 00:43

Sciev kirjutas:
13 Mai 2019, 21:28


42 kW?
42hp (wiki ) ehk 30kW ( teh pass)

Prets
Postitusi: 277
Liitunud: 13 Juun 2009, 02:40
Tsikkel: Yamaha ST225 Bronco
Asukoht: Tartto
Tänanud: 5 korda
Tänatud: 2 korda

Re: Tänavalegaalne maastikuratas

Lugemata postitus Postitas Prets » 14 Mai 2019, 08:30

WR250R pole euroliidus müüdud juba alates 2008. Ei vasta eurunormidele. Saksa turul ka läbematult vähe neid.



Samas, Uus-Meremaal sai poest kasvõi samal päeval uue WRR-iga poest välja sõita. Seal samas ka DR650 ja DRZ-400, nagu ka KLR650 müügis. Kõik siis sellised suuremahulised ühepütased kõigesööjad, mis kahjuks euronormidele ei vasta (mõni juba väga ammu) ja seetõttu neid ka siin pole.



KLX250 oli veel eelmine aasta ka Eesti Kawasaki kodukal väljas, mudeliuuendus oli sel ka väike 2017 aastal, samas nagu nüüd enam pole. Samas on KLX250 väga CRF250L-laadne toode, ainult et võimu oli vist isegi veel vähem, kuigi peale mudeliuuendust vedrustus vist olla veits parem kui punasel pillil.



Eestis ja laiemalt euroliidus on üldse päris nutune seis nö Dual-Sport masinatega, ongi ainult väga kallid ja suured masinad, millega väljaspool esindust pole midagi peale hakata, kui miskit juhtub.
(togi)
Kasutaja avatar

akvanaut
Postitusi: 125
Liitunud: 04 Jaan 2014, 02:38
Tsikkel: xt660z, wr450f,V-strom,Jawa
Asukoht: Pildiküla
Tänanud: 15 korda
Tänatud: 29 korda
Kontakt:

Re: Tänavalegaalne maastikuratas

Lugemata postitus Postitas akvanaut » 14 Mai 2019, 12:14

Sciev kirjutas:
12 Mai 2019, 22:11
Lihtsalt mõtlen, et kui ka vahel harva oleks vaja 100 km ära sõita, vaevalt et siis see kogemus (maastikurehvidega, originaallenksuga) halvem oleks Voshodiga võrreldes, millel on maanteekiirusel ikka päris korraliku vibratsiooni tunda nii lenksus kui jalaraudadel ja iste pole ka päris pikamaasõidu jaoks. :D
pikemate otste jaoks kasutan rutska pehmendusi:
https://ae01.alicdn.com/kf/HTB1F_ETSXXX ... a0b098c933
väga effektiivselt leevendab vibrat.
lõikad pikkupidi läbi, servadess ring isoleeri peale ja saad igal ajal peale tõsta kui pikem ots vaja sõita.

või siis sellised mida peenemate rutskade puhul kogu aeg peal hoida:
https://ae01.alicdn.com/kf/HTB1eUrxJbSY ... NzpXa7.jpg

jalaraudadega sama teema, miskit pehmet peale ja on vibravabam. Metsaenduro puhul sellist asja muidugi ei tee, aga transiidil singliga mööda asfalti Kaukaasiasse oli abiks. :)



Vasta

Mine “Mootorratastest üldiselt”